Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 13 september 2009 - 07:54

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Cod4 - Varför göra det så kort? :) Online i all ära men jag tyckte själva grundspelet var kul också så det kunde gärna fått vara mer utvecklat.

#202

Postad 14 september 2009 - 23:33

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0
Blev precis klar med Batman: Arkham Asylum Tyckte verkligen det var skitbra o skoj :P

#203

Postad 15 september 2009 - 09:18

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
Samma här, blev klar med Arkham Asylum igår. Riktigt bra, och ett spel där jag faktiskt är sugen att jaga efter lite hemligheter i efterhand.

Redigerat av Ghorun, 15 september 2009 - 09:18.


#204

Postad 16 september 2009 - 19:33

PanzerRanger
  • PanzerRanger
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Samma här, blev klar med Arkham Asylum igår. Riktigt bra, och ett spel där jag faktiskt är sugen att jaga efter lite hemligheter i efterhand.


Instämmer det är riktigt bra faktiskt. Helt klart det bästa Batmanspelet sen Batman på Nintendo

Resident Evil 5 och fler genomspelningar blir det är nog inne på 6 varvet nu. Mycket skojig utrustning he he he

#205

Postad 17 september 2009 - 21:15

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Mini Ninjas avklarat, bra nöje, passar nog tweensen rätt bra dessutom, utmärkt julklapp!

#206

Postad 20 september 2009 - 13:40

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Timeshift

Överraskande välgjort på sina ställen och påminde inte så lite om Half-Life 2 heller. Problemet med Timeshift är att det är för långt, här har man ganska många transportsträckor mellan de intressanta partierna, vilket gör att det är lätt att bli uttråkad. För 79 kr var det helt klart prisvärt, men jag skulle inte rekommendera det till någon ändå eftersom det finns bättre spel på marknaden. Det här är bara för den som vill ha något i stil med Half-life 2 medan han väntar på Episod 3...

Betyg: 6 / 10

#207

Postad 20 september 2009 - 16:25

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0

Timeshift

Överraskande välgjort på sina ställen och påminde inte så lite om Half-Life 2 heller. Problemet med Timeshift är att det är för långt, här har man ganska många transportsträckor mellan de intressanta partierna, vilket gör att det är lätt att bli uttråkad. För 79 kr var det helt klart prisvärt, men jag skulle inte rekommendera det till någon ändå eftersom det finns bättre spel på marknaden. Det här är bara för den som vill ha något i stil med Half-life 2 medan han väntar på Episod 3...

Betyg: 6 / 10

Va? För långt? Tyckte det var ganska kort... tog runt 10 timmar. Mycket bra HL2-klon iaf :)

#208

Postad 20 september 2009 - 19:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Va? För långt? Tyckte det var ganska kort... tog runt 10 timmar. Mycket bra HL2-klon iaf :)

Mjo, men det var bara hälften av timmarna som var intressanta...

*edit*
Efter ett års uppehåll har jag tagit mig igenom Mirror's Edge. Spelet tycker jag har mer gemensamt med Portal med sina (platforms) pussel än med Half-Life. Spelmotorn är grym och det är första gången sedan Metroid Prime jag tycker man fångat platformskänslan i ett FP(S).

Det levde tyvärr inte upp till mina förväntningar (vilket förklarar varför jag tagit ett uppehåll). Jag kan inte sätta fingret exakt på varför. Spelet är otäckt vackert, bland det snyggaste jag sett den här generationen rent estetiskt. Det finns intressanta karaktärer som tyvärr inte utforskas så mycket som de förtjänar. Mellansekvenserna känns lösryckta från spelet, här hade man med fördel kunnat använda spelmotorn istället för animerat crap.

I slutändan är det här ett spel som är ganska roligt, men inte på grund av att vara en oslipad diamant utan mer på grund av att vara slipad granit...

Betyg: 6 / 10

*edit*
Har nästan sträckspelat Chronicles of Riddick - Escape from Butcher Bay (X360 remaken). Oerhört spännande och välgjort. Det är så här ett singelplayer-äventyr ska se ut. Varierande, spännande, intressanta karaktärer och story.
Spelet är nästan perfekt, det enda jag inte gillade var att det kändes som att jag saknade bitar från storyn, som om man måste ha läst nån bok eller sett någon film innan.
Spoiler
Nåja, det gör egentligen inte så mycket. Det vägs lätt upp av att spelet är oerhört bra i övrigt och bland det bästa i singelplayer väg jag spelat den här generationen. De enda som jag på rak arm kommer ihåg har gett mig lika mycket underhållning är The Darkness, Tomb Raider - Underworld och Dead Space. Bara tanken av att jag har kvar Chronicles of Riddick - Assault on Dark Athena gör att jag myser inombords. Ska dessutom se om jag kan komma över Riddickfilmerna också. Vin Diesel måste vara den bästa antihjälten på länge. :D

Betyg: 9 / 10

Redigerat av Unregisterede32cf070, 27 september 2009 - 22:24.


#209

Postad 28 september 2009 - 06:16

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Precis avslutat några gamla klassiker. Loom, The Dig, Indiana Jones - Fate of Atlantis och strax klar med special edition av Monkey Island(1an alltså). Trevliga bekantskaper, men alla har inte åldrats väl, men bättre än jag trodde.

Remake'n av monkey island är dock ett konstverk med typ av shading och allting. Riktigt trevligt faktiskt.

#210

Postad 28 september 2009 - 06:43

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Fixade Arkham Asylum igår, riktigt bra spel. Det enda som återstår nu är att fixa alla riddles i spelet.

#211

Postad 28 september 2009 - 19:09

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Precis avslutat några gamla klassiker. Loom, The Dig, Indiana Jones - Fate of Atlantis och strax klar med special edition av Monkey Island(1an alltså). Trevliga bekantskaper, men alla har inte åldrats väl, men bättre än jag trodde.

Remake'n av monkey island är dock ett konstverk med typ av shading och allting. Riktigt trevligt faktiskt.

Håller med dig. Jag skulle verkligen vilja se fler remakes. T.ex. av Loom, Fate of Atlantis och Dig. B)

#212

Postad 29 september 2009 - 23:38

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Ja, skoja inte. Remakes av Loom och The Dig vore guld värt, eller kanske inte direkta remakes såsom Monkey Island, ok, kanske för The Dig då. Men både Loom och The Dig, speciellt Loom är ju rätt korta rent spelmässigt. Men en nytt spel "based on" vore verkligen grymmt.

Redigerat av Damocles, 29 september 2009 - 23:39.


#213

Postad 01 oktober 2009 - 02:07

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Körde precis klart Prince of Persia på 360an. Riktigt bra var det och klart i paritet med tidigare spel i serien. Skönt att dom bantat ner fighterna, tycker jag. Ska bli spännande att se hur dom spinner vidare på det här i nästa spel.

#214

Postad 04 oktober 2009 - 14:34

colaa27
  • colaa27
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
köpte 007 quantum of solace till ps3 på dollar store för 199kr. blev verkligen överraskad av båda grafik och själva spelandet som jag trodde skulle vara smyga var istället smyga ibland, skjuta mycket. tror detta är ett underskattat spel.

#215

Postad 05 oktober 2009 - 12:21

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Har spelat igenom Uncharted i helgen.
Fan så bra och underhållande spel!

Men de gjorde ju inte väntan efter 2an mindre :blink:

#216

Postad 05 oktober 2009 - 15:24

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Call of Juarez, Bound in Blood och vad ska man säga efter att ha spelar Dead Space före. Om man ger Dead space en klar 10a så skulle jag säga en 6a. Inget fel på spelet och skaplig historia, inte speciellt svårt och ingen sjösjuka. Klara irritationsmoment är det eviga sparandet vid massor av checkpoints och lååånga cutscenes som gör att spelandet kommer av sig. Ovanlig miljö med westernmotivet och för all del vackert. Man måste se det mera som en westernfilm med interaction än ett spel för hardcoregamers

Redigerat av Benkke, 05 oktober 2009 - 15:28.


#217

Postad 05 oktober 2009 - 18:23

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Fick Platinum i Little Big Planet, då har man väl klarat det. Har kört sen release, så det ligger mycket speltid bakom. Fast även om man klarat allt, så vill man fortfarande prova andras banor och bygga egna. Få spel i mitt liv har varit så tillfredsställande och varat så länge. Mitt bästa köp och det spel jag skulle ta med till en öde ö.

10/10

#218

Postad 06 oktober 2009 - 15:34

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

  • 659 inlägg
  • 0
Precis klarat Batman: Arkham Asyulum, sinnesjukt bra spel och nog ett av de bästa jag spelat denna generation.

Klarade även Fable 2 för några dagar sen, och även detta var riktigt bra (dock ej i Batmanklass). Men gillade det skarpt.

Efter att ha spelat dessa två spel så gav jag mig på Star Wars: force unleashed. Men efter att ha spelat Batman så pallar jag inte lira detta spel, så sjukt mycket sämre än det spelet. Orkade bara spela 1 timme innan jag gav upp, blir till att byta bort det snarast...

#219

Postad 06 oktober 2009 - 23:19

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Killzone 2. Klarat kampanjen på näst svåraste av fyra svårighetsgrader. Jag kommer INTE prova elite (svårast) med tanke på hur svårt jag tyckte det var på vissa ställen.
Spoiler
. Jag snackar det tog nästan en hel dag att bara ta mig förbi en savepunkt till en annan. Jag kastade granater, sköt slut på ammo, hann inte ladda om för att de var så nära så man byter desperat till pistol och drar av ett par skott och sen är det vilt handgemäng och efter det kommer det ändå en RPG flygande från andra sidan eller någon helgast som man inte såg och knivar en bakifrån och man dör och får börja om. Om och om igen. Ska köra igenom igen på lättare dock :D

Grymt snygg ljussättning i spelet, bra gameplay, mycket bra AI, bra online. Men tröttsamma "hjältar" som vanligt. De vägrar bära hjälm för det är ju inte coolt och glider omkring och kör sitt tröttsamma army-tugg och inställning.

Betyg 8/10

#220

Postad 06 oktober 2009 - 23:49

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

med tanke på hur svårt jag tyckte det var på vissa ställen....

Hm, jag har spelat typ 30 minuter av Kz2, funderar på om jag borde starta om på lägre svårighetsgrad eller kan man byta mitt i spelet? Fast isånnafall hade du väl kunnat göra det där du fastnade.

#221

Postad 07 oktober 2009 - 22:15

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Hm, jag har spelat typ 30 minuter av Kz2, funderar på om jag borde starta om på lägre svårighetsgrad eller kan man byta mitt i spelet? Fast isånnafall hade du väl kunnat göra det där du fastnade.

Nej det går inte byta mitt i kampanj tror jag. Men om du är lite ihärdig så går det nog så länge du inte kör på elite för det kan jag tänka mig är jävliga saker :(

#222

Postad 08 oktober 2009 - 11:44

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Körde igenom fallout 3 nu med alla tillägg på plats och blev lite besviken på den sista - mothership zeta faktiskt.

Körde sedan wolfenstein men var besviken.

#223

Postad 15 oktober 2009 - 22:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Chronicles of Riddick - Assault on Dark Athena
Bästa spelet jag spelat i år. Spöar i princip allt i singelplayerväg sedan Darkness. Fantastiskt välberättat och engagerande. Hatten av för Starbreeze! Oerhört synd att det här spelet kan passera så obemärkt som det har och ett spel som Half Life 2 kan få så mycket uppmärksamhet. Valve må ha skapat ett bra spel, men de får enligt mig pisk av Starbreeze. Jag hoppas verkligen på fler singelplayerupplevelser från de.

Betyg 10 / 10

#224

Postad 16 oktober 2009 - 17:47

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Den allmänna uppfattningen är väl att Half-Life 2 är ett av världens bästa spel och Assault on Dark Athena är ett bra men mediokert spel.

#225

Postad 16 oktober 2009 - 20:27

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Den allmänna uppfattningen är väl att Half-Life 2 är ett av världens bästa spel och Assault on Dark Athena är ett bra men mediokert spel.

Half-Life 2 har då sålt betydligt bättre. Jag tycker det är bra, men överskattat. Prova Riddick och avgör själv.
Att jag nämner Half-Life 2 är bara för att ge en referens.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 16 oktober 2009 - 20:28.


#226

Postad 17 oktober 2009 - 16:57

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Den allmänna uppfattningen är väl att Half-Life 2 är ett av världens bästa spel och Assault on Dark Athena är ett bra men mediokert spel.


Hur kan ett spel vara bra men mediokert?? Sen håller jag med om att HL2 ihop med Halo-serien är något av det mest överskattade.

#227

Postad 17 oktober 2009 - 17:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Hur kan ett spel vara bra men mediokert??

Medioker fråga :D

#228

Postad 18 oktober 2009 - 01:31

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Vet inte om det är ett korrekt uttryck men jag tyckte det lät bra.
Spel som får runt 6/7 av 10, okej eller bra spel, eller mediokra. Medioker betyder väl inte dåligt, snarare alldagligt

#229

Postad 18 oktober 2009 - 02:54

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Vet inte om det är ett korrekt uttryck men jag tyckte det lät bra.
Spel som får runt 6/7 av 10, okej eller bra spel, eller mediokra. Medioker betyder väl inte dåligt, snarare alldagligt


Medioker skulle jag säga är "medelmåttig" eller bara "lagom". Något man spelar igenom och inte reflekterar över - samtidigt som man inte blir frustrerad över eventuella brister.

Angående HL och Halo-serierna så är det sanslöst hur överskattade de är i viss mån, har aldrig fastnat för något av dem.

För övrigt så sätter jag tänderna i Magna Carta II, lite löjliga röstskådespelare.

Redigerat av Filip_M, 18 oktober 2009 - 02:55.


#230

Postad 18 oktober 2009 - 02:57

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Angående HL och Halo-serierna så är det sanslöst hur överskattade de är i viss mån, har aldrig fastnat för något av dem.

Håller med om Halo, men Half-Life 1, 2 och dess episoder tycker jag är några av världens bästa spel.
När Half-Life kom var det definitivt det bästa spel jag nånsin spelat.

#231

Postad 18 oktober 2009 - 11:40

Unregistered38661
  • Unregistered38661
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Tomb Raider Underworld. Legat i lådan länge men klarade det igår. Var lite halvsegt men ok.

#232

Postad 18 oktober 2009 - 11:50

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Fallout 3 har man äntligen tagit sig igenom. Segt och väldigt LÅNGA transportsträcker. Men spelet var helt ok annars. Snyggt någorlunda bra story. Action delarna var dock under all kritik, gick ju inte att skjuta och sikta.

Lever inte alls upp till hypen enligt mig personligen.

#233

Postad 18 oktober 2009 - 14:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vet inte om det är ett korrekt uttryck men jag tyckte det lät bra.
Spel som får runt 6/7 av 10, okej eller bra spel, eller mediokra. Medioker betyder väl inte dåligt, snarare alldagligt

Riddick ligger runt 8/10 i pressen dock. I våra recensioner är medioker en femma och bra en sjua.

#234

Postad 18 oktober 2009 - 14:36

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Riddick ligger runt 8/10 i pressen dock. I våra recensioner är medioker en femma och bra en sjua.

Recensera Riddick nu. Starbreeze förtjänar mer uppmärksamhet.
Eller förresten, recensera det bara om du tycker det är bra. :D

#235

Postad 18 oktober 2009 - 14:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
För gammalt :)

#236

Postad 18 oktober 2009 - 14:53

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Misstänkte det.
Nåja, jag rekommenderar Riddick till alla som gillar välgjorda singelplayerspel.

#237

Postad 18 oktober 2009 - 14:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Och jag rekar Risen men ingen bryr sig så jag tror inte en Riddickrec hade spelat någon roll för försäljningssiffrorna :D

Men aja, nästa spel de gör kanske (när det nu kommer) :) . Var inte överförtjust i The Darkness dock.

#238

Postad 18 oktober 2009 - 15:38

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag tyckte Darkness var helt fantastiskt. Är väl min typ av spel. Mörkt, smygande varieras med action, massor med blod och en historia som verkligen grep tag i mig. :)
Gillade du inte Darkness finns det nog en risk att Riddick inte är din tekopp.

#239

Postad 18 oktober 2009 - 15:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Det var inte dåligt, snarare helt ok. Men jag gillade inte tågstationerna, kontrollen, repetitionen och framför allt
Spoiler
. Det stället var nära att få mig att lägga av.

#240

Postad 18 oktober 2009 - 15:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Det var inte dåligt, snarare helt ok. Men jag gillade inte tågstationerna, kontrollen, repetitionen och framför allt

Spoiler
. Det stället var nära att få mig att lägga av.

Kommer inte ihåg att det var repetetivt, men i övrigt håller jag med om allt utom
Spoiler
. Jag tyckte det var en jättecool del av spelet.

#241

Postad 18 oktober 2009 - 16:41

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Till skillnad från många här på forumet så brukar jag försöka spela igenom "billighets-spelen" som jag köper för att ha till inbyten. Ibland ångrar jag mig...

Nyligen avhandlades "Turning Point: Fall of Liberty" (99kr på Rusta)

Spelet är fult, tråkigt och intetsägande. Ljudet är horribelt och buggarna i spelet står som spön i backen.

På Gamerankings ligger det på 44,35%, det är på tok för högt...

Plågade mig igenom hela spelet för de sista achievements:en. På natten drömde jag dock mardrömmar om att Gamestop vägrade ta spelet i inbyte, så att jag fick behålla det själv.

#242

Postad 18 oktober 2009 - 17:14

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Det var inte dåligt, snarare helt ok. Men jag gillade inte tågstationerna, kontrollen, repetitionen och framför allt

Spoiler
. Det stället var nära att få mig att lägga av.

Vad ska det stå i era spoilers, jag har spelat Darkness men det var ett tag sen.

#243

Postad 18 oktober 2009 - 17:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Kommer inte ihåg att det var repetetivt

Typ, gå till tågstationen - leta reda på vart du ska - möt Paulies hantlangare - slå ut lampor - backa in i mörkret/poppa fram - repeat. Så kan man dela in de flesta spel men jag tyckte det blev lite väl uppenbart i The Darkness.

Derpious: Häll vetet

Redigerat av Zoiler, 18 oktober 2009 - 17:25.


#244

Postad 18 oktober 2009 - 17:25

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Hmm, jag måste ha missat att det var repetetivt. Jag spelade så mycket att jag fick ta en tre dagars paus p.g.a. smärtor i händerna. :D

*edit*

Brütal Legend

Levde verkligen upp till mina förväntningar. Med askön humor, vacker grafik och underbar musik lyftes ett annars ganska (spelmekaniskt) mediokert spel till nya höjder. Det är egentligen inget dåligt med "racing, slash em up och RTS"-sekvenserna, de har bara hanterats bättre i andra spel. Det de faktiskt gör istället är att i sin kombination skapa ett ganska varierat spel. Mycket nöje. Rekommenderas varmt till alla som gillar metal. :)

Betyg: 8 / 10

Redigerat av Unregisterede32cf070, 25 oktober 2009 - 23:26.


#245

Postad 28 oktober 2009 - 08:01

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Blev klar med Uncharted 2: Among Thieves.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta spelet men i slutändan handlar det hela om hur pass underhållen jag blev av. Mycket underhållen.

10/10

#246

Postad 28 oktober 2009 - 17:35

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Avslutade Mirror's Edge härom dagen. Grymt bra spel. Nu köpte jag det på PC då de hade det på Ica för 99kr. Men jag undrar hur det skulle te sig på projjen i vardagsrummet på xboxen. Lagom svindel typ. Bästa banan är när man klättrar invändigt i en byggnad som är under ombyggnad. Jäklar vilken svindelkänsla man fick på den.

Gillade det. Men jag saknar några banor som verkligen verkligen utnyttjar springandet för dess egen skull. Efter ett tag börjar man kunna göra sköna saker och hitta nya vägar. Just nu kör jag time-trials och kollar lite. Men både här och var så går det att gena över lite väggar. Se när extrapacket kommer ner i pris lite, det skulle ju vara inriktat mer på springande.

#247

Postad 30 oktober 2009 - 18:06

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Anser mig nu spelat klart mitt första PS3 spel; LittleBigPlanet. Klart imponerande spel om än lite kort "singleplayer" kampanj. Gick in i spelet med alla de fördomar och förväntningar man har som en inbiten 360 spelare; "hur mycket kommer grafiken suga?", "kommer jag få kramp i händerna av DS3:an", "kommer jag nå gamernirvana för det inte låter som en lövblås i tvbänken" etc etc. Ärligt talat så infriades inte nåt av det. Suck. Lite tråkigt kanske, men PS3:an ser ut som en spelkonsol, låter som en spelkonsol och är en spelkonsol lika mycket som 360:an är. Men, men, lite kul med en ny stor backcatalogue av grymma spel att köra igenom. Så jag började med LBP.

Styrkorna sitter i gulligheten; alla kommer fastna för det och vill prova. Spela de simpla banorna, prova olika utstyrslar osv. Banorna är relativt enkla förutom någon enstaka bana i slutet och även den mest otålmodige kommer kunna lira igenom till slutet utan frustration. Och däri ligger dess svaghet; det är för enkelt. De största utmaningarna ligger i att klara av banan utan att "dö" och att hitta varje storbubbla. Och ärligt talat är de inte några större utmaningar vi talar om om man nu är rel hardcore i sitt spelande.

Onlinespelandet består både i att samsas och tävla på de "inbyggda" banorna. Man kan även skapa sina egna banor och publicera och testa på andra hemmasnickrade banor. Jag har lite blandade känslor inför MP delen av spelet. Dels för att det är sanslöst svårt att få till ett game med några andra okända människor. Antingen laggar det något kopiöst, eller så står spelet och laddar, laddar, laddar och så plötsligt hoppar man i ett game i någon sorts buggad speedad spectatorversion. Någon gång ibland har det funkat men då drabbas man plötsligt av den där sköna härliga tystnaden alla snackar om. Inte den från fläkten utan den om att ingen har mic på PSN (iaf inte i LBP). Så alla hoppar runt i banan och gör lite som de vill och någon tillstymmelse till samarbete är i bästa fall ett lyckosamt sammanträffande. Det som är riktigt kewlt är ambitionen med hela skaparcommunity:n, det finns bokstavligen 100 tusentals banor att spela. Banorna är rankade efter en mängd olika kriterier och det finns massa info på nätet om schyssta banor man kan prova.

Editordelen av spelet har jag inte hunnit testa så mycket. Men av det lilla jag provat är det nog ett av det mest imponerande skapabana-lägen i ett spel jag sett. Lägg därtill en fysikmotor och möjligheterna är nästan oändliga till vad man kan skapa. För det har jag iaf sett prov på i vissa av banorna jag spelat. Kommer helt klart återvända hit sen när jag kommit igenom högen med gamla PS3spel som väntar.

Rekommenderas varmt.

Redigerat av LillKille, 30 oktober 2009 - 18:09.


#248

Postad 06 november 2009 - 23:21

Mihlberg
  • Mihlberg
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Körde nyss igenom graw 2 för hundrade gången :)
Älskar det.



GRAW 2 utspelar sig år 2014 i Mexico. Där, och i andra delar av Centralamerika, pågår fullt inbördeskrig mellan lojala regeringstrupper och rebeller. Mitt i allt detta finns Spökena (Ghosts), en hemlig amerikansk militär elitstyrka. Ledare för Spökena är kapten Mitchell.

Spelet tar sin början efter händelserna i det första GRAW och efter spelarens träning, sätts man in mot mexikanska rebeller som är farligt nära den amerikanska gränsen. Det hela spårar ur ganska fort och upproret i Mexico sprider sig till gränsstaden Juárez. Spökena skickas till staden efter tre lyckade uppdrag för att hjälpa de lojala trupperna i Juárez. Det visar sig dock att rebellerna har fått tag på tre kärnvapenmissiler vilket innebär att om rebellerna tar sig över gränsen och in i USA kan de skjuta av missilerna mot vilken som helst av de amerikanska storstäderna utan att kärnvapenskölden kan stoppa dem. Den första kärnvapenmissilen förstörs dock av rebellerna själva efter att Spökena nästan fått tag på den.

Att få tag i missilerna blir högsta priotitet och tack vare en avhoppande mexikansk journalist får de information om var kärnvapnen finns. Uppdraget försvåras dock av att de hela tiden riskerar att bli upptäckta, då USA:s trupper inte får delta i kriget innan ett fördrag med Mexiko har skrivits under.

Fördraget skrivs till slut under och USA kan agera för full styrka och officiellt. Jakten på kärnvapnen går bra och man lyckas desarmera kärnvapen nummer två. Det tredje förvinner dock sedan man lyckats döda rebellernas ledare. Det visar sig dock att legosoldater, som jobbar för rebellerna, tagit det sista och fört det med sig in på amerikansk mark för att skjuta iväg det.

Spökena blir snabbt skickade till platsen för avskjutning, som försvaras hårt av fienderna. Med all support som finns tillgänglig lyckas de ta sig fram till avskjutningsplatsen för att stoppa uppskjutningen av det tredje och sista kärnvapnet. Tillsammans med jaktflyg koordineras en taktisk EMP-puls och kärnvapnet stoppas.

#249

Postad 10 november 2009 - 12:28

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Ratchet and Clank: Tools of Destruction

Mycket underhållande spel och framförallt välgjort. Kämpar nu med Quest for Booty och är aningen besviken, men inte för att det är kort utan för utmanande på vissa ställen.

#250

Postad 12 november 2009 - 16:58

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Till skillnad från många här på forumet så brukar jag försöka spela igenom "billighets-spelen" som jag köper för att ha till inbyten. Ibland ångrar jag mig...

Nyligen avhandlades "Turning Point: Fall of Liberty" (99kr på Rusta)

Spelet är fult, tråkigt och intetsägande. Ljudet är horribelt och buggarna i spelet står som spön i backen.

På Gamerankings ligger det på 44,35%, det är på tok för högt...

Plågade mig igenom hela spelet för de sista achievements:en. På natten drömde jag dock mardrömmar om att Gamestop vägrade ta spelet i inbyte, så att jag fick behålla det själv.

:P B)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.