Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Google Nexus One *

399 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Google Nexus One (Mobiltelefoner) 4 9,64 (116) Inga priser

#301

Postad 17 februari 2010 - 20:58

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Loading up the Desire ROM on the Nexus One
http://forum.xda-dev...ad.php?t=634378

Underbart. Saker från Desire's rom finns ute redan. HTC's tangentbord funkar prefekt på Nexus. Hoppas på FM-radion :)

#302

Postad 18 februari 2010 - 10:38

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
http://www.knowyourm..._nexus_one.html
Tyckte det var rimliga synpunkter.

Hoppas dessa saker finns med i nexus two.
verkar vara en bra telefon trots allt.

#303

Postad 18 februari 2010 - 13:03

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

http://www.knowyourm..._nexus_one.html
Tyckte det var rimliga synpunkter.

Hoppas dessa saker finns med i nexus two.
verkar vara en bra telefon trots allt.

Lol, inte mycket rätt där :)

#304

Postad 18 februari 2010 - 19:47

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
http://www.mobil.se/...d-1.307646.html

#305

Postad 20 februari 2010 - 09:23

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
http://forum.xda-dev...ad.php?t=635642

Riktigt bra :(

#306

Postad 20 februari 2010 - 14:16

Downhill
  • Downhill
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har inte följt tråden men av det lilla jag såg så hittade jag ingenting som var skrivet angående strömförsörjningen för de som importerat sina Nexus One-telefoner... Så min fråga till er som importerat era telefoner är - Hur har ni gjort med strömförsörjningen? Laddar ni via datorn, kör ni laddningen med hjälp av en konverterare eller kan det vara så bra att man får med olika kontakter när man köper telefonen?

Jag har själv planer på att köpa en Nexus One (troligtvis importera ifrån UK) men måste först bli av med min Satio som jag är fruktansvärt missnöjd med.. Någon annan som importerat ifrån England? Hur har det köpet fungerat?

#307

Postad 20 februari 2010 - 20:18

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Tjena!

Jag har inte följt tråden men av det lilla jag såg så hittade jag ingenting som var skrivet angående strömförsörjningen för de som importerat sina Nexus One-telefoner... Så min fråga till er som importerat era telefoner är - Hur har ni gjort med strömförsörjningen? Laddar ni via datorn, kör ni laddningen med hjälp av en konverterare eller kan det vara så bra att man får med olika kontakter när man köper telefonen?

Jag har själv planer på att köpa en Nexus One (troligtvis importera ifrån UK) men måste först bli av med min Satio som jag är fruktansvärt missnöjd med.. Någon annan som importerat ifrån England? Hur har det köpet fungerat?


Jag använder laddaren som är till Samsung Spican,annars finns det och köpa på Chlas Olsson för en hundring.Kolla på swedroid.se där er det flera som har tatt i från UK.

#308

Postad 21 februari 2010 - 21:48

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
är det någon som sett en nexus ägare i det fria än?
(antar att de är rätt så sällsynta än så länge, då det bara sålts ca 80 000 över hela världen än så länge)

har ej sett någon än så länge, men skulle vra intresant om någon anan sett den på stan, på bussen et.c...

#309

Postad 22 februari 2010 - 09:11

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

är det någon som sett en nexus ägare i det fria än?
(antar att de är rätt så sällsynta än så länge, då det bara sålts ca 80 000 över hela världen än så länge)

har ej sett någon än så länge, men skulle vra intresant om någon anan sett den på stan, på bussen et.c...


Har en Nexus One.

#310

Postad 22 februari 2010 - 20:47

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Edit: fel tråd, och jag vill inte trolla i denna tråd.:P

Redigerat av Unregisteredaa85384d, 22 februari 2010 - 20:57.


#311

Postad 22 februari 2010 - 21:37

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

  • 1 289 inlägg
  • 0
Jag vill inte heller trolla i den här tråden, men det har kommit fram lite information om Nexus Ones skärm som kanske är intressant för någon här att läsa.

http://gizmodo.com/5...-display-secret

Jag tycker Nexus One verkar vara en grym telefon, så missförstå mig rätt... o alla snackar ju hela tiden om hur bra skärmen är så på många sätt är den säkert det också.

#312

Postad 22 februari 2010 - 22:17

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Jag vill inte heller trolla i den här tråden, men det har kommit fram lite information om Nexus Ones skärm som kanske är intressant för någon här att läsa.

http://gizmodo.com/5...-display-secret

Jag tycker Nexus One verkar vara en grym telefon, så missförstå mig rätt... o alla snackar ju hela tiden om hur bra skärmen är så på många sätt är den säkert det också.


Ta en titt här så ser du att testat är fake:
http://forum.xda-dev...mp;postcount=24

#313

Postad 22 februari 2010 - 22:32

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

  • 1 289 inlägg
  • 0

Ta en titt här så ser du att testat är fake:
http://forum.xda-dev...mp;postcount=24



Jag hoppas du har rätt, o tycker faktiskt det hela verkar lite skumt, men de har iaf uppdaterat med följande.

"UPDATE: Some commenters are pointing to the fact that DisplayMate's testing appears to have been done in Android's gallery app, which may be compressing images and throwing the tests. This could be part of the problem, but our comparison shot, posted at the top of this article, was taken from within Android's browser, not the gallery app. If this is merely software issue, it runs across at least the gallery and browser apps, which are the apps you're most likely to view images in. Something's wrong here. "

#314

Postad 22 februari 2010 - 22:42

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Jag hoppas du har rätt, o tycker faktiskt det hela verkar lite skumt, men de har iaf uppdaterat med följande.

"UPDATE: Some commenters are pointing to the fact that DisplayMate's testing appears to have been done in Android's gallery app, which may be compressing images and throwing the tests. This could be part of the problem, but our comparison shot, posted at the top of this article, was taken from within Android's browser, not the gallery app. If this is merely software issue, it runs across at least the gallery and browser apps, which are the apps you're most likely to view images in. Something's wrong here. "


Kolla in originaltestet, dom försöker se seriösa ut med nån Dr som testare. Och dom fattar inte ens att kolla in vilken mjukvara som används för att visa bilder. Gallery appet är för hastighet.

#315

Postad 23 februari 2010 - 11:43

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Jag skule ljuga om jag sa att jag inte va intresserad av N1, i skrivande stund har jag en iPhone 3G som har tjönat mig otroligt väl i snart 2 år.
Det största abret för mig är hur den är som musiktelefon. Jag vet att det går att spela musik från den, det är inte det, men jag är en sån som fyler hela minnet med låtar och har asmånga listor och gillar att se omslaget på skivan etc etc.
hur står sig N1 mot iPhone som musikspelare?

#316

Postad 24 februari 2010 - 04:25

Klango
  • Klango
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Ska fara till USA om en vecka och vara där i tre veckor.
Nån som har en bra idé om hur jag ska bära mig åt för att skaffa en Nexus?
Har hört att en del firmor inte gärna levererar till hotell.



Gå inn på myus.com dom skickar till deg om du er ute och reser.



Är det nån idé att använda det?
Jag är ju trots allt i usa.



Du kan ju prova att beställa.google.com/phone så får du svaret du er ute efter direkt.


Tänkte bara meddela att det gick finfint att få den levererad till hotellet. Fick den idag. Kan bara säga att jag gillar den skarp redan nu.

#317

Postad 24 februari 2010 - 08:22

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
Härligt att höra.
Jag beställde min i måndags men ordern blev avbruten och jag var tvungen att verifiera mitt konto.
Nu på morgonen har det gått igenom och jag har lagt en ny order på N1. Hoppas att det går fort att leverera den nu.

#318

Postad 24 februari 2010 - 17:01

Downhill
  • Downhill
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

Härligt att höra.
Jag beställde min i måndags men ordern blev avbruten och jag var tvungen att verifiera mitt konto.
Nu på morgonen har det gått igenom och jag har lagt en ny order på N1. Hoppas att det går fort att leverera den nu.


Jag beställde min i söndags men fick också verifiera.. Jag skickade in bild på körkort och elräkning, vilket tog du? Jag har inte fått ett "OK" än, så jag sitter ivrigt och spammar F5 i webbläsaren för att få reda på när det kommer nya mail. Men känns riktigt segt att det tar sån tid, vill verkligen ha telefonen nu.. Den verkar sjukt bra!

#319

Postad 25 februari 2010 - 01:17

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Tänkte bara meddela att det gick finfint att få den levererad till hotellet. Fick den idag. Kan bara säga att jag gillar den skarp redan nu.


Kul att höra.

#320

Postad 25 februari 2010 - 08:47

Softarn88
  • Softarn88
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Funderar på denna mobil men har läst att de fyra touchknapparna är dåliga, någonting ni tänkt på?

#321

Postad 25 februari 2010 - 13:44

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Funderar på denna mobil men har läst att de fyra touchknapparna är dåliga, någonting ni tänkt på?


Har inte märkt det.

#322

Postad 25 februari 2010 - 16:15

Downhill
  • Downhill
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

Funderar på denna mobil men har läst att de fyra touchknapparna är dåliga, någonting ni tänkt på?


Nu har jag inte fått min telefon än, men när jag har kollat lite video-reviews och sådant så har några sagt att det problemet förekommer om man går underifrån och upp till knapparna (alltså ifrån själva joysticken eller vad vi ska kalla det).. Men om man däremot gick uppifrån, alltså ifrån själva pekskärmen ner till knapparna så skulle det fungera bra.

Återigen, jag har inte telefonen själv, så jag vet inte, men det är vad jag har hört iaf! Tror inte det är hela världen om dom kanske är lite sega på att svara ibland. De används ju inte så ofta egentligen.

#323

Postad 26 februari 2010 - 09:06

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

Jag beställde min i söndags men fick också verifiera.. Jag skickade in bild på körkort och elräkning, vilket tog du? Jag har inte fått ett "OK" än, så jag sitter ivrigt och spammar F5 i webbläsaren för att få reda på när det kommer nya mail. Men känns riktigt segt att det tar sån tid, vill verkligen ha telefonen nu.. Den verkar sjukt bra!


Hej, En Elräkning borde duga lika bra då de vill verifiera adressen din.
Jag scannade mitt körkort och en Eurocard (Credit/Debit) räkning som jag hade sedan tidigare. Det tog lite mer än ett dygn innan det var klar. Jag fick inget mail så jag in på insällningarna under "google checkout" och där stod det att det var godkänt. När jag sedan hoppade in i min "inbox" så hade jag fått mail om det.

Dock så verkar min j***a telefon komma fel och landa i Hong Kong enlingt DHL. Kingston Business Park, Hong Kong
Det ska vara Kingston Business Park, GB. Jag har mailat DHL och google för att rätta till felet.
Jag valde gravering och ett dygn efter ordern lagd skickade de telefonen.

#324

Postad 26 februari 2010 - 10:05

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Nu har jag inte fått min telefon än, men när jag har kollat lite video-reviews och sådant så har några sagt att det problemet förekommer om man går underifrån och upp till knapparna (alltså ifrån själva joysticken eller vad vi ska kalla det).. Men om man däremot gick uppifrån, alltså ifrån själva pekskärmen ner till knapparna så skulle det fungera bra.

Återigen, jag har inte telefonen själv, så jag vet inte, men det är vad jag har hört iaf! Tror inte det är hela världen om dom kanske är lite sega på att svara ibland. De används ju inte så ofta egentligen.


Dom har rättat till det felet,blev bra efter uppdateringen.

Nu har jag inte fått min telefon än, men när jag har kollat lite video-reviews och sådant så har några sagt att det problemet förekommer om man går underifrån och upp till knapparna (alltså ifrån själva joysticken eller vad vi ska kalla det).. Men om man däremot gick uppifrån, alltså ifrån själva pekskärmen ner till knapparna så skulle det fungera bra.

Återigen, jag har inte telefonen själv, så jag vet inte, men det är vad jag har hört iaf! Tror inte det är hela världen om dom kanske är lite sega på att svara ibland. De används ju inte så ofta egentligen.


Dom har rättat till det felet,blev bra efter uppdateringen.

#325

Postad 26 februari 2010 - 10:51

Downhill
  • Downhill
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

Hej, En Elräkning borde duga lika bra då de vill verifiera adressen din.
Jag scannade mitt körkort och en Eurocard (Credit/Debit) räkning som jag hade sedan tidigare. Det tog lite mer än ett dygn innan det var klar. Jag fick inget mail så jag in på insällningarna under "google checkout" och där stod det att det var godkänt. När jag sedan hoppade in i min "inbox" så hade jag fått mail om det.

Dock så verkar min j***a telefon komma fel och landa i Hong Kong enlingt DHL. Kingston Business Park, Hong Kong
Det ska vara Kingston Business Park, GB. Jag har mailat DHL och google för att rätta till felet.
Jag valde gravering och ett dygn efter ordern lagd skickade de telefonen.


Det där med att ditt paket får åka en liten resa runt andra sidan jordklotet låter ju inte så roligt.. Vi får hoppas att dom upptäcker felet snabbt och kan skicka det till England så snabbt som möjligt!

Jag fick mitt konto verifierat igår så det räckte med min elräkning =) Jag gick in och la en beställning direkt och inatt fick jag reda på att paketet är skickat ifrån HTC/Google.. Nu är det bara en lång väntan kvar innan jag håller i min nya kärlek.. Jag har nog aldrig längtat efter någonting så mycket som den här telefonen!

Dom har rättat till det felet,blev bra efter uppdateringen.


Härligt att höra! Jag tvekade inte en sekund på att det skulle fixas till snabbt.. Google gör ett sjukt bra jobb som underhåller sin nya telefon, det gillar jag starkt! Speciellt jämfört med min gamla Satio som har varit ute sen oktober där mjukvaran känns som en tidig alpha/beta-version och en enda update har släppts och den gjorde ingen nytta.

Redigerat av Downhill, 26 februari 2010 - 10:53.


#326

Postad 26 februari 2010 - 16:55

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
när tror ni nästa uppdatering kommer och vad tror ni de kommer göra?

vi vet att htc desire och nexus är i princip samma telefon och i desire finns FMS mottagre/sändare och det säg komma stöd för divx och 720p inspelning, vilket KAN innbeära att samma saker kan komma till nexus one. (vilket jag hoppas)

väntar med spänning till update2 (update1 kom efter 1 månad, får se hur länge nästa dröjer) - varför har inte google någon developer blog så man får en känsla vad de håller på med?

#327

Postad 03 mars 2010 - 09:48

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
I förrigår så dök min Nexus upp på Borderlinx och jag betalade direkt. Igår fick jag min telefon av DHL. Men desvärre håller vi på att renovera lite i köket så telefonen fick ligga på laddning. Precis innan jag gick och la mig kunde jag få möjlighet att pilla lite och jag känner mig nöjd än så länge. Dock näst intill obefintlig bruksanvisning, så jag kände mig rätt vilse en stund. Men jag har nog mycket kvar.

Har allfall fått igång 3G, WiFi, sms, väckarklocka.
Telefonen är mycket naken, inte ens en väckarklocka finns från start (inte vad jag hittade allfall)

DHL är fruktansvärt flexibla mot UPS. Jag ändrade adressen igår för att min sambo inte skulle vara hemma (jag är på jobbet) och ändrade adressen till jobbet. Vid 13tiden ringer DHL och säger att de insåg att ingen var hemma. Som tur var så var jag då på stan och han frågar mig vart jag är. Så vi är nästan på samma plats och han kommer och möter mig "gående"
Jäkla bra måste jag säga då jag bara har erfarenheter av UPS som inte är flexibla alls. Chafförerna kan inte ens ringa när de är framme (om de inte kommer in osv) Så DHL räddade min kväll!

Redigerat av mocus, 03 mars 2010 - 09:49.


#328

Postad 03 mars 2010 - 10:06

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Jäkla bra måste jag säga då jag bara har erfarenheter av UPS som inte är flexibla alls. Chafförerna kan inte ens ringa när de är framme (om de inte kommer in osv) Så DHL räddade min kväll!


Helt OT men då jag jobbat på UPS så sympatiserar jag med deras chaufförer. Förarna har ingen mobil då UPS centralt inte tycker det är värt att ha det och enligt min uppfattning så finns det inget transportföretag som pressar sina stackars chaufförer hårdare än vad just UPS gör. UPS är billiga men inte flexibla.

#329

Postad 04 mars 2010 - 02:06

Downhill
  • Downhill
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

Telefonen är mycket naken, inte ens en väckarklocka finns från start (inte vad jag hittade allfall)


Jodå... I menyn finns en applikation som heter "Clock".. Går du in på den så ska du få upp en alarm-ikon längst ner till vänster.. Där finns två förinstallerade alarm (en som är avsedd för vardagar och en för helgdagar).. Sen kan du ta bort dessa om du vill eller lägga till nya.. Fungerar klockrent för mig!

#330

Postad 04 mars 2010 - 07:44

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

Jodå... I menyn finns en applikation som heter "Clock".. Går du in på den så ska du få upp en alarm-ikon längst ner till vänster.. Där finns två förinstallerade alarm (en som är avsedd för vardagar och en för helgdagar).. Sen kan du ta bort dessa om du vill eller lägga till nya.. Fungerar klockrent för mig!


Okay jag kanske missade det.
Nu använder jag Night Watch och det funkade klockrent i morse.
Använder dockan.

#331

Postad 04 mars 2010 - 09:47

sefors
  • sefors
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=qzhUzq6bTPg

Motorola Droid vs Nexus One: Multitouch Test
Comparing the multitouch capabilities of the Motorola Droid and Nexus One. Using the Multitouch Visible Test application by Battery Powered Games.


Oroväckande resultat på Nexus.

#332

Postad 04 mars 2010 - 15:05

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=qzhUzq6bTPg

Motorola Droid vs Nexus One: Multitouch Test
Comparing the multitouch capabilities of the Motorola Droid and Nexus One. Using the Multitouch Visible Test application by Battery Powered Games.


Oroväckande resultat på Nexus.


Det såg inte så bra ut, det kan ha att göra med tryckplattans hårdvarubegränsning, och då hjälper inga drivrutinger i världen problemet. (vi får försvara oss med att hårdvaran duger för pinch to zoom, men faktum kvarstår att det är ett väldigt stort smolk i bägaren detta)

Undrar hur det hade blivit om Sony ericsson (som fick frågan före HTC) hade gjort hårdvarumodellen.
(då hade vi säkert sett någon telefon i december med blixt och skaplig kamera + riktigt snygg design) men SE ville annorlunda. (ge gärna era gissningar i frågan)

#333

Postad 04 mars 2010 - 19:14

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

  • 1 082 inlägg
  • 0
Har ett par frågor jag inte lyckats hitta svaret på, hoppas ni kan hjälpa mig.

1. När och var kommer N1 dyka upp i Sverige (Göteborg) så att man kan gå och titta/känna på den? Dessutom hörde jag att priset skulle ligga mellan 4-5k och inte de smått löjliga 7000+ den kostar på de enda Svenska sajterna som säljer den än så länge.

2. Finns den att köpa i UK än? Borde vara billigt att köpa därifrån nu när punden är rekordlåg.

3. Vilka abonnemang finns att välja på samt vilka kör ni som har en N1? Fri surf är väl ett måste till en sån här lur antar jag.

Tack på förhand.

#334

Postad 04 mars 2010 - 21:25

1725
  • 1725
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jaha, då har man beställt 2 Nexus, via Borderlinx. Tyvärr lade de på UK moms på köpet så det blev inte jättekul med 1410 mer (för 2 telefoner) än vad jag tänkt.
Beställde i söndags och idag torsdag kom de till UK, tyvärr lär de väl inte komma innan helgen....

8253 kr till Google inkl frakt
1410 kr i UK moms
371 kr i frakt från UK
10034kr totalt för 2 telefoner är inte lika bra som jag tänkt men bättre än vad de kostar i gråimportsaffärerna

Finns det listat vilka apps som anses vara "måste ha"?

Fredrik

#335

Postad 04 mars 2010 - 23:06

Bazziee
  • Bazziee
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Ja 1725, det finns på swedroid.se


Ang Nexus one´s multitouch problem så är det hårdvaran som sätter stopp där. HTC eller google var fattiga nog att ta en gammal panel. Lust att skrivka pipipipipippipp åt dom nu..

om HTC satt denna panel i Desire eller Legend återstår att se. Om dom har det är dom totalt korkade.

Iofs gör det inget än att det är såhär eftersom att Android inte ens stödjer Open GL ES 2.0.
MEn det lär väl göra det snart, google verkar vara påväg att få in det.

#336

Postad 04 mars 2010 - 23:45

sefors
  • sefors
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Det såg inte så bra ut, det kan ha att göra med tryckplattans hårdvarubegränsning, och då hjälper inga drivrutinger i världen problemet. (vi får försvara oss med att hårdvaran duger för pinch to zoom, men faktum kvarstår att det är ett väldigt stort smolk i bägaren detta)

Undrar hur det hade blivit om Sony ericsson (som fick frågan före HTC) hade gjort hårdvarumodellen.
(då hade vi säkert sett någon telefon i december med blixt och skaplig kamera + riktigt snygg design) men SE ville annorlunda. (ge gärna era gissningar i frågan)


Japp...verkar helt klart vara en begränsning i hårdvaran.

http://androidandme....-the-nexus-one/

Update: It looks like we have a partial answer to one of the questions. Dianna Hackborn, a Google engineer, posted the following response on the official Android Developers group. It appears the Droid does in fact have a higher quality touch screen and a “fix” for the Nexus One does not look good at this point.

#337

Postad 06 mars 2010 - 20:00

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Hur mycket tror ni den kommer kosta när google börjar sälja nexusen i Sverige?
Jag gissar på runt 4500 kr. (desire säljs för 48000 och den är snäppet bättre, så jag tror att prissättningen kommer hamna där) Jag tror dock att OM google är villiga att prispressa (vilket det känns som de gjort i USA) så kanske man skulle kunna få den för 3800 kr i Sverige. då finns det en risk att det blir en formidabel försäljningssuccé. (fast risken finns också att folk blir misstänksamma om det blir för billigt)

Då kan vi hånskratta åt de löjliga priser som importörerna skyltar med idag.

Jag vet inte google strategi, kanske det blir först med nexus two som saker börjar säljas internationellt (då kanske google stoppar in högre kvalitet i hårdvaran, när de kört beta provtester med nexus 1)

#338

Postad 06 mars 2010 - 20:34

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

  • 370 inlägg
  • 0

Hur mycket tror ni den kommer kosta när google börjar sälja nexusen i Sverige?
Jag gissar på runt 4500 kr. (desire säljs för 48000 och den är snäppet bättre, så jag tror att prissättningen kommer hamna där) Jag tror dock att OM google är villiga att prispressa (vilket det känns som de gjort i USA) så kanske man skulle kunna få den för 3800 kr i Sverige. då finns det en risk att det blir en formidabel försäljningssuccé. (fast risken finns också att folk blir misstänksamma om det blir för billigt)

Då kan vi hånskratta åt de löjliga priser som importörerna skyltar med idag.

Jag vet inte google strategi, kanske det blir först med nexus two som saker börjar säljas internationellt (då kanske google stoppar in högre kvalitet i hårdvaran, när de kört beta provtester med nexus 1)


På vilket sätt menar du att Desire är snäppet bättre? Ska med största sannolikhet köpa en sån men vad är det som är "snäppet bättre" än Nexusen? Skiljer väl bara marginellt?

Med svensk moms och andra påslag så tror jag Nexusen kommer kosta i princip lika mycket som Desire..när/om den släpps här

#339

Postad 06 mars 2010 - 21:01

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
De har ju båda för och nackdelar mot varandra.
Nexus trackball mot optisk för Desire.
Nexus touchknappar mot "vanliga" för desire.
Nexus har två mikrofoner och brusreducering, något som Desire saknar.
Desire har Sense UI som många föredrar, men ingen given fördel. (nexus får säkerligen uppdateringar tidigare)
Desire har FM-antenn, nexus saknar (kan iaf inte använda sig av vanlig radio i dagsläget)
I övrigt är det väll mer eller mindre samma telefon.

rätta mig om jag har fel, och fyll på :)
Men själv tycker väll jag att det är ganska dött race dem emellan.

#340

Postad 06 mars 2010 - 21:41

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

De har ju båda för och nackdelar mot varandra.
Nexus trackball mot optisk för Desire.
Nexus touchknappar mot "vanliga" för desire.
Nexus har två mikrofoner och brusreducering, något som Desire saknar.
Desire har Sense UI som många föredrar, men ingen given fördel. (nexus får säkerligen uppdateringar tidigare)
Desire har FM-antenn, nexus saknar (kan iaf inte använda sig av vanlig radio i dagsläget)
I övrigt är det väll mer eller mindre samma telefon.

rätta mig om jag har fel, och fyll på :)
Men själv tycker väll jag att det är ganska dött race dem emellan.


Hoppas desire får bättre skärmteknik under skalet. Då vet man ju vilken som är klara valet :)
Synd att båda ska vara så fula dock.

#341

Postad 06 mars 2010 - 23:20

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Hoppas desire får bättre skärmteknik under skalet. Då vet man ju vilken som är klara valet :)
Synd att båda ska vara så fula dock.

Fula?
Då har du inte sett nån i reala världen :)

#342

Postad 07 mars 2010 - 14:32

xypus
  • xypus
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Hittade Nexus one på denna sidan för ett högst rimligt pris: http://eleplace.com/...nfo.asp?id=1154

Någon som har erfarenhet av denna firma? Är det kanske för bra för att vara sant..?

#343

Postad 07 mars 2010 - 17:58

Unregistered66a56fec
  • Unregistered66a56fec
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Hittade Nexus one på denna sidan för ett högst rimligt pris: http://eleplace.com/...nfo.asp?id=1154

Någon som har erfarenhet av denna firma? Är det kanske för bra för att vara sant..?

Jäklar vilka bra priser dom har!

En Macbook pro 15" för 620 euro, inkl frakt!

#344

Postad 07 mars 2010 - 19:54

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Jäklar vilka bra priser dom har!

En Macbook pro 15" för 620 euro, inkl frakt!


Ja, Verkligen! Är den där sidan på riktigt så öppnas plånboken...

Men känns på tok för bra för att vara sant.

#345

Postad 07 mars 2010 - 20:08

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Ja, Verkligen! Är den där sidan på riktigt så öppnas plånboken...

Men känns på tok för bra för att vara sant.


Googlade i en minut och hittar nada, bara det känns besynnerligt. Butiken väldigt ny?

Eller jo,när jag googlade på Eleplace bad så hittade jag en Twittrare som också letar efter info http://twitter.com/deligere.

#346

Postad 07 mars 2010 - 20:24

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

  • 1 289 inlägg
  • 0
Luktar verkligen skam... känns på tok för billigt för att jag skulle våga chansa på den där affären.

#347

Postad 07 mars 2010 - 23:54

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Luktar verkligen skam... känns på tok för billigt för att jag skulle våga chansa på den där affären.


Ja man kan ju faktiskt välja att betala med PayPal, dock måste man köpa för >4000EURO! :) Betalningsförfarandet är också lite halvskumt, så det känns som någon knåpat ihop en hel hemsida för att lura folk på pengar. Vill man ha sidan översatt till ett annat språk istället för engelska så kommer man in på en "google-översatt" sida, känns väl lite så där halvseriöst (om inte totalt oseriöst?).

Känns som man kanske gör bättre nytta av sina pengar genom att bränna dem i vedbrasan (för värmens skull i dessa kalla tider) än att försöka beställa något därifrån - tyvärr!

#348

Postad 08 mars 2010 - 18:10

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Kanske lite OT men jag "chattade" med en och hon/han gav väl inga direkta svar men det verkar onekligen vara för bra för att vara sant.

#349

Postad 13 mars 2010 - 09:43

nhaak
  • nhaak
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Några viktiga frågor innan köp från UK..

1. Har sett att den har röst-inmatning av skrift m.m. (alltså att man spelar in, och den sedan omvandlar tal till text)
vet någon hur detta fungerar med svenska, om man tex. beställer telefonen från UK, går inställningarna att ändra?

2. Hur är det med svenskt numeriskt tangentbord och qwerty.. går även detta att ändra till svenska?

3. Man har inte åtkomst till betal-appar i sverige än va? hörde att någon beställt ett usa-simkort,
men hur fungerar detta om man är dagsläget har en svensk operatör och bor i sverige?

4. Batteritiden.. någon som köpt den och kan uppskatta när man behöver ladda den, efter 3-4 dagar normal användning? låt säga en del samtal, mess, surfning, lek med android market m.m.

5. Fördelar med denna gentemot Xperia X10 - för bägge har väl åtkomst till android market om jag inte tar fel?

6. Hur är det med gps och svenska kartor om man köper den via UK?

7. Om jag kör g-mail, kan man då få meddelanden direkt på "startskärmen" när nya mail inkommit?
om man tex. har ett flatrate-abb. för surfning via mobilen dvs..

8. Vad skiljer överhuvudtaget åt om jag köper telefonen direkt i Sverige respektive UK?

9. Nackdelar med denna telefon?? Gärna tips av er som faktiskt införskaffat den redan..

Redigerat av nhaak, 13 mars 2010 - 10:00.


#350

Postad 13 mars 2010 - 10:46

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Några viktiga frågor innan köp från UK..

1. Har sett att den har röst-inmatning av skrift m.m. (alltså att man spelar in, och den sedan omvandlar tal till text)
vet någon hur detta fungerar med svenska, om man tex. beställer telefonen från UK, går inställningarna att ändra?

2. Hur är det med svenskt numeriskt tangentbord och qwerty.. går även detta att ändra till svenska?

3. Man har inte åtkomst till betal-appar i sverige än va? hörde att någon beställt ett usa-simkort,
men hur fungerar detta om man är dagsläget har en svensk operatör och bor i sverige?

4. Batteritiden.. någon som köpt den och kan uppskatta när man behöver ladda den, efter 3-4 dagar normal användning? låt säga en del samtal, mess, surfning, lek med android market m.m.

5. Fördelar med denna gentemot Xperia X10 - för bägge har väl åtkomst till android market om jag inte tar fel?

6. Hur är det med gps och svenska kartor om man köper den via UK?

7. Om jag kör g-mail, kan man då få meddelanden direkt på "startskärmen" när nya mail inkommit?
om man tex. har ett flatrate-abb. för surfning via mobilen dvs..

8. Vad skiljer överhuvudtaget åt om jag köper telefonen direkt i Sverige respektive UK?

9. Nackdelar med denna telefon?? Gärna tips av er som faktiskt införskaffat den redan..


1.Funkar bara på Engelska
2.Du har Scandinavian keyboard i butiken själv har jag lagt inn Htc tagentbord,länk finns på swedroid.se man har even orginalt Googles tagenbord i telefonen med ÄÅÖ
3.Det funkar med ett simkort från Uk,du får köra med wifi annars blir det dyrt,annars hittar du di flesta betal appsen på nätet.
4.Batteritiden är rätt dårlig,jag laddar varje dag.
5.Fördelen vet jag inte,men Htc har ju gjort några flera Android mobiler än Sony Ericsson.Begge har åtkpmst till market.
6.Navigon finns du kan köpa Svenska kartor.
7.Det dyker opp en ikon övers i vänstra hörn när du får mail.
8.N1 finns inte i Sverige än,men när den kommer skall det inte vara någon skillnad.
9.Dårlig batteritid,i bland när jag trycker på skärmen så svarar den lite längre ned än va jag trycker.Detta problem kom efter första uppdateringen.Hoppas dom ordnar det till nästa uppdatering.Annars är det en kanon telefon,är mycke nöjd.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.