Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fixar för retrospect

205 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 21 februari 2018 - 06:49

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

Alpha 7: https://bitbucket.or...4.1.7alpha7.zip



#52

Postad 15 mars 2018 - 21:34

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Någon som vet varför inte kanal5 fungerar?

#53

Postad 15 mars 2018 - 22:41

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Någon som vet varför inte kanal5 fungerar?

https://bitbucket.or...-does-not-start



#54

Postad 17 mars 2018 - 07:24

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
https://bitbucket.or....1.7alpha10.zip

#55

Postad 21 mars 2018 - 09:13

Unregistered15a8d749
  • Unregistered15a8d749
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Jag har en liten fundering...

När jag uppdaterar med en ny ZIP-fil laddar jag hem den på datorn, placerar filen på min delade disk som jag kommer åt via mina kodi-spelare och sedan uppdaterar jag...

Men visst borde man kunna spara sin dyrbara tid och istället lägga till "https://bitbucket.or...e-tv/downloads/" som en källa i kodi och hämat nya zipfiler direkt därifrån? Men jag lyckas inte. Ser bara en massa mappar som hetas bas rieter, men som jag då inte har tillstånd att öppna... Några förslag?



#56

Postad 21 mars 2018 - 11:54

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Jag provade att lägga till sökvägen i Kodi och fick samma problem som du. I min mi box har jag lagt in chrome, och sedan har jag denna sidan från minhembio som bokmärke, och klickar på länken, men det förutsätter ju att man har en browser iofs 😀. Har man bara kodi blir det knivigare. Kanske läge att ställa frågan hos rieter? Skulle vara smidigt att lägga till direkt.

Redigerat av joalin, 21 mars 2018 - 11:54.


#57

Postad 13 maj 2018 - 21:27

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Tv3 har lagt av för mig. Någon mer som har problem?

#58

Postad 14 maj 2018 - 16:04

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Tv3 har lagt av för mig. Någon mer som har problem?

https://bitbucket.or....1.7alpha14.zip



#59

Postad 14 maj 2018 - 22:38

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Jag hänger inte med nu, men tack den funkar ju. Men jag trodde det rapporterade felet just nu med svenska kanaler inte var löst. Gällde det bara nightly? Kollade inte ens downloads då jag såg att en bugg var hittad. Osmart jag vet haha.

#60

Postad 01 juni 2018 - 12:08

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Jag har problem sedan några dagar med att vissa program på TV4 inte går att starta, får " The selected item does not have any streams" senaste dagarnas nyheter ger detta meddelande t ex, men även andra program medan nya avsnitt av en del serier fortfarande funkar. Jag antar att länkarna till streamarna ändrats bara.

 

Jag kör visserligen en något gammal version av Kodi på min androidbox 17.3 (17.6 finns, 18 är alpha, så det har jag skippat), för att uppdatera på min box så innebär det att jag måste installera allt från scratch och konfigurera, så jag drar mig för att uppdatera om det inte är nödvändigt. 

 

Många av de andra svenska kanalerna funkar inte heller (kollar knappt på dem), men vad jag förstår så har han gjort en fix, men det finns inte på zip än, dock har jag inte sett någon rapportera problem med TV4, är det någon annan som har samma problem som jag ?

 

Jag kör retrospect 4.1.7 alpha14 vilket är den senaste zipen vad jag förstår.



#61

Postad 02 juni 2018 - 11:03

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

Jag har problem sedan några dagar med att vissa program på TV4 inte går att starta, får " The selected item does not have any streams" senaste dagarnas nyheter ger detta meddelande t ex, men även andra program medan nya avsnitt av en del serier fortfarande funkar. Jag antar att länkarna till streamarna ändrats bara.

 

Jag kör visserligen en något gammal version av Kodi på min androidbox 17.3 (17.6 finns, 18 är alpha, så det har jag skippat), för att uppdatera på min box så innebär det att jag måste installera allt från scratch och konfigurera, så jag drar mig för att uppdatera om det inte är nödvändigt. 

 

Många av de andra svenska kanalerna funkar inte heller (kollar knappt på dem), men vad jag förstår så har han gjort en fix, men det finns inte på zip än, dock har jag inte sett någon rapportera problem med TV4, är det någon annan som har samma problem som jag ?

 

Jag kör retrospect 4.1.7 alpha14 vilket är den senaste zipen vad jag förstår.

Med senaste uppdateringarna: https://minfil.com/9....rieter.xot.zip   välj installera från zip som vanligt.



#62

Postad 02 juni 2018 - 13:22

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Med senaste uppdateringarna: https://minfil.com/9....rieter.xot.zip   välj installera från zip som vanligt.

Tack, tyvärr får jag inte det att funka, får något felmeddelande om "Failed to install addon from zipfile The dependency on input stream version 2.019..." (flashar förbi ganska snabbt, så jag kan ha missat någon stavelse).  Testade iofs på PC´n först (också KODI 17.3), har inte testat på boxen, men det borde väl funka lika bra/dåligt.



#63

Postad 02 juni 2018 - 13:47

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

Tack, tyvärr får jag inte det att funka, får något felmeddelande om "Failed to install addon from zipfile The dependency on input stream version 2.019..." (flashar förbi ganska snabbt, så jag kan ha missat någon stavelse).  Testade iofs på PC´n först (också KODI 17.3), har inte testat på boxen, men det borde väl funka lika bra/dåligt.

Tror man måste ha senaste versionen av Kodi.



#64

Postad 02 juni 2018 - 15:24

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Tror man måste ha senaste versionen av Kodi.

OK,får det inte att funka med 17.6 som är den senaste skarpa versionen (funkade att installera, men ingen skillnad på funktionen på TV4).

 

Såg precis att det precis verkar ha rapporterats i alla fall, så jag antar att det inte var fixat https://bitbucket.or...anged-their-api


Redigerat av Neonknight, 02 juni 2018 - 15:24.


#65

Postad 02 juni 2018 - 15:34

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

De andra svenska kanalerna verkar funka igen i alla fall, så jag antar att jag kanske får uppdatera boxen till 17.6 vad det lider ändå även om jag sällan kollar på dem, blir i regel SVT eller TV4. Testade på PC´n som är mer lättjobbad och jag ändå inte just använt kodi på tidigare. 



#66

Postad 03 juni 2018 - 08:33

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

https://bitbucket.or....1.7alpha15.zip

TV4 funkar.


Redigerat av Unregistered17177ab2, 03 juni 2018 - 09:52.


#67

Postad 03 juni 2018 - 12:39

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Tack, men tyvärr verkar det funka på precis samma sätt som den tidigare länken som du skickade, de svenska kanalerna verkar funka alla förutom TV4 där man visserligen kan se en hel del program (precis som tidigare), men t ex senaste Nyheterna (och många tidigare) funkar ej (" The selected item does not have any streams"). Detta testat med Kodi 17.6 på min PC.  



#68

Postad 04 juni 2018 - 11:48

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Från och med idag funkar inte TV4 alls längre, får "The selected item does not have any streams" oavsett vilket program jag försöker se, även de som funkade igår. Det verkar som de ändrat länkarna till alla program.



#69

Postad 04 juni 2018 - 12:11

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Kanske dom gått över till kryptering med Widevine som kräver Kodi 18.x för att fungera.

Annars så kan man se TV4 materialet i CMore pluginet som finns ifall man har CMore.

 

https://github.com/e...sson/kodi-cmore


Redigerat av Leatherface, 04 juni 2018 - 12:11.


#70

Postad 04 juni 2018 - 13:28

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Kanske dom gått över till kryptering med Widevine som kräver Kodi 18.x för att fungera.

Annars så kan man se TV4 materialet i CMore pluginet som finns ifall man har CMore.

 

https://github.com/e...sson/kodi-cmore

Har nu testat med Kodi 18 och även senaste Kodi 18 nightly på PC´n och det är samma, TV4 funkar inte. Eventuellt fungerade en del andra svenska kanaler sämre i Kodi 18 då det hände att jag fick "The selected item does not have any streams" även där vid några tillfällen idag vilket jag inte fick tidigare när jag testade den senaste Retrospect i 17.6. 

 

Jag antar att de inte hunnit fixa TV4 än då det är bara 2 dagar sedan det rapporterades ( https://bitbucket.or...anged-their-api ) , men man blir ju lite otålig och det har ju varit problem lite längre än så.



#71

Postad 04 juni 2018 - 22:01

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Om du kollar längst ner bland kommentarerna i din länk så hittar du en fil du kan ersätta för tv4.

Testade den lite snabbt och med den så fungerar TV4 igen eller åtminstone det jag testade. 



#72

Postad 04 juni 2018 - 23:32

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Om du kollar längst ner bland kommentarerna i din länk så hittar du en fil du kan ersätta för tv4.

Testade den lite snabbt och med den så fungerar TV4 igen eller åtminstone det jag testade. 

Tack, jag testade redan för mer än ett par timmar sedan (var på väg att posta om det), efter det upptäcktes att ljudet inte funkade på en del program och det kom en ny fix där det funkade.

Dock så upptäckte jag snart att vissa program bl a Nyheterna ej går att spela istället då bilden fryser, men ljudet fortsätter, bilden fungerade dock i den första fixen, så jag antar att man får välja bild eller ljud :P . Detta testat med Kodi 18 alphan, kanske värt att testa Kodi 18 nightly, vet inte vilken version han arbetar mot. Tydligen så får man ingen text heller då det nya formatet inte stöds av Kodi än, men det klarar iaf jag mig utan i de flesta fall (nyheterna verkar ha text som fungerar iaf).



#73

Postad 05 juni 2018 - 13:28

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Tänkte bara återkomma för info:

 

Nu har jag testat (På PC´n) den senaste fixen för TV4 med Kodi 17.6 och det funkar som det ska förutom att det inte är någon text (nyheterna har dock när det är annat än svenska) vilket tydligen inte stöds än i Kodi som sagt och även alla andra svenska kanaler verkar funka nu. Har uppdaterat till Kodi 17.6 även på androidboxen och allt funkar även där, så nu är allt frid och fröjd :-)  

 

Som sagt så funkade det inte så bra med Kodi 18 alphan, men som sagt det är ju alpha.



#74

Postad 06 juni 2018 - 21:39

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Jag får inte det att funka på min Androidbox. Provade att uppdatera till senaste nightly vet 18 och 4.1.7 alpha 16 men får dependencyfelmeddelande när jag försöker installera. Fick även detta i Kodi ver 17. Hur lyckades ni?
Edit, aktiverade inputstream adaptive och rmtp och då fungerade det.

Redigerat av joalin, 06 juni 2018 - 21:53.


#75

Postad 06 juni 2018 - 21:56

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

Alpha 17  https://bitbucket.or....1.7alpha17.zip  och nu Alpha 18  https://bitbucket.or....1.7alpha18.zip  släppta.


Redigerat av Unregistered17177ab2, 06 juni 2018 - 21:57.


#76

Postad 07 juni 2018 - 09:46

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Kan man härleda dessa två uppdateringar till någon specifik bugg? Hittar inget i githhub. Jag tycker det fungerar dåligt att använda USBstickor etc för att uppdatera zipfilerna, så jag brukar antingen använda en browser i min box och hämta filerna direkt härifrån forumet, men eftersom jag kör Android TV är det lite meckigt. Allra enklast är via en file browser som klarar Google drive. Hjälper även dottern att uppdatera retrospect och då blir det värre eftersom man i mi box inte kan ha 2 Googlekonton samtidigt. Hur gör ni andra? Synd som sagt att man inte kan skapa en genväg i Kodi direkt till githhub.

Redigerat av joalin, 07 juni 2018 - 10:10.


#77

Postad 07 juni 2018 - 11:00

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Kan man härleda dessa två uppdateringar till någon specifik bugg? Hittar inget i githhub. Jag tycker det fungerar dåligt att använda USBstickor etc för att uppdatera zipfilerna, så jag brukar antingen använda en browser i min box och hämta filerna direkt härifrån forumet, men eftersom jag kör Android TV är det lite meckigt. Allra enklast är via en file browser som klarar Google drive. Hjälper även dottern att uppdatera retrospect och då blir det värre eftersom man i mi box inte kan ha 2 Googlekonton samtidigt. Hur gör ni andra? Synd som sagt att man inte kan skapa en genväg i Kodi direkt till githhub.

Har ingen aning om vad senaste uppdateringen rättar, men har inga problem själv, så jag kommer nog inte röra dem själv enligt den gamla fina devisen "if it works, dont..."

 

När det kommer till uppdatering via USB minne så tycker jag att det fungerar perfekt i min billiga ebay/kina androidbox som jag haft i 2 år (bra köp). Bara att plugga in USB minnet och gå in på install från zip-file och browsa/välja filen på minnet och några sekunder senare så är det klart. Trodde själv först att det skulle vara krångligt, men den var verkligen överraskande enkelt. Min box verkar dock ha mobiltelefon operativet, så det kan kanske skilja. Självklart hade det varit trevligt med auto-update som tidigare, men det är tur att han överhuvudtaget jobbar vidare på repon.

 

Jag kontrollerar förresten boxen med en trådlös mus, vilket jag har kommit fram till var optimalt för mig och det gör ju samtidigt att det är smidigt att snabbt peka precis var som helst precis som i windows istället för att använda den frustrerande fjärrkontrollen och stega sig fram. 



#78

Postad 07 juni 2018 - 12:18

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Ok, lite som jag trodde då, hittade inget heller, och mitt funkar med Kodi 17.6 med alpha16.

 

När det gäller själva installationen då:

 

Själv använder jag FX Explorer för Android TV eftersom jag då på min mobil kan surfa mig fram till rätt zip-fil, ladda ner den i min mobil, och sedan spara den på Google drive. I min box kan jag sedan via FX explorer ladda ner direkt från google drive utan att använda en browser. På senare tid har jag iofs märkt att man kan installera Puttin TV browser direkt från Google play (istället för tex Chrome) , och det underlättar enormt för oss med boxar med android TV. Nu slipper man all side-load. Jag kör ingen dator hemma längre, och därför blir detta det smidigaste sättet.


Redigerat av joalin, 07 juni 2018 - 12:20.


#79

Postad 15 juni 2018 - 21:24

Unregistered8b95e76c
  • Unregistered8b95e76c
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Gokväll!

 

Upptäckte precis den här tråden via Google och kände att jag har en del att tillföra, så det blir en del citerande. :)

 

Kan man härleda dessa två uppdateringar till någon specifik bugg? Hittar inget i githhub. Jag tycker det fungerar dåligt att använda USBstickor etc för att uppdatera zipfilerna, så jag brukar antingen använda en browser i min box och hämta filerna direkt härifrån forumet, men eftersom jag kör Android TV är det lite meckigt. Allra enklast är via en file browser som klarar Google drive. Hjälper även dottern att uppdatera retrospect och då blir det värre eftersom man i mi box inte kan ha 2 Googlekonton samtidigt. Hur gör ni andra? Synd som sagt att man inte kan skapa en genväg i Kodi direkt till githhub.

 

Vad som ändrats för varje uppdatering eller mellan uppdateringar går att se här: https://bitbucket.or...-tv/commits/all

 

Har ingen aning om vad senaste uppdateringen rättar, men har inga problem själv, så jag kommer nog inte röra dem själv enligt den gamla fina devisen "if it works, dont..."

 

När det kommer till uppdatering via USB minne så tycker jag att det fungerar perfekt i min billiga ebay/kina androidbox som jag haft i 2 år (bra köp). Bara att plugga in USB minnet och gå in på install från zip-file och browsa/välja filen på minnet och några sekunder senare så är det klart. Trodde själv först att det skulle vara krångligt, men den var verkligen överraskande enkelt. Min box verkar dock ha mobiltelefon operativet, så det kan kanske skilja. Självklart hade det varit trevligt med auto-update som tidigare, men det är tur att han överhuvudtaget jobbar vidare på repon.

 

Jag kontrollerar förresten boxen med en trådlös mus, vilket jag har kommit fram till var optimalt för mig och det gör ju samtidigt att det är smidigt att snabbt peka precis var som helst precis som i windows istället för att använda den frustrerande fjärrkontrollen och stega sig fram. 

 

Angående vad som uppdaterats, se svaret ovan.

 

Har också bla en Android TV. Också upptäckt att den inbyggda browsern + flera andra inte klarar att ladda ner filer. Den enda som verkar fungera är Puffin. Jag gillar XPlore som filhanteringsapp. Något skit med senaste uppdatering för Android TV gör att det inte fungerar att installera .apk:er från appen, så kör ngn annan. Din lösning med Google Drive (som också funkar med XPlore) är smart för den som inte har dator.

 

För er som har dator löser jag uppdateringar på Android TV genom att använda TeamViewer och filöverföringsfunktionen.

 

Jag provade att lägga till sökvägen i Kodi och fick samma problem som du. I min mi box har jag lagt in chrome, och sedan har jag denna sidan från minhembio som bokmärke, och klickar på länken, men det förutsätter ju att man har en browser iofs . Har man bara kodi blir det knivigare. Kanske läge att ställa frågan hos rieter? Skulle vara smidigt att lägga till direkt.

 

Svar till er båda sist citerade. Förstår abret. Har en hel del erfarenhet av Kodi och Retrospect. Detta går inte, antagligen för att Bitbucket blockerat det. URL:en lär ju inte vara ett rent bibliotek, dvs den är inte den egentliga adressen till där filerna finns. Tidigare gick det, som ni kanske vet, att uppdatera via Retrospects repo. Pga risken att bli stämd valde utvecklaren hösten 2017 att stänga repon, så nu är det bara manuell uppdatering som gäller. MEN, någon av oss skulle kunna slänga upp varje uppdatering på en filserver/ftp/etc som går att nå via Kodi. Någon som har en direkt lösning?


Redigerat av Unregistered8b95e76c, 15 juni 2018 - 21:40.


#80

Postad 15 juni 2018 - 21:39

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Gokväll!

 

Upptäckte precis den här tråden via Google och kände att jag har en del att tillföra, så det blir en del citerande. :)

 

 

Vad som ändrats för varje uppdatering eller mellan uppdateringar går att se här: https://bitbucket.or...-tv/commits/all

 

 

Tack för länken, hade inte sett detta tidigare.

 

Ett annat problem som jag upptäckt, men som kanske möjligen redan är fixat är att det inte går att streama live TV på TV4, men det gör jag nästan aldrig i alla fall, så jag har inte brytt mig om att testa att uppdatera.  



#81

Postad 15 juni 2018 - 21:39

Unregistered8b95e76c
  • Unregistered8b95e76c
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Så en spontan reaktion på mycket som skrivits i tråden. Det finns en officiell Retrospect-tråd på Kodis forum där det går att diskutera på engelska. Hittar ni fel/buggar/har förslag på förbättringar, skapa en issue på Bitbucket. Det är så ni får något att fixas. Utvecklaren är helt otrolig! En ensam nederländare som fixar saker på nolltid. 

 

Rekommenderar starkt alla som använder Retrospect mycket att donera till utvecklaren. Han har alltså jobbat ideellt med Retrospect i mer än 11 år. Fucking otroligt! Donera genom att gå till hemsidan och scrolla ner till "Please sir, can you spare a dollar?". 


Redigerat av Unregistered8b95e76c, 15 juni 2018 - 21:50.


#82

Postad 15 juni 2018 - 21:47

Unregistered8b95e76c
  • Unregistered8b95e76c
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Tack för länken, hade inte sett detta tidigare.

 

Ett annat problem som jag upptäckt, men som kanske möjligen redan är fixat är att det inte går att streama live TV på TV4, men det gör jag nästan aldrig i alla fall, så jag har inte brytt mig om att testa att uppdatera.  

 

Ja, det är inte så superenkelt att hitta kanske, finns väl ingen uppgift om det i själva Retrospect (tror jag). Skaparen är en utvecklare, ingen som gör reklam för det hen utvecklar. :)

 

Jag antar att det är det fåtal livestreams som TV4 sänder gratis via webben (möjligheten att se kanalen försvann ifjol). Då gäller det att kolla länkarna du får. Senast anmälda issue: TV4 Play - some (live)streams won't play  :P 

 

Tycker det är jäkligt kul att hitta ett svensk forum där Retrospect diskuteras aktivt.


Redigerat av Unregistered8b95e76c, 15 juni 2018 - 21:48.


#83

Postad 15 juni 2018 - 22:02

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Ja, det är inte så superenkelt att hitta kanske, finns väl ingen uppgift om det i själva Retrospect (tror jag). Skaparen är en utvecklare, ingen som gör reklam för det hen utvecklar. :)

 

Jag antar att det är det fåtal livestreams som TV4 sänder gratis via webben (möjligheten att se kanalen försvann ifjol). Då gäller det att kolla länkarna du får. Senast anmälda issue: TV4 Play - some (live)streams won't play  :P 

 

Tycker det är jäkligt kul att hitta ett svensk forum där Retrospect diskuteras aktivt.

Ah där ser vi hur ofta jag har försökt att kolla på kanalen live, jag var inte medveten om att den inte gick att se live längre ens. 



#84

Postad 17 juni 2018 - 19:47

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

Beta 20 ute nu.



#85

Postad 21 juni 2018 - 19:04

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

net.rieter.xot-4.2.0~alpha1 på G



#86

Postad 25 juni 2018 - 09:29

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

https://bitbucket.or....1.7alpha21.zip



#87

Postad 27 juni 2018 - 18:18

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

https://bitbucket.or....1.7alpha22.zip



#88

Postad 29 juni 2018 - 21:22

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

https://bitbucket.or....1.7alpha23.zip



#89

Postad 30 juni 2018 - 00:18

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

För en repo som är satt som "on hold" så kommer det verkligen en massa uppdateringar, inte för att det är negativt alls, bara förvånande. Keep em coming !  :)



#90

Postad 10 juli 2018 - 20:16

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Någon som laddar upp log, tv3/6 etc slutat fungera...



#91

Postad 14 juli 2018 - 09:12

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

https://bitbucket.or....1.7alpha25.zip



#92

Postad 22 juli 2018 - 11:25

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

https://bitbucket.or....1.7alpha26.zip



#93

Postad 22 juli 2018 - 15:35

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Sedan jag uppgraderade till oreo så fryser bilder på allt jag ser på tv4-kanalerna efter några minuters tittande.

Någon som upplever samma sak på andra system?



#94

Postad 22 juli 2018 - 21:42

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

https://bitbucket.or...tonLeiaOnly.zip



#95

Postad 25 juli 2018 - 07:31

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

https://bitbucket.or...tonLeiaOnly.zip



#96

Postad 27 juli 2018 - 10:28

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

https://bitbucket.or....1.7alpha31.zip



#97

Postad 27 juli 2018 - 11:10

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Sedan jag uppgraderade till oreo så fryser bilder på allt jag ser på tv4-kanalerna efter några minuters tittande.

Någon som upplever samma sak på andra system?

 

Jag har haft problem till och från länge att det "fryser" på TV4 programmen, men det är inte alltid, ibland kan man behöva starta om det korta nyhetsprogrammet flera gånger och annars kan man se hela längre program utan några problem. Det jag också upptäckt är att det ibland kan hoppa fram några sekunder ungefär som ett hack i en gammal grammofonskiva, så att kan missar lite.

 

Jag kör lollipop i boxen och Kodi 17.6, testade häromdagen att installera alpha 28, men det enda skillnaden jag direkt märkte var att ljudet försvann vilket går att komma runt genom att stänga av addaptive streams. Jag hade dessutom en version som var över en månad gammal innan. Har inte testat senaste, vet inte vilka ändringar som gjorts.



#98

Postad 27 juli 2018 - 19:31

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Jag har haft problem till och från länge att det "fryser" på TV4 programmen, men det är inte alltid, ibland kan man behöva starta om det korta nyhetsprogrammet flera gånger och annars kan man se hela längre program utan några problem. Det jag också upptäckt är att det ibland kan hoppa fram några sekunder ungefär som ett hack i en gammal grammofonskiva, så att kan missar lite.

 

Jag kör lollipop i boxen och Kodi 17.6, testade häromdagen att installera alpha 28, men det enda skillnaden jag direkt märkte var att ljudet försvann vilket går att komma runt genom att stänga av addaptive streams. Jag hade dessutom en version som var över en månad gammal innan. Har inte testat senaste, vet inte vilka ändringar som gjorts.

Ok, testade stänga av alternativet under surface decoding i system settings och då kunde jag se ett avsnitt. Men om det har med slumpen att göra som du säger vet man ju inte. Något är fel med själva streamen.



#99

Postad 27 juli 2018 - 23:10

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

https://bitbucket.or...-4.1.7beta1.zip



#100

Postad 30 juli 2018 - 16:48

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

https://bitbucket.or...-4.1.7beta2.zip





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.