Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1651

Postad 01 februari 2017 - 23:59

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Take On Helicopters
Förargande buggigt på sina ställen, svårt med tangenbord och mus när man ska hovra för att fästa sling, story som är intressant inledningsvis men som senare faller platt, Arma 2 fyrkantighet och känsla över alltihop såklart, men annars absolut ett coolt spel så man blir sugen på kommande Viggen simulatorn.
 
 https://www.youtube....eature=youtu.be
 
5/10



#1652

Postad 02 februari 2017 - 00:08

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0
Jag blev så sjukt besviken på det där liret. Minnet bedrar säkert ju men enemy engaged kändes fasen bättre. Apropå viggen så har den släppts till dcs. Inte köpt dock.

#1653

Postad 02 februari 2017 - 00:14

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Ja jag menar det som släppts till DCS. Ser coolt ut.



#1654

Postad 03 februari 2017 - 23:29

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Arkham Knight

 

Efter all skit spelet fått vid release så väntade jag mig inte att det skulle vara det bästa Arkhamspelet sedan Asylum. 



#1655

Postad 04 februari 2017 - 00:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Det är det inte heller :P

 

Fast skiten berodde ju mest på att det inte funkade på PC. Där under är ett bra spel.



#1656

Postad 04 februari 2017 - 11:01

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Det är det inte heller :P
 
Fast skiten berodde ju mest på att det inte funkade på PC. Där under är ett bra spel.

Ja all dålig kritik tog fokus från spelet under. Jag var som klistrad hela resan. Kan tillägga att i dagsläget hade jag inga problem alls att spela på PC.

#1657

Postad 04 februari 2017 - 11:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Jag tyckte det blev för mycket batmobil till slut - det och att det var lite för mycket samma som de andra spelen, många liknande bossar, gåtor och sånt. Stridssystemet på gränsen till uttjatat.

 

Men presentationen var underbar.



#1658

Postad 05 februari 2017 - 01:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag tyckte det blev för mycket batmobil till slut - det och att det var lite för mycket samma som de andra spelen, många liknande bossar, gåtor och sånt. Stridssystemet på gränsen till uttjatat.

 

Men presentationen var underbar.

Jag hade väntat mig mer batmobil än vad som fanns så det var en positiv överraskning. Striderna med den var ganska meh, men pusselbitarna kryddade situationerna. Alla fyra spelen är ganska samey, hade det inte varit för presentationen hade jag nog nöjt mig vid Arkham City.



#1659

Postad 05 februari 2017 - 12:42

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Spoiler


#1660

Postad 09 februari 2017 - 22:34

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0

Mass Effect 2. Håller än. Lite besviken på hur new game plus fungerar. Som liret är upplagt borde de kunna rekonstruera vilken karaktär som helst men man dras med samma tradiga Shepard. Hade gärna fått möjlighet att byta klass och kön utan att starta från scratch. 

Ekonomin var lite knas också. Hade på tok för mycket mineraler.  Kontanter var det ont om dock.



#1661

Postad 13 februari 2017 - 00:01

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0

Dragon Age: Origins - Awakening

Efter typ 100 timmar med DAO blir det lite utdraget med expansionen, känns som de packat in för mycket saker i för små områden, blir mest ett miniäventyr. Inga karaktärer jag bryr mig om heller och det är för enkelt även på hard, i alla fall tills jag stötte på en bugg som gjorde att alla mina föremål på min huvudkaraktär försvann lagom till en fight mot två drakar. Fick sänka till easy och sen spela jag igenom resten bara för storyn, det är lagom buggigt som det är, orkar inte med att de stjäl alla mina föremål också.



#1662

Postad 14 februari 2017 - 21:57

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 1

Witcher 3 - Heart of Stone

Mästerligt berättat. Återigen känns det tomt efteråt; som om man förlorat en nära vän.

Skedscenen var för övrigt, mästerlig. :)


Redigerat av Unregisterede32cf070, 15 februari 2017 - 20:59.


#1663

Postad 26 februari 2017 - 12:57

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

precis lirat klart oceanhorn. ett väldigt zelda-esque litet äventyrsspel. typ 10 timmar att spela igenom, nån timme till om man vill maxa.

 

i princip allt känns igen från zelda. men det är mysigt ändå.



#1664

Postad 12 mars 2017 - 11:11

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 1

Witcher 3 - Blood & Wine

Trevligt avslut på spelet. Jag föredrar nog Heart of Stone som har en mycket mer karismatisk bad guy än "Beast of Beauclair". Fortfarande mästerligt dock.

 

Hittade även ett kul Dark Souls easter egg som resulterade i ett riktigt bad ass silversvärd. Lagom till att jag inte ska spela mer ...  :rolleyes:


Redigerat av Unregisterede32cf070, 12 mars 2017 - 11:12.


#1665

Postad 01 april 2017 - 23:00

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

icon.png

 

 

 

Spelade igenom detta relativt korta spel (6-7h). Jag gick in med ganska höga förväntningar efter att ha läst en del kommentarer om det. Klassisk metroid/Castlevania-spel men med en egen stil och charm. Spelet var inte särskilt utmanande förutom i början innan man hade börjat få massa extra items som gör vapen starkare och mer hälsa. Även om det inte var utmanande så var det ändå väldigt kul. Jag spelade det på PC och det har precis kommit ut till Ps4.

 

Kan varmt rekommendera detta spel!



#1666

Postad 06 april 2017 - 07:09

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 1
Grim Dawn.
Påminner väldigt mycket om Diablo. Väl värt att kika på om man gillar den typen av spel.

#1667

Postad 06 april 2017 - 18:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Grim Dawn.
Påminner väldigt mycket om Diablo. Väl värt att kika på om man gillar den typen av spel.

 

Mm, det kan jag hålla med om. Har kört genom alla svårighetsgrader, över 100 timmar. Det enda som är dumt är att man får för få legendaries =/. De tvingar en typ att köra igenom två svårighetsgrader innan man ens kan få något.



#1668

Postad 06 april 2017 - 18:43

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0

Sniper Elite 4. Rätt bra spel men de tappar fokus på just rollen som sniper. Önskar det funnits mer öppna banor både i single player och i multiplayer- öppna som i relativt platt terräng med bergstoppar och liknande. Nu är det lite mycket springa runt och gömma sig bakom lådor....



#1669

Postad 06 april 2017 - 19:18

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Mm, det kan jag hålla med om. Har kört genom alla svårighetsgrader, över 100 timmar. Det enda som är dumt är att man får för få legendaries =/. De tvingar en typ att köra igenom två svårighetsgrader innan man ens kan få något.


Jag fick en legendary som belöning i slutet av första varvet.

#1670

Postad 06 april 2017 - 19:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Jo men det är ju bara en, som är förutbestämd. Du kan inte hitta förrän lvl 50 och det är många timmar.

 

Och sen när du är.. ja jag är maxlvl och man kan inte direkt säga att det regnar legendaries.



#1671

Postad 06 april 2017 - 19:58

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jo men det är ju bara en, som är förutbestämd. Du kan inte hitta förrän lvl 50 och det är många timmar.

 

Och sen när du är.. ja jag är maxlvl och man kan inte direkt säga att det regnar legendaries.

Ok, jag har inte påbörjat andra varvet så jag tar ditt ord för det. Tror inte jag kommer att spela nå mer heller. Det var kul, men det finns fler spel i kön. :)



#1672

Postad 06 april 2017 - 20:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Andra och tredje varvet är mest mer av samma, bara lite mer utmaning och roligare items.



#1673

Postad 07 april 2017 - 07:23

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Jo men det är ju bara en, som är förutbestämd. Du kan inte hitta förrän lvl 50 och det är många timmar.

 

Och sen när du är.. ja jag är maxlvl och man kan inte direkt säga att det regnar legendaries.

Crucible regnar det legendaries, eller så kör du loot runs ala d2. Eller så tradear du i fortet(hearts, ichors osv ) , man får fort fullt i shared cache med legendaries ( sen om det är bra eller inte är en annan femma ;)



#1674

Postad 07 april 2017 - 11:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 1

Mmm, har inte köpt Crucible, men förmodar att det är bra. Väntar in expansionen och ledig tid.

 

Loot runs, fuck dat  :)



#1675

Postad 11 april 2017 - 22:29

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Rise of the Tomb Raider
Det är tråkigt att de nya spelen känns som spinoffs på Uncharted. Fast genusnormerat ala Schyman, SVT och Fi.

Nya Lara är en 18-årig flicksnärta på 50 kg, världsvan och luttrad som Ferdinand Magellan, kunnig som Robert Langdon och dödar utan problem oerhört många 120 kilos legosoldater. Hon mejar ner de likt en hel psykopat.

Det var iofs inte mycket bättre när jag kontrollerade Nathan Drake, men Uncharted var ett eget IP med egen premiss. Nya Tomb Raider känns skitzo.

Emellanåt är det riktigt bra och man får utforska, klättra och dyka, men jag saknar det gamla Tomb Raider (t.ex. Underworld) där Lara var cool, utforskade ruiner och löste pussel.

Det enda som är bättre nu är att Lara är avsexualiserad. De kunde dock gett henne en varmare jacka. Vad är det för en idiot som tar med sig en tunn posh Stureplansjacka till Sibirien!?

#1676

Postad 12 april 2017 - 01:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Nya Lara är en 18-årig flicksnärta på 50 kg

 

22 faktiskt =P

 

Fast det är inte så konstigt att hon är ung, det är ju premissen bakom de två senaste titlarna. Hon kommer bli mer och mer lik den Lara vi känner sedan tidigare. Sen att hon är bra på saker, det är ju för det första ett spel och för det andra är det Lara Croft, hon är en övermänniska med överlägsen IQ. Men de kunde ha skött övergången bättre i första spelet, gick lite snabbt där från rädd tjej till vapensäker mördare. Dock en sak man kan klaga på i de flesta spel, protagonisten är oftast oövervinnerlig.

 

Pusslen är bättre än i Uncharted i alla fall, Rise hade ju flera bra både sett till utformning och miljöer. Kan alltid bli bättre men det var klart bättre i Rise än i 2013.

 

Men Underworld och Evolution var riktiga höjdarspel.



#1677

Postad 12 april 2017 - 07:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

22 faktiskt =P

Fast det är inte så konstigt att hon är ung, det är ju premissen bakom de två senaste titlarna. Hon kommer bli mer och mer lik den Lara vi känner sedan tidigare. Sen att hon är bra på saker, det är ju för det första ett spel och för det andra är det Lara Croft, hon är en övermänniska med överlägsen IQ. Men de kunde ha skött övergången bättre i första spelet, gick lite snabbt där från rädd tjej till vapensäker mördare. Dock en sak man kan klaga på i de flesta spel, protagonisten är oftast oövervinnerlig.

Pusslen är bättre än i Uncharted i alla fall, Rise hade ju flera bra både sett till utformning och miljöer. Kan alltid bli bättre men det var klart bättre i Rise än i 2013.

Men Underworld och Evolution var riktiga höjdarspel.


Jag kanske minns fel, men jag har för mig att Lara brukade vara bra på att klättra och dyka, inte meja ner soldater som i COD?

Nåja, jag får finna mig i att nya Tomb Raider är mer likt Uncharted än trilogin på X360.

Det är inget dåligt spel, det känns bara inte som Tomb Raider längre.

#1678

Postad 12 april 2017 - 14:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Jag kanske minns fel, men jag har för mig att Lara brukade vara bra på att klättra och dyka, inte meja ner soldater som i COD?

 

Alltså, jag förstår vad du menar, de gamla spelen hade inte lika mycket fokus på strider utan de var mer ett inslag mellan utforskandet.

 

Men jag tror det har mycket att göra med att det faktiskt var en av de största bristerna med de gamla spelen, skjutsystemet var värdelöst. Det var autoaim, du fick ett rött sikte och höll in knappen med typ oändligt med skott. Stealth fanns ju inte direkt. Crafting.. ne. Inte ens pilbåge väl.

 

Nu har de däremot ett mycket bättre stridssystem så de vill väl använda det. Jag tycker blandningen/tempot är rätt bra dock, även om det mer är klättringen/pusslen som är komplementet till striderna, säkert det du märker av.

 

Men har du verkligen hittat och gjort alla hemliga tombs? Tyckte det var ganska bra med pussel. Ancient Cistern var minnesvärt. Och detta är ju enbart klättring och pussel t.ex.

 

http://www.youtube.com/watch?v=KVebqOzPRCc

 

Du vet ju att jag gillar Underworld, men trots att det är större fokus på striderna nu tycker jag absolut att det känns som TR fortfarande. Tomb Raider handlar om att utforska gravar och det gjorde jag en hel del. Sen gillar jag den nya Lara också, jag förstår att hon är i ett relativt tidigt stadie fortfarande, men hon känns mer mänsklig.

Dykandet kan de dock förbättra, gick väl inte att dyka fritt i senaste. Vatteninteraktionen öht kan bli mycket bättre, det är en rätt stor del av TR enligt mig.


Redigerat av Zoiler, 12 april 2017 - 14:23.


#1679

Postad 12 april 2017 - 18:27

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Det fanns några Tombs i slutet som jag inte kunde påbörja p.g.a. jag saknade någon pryl som jag sedan fick genom main quest. Kan vara värt att besöka de nu.



#1680

Postad 12 april 2017 - 19:20

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0

Inside - har absolut ingenting att klaga på. Perfekt pusselspel typ, sjukt snyggt. Mkt värdig uppföljare till limbo.

DOOM - Weak ass slut, men annars riktigt nice. Perfekt när man är lite trött på allt och bara vill mosa lite.

Bägge spelen är föredömligt korta. Gillar faktiskt det, spelar oftast inte klart spel som tar 40+ timmar på en kampanj.



#1681

Postad 12 april 2017 - 19:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Bägge spelen är föredömligt korta. Gillar faktiskt det, spelar oftast inte klart spel som tar 40+ timmar på en kampanj.

 

Då ser det hårt ut för Persona 5  :P



#1682

Postad 12 april 2017 - 20:11

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0

Då ser det hårt ut för Persona 5 :P


Ja, sannolikheten att jag faktiskt spelar klart det är rätt liten. Men å andra sidan, har nyligen kört hela bloodborne med samtliga bossar och kör nu dlc:t på NG+. Det har ju tagit några timmar.

#1683

Postad 13 april 2017 - 21:51

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

F.E.A.R

"Sayonara, suckers!", "Well...at least he's predictable"

 

En CQC FPS shooter som överraskar med att vara riktigt trevlig att spela än idag och lite spännande på slutet. Lagom svårighetsgrad på hard där man får tänka två gånger innan man sticker ut huvudet. Mycket bättre än titlar som Crysis 2.

 

https://www.youtube.com/watch?v=6niBOrgOjzA

 

7/10



#1684

Postad 13 april 2017 - 22:57

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0
Horizon Zero Dawn!
Gillade det!

#1685

Postad 24 april 2017 - 07:18

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0

Lirade igenom Mr. Shifty på PC.

Riktigt underhållande spel! Har man lirat Hotline Miami så vet man vad man kan förvänta sig på ett ungefär. Jag föredrar detta dock.

 

https://www.youtube.com/watch?v=d-ABu2uvWeU



#1686

Postad 24 april 2017 - 08:28

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Max The Curse of Brotherhood

Kul platforming med puzzel inslag.

Gillar spel med level select så att man kan gå tillbaka enkelt om man vill leta secrets.
1000/1000 på dryga 10h

#1687

Postad 12 maj 2017 - 22:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0

Horizon: Zero Dawn. bara samla collectibles kvar inte värt. Grämer mig lite över att jag har en dino som inte är scannad ingen aning vad jag missat. Riktigt trevligt actionlir. Lite förvånande med tanke på hur urbota tråkigt Killzone serien var.



#1688

Postad 13 maj 2017 - 00:31

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Xcom 2

 

Är allt en uppföljare ska vara. Det här spelet är ett mästerverk förutom fåtal tekniska glitchar, det enda som drar ner. Spännande, svårt, snyggt och grymt taktiskt.

 

9,5/10

 

Bifogad fil  20170416004655_1.jpg   72,85K   1 Antal nerladdningar

 

 

 

 

 

 



#1689

Postad 13 juni 2017 - 09:57

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Motorstorm: Apocalypse

Inte like vackert som Pacific Rift men genomcoolt ändå. Jag gillade stuket på cutscenes väldigt mycket. Enkelt och actionfyllt.

7,5/10

#1690

Postad 24 juni 2017 - 09:29

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

GTA V

Jag gillar egentligen inte bilspel (annat än Mario Kart), men GTA-serien spelar jag ändå. Det känns som att de tonat ner poliserna i den här delen. Jag kan knappt minnas att jag blivit jagad av de annat än då de skriptats in. Också intressant att de gett karaktär till de massmördande sociopaterna Mike, Trevor och Franklin. 



#1691

Postad 24 juni 2017 - 10:34

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0

Uncharted 4. Snyggt koreograferad spel men det är ju fjärde versionen av Uncharted. Nytänkandet är lika med noll bara finslipning av konceptet. Interaktiviteten är minimal liret körs som ett självspelande piano så spelet hade med fördel vart 50 % kortare. 

 

Det är tur det är snyggt iaf men blir knappast något lost odyssey och det känns vettigt att pensionera Nate nu.



#1692

Postad 02 juli 2017 - 23:33

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Oj, här var det länge sedan jag gjorde något inlägg, snart två år sedan :(

Vad har spelats sedan dess då? Jo dessa:

Assassin's Creed: Syndicate

 

Ännu ett standard AC-spel. Trevligt att delvis spela med en kvinnlig protagonist.

 

Middle-Earth: Shadow of Mordor

 

Lite väl mycket Assassin's Creed över det hela men trevligt med lite miljöombyte

 

Assassin's Creed Chronicles: India & Russia

 

Kul med ett lite annorlunda AC-spel. 2½D sidoscrollande fick nostalgitarmen att rycka då det påminde mig om Prince of Persia originalet jag spelade på min gamla Atari 520.

 

Uncharted 1-3 Remastered

 

Inte mycket att säga då jag spelat dessa tre på PS3:an i sinne. Speciellt multiplayerdelarna som lyckligtvis inte finns med här.

 

Uncharted 4

 

Ville inte att detta skulle ta slut då jag visste att det förmodligen var det sista man fick se av Drake & Co.

 

LittleBigPlanet3

 

Inte mycket som skiljer från de föregående. Som vanligt så suger onlinedelen och jag har inte varit mycket för att bygga egna banor.

 

Horizon: Zero dawn

 

Årets kanske bästa spel av de jag spelat hittills.

 

Dishonored 2

 

Gillar starkt miljön i dessa spel. Lyckligtvis har de inte lagt till de eländiga trialsbitarna från förra spelet. Vissa av dem var ju för mig omöjliga att klara. Fast det beror nog mest på att jag suger på just de bitarna :)

 

Watch Dogs 2

 

Ännu en, i mina ögon,  Assassin's Creed-klon men kul med miljöombyte. Lite tråkigt att man i princip måste meja ner en massa civila för att kunna ta vissa troféer.

 

Rise of the Tomb Raider

 

Underbar story, trevligt gameplay, Endurancedelan i co-op var kul. Mer co-op åt folket.

 

Life is Strange

 

Gratisspel på PS+ förra månaden. Fantastisk story och ett spel jag helt hade missat tidigare. Jag ser fram emot prequelen samt tvåan som kommer senare.
 

Mirror's Edge Catalyst

 

Provspelade ettan 2009 och var inte alls överens med kontrollerna då och lade ner det då jag inte ägde spelet utan var på lån från svågers kompis. Dessutom spelade jag Uncharted istället som jag tyckte var helt fantastiskt. Så varför jag köpte detta spel vet jag faktiskt inte. Nu har jag i alla fall spelat igenom det och dessutom klarat alla time trials så jag kanske ska ge ettan en chans till någon dag. Fick det ju gratis på PS+ för en tid sedan.



#1693

Postad 03 juli 2017 - 17:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Uncharted 4

 

Ville inte att detta skulle ta slut då jag visste att det förmodligen var det sista man fick se av Drake & Co.

 

 

Nänä, serien och karaktärerna är för stora för att läggas ner så ingen fara  :)



#1694

Postad 04 juli 2017 - 10:35

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Gratisspel på PS+ förra månaden. Fantastisk story och ett spel jag helt hade missat tidigare. Jag ser fram emot prequelen samt tvåan som kommer senare.


Alltså tvåan är en prequel tror jag.

#1695

Postad 04 juli 2017 - 13:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Alltså tvåan är en prequel tror jag.

 

Det kommer först en prequel som inte är gjord av Dontnod och sedan en tvåa som Dontnod gör. Tvåan vet vi inte mycket om, känns som den kommer följa nya karaktärer.



#1696

Postad 24 juli 2017 - 08:33

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Tog mig i kragen och spelade igenom Shadow of Mordor nu under sommaren. Fasen vad roligt jag har haft, spelet fungerar fortfarande. Nu skall vi se om jag orkar sätta mig ner och grinda igenom till Platinum. 



#1697

Postad 24 juli 2017 - 22:49

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Sådär ja, Horizon: Zero dawn på New game+ ultra hard avklarad. :)



#1698

Postad 03 augusti 2017 - 11:32

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Blev precis klar med Halo CE (remastered) ifrån Master Chief collection. köpte det på nån rea för säkert över ett år sedan, men inte riktigt orkat ta tag i det enormt stora projektet att lira igenom CE, 2, 3, odst, 4 :P Men nu är jag sakta på väg, lirar på normal och har det riktigt mysigt.

 

Halo CE var awesome när det kom, och det håller förvånansvärt bra nu tack vare uppdaterad grafik. (även om jag ibland fastnar i oldschool läget) det är ju samma grymma gameplay villket läge man än kör på. Och det bekräftar än en gång att grafik inte är allt. (fps är en annan historia)

 

Men jag är 10/15 in i Halo 2 nu och det är minst lika skoj, och det har gått så länge att jag faktiskt inte minns så mycket av kartorna, bara några få riktigt ikoniska miljöer. 

 

Dock tror jag att ju närmare halo 4 jag kommer (som jag minns att jag lirade några varv sp/co-op då det begav sig, inte kommer ge mig samma tillfredställelse) så kommer det vara najs pga gameplat och story. ODST var en mörk upplevelse minns jag också, inte riktigt fan av upplägget idet, men det får jag se när jag tar mig dit (om jag tar mig dit) :P



#1699

Postad 03 augusti 2017 - 17:02

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Jag kanske minns fel, men jag har för mig att Lara brukade vara bra på att klättra och dyka, inte meja ner soldater som i COD?

 

Sent svar, men:

 

https://www.youtube.com/watch?v=YLaky7_ffMo



#1700

Postad 03 augusti 2017 - 20:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0

Var lite Bayonetta över de där :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.