Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Veldoyne DD+ svepton - vart hittar jag den? och nätverket?

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 januari 2020 - 18:29

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Hallå,

 

Fick tag i en beg. Velodyne DD10+ häromdagen, och det ingick en DVD såklart. Men jag hittar ingen svepton på den DVDn - letar jag på fel ställe?

 

Eller kan någon bidra med en rippad variant som man kan köra genom media spelaren istf BD spelaren (som jag har, än så länge - undrar hur länge till "man" kommer behöva det - jag har nog inte spelar en CD/DVD/BR på ja det är bra länge det) ?

 

Sedan undrar jag hur nätverksporten så att säga fungerar - någon som använt den? Jag har kopplat upp den till nätverket, men Velodynen verkar inte anrop DHCP så jag hittar ingen IP adress till den...? Tips?



#2

Postad 07 januari 2020 - 18:44

Soulsound
  • Soulsound
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Det ska vara två skivor, en med programvara och den andra med svepton.

Programvaran på skivan är inte riktigt bra, finns en bättre nyare att ladda ner.

Har för mig att kabelns ska vara korskopplad, om jag minns rätt.

Vart bor du?

#3

Postad 07 januari 2020 - 20:04

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Nja jag fick bara med DVDn med programvara - och som sagt, den senaste har jag redan laddat ned.

 

CDn lyser med sin frånvaro... Men jag har faktiskt fått tag i sveptonen på fil! Så det kommer nog lösa sig det med.

 

Korskopplad mellan router och Velodyne DD10+ alltså? Hur konstigt är inte det?

 

Bor i Stockholm.



#4

Postad 08 januari 2020 - 04:40

Soulsound
  • Soulsound
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Kontakten med en massa stift vad den nu heter?? Har några sånna om du har vägarna förbi Hägerstensåsen.

Har mest kört min via Video-out, styrt med fjärren.

Var det den på Ljudmakarn du köpte?

#5

Postad 08 januari 2020 - 06:30

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Du tänker på RS232 kontakten, serieporten alltså. Det är inte den jag vill använca utan Ethernet porten, som fixar handskakningen och mer, men jag får ingen IP adress så jag misstänker att den har fast IP, men ingen info3mation har jag om vad den adressen är isåfall.

Ja jag köpte den från Ljudmakarn.

#6

Postad 08 januari 2020 - 08:37

Soulsound
  • Soulsound
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Aha, jag har inte provat den, men jag har något svagt minne om att man inte kopplar upp sig mot den via Ethernet-porten. Men jag har ofta fel så.... 🤗

Kör bara RS232-porten mellan mina subbar och dator, funkar bra.

#7

Postad 08 januari 2020 - 10:07

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Har fått information om att just Ethernet porten inte är aktiverad så att säga - alltså inte fungerar. Stay tuned kanske man skall säga.

 

Ja jo jag kanske får koppla upp mig mot RS232 porten som effekt av detta - har en Global Cache GC100 som har två serieportar så visst jag kan ta den omvägen så att säga. Men det hade varit nice med IP kontroll direkt.



#8

Postad 08 januari 2020 - 12:54

Soulsound
  • Soulsound
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Det funkade bra att köra med 232-porten, var jäkligt spännande första gången jag kopplade ihop alla fyra. Hade kontakt live med Velodyne, de hade inte provat det själva ens, så de var nyfikna med. Programvaran på skivan man får med klarade inte av att synka alla, men fick den som du har(antar jag) så funkade det fint.

#9

Postad 08 januari 2020 - 18:39

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Jaha - nähe - den m4a filen jag fått med sveptonen var useless - den går inte att spela upp, den går inte att konvertera till något annat (ingen "ATOM" vad det nu är) och nej jag kommer inte vidare. Någon som har tillgång till sveptonen som sagt?



#10

Postad 08 januari 2020 - 20:41

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

RS232 kopplingen är uppe - det lirade inte riktigt som manualen skriver, t.ex. är det skrivfel om hur man slår på/av Velodynen, #JU1$ resp #JU0$ - det är viss skillnad kan vi säga mot vad som står som enbart tänder displayen....



#11

Postad 09 januari 2020 - 19:15

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Fick kontakt med generalagenten för Velodyne här i Sverige, dvs Septon, och dom fixade direkt en nedladdningsbar fil till mig - superbra service, verkligen!





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.