Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4552 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7,75 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7,33 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 8,63 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 7,82 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 8,5 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 8,74 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 8,62 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 8,6 (322) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8,02 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 8,78 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8,06 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 7,77 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8,17 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7,56 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8,3 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 6,75 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 7,95 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8,19 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7,5 (9) Inga priser
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7,21 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8,03 (31) 2 135:-
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 3 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 5 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 7 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 8 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 8 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 9 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 9 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 9 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 10 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 10 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 11 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 12 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 12 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 12 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 12 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 12 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 13 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 13 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 13 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 13 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 13 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 14 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 14 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 14 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 14 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 14 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 14 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 14 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 14 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 14 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 15 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 15 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 15 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 16 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 16 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 17 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 17 år sedan

#151

Postad 23 november 2005 - 07:32

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0

Fick min 525a i dag, och nu är Logitechs fjärrkontrollssida nere. Typiskt! :o

Riktigt snygg fjärr, ligger skönt i handen.

<{POST_SNAPBACK}>


Ok, för först helt inne på att skaffa kameleon kontrollern. Men sen så såg jag Logitech Harmony 525 också en stilren gobit. Men hur är den gämfört med kameleon kontrollern? Har just nu dvd, video (vet inte varför), reciver, tv och kommer kanske senare htpc och ps2. Video fuktionen skiter jag i utan det är tv, dvd, reciver och htpc/ps2 som spelar den stora rollen för mig. Vill ha en kontroll som ligger bra i handen klarar att ha alla funktionerna eller de flesta från min reciver och dvd fjärr. Tv:n klarar båda för den är ganska basic. Om märkena på sakerna spelar roll så kommer de här. 32tums Grundig tv, harman/kardon avr 20II, sony dvp-ns300. Inga konstiga märken utan kända. Kameleon kontrollern är ca200:- dyrare. Så vilken ska jag ta? Gillar båda men Logitech Harmony 525 verkar mer robust och mindre platig. Sen hur många aparater klarar Logitech Harmony 525? Är mer och mer inne på logitech kontrollern. Är jag på rätt spår eller? Hur tycker du att kontrollern är? Efter mer och mer tittande på bilder så faller den mig mer och mer i smaken än kameleon kontrollern.

#152

Postad 24 november 2005 - 18:48

Unregistered728bf06e
  • Unregistered728bf06e
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Har precis införskaffat mig en harmony 525. Installationen var väldigt smidigt men jag saknade dock en funktion och det var text-tv. finns denna funktion i 525?

Redigerat av Unregistered728bf06e, 24 november 2005 - 21:28.


#153

Postad 25 november 2005 - 15:58

MagnumPI
  • MagnumPI
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Har precis införskaffat mig en harmony 525. Installationen var väldigt smidigt men jag saknade dock en funktion och det var text-tv. finns denna funktion i 525?

<{POST_SNAPBACK}>


Japp, det finns. "Teletext" dyker upp som menyalternativ i displayen.

525:an är snygg, ligger bra i handen och är hyfsat enkel att konfigurera. Den klarar dock inte att styra min gamla B&O-TV (LX2800), så B&O-fjärren får ligga kvar på soffbordet. Min kinesiska Weiduka-tuner fanns inte med i Logitechs enhetsdatabas, men det gjorde däremot Shanling-förstärkaren. Jag har inte testat, men det ska visst gå att lära 525:an kommandon genom att "mata" den med originalfjärren.

På minussidan är att volymen på förstärkaren höjs/sänks tre steg för varje tryck (verkar som signalen sänds för länge, kanske går att ändra), samt att det känns som om det är en fördröjning på nån tiondel innan enheten reagerar efter att man tryckt på fjärrkontrollens knapp (möjligt att även detta går att styra).

Edit: Text-TV som menyalternativ, inte på en särskild knapp.

Redigerat av MagnumPI, 28 november 2005 - 13:02.


#154

Postad 25 november 2005 - 16:52

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Om man vill kolla vilka enheter som stöds är det enda sättet att köra "Test Drive" eller finns det en lista?
Är det bara test drive som gäller så måste man skapa nytt konto för varje fjärr man är intresserad av då byte av kontroll inte verkar funka.

#155

Postad 27 november 2005 - 21:27

aSson
  • aSson
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Hej, har tillfälle att köpa en 688 till något bättre pris, men undar om den är bättre än en 525 som jag tycker är något snyggare och bra pris på annrs med.
tycker det är svårt att jämföra dessa kontroller på logitechs hemsida..

#156

Postad 28 november 2005 - 10:01

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Testar väl fråga samma sak igen då ingen verkar ha sett min fråga.


Ändrar sig displayen på dessa kontroller när man valt en aktivitet?
Dvs om jag trycker på "Spela DVD" ändrar sig aktivitetsknapaprna så att de kan styra något på DVD:n då istället för att fortfarande användas till att byta aktiviteter?
Eller är det helt enkelt så att de aktiviteter man har upplagda alltid syns där?

#157

Postad 28 november 2005 - 10:52

Unregisteredd8b70f1e
  • Unregisteredd8b70f1e
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Testar väl fråga samma sak igen då ingen verkar ha sett min fråga.


Ändrar sig displayen på dessa kontroller när man valt en aktivitet?
Dvs om jag trycker på  "Spela DVD" ändrar sig aktivitetsknapaprna så att de kan styra något på DVD:n då istället för att fortfarande användas till att byta aktiviteter?
Eller är det helt enkelt så att de aktiviteter man har upplagda alltid syns där?

<{POST_SNAPBACK}>



Displayen 'ndrar sig efter vilken aktivitet man valt. Om man t.ex väljer Watch DVD så kan man i den menyn konfigurera exakt vilka knappar som skall ingå där.

//Henrik

#158

Postad 28 november 2005 - 13:58

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Displayen 'ndrar sig efter vilken aktivitet man valt. Om man t.ex väljer Watch DVD så kan man i den menyn konfigurera exakt vilka knappar som skall ingå där.

//Henrik

<{POST_SNAPBACK}>


Ahh. ok.. tackar för svaret!

Var lite orolig att det saknades lite knappar.. men iom at det funkar så så har man ju några till.. iaf 4 stycken till på 525:an..
Eller har de där piltangenterna under displayen något med något att göra också?
Kan man ha ännu fler på en aktivitet som man växlar vy med piltangenter eller ngt?

#159

Postad 28 november 2005 - 16:32

Unregisteredad6e6b10
  • Unregisteredad6e6b10
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Ahh. ok.. tackar för svaret!

Var lite orolig att det saknades lite knappar.. men iom at det funkar så så har man ju några till.. iaf 4 stycken till på 525:an..
Eller har de där piltangenterna under displayen något med något att göra också?
Kan man ha ännu fler på en aktivitet som man växlar vy med piltangenter eller ngt?


Precis, man växlar vy med piltangenterna, man kan ha en massa sidor om man vill, iaf på 525:an men jag antar att det är samma med de andra...

#160

Postad 29 november 2005 - 15:12

doozer
  • doozer
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har ställt in min 885:a så att den inte slår av några enheter när man byter mellan t.ex. DVD och TV. Men då är problemet att TV:n inte slår om till rätt ingång. Hur ådstakommer jag detta?

Vill alltså att fjärren skickar t.ex. skickar "input DVD" till min TV när jag byter från Watch TV till Watch DVD.

Tacksam för alla svar.

#161

Postad 29 november 2005 - 21:55

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har ställt in min 885:a så att den inte slår av några enheter när man byter mellan t.ex. DVD och TV. Men då är problemet att TV:n inte slår om till rätt ingång. Hur ådstakommer jag detta?

Vill alltså att fjärren skickar t.ex. skickar "input DVD" till min TV när jag byter från Watch TV till Watch DVD.

Tacksam för alla svar.

<{POST_SNAPBACK}>



När du konfigurerar dina activities får du ju en fråga vilken ingång som tv:n ska stå på. Exempelvis "input dvd" när du väljer "Watch DVD". Du får även konfigurera hur man växlar ingång på din tv och det beror på hur originalfjärren funkar. Antingen med ett direktkommando för varje ingång eller en enda knapp som stegar igenom ingångarna en efter en.

Kan iofs bli fel ändå för i mitt fall väljer tv:n automatiskt ingång efter vilken källa som sätts på. På min tv "togglar" man ingång med samma knapp och fjärren "minns" sedan vilken ingång den var på sist och räknar därefter ut hur många gånger den ska sända "byt input" för att hamna rätt i slutändan. Men när fjärren gör detta samtidigt som exempelvis dvd-spelaren sätts på och tv:n växlar automatiskt hamnar ju allt i "otakt" och det blir knas. :)

Skulle vilja ha möjligheten att inte behöva ange ingång på tv:n vid konfigurering av aktivitet såsom "Watch TV" eller "Watch DVD" och istället låta tv:n växla automatiskt när jag sätter på dvd eller digitalbox. Vad jag vet går det ju inte att hoppa över detta steg i konfigurationen? Har mailat Harmony-supporten om detta men inte fått nåt svar.

Om någon förstår vad jag menar och har en lösning så posta gärna denna här.

[EDIT]En lösning är ju att alltid ha alla bildkällor igång och låta fjärren helt styra val av ingång men det vore ju kul att bara ha vald bildkälla igång.

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 29 november 2005 - 21:57.


#162

Postad 29 november 2005 - 23:17

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

  • 396 inlägg
  • 0
Jag skrev en recension som postades på Prylfeber.se. Läs den gärna om ni är i köptankar.
http://www.prylfeber...sion_av_lo.html

#163

Postad 29 november 2005 - 23:22

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Jocke GBG, tala gärna om vad supporten svarar. Om de nu gör det. :)

#164

Postad 30 november 2005 - 11:28

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0
Någon som hört när 895 kommer?

Har en Philips 880 nu med RF som jag styr lampor med, denna klarar dock inte alla mina apparater så det vore fint med 895:an och lite X-10.

#165

Postad 30 november 2005 - 15:27

Unregistered057c0cf4
  • Unregistered057c0cf4
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej,

jag har tänkt köpa en harmony 525, men vill ha så jag kan styra min dator
men den också... men jag har ingen fjärrkontroll till datorn från förr.

Så nu undrar jag vad bästa alternativet är, har funderat på att köpa ett tvkort
också och då skulle jag ju få med en fjärrkontroll. Så då kunde jag använda
ir-mottagaren
från den...

Eller går det bara att köpa en ir-mottagare av nått slag, utan att behöva ha nån
billig skit kontroll först?

#166

Postad 30 november 2005 - 19:19

Unregisteredad6e6b10
  • Unregisteredad6e6b10
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Är det någon som har 525:an som får den att lysa vid upplockande. Alltså när man lyfter den. Min gör inte det och jag har letat som ... i den medföljande "intelligenta" programvaran och pdf-manualen och inte hittat något som påverkar det. Är min defekt? :)

Redigerat av Unregisteredad6e6b10, 30 november 2005 - 19:20.


#167

Postad 30 november 2005 - 19:24

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Hej,

jag har tänkt köpa en harmony 525, men vill ha så jag kan styra min dator
men den också... men jag har ingen fjärrkontroll till datorn från förr.

Så nu undrar jag vad bästa alternativet är, har funderat på att köpa ett tvkort
också och då skulle jag ju få med en fjärrkontroll. Så då kunde jag använda
ir-mottagaren
från den...

Eller går det bara att köpa en ir-mottagare av nått slag, utan att behöva ha nån
billig skit kontroll först?

<{POST_SNAPBACK}>


Om du vill ha en bra IR-mottagare så kan jag rekommendera en USB-UIRT. Fördelen med denna är att den både kan ta emot och sända IR-signaler. Jag använder den tillsammans med Meedio och min Harmony 885. Funkar perfekt.

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 30 november 2005 - 19:25.


#168

Postad 03 december 2005 - 09:11

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Hej allihop,

Jag har inhandlat mig en 525:a och måste bara säga att jag är fruktansvärt besviken på den undermåliga mjukvaran/gränssnittet för programmering :angry: . Jag har sysslat med datorer och elektronik i över 20 år och detta måste nog sägas kvala in bland dem sämre. Nåväl. Jag har problem med min sagem box ( comhem), en ICD 503. Det finns uppenbarligen inget sätt att få den registrerad korrekt :( .

Det fanns ett val som hette "comhem" men det fungerar inte, det fanns även möjlighet att manuellt ställa in ICD 503 men då heter den plötsligt ISD 5003 i logitechs mjukvarugränssnitt och fungerar bara delvis. :huh:

Detta börjar irritera mig.

Likaså att man måste ställa in en källa för bildvisning när inte apparaterna kräver det, jag trodde i min enfald att logitechs databas där alla koderna finns skulle "känna" till detta.

All hjälp uppskattas i denna fråga :(

Oh en sak till, är det någon annan som har fått databasen att försvinna och är hänvisade till att manuellt skriva in tillverkare och produktkoder :blink:

Edit :

OK hårdvaran fungerar bra men jag håller på att bli tokig på GUI:et efter ungefär en dags pulande :huh:

Har slutat försöka få prylarna att fungera från databasen och har lärt upp 525:an från mina original fjärrkontroller. Det tar lång tid att få till alla speciella funktioner som finns på respektive enhet. Det var ju detta jag trodde jag skulle slippa med den här. Håhåjaja man lär ju så länge man lever. :D

Redigerat av Unregistereda4c12829, 03 december 2005 - 15:03.


#169

Postad 04 december 2005 - 10:10

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Vad ni än gör köp inte en harmony som redigeras över deras webbgränssnitt.

Jag har suttit i två timmar för att få ordning på den här värdelösa kontrollen och precis när jag lyckats mata in alla speciella kommandon och lägga dem som jag vill ha dem i harmony:n så lägger de ned sin websida för underhåll och givetvis sparas då inga ändringar utan allt måste göras om när den är uppe igen :(

Summa summarum:

Sony KLV-L32M1
Sony RDR-HX710
Yamaha RX-V650
Sagem ICD-503 (ComHem)
Sony CDP-C225

Inga av dessa kofigureras rätt med logitechs databas utan för att få ordning så måste jag lära in mer än hälften av kommandona själv.

Det går inte att göra någonting utan att websidan finns tillgänglig. Man kan altså inte programmera den via mjukvaran i datorn (java för övrigt) när man har lagt till alla devices online. Av någon anledning måste den hela tiden kommunicera med deras hemsida, hade jag vetat det hade jag aldrig köpt den.

Fullständigt värdelöst!

Jag får väl pula till jag får till det någorlunda för jag vill inte ha slängt ut 700 spänn i onödan men jag rekomenderar den INTE. STOR KÖPVARNING.

Redigerat av Unregistereda4c12829, 04 december 2005 - 10:13.


#170

Postad 04 december 2005 - 10:47

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Är det någon som har 525:an som får den att lysa vid upplockande. Alltså när man lyfter den. Min gör inte det och jag har letat som ... i den medföljande "intelligenta" programvaran och pdf-manualen och inte hittat något som påverkar det. Är min defekt?  :(

<{POST_SNAPBACK}>


Är du säker på att det ska gå att göra så? Min gör inte det iaf. Däremot finns det en knapp man kan trycka på för att få den att lysa.

#171

Postad 04 december 2005 - 13:55

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Hej,

Den tänder upp automatiskt för mig om man har låtit bli den över natten (vet inte hur lång tid som krävs).

Första gången jag tar i den varje dag så tänder den upp och jag har inte någon aning om den går att ställa in för att göra det varje gång man rör den.

#172

Postad 04 december 2005 - 13:56

Unregisteredbe4a4c9c
  • Unregisteredbe4a4c9c
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0

Jag har suttit i två timmar för att få ordning på den här värdelösa kontrollen och precis när jag lyckats mata in alla speciella kommandon och lägga dem som jag vill ha dem i harmony:n så lägger de ned sin websida för underhåll och givetvis sparas då inga ändringar utan allt måste göras om när den är uppe igen


Hände precis samma för mig, bara att jag säkerligen suttit 5 timmar eller så.


Min lyser när man plockar upp den... förutsatt att den legat helt still i nån timme.
Mycket skumt..

Orkar man bara med skitprogrammet som man programmerar fjärren med så tycker jag att det är en schysst fjärr för pengarna. Tyvärr kommer den väl knappast att funka om några år, när logitech släppt någon ny fjärrserie och lägger ner webprogramservern...

#173

Postad 04 december 2005 - 19:37

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
De borde ju kunna ha databasen med koder online då dessa uppdateras och sedan att man installerar ett program där man kan sitta offline och programmera/administrera sin fjärr. Programmet synkroniseras emot databasen vid behov. Hur svårt kan det vara??
I programmet kunde det ju finnas wizard och avancerat läge.

#174

Postad 04 december 2005 - 22:28

Unregisteredbe4a4c9c
  • Unregisteredbe4a4c9c
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
OJOJ!
Var visserligen nöjd med fjärren, men i dag började jag använda "Activities" flitigare.
Helt grymt hur fjärren kombinerar allt, så man kan styra både dvdn och förstärkaren efter man kört ett macro.

#175

Postad 04 december 2005 - 23:07

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Ja i jämförelse med summan så är ju hårdvaran bra men att programmera den är inte skoj. Nu har jag börjat få till det så den uppför sig bra men det är fortfarande ett antal saker som den blir förvirrad av.

Som sagt, mitt största orosmoln är att den inte går att programmera/modifiera offline. Varje gång sidan ligger nere slutar allt att fungera och som sades innan. Hurlänge kommer de att supporta den databasen :P

#176

Postad 06 december 2005 - 15:29

DulcimeR
  • DulcimeR
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Ja i jämförelse med summan så är ju hårdvaran bra men att programmera den är inte skoj. Nu har jag börjat få till det så den uppför sig bra men det är fortfarande ett antal saker som den blir förvirrad av.

Som sagt, mitt största orosmoln är att den inte går att programmera/modifiera offline. Varje gång sidan ligger nere slutar allt att fungera och som sades innan. Hurlänge kommer de att supporta den databasen  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>


Att databasen läggs ner eller försvinner behöver du nog inte oroa dig över dom närmsta 10åren iaf!
Att sidan ligger nere ibland är ju dock illa, men jag antar att det inte händer ofta utan att det endast var ett tillfälligt avbrott? Eller har det hänt dig flera ggr?

#177

Postad 07 december 2005 - 07:44

Scout
  • Scout
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Uppkopplingen är en del av konceptet...
Jag tror logitechs /harmony:s idé är att vi ägare av fjärrarna skall uppdatera deras databas. När vi upptäcker att vår pryl inte finns i databasen lär vi den "öga mot öga" och den skickar sedan vidare informationen till sin databas (det är därför det finns en chans att även obskyra märken finns från början. )Men hur bra det blir beror på VÅR kompetens.
Skulle vi få med en skiva med en avbild av databasen skulle de flesta strunta i att koppla upp sig och därmed skulle deras databas inte med samma hastighet uppdateras och finslipas.

Men jag håller med om att man kanske borde kunna göra någon snygg back-up lösning off-line med möjlighet att spara trimmade resultat och olika upplägg. Och att man bara utbyter infon när allt är färdig gjort off-line. Så att man inte riskerar bli utkastad under programmeringen...

Programmeringen kunde ju hur som helst vara enklare.

Men min 525:a är snygg och smidig i storlek. Men det är en hel del pul kvar. Räknar väl med en veckas trimmning. Och förresten i jämförelse med andra universal fjärrar... vad får man för samma peng... (det är väl Philips SBCRU760 som är tillräckligt snygg men med sämre framtidssäkring)

#178

Postad 07 december 2005 - 12:02

lazpete
  • lazpete
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Hej alla!

har en undring.
verkar vara fler som har problem med 525 mjukvaran än med 890 mjukvaran.
Är de olika?
E lite sugen på en 890..

Lasse

#179

Postad 07 december 2005 - 15:22

Unregisteredab349fae
  • Unregisteredab349fae
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Kan säkert bero på att många fler har 525:an. Och jag måste bara säga en sak, mjukvaran suger!

* Den kraschar lite nu och då.
* Den är otroligt seg att navigera i
* Tar en rejäl stund att uppdatera 525:an

#180

Postad 07 december 2005 - 16:52

LoA
  • LoA
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Jag använder webbinterfacet för att programmera min 525:a, sidan som heter typ "my homepage" däe man får en översikt över alla apparater och alla aktiviteter....

Jag påstår inte att det är ett bra interface men det funkar hyfsat... sen handlar det ju om att pilla och pilla till förbannelse för att få det som man vill!

Hårdvaran är riktigt bra, "täckningen" på fjärren är grym...

#181

Postad 07 december 2005 - 17:13

Unregistered977f3c5d
  • Unregistered977f3c5d
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Köpte mig en 885 i tisdags.

Redan från början är det glapp i kretskortet, vilket medför att när man trycker på någon utav knapparna på höger sida så förlorar den kontakten med batteriet och bootar om.
Trist när man pyntat 1800:- för den.

Annars fungerar den som jag hade förväntat mig, mao mycket bra.

#182

Postad 07 december 2005 - 21:40

Unregisteredab349fae
  • Unregisteredab349fae
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Kanske kan säga att om man har lite tålamod med webbinterfacet så funkar det ganska bra. Fått in alla knappar jag behöver (Tror jag.) men "activities" är ju lite spännande att använda. Tro jag måste fixa så att då man startat en inspelning och trycker på"Watch tv" eller något annat, att videon eller dylika apparater ej stängs av då...lol..den gillar att stänga av allt onödigt. Det går dock att justera.

Redigerat av Unregisteredab349fae, 08 december 2005 - 17:09.


#183

Postad 09 december 2005 - 10:42

Technew
  • Technew
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Just köpt en Logitech 525. Hade problem med on/off-funktionen för min satellitmottagare Digiality 304. Ibland funkade det o ibland inte. Verkade som att signalen från fjärren var för svag. Antar att fler med Digialitymottagare har samma problem. Med detta fungerar det perfekt: Logga in/gå till Digiality på Devices/More options/Learn infrared commands/Custom(längst ned) /klicka i rutan för Power Toggle/ klicka Learn Raw/följ anvisningar.
Glöm inte att uppdatera fjärren efteråt.

#184

Postad 09 december 2005 - 13:01

Scout
  • Scout
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Har en 525:a...

Utgår man från den med skickade CD-skivan dvs klickar på ikonen eller går in via program så upplever jag att allt är mycket svårare att driva (trögare) än när jag loggar in via Logitechs - hemsida. Gör jag något underligt eller upplever ni andra det så också.
Dock så slängs man ut lite för ofta för att det ska kännas helt kul.

Har fullt upp att klura ut hur man döpt och lagt up de förinställda IR-kommandona... Inte helt lätt.

Men känner mig nöjd ändå.
Konstaterat att det helt kart behövs snabb lina för detta har försökt med modem också :D :D (gör inte det...)

#185

Postad 10 december 2005 - 02:51

Unregisteredab349fae
  • Unregisteredab349fae
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Har som sagt var en 525:a. Nu då jag suttit ett par dagar med den så kan jag skriva lite mer:
* Mjukvaran för att konfigurera suger. Den dör hela tiden och den är väldigt seg mellan menyerna.
* Fjärren är väldigt plastig, knakar och har sig då man ska trycka på knapparna.
* Efter att man konfigurerat den så funkar den otroligt bra, enda jag har problemet med just nu är videon som tar emot signalen och utför det kommandot ibland tre gånger istället för en. Även xboxen har lite av det problemet men det har jag kommit ifrån till största delen. Notera att då ni lär upp fjärren så dutta bara på knappen för den har problem med längden på signalen.
* Funktionen med olika lägen för "Watch tv", "watch dvd" etc funkar väldigt bra. Väldigt najs att kunna starta en av dessa lägen och alla appareter ställs in rätt och sen kunna ändra på de viktigaste inställningarna på de enheter inblandade utan att fippla mellan olika menyer på fjärren.

Egentligen det största minuset för fjärren är inte mjukvaran, den funkar, dock lite seg och gillar att krascha som sagt var. Det största "problemet" är egentligen konstruktionen av fjärren som knakar och har sig då man trycker på knappar, drar ner känslan rejält. Den ser dock bra ut och är väldigt smidig att använda.

+Priset
+Utseendet
+Konfigurering (Trots att den är lite seg och buggig.)
-En del apparater har problem med fjärren och tolkar signalen som flera signaler eller hur man nu ska förklara det.
-Knakar och har sig.

#186

Postad 10 december 2005 - 14:32

Rostero
  • Rostero
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Jag funderar stark på att köpa en Harmony 525.
Mitt intryck av den här tråden och olika tester jag läst, är att den är bökig och tidskrävande att konfigurera, men funkar kanonbra när man fått till den.

Många har också uttryckt att "hårdvaran är kanon" och liknande. Här ovan får man dock intrycket att den inte är högklassig i utförandet...

Någon fler som stör sig på att 525:an är plastig och knakar?

#187

Postad 11 december 2005 - 10:18

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Hej,

Nej jag tycker hårdvaran är helt ok. Den känns inte plastig enligt mig i alla fall. Alla knapparna har bra respons och den fungerar ypperligt när allt bök med programmeringen är klar.

Angående gränssnittet så har det hänt mig ca 4 ggr sedan jag köpte den för en vecka sedan att man möts av "sidan är nere för underhåll, var vänlig försök senare" skylten. Två gånger har det hänt när jag skall uppdatera fjärren med det jag pulat med i två timmar :rolleyes: ..

Det spelar ingen roll om du gör det via webben eller det kassa java baserade programmet som läggs in via skivan, vilket man för övrigt måste lägga in annars fungerar inte uppdateringen från hemsidan heller.

Helt rätt som det stod i en post på förra sidan att de använder säkert oss för att fylla på databasen och därför måste man göra det online, men att kunna programmera den offline borde inte vara för svårt. Sedan när det är klart kan man uppdatera databasen. För övrigt så hamnar en rysans massa skräpkommandon i databasen. När jag hade uppdaterat och lagt till det jag har den första gången fanns en hiskelig massa dubblettkommandon och många kommandon som inte finns till prylen eftersom många saker som heter likadant är ändå olika runt om i världen.

För övrigt så är deras sida nere för underhåll nu igen vilket gör sex ggr på en vecka ;)

HåHå Jaja....
Ha ett bra liv :lol:

#188

Postad 11 december 2005 - 10:28

Unregisteredab349fae
  • Unregisteredab349fae
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Fjärren är inte styv nog och plasten är för tunn. Det är väl det stora problemet med designen. Det gör att det knakar och har sig då man använder den.

#189

Postad 11 december 2005 - 12:05

Unregistered1081
  • Unregistered1081
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Just köpt en Logitech 525. Hade problem med on/off-funktionen för min satellitmottagare Digiality 304. Ibland funkade det o ibland inte. Verkade som att signalen från fjärren var för svag. Antar att fler med Digialitymottagare har samma problem. Med detta fungerar det perfekt: Logga in/gå till Digiality på Devices/More options/Learn infrared commands/Custom(längst ned) /klicka i rutan för Power Toggle/ klicka Learn Raw/följ anvisningar.
Glöm inte att uppdatera fjärren efteråt.

<{POST_SNAPBACK}>


Har också en Logitech 525 och en Digiality 304, jag upplever att det går otroligt segt att använda den här fjärren ihop med Digiality boxen. Jag har provat att ändra respons tider men inte blir det bättre för det, snarare tvärtom. Ibland när man ska byta kanal får man hålla ner knappen nån sekund för att det ska hända nått. Upplever du samma sak???
Vad gör jag för fel??? :rolleyes: Tacksam för hjälp...

/eranjan

#190

Postad 12 december 2005 - 00:50

Technew
  • Technew
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Just köpt en Logitech 525. Hade problem med on/off-funktionen för min satellitmottagare Digiality 304. Ibland funkade det o ibland inte. Verkade som att signalen från fjärren var för svag. Antar att fler med Digialitymottagare har samma problem. Med detta fungerar det perfekt: Logga in/gå till Digiality på Devices/More options/Learn infrared commands/Custom(längst ned) /klicka i rutan för Power Toggle/ klicka Learn Raw/följ anvisningar.
Glöm inte att uppdatera fjärren efteråt.

<{POST_SNAPBACK}>


Har också en Logitech 525 och en Digiality 304, jag upplever att det går otroligt segt att använda den här fjärren ihop med Digiality boxen. Jag har provat att ändra respons tider men inte blir det bättre för det, snarare tvärtom. Ibland när man ska byta kanal får man hålla ner knappen nån sekund för att det ska hända nått. Upplever du samma sak???
Vad gör jag för fel??? :rolleyes: Tacksam för hjälp...

/eranjan

<{POST_SNAPBACK}>

Menar du sifferknapparna eller ch. + - ?

#191

Postad 12 december 2005 - 02:14

Unregisteredab349fae
  • Unregisteredab349fae
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Har du testat att lära fjärren knapparna?

#192

Postad 12 december 2005 - 03:01

Technew
  • Technew
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Just köpt en Logitech 525. Hade problem med on/off-funktionen för min satellitmottagare Digiality 304. Ibland funkade det o ibland inte. Verkade som att signalen från fjärren var för svag. Antar att fler med Digialitymottagare har samma problem. Med detta fungerar det perfekt: Logga in/gå till Digiality på Devices/More options/Learn infrared commands/Custom(längst ned) /klicka i rutan för Power Toggle/ klicka Learn Raw/följ anvisningar.
Glöm inte att uppdatera fjärren efteråt.

<{POST_SNAPBACK}>


Har också en Logitech 525 och en Digiality 304, jag upplever att det går otroligt segt att använda den här fjärren ihop med Digiality boxen. Jag har provat att ändra respons tider men inte blir det bättre för det, snarare tvärtom. Ibland när man ska byta kanal får man hålla ner knappen nån sekund för att det ska hända nått. Upplever du samma sak???
Vad gör jag för fel??? :rolleyes: Tacksam för hjälp...

/eranjan

<{POST_SNAPBACK}>

Om det är sifferknapparna du har problem med så fixar du det genom att lära dom RAW-kommandon från din orig.fjärr. Funkade bra för mig.

#193

Postad 12 december 2005 - 12:30

andgu
  • andgu
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag har funderingar på att skaffa en Harmony-fjärr. Jag tror att funktionen med aktiviteter passar mig bra, men undrar lite hur det fungerar i praktiken (med lite specialfall).

Antag för enkelhets skull att jag bara har 2 enheter: TV + Video.
Jag har bland annat en aktivitet "Watch TV" (eller vad man nu kallar den).

När "Watch TV" väljs så slås TV:n på, men Videon är av.

Antag nu att jag vill spela in ett program på Videon från en annan kanal, men fortsätta att titta på samma program som jag gör nu?

Hur löser man det med en Harmony?


Lägger man in funktioner under "Watch TV" som slår på videon, ställer in kanal osv?
Eller måste man ha en separat aktivitet för att spela in? Kan man ha aktiviteter som inte stör pågående aktivitet (eller liknande)?

Ett ekvivalent fall: "Lyssna på CD" + spela in på minidisk.

#194

Postad 12 december 2005 - 13:37

Unregistered1081
  • Unregistered1081
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Just köpt en Logitech 525. Hade problem med on/off-funktionen för min satellitmottagare Digiality 304. Ibland funkade det o ibland inte. Verkade som att signalen från fjärren var för svag. Antar att fler med Digialitymottagare har samma problem. Med detta fungerar det perfekt: Logga in/gå till Digiality på Devices/More options/Learn infrared commands/Custom(längst ned) /klicka i rutan för Power Toggle/ klicka Learn Raw/följ anvisningar.
Glöm inte att uppdatera fjärren efteråt.

<{POST_SNAPBACK}>


Har också en Logitech 525 och en Digiality 304, jag upplever att det går otroligt segt att använda den här fjärren ihop med Digiality boxen. Jag har provat att ändra respons tider men inte blir det bättre för det, snarare tvärtom. Ibland när man ska byta kanal får man hålla ner knappen nån sekund för att det ska hända nått. Upplever du samma sak???
Vad gör jag för fel??? :) Tacksam för hjälp...

/eranjan

<{POST_SNAPBACK}>

Menar du sifferknapparna eller ch. + - ?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag menar både sifferkanappar och ch. + -. Jag ska hem o prova att lära den med RAW-kommandon istället, får se om det blir nån skillnad. Är nöjd med den annars.

#195

Postad 12 december 2005 - 16:41

Technew
  • Technew
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Fungerar bra med RAW-kommandon till sifferknapparna men inte till ch+/-. Använd up/nedknapparna istället när du skall zappa mellan kanalerna. Funkar bra :)
Har du hårddisk installerad i din 304:a ?

#196

Postad 13 december 2005 - 21:45

PJUX
  • PJUX
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Är det någon som styr ljuskontroller med sin logitech?
Såfall vilket märke?

IKEA's funkar den att styra? (koppla heter den om inte länken funkar)
http://www.ikea.com/...productId=42687

Clas ohlson har några:
http://www.clasohlso...p?art=361183000
funkar radio sändare?
http://www.clasohlso...p?art=326447000

någon som vet någon mer?

#197

Postad 13 december 2005 - 22:51

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Jag har precis installerat lite Nexa grejer för ljusstyrning och funderar om man skall skaffa en Logitech 895 när denna kommer då den stöder både IR och RF.

#198

Postad 14 december 2005 - 00:16

Unregisteredab349fae
  • Unregisteredab349fae
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Både IR och RF? Synd att man nyss köpt en fjärr, iofs kan man ju köpa en till men emn...

#199

Postad 14 december 2005 - 08:08

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Den kostar ju nästan 2.400 kr så det suger lite....men får väl få igång hela härligheten med alla fjärrar först och sen köra lite finlir och försöka få en fjärr. Dock tror jag det kan vara problem med Linux och LIRC som min HTPC snart kommer ha.

#200

Postad 16 december 2005 - 00:06

Unregistered34396
  • Unregistered34396
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Är det någon som vet var man kan få tag på bilder att lägga in som favoritkanaler på 885an ?

Redigerat av Unregistered34396, 16 december 2005 - 00:06.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.