Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Strömma med airplay från Spotify eller Grooveshark

2 svar till detta ämne airplay ipad galaxy tab
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 oktober 2011 - 13:29

Bråkis
  • Bråkis
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en Galaxy Tab 10.1 och en iPad2 hemma.
Och så har jag en Airport Express.

Från datorn går det utmärkt att strömma musik till min Airport Express.

Har sökt en massa men får inte klarhet i detta. Jag vill spela upp musik med Spotify (eller ännu hellre Grooveshark där jag redan betalat för ett år premium) från någon av plattorna till Airport Expressen.

Frågan är fyrdelad:
a) Hur gör jag för att strömma musik från Grooveshark på min Androidplatta till Airport Express?
b) Hur gör jag för att strömma musik från Spotify på min Androidplatta till Airport Express?

c) Hur gör jag för att strömma musik från Grooveshark på min iPad 2 till Airport Express?
d) Hur gör jag för att strömma musik från Spotify på min iPad 2 till Airport Express?


Tacksam för tips!

#2

Postad 07 oktober 2011 - 09:10

johmei
  • johmei
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har en Galaxy Tab 10.1 och en iPad2 hemma.
Och så har jag en Airport Express.

Från datorn går det utmärkt att strömma musik till min Airport Express.

Har sökt en massa men får inte klarhet i detta. Jag vill spela upp musik med Spotify (eller ännu hellre Grooveshark där jag redan betalat för ett år premium) från någon av plattorna till Airport Expressen.

Frågan är fyrdelad:
a) Hur gör jag för att strömma musik från Grooveshark på min Androidplatta till Airport Express?
B) Hur gör jag för att strömma musik från Spotify på min Androidplatta till Airport Express?

c) Hur gör jag för att strömma musik från Grooveshark på min iPad 2 till Airport Express?
d) Hur gör jag för att strömma musik från Spotify på min iPad 2 till Airport Express?


Tacksam för tips!

Hej,

Airplay är ju en Apple standard så att använda Apple verkar mest logiskt.

Apple och Spotify är lätt då det supportas direkt "ur lådan". Spotify har dock ingen native iPad app. Detta kör jag själv med våra iPhones och iPad.

Android vet jag att man kan spela över airplay men osäker om de klarar olika program. DoubleTwist spelar iaf vissa saker över Airplay.

Den bästa lösningen, som visserligen går ifrån vad du efterfrågar men är mer flexibelt är att köra Airfoil på en dator som strömmar till valfria (multipla) Airport devices (hos mig Receiver, Airport express, Apple TV) och valfria program (grooveshark, Spotify, iTunes, WinAmp osv). Fungerar klockrent. För att ta detta till Paddan kör du helt enkelt ett remote program för att styra datorn för vardera applikation: Remoteless (iPad native) för Spotify, Remote för iTunes, o.s.v. För att administrera det hela är RDP från mochasoft bra på iPad. Kan du ha datorn i ett skåp utan skärm sedan.

//Johan

#3

Postad 07 oktober 2011 - 12:58

Bråkis
  • Bråkis
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0

Hej,

Airplay är ju en Apple standard så att använda Apple verkar mest logiskt.

Apple och Spotify är lätt då det supportas direkt "ur lådan". Spotify har dock ingen native iPad app. Detta kör jag själv med våra iPhones och iPad.

Android vet jag att man kan spela över airplay men osäker om de klarar olika program. DoubleTwist spelar iaf vissa saker över Airplay.

Den bästa lösningen, som visserligen går ifrån vad du efterfrågar men är mer flexibelt är att köra Airfoil på en dator som strömmar till valfria (multipla) Airport devices (hos mig Receiver, Airport express, Apple TV) och valfria program (grooveshark, Spotify, iTunes, WinAmp osv). Fungerar klockrent. För att ta detta till Paddan kör du helt enkelt ett remote program för att styra datorn för vardera applikation: Remoteless (iPad native) för Spotify, Remote för iTunes, o.s.v. För att administrera det hela är RDP från mochasoft bra på iPad. Kan du ha datorn i ett skåp utan skärm sedan.

//Johan

Tackar!


Här kommer också ett svar på fråga C) som jag listat ut

Grooveshark-appen (ja, det finns en till iOS), kan strömma till airport express om man installerat AirVideoServer.
Det är en app som man bara kan installera om man jailbreakat sin platta.
Så 1) Jailbreaka plattan
2) installera grooveshark-appen
3) Gå till cydia och installera airvideoserver
4) Spela låt i grooveshark. Dubbelklicka på home-knappen. gå längst till vänster på menyn. Välj att strömma till valfri airplay-enhet.


Fortfarande ingen framgång med android. Även om doubletwist spelar musikfiler via airplay så är det framför allt grooveshark eller spotify jag vill ha stöd för.

C) och D) lösta ... A) och B) återstår.




Även taggad med airplay, ipad, galaxy tab

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.