Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny EPG (inbyggd) för MCE: Bladerunner Pro

58 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 november 2005 - 18:05

joeb
  • joeb
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
Jag postade nedan på o2grabber forumet, men *orkar* inte översätta til svenska ... :)
Jag kör den nu, skulle vara kul om andra har lust att "hänga på"..? (= Guinea Pig)


Bladerunner Pro is a direct descendant from BJReplay's "QuickGuide". (It still uses QG code internally but it's better and modified version) Both were incidentally dreamed up by Australians..I guess that's not by accident...

http://www.xpmediacentre.com.au/brp/
That MCE enthusiast site hosts it. (Reg. required to download BRP.)

The main advantage of using it is that it's native inside MCE: an EPG provider pops up inside MCE called "EPG Data" and it uses MCE's own internal nightly downloader. BRP fools MCE into believing it's grabbing data from the Internet - instead it points to o2grabber data on the HD.

Configure o2grabber:
* directory location: C:\WINDOWS\ehome\BladeRunnerPro\GuideData
* filename: listing2.xml
* 7 days worth

Tell o2grabber to only grab 7 days for now, more than that (especially 14 full days) seems to break it's par ser.

"Categories" is not supported at the moment. Turn off all other additional/ extended info for now. If you have used QuickGuide in the past - you'll notice that BRP is ALOT easier to use.


...the advantages of BRP over QG is:

* Since it's "native" -it won't overwrite one-time scheduled recordings which QG does when it "forces" new data into MCE's Guide ("series- recordings" coped with that though)
* You can be in the Guide "Grid view" and always succeed with a single push on the red (=recording) button.
* Random scheduled recordings "out of nowhere" should no longer pop up.

Why not give Bladerunner Pro (BRP) a shot?

#2

Postad 29 november 2005 - 00:28

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Sugen...

Har du kommit igång okej?

#3

Postad 29 november 2005 - 08:34

joeb
  • joeb
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
> Har du kommit igång okej?

Yes!!

* körde "mce reset utility" du nämnde (i ditt FireDTV pdf dok) - bootade om = ny TV signal config.
* Iom att jag kör via STB så kunde jag använda min ChannelInfo.xml fil igen. Kanske bökigare med en riktig tuner? ...vet inte.
* o2grabber hämtar 7 dagar (tillsv) skapar XMLTV data-filen: listing2.xml
(använder inga andra options som ex.vis categories), o2grabber post-execute:ar Bladerunner när den har hämtat data som omformar data't till det MCE vill "tanka ner"
* du behöver bara en Scheduled Task, dvs o2grabber. MCE har sin egna "dolda" task för att "tanka ner". finns en utility om man vill bestämma tiden, eller pilla i regsitryt.
http://blogs.msdn.co.../20/483349.aspx


That's it.

#4

Postad 29 november 2005 - 08:43

jonathane
  • jonathane
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med... Bladerunner funkar bra även med DVB-T tuner. Jag har en Firedtv och det var inga problem att få brp att fungera. Jag använde samma channelinfo.xml som jag hade med Quickguide.

#5

Postad 29 november 2005 - 10:00

joeb
  • joeb
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
cool jonathane!

..så man har nån annan att fråga om nåt går galet? :)

#6

Postad 03 december 2005 - 10:29

joeb
  • joeb
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
Testade lite igen. Bladerunner Pro verkar palla som mest 9 dagar data.

Dvs antal dagar data som o2grabbber hämtar, " Days to grab: 9 days"

#7

Postad 06 december 2005 - 09:41

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med. Mycket nice :-)

Tyvärr klarar inte heller Bladerunner "&" i kanalnamn. ett arv av quickguide...


Men det ska bli kul o se om schemalagda inspelningar funkar bättre än med quickguide :rolleyes:

#8

Postad 21 december 2005 - 00:11

karensdagsmannen
  • karensdagsmannen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Är det fler som lyckats med BRP och använder det dagligen? Jag lyckas så långt som instruktionerna täcker (EPG Data dyker upp i konfigurationen i MCE), men när jag ska matcha lista till respektive kanal är det helt tomt.

Jag är rätt säker på att ID stämmer överens mellan ChannelInfo och listing2.xml. Något annat som kan vara fel?

Redigerat av karensdagsmannen, 21 december 2005 - 00:13.


#9

Postad 21 december 2005 - 10:05

cyanopsis
  • cyanopsis
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
så blev det för mig också, under någon av de 5 gånger jag pillrade med programmet. Börja om med MCE reset (rensa konfigurationen).

#10

Postad 21 december 2005 - 12:01

karensdagsmannen
  • karensdagsmannen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Det har jag faktiskt gjort inför varje försök. Tar också bort det mesta i Application Data/Microsoft/ehome. Ska mecka med lite till i eftermiddag innan jag ger upp.

#11

Postad 21 december 2005 - 16:14

noderfix
  • noderfix
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Jag fick heller inte fram någonting föränn jag gjorde en ny kanalsökning då var helt plötsligt allt med sedan. Detta har jag sedan kört tills igår när jag grejjade lite med det såatt det slutade fungera, blev så sur så jag orkade inte kolla mer på det igår. Ska se om jag hinner kika på det ikväll så kan jag tala om hur man gör sedan.

Redigerat av noderfix, 21 december 2005 - 16:16.


#12

Postad 23 december 2005 - 20:00

Unregistered21ac0c36
  • Unregistered21ac0c36
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Helt ny på detta, så skratta inte.. :blink:
Spelar det någon roll vilken tuner man har för att få in EPG:n?
Jag har en analog Hauppage PVR500 som jag använder mot comhem analog kabel.

Såhär går det till när jag försöker hämta EPG:n:

Scenario 1 (de steg jag utför i ordning):
-Resettar tuner info med MCE Reset Utility
-Konfigurerar O2grabber för bladerunner
-Kör bladerunner
-Startar MCE
-Väljer att använda guide för att ladda ner EPG, hittar datan
-Scannar efter kanaler.. Hittar nada.

Scenario 2:
-Resettar tuner info med MCE Reset Utility
-Startar MCE
-Utan att först ha konfat upp o2 + bladerunner hittar jag ju ingen epg data förstås.
-Scannar efter kanaler och hittar alla jag vill ha, men utan epg data..

Vad gör jag (eller inte gör) för att förtjäna detta?

Jag har engelsk MCE om det spelar någon roll..

#13

Postad 02 januari 2006 - 00:14

Bo Mellberg
  • Bo Mellberg
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
När jag installerade "rollup 2" till min MCE, som jag köpte strax före jul, fick jag guiden att fungera utan något av ovanstående program. Körde iofs o2grabber till GB-PVR tidigare, men vad är vitsen med att köra dessa program nu?

Jag bor i Lund och när jag matade in mitt postnummer fick jag de danska listningarna automagiskt och allt fungerar klockrent, behöver inte göra nånting för att alltid ha de senaste listningarna.

Tjingeling!

/Bosse

#14

Postad 02 januari 2006 - 09:58

Unregistered21ac0c36
  • Unregistered21ac0c36
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Ok, låter intressant!
Jag har själv Comhem i Lund så det kan kanske funka för mig också..

Ska testa..!

#15

Postad 02 januari 2006 - 10:06

Bo Mellberg
  • Bo Mellberg
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Tjenare!

Läste precis i en annan tråd att den inbyggda EPG:n är bristfällig vad gäller antalet kanaler den supportar.

Vill man ha fullständig kanalsupport för ex Comhems alla kanaler måste man använda o2grabber och QuickGuide/Bladerunner Pro.

Själv har jag bara fem kanaler :-) men joeb verkar ha fått detta att funka fullt ut med sina 44 Comhem-kanaler.

Hare!

#16

Postad 03 januari 2006 - 15:38

Unregistered21ac0c36
  • Unregistered21ac0c36
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Hmm... kanske en dum fråga, men hur installerar man rollup 2?

Och om man bara har comhems analoga basutbud, räcker den infon man hämtar direkt från MCEs inbyggda grabber till det utbudet?

Helt ny på detta än så länge.. :P

#17

Postad 03 januari 2006 - 16:30

joeb
  • joeb
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
> Hmm... kanske en dum fråga, men hur installerar man rollup 2?

Den dyker upp i "Windows update". Så det är ganska automatiskt. Dock om man har den svenska MCE versionen så är den redan inkluderad.

> Och om man bara har comhems analoga basutbud, räcker den infon man hämtar direkt från MCEs inbyggda

Har inte sett nån som listat av alla svenska kanaler som finns med i MSFTs egna EPG data -- dock lär *alla* inte vara med...

#18

Postad 08 januari 2006 - 13:05

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Nya Bladerunner pro v3.0 är ute nu.


Här är lite hjälp för Boxerutbudet ihop med o2grabber 1.09:


1.
Ladda ner och installera nya Bladerunner pro v3.0
http://www.xpmediace...y/downloads.php
(du måste registrera dig på (det eminenta) forumet AFAIK)



2.
Ladda ner och packa upp den här filen Bifogad fil  o2grabber_1.09_f_r_Boxer_MCE_med_Bladerunner_Pro_v3.zip   138,89K   356 Antal nerladdningar så att biblioteksstrukturen i filen hamnar rätt på din hårddisk, dvs "\windows\ehome\bladerunner..." hamnar rätt och "\program files\..." hamnar rätt. Observera att det här är något jag inte ger support på över huvud taget utan bara lite hjälp på vägen på din egen risk :) :)



3.
Följ Bladerunners setupguide för inne i MCE:
http://www.xpmediace.../brp/partb.html



---------------

Observera att kategorier är påslaget och därför tar en nedladdning väldigt lång tid. Men kategorierna funkar i MCE (engelsk, har inte testat svensk...) vilket är ganska trevligt. Ändringar av inställningar gör du i o2grabber som du hittar i "\program files\o2grabbber\" på din hårddisk.

#19

Postad 08 januari 2006 - 13:22

Unregistered21ac0c36
  • Unregistered21ac0c36
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Låter spännande.. Dock vet jag inte hur mycket nytta jag har av boxer-kittet iom att jag har comhem analogt.. kommer det att funka på samma sätt för mig förutom att jag får avaktivera vissa kanaler jag inte har?

Just det, en sak till.. Måste jag matcha epg-datan på något speciellt sätt för att jag ska kunna hitta kanalerna när jag kör "scan for services"? Sist jag provade på detta sätt fick jag upp epg-datan i mce men sen hittade jag inga kanaler vid min scan..

Tacksam för svar! :)

Redigerat av Unregistered21ac0c36, 08 januari 2006 - 13:35.


#20

Postad 09 januari 2006 - 02:11

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

Låter spännande.. Dock vet jag inte hur mycket nytta jag har av boxer-kittet iom att jag har comhem analogt.. kommer det att funka på samma sätt för mig förutom att jag får avaktivera vissa kanaler jag inte har?

Just det, en sak till.. Måste jag matcha epg-datan på något speciellt sätt för att jag ska kunna hitta kanalerna när jag kör "scan for services"? Sist jag provade på detta sätt fick jag upp epg-datan i mce men sen hittade jag inga kanaler vid min scan..

Tacksam för svar! :P

<{POST_SNAPBACK}>

Kör du set top box analogt in i MCE?

Hursomhelst så kan du använda grundkitet och sen ändra valet av kanaler i 02grabber och skapa en ny Channelinfo.xml för Comhem :)

#21

Postad 09 januari 2006 - 02:48

Unregistered21ac0c36
  • Unregistered21ac0c36
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Kör du set top box analogt in i MCE?

<{POST_SNAPBACK}>


Njaee.. Jag hittade ingen bättre lösning så jag kör på det som funkar för mig i MCE, dvs analog tuner på comhems vanliga kabel. Suger, men det enda från comhem som funkar i MCE med Kanal 5 så vitt jag har förstått.

Hursomhelst så kan du använda grundkitet och sen ändra valet av kanaler i 02grabber och skapa en ny Channelinfo.xml för Comhem  :P

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, jag har faktiskt *precis* lyckats fixa det nu.. Dumt nog gjorde jag scannen på en tid där jag tappade SVT.. Hade lite bråk med BR installationen som krävde .NET Framework 2.0, som jag lyckades få ner en oduglig beta av, men annars gick det smidigt.

Tack för hjälpen! :)

#22

Postad 09 januari 2006 - 02:58

Unregistered21ac0c36
  • Unregistered21ac0c36
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Kör du set top box analogt in i MCE?

<{POST_SNAPBACK}>


Njaee.. Jag hittade ingen bättre lösning så jag kör på det som funkar för mig i MCE, dvs analog tuner på comhems vanliga kabel. Suger, men det enda från comhem som funkar i MCE med Kanal 5 så vitt jag har förstått.

Hursomhelst så kan du använda grundkitet och sen ändra valet av kanaler i 02grabber och skapa en ny Channelinfo.xml för Comhem  :P

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, jag har faktiskt *precis* lyckats fixa det nu.. Dumt nog gjorde jag scannen på en tid där jag tappade SVT.. Hade lite bråk med BR installationen som krävde .NET Framework 2.0, som jag lyckades få ner en oduglig beta av, men annars gick det smidigt.

Tack för hjälpen! :)

#23

Postad 10 januari 2006 - 21:19

Unregistered2816a16e
  • Unregistered2816a16e
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Tänkte testa BRP idag med det gick inget vidare :)
Jag får fel när jag skall hämta EPG data.
"Internetanslutningsfel KOD 13"

Inga problem med internet, har testat med stänga av antivirusprog samt brandvägg.

Nån som har nått tips?

Cheers

#24

Postad 10 januari 2006 - 21:57

gizmodos
  • gizmodos
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
SpeedyGT: Fungerade allt när du körde Bladerunner? (För du gjorde väl det innan du började greja i MCE?). När jag installerade Bladerunner så strulade det till sig lite eftersom jag har Windows på D: så bladerunner hittade inte rätt filer och därför fastn ade BladeRunner när jag körde det, fast det märkte jag inte först. Då fick jag i alla fall samma fel som dig. Om jag fattat sken rätt så är det väl egentligen inte internet som den försöker ansluta emot. Det är väl filer skapade av BladeRunner som saknas, men nu är jag ute på tunn is.

Tack till Magnus Thomé förresten. Jag hade redan gett upp några försök med Bladerunner innan jag hittade din lilla guide här. Men nu funkar det perfekt!

#25

Postad 11 januari 2006 - 00:55

Unregistered2816a16e
  • Unregistered2816a16e
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Jo visst kör jag Bladerunner innan.
Efter några omstarter och resets så kommer jag lite längre iaf :)

Nu får jag felkod 23. Kan ej ladda GUIDE fil.

Jaja, nu får jag gå och lägga mig. Hoppas nån har en lösning på detta.

#26

Postad 11 januari 2006 - 12:54

snowman
  • snowman
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Även jag får felkod 23, får väl fortsätta med MediaPortal...

#27

Postad 15 januari 2006 - 10:10

cyanopsis
  • cyanopsis
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Jag har problem med mina schemalagda aktiviteter... har ställt in så att "o2grabber.exe -grab" skall starta vid 03-tiden varje natt.. men senaste gången det fungerade var den 19 december. Lite svårt också att avgöra vad det är som är fel. Ingen annan som känner till detta?

#28

Postad 15 januari 2006 - 11:08

Unregistered773a1023
  • Unregistered773a1023
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Är det någon som kan förklara fördelarna med Bladerunner Pro jämfört med QuickGuide, själv kör jag kittet för boxer (quickguide) och tycker det funkar bra. :P

Har nu själv läst igenom lite info om Bladerunner pro, det verkar som att man måste testa....

Redigerat av Unregistered773a1023, 20 januari 2006 - 13:15.


#29

Postad 19 januari 2006 - 08:09

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Även här blir det felkod 23, är det ingen som har en aning om vad som kan vara fel?

Det mystiska är ju att flera verkar köra det utan några som helst problem.

#30

Postad 20 januari 2006 - 13:43

joeb
  • joeb
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
> Även här blir det felkod 23, är det ingen som har en aning om vad som kan vara fel?
> Det mystiska är ju att flera verkar köra det utan några som helst problem.

Ett tips är att kolla att det verkligen ligger data klart på disken som MCE kan ta:
Steg 1) har o2grabber verkligen tankat ner data? Steg 2) Har BladerunnerPro klarat att omforma xmltv-datat som o2grabber tankat ner?

För MCE säger, tror jag - att den inte lyckades att "tanka ner" datat. (den letar efter en *bin-fil? som BRP har skapat i steg två ovan)
För misslyckas ovan två saker så kommer MCE ge ovan felmeddelande..nåt sånt...

#31

Postad 25 januari 2006 - 20:38

^Bateau^
  • ^Bateau^
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Till er som får felkod 23

Kontrollera så ni har ingenting förbockat av download icons/download extended info/download categories...

De löste det för mig...



Men nu till mitt problem...
Efter att jag hade kommit runt felkod 23 så när MCE ska söka efter "services" visst är det kanaler som menas? Så hittar den ingenting...Så jag gjorde en reset av MCE...Men nu får jag att ingen EPGdata finns tillgänglig för mitt postnummer? Men den hittar alla kanaler nu.
Man bli knäpp! Någon med idér?

#32

Postad 26 januari 2006 - 22:50

Hammer9600
  • Hammer9600
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Feilkode 23, min løsning

Sjekk at følgende filer har samme TV kanal data (navn, channel id, virtual channel):

C:\Program Files\o2grabber\o2grabber.settings.xml
C:\Program Files\o2grabber\ChannelInfo.xml
C:\WINDOWS\ehome\BladeRunnerPro\QuickGuide\ChannelInfo.xml

De to ChannelInfo.xml filene skal være helt lik.

Bytt(rename) filtype fra xml til txt, slik at f.eks channelinfo.xml blir channelinfo.txt
Rediger filene i notepad:
Bytt filtype tilbake til xml

Håper dette hjelper noen av dere i hvert fall

Redigerat av Hammer9600, 26 januari 2006 - 22:50.


#33

Postad 28 januari 2006 - 21:47

figman
  • figman
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Är det någon som har en Viasatbox (med guld abonnemang) o fått epg att funka i MCE ?
Har försökt att få till channelinfo.xml filen så att epg ska bli bra. Har strulat hittills.
Någon som har en fungerande sån fil ???????????? :lol:

Sen undrar jag över o2grabber.
Channelnaming. spelar det roll vad man väljer där.
Tacksam för svar.

Redigerat av figman, 28 januari 2006 - 22:09.


#34

Postad 29 januari 2006 - 08:53

cyanopsis
  • cyanopsis
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Jag får alltså inte o2grabber att köras via schemalagda aktiviteter.. funktionen rapporterar bara "gick inte att starta" utan att ange anledning (har den inställd på att köra vid 3-tiden varje natt)... vad kan jag tänkas ha missat?

#35

Postad 29 januari 2006 - 21:16

Unregisteredcef01715
  • Unregisteredcef01715
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Kör "Ladda ner senaste programguide" manuellt så får du en fel kod.

Citat från Tystpc tråden http://www.tystpc.nu...topic.php?t=359

"Får du felmeddelanden när du importerar gudiedata in i MCE så har du en fantastiskt bra lista över alla felkoder här:

[url="http://blogs.msdn.com/astebner/articles/490466.aspx""]http://blogs.msdn.co...466.aspx"[/url]

-Thomas

#36

Postad 29 januari 2006 - 21:18

Unregisteredcef01715
  • Unregisteredcef01715
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
När man (äntligen) fått en full/vettig EPG så blir WebGuide3 nästa "måste". http://asciiexpress.com/webguide/

Rätt nice och kunna sitta i kontoret och styra inspelningar, som man sen bara plockar upp via nätet om man inte orkar gå en trappa ner...

-Thomas

#37

Postad 30 januari 2006 - 20:47

Unregistered0a35d0a2
  • Unregistered0a35d0a2
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Observera att kategorier är påslaget och därför tar en nedladdning väldigt lång tid. Men kategorierna funkar i MCE (engelsk, har inte testat svensk...) vilket är ganska trevligt. Ändringar av inställningar gör du i o2grabber som du hittar i "\program files\o2grabbber\" på din hårddisk.

<{POST_SNAPBACK}>



Någon som fått kategorierna att funka på svenska MCE? Jag får endast med "topp kategorierna" och dessa är endast på Engelska.

#38

Postad 01 februari 2006 - 14:17

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

Observera att kategorier är påslaget och därför tar en nedladdning väldigt lång tid. Men kategorierna funkar i MCE (engelsk, har inte testat svensk...) vilket är ganska trevligt. Ändringar av inställningar gör du i o2grabber som du hittar i "\program files\o2grabbber\" på din hårddisk.

<{POST_SNAPBACK}>



Någon som fått kategorierna att funka på svenska MCE? Jag får endast med "topp kategorierna" och dessa är endast på Engelska.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag är osäker men när jag satt o meckade för att försöka få kategorierna på svenska så verkade det som om kategorierna är hårdkodade inne i MCE nånstans, dvs engelska kategorier funkade utmärkt men om jag översatte i epgdatat (xmlfilerna) så blev det inga kategorier alls istället. Då kör jag engelsk MCE iof ;)

#39

Postad 02 februari 2006 - 09:30

Unregistered2ba49ebc
  • Unregistered2ba49ebc
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Är det någon som har en Viasatbox (med guld abonnemang) o fått epg att funka i MCE ?
Har försökt att få till channelinfo.xml filen så att epg ska bli bra. Har strulat hittills.
Någon som har en fungerande sån fil ????????????  :)

Sen undrar jag över o2grabber.
Channelnaming. spelar det roll vad man väljer där.
Tacksam för svar.

<{POST_SNAPBACK}>


Hej, kör Viasat/Guld och har inte fått det att funka. Har varit i kontakt med båda Viasat kundtjänst och Microsoft. Intresserad ifall du får det att funka... Angående channelnaming så spelar det ingen roll vad du väljer där enligt min erfarenhet.

#40

Postad 02 februari 2006 - 23:04

Unregistered0a35d0a2
  • Unregistered0a35d0a2
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
O2grabber skall tydligen ha stöd för kategorierna men jag får det inte att fungera iaf

#41

Postad 03 februari 2006 - 16:30

figman
  • figman
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Är det någon som har en Viasatbox (med guld abonnemang) o fått epg att funka i MCE ?
Har försökt att få till channelinfo.xml filen så att epg ska bli bra. Har strulat hittills.
Någon som har en fungerande sån fil ????????????  :)

Sen undrar jag över o2grabber.
Channelnaming. spelar det roll vad man väljer där.
Tacksam för svar.

<{POST_SNAPBACK}>


Hej, kör Viasat/Guld och har inte fått det att funka. Har varit i kontakt med båda Viasat kundtjänst och Microsoft. Intresserad ifall du får det att funka... Angående channelnaming så spelar det ingen roll vad du väljer där enligt min erfarenhet.

<{POST_SNAPBACK}>


Ska se om jag får tid över i helgen att försöka skriva om xml filen. Har inte lyckats hittills.

#42

Postad 04 februari 2006 - 10:02

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Har nu fått en fullt fungerande EPG med Bladerunner, dock utan kategorier och exten. information. det verkade inte lira riktigt.

Men nu har det dykt upp ett riktigt irriterande problem, schemalagda inspelningar försvinner över natten kort och gott. Man ställer in en inspelning och på morgonen dagen efter är den borta. Det är till en bekant jag byggt systemet så jag kan tyvärr inte testa när jag vill heller.

Jag har satt o2grabber till att köras kl 02.00 varje natt men är osäker på när MCE gör sin egen uppdatering?
Testade att köra en manuell uppdatering av programguiden med en inspelning inlagd och den stannade kvar så det verkar inte vara direkt relaterat till uppdaterningen tyvärr.

Är det någon som vet vad som kan ligga bakom detta att inspelningarna bara försvinner?

#43

Postad 04 februari 2006 - 10:27

Unregisteredcef01715
  • Unregisteredcef01715
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Jag har noterat samma problem ...Jag har en misstanke.

Jag såg på ett inspelat program att det stod "47 TV4", dvs. kanal 47 istället för 4. Mycket riktigt så ligger av dom där "extra" TV4 på 47.
Eftersom jag inte har 47 aktiv så misstänker jag att EPG inte visar schamalagdaprogram på 47.

Har inte forskat vidare, pga antennprolbem.

-Thomas

#44

Postad 04 februari 2006 - 14:49

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
talthoff: Det låter intressant, men dök dina inspelningar upp överhuvudtaget? För det konstiga är ju att de ligger där en stund för att sen försvinna?

#45

Postad 04 februari 2006 - 15:40

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Det är så skumt det där. Jag hade problem med att schemalagda inspelningar försvann när jag testade med quickguide och förra versionen av Bladerunner pro. Men sen jag la in Bladerunner pro version 3 så tappar den inte bort nåt. Men tydligen så är det något skumt eftersom flera fortfarande har det här problemet även med v3?

#46

Postad 04 februari 2006 - 21:31

Unregisteredcef01715
  • Unregisteredcef01715
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

talthoff: Det låter intressant, men dök dina inspelningar upp överhuvudtaget? För det konstiga är ju att de ligger där en stund för att sen försvinna?

<{POST_SNAPBACK}>


Dom syntes inte som schemalagda, men däremot när dom väl var inspelade.

-Thomas

#47

Postad 07 februari 2006 - 08:36

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Men detta är ju väldigt skumt...
Här läggs ju inspelningarna in och syns i listan. Jag testade till och med att göra en manuell uppdatering av programguide, det är ju det enda som händer under natten som jag kan tänka mig stör. Men inspelningen jag ställt in låg fortfarande kvar efter den manuella uppdateringen.

Kan man på något sätt ställa in när och hur oftA MCE ska uppdatera sin programguide förresten. Nu görs det väl varje natt om jag inte minns fel?

#48

Postad 07 februari 2006 - 10:16

joeb
  • joeb
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
> Kan man på något sätt ställa in när och hur oftA MCE ska uppdatera sin programguide
> förresten. Nu görs det väl varje natt om jag inte minns fel?

Ett tips kan ju vara att man ser till att allt sker i shysst följd på natten, i rätt ordning 1-2-3..
1) o2grabber hämtar & genererar data -> 2) BRP processar till MCE format -> 3) MCE lyckas med att tanka ner data

1) man kan se om den lyckades tanka ner data och plus vilken TID den vart klar, fil: o2grabberlog.txt, (=kan var stavfel på filnamnet)

2) Jag drar igång BRP med kommandoraden - ett "post command" som supportas inuti os2grabber GUI:t. Det enda jag vet är: o2grabber drar igång BRP *efter* den är klar med att tanka ner TV data från nätet.. BRP processar data på några minuter eller likn.

3) Jag har mannuellt ställt in tiden som jag vill att MCE ska tanka ner data. (I verkligheten så är den ju lurad att ta data från hårddisken.) Se till att det sker SIST då så klart. Använd denna lilla utility:
http://blogs.msdn.co.../20/483349.aspx
...ett tips är att har du ställt in "04:00" - så betyder det tydligen "05:00".. en timma off av nån anledning. Jag kanske har fel, kolla själv i så fall. Du kan sist men inte minst verifiera att MCE har lyckats "tanka" ner BRP processat data under natten i "MediaCenter" loggen med EventViewer (Jag *tror* det var den loggen, kolla själv.)

Kanske kan komma till hjälp?

#49

Postad 08 februari 2006 - 14:31

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
joeb: Det där tackar vi för! Ska bli intressant att testa detta, tyvärr kan jag inte göra det direkt men jag återkommer nog är jag rädd. :)

#50

Postad 13 februari 2006 - 13:30

beerfrog
  • beerfrog
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

När man (äntligen) fått en full/vettig EPG så blir WebGuide3 nästa "måste". http://asciiexpress.com/webguide/

Rätt nice och kunna sitta i kontoret och styra inspelningar, som man sen bara plockar upp via nätet om man inte orkar gå en trappa ner...

-Thomas

<{POST_SNAPBACK}>


Är det någon som kör detta?
Ser ju väldigt nice ut.

Finns det andra EPG:er som man kan accessa via webben?

Cheers / B



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.