Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

3764 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1501

Postad 02 april 2020 - 18:12

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Det jag tänkte på var att om man maxade den nya ljudmotorn så kunde den ta 20% minnesbandbredd. Då blir det inga individuella regndroppar i spelen som dom pratade om. Men det var väl för coolt för att vara sant 😉

#1502

Postad 02 april 2020 - 18:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Och där har XSX en fördel i och med högre minnesbandbredd...

I videon som jag postade som ingen orkar se så menar han på att dom flesta specs är så lika att han inte tror det kommer skilja så mycket alls (gpu, cpu, ram och minnesbandbredd), och att det troligtvis inte går att se vilken konsol ett spel kommer ifrån i ett "blindtest" (att xsx nog har några få fps mer och bättre raytracing men att raytracing kommer bli ljummet hos båda konsoler) men det stora som skiljer är PS5 12 kanaler och snabb SSD och så visar han energikostnad för beräkning och aksess där det "kostar" mycket mer att "få ut skiten på skärmen" än att göra själva beräkningen. Han menar PS5 har vunnit Nextgen pga detta och hänvisar til Nvidia som lever efter mantrat med "kostnad" av datan.

Är värt att se. Jag har inte nog kunnskap att debunka det han säger så får bara tro på det tills nån säger emot.

Av all info jag läst så tror jag också spelen kommer se ungefär likadana ut på konsolerna. Troligtvis kommer man aldrig att kunna göra en 100% rättvis jämförelse av ett enskilt spel då alla spel enligt min erfarenhet drar mot fördel MS eller Sony (developers blir oftast riktigt bra på 1 plattform) så det blir mer "vem har flest coola, snygga spel som jag vill spela" och på den frågan är det innan start upp till bevis för MS. Därmed inte sagt att jag inte ska ha en xbox, jag har längtat efter den känslan jag hade i första Halo til Xbox1 och detta kan definitivt bli generationen det överträffas.

Redigerat av Demon Slayer, 02 april 2020 - 18:59.


#1503

Postad 02 april 2020 - 19:10

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 1

Nu börjar det bli jäkligt avancerade liknelser här. Toktrimmade bilarna sk master-racers är PC-ägarna förmodar jag? Urusla däck, då menar du de som fortfarande sitter på HDD istället för SDD? Var kommer Switch in i metaforen? Stadia?

 

 

Switch: Epa-traktorer med dubbla växellådor. En för att spara bränsle och en för banracing.

 

Stadia: Kitcars köpta på eBay. På långt håll ser de ut som en Ferrari (PS5), men vid närmare inspektion ser man att det bara är ett skal utanpå en folkvagn.

 

2080 Ti överklockat till 25,6 Tflops: Dragracer. Häftig, men värdelös till annat än att slå hastighetsrekord.

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2020-04-02 kl. 20.17.02.png   217,06K   0 Antal nerladdningar

 

https://hexus.net/te...clocked-294ghz/


Redigerat av Ageve, 02 april 2020 - 19:23.


#1504

Postad 02 april 2020 - 19:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Switch: Epa-traktorer med dubbla växellådor. En för att spara bränsle och en för banracing.

 

Stadia: Kitcars köpta på eBay. På långt håll ser de ut som en Ferrari (PS5), men vid närmare inspektion ser man att det bara är ett skal utanpå en folkvagn.

:D

 

Lyssnade på en timme lång podcast med Spencer idag. Han fick frågan om han var nöjd med Series X efter att ha sett Cernys presentation och han sa att det bara gjorde honom mer övertygad om att de var på rätt väg. Berömde jobbet med ljud och SSD som Sony gjorde.

 

Ang priset så sa han att Xboxdivisionen har stort stöd från MS-ledningen och att de kommer vara flexibla på den punkten.



#1505

Postad 02 april 2020 - 19:41

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Oj vad spännande. Tänk vilken japansk filmtwist-aktig pungspark om Xsx är billigare!

#1506

Postad 02 april 2020 - 21:23

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

I videon som jag postade som ingen orkar se så menar han på att dom flesta specs är så lika att han inte tror det kommer skilja så mycket alls (gpu, cpu, ram och minnesbandbredd), och att det troligtvis inte går att se vilken konsol ett spel kommer ifrån i ett "blindtest" (att xsx nog har några få fps mer och bättre raytracing men att raytracing kommer bli ljummet hos båda konsoler) men det stora som skiljer är PS5 12 kanaler och snabb SSD och så visar han energikostnad för beräkning och aksess där det "kostar" mycket mer att "få ut skiten på skärmen" än att göra själva beräkningen. Han menar PS5 har vunnit Nextgen pga detta och hänvisar til Nvidia som lever efter mantrat med "kostnad" av datan.

Är värt att se. Jag har inte nog kunnskap att debunka det han säger så får bara tro på det tills nån säger emot.

Av all info jag läst så tror jag också spelen kommer se ungefär likadana ut på konsolerna. Troligtvis kommer man aldrig att kunna göra en 100% rättvis jämförelse av ett enskilt spel då alla spel enligt min erfarenhet drar mot fördel MS eller Sony (developers blir oftast riktigt bra på 1 plattform) så det blir mer "vem har flest coola, snygga spel som jag vill spela" och på den frågan är det innan start upp till bevis för MS. Därmed inte sagt att jag inte ska ha en xbox, jag har längtat efter den känslan jag hade i första Halo til Xbox1 och detta kan definitivt bli generationen det överträffas.

Det är givet att båda kommer ge snarlik grafik som i praktiken (utanför DF) kan vara väldigt svår att skilja på. Det är mindre skillnad mellan PS5 och XSX än vad vi någonsin har haft tidigare.

Så praktiskt nästan obetydligt, men strategiskt så kommer det ha viss skillnad. "Snacket" kommer påverka vad folk väljer - inte minst för att många som snackar inte har en susning om vad de pratar om med överdrifter till höger och vänster.

PS5 SSD övertag är svårbedömt i dagsläget. Beror ju helt på vad utvecklarna gör med det men för tredjepartsspel är det svårt att tro på så mkt mer än snabbare laddning och ev en och annan fördel i "assets pop-in".

Med det sagt, var det bara jag som tänkte "meh, lite snabbare kunde det väl allt gå" när MS demade sina laddtider? :D Får se om PS5 fixar nått tydligt snabbare...dags för praktik nu Sony.

Redigerat av pacman, 02 april 2020 - 21:27.


#1507

Postad 02 april 2020 - 21:37

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Vilken video tänker du på med MS laddtider?

#1508

Postad 02 april 2020 - 22:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 1

Med det sagt, var det bara jag som tänkte "meh, lite snabbare kunde det väl allt gå" när MS demade sina laddtider?

Jag har spelat det spelet på X. Det tar ju 50 sekunder att ladda in och det känns som 5 minuter när man sitter och väntar. 10 sekunder, fem gånger snabbare gör ju stor skillnad. Känns även som att det inte är direkt optimerat, utan det är ju ett bakåtkompatibelt spel.

 

Detta är när man startar spelet dessutom. Laddningstiderna kommer vara betydligt mindre vid fasttravel och andra mindre övergångar.



#1509

Postad 02 april 2020 - 22:10

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Denna: https://www.youtube....h?v=0eBaPS3uj-A

 

?

 

 

Inte så man hoppar av glädje, men från olidligt til bra tänker jag.

 

Detta med snabbare loadtimes oavsett är sjukt bra nyheter för oss souls-spelare iaf.


Redigerat av Demon Slayer, 02 april 2020 - 22:11.


#1510

Postad 02 april 2020 - 22:11

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0
På tal om SSD:

(Den mekaniska disken är mycket snabbare än den i nuvarande konsoler...)

http://www.youtube.com/watch?v=znIX7WWiK_M

Redigerat av Ageve, 02 april 2020 - 22:14.


#1511

Postad 02 april 2020 - 22:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

(Den mekaniska disken är mycket snabbare än den i nuvarande konsoler...)

Konstigt, Eternals laddtider på X var ju jättesnabba. Inga 40 sekunder iaf.



#1512

Postad 02 april 2020 - 22:56

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Konstigt, Eternals laddtider på X var ju jättesnabba. Inga 40 sekunder iaf.

 

Det är "ultra nightmare" inställningar. Kanske mer att ladda in då.


Redigerat av Ageve, 02 april 2020 - 22:58.


#1513

Postad 03 april 2020 - 00:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Känns även som att det inte är direkt optimerat


Ok, då var jag inte ensam. ;)

#1514

Postad 03 april 2020 - 01:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 1

Ok, då var jag inte ensam. ;)

Du menar att de skulle ha optimerat just det demot för att få det att se ut som att det går så snabbt som möjligt? Är väl ärligare att visa ett riktigt exempel på hur det kan se ut för ett bakåkompatibelt spel med lång laddningstid.

 

Eller så gör man som Sony och tar ett spel som redan laddar så snabbt som 8 sekunder på PS4 för att folk ska bli lurade att tro att alla spel kommer ladda blixtsnabbt på PS5.

 

Men spelen kommer vara mer komplexa nästa generation så att (stora) spel läses in på 1 sekund tror jag inte kommer tillhöra vanligheterna.

 

Hur som helst så kommer man inte starta spelen på Xbox mer än första gången, sedan kan man ha det i standby. Återstår att se hur Sony gör med det.



#1515

Postad 03 april 2020 - 05:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Näe jag menar att det känns som man vill att det ska gå lite snabbare.

Men ja, det de nya spelen som är intressant inte gammalt junk, och där har vi inte sett nått från någon av de två.

Redigerat av pacman, 03 april 2020 - 06:07.


#1516

Postad 03 april 2020 - 06:03

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Så snabbt som den gamla amd-reklamen från -01 typish. "Zoooooooom^2" så snabbt ska det kännas 😉

#1517

Postad 03 april 2020 - 07:17

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Hur som helst så kommer man inte starta spelen på Xbox mer än första gången, sedan kan man ha det i standby. Återstår att se hur Sony gör med det.

Detta kommer väl bara funka med digitala spel? Väljer man skiva är det väl nystart oavsett?

#1518

Postad 03 april 2020 - 07:27

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Klart det kan finnas en footprint fast det är fysiskt.

#1519

Postad 03 april 2020 - 07:38

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Så snabbt som den gamla amd-reklamen från -01 typish. "Zoooooooom^2" så snabbt ska det kännas

Eller som Netflix :)



#1520

Postad 03 april 2020 - 09:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Näe jag menar att det känns som man vill att det ska gå lite snabbare.

 

Tja, spel som är enklare att ladda lär demas i sinom tid.

 

Detta kommer väl bara funka med digitala spel? Väljer man skiva är det väl nystart oavsett?

 

 

Förmodligen måste man ha skivan i för att kunna använda resume för fysiska spel.



#1521

Postad 03 april 2020 - 11:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Detta kommer väl bara funka med digitala spel? Väljer man skiva är det väl nystart oavsett?

Skiva lär nog tankas ner på disk precis som PS4 för snabb start sedan. Förmodligen kommer spelen inte att växa exponetiellt i denna generation såsom de gjort alla andra genereationer... detta då utvecklarna inte behöver padda data så in i bombens som de gör nu och hålla sizen nere. Iofs kommer assets växa i kvalitet... 



#1522

Postad 03 april 2020 - 11:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Skiva lär nog tankas ner på disk precis som PS4 för snabb start sedan. Förmodligen kommer spelen inte att växa exponetiellt i denna generation såsom de gjort alla andra genereationer... detta då utvecklarna inte behöver padda data så in i bombens som de gör nu och hålla sizen nere. Iofs kommer assets växa i kvalitet... 

8K/120  lär ju ta en hel del mer plats på disken än 4K/30.



#1523

Postad 03 april 2020 - 11:48

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Skiva lär nog tankas ner på disk precis som PS4 för snabb start sedan.

Vänta lite nu, men man måste fortfarande ha skivan i eller har jag missat något här?



#1524

Postad 03 april 2020 - 11:55

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

8K/120  lär ju ta en hel del mer plats på disken än 4K/30.

Framerate har ingenting att göra med storlek på disk... upplösning har heller ingenting att göra med storlek på disk om man ska vara petig. (däremot i vram såklart)

 

Men som jag sa assets kommer att ta mer plats pga högre kvalitet MEN de behöver inte lagra flera hundra objekt med samma sak som de gör nu.


Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 april 2020 - 12:07.


#1525

Postad 03 april 2020 - 11:59

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Vänta lite nu, men man måste fortfarande ha skivan i eller har jag missat något här?

Säkert, men det är ju bara för att verifiera att du har rätt att spela. All I/O sker från SSD. (Efter en initial copy från skiva till disk)



#1526

Postad 03 april 2020 - 12:55

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

8K/120  lär ju ta en hel del mer plats på disken än 4K/30.

 

Upplösning och bildhastighet har inget med diskutrymme att göra som sagt. Sen är det ju inga spel som kommer att vara 8K/120, förutom kanske Pong.

 

Bifogad fil  pong.png   1,14K   0 Antal nerladdningar



#1527

Postad 03 april 2020 - 12:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

DF la nyss upp en rätt intressant video där han gick igenom det här med strömförbrukning och prestanda. Han berättade att han pratat med några spelprogrammerare och det verkar som att det just nu är prioriterat att köra GPU'n på max. Det innebär lite mindre ström till CPU'n, men eftersom watt inte är linjärt med prestanda så behöver det inte innebära att så mycket prestanda behöver förloras på det. 

 

Jag tänker själv att man borde ha låst båda på hög frekvens eller använda andra, bättre delar, men jag är å andra sidan besatt av effekt, som vi alla vet. More POWER! Jag tror att XSX kommer smiska som bara fasen då den är låst på mer effekt både GPU och CPU, men vi får la se hur mycket bättre den blir. Pratar vi samma grafik men 10% eller mer i fps-drop så kommer jag ju bli kränkt. Mer än vanligt. 



#1528

Postad 03 april 2020 - 13:05

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Upplösning och bildhastighet har inget med diskutrymme att göra som sagt. Sen är det ju inga spel som kommer att vara 8K/120, förutom kanske Pong.

 

attachicon.gifpong.png

Att bara ändra upplösningen kanske inte förändrar nått, men i realiteten använder man väl större texturer om man faktiskt targetar f.eks 4k mot 1080p så då tar ju de mera plats ändå.



#1529

Postad 03 april 2020 - 13:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Jag tänker själv att man borde ha låst båda på hög frekvens eller använda andra, bättre delar, ... More POWER!

Jag tänker att du inte riktigt förstått poängen med Sonys approach. ;)

 

De hade kunnat använda "bättre delar" och låst båda på 3.5/2.23 Ghz ja. Men då hade de inte nyttjat processorna till max. Detta eftersom de då måste ta lite höjd för extra krävande aktiviteter (så att man inte överstiger vad dessa bättre delar kan hantera). Med dynamiska frekvenser och dina bättre delar hade maxfrekvenserna då legat på säg 3.7/2.3 Ghz. Så vad du önskar dig är less power, inte more.



#1530

Postad 03 april 2020 - 14:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0

De försöker ju helt enkelt bara sänka elförbrukningen för att använda det som säljargument i japan med dyra elpriser. Så de offrar prestanda och hypar istället SSD som det viktigaste som finns gällande spelprestanda då den drar mindre än GPU/CPU sånt som faktiskt beräknar saker. Hoppas bara det får som bieffekt att den faktiskt går tyst bortsett miljöbiten då :)



#1531

Postad 03 april 2020 - 14:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

De försöker ju helt enkelt bara sänka elförbrukningen

...genom att köra GPUn i 2.23 Ghz? Hur tänkte du nu?

 

Om inte RDNA2 är något väääldigt speciellt så är det en extremt hög klockning. Något som oxå supportas av att de bara behöver sänka klockan lite för att få en betydande minskning i effekt.



#1532

Postad 03 april 2020 - 14:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0

...genom att köra GPUn i 2.23 Ghz? Hur tänkte du nu?

 

Om inte RDNA2 är något väääldigt speciellt så är det en extremt hög klockning. Något som oxå supportas av att de bara behöver sänka klockan lite för att få en betydande minskning i effekt.

De använder ju boost clock för att hålla nere klockan på gpu och cpu för att köra den mer strömsnål med just strömbudgeten som cap



#1533

Postad 03 april 2020 - 14:52

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

De använder ju boost clock för att hålla nere klockan på gpu och cpu för att köra den mer strömsnål med just strömbudgeten som cap

Nej de använder dynamiska klockor för att hålla uppe klockorna så mkt som möjligt utifrån en fördefinerad maxeffekt. Innebär inte att denna maxeffekt i sig måste vara särskilt låg.

 

Lita på att Series X har en definerad maxeffekt oxå, det är bara det att klockorna inte så direkt påverkas av den (däremot indirekt eftersom deras val av de konstanta klockorna baserades på denna maxeffekt).

 

Hade Sony siktat på något så energisnålt som möjligt hade de valt fler CUs och lägre klocka. Men det var exakt den metod de inte valde, precis som Cerny pratade om. 

 

Sen kan det vara så att PS5 at end of the day har lägre maxeffekt än XSX, det vet vi inget om än. Men det kunde den haft oavsett om Sony kört med konstanta eller dynamiska klockor.


Redigerat av pacman, 03 april 2020 - 15:00.


#1534

Postad 03 april 2020 - 14:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Framerate har ingenting att göra med storlek på disk... upplösning har heller ingenting att göra med storlek på disk om man ska vara petig. (däremot i vram såklart)

 

Men som jag sa assets kommer att ta mer plats pga högre kvalitet MEN de behöver inte lagra flera hundra objekt med samma sak som de gör nu.

Jag vidhåller att 8K tar mer utrymmer än 4K.

https://www.avforums...u-rays.2227224/



#1535

Postad 03 april 2020 - 15:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 2

Jag vidhåller att 8K tar mer utrymmer än 4K.

Varför då?



#1536

Postad 03 april 2020 - 15:10

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Att bara ändra upplösningen kanske inte förändrar nått, men i realiteten använder man väl större texturer om man faktiskt targetar f.eks 4k mot 1080p så då tar ju de mera plats ändå.

Ja såklart, och i realtiteten betöver inte utvecklarna ta hänsyn till seektimes som de gör på dagens generations och behöver därmed inte padda datan med samma assets om och om igen för att hålla nere laddtider eller uppe streamingen. Därför tror jag summa summarum att disknyttjandet kommer att bli mindre än idag trots högre kvalitet på assets. Låter även som nya zlib implementationen är ett par procent effektivare också.  



#1537

Postad 03 april 2020 - 17:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Jag har också läst en del om detta i tillägg til det Cerny sa men tror rent spontant att om dom uynyttjar möjligheterna med att snabbt kunna ladda in högupplösta texturer så kan dom ju ha mer på lager än innan eftersom det inte måste vara i minnet och då kan ju storleken på spelet gå upp istället. Om varje hus i en stad nu kan ha sjukt detaljerade rum så måste ju detta ligga på disken men texturer och objekt kanske inte tar så stor plats jag vet inte....

Redigerat av Demon Slayer, 03 april 2020 - 17:39.


#1538

Postad 06 april 2020 - 13:08

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Nu börjas det. :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=1IRU0xleqfw



#1539

Postad 06 april 2020 - 13:21

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Desperation och clickbats. Vi borde häva oss över detta och verifiera information lite mer annars kommer det svämma över av liknande felaktiga videor.



#1540

Postad 06 april 2020 - 19:14

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Det är mycket babbel fram och tillbaka om konsolerna, här är ytterligare inlägg i ämnet:

 

https://www.sweclock...i-playstation-5

 

Denna gång mer fördelaktigt för Sony:

 

The developers are saying PS5 is the easiest console they have ever coded on to reach its peak performance. Software-wise, coding for PS5 is extremely simple and has so many abilities that make the [developers] so free. In total, I can say PS5 is a better console

 

Han menar också att Xbox Series X bara kommer nyttja de 12TF i väldigt få situationer på grund av att den låta klockfrekvensen håller tillbaka GPUn. Vi skall nog ta även detta med en nypa salt.

 

Den som överlever pandemin får se ;)


Redigerat av Unregistered6fb5a100, 06 april 2020 - 19:14.


#1541

Postad 06 april 2020 - 19:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Alla spekulanter, jag känner att jag fått för mycket av det. Överdos eftersom Sony aldrig presenterar något som vi (eller kanske bara jag?) vill se.

Blir teasern för långdragen så kommer vågen förr eller senare att klinga av.

#1542

Postad 06 april 2020 - 21:25

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Jag tror också vi skal ta den utvecklaren med en nypa salt. Det står att han är från Crytek, men listan på projekt han jobbat med är typ som det där delfin-spelet som visades här en tid tillbaka.

Dom flesta stora utvecklare har hållt ganska tyst och inte deltagit i liknande snik-pajkastning eftersom dom ofta jobbar med båda företagen.

 

Det kan säkert stämma att Sony gjort mycket bra för utvecklarna men att XSX kör gammal windows och gammal directx det låter inte direkt seriöst?



#1543

Postad 07 april 2020 - 17:23

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Alla spekulanter, jag känner att jag fått för mycket av det. Överdos eftersom Sony aldrig presenterar något som vi (eller kanske bara jag?) vill se.

Blir teasern för långdragen så kommer vågen förr eller senare att klinga av.

Jag håller med, intresset/hypen tog slut för mig tråkigt nog. Funderar på att köpa mig en Switch å spela Mario och Zelda istället :P



#1544

Postad 07 april 2020 - 18:56

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Jag håller med, intresset/hypen tog slut för mig tråkigt nog. Funderar på att köpa mig en Switch å spela Mario och Zelda istället :P

 

Gör det! Switchen är fantastisk, helt underbara Nintendospel men också många väldigt bra indiespel. Jag spelar mer indiespel än något annat nuförtiden. Väldigt bekvämt i handheld mode



#1545

Postad 07 april 2020 - 21:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
https://blog.us.play...-playstation-5/

Verkar vara kontrollen. Psblog, ej första april. Allt verkar stämma rent källmässigt.

#1546

Postad 07 april 2020 - 21:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 1

Uh, inga färger på knapparna?

 

Ser mycket bättre ut i svart och med färger.

 

UfGD0bH.png



#1547

Postad 07 april 2020 - 22:17

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Jag gillar den vita. Kan det betyda att konsolen också blir svart och vit?

 

Men...var är den trådlösa laddningen som jag spådde om? Dom måste ha glömt att nämna det.



#1548

Postad 08 april 2020 - 05:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Ser mycket bättre ut i svart och med färger.

Haha, det brukar låta så när det kommer nått nytt. "Fort, låt oss ändra det så det mer ser ut som vi är vana vid".

Undra som sagt om designen återkommer i konsolen. Hoppas det, MS fegade lite väl mkt där med design som mest är ingen, eller samma, design.

Verkar förövrigt som om TFs har ersatts av "likes" i sifferkriget...

#1549

Postad 08 april 2020 - 05:36

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Hoppas Sony fixar en riktig "elite" kontroll denna generation. En game changer imo (nä jag räknar inte 3:e parts lösningar)

#1550

Postad 08 april 2020 - 06:50

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Det ser ut som en normal handkontroll. Som väntat.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.