Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dålig erfarenhet av Miele diskmaskin

27 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 september 2012 - 22:07

Archibal
  • Archibal
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej, Jag vill gärna dela med mig av en tråkig erfarenhet av Mieles produkter.
Bakgrunden är att vi för 3 år sedan köpte en ganska ”dyr” (vi trodde då att ju dyrare desto bättre kvalitet) Miele diskmaskin. I dagarna har vi haft en tekniker hemma för att kolla varför maskinen inte fungerar. Han konstaterar att det är styrelektronikkortet som gått sönder och att reparationen skulle kosta mellan 7 000 till 8 000 kr.
Vid inköpstillfället kostade den ca 16 000kr. Modellen är en G2384 SCVi. Vi har använt maskinen gissningsvis i snitt 1,2 gånger per dag. Vi bor i en lägenhet i innerstan (utan störningar på elnätet), vi är noga med att stoppa väl avsköljt gods i maskinen. Det är ett kretskort som gått sönder i maskinen, dvs. svårt anta att det är slitage som medfört skadan.



Telefonsamtal med person som hanterar reklamationer hos Miele:

Jag: Hej, vi har haft hit en reparatör för att fixa vår 3 år gamla Miele-diskmaskin som inte funkar. Han har konstaterat att det är ett kretskort som gått sönder och behöver bytas.
Kostnad för att reparera bli nästan lika mycket som att köpa en ny maskin.

Miele: OK, och ... vad vill ni att vi skall göra åt det?

Jag: Eftersom maskinen endast är tre år gammal, kostade närmare 20 tusen och att det uppenbart inte är slitage, dvs ett fabrikationsfel, så vill vi gärna att ni fixar maskinen kostnadsfritt.

Miele: Men maskinen är 3 år gammal. Det är tyvärr inget vi kan göra något åt.

Jag: Så ni menar att jag inte bör räkna med att en Miele-diskmaskin skall hålla mer än i tre år?

Miele: Jo det skall den.

Jag: Men vår maskin är trasig o den är inte äldre än tre år och uppenbarligen ett fabrikationsfel eftersom det är ett kretskort som gått sönder.

Miele: Sådant händer.

Jag: Så då är det lite chansning och risk att köpa Miele-produkter?

Miele: Nä.

Jag: ?

Miele: Kretskortet kan ha gått sönder pga av slitage, exempelvis strömavbrott.

Jag: Jaha, så då skall jag anta att Miele’s vitvaror inte klarar strömavbrott!?

Miele: Ehhe, nja.

Jag: Vi har inte haft strömavbrott under de senaste tre åren och ändå är den trasig!?

Miele: Jag skickar en blankett för reklamation, men vi kommer ändå inte att göra något åt saken.

Jag: Om ni ändå inte tänker göra något åt saken varför vill du då skicka reklamationsblankett?

Miele: <tyst>

Jag: Ok, min slutsats är att om jag skall köpa en Miele-produkt så får jag inte ha strömavbrott, skall förvänta mig en livslängd om ca 3 år och förvänta mig att skicka in blanketter till er som ni ändå inte tänker bry er om?

Miele: Ni får anmäla skadan till ert försäkringsbolag.

Jag: Menar du att det försäkringsbolaget som skall betala Mieles felaktiga produkter och inte ni själva?

Miele: <tyst>

Jag: Ok, jag får väl köpa en ny diskmaskin. Tycker du att jag skall köpa en Miele-diskmaskin?

Miele: Ja, absolut.

Jag: Varför? Dom verkar ju bara hålla i tre år och vid strömavbrott kanske ännu kortare.

Miele: <tyst>

Jag: Tack o adjö.



Och adjö för alltid Miele.

Redigerat av Archibal, 18 september 2012 - 07:19.


#2

Postad 18 september 2012 - 05:59

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 1
Jag skulle nog ha talat med den verkställande ledningen för Miele Sverige. Detta är ej acceptabelt.
Gör du det så att du får 'sinnesfrid'.
Detta är inte garantifel utan fabrikationsfel.
I detta fall har Miele ansvar att kostnadsfritt åtgärda felet.

#3

Postad 18 september 2012 - 07:35

Archibal
  • Archibal
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Ja sinnesfrid är vad jag behöver. Känner mig grundlurad.

Särskilt förvånande är Mieles kommentar att ”Sådant händer”, dvs att en produkt kan ha en livslängd om tre år.
I mitt fall köpte jag en Miele i tron att det INTE skulle HÄNDA.
Jag har fått betala för insikten att det är chanstagning och risk med att köpa Miles produkter och vid problem blir behandlingen iskall.

#4

Postad 18 september 2012 - 08:22

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Tja, företaget har bara en anledning till att godta din reklamation och det är ren godwill. Deras garantiåtagande sträcker sig inte längre än tre år, reklamationsrätten är bara tre år.
http://www.miele.se/...rvice/25210.htm

Att saker, även bra saker, går sönder i otid det sker. Skadan kan vara såpass enkel som att en kondensator har puffat, det ske i datorer och på kretskort titt som tätt.

Men 7-8000 kr för reparation? Det låter mycket, väldigt mycket. Antar att kostnaden är hög eftersom det tar mycket tid att demontera/montera diskmaskinen för att nå kretskortet, själva kortet kan inte vara så dyrt.

Alla tillverkare, alla konsumenter, drabbas av fel som detta. En del lite mer ofta, en del lite mer sällan. Miele har ryktet att drabbas mer sällan.

Tyvärr inget plåster på såren, en tuff smäll. Men gör en koll med annan servicetekniker om priset för reparation. Det låter dyrt. Borde kosta ett par, tre tusen som mest.


ed: Ser att Miele generellt följer kkl med 12+24 månader men att även för vissa produkter har fem år garanti. Antar att ni kollat upp garantitiden?

Redigerat av Monshi, 18 september 2012 - 08:25.


#5

Postad 18 september 2012 - 08:26

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Bortsett från en trist attityd från den du pratade med per telefon anser jag följande.
Precis som föregående talare har ju faktiskt Miele inga åtaganden efter 3 år även om det skulle vara ett ursprungsfel.

Det skulle i så fall enbart vara av ren goodwill, vilket man ju kan tycka vara på sin plats ibland.
Dock anser jag personligen att en vettig hemförsäkring skulle lösa detaa problem enkelt.

Hade själv nyss en diskmaskin som pajjade efter 5 år, blev en reparation på dryga 5-6kkr pga nåt värmeelement som behövde bytas.

Tog det på drullen och betalade bara självrisken så var det klart.

#6

Postad 18 september 2012 - 08:45

Archibal
  • Archibal
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Tja, företaget har bara en anledning till att godta din reklamation och det är ren godwill. Deras garantiåtagande sträcker sig inte längre än tre år, reklamationsrätten är bara tre år.
http://www.miele.se/...rvice/25210.htm

Att saker, även bra saker, går sönder i otid det sker. Skadan kan vara såpass enkel som att en kondensator har puffat, det ske i datorer och på kretskort titt som tätt.

Men 7-8000 kr för reparation? Det låter mycket, väldigt mycket. Antar att kostnaden är hög eftersom det tar mycket tid att demontera/montera diskmaskinen för att nå kretskortet, själva kortet kan inte vara så dyrt.

Alla tillverkare, alla konsumenter, drabbas av fel som detta. En del lite mer ofta, en del lite mer sällan. Miele har ryktet att drabbas mer sällan.

Tyvärr inget plåster på såren, en tuff smäll. Men gör en koll med annan servicetekniker om priset för reparation. Det låter dyrt. Borde kosta ett par, tre tusen som mest.


ed: Ser att Miele generellt följer kkl med 12+24 månader men att även för vissa produkter har fem år garanti. Antar att ni kollat upp garantitiden?

Jag håller helt med; jag förväntar mig inte att tillverkare skall stå för produktfel i evighet. I detta fallet är Milediskmaskinen 3 år och ett par månader. Servicetekniker som kom från Miele konstaterade att det var styrelektronikkortet som gått sönder. Kortet kostar nästan 6 000kr. Till detta kommer arbetskostnad om ett par tusenlappar. Vi är givetvis villiga att betala för en reparation, men då bör det vara en rimlig kostnad och inte halva nypriset.
Syftet med mitt inlägg i detta forum var att dela med mig av dyrvunnen kunskap; att det inte alltid går att "köpa kvalitet" och att det finns en risk i att köpa Mieleprodukter, trots att Miele försöker ge sken av annat.
Ytterligare erfarenhet av Miele är att de har en iskall atityd, typ; "Vi skickar en reklamationsblankett men vi tänker ändå inte göra något åt saken" !!! En diskussion om reparationskostnaden, pga att maskinen endast är tre år, var inte att tänka på.

#7

Postad 18 september 2012 - 08:49

Archibal
  • Archibal
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Bortsett från en trist attityd från den du pratade med per telefon anser jag följande.
Precis som föregående talare har ju faktiskt Miele inga åtaganden efter 3 år även om det skulle vara ett ursprungsfel.

Det skulle i så fall enbart vara av ren goodwill, vilket man ju kan tycka vara på sin plats ibland.
Dock anser jag personligen att en vettig hemförsäkring skulle lösa detaa problem enkelt.

Hade själv nyss en diskmaskin som pajjade efter 5 år, blev en reparation på dryga 5-6kkr pga nåt värmeelement som behövde bytas.

Tog det på drullen och betalade bara självrisken så var det klart.



Vi kommer att anmäla skadan till försäkringsbolaget MEN jag tycker det är oetiskt att försäkringsbolagen och i slutändan försäkringstagarkollektivet skall behöva betala för - i detta fall - Mieles dåliga produkt.

#8

Postad 18 september 2012 - 08:51

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Syftet med mitt inlägg i detta forum var att dela med mig av dyrvunnen kunskap; att det inte alltid går att "köpa kvalitet"

Fast det kan jag knappast kalla nåt nytt fenomen, snarare ett välkänt faktum.

Tycker jag märkt av det mer och mer vad gäller allt från kläder till bilar i dagens läge.

Man får absolut inte alltid det man betalar för.

Redigerat av masse70, 18 september 2012 - 08:51.


#9

Postad 18 september 2012 - 08:56

Archibal
  • Archibal
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Fast det kan jag knappast kalla nåt nytt fenomen, snarare ett välkänt faktum.

Tycker jag märkt av det mer och mer vad gäller allt från kläder till bilar i dagens läge.

Man får absolut inte alltid det man betalar för.


Jag lär mig långsamt; han bli 50 innan jag lärde mig :blink:

#10

Postad 18 september 2012 - 16:00

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Vi köpte en Mielediskmaskin för 10k för 13 år sedan och då var det hela 10 års garanti på den. Den håller än och funkar felfritt. Vi har haft tur antar jag...

Redigerat av hassesolo, 18 september 2012 - 16:00.


#11

Postad 18 september 2012 - 16:04

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Vår Mieledisk höll 9år och 11½ månad innan pumpen gick sönder.
Köpte en ny från Tyskland, 10-15 procent billigare (inkl frakt).

#12

Postad 18 september 2012 - 22:26

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Vi köpte en Mielediskmaskin för 10k för 13 år sedan och då var det hela 10 års garanti på den. Den håller än och funkar felfritt. Vi har haft tur antar jag...

Mig veterligen så har Miele aldrig haft 10 års garanti. Du har nog misstolkat deras så kallade kvalitetsbevis, dvs 1000kr i avdrag vid reparation inom 10 år vilket är en klen tröst om de tar 7-8000kr för att byta ett kretskort..

#13

Postad 19 september 2012 - 07:40

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Mig veterligen så har Miele aldrig haft 10 års garanti. Du har nog misstolkat deras så kallade kvalitetsbevis, dvs 1000kr i avdrag vid reparation inom 10 år vilket är en klen tröst om de tar 7-8000kr för att byta ett kretskort..


Långt tillbaka i tiden (på 1970-1980 talet) hade de det nog.
För ca 20 år sedan införde de 1000:- avdraget.

#14

Postad 02 mars 2014 - 19:20

genius
  • genius
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej Vi har köpt en kyl/frys Fabrikat Miele för fyra år sedan den gick sönder efter ett år stod bara och larmade och höll inte temperaturen.
Miele var bra och bytte hela kyl/frysen till en ny.
Den höll i tre år och började larma igen. Miele kom och serviceteknikern koppade in sin utrustning för att mäta kompressortrycket.
Den var låg och kompressorn behövde bytas för 6000. Nr han koppade ur gick de fel han släppte ut köldmediet.
Jag jobbar med vvs så jag kan även en del kyla.Så när tekniker sade att röret sprack så kontrollerade jag det efter dom gått
där var ingen spricka i köldmedieröret.

Miele vägrade stå för misstaget av teknikern, försäkringsbolaget vägrade betala något för att det var Miele som
orsakat totalhaveriet.

Så vi köpte Electrolux med 5 års garanti den höll fyra månader så fick ett kretskort bytas.

Nu i veckan gick Miele diskmaskinen sönder efter fyra år, översvämningsskyddet larmar.

Har tappat tron på vitvarutillverkarna dom gör produkter som försäkringsbolagen betalar både två och tre gånger.

#15

Postad 02 mars 2014 - 19:28

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0
Har en Miele diskmaskin som vi har haft ett antal år och den fungerar felfritt.

#16

Postad 02 mars 2014 - 21:27

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Nu i veckan gick Miele diskmaskinen sönder efter fyra år, översvämningsskyddet larmar.

Just det behöver ju inte betyda att det är fel på maskinen... Min sju år gamla Bosch gjorde samma sak och det berodde på att en massa "gegga" hade lossnat efter senaste rengöringskuren som jag kört och nu "kleggat" igen vissa delar av maskinen. När disken ville pumpa ut gick det tungt och vatten pressades ut fel väg och hamnade i botten så att översvämningsskyddet löste ut.
Tog loss ena sidan maskinen, gjorde rent lite saker och tog bort vattnet i botten. Efter det gick den som en klocka och gör så ännu efter två månader.

I mitt fall var det alltså inte maskinens fel att överfyllnadsskyddet löste ut.

#17

Postad 02 mars 2014 - 23:32

Archibal
  • Archibal
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
#15 kylmander. Håll tummarna....så du slipper behöva bli utsatt för "Miele-support" :-)

Redigerat av Archibal, 02 mars 2014 - 23:33.


#18

Postad 07 oktober 2014 - 06:47

walles
  • walles
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Har också en "dyr" Miele diskmaskin som 2009 kostade 12.500:- Förra veckan gick den sönder och servicetekniker skulle ha 6.500 till 7.000 för att laga den, en cirkulationspump som gått sönder. Det var helt kladdigt under diskmaskinen. Har varit i kontakt med Miele och skickat in en reklamationsanmälan, hoppas får svar från Miele och bra lösning.
Köpte alla mina vitvaror 2009 från Miele då vi byggde hus i tron om att det skulle vara kvalitetsprodukter, mina föräldrar har haft Miele sen jag var liten, som har haft tre miele tvättmaskiner på 45 år, med 5 söner så har den gått riktigt hårt så där har kvalitén varit bra.

#19

Postad 26 oktober 2014 - 18:11

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 1
Jag har både Miele kyl/frys och tvättmaskin som jag haft i åtskilliga år utan minsta problem, de garanterar väl att deras tvättmaskiner ska hålla i ungefär 20 år eller 10 000 timmars driftstid.
Alltid sett Miele som top of the line när det gäller vitvaror, när det mig veterligen inte finns några vettiga svensktillverkade längre får det bli tysk kvalitet :)

#20

Postad 31 oktober 2014 - 23:40

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Miele är för dyrt, för att ha så kass garanti och service.. Jag kör på Bosch diskmaskiner dom håller runt 8år och då är det bara att byta. För då har det ändå kommit nya bättre lösningar på maskinerna. Vitvaror som är äldre än 5år lagar jag aldrig varken hemma eller på jobbet då köper jag nytt.

#21

Postad 05 november 2014 - 06:35

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 1
Det finns inga produkter idag som håller 20år. Det finns inte en ekonom hos dessa producenter som skulle acceptera det. :D

Sista kvallietsbilen ur hållbarhetssynpunkt var troligen volvo 740 med B230 motorn. :(

#22

Postad 07 november 2014 - 13:13

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Det finns inga produkter idag som håller 20år. Det finns inte en ekonom hos dessa producenter som skulle acceptera det. :D

Just pga ekonomerna har Miele förblivit ett familjeföretag, inga aktieägare som kräver högre förtjänst. Alla Miele-produkter håller inte 20 år, så är det bara. De konstruerar dock alla sina produkter med målsättningen 20 års livslängd. Nu när vi flyttar till villa blir nästa tvättmaskin absolut en Miele - inte blir det roligare att tvätta bara för att man byter maskin vart tionde år utan jag slipper hellre omaket att byta maskin och väljer den med längst förväntad livlängd.

#23

Postad 31 januari 2015 - 10:09

bjohe
  • bjohe
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 1
Tack för tipset! om Mieles produkter inte håller bättre än övriga finns det inga skäl att betala premiumpriser.
Vi ska renovera vårt kök som är byggt -85 och har samma kyl och frys sedan dess - Electrolux. Men jag förväntar mig inte att nästa kyl och frys ska hålla i 30 år utan reparation.Då får det bli Siemens.

#24

Postad 05 februari 2015 - 22:31

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Kan tillägga att supporten för miele inte riktigt lever upp till det pris man betalar.....

#25

Postad 10 maj 2016 - 11:40

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Vi har tre Miele produkter: Tvättmaskin, Torktumlare och Diskmaskin. Vi köpte dom för att de påstår bra kvalitet osv. Och ja deras kvalitetsbevis på 10 år vore kanske praktiskt - de skriver ju att deras maskiner är gjorda att fungera felfritt i 20 år till och med på web sidan. Men några garantier att de verkligen håller - nej det har de inte.

 

Så nu har vår torktumlare gett upp - den kostade nästan 20.000 sek, och reparatören som bekostades av det s.k. kvalitetsbeviset meddelade krasst att det kostar lika mycket att reparera som att köpa en ny - så han rekommenderade att vi köper en ny Miele. Efter första reklamationsrundan så var erbjudandet 40% rabatt på en NY Miele torktumlare - det avvisade vi såklart. Varför skall vi betala för något som är klart och tydligt fabrikationsfel i detta fallet? Andra rundan var att de betalar 2000 sek i självrisk om vi tar det på hemförsäkringen - men jag fattar inte varför vår hemförsäkring skall drabbas av Miele's produktfelsproblem? I längden innebär det att vår hemförsäkring blir dyrare för att Miele gör ett dåligt jobb, och lastar över kostnaden på detta på konsumenten istf fixa problemet.

 

Således, just nu status låst - får se om jag drar detta vidare. Vedervärdigt beteende av Miele i vilket fall, och nej jag kommer ALDRIG någonsin köpa en Miele produkt, de är dyra och håller extremt dåligt. Att skriva av en torktumlare för nästan 20.000 sek på några få år - det är dyrt det! Jag kan köpa en ny Electrolux torktumlare om året, utan problem, för samma avskrivningskostnad som Mielen har - och då har jag 5 års garanti.

 

Från och med nu kommer jag köpa vettiga märken med minst 5 års garanti - sedan kasta ut produkten till något nytt.

 

Att som Miele sticka huvudet i sanden och påstå massa reklamfloskler och sedan låta konsumenternas försäkringsbolag ta smällen - det är inte nice.



#26

Postad 10 maj 2016 - 12:14

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Vår Miele diskmaskin har gått dagligen i över 16 år. Vi är sex ifamiljen. Tur kanske...

#27

Postad 10 maj 2016 - 12:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Vi har tre Miele produkter: Tvättmaskin, Torktumlare och Diskmaskin. Vi köpte dom för att de påstår bra kvalitet osv. Och ja deras kvalitetsbevis på 10 år vore kanske praktiskt - de skriver ju att deras maskiner är gjorda att fungera felfritt i 20 år till och med på web sidan. Men några garantier att de verkligen håller - nej det har de inte.

 

Så nu har vår torktumlare gett upp - den kostade nästan 20.000 sek, och reparatören som bekostades av det s.k. kvalitetsbeviset meddelade krasst att det kostar lika mycket att reparera som att köpa en ny - så han rekommenderade att vi köper en ny Miele. Efter första reklamationsrundan så var erbjudandet 40% rabatt på en NY Miele torktumlare - det avvisade vi såklart. Varför skall vi betala för något som är klart och tydligt fabrikationsfel i detta fallet? Andra rundan var att de betalar 2000 sek i självrisk om vi tar det på hemförsäkringen - men jag fattar inte varför vår hemförsäkring skall drabbas av Miele's produktfelsproblem? I längden innebär det att vår hemförsäkring blir dyrare för att Miele gör ett dåligt jobb, och lastar över kostnaden på detta på konsumenten istf fixa problemet.

 

Således, just nu status låst - får se om jag drar detta vidare. Vedervärdigt beteende av Miele i vilket fall, och nej jag kommer ALDRIG någonsin köpa en Miele produkt, de är dyra och håller extremt dåligt. Att skriva av en torktumlare för nästan 20.000 sek på några få år - det är dyrt det! Jag kan köpa en ny Electrolux torktumlare om året, utan problem, för samma avskrivningskostnad som Mielen har - och då har jag 5 års garanti.

 

Från och med nu kommer jag köpa vettiga märken med minst 5 års garanti - sedan kasta ut produkten till något nytt.

 

Att som Miele sticka huvudet i sanden och påstå massa reklamfloskler och sedan låta konsumenternas försäkringsbolag ta smällen - det är inte nice.

Mieles kvalitetsrykte handlar endast om ett sekellång rykte som de själva sprider om att de har en enastående kvalitet. Men att endast ge 1000 kr fri service när man registrerar sin produkt säger väl raka motsatsen? Om de nu är så bra skulle de väl kunna stå för hela rep-kostnaden?

Nej, vid en googling så får man snarare träff i diverse forum där folk ondgör sig över det motsatta, dvs massor av problem.

Jag har själv haft en mikro där man kunde trycka på en knapp så att tallriken inte snurrade. Självklart havererade denna elektronik så att tallriken aldrig snurrade hur man än tryckte. Använd i ca 1 år!


Redigerat av agpath, 10 maj 2016 - 12:20.


#28

Postad 19 maj 2016 - 05:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Har Miele kyl å frys.
De är väl iaf 8 är.

Men ja skulle tro att de är bättre å köpa billiga maskiner å byta då då.

Har en billi whirlpool tvättmaskin som gått minst 1 ggr/dag i 5år och dem snurrar på än..Kosta väl 4k eller nå



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.