Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Välkomna! av Phonophilos

274 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 14 februari 2019 - 14:12

Faprod
  • Faprod
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Underbart! Som alltid mycket bra bilder dessutom.

#252

Postad 21 februari 2019 - 14:21

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Tack för din kommentar på min sida angående högtalarrenovering/decoupage. Det tog väldigt lång tid dock ca: 10 timmar för dessa små billiga stativare. Det är inte själva fastklistrandet som tar tid, utan att komponera och klippa ut bilderna.

Ta gärna ett par billigare högtalare och lek med, både jag och tjejen är mycket nöjda :)

#253

Postad 14 mars 2019 - 14:01

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Fina högtalare - kul att du är nöjd.

"egentligen kan man ställa dom 10 cm ifrån, men! då dessa basar har extremt lång slaglängd så skulle dom slå in i väggen, därav minimum 20cm."

Det var väldans ;)

#254

Postad 17 mars 2019 - 18:53

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Underbart! Som alltid mycket bra bilder dessutom.

 

Tack så mycket :)

Mer bilder kommer då en till leksak har landat i vardagsrummet.


Fina högtalare - kul att du är nöjd.

"egentligen kan man ställa dom 10 cm ifrån, men! då dessa basar har extremt lång slaglängd så skulle dom slå in i väggen, därav minimum 20cm."

Det var väldans ;)

 

haha ja, det är rätt extremt!
Jag är hur nöjd som helst :)



#255

Postad 02 februari 2020 - 18:36

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 0
WOW snyggt

#256

Postad 10 februari 2020 - 22:42

Kofotone
  • Kofotone
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Tja

Du kanske har skrivet det men vad för DSP använder du? Har högtalarna inbyggd?

Går i valet och kvalet om man ska investera i DSP, inne på minidsp/Dirac

#257

Postad 12 februari 2020 - 20:02

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

WOW snyggt

 

Tack så mycket  !


Tja

Du kanske har skrivet det men vad för DSP använder du? Har högtalarna inbyggd?

Går i valet och kvalet om man ska investera i DSP, inne på minidsp/Dirac

Högtalarna har inbyggd DSP. Dock har jag mätt rummet och skapat så kallade Convolution filter i ROON. :)



#258

Postad 14 februari 2020 - 21:57

Biggi
  • Biggi
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
riktigt snyggt blir mållös..!
lätt 10 a

#259

Postad 17 februari 2020 - 15:13

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

riktigt snyggt blir mållös..!
lätt 10 a

 

Tack så mycket ! Värmer :) 



#260

Postad 18 april 2020 - 09:11

hultin
  • hultin
  • Forumräv

  • 747 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt! Överväger ett byte från aktiva Linn (Exakt) till detta.
Fråga - Roon?
Har stått länge nu att det är ”på gång”....

#261

Postad 07 maj 2020 - 08:37

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
varför ska du byta ut D&D?

#262

Postad 07 maj 2020 - 09:27

henkess
  • henkess
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Ser rätt stelt och tråkigt ut.

#263

Postad 07 maj 2020 - 11:35

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Hej!

Min undran blir också vad du ska byta till?

För vet inte hur mycket du vet men dom högtwlarna är tillsammans med Revels och Kef:s toppserier det absolut bästa som finns att köpa för pengar idag.

//Micke

#264

Postad 07 maj 2020 - 14:49

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Fint som vanligt. Får man fråga vad för högtalare du byter till. Matrix har jag nyligen läst gott om.

Vad är nu fel då. Du har ju haft det bästa som redan går att ha. Eller är det djävulen inom dig som skriker efter nytt.

 

Gissar på ett par Vimberg i vit pianofinish


Redigerat av Buddaz12, 07 maj 2020 - 14:57.


#265

Postad 07 maj 2020 - 20:38

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

varför ska du byta ut D&D?

Testa något nytt helt enkelt :)

Vill h a något större , något mer dynamiskt .

Har beställt ett par Genelec 8361A  -


Ser rätt stelt och tråkigt ut.

Vilken tur att du får inreda som du vill hemma hos dig då :)


Hej!

Min undran blir också vad du ska byta till?

För vet inte hur mycket du vet men dom högtwlarna är tillsammans med Revels och Kef:s toppserier det absolut bästa som finns att köpa för pengar idag.

//Micke

DD8C är underbara , helt klart top för pengarna.

Jag vill testa något nytt efter snart 2 år. Har beställt ett par Genelec 8361A , en större , mer dynamisk högtalare . (även billigare)


Fint som vanligt. Får man fråga vad för högtalare du byter till. Matrix har jag nyligen läst gott om.

Vad är nu fel då. Du har ju haft det bästa som redan går att ha. Eller är det djävulen inom dig som skriker efter nytt.

 

Gissar på ett par Vimberg i vit pianofinish

Matrix är ett mycket intressant företag som jag följt under en längre tid.

Deras Elelement X dac, är bland det mest imponerande man kan köpa för pengarna i dac- väg.

haha nej nej , aldrig mer överprisade passiva högtalare igen. Är över det. Har beställt ett par Genelec 8361A. En större mer dynamisk högtalare. Coaxial element . sinnersjuk soundstage.



#266

Postad 07 maj 2020 - 21:06

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Testa något nytt helt enkelt :)

Vill h a något större , något mer dynamiskt .

Har beställt ett par Genelec 8361A  -


Vilken tur att du får inreda som du vill hemma hos dig då :)


DD8C är underbara , helt klart top för pengarna.

Jag vill testa något nytt efter snart 2 år. Har beställt ett par Genelec 8361A , en större , mer dynamisk högtalare . (även billigare)


Matrix är ett mycket intressant företag som jag följt under en längre tid.

Deras Elelement X dac, är bland det mest imponerande man kan köpa för pengarna i dac- väg.

haha nej nej , aldrig mer överprisade passiva högtalare igen. Är över det. Har beställt ett par Genelec 8361A. En större mer dynamisk högtalare. Coaxial element . sinnersjuk soundstage.

Har själv funderat på Genelec fast då G serien. Tycker det blir lite för dyrt. 

Planen för min del är nya högtalare och sist ut är kanske Piega om jag nu får höra de i butik annars funderar jag på att kanske prova rör. Finns ett märke som heter Fezz Audio som jag tycker ser fin ut eller en billig LM Audio. Har kvar samma högtalare eftersom jag ej har hittat någon annan som passar min smak. Köpte nya lurar från Audio Technica så planen är att om jag skall ha något nytt så kanske ett par högtalare åt det hållet i signatur. Helst något som låter naturligt utan allt för mycket mellanregister. Får se. Säkert en bra DAC i Matrix. Ordet bäst finns inte utan bara olika smak. Du blir säkert nöjd.  



#267

Postad 08 maj 2020 - 07:47

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

haha ja då har du ju hittat en bra ersättare. Dock inte lika snygg ;) men har Genelecen inbyggd DSP/EQ? Eller tänkte du sköta sånt med extern box nu med tanke på DACen?



#268

Postad 10 maj 2020 - 18:53

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Har själv funderat på Genelec fast då G serien. Tycker det blir lite för dyrt. 

Planen för min del är nya högtalare och sist ut är kanske Piega om jag nu får höra de i butik annars funderar jag på att kanske prova rör. Finns ett märke som heter Fezz Audio som jag tycker ser fin ut eller en billig LM Audio. Har kvar samma högtalare eftersom jag ej har hittat någon annan som passar min smak. Köpte nya lurar från Audio Technica så planen är att om jag skall ha något nytt så kanske ett par högtalare åt det hållet i signatur. Helst något som låter naturligt utan allt för mycket mellanregister. Får se. Säkert en bra DAC i Matrix. Ordet bäst finns inte utan bara olika smak. Du blir säkert nöjd.  

Vill du ha en naturlig högtalare ska du köpa Genelec .

Dacen som sitter i MAtrix Audio Element X , piskar dacar som kostar 4ggr pengarna . Rent mätmässigt , sen vad vi alla tycker låter bäst , är upp till var och en. En dac för mig ska först och främst vara bra implementerad , ha bra nätaggregat och mäta bra på samtliga plan som jag värderar. Annars blir den aldrig intressant för mig. JAg kommer använda den som ett försteg till mina 8361A , då är mätvärden A och O :)



#269

Postad 10 maj 2020 - 18:56

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

haha ja då har du ju hittat en bra ersättare. Dock inte lika snygg ;) men har Genelecen inbyggd DSP/EQ? Eller tänkte du sköta sånt med extern box nu med tanke på DACen?

haha ,höll med till en början.. men efter att ha sett den i verkligheten har jag börjat gilla designen. Väldigt olik andra högtalare ..

Det tog Genelec 12 år att utveckla TheOnes .. så designen är helt R&D styrd. Allt vi ser , har ett syfte :)

 

Jag kommer sköta DSP i Genelec , via deras GLM mjukvara. Dacen kommer vara försteg och streamer. Kanske kör ROON igen, har inte bestämt mig men det blir väl det.



#270

Postad 05 juni 2020 - 15:38

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0
Underbart, måste låta fantastiskt. Hade ett par G Four för ganska många år sedan och saknar Genelec ljudet ibland.


#271

Postad 07 juni 2020 - 09:14

Unregistered9d3ddb4d
  • Unregistered9d3ddb4d
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Hej.
Som Genelec ägare själv sedan många år (8260) så undrar jag varför du kör DAC?
Är det för att slippa dator i kedjan?
Körde själv en Bladelius Embla till mina Genelec men har idag gått över till PC med USB>AES/EBU interface. Samt sköta volymen via GLM mjukvaran.
Bästa "nedgraderingen" jag gjort. Allt öppnade upp sig ännu mer när högtalarna inte behövde göra den extra omvandlingen.
Det lät ju inte dåligt innan med Emblan men efter att provat att köra digitalt så fanns det ingen återvändo.
Och jag tyckte Emblan var för dyr att bara använda som transport.

#272

Postad 08 juni 2020 - 14:51

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Hej.
Som Genelec ägare själv sedan många år (8260) så undrar jag varför du kör DAC?
Är det för att slippa dator i kedjan?
Körde själv en Bladelius Embla till mina Genelec men har idag gått över till PC med USB>AES/EBU interface. Samt sköta volymen via GLM mjukvaran.
Bästa "nedgraderingen" jag gjort. Allt öppnade upp sig ännu mer när högtalarna inte behövde göra den extra omvandlingen.
Det lät ju inte dåligt innan med Emblan men efter att provat att köra digitalt så fanns det ingen återvändo.
Och jag tyckte Emblan var för dyr att bara använda som transport.

Han kör streamer modellen från Matrix det är kombinerad DAC/Försteg/streamer
Jag har en streamer själv med liknande lösning fast från Marantz. Det är sjukt bra lösning för man kan då använda trådlös förbindelse att casta ljud. Som sagt hans Matrix har en väldigt avancerad DAC.

Redigerat av Buddaz12, 08 juni 2020 - 14:57.


#273

Postad 14 juni 2020 - 19:01

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Hej.
Som Genelec ägare själv sedan många år (8260) så undrar jag varför du kör DAC?
Är det för att slippa dator i kedjan?
Körde själv en Bladelius Embla till mina Genelec men har idag gått över till PC med USB>AES/EBU interface. Samt sköta volymen via GLM mjukvaran.
Bästa "nedgraderingen" jag gjort. Allt öppnade upp sig ännu mer när högtalarna inte behövde göra den extra omvandlingen.
Det lät ju inte dåligt innan med Emblan men efter att provat att köra digitalt så fanns det ingen återvändo.
Och jag tyckte Emblan var för dyr att bara använda som transport.

HAllå,

 

Härligt ! och kul att du fortfarande är nöjd ! 8260 är fenomenala!

Finns mycket trådar på näten om just denna extra konvertering. Jag har testat fram och tillbaka.

Med Genelec 8361A samt mina tidigare D&D8C. Jag upplever inte en extra konvertering som något negativt.

Dagens Dacar i högtalarna är mycket bra.

 

Jag vill undvika att ha GLM inkopplat hela tiden, och jag streamar inte från en dator. Använder ROON. ROON i rakt in i min DAC låter överlägset bäst. Min dac stödjer även MQA , DSD 1024 , PCM 768. Även om man går digitalt in via AES , kommer signalen samplas om i DSPn. Så man kommer aldrig ifrpn den extra konverteringen hur man än vrider och vänder på det.

 

Använder jag AES kommer jag inte ha användning av en bättre dac. En separat dac är enligt min överlägsen den dac som sitter i Genelec i detta fall. 

 

:)


Han kör streamer modellen från Matrix det är kombinerad DAC/Försteg/streamer
Jag har en streamer själv med liknande lösning fast från Marantz. Det är sjukt bra lösning för man kan då använda trådlös förbindelse att casta ljud. Som sagt hans Matrix har en väldigt avancerad DAC.

Yes, Matrixen är otroligt avancerad !



#274

Postad 15 juni 2020 - 00:48

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

HAllå,

Härligt ! och kul att du fortfarande är nöjd ! 8260 är fenomenala!
Finns mycket trådar på näten om just denna extra konvertering. Jag har testat fram och tillbaka.
Med Genelec 8361A samt mina tidigare D&D8C. Jag upplever inte en extra konvertering som något negativt.
Dagens Dacar i högtalarna är mycket bra.

Jag vill undvika att ha GLM inkopplat hela tiden, och jag streamar inte från en dator. Använder ROON. ROON i rakt in i min DAC låter överlägset bäst. Min dac stödjer även MQA , DSD 1024 , PCM 768. Även om man går digitalt in via AES , kommer signalen samplas om i DSPn. Så man kommer aldrig ifrpn den extra konverteringen hur man än vrider och vänder på det.

Använder jag AES kommer jag inte ha användning av en bättre dac. En separat dac är enligt min överlägsen den dac som sitter i Genelec i detta fall.

:)

Yes, Matrixen är otroligt avancerad !

Jag är faktiskt nöjd själv att jag vågade prova att köpa en streamer. Den har allt. Kopplat mitt effektsteg samman och kör numera bara 2.0 och styr allt med telefonen via wifi.

#275

Postad 03 september 2022 - 17:43

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0
Hej trevlig setup, jag är nyfiken på vad du tycker om triangle duetto nu efter några år du hade dom, jämfört med nuvarande :) jag har också hamnat i triangle träsket :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.