Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Last Of Us Part 2 [PS4]

376 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Last of Us: Part II (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 7,52 (127) 225:-

#351

Postad 05 juli 2020 - 18:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 2
Här har vi en till recension, av YongYea, som också tar upp just de problem som även jag hade med spelet.

Varning spoilers.
https://youtu.be/KOVH6l3jaFI

Jag litar mer på såna här recensenter, som vågar ta upp bristerna, medans de flesta andra blundar för dom.

Jag önskar verkligen att jag kunde uppleva spelet genom de som hyllar å kallar det för ett mästerverk och/eller Världens bästa spel.

#352

Postad 05 juli 2020 - 18:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Gameplay är mycket bättre. Angry Joe är en drama Queen utan dess like. Har vissa poänger som han gör allt för att försöka driva hem. En i hans staff tyckte storyn var modig men han blev bulldozad :D


Fast många av hans poänger stämmer ju?
Speciellt den med att skicka en gravid kvinna i strid. Dom har ju hundratals av soldater som dom kunde ha skickat iväg. Efter bilkraschen och hur hon ränner runt och klättrar, så skulle hon ha fått ett missfall vid det här laget.
Det blir bara komiskt hur många idiotiska situationer som sätter sig i :D

#353

Postad 05 juli 2020 - 19:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Lika mycket har han fel i. 

Spoiler



#354

Postad 05 juli 2020 - 21:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Fast många av hans poänger stämmer ju?
Speciellt den med att skicka en gravid kvinna i strid. Dom har ju hundratals av soldater som dom kunde ha skickat iväg. Efter bilkraschen och hur hon ränner runt och klättrar, så skulle hon ha fått ett missfall vid det här laget.
Det blir bara komiskt hur många idiotiska situationer som sätter sig i :D


Är ju fortfarande ett spel.
Var ju ingen som visste om att hon var gravid.
Knappt hon själv

#355

Postad 05 juli 2020 - 23:07

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Om man ska prata realism så är väl inte någon av Naughty Dogs spelserier direkta praktexempel på det.

 

Jag har själv väldigt svårt att se hur folk är så kritiska mot handlingen (avskyr det begreppet f.ö.) i TLOU2 men lyfter samtidigt ettan av samma skäl. Såsom jag minns första spelet var det tämligen monotont och långrandigt, medan uppföljaren å sin sida nyttjar parallellt berättande i syfte att få spelaren att bli mer empatisk med karaktärerna på samtliga tre sidor utan att nödvändigtvis väcka någon sympati.

 

Bortsett från tillbakablickarna, vilka tenderade att bli överväldigande, kände jag inte att det var något i TLOU2 som egentligen saknades eller behövde ändras. Ett av de i särklass bästa spelen jag har varvat under denna generation. Lysande stealth och häftiga fighter, i kombination med bra variation i tempot och genialiskt upplägg gör det hela till en fröjd. Har inte särskilt mycket mer att säga egentligen utan att låta alltför klichéartad, men oavsett vad så rekommenderar jag onekligen spelet.



#356

Postad 05 juli 2020 - 23:32

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Var ju ingen som visste om att hon var gravid.
Knappt hon själv


Nu pratade jag inte om Ellies tjej, utan kvinnan som var med Abby’s team ut i strid, som mycket tydligt var gravid, och inget dom försökte dölja :D

#357

Postad 05 juli 2020 - 23:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

men lyfter samtidigt ettan av samma skäl.


Jag tycker att kemin mellan Joel och Ellie, samt deras resa var mycket mer intressant än nåt av det i tvåan, därför föredrar jag ettan.
Man känner sig lite lurad av marknadsföringen också, då det först verkade som att Joel skulle ha en större roll i spelet. Och då Joel är en av karaktärerna som gjorde Last of Us så bra, så blir det inte samma sak nu i tvåan.

Men, smaken är ju olika, och tur är väl det, annars vore det en tråkig värld ;)

#358

Postad 06 juli 2020 - 08:11

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Nu pratade jag inte om Ellies tjej, utan kvinnan som var med Abby’s team ut i strid, som mycket tydligt var gravid, och inget dom försökte dölja :D


Glömt lite nu men det var väl inte meningen att det skulle bli någon strid där? Hade för mig att de bara skulle hämta någon/något?

Hur som helst är det något jag har svårt att hänga mig upp på. Många som ska hitta fel i allting i tvåan när man inte gjorde det i ettan som också har grejer som var där för att göra handlingen mer dramatisk osv.

#359

Postad 06 juli 2020 - 08:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Ja var ju ingen tanke på strid ingenting att direkt hänga upp sig på. Går lätt göra en Angry Joe på ettan också beror helt på vilka glasögon man sätter på sig.

Fram till buähähä second run var jag helt med på noterna iaf. Tillbakablickarna var bland de bästa precis som LOST.



#360

Postad 06 juli 2020 - 13:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0
Jag ber om ursäkt, för att jag varit en sån negativ gnällgubbe i tråden.
Även om jag själv inte gillade spelet, så är det ju kul att ni andra haft en bättre upplevelse :)

Redigerat av Svante Skoog, 06 juli 2020 - 13:31.


#361

Postad 06 juli 2020 - 16:21

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Jag ber om ursäkt, för att jag varit en sån negativ gnällgubbe i tråden.
Även om jag själv inte gillade spelet, så är det ju kul att ni andra haft en bättre upplevelse :)

Är ju bara intressant att folk tycker olika även om det blir mindre och mindre accepterat ju mer inkluderande samhället blir ;)



#362

Postad 06 juli 2020 - 17:33

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Gameplay är mycket bättre. Angry Joe är en drama Queen utan dess like. Har vissa poänger som han gör allt för att försöka driva hem. En i hans staff tyckte storyn var modig men han blev bulldozad :D

Drama queen absolut men har kikat på både Angry Joe och YongYea och båda tycker jag har riktigt bra poänger (och inte bara när det gäller TLOU2). Fascineras av hur hur välpolerat och snyggt spelet är dock. Sen skulle jag hålla med om att storyvalet ÄR modigt men det innebär ju inte att det per automatik är bra... (lite som en färgad bond skulle vara modigt oavsett om han spelas av Idris Elba eller Kevin Hart men slutprodukten skulle bli väldigt olika). :)



#363

Postad 07 juli 2020 - 17:31

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Jag ber om ursäkt, för att jag varit en sån negativ gnällgubbe i tråden.
Även om jag själv inte gillade spelet, så är det ju kul att ni andra haft en bättre upplevelse :)


Är inget fel att kritisera eller att inte gilla spelet. Tycker bara det är lite kul att många ska hitta småfel i allt i tvåan men inte gör samma med ettan.

#364

Postad 07 juli 2020 - 18:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

 Tycker bara det är lite kul att många ska hitta småfel i allt i tvåan men inte gör samma med ettan.

Nu är det iofs ett tag sen jag spelade ettan, så det finns ju säker korkade saker där med.

Men storyn va så jäkla bra, att jag nog inte tänkte eller brydde mig lika mycket, då det bra övervägde det dåliga.

Nu när vi (iaf enligt mig) fick en mycket sämre story, så blir bristerna tydligare.

Sen har jag väl tröttnat på Naughty Dogs typ av gameplay.

Jag hoppas att, om dom gör ett nytt Uncharted till PS5:an, uppdaterar konceptet rejält.

Fast iofs, då gnäller jag väl på det istället. "Varför gjorde dom inte som i dom gamla spelen" :D

 

Jag är iaf glad över att man kan diskutera saker här, jämfört med vissa andra forum, där man genast blir kallad för en Xbot eller bränd på bål, för att man kritiserar ett exklusivt Sony spel ;)



#365

Postad 08 juli 2020 - 07:15

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Nu är det iofs ett tag sen jag spelade ettan, så det finns ju säker korkade saker där med.
Men storyn va så jäkla bra, att jag nog inte tänkte eller brydde mig lika mycket, då det bra övervägde det dåliga.
Nu när vi (iaf enligt mig) fick en mycket sämre story, så blir bristerna tydligare.
Sen har jag väl tröttnat på Naughty Dogs typ av gameplay.
Jag hoppas att, om dom gör ett nytt Uncharted till PS5:an, uppdaterar konceptet rejält.
Fast iofs, då gnäller jag väl på det istället. "Varför gjorde dom inte som i dom gamla spelen" :D

Jag är iaf glad över att man kan diskutera saker här, jämfört med vissa andra forum, där man genast blir kallad för en Xbot eller bränd på bål, för att man kritiserar ett exklusivt Sony spel ;)

Jo, det är visserligen sant att man kollar med mer kritiska ögon då men känns ändå som att vissa verkligen fokuserar på att hitta massa småfel haha.

Men annars är det ändå roligt hur annorlunda man kan tycka för tycker själv att Naughty Dogs gameplay blir bättre och bättre. Uncharted 4 var ett steg framåt och i TLOU2 fick man det bästa från UC4 och det bästa från TLOU. Alltså egentligen kan man säga att alla spel blir repetitiva efter ett tag då man ska ta sig framåt i storyn sedan kommer fiender sedan ska man vidare igen osv men här tycker jag aldrig riktigt det blir repetitivt då de skickligt varierar fienderna ofta och även slänger in enormt atmosfäriska miljöer samt att alla vapen har en grymt skön känsla. Finns ju även många sätt att ta sig an dom. De har även gjort det roligare att loota, tidigare var det mest att kolla i hörn eller en knivdörr men nu känns det mer naturligt att man kanske måste klättra upp på något eller ta sig igenom ett fönster osv och det var sällan att man skulle hitta en container eller stege som det konstant var i Uncharted 4 och TLOU.

Och ja, det är en betydligt bättre ton härinne än så det är bra att man kan diskutera normalt för på Youtube osv är det en krigszon.

Redigerat av Chamber, 08 juli 2020 - 07:16.


#366

Postad 08 juli 2020 - 09:10

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 1

Nu är det iofs ett tag sen jag spelade ettan, så det finns ju säker korkade saker där med.

Men storyn va så jäkla bra, att jag nog inte tänkte eller brydde mig lika mycket, då det bra övervägde det dåliga.

Nu när vi (iaf enligt mig) fick en mycket sämre story, så blir bristerna tydligare.

Sen har jag väl tröttnat på Naughty Dogs typ av gameplay.

Precis - storyn var ju det som höll ihop ettan och fick en att acceptera ett fattigare och ganska enformigt gameplay. För ett spel som fått så många tior i media är det ändå fascinerande hur många som faktiskt spelat det och ger det markant lägre betyg. Visst händer det alla AAA-titlar men känslan är att det är i betydligt högre omfattning här.



#367

Postad 11 januari 2021 - 20:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Väntar fortfarande på ett 60 fps-läge till PS5. Vill inte Naugty Dog ha mina pengar?



#368

Postad 11 januari 2021 - 21:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 1

Dom vill säkert hellre sälja en "remastrad" PS5 version.



#369

Postad 11 januari 2021 - 22:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Remastrat slut hade vart något. Hade gått mycket snabbare dra igenom också :)



#370

Postad 19 maj 2021 - 18:03

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Äntligen 60 fps upplåst för PS5! Dags att köpa. :)



#371

Postad 19 maj 2021 - 19:49

Xzim
  • Xzim
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Fan va nice! Började spela tidigare i veckan och visste inte om att det inte var 60 FPS. Upplevde det knappt spelbart och la därför ner i förhoppning att det skulle komma en uppdatering :)

 

Äntligen 60 fps upplåst för PS5! Dags att köpa. :)



#372

Postad 19 maj 2021 - 20:16

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Yes nu blir det till att köpa detta, äntligen  :)



#373

Postad 20 maj 2021 - 08:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Äntligen 60 fps upplåst för PS5! Dags att köpa. :)

Får hoppas att Uncharted 4 också får en patch snart.



#374

Postad 18 augusti 2022 - 19:58

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag tog mig till slut tid att spela detta. PS5 60 fps. Vansinnigt bra men galet långt! Snyggt och brutalt. Nu spelade jag väldigt långsamt och lootade mycket men 27,5 timmar är galet mycket tycker jag. Sen var det lite väl många sifferkoder man skulle lösa. 
Storyn var bra och intressant tycker jag. Inga karaktärsmord i sikte, tvärtom. Karaktärsutvecklingen var det mest intressanta.

9/10.



#375

Postad 18 augusti 2022 - 20:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Jag tog mig till slut tid att spela detta. PS5 60 fps. Vansinnigt bra men galet långt! Snyggt och brutalt. Nu spelade jag väldigt långsamt och lootade mycket men 27,5 timmar är galet mycket tycker jag. Sen var det lite väl många sifferkoder man skulle lösa. 
Storyn var bra och intressant tycker jag. Inga karaktärsmord i sikte, tvärtom. Karaktärsutvecklingen var det mest intressanta.

9/10.

De dödade ju Ellie totalt i epilogen. Hade sparat många onödiga timmar på att slopa den. Fast i dessa open world tider är 27,5 kort och fokuserad speltid :)



#376

Postad 18 augusti 2022 - 21:19

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Jag spelade själv igenom det två gånger tidigare i år. Först survivor och slutligen grounded. Sistnämnda kan jag verkligen rekommendera om man vill uppleva spelet på nytt. Man lär sig förstå sig på miljöerna, fiender och hela omgivningen på ett helt annat sätt när listen mode inte finns och resurserna mycket begränsade.

 

Efter totalt tre varv känner jag mig fortfarande helt säker i min uppfattning att det är det hittills bästa exklusiva spelet till Playstation 4. Då PS4:an är på väg att pensioneras så kanske detta trots allt var svansången som ambitionen till trots blev ännu bättre på PS5 tack vare patchen.


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 18 augusti 2022 - 21:21.


#377

Postad 19 augusti 2022 - 07:39

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

De dödade ju Ellie totalt i epilogen. Hade sparat många onödiga timmar på att slopa den. Fast i dessa open world tider är 27,5 kort och fokuserad speltid :)

Med tanke på hur traumatiserad hon måste vara så är det ju förväntat att hon blir lite störd. Sen hjälper det ju inte att hon och alla gick på den helt orealistiska planen som eldflugorna hade avseende henne (och hennes hjärna). Det hade aldrig funkat inser ju vem som helst. :rolleyes:





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.