Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

HIFI-Kabelutmaning, 5.000 - 30.000 kr gÀller alla hifi-kablar!

1995 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 22 februari 2015 - 02:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 1

Jag kan anta utmaningen om jag även får välja kablar :)

Du ser ju reglerna ovan :D
Misstänker att herr strandh har något lurt upp i ärmen nu :)

#52

Postad 26 februari 2015 - 20:49

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlĂ€gg
  • 0

Vad hände sen??



#53

Postad 28 februari 2015 - 18:16

Unregistered42205
  • Unregistered42205
  • ForumrĂ€v

  • 842 inlĂ€gg
  • 0

Ingen har nappat, så jag höjer pengen till 30.000. Mer än så kan jag dock inte hosta upp :D

Hur tänkte du här? Om någon inte vill "slå vad" för 25k så är det knappast för att summan är för låg? 



#54

Postad 28 februari 2015 - 18:22

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlĂ€gg
  • 5

Hur tänkte du här? Om någon inte vill "slå vad" för 25k så är det knappast för att summan är för låg? 

Om man är säker på sin sak är det ju lätta pengar...



#55

Postad 28 februari 2015 - 18:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0

Hur tänkte du här? Om någon inte vill "slå vad" för 25k så är det knappast för att summan är för låg? 


Endel kanske inte tycker att 25000 är värt allt besvär, varpå jag gör en provocerande höjning :D

Nej, skämt åsido, det finns en annan förklaring, men den kommer jag inte gå in på.

... sugen? :D

#56

Postad 28 februari 2015 - 19:31

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlĂ€gg
  • 1

Nästan så man skulle anta utmaningen bara för att få komma hem och se dina basar mm...

För uppdatera ditt galleriet verkar ta tid ;) Synd bara att jag inte är kabeltroende eller har guldöron.
Men med tanke på hur liten aktivitet det blev i den här tråden så är jag tydligen inte ensam att vara utan guldöron
och min tro....



#57

Postad 28 februari 2015 - 20:56

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 0
De "troende" sitter väl hemma och försöker leta fram kablar som de kan presentera för ett test. Men eftersom de är stressade, pressade och därmed okoncentrerade så lyckas de inte ens höra skillnad i sin egen hemmiljö :-)

#58

Postad 28 februari 2015 - 22:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0

Nästan så man skulle anta utmaningen bara för att få komma hem och se dina basar mm...

För uppdatera ditt galleriet verkar ta tid ;) Synd bara att jag inte är kabeltroende eller har guldöron.
Men med tanke på hur liten aktivitet det blev i den här tråden så är jag tydligen inte ensam att vara utan guldöron
och min tro....


Ja, fasen, ursäkta. Det blir ju aldrig att lägga upp nya bilder känns det som, håller hela tiden på med nya projekt. Idag har jag gjort grunden för 36 nya surroundhögtalare som ska upp i rummet :D

#59

Postad 20 mars 2015 - 07:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0
MÄnga troende men ingen som kÀnner att dom behöver ett tillskott i kassan?

#60

Postad 20 mars 2015 - 09:56

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • MĂ€stare

  • 3 633 inlĂ€gg
  • 0
Ja det Àr ju ett par snokar gratis ju.

#61

Postad 20 mars 2015 - 10:46

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 1

MÄnga troende men ingen som kÀnner att dom behöver ett tillskott i kassan?

De vill inte erkÀnna att de Àr grundlurade och kommer dÀrför aldrig stÀlla upp pÄ ett sÄdant test.

#62

Postad 20 mars 2015 - 14:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0

jag som höll andan nÀr jag sÄg att det skrivits inlÀgg hÀr :D aja, jag tror ÀndÄ inte att det faktiskt Àr sÄ mÄnga som Àr intresserade. kylis skulle ju eventuellt komma upp hit, men jag Àr osÀker om han vill ge sig pÄ kabelutmaningen. han Àr nog mer intresserad av att höra bas, det Àr ju lite hans omrÄde =)



#63

Postad 20 mars 2015 - 14:29

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 2

Jag kunde inte lÄta bli. :D

https://www.youtube....h?v=3UQDTZcpsDE



#64

Postad 20 mars 2015 - 14:38

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • MĂ€stare

  • 3 205 inlĂ€gg
  • 0

Haha! Den dÀr mÄste jag visa för en kabeltroende vÀn till mig. :D



#65

Postad 20 mars 2015 - 14:44

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 0

Underbar!  :D

 

Beskriver precis det jag skriver om kabeltroende och varför ingen nÄgonsin kommer delta i nÄgot sÄdant test.

:lol:  :lol:



#66

Postad 20 mars 2015 - 16:22

Lyfali
  • Lyfali
  • LĂ€rjunge

  • 344 inlĂ€gg
  • 0

"FOR ME IT IS LIKE NIGHT AND DAY!"

 

BÀsta jag hört.



#67

Postad 20 mars 2015 - 18:05

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 0

"FOR ME IT IS LIKE NIGHT AND DAY!"
 
BÀsta jag hört.

Det var ju sÄ WB-Cinema lade fram det mellan koppar och silver :)

#68

Postad 20 mars 2015 - 18:07

Lyfali
  • Lyfali
  • LĂ€rjunge

  • 344 inlĂ€gg
  • 0

Det var ju sÄ WB-Cinema lade fram det mellan koppar och silver :)

Ah, jag har ju tvinnade coppar och silverkablar, jag hör inte natt och dagskillnad, kanske förmiddag / eftermiddag.

 

eller sÄ har jag bara inte tillrÀckligt bra öron för det dÀr.



#69

Postad 20 mars 2015 - 18:11

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 0
DÄ Àr nog bÀsta tweaken att tejpa upp öronen vid lyssning. Blir som mer "rymd" i ljudet dÄ öronen blir mer som paraboler och fÄngar upp alla extraterrestriala ljudvÄgorna.

:)

#70

Postad 20 mars 2015 - 18:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0

vi blindtestade ju en vanlig koppar mot en silver och det var ingen skillnad för oss heller. det var mellan... 6 och 9 av 13, sÄ mitt i smeten.



#71

Postad 20 mars 2015 - 20:08

Lyfali
  • Lyfali
  • LĂ€rjunge

  • 344 inlĂ€gg
  • 0

DÄ Àr nog bÀsta tweaken att tejpa upp öronen vid lyssning. Blir som mer "rymd" i ljudet dÄ öronen blir mer som paraboler och fÄngar upp alla extraterrestriala ljudvÄgorna.

:)

ja eller sÄ vÀnder man bara pÄ högtalaren sÄ den stÄr upp och ned, dÄ slÄr diskanten mot golvet och det blir lite av en horndiskants effekt efter som ljudet studsar runt lite mer, rekomenderas för bÀttre spridning iaf.



#72

Postad 20 mars 2015 - 20:47

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 1
Testade det men dÄ gick basen i taket och mellanregistret klÀttrade pÄ vÀggarna.

Att tejpa öronen har en nackdel. Det blir lite som att anvÀnda tossor hos tandlÀkaren. Glömmer man ta bort sÄ glor folk sÄ förbenat pÄ stan, men man halkar iaf inte :)

#73

Postad 20 mars 2015 - 20:50

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • LĂ€rjunge

  • 486 inlĂ€gg
  • 0

De "troende" sitter vÀl hemma och försöker leta fram kablar som de kan presentera för ett test. Men eftersom de Àr stressade, pressade och dÀrmed okoncentrerade sÄ lyckas de inte ens höra skillnad i sin egen hemmiljö :-)

:)  :)  :)



#74

Postad 21 mars 2015 - 00:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 1
Jag Àr rÀtt sÀker pÄ att det finns en viss tveksamhet hos dom troende, det Àr dÀrför utmaningen inte antas. Jag kÀnner ingen som Àr sÄ rik att den tackar nej till 30.000 kr.

Jag ska utöka utmaningen till strömsladdar ocksÄ, men jag mÄste ha en fastestare för det.

#75

Postad 30 mars 2015 - 14:56

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr rÀtt sÀker pÄ att det finns en viss tveksamhet hos dom troende, det Àr dÀrför utmaningen inte antas. Jag kÀnner ingen som Àr sÄ rik att den tackar nej till 30.000 kr.

Jag ska utöka utmaningen till strömsladdar ocksÄ, men jag mÄste ha en fastestare för det.

RÀcker det inte med en vanlig multimeter för att kolla vilket stift som leder till vilket? Och sen markerar man vÀggkontakten sÄ att man stoppar i den pÄ samma hÄll under testet.



#76

Postad 30 mars 2015 - 15:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0
Kanske gör det. OsÀker. Kan inte ellÀra alls :)

#77

Postad 30 mars 2015 - 16:36

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlĂ€gg
  • 0

Mellan fas och jord ska du har runt 230 V, mellan nolla och jord 0 V. Kan vara bökigt att mĂ€ta i petsĂ€kra uttag, gĂ„r sladden att lossa i apparaten kan det vara enklare att mĂ€ta dĂ€r. Är man inte sĂ„ hemma pĂ„ el Ă€r det betydligt sĂ€krare att anvĂ€nda en faspenna, den Ă€r dessutom bra att ha för att kolla om det Ă€r ström pĂ„ olika stĂ€llen; innan man ger sig in och pillar.... :rolleyes:



#78

Postad 31 mars 2015 - 14:04

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlĂ€gg
  • 0

Mellan fas och jord ska du har runt 230 V, mellan nolla och jord 0 V. Kan vara bökigt att mĂ€ta i petsĂ€kra uttag, gĂ„r sladden att lossa i apparaten kan det vara enklare att mĂ€ta dĂ€r. Är man inte sĂ„ hemma pĂ„ el Ă€r det betydligt sĂ€krare att anvĂ€nda en faspenna, den Ă€r dessutom bra att ha för att kolla om det Ă€r ström pĂ„ olika stĂ€llen; innan man ger sig in och pillar.... :rolleyes:

Jo det var löstagbara elsladdar jag tÀnkte pÄ. NÄgot annat hade jag aldrig vÄgat mig pÄ.



#79

Postad 02 april 2015 - 17:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0
Jag lÀste det som faspenna ftw :)

Redigerat av Zartok, 02 april 2015 - 17:53.


#80

Postad 03 april 2015 - 08:35

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlĂ€gg
  • 1

Mellan fas och jord ska du har runt 230 V, mellan nolla och jord 0 V. Kan vara bökigt att mĂ€ta i petsĂ€kra uttag, gĂ„r sladden att lossa i apparaten kan det vara enklare att mĂ€ta dĂ€r. Är man inte sĂ„ hemma pĂ„ el Ă€r det betydligt sĂ€krare att anvĂ€nda en faspenna, den Ă€r dessutom bra att ha för att kolla om det Ă€r ström pĂ„ olika stĂ€llen; innan man ger sig in och pillar.... :rolleyes:

Jag vÀnder och vrider pÄ mina uttag och mÀrker ingen skillnad överhuvud taget .HjÀlp vad Àr det för fel!



#81

Postad 03 april 2015 - 09:04

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlĂ€gg
  • 0

MÄste vara jobbigt att vÀnda och vrida pÄ uttagen, mycket enklare att vrida stickproppen ett halvt varv.

 

För övrigt har jag aldrig pÄstÄtt att det skulle ge nÄgon (hörbar) skillnad, bara svarat pÄ hur man tar reda pÄ vilket hÄl som Àr fas och vilket som Àr nolla. Vad var det du ville ha sagt?

 

Eftersom du avlutade ditt inlÀgg med en frÄga sÄ borde du avlutat med ett frÄgetecken istÀllet för ett utropstecken.



#82

Postad 03 april 2015 - 09:20

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlĂ€gg
  • 0

MÄste vara jobbigt att vÀnda och vrida pÄ uttagen, mycket enklare att vrida stickproppen ett halvt varv.

 

För övrigt har jag aldrig pÄstÄtt att det skulle ge nÄgon (hörbar) skillnad, bara svarat pÄ hur man tar reda pÄ vilket hÄl som Àr fas och vilket som Àr nolla. Vad var det du ville ha sagt?

 

Eftersom du avlutade ditt inlÀgg med en frÄga sÄ borde du avlutat med ett frÄgetecken istÀllet för ett utropstecken.

Kan du inte förklara lite bÀttre för oss som inte Àr sÄ belevad i starkström hur det fungerar mellan jord,nolla ,fas



#83

Postad 03 april 2015 - 10:29

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 0

Jag vÀnder och vrider pÄ mina uttag och mÀrker ingen skillnad överhuvud taget .HjÀlp vad Àr det för fel!

  

Kan du inte förklara lite bÀttre för oss som inte Àr sÄ belevad i starkström hur det fungerar mellan jord,nolla ,fas

Jag orkar inte skriva om, sÄ jag lÀgger in ett citat frÄn en annan trÄd istÀllet

Det finns utrustning som kan pÄverkas av hur L och N Àr vÀnd, men absolut inte all. Och gÀller inte bara förstÀrkare utan Àven TV, datorer, nödbelysning etc.
Har varit med om jÀttekonstiga fel med servrar som vi bytte nÀstan allt i och som sedan ÄtgÀrdades med att vÀnda stickgöken.
Haft nödbelysning som flimrat, vÀnde stickgöken sÄ försvann flimret.
Hade en UPS som varnade fel, försvann nÀr jag vÀnde kontakten.
PA-utrustning som bl.a. surrat, ÄtgÀrdades med att vÀnda kontakten (HjÀlpte inte att bryta bort jorden).
Etc.
Som sagt, förkasta inte nÀr nÄgon frÄgar om man testat vÀnda stickproppen, det KAN göra skillnad.



#84

Postad 03 april 2015 - 11:11

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlĂ€gg
  • 0

3-fas sparar in ledningar, det som vi kan göra med 4 ledningar skulle krÀva 6 ledningar (eller att en av de 4 ledningarna var 3 gÄnger sÄ grov) om inte 3-fas fanns. I svaret nedan bortser vi frÄn skyddsjord, den finns dÀr men har inte med sjÀlva 3-fasen att göra.

I vÀgguttaget finns tvÄ ledningar, en fas dÀr den elektriska spÀnningen (antalet volt) hela tiden vÀxlar mellan plus och minus, och en nolla som inte har nÄgon spÀnning alls utan Àr ansluten till jord. Kopplar man in en lampa i vÀgguttaget blir den ansluten mellan fasen och nollan. I ena ögonblicket flyter strömmen frÄn fasen genom lampan till nollan, i nÀsta ögonblick flyter den Ät andra hÄllet. Det beror pÄ att fasen hela tiden vÀxlar mellan att vara positiv och negativ, vÀxelström.

Finessen med 3-fas Àr att ha tre olika faser som t.ex. dras fram till en villa. Varje fas vÀxlar mellan plus och minus, men inte samtidigt. De ligger lite efter varandra i sitt vÀxlande, sÄ att de blir som mest positiva i tur och ordning tÀtt efter varandra.

Vinsten med trefas Ă€r att det aldrig blir större ström genom nollan Ă€n i en av faserna. Om alla faserna belastas exakt lika mycket flyter ingen ström genom nollan alls. Det vĂ€rsta som kan intrĂ€ffa (för nollan) Ă€r att alla apparater, lampor osv. som Ă€r pĂ„slagna Ă€r kopplade till samma fas (och nollan). Är sakerna som Ă€r pĂ„slagna jĂ€mnare utspridda mellan de tre faserna, flyter mindre ström genom nollan. DĂ€rför rĂ€cker det med en gemensam noll-ledning som inte behöver vara grövre Ă€n en enda av fasledningarna.

 

Taget i frÄn faktabanken.nu



#85

Postad 03 april 2015 - 11:43

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 0

3-fas sparar in ledningar, det som vi kan göra med 4 ledningar skulle krÀva 6 ledningar (eller att en av de 4 ledningarna var 3 gÄnger sÄ grov) om inte 3-fas fanns. I svaret nedan bortser vi frÄn skyddsjord, den finns dÀr men har inte med sjÀlva 3-fasen att göra.
I vÀgguttaget finns tvÄ ledningar, en fas dÀr den elektriska spÀnningen (antalet volt) hela tiden vÀxlar mellan plus och minus, och en nolla som inte har nÄgon spÀnning alls utan Àr ansluten till jord. Kopplar man in en lampa i vÀgguttaget blir den ansluten mellan fasen och nollan. I ena ögonblicket flyter strömmen frÄn fasen genom lampan till nollan, i nÀsta ögonblick flyter den Ät andra hÄllet. Det beror pÄ att fasen hela tiden vÀxlar mellan att vara positiv och negativ, vÀxelström.
Finessen med 3-fas Àr att ha tre olika faser som t.ex. dras fram till en villa. Varje fas vÀxlar mellan plus och minus, men inte samtidigt. De ligger lite efter varandra i sitt vÀxlande, sÄ att de blir som mest positiva i tur och ordning tÀtt efter varandra.
Vinsten med trefas Ă€r att det aldrig blir större ström genom nollan Ă€n i en av faserna. Om alla faserna belastas exakt lika mycket flyter ingen ström genom nollan alls. Det vĂ€rsta som kan intrĂ€ffa (för nollan) Ă€r att alla apparater, lampor osv. som Ă€r pĂ„slagna Ă€r kopplade till samma fas (och nollan). Är sakerna som Ă€r pĂ„slagna jĂ€mnare utspridda mellan de tre faserna, flyter mindre ström genom nollan. DĂ€rför rĂ€cker det med en gemensam noll-ledning som inte behöver vara grövre Ă€n en enda av fasledningarna.
 
Taget i frÄn faktabanken.nu

Jag Àr utbildad inom el och elektronik och har jobbat som tekniker med PC/server/skrivare, plasma-/LCD-TV, inbrottslarm, brandlarm och nödbelysning. Jag har Àven riggat en hel del scenljus och PA-utrustning.

Mina erfarenheter jag specade kommer frÄn yrkeslivet och Àr inte fabricerade.

Testa ring APC/Schneiders support och frÄga om en "felvÀnd" stickproppp kan generera nÄgot fel om du inte tror mig ;)

#86

Postad 03 april 2015 - 13:29

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr utbildad inom el och elektronik och har jobbat som tekniker med PC/server/skrivare, plasma-/LCD-TV, inbrottslarm, brandlarm och nödbelysning. Jag har Àven riggat en hel del scenljus och PA-utrustning.

Mina erfarenheter jag specade kommer frÄn yrkeslivet och Àr inte fabricerade.

Testa ring APC/Schneiders support och frÄga om en "felvÀnd" stickproppp kan generera nÄgot fel om du inte tror mig ;)

Kör dom med orm olja .Eller har dom produkter som Àr av dÄlig kvalité.


Redigerat av kalle12dussin, 03 april 2015 - 13:30.


#87

Postad 03 april 2015 - 13:50

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 0

Kör dom med orm olja .Eller har dom produkter som Àr av dÄlig kvalité.

Som sagt, detta Àr inga ljudliga placebo-upplevelser jag nÀmner. Jag Àr inte heller kabeltroende och gÄr inte heller pÄ sÀljsnack eller ormolje-produkter.

Men efter att vid flera olika tillfÀllen, i flera olika applikationer och flera olika miljöer, ha sett vad som KAN ske med en 180-graders vÀnd stickkontakt sÄ förkastar jag inte lÀngre detta. Trots "bÀttre" vetande.

Edit: Stavar som en kratta.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 03 april 2015 - 13:58.


#88

Postad 01 maj 2015 - 12:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0

vi tar en mÄnadsbump och uppdaterar lÀget. jag har, kanske inte helt ovÀntat, inte fÄtt nÄgot pm om att nÄgon har önskat anta denna utmaning. jag tÀnker mig att det kanske delvis beror pÄ att det inte varit nÄgra kabeltrÄdar aktiva pÄ ett tag. med kabeltrÄdar menar jag trÄdar som har lett till diskussion kring kablars vara eller icke-vara sÄ att sÀga.



#89

Postad 01 maj 2015 - 13:33

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

  • 1 240 inlĂ€gg
  • 1

vi tar en mÄnadsbump och uppdaterar lÀget. jag har, kanske inte helt ovÀntat, inte fÄtt nÄgot pm om att nÄgon har önskat anta denna utmaning. jag tÀnker mig att det kanske delvis beror pÄ att det inte varit nÄgra kabeltrÄdar aktiva pÄ ett tag. med kabeltrÄdar menar jag trÄdar som har lett till diskussion kring kablars vara eller icke-vara sÄ att sÀga.

Posta lÀnk till denna trÄd pÄ nÄgon fb-sida för hifi entusiaster :)



#90

Postad 01 maj 2015 - 20:16

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • LĂ€rjunge

  • 486 inlĂ€gg
  • 1
Jag tÀnkte att jag skulle göra ett litet inlÀgg i debatten igen fast jag inte borde, jag har ju sagt innan nÀr jag bodde i villa och vÀxlade frÄn Chord Signature till en avsevÀrt billigare kabel att öppenheten försvann och kom tillbaka nÀr jag satte in mina chord igen, och för sakens skull skall nÀmnas att jag inte förvÀntade mig nÄgon skillnad men lik förbannat sÄ var den dÀr i alla fall,och jag vet att jag blivit kallad mycket men det gör inget,om nÄgon inte mÀrker nÄgon skillnad sÄ Àr det fine with me men jag undrar bara varför det Àr den enda sanningen,men dom som vill kalla mig en massa konstiga namn fÄr gÀrna göra det,för jag Àr nöjd med min elektronik och mina kablar.

#91

Postad 01 maj 2015 - 20:25

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 2

Jag tÀnkte att jag skulle göra ett litet inlÀgg i debatten igen fast jag inte borde, jag har ju sagt innan nÀr jag bodde i villa och vÀxlade frÄn Chord Signature till en avsevÀrt billigare kabel att öppenheten försvann och kom tillbaka nÀr jag satte in mina chord igen, och för sakens skull skall nÀmnas att jag inte förvÀntade mig nÄgon skillnad men lik förbannat sÄ var den dÀr i alla fall,och jag vet att jag blivit kallad mycket men det gör inget,om nÄgon inte mÀrker nÄgon skillnad sÄ Àr det fine with me men jag undrar bara varför det Àr den enda sanningen,men dom som vill kalla mig en massa konstiga namn fÄr gÀrna göra det,för jag Àr nöjd med min elektronik och mina kablar.

om du nu "inte borde", varför kniper du inte bara igen? Du stÀller ju inte sjÀlv upp pÄ testet, trots dina idoga "jag kanske inte borde"-inlÀgg.....

#92

Postad 01 maj 2015 - 20:38

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • LĂ€rjunge

  • 486 inlĂ€gg
  • 2
Jag har respekt för din kunskap Takeo men mÄste du bli otrevlig mot mig,vad jag vill framhÀva Àr, bara för att nÄgra stycken sÀger att allt Àr ruffel och bÄg sÄ betyder ju inte det att eran ord Àr lag,jag vet mÄnga som sÀger att visst finns det skillnader till och med elektriker plus annat kunnigt folk som faktiskt har testat fram skillnader, eller menar du pÄ fullt allvar att bara för att 10 eller 15 stycken hÀr pÄ forumet sÀger att allt Àr lögn sÄ Àr det enda allenarÄdande sanningen och resten av vÀrlden har fel, jag förstÄr ju att du tycker att allt Àr lögn och om du inte hör nÄgon skillnad sÄ respekterar jag det, men har jag dÄ per automatik fel, helt klart har jag ju det enligt dig, men du behöver ju inte vara otrevlig för det, du har kunskap som jag inte har, men betyder det att jag har fel i allt dÀrför, tja kanske det.

#93

Postad 01 maj 2015 - 20:53

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 3
Varför inte dÄ stÀlla upp i tÀvlingen?

Enkelt, put up or shut up...

#94

Postad 01 maj 2015 - 21:10

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • LĂ€rjunge

  • 486 inlĂ€gg
  • 2
Jag Àr inte intresserad av nÄgon tÀvling, jag vet hur det lÄter hos mig hemma och har till och med erbjudit folk hem för att göra ett test, men bara för att 15 stycken sÀger en sak sÄ Àr det den enda sanningen och alla andra pÄ jorden har fel dÄ fÄr det vÀl vara sÄ, jag trodde i min enfald att man kunde ha olika Äsikter och bli respekterad för det men sÄ fel jag hade, sÄ jag fÄr vÀl göra som du sÀger masse70 jag skall shut up men dÄ Àr det oerhört mÄnga pÄ forumet som Àr lika grundlurade som jag enligt er Äsikt, jag förstÄr bara inte varför man inte kan respektera varandras Äsikt.

#95

Postad 01 maj 2015 - 21:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

 jag förstĂ„r bara inte varför man inte kan respektera varandras Ă„sikt.

 

 

Var glad och tacksam att du har den egenskapen :) Personligen respekterar jag dina hörbara skillnader, Àven om jag sjÀlv inte hör det. NÀ, tycker inte du ska sluta skriva :)


Redigerat av mcmike, 01 maj 2015 - 21:19.


#96

Postad 01 maj 2015 - 21:30

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • LĂ€rjunge

  • 486 inlĂ€gg
  • 0
Tack sÄ mycket mcmike, och jag kommer nog att skriva inlÀgg i fortsÀttningen ocksÄ, för jag Àr lÄngt ifrÄn nÄgon guru pÄ det hÀr omrÄdet sÄ det finns nog fler frÄgor som jag kommer att be om svar pÄ frÄn panelen hÀr, nu Àr det vÀl egentligen fel trÄd men jag skriver hÀr i alla fall, jag har ju satt upp mörklÀggningsgardiner i bÀgge valven plus fönstret och balkong dörren och om jag fÄr sÀga det sjÀlv sÄ blev det brutalt bra, nu kan jag mörklÀgga fullstÀndigt Àven om det Àr mitt pÄ dagen och det kÀnns som att jag fÄtt en annan dimension pÄ bilden nu nÀr det kan bli riktigt svart.

Jag har sagt det innan och sÀger det igen, Àr det nÄgon som bor i nÀrheten av BorÄs sÄ Àr man mer Àn hjÀrtligt vÀlkommen hem till mig för en demo, jag sÀger detta ocksÄ lite för att jag vill skapa mig ett nytt kontakt nÀt efter min skilsmÀssa

#97

Postad 01 maj 2015 - 21:32

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 2

Jag Àr inte intresserad av nÄgon tÀvling, jag vet hur det lÄter hos mig hemma och har till och med erbjudit folk hem för att göra ett test, men bara för att 15 stycken sÀger en sak sÄ Àr det den enda sanningen och alla andra pÄ jorden har fel dÄ fÄr det vÀl vara sÄ, jag trodde i min enfald att man kunde ha olika Äsikter och bli respekterad för det men sÄ fel jag hade, sÄ jag fÄr vÀl göra som du sÀger masse70 jag skall shut up men dÄ Àr det oerhört mÄnga pÄ forumet som Àr lika grundlurade som jag enligt er Äsikt, jag förstÄr bara inte varför man inte kan respektera varandras Äsikt.

Du Àr för rolig..

Hoppas du Àr medveten om att du postar i en trÄd som handlar om att vinna en stor summa pengar om man kan bevisa skillnad mellan olika kablar va?

Du som vanligt pÄstÄr dig höra dessa skillnader men vÀgrar att krypa till korset nÀr det vÀl gÀller att kunna eller vilja bevisa det.

Och som vanligt Àr det du som sen spelar martyrkortet genom att skriva "jag borde egentligen inte", "jag kanske inte borde skriva detta" eller nÄt liknande.

Visst ska vi alla respektera varandra, men detta handlar om nÄt helt annat och det borde Àven du förstÄ.

Är övertygad om att du skulle fĂ„ betydligt mer sympatier om du faktiskt levde som du lĂ€rde. Dvs om du pĂ„stĂ„r nĂ„got bör man ocksĂ„ kunna backa upp det mer Ă€n "sĂ„hĂ€r tycker jag".

#98

Postad 01 maj 2015 - 21:39

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • LĂ€rjunge

  • 486 inlĂ€gg
  • 0
Jag skall göra som du sÀger masse, hoppas jag i alla fall, jag skall lÀgga ner kabeldebatten, men jag hoppas att detta inte hindrar om jag behöver hjÀlp i nÄgon annan frÄga, eller vad sÀger du masse

Jag hade ju faktiskt en annan gÄng erbjudit folk hem till mig för att jag skulle bevisa mitt pÄstÄende men ingen ville komma, jag hoppas att det Àr lite svar pÄ din frÄga.

Redigerat av Unregistered2020, 01 maj 2015 - 21:43.


#99

Postad 01 maj 2015 - 21:47

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 2

Jag skall göra som du sÀger masse, hoppas jag i alla fall, jag skall lÀgga ner kabeldebatten, men jag hoppas att detta inte hindrar om jag behöver hjÀlp i nÄgon annan frÄga, eller vad sÀger du masse

Du behöver inte spela martyr eller be om mitt lov, det blir ju bara fÄnigt.
Och vem har sagt att du imte kan fÄ hjÀlp i andra frÄgor?

Jag har enbart bett om en strukturerad och saklig debatt och inget annat.
Jag Àr ingen smÄaktig eller elak figur som vill folk illa, men har svÄrt med folk som inte kan argumentera sakligt.

StÀller du sakliga frÄgor och besvarar dina svar pÄ samma sÀtt Àr jag den första i kön att hjÀlpa dig.

#100

Postad 01 maj 2015 - 21:56

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • LĂ€rjunge

  • 486 inlĂ€gg
  • 0
Om du Àr i BorÄs nÄgon gÄng masse hör gÀrna av dig hade varit kul att köra en demo för dig.

Och för sakens skull jag anser mig definitivt inte som nÄgon martyr om nu nÄgon trodde det.

Redigerat av Unregistered2020, 01 maj 2015 - 21:57.




0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.