Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2901

Postad 20 juli 2019 - 09:36

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Jag gav upp den efter 3-4 avsnitt, lite väl skruvat, med bla en åsna (eller var det gris ?)som spyr upp hjältarna, efter att de hamnat i ett parallellt universom, mm ....

Ja, det är det jag befarat också. Man orkar några avsnitt och ger sedan upp. Åsnan dök upp i slutet av E1 och ”producerade” ett grönt gasmoln som formades till ett antal ord på himlen.... skruvat är bara efternamnet.

#2902

Postad 20 juli 2019 - 09:59

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Skruvat, men bra tyckte vi:)

#2903

Postad 20 juli 2019 - 10:02

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Ja, det är det jag befarat också. Man orkar några avsnitt och ger sedan upp. Åsnan dök upp i slutet av E1 och ”producerade” ett grönt gasmoln som formades till ett antal ord på himlen.... skruvat är bara efternamnet.


Gav upp serien med. Inte min grej. Chernobyl gillade jag starkt! Även filmen ”Deadwood” gillade jag.

Redigerat av castortroy33, 20 juli 2019 - 10:04.


#2904

Postad 20 juli 2019 - 10:06

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Nån som hört om dom kommer förbättra streamingkvaliten, eller det ska bara fortgå med den usla bitraten och pixelsmörja i mörka scener?
Sjukt att man tar till andra sätt att se serierna för att få bättre kvalle, när man ändå betalar för tjänsten :o

#2905

Postad 20 juli 2019 - 10:32

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

Garrett, det finns bara en lösning. Är du inte nöjd med produkten skall du inte köpa den. När du säger upp, tala om för dem att du gör det för att du inte är nöjd med bildkvaliten.

 

Så länge du fortsätter att betala är det en bekräftelse på att de inte behöver förbättra något. Att gnälla här hjälper garanterat inte. Det har folk gjort i 5+ år utan att det hjälpt.

 

PS. Det ser bättre ut om du har HBO hos Telia. DS.


Redigerat av dalle, 20 juli 2019 - 10:33.


#2906

Postad 20 juli 2019 - 10:51

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Garrett, det finns bara en lösning. Är du inte nöjd med produkten skall du inte köpa den. När du säger upp, tala om för dem att du gör det för att du inte är nöjd med bildkvaliten.

 

Så länge du fortsätter att betala är det en bekräftelse på att de inte behöver förbättra något. Att gnälla här hjälper garanterat inte. Det har folk gjort i 5+ år utan att det hjälpt.

 

PS. Det ser bättre ut om du har HBO hos Telia. DS.

 

Undrar bara om nån hört om dom tänker förbättra kvaliten, för har redan sagt upp det...

Sant att det är lite bättre på teliaboxen, men inte tillfredställande bra.



#2907

Postad 20 juli 2019 - 10:52

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 1

Nån som hört om dom kommer förbättra streamingkvaliten, eller det ska bara fortgå med den usla bitraten och pixelsmörja i mörka scener?
Sjukt att man tar till andra sätt att se serierna för att få bättre kvalle, när man ändå betalar för tjänsten :o

Helt okay gnälla här och överallt man kommer åt så folk får upp ögonen för HBO:s usla kvalitet. De har ju inte gjort något på flera år så det känns otroligt att de kommer skärpa sig framöver. Chernobyl fick mig att sponsra dem en månad men blir ingen fortsättning.



#2908

Postad 22 juli 2019 - 06:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Undrar bara om nån hört om dom tänker förbättra kvaliten, för har redan sagt upp det...

Sant att det är lite bättre på teliaboxen, men inte tillfredställande bra.

Nej, ingen på hela internet har hört något om att HBO Nordic skulle förbättra sin kvalitet. Det de satsar på nu är istället HBO MAX för den amerikanska marknaden, vilket är en ny tjänst som även inkluderar Warners filmer. Inte troligt att den kommer till Europa på länge dock, då Warner här ligger på bl a Netflix.



#2909

Postad 22 juli 2019 - 14:56

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Eftersom HBO har exklusiva produktioner som gör att folk betalar för att se dem har de exakt noll incitament att göra saker som förbättrar deras tjänst. 

 

Varför har de inte nedladdning av nedladdning av avsnitt, dålig kvalité etc? För att de vet att folk betalar för att se deras serier och de finns ingen annanstans. 



#2910

Postad 22 juli 2019 - 19:30

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
De har ju flera serier som finns på annat håll också. Men de försöker väl inte maximera vinsten

Jag hade prenumererat om de hållit kvaliten.

#2911

Postad 23 juli 2019 - 01:15

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Såg klart Doom patrol ikväll, ni som slutade titta efter några avsnitt gjorde det smarta valet, den blev inte bättre, bara sämre.

#2912

Postad 23 juli 2019 - 07:36

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Såg klart Doom patrol ikväll, ni som slutade titta efter några avsnitt gjorde det smarta valet, den blev inte bättre, bara sämre.

Tack för info! Nådde inte längre än E1 och nu skippar jag den helt.

City on a hill är favoriten just nu. Har faktiskt inget att klaga på när det gäller bildkvallen där heller. Bara en sån sak!

#2913

Postad 23 juli 2019 - 15:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
City on a Hill är ju sjukt bra,missa INTE den

#2914

Postad 24 juli 2019 - 08:15

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Den ser onekligen intressant ut. Den får vi ge en chans när alla avsnitt är ute.
Dock från nåt annat håll då.
Just nu kollas det på la Casa de papel på netflix på morgnarna nu på semestern, riktigt spännande, dock med en hel del logiska luckor och en del filmtabbar. :P :)

Redigerat av Garrett, 24 juli 2019 - 08:17.


#2915

Postad 05 augusti 2019 - 08:54

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

skaffade hbo nu igen eftersom det finns en del serier jag vill se där. Började igår med Handmaid´s tale. Har sett 5 avsnitt och det är en sjukt bra serie än så länge. Hoppas verkligen den håller genom alla säsonger.

 

Förra gången jag hade hbo så kollade jag genom ps4 och där markeras ju inte avsnitten man sett vilket gör det väldigt svårt att följa en serie.

Minns också att det buffrade hela tiden.

Nu kollar jag genom chromecast via telefonen och ser jag vilka avsnitt jag sett samt att jag märker inte av någon buffring, så nu är jag nöjd :)

 

Enda jag stör mig på är att det inte verkar gå att spara en hel serie. Så varje gång jag går in på hbo så måste jag leta upp serien jag kollar på. 

Såg dock att man kunde lägga till enstaka avsnitt i sin lista, men det är ju sjukt osmidigt att behöva göra.



#2916

Postad 05 augusti 2019 - 09:36

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
HBO är rena stenåldern rent teknisk jämfört med Netflix. Bara en sådan sak som att ö h t hitta den serie man kollar på är en daglig utmaning. Tur att innehållet är så bra! Kör wi-fi till en Samsung-tv med inbyggd HBO-app och tycker bilden är ok men vet att många har klagomål på den saken.

#2917

Postad 05 augusti 2019 - 12:28

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Vi fick 6 månader HBO Nordic med nya TV:n och jag hade bara läst om det innan, men det är inget vi kommer fortsätta att ha efter gratisperioden, trots att vi gillar många av serierna.

Har bara kollat via appen i LG C9 och bilden är ok, lite sämre än Netflix HD, och jag har bara råkat ut för en riktigt dålig sekvens som hade mycket mörkt i sig.

Man kan ju bara förundras över att man kan ha ett så genomuselt gränsnitt ur användarsynpunkt fortfarande, som ni skriver måste man ju leta upp serie, säsong och slutligen avsnitt som man ska se.

Kan inte vara många timmars kodande och testande att få till funktionen "Fortsätt titta", så det handlar bara om att de inte vill ge användarna den funtionaliteten.

Med fler och fler streamingtjänster som konkurrerar om våra pengar så behöver de nog fixa detta för att behålla de kunder som betalar trots de 2 nackdelarna enbart för att de har en del serier om är populära.

#2918

Postad 05 augusti 2019 - 19:15

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Ser knappt skillnad längre på LG appen heller

Har bara kollat via appen i LG C9 och bilden är ok, lite sämre än Netflix HD, och jag har bara råkat ut för en riktigt dålig sekvens som hade mycket mörkt i sig.
 



#2919

Postad 05 augusti 2019 - 19:49

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Good for you then :) , stod inte ut med Nordics kvalite, varken på tv app, eller apple Tvns… helst när man kör mot projje… :unsure: så väljer alternativa källor...

Netflix HD har väl ca 8mbs/sek i bitrate i 1080p, och 4k 16mbs... och Nordics 3,5mbs på allt... så kanske inte konstigt man ser skillnad mot en stor bildvisare… :ph34r:



#2920

Postad 07 augusti 2019 - 08:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

första säsongen klar av The handmaid´s tale.  Fan vad bra den var. sjukt hemsk och man lider med dom.

Ska börja med säsong två med en gång :)



#2921

Postad 07 augusti 2019 - 09:30

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Ja, man får typ ångest av den, men den är rätt bra.

#2922

Postad 07 augusti 2019 - 09:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Ja, man får typ ångest av den, men den är rätt bra.

 

ja verkligen. märkte igår vid ett par tillfällen att jag typ inte andades när jag kollade. otrevlig. Men jag gillar serier/filmer som berör.



#2923

Postad 08 augusti 2019 - 19:48

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

HBO är rena stenåldern rent teknisk jämfört med Netflix. Bara en sådan sak som att ö h t hitta den serie man kollar på är en daglig utmaning. Tur att innehållet är så bra! Kör wi-fi till en Samsung-tv med inbyggd HBO-app och tycker bilden är ok men vet att många har klagomål på den saken.

TechBubbel hade uppe detta i ett av deras avsnitt. Det beror på att HBO Nordic är ekonomiskt självständiga och väldigt små i den stora HBO världen. De har inte råd att bosta upp Bitraten och troligen har firman som gjort gränssnittet inte velat fixa det gratis så HBO-fan får leva med det.



#2924

Postad 09 augusti 2019 - 09:33

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

TechBubbel hade uppe detta i ett av deras avsnitt. Det beror på att HBO Nordic är ekonomiskt självständiga och väldigt små i den stora HBO världen. De har inte råd att bosta upp Bitraten och troligen har firman som gjort gränssnittet inte velat fixa det gratis så HBO-fan får leva med det.


Intressant! Finns det någon Facebooksida vi kan peppra med önskemål om allmän skärpning? ”Stora” HBO måste börja bry sig om hur de framställs i Norden.

#2925

Postad 09 augusti 2019 - 10:04

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Intressant! Finns det någon Facebooksida vi kan peppra med önskemål om allmän skärpning? ”Stora” HBO måste börja bry sig om hur de framställs i Norden.

HBO Nordic har funnits på Facebook sedan start. De får klagomål i var och varannan tråd. Lite mer klagomål skulle inte göra den minsta skillnad. De får väl inte en större budget för utveckling av app bara för att folk klagar? De betalar ju uppenbarligen sitt abonnemang ändå!


Redigerat av agpath, 09 augusti 2019 - 10:04.


#2926

Postad 09 augusti 2019 - 12:46

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

HBO Nordic har funnits på Facebook sedan start. De får klagomål i var och varannan tråd. Lite mer klagomål skulle inte göra den minsta skillnad. De får väl inte en större budget för utveckling av app bara för att folk klagar? De betalar ju uppenbarligen sitt abonnemang ändå!

Då går vi ett steg upp till HBO’s globala organisation och gör våra röster hörda. Ska se om jag kan hitta någon kontaktinfo.

#2927

Postad 09 augusti 2019 - 13:56

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

även vi som inte har FB vill vara med ;) 



#2928

Postad 10 augusti 2019 - 09:14

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

även vi som inte har FB vill vara med ;)

Du kan annars göra som jag. Skaffa Facebook och ställ in att bara vänners vänner kan skapa förfrågning om att bli vän med dig. Eftersom du inte har några vänner så får du vara i fred.

 

Jag har bara Facebook för att läsa/skriva i grupper som denna och inloggning.


Redigerat av ruva, 10 augusti 2019 - 09:16.


#2929

Postad 10 augusti 2019 - 09:27

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 2
Vägrar Facebook... 👀😝

#2930

Postad 10 augusti 2019 - 20:47

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Norsk fantasy serie fra Oslo kommer på HBO.

#2931

Postad 11 augusti 2019 - 17:28

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

Vägrar Facebook...

Klok gubbe :)



#2932

Postad 23 augusti 2019 - 05:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Har börjat kolla på chernobyl nu.
Varför i **** pratar alla engelska för?
Sjukt ologiskt.

#2933

Postad 23 augusti 2019 - 06:37

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Har börjat kolla på chernobyl nu.
Varför i **** pratar alla engelska för?
Sjukt ologiskt.

 

 

Bra serie, sjukt ångestframkallande bara  :ph34r:  :P

Störde mig faktiskt inte på att dom pratade engelska... 



#2934

Postad 23 augusti 2019 - 06:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Bra serie, sjukt ångestframkallande bara :ph34r: :P
Störde mig faktiskt inte på att dom pratade engelska...


Ja det är ingen trevlig upplevelse direkt 😊

Nja jag stör mig lite. Ville att det skulle vara mer autentiskt, men det går bra.

Har faktiskt inte ens läst om serien så jag vet inte om den ens ska skildra vad som hände på riktigt.

#2935

Postad 23 augusti 2019 - 10:48

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 1

Har börjat kolla på chernobyl nu.
Varför i **** pratar alla engelska för?
Sjukt ologiskt.


För att ingen kan ukrainska eller ryska och att ingen skulle se den om så vore fallet

#2936

Postad 23 augusti 2019 - 11:16

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Har börjat kolla på chernobyl nu.
Varför i **** pratar alla engelska för?
Sjukt ologiskt.

 

Engelsk/Amerikansk produktion för Amerikanskt mediebolag. Borde säga sig själv.

Vill du ha ytterligare information om serien så kan jag rekommendera podcasten som går i linje med serien och ger intressant inblick i produktionen och val som gjordes.



#2937

Postad 23 augusti 2019 - 11:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

För att ingen kan ukrainska eller ryska och att ingen skulle se den om så vore fallet


Undertexter finns ju.
Finns ju massor bra serier som inte är på engelsk.
Marcos är en
Undercover är en annan för att nämna ett par exempel.
Marcos hade varit mycket sämre om alla snackade engelska

Engelsk/Amerikansk produktion för Amerikanskt mediebolag. Borde säga sig själv.
Vill du ha ytterligare information om serien så kan jag rekommendera podcasten som går i linje med serien och ger intressant inblick i produktionen och val som gjordes.


Tack för tipset om poden. Kan ju vara intressant 😊

#2938

Postad 23 augusti 2019 - 12:48

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Undertexter finns ju.
Finns ju massor bra serier som inte är på engelsk.
 

Huvudet på spiken. Folk i USA vill inte ha undertexter. De vill ha serier på engelska. Få serier som går på kabel-tv i USA som inte är på engelska. 



#2939

Postad 23 augusti 2019 - 12:55

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Huvudet på spiken. Folk i USA vill inte ha undertexter. De vill ha serier på engelska. Få serier som går på kabel-tv i USA som inte är på engelska.


Hopp, så kan det ju vara.

Hur som, första avsnittet var riktigt bra i alla fall. Ser fem emot att se resten 😊

#2940

Postad 23 augusti 2019 - 14:52

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Huvudet på spiken. Folk i USA vill inte ha undertexter. De vill ha serier på engelska. Få serier som går på kabel-tv i USA som inte är på engelska. 

I första hand handlar det snarare om att skådespelarna är brittiska och svenska så det vore svårt för dessa att lära sig ryska och ukrainska för rollen.



#2941

Postad 23 augusti 2019 - 15:26

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

I första hand handlar det snarare om att skådespelarna är brittiska och svenska så det vore svårt för dessa att lära sig ryska och ukrainska för rollen.

 

Och inte mycket är värre än engelsktalande skådisar som försöker sig på en rysk brytning. 



#2942

Postad 23 augusti 2019 - 20:02

nygren
  • nygren
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 1

Huvudet på spiken. Folk i USA vill inte ha undertexter. De vill ha serier på engelska. Få serier som går på kabel-tv i USA som inte är på engelska. 

 

Jag också! (serier på engelska alltså :))


Redigerat av nygren, 23 augusti 2019 - 20:20.


#2943

Postad 24 augusti 2019 - 19:00

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0

Huvudet på spiken. Folk i USA vill inte ha undertexter. De vill ha serier på engelska. Få serier som går på kabel-tv i USA som inte är på engelska.

Vilket är totalt rimligt. Film och serier är fiction. Idiotiskt att producera serier och filmer på ett annat språk än det som talas i landet där produkten i första hand är gjord för.

Helt ologiskt och dumt om USA skulle börja producera grejer med bara utländska skådisar som pratar språket i det landet som det utspelas i.

En del verkar tycka att allt ska vara "orginal" på film. Gäller samma logik med böcker också undrar jag?

Undantag finns såklart men en parantes i det stora hela.

Redigerat av budwhite, 24 augusti 2019 - 19:05.


#2944

Postad 25 augusti 2019 - 18:00

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Det förstör ju trovärdigheten. Hade Apocalypto vart lika bra om de snackade engelska?

#2945

Postad 26 augusti 2019 - 08:09

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Ja det hade den.
Gladiator på Latin? Hade det varit bättre? Nej!

#2946

Postad 26 augusti 2019 - 08:17

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Rätt övertygad om att 9/10 tittare föredrar engelskt ta, men vi nerds som hänger här vill vara lite mer sofistikerade. :P


Redigerat av mr.keyser, 26 augusti 2019 - 08:17.


#2947

Postad 26 augusti 2019 - 09:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Ja det hade den.
Gladiator på Latin? Hade det varit bättre? Nej!

Ja det är ju läckert med språk.

Såg la Casa de Papel nyss. Började se på engelska sen spanskan. Läppsyncningen fungerade över förväntan och röstskådespelarna gjorde bra jobb på engelska men spanskan var ändå bättre

Redigerat av oqvist, 26 augusti 2019 - 10:01.


#2948

Postad 26 augusti 2019 - 11:12

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Ja det är ju läckert med språk.

Såg la Casa de Papel nyss. Började se på engelska sen spanskan. Läppsyncningen fungerade över förväntan och röstskådespelarna gjorde bra jobb på engelska men spanskan var ändå bättre

Fast det är ju en spansk serie som utspelar sig i Spanien. Inte riktigt samma sak. 



#2949

Postad 26 augusti 2019 - 11:19

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Fast det är ju en spansk serie som utspelar sig i Spanien. Inte riktigt samma sak. 

 

Från början producerad av en Spansk TV-kanal dessutom.



#2950

Postad 26 augusti 2019 - 12:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Fast det är ju en spansk serie som utspelar sig i Spanien. Inte riktigt samma sak.


Språket ska va autentiskt så på så sätt är det samma sak. Bara för att Mel Gibson är australiensare så lär han inte Apocalyptos indianer snacka engelska utan lokalt språk



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.