Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpa Blu-Rayspelare?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 31 augusti 2017 - 16:02

Unregistered2b96de53
  • Unregistered2b96de53
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej,

Vet inte om jag har hamnat rätt men provar här då jag inte hittat något bättre ställe. 

Har precis "överlevt" ett TV-köp efter att försökt sätta mig in i den djungeln. Där finns det ju en utmärkt köprådstråd men hittar inget motsvarande för Blu-Rayspelare.

Hur som helst, har precis kunnat slappna av efter pärsen att köpa ny TV och kommer på att jag behöver en Blu-Rayspelare också och upptäcker att även det verkar vara en djungel...

Vad behöver man egentligen? Kommer kolla på DVD-filmer men även Blu-Ray och hur avancerad apparat behöver man? TVn är en "Super Ultra HD" från LG på 65". Det lilla jag kollat på spelare så finns det ju från 500:- upp till flera tusen och de olika tillverkarna skryter om alla finesser deras produkter har osv. Det är uppskalning hit och bildförbättring dit men vad ska man kolla efter? Det där med 4K-uppskalning verkar vara poppis men det verkar ju TVn ha också, blir det inte kaka på kaka men det kanske är viktigast att spelaren gör en bra bild? Är det några andra finesser man ska hålla utkik efter?

Alla tips och råd emottages gärna. Jag är ingen jättenörd vad det gäller detta och behöver det värsta men vill ha en vettig spelare till hyfsat pris som funkar till att kolla DVD- och Blu-rayfilmer som ger tillräckligt bra bild på nya TVn.



#2

Postad 09 september 2017 - 09:16

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Svaren finns i många trådar här i forumet oftast i trådar om olika modeller.

Men i princip är det dina behov som styr.

4K behövs bara om du är intreserad av UHD (om jag inte missuppfattat något)

Den stora frågan är om du behöver regions frihet. Om svaret är ja så blir det oftast dyrt.

Är ljud delen i spelaren viktig eller fixar din reciver den biten?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.