Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Google Nexus One *

399 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Google Nexus One (Mobiltelefoner) 4 9,64 (116) Inga priser

#251

Postad 03 februari 2010 - 12:56

Starflake
  • Starflake
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

På så vis. Vilken tid brukar de vanligtvis komma då? Det kan inte ha varit så att man missat dem?


Ja, dom brukar ju aldrig ringa innan. Så det är inte omöjligt att du missat dom.
Jag bor personligen i ett hus med låst port med porttelefon. Dock ingen kod. Jag har inte ens någon telefon kopplad till porttelefonen. UPS hade varit där, men trots att dom borde haft mitt telefonnummer så ringde dom inte. Såg när jag sökte på tracking number att dom hade varit hos mig men att ingen var hemma. Så jag fick ringa UPS-centralen och hämta upp kollit där. Det går dock att be dom köra ut det igen nästkommande dag, men man vet aldrig vilken tid dom dyker upp. Det beror på deras rutt enligt dom.

#252

Postad 03 februari 2010 - 23:28

Unregistereded932a8e
  • Unregistereded932a8e
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Utan att ha läst igenom hela tråden, men är det nån som vet nån laddare som funkar. Så man slipper sätta en converter på den amerikanska kontakten?
Laddaren blir ju så stor med en extra klump.

Nån som vet när det kommer röststyrning som fattar svenska lite bättre, nu funkar den ju så där bra. Men annars är det lätt den bästa telefonen jag haft.

#253

Postad 04 februari 2010 - 00:18

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Utan att ha läst igenom hela tråden, men är det nån som vet nån laddare som funkar. Så man slipper sätta en converter på den amerikanska kontakten?
Laddaren blir ju så stor med en extra klump.

Nån som vet när det kommer röststyrning som fattar svenska lite bättre, nu funkar den ju så där bra. Men annars är det lätt den bästa telefonen jag haft.

Alla usbladdare funkar, se till att du har 1A ut dock.

#254

Postad 04 februari 2010 - 01:19

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Var hittar man denna billigast i UK, online såväl som fysisk butik?


Kan bara beställa genom google.com/phone.Man måste ha en adress antingen i Usa eller Uk,det fixer man med Borderlinx.Jag själv använde myus.com,men då får man bara adress i Usa.

Utan att ha läst igenom hela tråden, men är det nån som vet nån laddare som funkar. Så man slipper sätta en converter på den amerikanska kontakten?
Laddaren blir ju så stor med en extra klump.

Nån som vet när det kommer röststyrning som fattar svenska lite bättre, nu funkar den ju så där bra. Men annars är det lätt den bästa telefonen jag haft.


Laddaren till Samsung Spica passar till N1.Har even billaddaren.

Redigerat av Ramboline, 04 februari 2010 - 01:20.


#255

Postad 04 februari 2010 - 23:53

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0
Ingen telefon ännu. Kan man ha blivit lurad måntro? Har hört av mig till Paypal iaf och dyker den inte upp till nästa vecka så kommer jag göra en Dispute på paypal.

#256

Postad 05 februari 2010 - 07:59

Starflake
  • Starflake
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Ingen telefon ännu. Kan man ha blivit lurad måntro? Har hört av mig till Paypal iaf och dyker den inte upp till nästa vecka så kommer jag göra en Dispute på paypal.


Vart köpte du din Nexus? Om det var eBay, vad hette isåfall säljaren? Kan va bra att veta ifall det är så att den inte dyker upp. Håller tummarna för att du får den snart. Men har du inte fått något tracking number från säljaren? Innan man gör en Dispute på PayPal så tror jag att man måste försöka lösa det med säljaren först. Har för mig det står så i 'reglerna'.

#257

Postad 05 februari 2010 - 10:19

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Fick min uppdatering från Google i dag.

#258

Postad 05 februari 2010 - 10:27

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Var hittar man denna billigast i UK, online såväl som fysisk butik?


Jag är också intresserad, hittar bara för us beställning och då går den på 5300 SEK (och då vet man inte om man råkar på extra moms (=blir orimligt dyr då) om priset man skulle kunna beställa istället låg på runt 4000 så skulle det vara rimligt.
(är beredd att betala runt 5000 för nexus (mitt ideal pris är 4800:-)

Vill alltså veta om man kan få tag på den billigt i UK. (hur och var)

#259

Postad 05 februari 2010 - 11:03

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Jag är också intresserad, hittar bara för us beställning och då går den på 5300 SEK (och då vet man inte om man råkar på extra moms (=blir orimligt dyr då) om priset man skulle kunna beställa istället låg på runt 4000 så skulle det vara rimligt.
(är beredd att betala runt 5000 för nexus (mitt ideal pris är 4800:-)

Vill alltså veta om man kan få tag på den billigt i UK. (hur och var)


Kolla på swedroid.se där är det flera som har beställt i från UK

#260

Postad 05 februari 2010 - 20:46

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
.... eller snarare genom UK ... via Borderlinx UK .. enkelt och bra.. tror det går på ca 4400 inkl frakt...

#261

Postad 05 februari 2010 - 23:51

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Ingen telefon ännu. Kan man ha blivit lurad måntro? Har hört av mig till Paypal iaf och dyker den inte upp till nästa vecka så kommer jag göra en Dispute på paypal.

Du bör fått eller kunna få ett tracking nummer, med det ser du varje omlastning paketet gjort.

#262

Postad 06 februari 2010 - 01:50

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Du bör fått eller kunna få ett tracking nummer, med det ser du varje omlastning paketet gjort.

Saken är den att han har sagt att "the cleaning people" har kastat bort pappret. Har inte hört av honom på någon dag nu heller så jag gjorde en Dispute på paypal tidigare idag. Att man jämt ska ha sådan otur.. Väntar väl på Sverige releasen då.

Det är denna säljare.

Redigerat av Unregistered0354d681, 06 februari 2010 - 01:51.


#263

Postad 06 februari 2010 - 08:48

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0
Trist, hoppas det löser sig till det bästa! :)

#264

Postad 06 februari 2010 - 11:35

swipe
  • swipe
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Saken är den att han har sagt att "the cleaning people" har kastat bort pappret. Har inte hört av honom på någon dag nu heller så jag gjorde en Dispute på paypal tidigare idag. Att man jämt ska ha sådan otur.. Väntar väl på Sverige releasen då.

Det är denna säljare.


Om denna dispute går fort så kan du alltid beställa från något av de företag som skickar till Sverige just nu. De jag syftar på är förmodligen redan omnämnda i tidigare inlägg.

Redigerat av swipe, 06 februari 2010 - 11:36.


#265

Postad 06 februari 2010 - 14:37

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Om denna dispute går fort så kan du alltid beställa från något av de företag som skickar till Sverige just nu. De jag syftar på är förmodligen redan omnämnda i tidigare inlägg.


Jo Borderlinx skulle vara intressant att beställa ifrån. Dock känns det någorlunda krångligt men finns väl bra guider ute på google att söka på :)

mrNoodles: Tackar för omtanken.

#266

Postad 06 februari 2010 - 15:13

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Jo Borderlinx skulle vara intressant att beställa ifrån. Dock känns det någorlunda krångligt men finns väl bra guider ute på google att söka på :)

mrNoodles: Tackar för omtanken.

Bara en undran: säljare är ju helt ny, 2 omdömen är ju inget. Varför tog du inte en bättre säljare?
(inget illa ment, men låter som inget bra val)

#267

Postad 06 februari 2010 - 18:53

Starflake
  • Starflake
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Bara en undran: säljare är ju helt ny, 2 omdömen är ju inget. Varför tog du inte en bättre säljare?
(inget illa ment, men låter som inget bra val)


Alla säljare börjar ju dock på 0. Och dom som har flera hundra positiva omdömen idag hade ju trots allt köpare i början dom också som tog chansen. Bara för att dom endast har två omdömen innebär det ju inte att dom är dåliga. Men jag förstår din poäng. Jag skulle nog också ha lite svårare att lita på dessa. Men man vill ju tro att alla människor är ärliga.

Sonic: Jäkligt trist att höra. Får hoppas att dispute'en går igenom så att du kan köpa en ny Nexus hos någon annan säljare. Tack också för att du delar med dig om vilken säljare det var. Jag har börjat kolla lite säljare i UK, där priserna inkl frakt hamnar strax under 5000kr som det ser ut just nu. Får se när, och om, jag slår till snart.

#268

Postad 06 februari 2010 - 19:23

riper
  • riper
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Ni som tänkt beställa, följ denna utomordentliga guide
http://jethrolancelo...-nexus-one.html

Det gjorde jag och gick finfint, slutade på ca 4400kr (mobil 3800, frakt usa-eng 200, frakt eng-sve 400).

#269

Postad 07 februari 2010 - 09:44

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Jo Borderlinx skulle vara intressant att beställa ifrån. Dock känns det någorlunda krångligt men finns väl bra guider ute på google att söka på ;)

mrNoodles: Tackar för omtanken.


Är vel inget krångel,du registrerer deg på Borderlinx,sen får du 2 adresser du kan välja på,en till Uk och en till Usa.Ladda hem hotspotshield som endrar din ip,sen är det bara att shoppa.Mer krångel blir det om du blir blåst på ebay.Hoppas det ordnar för deg med den säljaren i alla fall.

#270

Postad 07 februari 2010 - 12:47

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0
Någon som vet hur det fungerar att handla via Borderlinx genom företag? Har nämligen börjat spana på Nexus One som företagstelefon. ;)

Jag tänkte på hur det blir med momsen i detta fall.

#271

Postad 07 februari 2010 - 21:51

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
en liten varning för de som tänkt beställa desktop dockan med nexus-en.

Det går inte att koppla till datorn. usb kopplingen är enbart för ström.
Vilket är lite synd, tycker att en docka skall man ha för att koppla till datorn. annars är den värdelös.
(designen är inte så genomtänkt, utan det enda som håller fast telefonen är de tre kontakterna, och de är EJ särskilt stabil)
nu kan bara bara använda den som en glorifierad klockadio. (vilket den redan är om man sätter den på laddning över natten)

De skulle lagt med en bättre docka och bifogat den med telefonen (som andra tillverkare gör, t.ex. SE)
om ni tänkt beställa en, läs på och se om den motsvarar era krav så ni inte blir besvikna.

#272

Postad 08 februari 2010 - 10:45

sparkie
  • sparkie
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0

Vilket är lite synd, tycker att en docka skall man ha för att koppla till datorn. annars är den värdelös.


Jag fick hem min docka förra veckan och jag måste säga att jag är nöjd med de funktioner som finns. Använder den främst som väckarklocka + laddning under natten. Vill jag koppla till datorn följer det med en sladd till mobiltelefonen. Ladda mobilen gör jag varje natt, vilket gör att dockan uppfyller sin funktion, att koppla in mobilen till datorn har inte inträffat ännu.

I mitt tycke är dockan perfekt för mitt syfte, att göra mobilen till en snygg väckarklocka där jag på ett smidigt sätt kan ladda mobilen.

Förövrigt är jag helt förälskad i mobilen. Min första smartphone jag äger men garanterat inte den sista...

Mvh

#273

Postad 08 februari 2010 - 11:12

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Vitsen med docka är ju att man ska slippa ha en massa kablar extra inkopplade, utan det skulle varit så att man skulle kunna ha den inkopplad även till datorn så att man kan synca också, det har dom flesta andra märken som jag har använt, blir smidigare då
Mvh Crister

#274

Postad 08 februari 2010 - 19:00

völund
  • völund
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Hejsan!

Är nyfiken på denna luren och undrar hur pass utbyggd röst igenkännings funktionen är ?
Kan man skapa sms genom att prata i telefonen och stödjer det svenska eller är det bara engelska i nuläget?
Läste på någon site att man inte behövde trycka på den lilla mikrofonen för att starta funktionen utan att istället
dra snabbt med fingret över tangentbordet för att det skulle starta ?

Redigerat av völund, 08 februari 2010 - 19:01.


#275

Postad 08 februari 2010 - 20:19

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

  • 1 289 inlägg
  • 0
Fick ett intressant svar på min fråga om Nexus one har fullt stöd för multi touch idag. (Jag kan inte svara 100% att detta stämmer, men låter troligt tycker jag).

"N1 har en Synaptics ClearPad 2000 som digitizer. Det är inte "riktig" multi-touch på denna utan mer en variant av dual-touch. Den supportar full tracking på 1 finger och vissa 2-finger gestures. Specifikt så kan den inte tracka mer en ett finger åt gången i horizontal/vertikal planet. T.ex. om du håller båda fingrarna på samma "höjd" i Pong så kan den inte hantera det utan ser det som ett finger.

Dock så funkar ju alla typer av pinch/roterings gestures bra med denna lösning."

http://www.synaptics...-one-smartphone

-packetlss på swedroid

Förklarar att en del saker som inte har med pinch to zoom osv inte har verkat fungera på Nexus till 100%. Detta gjorde mig (även om jag siktat in mig på X10, o den vet vi inte ens om vad den har för MT-stöd öht) lite besviken på det här. Speciellt eftersom jag ville ha en telefon som man kan köra spel på.
Verkar som Iphone är ett bättre alternativ om man är ute efter att kunna spela, tyvärr. :(
Ska man köra emulatorer kanske Nexus fungerar nu (efter patchen??). Annars kommer troligen X10 vara ett bättre alternativ eftersom den har fysiska knappar istället för touch-knappar som Nexus o alltså kan man mappa upp knapparna o köra med ett virtuellt styrkors på skärmen. (då behöver inte MT användas)

Vill inte dissa Nexus som verkar vara en väldigt bra telefon på många sätt, men ville ändå dela med mig av den här informationen om någon annan går o funderar på en bra telefon som man även kan köra lite spel på.

Redigerat av zippiz, 08 februari 2010 - 20:41.


#276

Postad 08 februari 2010 - 20:41

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Jag fick hem min docka förra veckan och jag måste säga att jag är nöjd med de funktioner som finns. Använder den främst som väckarklocka + laddning under natten. Vill jag koppla till datorn följer det med en sladd till mobiltelefonen. Ladda mobilen gör jag varje natt, vilket gör att dockan uppfyller sin funktion, att koppla in mobilen till datorn har inte inträffat ännu.


Vad jag förstår har dockan en spänningskontakt. Är det någon form av usb kontakt eller är det en ren spänningskontakt av någon speciell utformning? Vore ju smutt om det var en micro usb - gör ju inget om den ej använder datasignalerna i kontaktdonet.

#277

Postad 09 februari 2010 - 09:07

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Vill inte dissa Nexus som verkar vara en väldigt bra telefon på många sätt, men ville ändå dela med mig av den här informationen om någon annan går o funderar på en bra telefon som man även kan köra lite spel på.


Finns det någon telefon som har äkta MT?
(vad kallas den skärmen, sensorn, så om man vill se om det kommer komma några telefoner med sådana skärmar) Vad kostar, de är det en övervägande pris/funktion man måste göra när man tar fram telefonen)

Tror dock att nuvarande nexus klarar de flestas krav, men det är alltid intressant att veta vad som komma skall... :(

#278

Postad 09 februari 2010 - 10:02

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Finns det någon telefon som har äkta MT?
(vad kallas den skärmen, sensorn, så om man vill se om det kommer komma några telefoner med sådana skärmar) Vad kostar, de är det en övervägande pris/funktion man måste göra när man tar fram telefonen)

Tror dock att nuvarande nexus klarar de flestas krav, men det är alltid intressant att veta vad som komma skall... :(


iPhonen har det.

"- ClearPad 3000 Series—Our premium ClearPad solution provides the ultimate in touchscreen innovation and excitement with MultiTouch capabilities (up to 10 fingers simultaneously). A powerful new chip delivers 48 sensing channels and excellent power management for a differentiated user experience. Click here to see the 3000 Series demo demo with gestures like Crumple and Scratch.
- ClearPad 2000 Series—ClearPad 2000 Series—the original ClearPad solution—brings exceptional DualTouch (2-finger) touch capabilities to a wide range of handheld devices. High performance and accuracy combined with seamless gesture integration make ClearPad 2000 Series the proven touchscreen leader seen in the market.
- ClearPad 1000 Series—ClearPad 1000 makes touch capabilities available to mass-market handheld devices. This SingleTouch solution provides exceptional gesture integration and a flexible zero-border sensor design. For cost-effective touchscreen capabilities, ClearPad 1000 is the right choice. "


Nexusen har en Clearpad 2000. iPhonen har något som motsvarar Clearpad 3000. Så det är rätt stor skillnad rent tekniskt.

Redigerat av Barilla, 09 februari 2010 - 10:02.


#279

Postad 09 februari 2010 - 13:12

arne2010
  • arne2010
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

iPhonen har det.

"- ClearPad 3000 Series—Our premium ClearPad solution provides the ultimate in touchscreen innovation and excitement with MultiTouch capabilities (up to 10 fingers simultaneously). A powerful new chip delivers 48 sensing channels and excellent power management for a differentiated user experience. Click here to see the 3000 Series demo demo with gestures like Crumple and Scratch.
- ClearPad 2000 Series—ClearPad 2000 Series—the original ClearPad solution—brings exceptional DualTouch (2-finger) touch capabilities to a wide range of handheld devices. High performance and accuracy combined with seamless gesture integration make ClearPad 2000 Series the proven touchscreen leader seen in the market.
- ClearPad 1000 Series—ClearPad 1000 makes touch capabilities available to mass-market handheld devices. This SingleTouch solution provides exceptional gesture integration and a flexible zero-border sensor design. For cost-effective touchscreen capabilities, ClearPad 1000 is the right choice. "


Nexusen har en Clearpad 2000. iPhonen har något som motsvarar Clearpad 3000. Så det är rätt stor skillnad rent tekniskt.

Var har du fått det ifrån att Iphone har nått som liknar Clearpad3000? Iphone stödjer MT med två fingrar ingenting som är i närheten av Clearpad 3000

#280

Postad 09 februari 2010 - 20:34

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

iPhonen har det.

Nexusen har en Clearpad 2000. iPhonen har något som motsvarar Clearpad 3000. Så det är rätt stor skillnad rent tekniskt.


Var kan man läsa om andra telefoner som har motsvarande 3000? (eller om det kommer någon ny (typ nexus two) eller iphone 4gs?

#281

Postad 09 februari 2010 - 20:44

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Var har du fått det ifrån att Iphone har nått som liknar Clearpad3000? Iphone stödjer MT med två fingrar ingenting som är i närheten av Clearpad 3000


Nu vet jag inte helt 100 ,vad som menas med "två" fingrar .Men på min Iphone kan man använda sig av bra många fingrar samtidigt i olika ändamål ,tex om man lirar en piano App så kan man ju trycka på många tagenter samtidigt å få med alla olika toner, eller hålla ner 3 å blippa med 2-3 andra...men arne2010 låter så säker på sin sak ,så det är väl jag som inte fattar uttrycket "bara 2 fingrar" ,isf ber jag om ursäkt .

Redigerat av Wizeguy, 09 februari 2010 - 20:46.


#282

Postad 10 februari 2010 - 07:22

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte helt 100 ,vad som menas med "två" fingrar .Men på min Iphone kan man använda sig av bra många fingrar samtidigt i olika ändamål ,tex om man lirar en piano App så kan man ju trycka på många tagenter samtidigt å få med alla olika toner, eller hålla ner 3 å blippa med 2-3 andra...men arne2010 låter så säker på sin sak ,så det är väl jag som inte fattar uttrycket "bara 2 fingrar" ,isf ber jag om ursäkt .


iPhonen stödjer minst 5 fingrar i alla fall och har inte samma problem som Nexusen har med att den har svårt när två fingrar passerar varandra, då kan den tappa bort vilket finger som är påväg vart.

iPhonen har mer "avkännings Zoner".


Så iPhonen har äkta multitouch och Nexusen någon fulvariant som dock duger för det mesta.

#283

Postad 10 februari 2010 - 07:25

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Var har du fått det ifrån att Iphone har nått som liknar Clearpad3000? Iphone stödjer MT med två fingrar ingenting som är i närheten av Clearpad 3000


Fel. Den klarar minst 5.

#284

Postad 10 februari 2010 - 18:16

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Hur ser det ut med anpassning till europeiska marknaden för nexus?
(läs sverige) dvs svenska menyer,keyboard, tal et.c. (tror ni) Hur länge kommer det dröja?

#285

Postad 10 februari 2010 - 21:40

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Hur ser det ut med anpassning till europeiska marknaden för nexus?
(läs sverige) dvs svenska menyer,keyboard, tal et.c. (tror ni) Hur länge kommer det dröja?


Skulle jag gissa så tror jag N1 kommer i Maj,det finns redan äåö på Nexusen,får hålla inn tagenterna.Tror osso att när den kommer till Sverige,så får vi betal appsen.Kan säga att det är en grym lur.Är nöjd med min.

#286

Postad 10 februari 2010 - 23:06

foogy
  • foogy
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Skulle jag gissa så tror jag N1 kommer i Maj,det finns redan äåö på Nexusen,får hålla inn tagenterna.Tror osso att när den kommer till Sverige,så får vi betal appsen.Kan säga att det är en grym lur.Är nöjd med min.


Funkar T9 på svenska när man skriver SMS? Eller skriver man med Qwery tangentbord? Jobbigt om man måste hålla in tangenter för åäö?

#287

Postad 11 februari 2010 - 00:58

sparkie
  • sparkie
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0

Funkar T9 på svenska när man skriver SMS? Eller skriver man med Qwery tangentbord? Jobbigt om man måste hålla in tangenter för åäö?


Finns "Scandinavian Keybord" på Android market för att få å ä och ö på tangentbordet. Det är förövrigt Qwerty vid smsskrivande. Jag tycker det fungerar utmärkt om man kompletterat med "Swedish dictionary"

mvh

#288

Postad 11 februari 2010 - 21:51

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Funkar T9 på svenska när man skriver SMS? Eller skriver man med Qwery tangentbord? Jobbigt om man måste hålla in tangenter för åäö?

Eller så lägger man in HTC's skrivbord med svensk rättstavning.

#289

Postad 12 februari 2010 - 14:48

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

  • 779 inlägg
  • 0

Eller så lägger man in HTC's skrivbord med svensk rättstavning.


Finns det något hi-res rip (WVGA) av HTCs keyboard ute?
Jag har bara sett versioner för HVGA.

#290

Postad 13 februari 2010 - 08:36

Klango
  • Klango
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Ska fara till USA om en vecka och vara där i tre veckor.
Nån som har en bra idé om hur jag ska bära mig åt för att skaffa en Nexus?
Har hört att en del firmor inte gärna levererar till hotell.

#291

Postad 13 februari 2010 - 08:52

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Ska fara till USA om en vecka och vara där i tre veckor.
Nån som har en bra idé om hur jag ska bära mig åt för att skaffa en Nexus?
Har hört att en del firmor inte gärna levererar till hotell.


Gå inn på myus.com dom skickar till deg om du er ute och reser.

#292

Postad 13 februari 2010 - 09:46

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Funkar T9 på svenska när man skriver SMS? Eller skriver man med Qwery tangentbord? Jobbigt om man måste hålla in tangenter för åäö?


Du har even Shapewrieter på Svenska.Där har du osso T9,finns i butiken.

Redigerat av Ramboline, 13 februari 2010 - 09:48.


#293

Postad 13 februari 2010 - 18:26

Klango
  • Klango
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Gå inn på myus.com dom skickar till deg om du er ute och reser.


Är det nån idé att använda det?
Jag är ju trots allt i usa.

#294

Postad 14 februari 2010 - 09:34

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Är det nån idé att använda det?
Jag är ju trots allt i usa.


Du kan ju prova att beställa.google.com/phone så får du svaret du er ute efter direkt.

#295

Postad 15 februari 2010 - 12:34

whiskas
  • whiskas
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Vitsen med docka är ju att man ska slippa ha en massa kablar extra inkopplade, utan det skulle varit så att man skulle kunna ha den inkopplad även till datorn så att man kan synca också, det har dom flesta andra märken som jag har använt, blir smidigare då
Mvh Crister

Fast varför skulle man vilja synka med datorn? Min lur synkar hela tiden över 3g/wifi....

#296

Postad 15 februari 2010 - 17:55

Unregisterede8ec823a
  • Unregisterede8ec823a
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
För er som inte orkar vänta på att kunna beställa N1 här i Sverige så lanseras HTC Bravo imorgon. Telefonerna är i stort sätt identiska.

Postad bild

HTC Desire (Bravo) Specifications

* CPU Speed - 1 GHz
* Platform - Android™ 2.1 (Éclair) with HTC SenseTM
* Memory - ROM: 512 MB, RAM: 576 MB
* Dimensions - (LxWxT) 119 x 60 x 11.9 mm (4.7 x 2.36 x 0.47 inches)
* Weight - 135 grams (4.76 ounces) with battery
* Display - 3.7-inch AMOLED touch-sensitive screen with 480 X 800 WVGA resolution
* Network - HSPA/WCDMA:
o Europe/Asia: 900/2100 MHz
o Upload speed of up to 2 Mbps and download speed of up to 7.2 Mbps
* Quad-band GSM/GPRS/EDGE:
o 850/900/1800/1900 MHz (Band frequency, HSPA availability, and data speed are operator dependent.)
* Onscreen navigation - Optical Trackball
* GPS - Internal GPS antenna
* Sensors -
o Proximity sensor
o Ambient light sensor
o G-Sensor
o Digital compass
* Connectivity - Bluetooth® 2.1 with FTP/OPP for file transfer, A2DP for wireless stereo headsets,
and PBAP for phonebook access from the car kit
* Wi-Fi® - IEEE 802.11 b/g
* 3.5 mm stereo audio jack
* Standard Micro-USB (5-pin micro-USB 2.0)
* Camera - 5 megapixel color camera with auto focus and flashlight
* Audio supported formats
o Playback: .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma,
o Recording: .amr
* Video supported formats
o Playback: .3gp, .3g2, .mp4, .wmv
o · Recording: .3gp
* Battery - Rechargeable Lithium-ion battery
* Capacity - 1400 mAh
* Talk time:
o Up to 390 minutes for WCDMA
o Up to 400 minutes for GSM
* Standby time:
o Up to 360 hours for WCDMA
o Up to 340 hours for GSM
* Expansion Slot - microSD™ memory card (SD 2.0 compatible)
* AC Adapter Voltage range/frequency - 100 ~ 240 V AC, 50/60 Hz
* DC output - 5 V and 1 A
* Special Feature - Friend Stream

#297

Postad 15 februari 2010 - 18:04

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0
Postar i Bravotråden istället - sorry! :(

Redigerat av mrNoodles, 15 februari 2010 - 18:27.


#298

Postad 16 februari 2010 - 09:16

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
finns det några som planerar grupp köp av nexus?
(eller det kanske inte går att förhandla om grossist pris för den) (billigast som man kan få den är ca 4500 och kanske inte går att få ner priset något)

#299

Postad 16 februari 2010 - 23:05

=JoNaZ=
  • =JoNaZ=
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Fick hem min N1 idag :) oj vad nöjd jag är! Jag har haft en iphone 3g i snart 2 år och innan dess en iphone 1g.

Jag har provat att försöka lura touchen i maps o browsern, men pinch to zoom funkar bra där.
Spela är inget jag gör min min telefon faktiskt, så det klarar jag mig utan ifall de nu inte skulle funka optimalt med 10 fingrar o 10 tår.

Helt enkelt hästlängder bättre än iphonen. Applikationer kan integrera med varrandra. Tex standard dialern kan ringa SIP samtal bara man installerar en app. Likaså kan hitta.se säga numret på den som ringer.

Så skön kännsla att bara plugga in telefonen och dra över en hög med mp3 album till SD-kortet och sedan bara spela musiken. Inget mer itunes! Jag kan koppla in mig var som helst när som helst o ladda över bilder/musik/whatever.

#300

Postad 17 februari 2010 - 20:49

sefors
  • sefors
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Loading up the Desire ROM on the Nexus One
http://forum.xda-dev...ad.php?t=634378



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.