Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ang NoName projektorer

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 26 mars 2011 - 20:58

Adder
  • Adder
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Tänkte köpa en billig projektor i och med ett annat köp.

Men frågan är vilken, om ens någon ?

Hitta två objekt:

Nr 1: En LED projektor med 20000h brinntid, hdmi, 640x480 upplösning, 1300 Ansi Lumen mm

Mer info finns här: http://www.vvme.com/...tml?cPath=67_75

Nr 2: En Glödlamps/DLP projektor med 6000h brinntid (köper till en extra lampa), 640 × 480 till 1024 × 768 i upplösning, 2000 Ansi Lumen mm

Mer info finns här: http://www.vvme.com/...tml?cPath=67_75

De jag kan nämna är att rummet kan mörkläggas samt att jag inte är ute efter nått värre utan ska bara ha den en kul grej.

Har kollat på billiga via prisjakt men de har inte dvi/hdmi.

Redigerat av Adder, 26 mars 2011 - 21:55.


#2

Postad 26 mars 2011 - 22:19

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Som en kul grej funkar de nog, och om du blir nöjd så är det allt som räknas. Själv skulle jag aldrig köpa en sådan men det beror ju på att jag vet hur en billig dlp kan ge väldigt bra bild tex optoma hd67 eller den jag själv hade som första proj optoma hd65 båda är äkta 720p projektorer vilket menas med hd-ready och till det bästa kan se på 3d med hd67 om man köper till en extra box då som tar emot signalen från tex ps3 och sedan skickar den över till projen 3dXL tror jag den heter köper man hd67n så kan man köra 3d från dator med nvida´s 3d stöd i vilket fall som hellst så behövs ju glas ögon. En begagnad hd65a utan 3d kostar idag runt 1500-4000 på marknaden beroende på skick och lamptimmar. en ny hd67/hd67n går väll loss på c.a 4000-5500kr runt där, tycker inte jag är mycket pengar för kvalitet.

#3

Postad 26 mars 2011 - 22:23

Adder
  • Adder
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag "investera" en slant i en tv för inte så länge sedan så känner inte för att lägga för mycket.

Om man ser till dessa två vilken tror ni/du ger "bästa" bilden ?

Redigerat av Adder, 26 mars 2011 - 23:49.


#4

Postad 27 mars 2011 - 10:38

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Som jag skrev så funkar de nog som en rolig grej inget mer. Du kommer bli besviken om du tror att du ska kunna köra högupplöst film på dom, ingen av dom kan visa högupplöst bara ta emot det för att sedan skala ned till panelens upplösning. Men planerar du bara att se dvd med halvsunkig kvalitet (dåligt källmaterial/dålig proj/dålig duk kan inte annat än bli halvsunkigt om du har otur får du sämre bild än med en luxor tv från 81) Sen måste du tänka på att det är helt omöjligt att få en bra bild med minsta lilla ströljus i rummet tack vare den dåliga ljusstyrkan dessa har. Sen är inte någon av dom dlp utan de är lcd med olika belysnings teknik, den översta är belyst med en led-lampa den undre med en glödlampa.

Men om du ändå bestämmer dig för att köpa en så kan du väll för kul skull slänga upp lite bilder och info hur det gått och hur det ser ut?
Mvh :)

Redigerat av film-fanatiker, 27 mars 2011 - 15:31.


#5

Postad 28 mars 2011 - 07:42

Filmälskarenn
  • Filmälskarenn
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
"sämre än en luxor från 81" ptja, det har väl de flestas projektorer här på forumet :)

#6

Postad 28 mars 2011 - 09:50

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Går man endast på specen så är ju inte ljusstyrkan så dålig. Har haft riktiga hemmabioprojektorer tidigare med likvärdig A.L och ströljusinsläpp gjorde inte bilden sämre. Men de är knappast projektorer för vardagsrum utan ordentlig mörkläggning.
Är själv ute efter en av dessa "sämre" projektorer för slötittande på dvd och tv,att bildkvallen är sämre än "riktiga" projjar vet jag. Ska ha den i sovrummet att somna till. Stora +et är lamptiden för mig,bildkvaliten kommer alltså inte i första hand. Håller kvalitén ungefär som Pannas AE 100 så duger det för mig.
Efter tips här från Minhembio så kollade jag upp på Youtube och av det man kunde urskilja där dög bildkvaliten för mitt ändamål.

#7

Postad 28 mars 2011 - 16:36

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Vill man köra med gammal teknik så, annars kan man hitta guldkorn på tradera eller blocket. Då får man så mycket mer för pengarna...

"sämre än en luxor från 81" ptja, det har väl de flestas projektorer här på forumet :)


En bra projektor klassar ut tv´n jag lovar.

luxor från 81 var ett skämt hehe

#8

Postad 28 mars 2011 - 20:50

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0

Går man endast på specen så är ju inte ljusstyrkan så dålig. Har haft riktiga hemmabioprojektorer tidigare med likvärdig A.L och ströljusinsläpp gjorde inte bilden sämre. Men de är knappast projektorer för vardagsrum utan ordentlig mörkläggning.
Är själv ute efter en av dessa "sämre" projektorer för slötittande på dvd och tv,att bildkvallen är sämre än "riktiga" projjar vet jag. Ska ha den i sovrummet att somna till. Stora +et är lamptiden för mig,bildkvaliten kommer alltså inte i första hand. Håller kvalitén ungefär som Pannas AE 100 så duger det för mig.
Efter tips här från Minhembio så kollade jag upp på Youtube och av det man kunde urskilja där dög bildkvaliten för mitt ändamål.


Du har helt rätt de hade rätt bra ljusstyrka, men som ett litet tipps gå åtminstonne ut på blocket och tradera och kolla vad de har där, man kan hitta riktiga fynd ibland som jag själv hade inte mycket pengar och fick ändå råd med en av de mest köpta/omtyckta projektorerna på marknaden tills de slutade tillverka den nämnligen optoma hd65 som är en hd-ready projektor. Fick inte ge alls mycket och bilden var helt underbar. Den var tänkt som en kul grej men när jag förstod att jag satt med en proje som testare ansåg kunde konkurera med projektorer uppmot 35000kr så blev jag glatt överraskad hehe och tänk om jag hade köpt den där tradera projektorn som jag först tänkte på (hd66) då hade jag inte fått mer än en kul grej och inget mer! Tänk vad lite letande och lite pengar kan göra skillnad :)

#9

Postad 29 mars 2011 - 09:11

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Rätt stor skillnad på specad och faktiskt ljusstyrka, kan ju utan problem vara så att den bara presterar 25% av den specade ljusstyrkan.

Sen tror jag inte mycket ljus är att föredra om man inte kan kontrollera det, vågar inte tänka på hur svärtan skulle bli om den faktiskt ger 1300 AL

Redigerat av maximm, 29 mars 2011 - 09:11.


#10

Postad 30 mars 2011 - 18:06

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Undrar om stakarn köpte en sen?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.