Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd- Xbox 360

5039 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox 360 Core System (Spelkonsoler) 1 8,42 (77) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium 2006 20GB (Spelkonsoler) 3 8,49 (678) Inga priser
Microsoft Xbox 360 E 120GB 2007 (Spelkonsoler) 7 8,59 (249) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 20GB (Spelkonsoler) 1 8,46 (157) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Arcade 2007 (Spelkonsoler) 3 7,95 (131) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 2008 60GB (Spelkonsoler) 6 8,79 (107) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium 20GB - Halo Edition (Spelkonsoler) 1 8,67 (8) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Super Elite 2009 250GB (Spelkonsoler) 2 8,83 (17) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Slim 2010 250GB (Spelkonsoler) 3 8,94 (140) Inga priser
31 relaterade trådar
Bytestråden för Xboxspel (526 inlägg) 6 år sedan
Xbox 360- Problem (2051 inlägg) 9 år sedan
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg) 10 år sedan
Xbox 360 Slim (771 inlägg) 12 år sedan
Bästa pris slim 250 gb? (1 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 13 år sedan
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 med 250GB (196 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg) 13 år sedan
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg) 14 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 14 år sedan
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg) 14 år sedan
Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare (842 inlägg) 14 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 14 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg) 15 år sedan
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg) 15 år sedan
Få gratis Live-guld med nytt account (9 inlägg) 15 år sedan
Kopplingsproblem... (8 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 med 60GB hårddisk och prissänkning på 20GB-versionen (14 inlägg) 15 år sedan
Nya XBOX 360 Arcade! (167 inlägg) 15 år sedan
Premium med HDMI har kommit! (276 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg) 16 år sedan
Mitt Xbox 360 dog igen, får jag en ny med hdmi denna gången? (0 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg) 16 år sedan
Gästbok för Xicaxo (5 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg) 16 år sedan
Pioneer VSX-1016V - ljud från HDMI (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg) 16 år sedan
1080p på Sharp 42 (11 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-32R51B+XBOX360? (14 inlägg) 18 år sedan

#51

Postad 18 maj 2005 - 16:49

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Man funderade där en stund om XBOX360 verkligen var så dåligt, känns skönt att det var ett vanligt Xbox spel.. puuh.

#52

Postad 18 maj 2005 - 17:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Man funderade där en stund om XBOX360 verkligen var så dåligt, känns skönt att det var ett vanligt Xbox spel.. puuh.

<{POST_SNAPBACK}>

Så du gick inte på det då :D :rolleyes: ?

För att vara ett xboxspel tycker jag det ser riktigt snyggt ut, men texturerna avslöjar den om inte annat. Människorna också för den delen.

Edit: Fan att han skulle ta bort bilderna då :D . Nu förstår ju inte de andra skämtet :D

Redigerat av Zoiler, 18 maj 2005 - 17:24.


#53

Postad 18 maj 2005 - 17:30

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0
Synd att inte det var några svenska namn med i top spin2, men så är det väl när dom tappar på rankingen :D

#54

Postad 18 maj 2005 - 17:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Synd att inte det var några svenska namn med i top spin2, men så är det väl när dom tappar på rankingen  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Mja, Pim Pim skulle kunnat vara med. Han är ju top 15. Sen har de ju inte enbart de bäst rankade, vet inte hur de tänker med vissa namn.

#55

Postad 18 maj 2005 - 19:45

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Är det nån som har lyckats få fram vad det kommer att vara för anslutningsmöjligheter?

Typ Hdmi eller?

#56

Postad 18 maj 2005 - 20:05

ComhemCombo
  • ComhemCombo
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Nu finns två trailers på Saint's Row som är ett GTA-liknande spel (tyvärr finns det inget ljud på dessa trailers). Spelet har lite för "plastig" grafik för att riktigt tilltala mig men det ser helt okej ut ändå.

Trailer I

Trailer II

#57

Postad 18 maj 2005 - 20:09

ComhemCombo
  • ComhemCombo
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Ny PD0 bild (concept art).

Postad bild

#58

Postad 18 maj 2005 - 20:13

ComhemCombo
  • ComhemCombo
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Nya från Alan Wake (ser mycket bra ut).

Postad bild

Postad bild

Postad bild

#59

Postad 18 maj 2005 - 20:39

Knolpak
  • Knolpak
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0

Har för mig att jag läste lite i mastodonttråden om nextgen att 360 är designad av japaner (delvis eller helt vet jag inte).
Detta för att den ska slå bättre i japan eller nåt liknande där X-box inte var någon försäljningssuccé.

<{POST_SNAPBACK}>


Mmm precis. Har efterforskat lite. Det är ju i Japan man kan slå igenom som mest. "Xbox 1" sålde "bara" 22miljoner exemplar därav väldigt lite till Japan. Antar att Sony och Nintendo kanske stod för den största delen av försäljningen där... Men i alla fall så har nu microsoft satsat grymt mycket mer på den japanska marknaden och därför låtit Japanerna själva rita konsolen. Man räknar nu med att sälja, håll i er nu, 250 miljoner exemplar utav xbox 360.

Och som det ser ut nu så kommer microsoft ligga hästlängder bakom sony eftersom dom hinner släppa den före, och antagligen bra mycket billigare än sony. Jag tror det här kommer bli en storsäljare.

Sen ska jag väl tillägga att jag tycker också den är väldigt snygg. Men den saknar grymheten som en så kraftfull pryl ska ha. Blir lite diskretare nu. Visseligen gillar jag diskreta grejer som inte lyser om sig. Därför tror jag nog att man vänjer sig med tiden och kanske heller inte tröttnar så fort...?

#60

Postad 18 maj 2005 - 21:15

Anders27
  • Anders27
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
hur viktigt är det egentligen att kunna spela sina gamla usla spel på sin nya konsol? o vill man så gärna det kan man ju ha kvar sin xbox 1 :D

#61

Postad 18 maj 2005 - 21:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Har för mig att jag läste lite i mastodonttråden om nextgen att 360 är designad av japaner (delvis eller helt vet jag inte).
Detta för att den ska slå bättre i japan eller nåt liknande där X-box inte var någon försäljningssuccé.

<{POST_SNAPBACK}>

Och som det ser ut nu så kommer microsoft ligga hästlängder bakom sony eftersom dom hinner släppa den före, och antagligen bra mycket billigare än sony. Jag tror det här kommer bli en storsäljare.

<{POST_SNAPBACK}>

Hästlängder före menar du va? :D

#62

Postad 18 maj 2005 - 21:36

Anders27
  • Anders27
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
E3 2005: Halo 3 Confirmed, Set as PS3 Killer?
Bill Gates is out for blood. Not that we're complaining.
May 16, 2005 - Microsoft will release Halo 3 for the Xbox 360 simultaneously with the launch of Sony's PlayStation 3 -- expected next spring -- according to a profile of Bill Gates in the latest issue of Time magazine.
'It's perfect,' Gates says, radiant with bloodlust. The day Sony launches [the PS3], and they walk right into Halo 3.


*hoppas* *hoppas* detta spel blir så bra som ettan var när den kom

Redigerat av Anders27, 18 maj 2005 - 21:37.


#63

Postad 18 maj 2005 - 21:51

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

  • 1 612 inlägg
  • 0
Det speler STOR roll för mig om man kan spela gamla Xbox spel.
Jag tror många andra som är fattiga håller med mig om det.
Alla är inte gjorda av pengar så man kan köpa allt man vill ha.
Har idag ingen konsoll alls. Har tänkt köpa mig en Xbox ett tag nu men hur man än gör så har man inga pengar till det. Och nu ska jag flytta och så så nu blir det knapert ett tag till. En stor anledning på att jag tänker vänta på Xbox 360 är om den blir bakåt kompitabel, saknas det då kommer iallafall inte jag att köpa den.
Med tanke på att spelen är så sjukt dyra så vore det guld om man kunde lira de gamla spelen också.

Nu blev det lite klago inlägg, men hade jag mera pengar så hade det kvittat om man kunde spela gamla spel.


Är det någon som vet om det är 2,5" eller 3,5" Hd i den?

#64

Postad 18 maj 2005 - 21:56

NightRabbit
  • NightRabbit
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

*hoppas* *hoppas* detta spel blir så bra som ettan var när den kom

<{POST_SNAPBACK}>


De får jag INTE hoppas.... :D

SÅ kantigt o fyrkantigt som Halo 1 o Halo 2 är, vill jag verkligen inte att Halo 3 blir. Vet inte om de e bara jag som e kräsen, men kör man på en projje så vill man att grafiken skall se bra ut...

#65

Postad 18 maj 2005 - 21:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

*hoppas* *hoppas* detta spel blir så bra som ettan var när den kom

<{POST_SNAPBACK}>


De får jag INTE hoppas.... :D

SÅ kantigt o fyrkantigt som Halo 1 o Halo 2 är, vill jag verkligen inte att Halo 3 blir. Vet inte om de e bara jag som e kräsen, men kör man på en projje så vill man att grafiken skall se bra ut...

<{POST_SNAPBACK}>

Det är du som är kräsen, grafiken fick 10/10 av recensenter överallt när det kom och likaså Halo .

Hur Halo3 än ser ut så måste man nog vara väldigt kräsen för att inte gilla det.

#66

Postad 18 maj 2005 - 22:00

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Trailen till Quake 4, visst var den till Xbox360.
Men är den på xboxen eller är den bara förrenderad?

#67

Postad 18 maj 2005 - 22:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Trailen till Quake 4, visst var den till Xbox360.
Men är den på xboxen eller är den bara förrenderad?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet inte om den gjordes på X360 eller PCn, men det kommer se likadant ut på båda när det släpps ändå.
Den är inte förrenderad iaf, det där är doom 3 motorn i trailern.

Redigerat av Zoiler, 18 maj 2005 - 22:13.


#68

Postad 19 maj 2005 - 07:17

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Perfect Dark strikes back!
http://xbox360.ign.c...6/616196p1.html

Låter lovande. Enda frågeteckenet är "Rare feels comfortable getting its game to run at 30 FPS when all is said and done". Inte särskillt "HD Era" IMHO...

#69

Postad 19 maj 2005 - 07:31

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0

Det speler STOR roll för mig om man kan spela gamla Xbox spel.
Jag tror många andra som är fattiga håller med mig om det.
Alla är inte gjorda av pengar så man kan köpa allt man vill ha.
Har idag ingen konsoll alls. Har tänkt köpa mig en Xbox ett tag nu men hur man än gör så har man inga pengar till det. Och nu ska jag flytta och så så nu blir det knapert ett tag till. En stor anledning på att jag tänker vänta på Xbox 360 är om den blir bakåt kompitabel, saknas det då kommer iallafall inte jag att köpa den.
Med tanke på att spelen är så sjukt dyra så vore det guld om man kunde lira de gamla spelen också.

Nu blev det lite klago inlägg, men hade jag mera pengar så hade det kvittat om man kunde spela gamla spel.


Är det någon som vet om det är 2,5" eller 3,5" Hd i den?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag frågade killen på EBgames om det gick att köra gamla xboxlir på den. Enligt honom så skulle det komma två versioner där en var bakåtkompatibel och den andra inte var det. :rolleyes:
Det hela låter märkligt men så sa han iaf... :D

#70

Postad 19 maj 2005 - 08:18

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Jag tror inte killarna på Ebgames är särskilt insatta, de är ju bara försäljare :D
Det ser ju bara ut att bli 1 Xbox version, annars borde MS ha sagt något vid det här laget.

#71

Postad 19 maj 2005 - 08:34

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Lite intressant artikel från Steve Ballmer by the way) för er som inte läst den ännu

* There are going to be some more surprises on the hardware end?
Could be! Look, for us to say we’re going to go through a whole generation without an HD capacity drive—I think that would be naive to assume that we’ll be sitting here at the end of the Xbox 360 generation and no such device will have shipped. On the other hand, we haven’t announced anything, Sony’s announced something, and who knows? You know, they could have announced support for Beta instead of VHS. We’re trying to watch and really be agile on our feet, relative to the issues between HD DVD and Blu-ray. As a platform provider we’re trying to make sure our software standards are well-supported in both places. As the provider of the Xbox, we’re sitting there saying, “Look, we’re shipping NOW.” This was not an option. Neither one of these things were an option for our first shipment, so it’s kind of a moot point. Sony’s saying, “Who knows what the standards are, but we’re going to commit to what we’re going to commit to.” I think we can be nimble and agile and that’ll be important.

* Regarding backwards compatibility, it seems like that’s going to be on a kind of a selective basis from what we gather—is that correct?
We are working very hard to get compatibility. Of course the prioritization in our technical work is in the leading selling games from the first generation, just like the PS2 didn’t run all PS1 games, it is unlikely we’ll ever be able to say the 360 will run all Xbox 1 games. I think there are some games if we get them to run that means many, many other games will run, and I think rather than give some statement that is either too conservative (because the engineers can do better), or a bold statement we can’t live up to, we thought we’d make our strategy clear that as we get further down the road and as our engineers do more work, the execution will speak for itself.

* Are there going to be multiple configurations for the box? Will there be version with a built in TV Tuner and an expanded hard drive?
[laughing] We love the one configuration we’ve announced and we’re creative guys and I think you’re creative guys and so the notion that there might some day be other configuration is eminently possible. It’s a little bit like the discussion about HD DVD type storage. Will we have it? Sure. It’s not like by the next generation there won’t be a way to get massive storage on an Xbox. You’ll get it. And there will be other configurations that come to market. When and how and exactly which ones… when there’s news I’m sure we’ll be happy to trumpet those. Right now we love our one configuration that we got in market for this Holiday.
[/QUOTE]


Hela artikeln.

http://www.joystiq.c...34000597043723/

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 maj 2005 - 08:41.


#72

Postad 19 maj 2005 - 08:45

ComhemCombo
  • ComhemCombo
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
NBA Live 2006

Postad bild

Need for Speed: Most Wanted

Postad bild

Need for Speed: Most Wanted ingame-film.

Kameo: Elements Of Power

4 st Kameo: Elements Of Power ingame-filmer.

Huxley

Huxley ingame-film (?)

Dark Sector

Dark Sector - ca 7:30 min lång ingame-film (in-game engine)

The Elder Scrolls IV: Oblivion

The Elder Scrolls IV: Oblivion ingame-film (1280 x 720@30 fps - codec som behövs för att se filmen heter DX50)

Precis som med de alla andra 360-demoversionerna, körs allt på hårdvara som bara har ca 30% av den kraft som den slutgiltiga 360-versionen kommer ha. Något att tänka på för dom som tvivlar på kraften hos 360.

Edit: Lagt till codec-info

Redigerat av ComhemCombo, 19 maj 2005 - 10:08.


#73

Postad 19 maj 2005 - 10:02

ComhemCombo
  • ComhemCombo
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Nu finns det en hög med HD-trailers på Xbox.com

#74

Postad 19 maj 2005 - 10:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Hmm, det är såhär de hade tänkt sig bakåtkompatiblitet alltså.

E3: Xbox 360 "backwards compatibility" explained
Ellie Gibson 05:07 19/05/2005
Current-gen Xbox games to be "recompiled" for Xbox 360

Following earlier indications that the Xbox 360 will only be backwards compatible with some Xbox games, Microsoft has admitted that existing software will need to be recompiled before it can be run on the new console.

The problem, it says, is down to hardware incompatibility - since the current Xbox uses an Intel processor, but the 360 will use IBM's PowerPC architecture, while NVIDIA's graphics solution is being replaced with an ATI one.

As many commentators have pointed out over the last few months, this means backwards compatibility problems. The solution Microsoft has reached is apparently to recompiled current-gen Xbox games so that they can be played on the 360. First on the list, it says, are the best-selling Halo titles.

The news has raised more questions than it answers, however, as it suggests that gamers may need to purchase titles they already own in order to play them on an Xbox 360 - and almost certainly means that only a sub-set of Xbox games will ever be playable on the new console.

Sony and Nintendo have already confirmed that their next-gen consoles - the PS3 and Revolution - will play all the games in their respective back catalogues, offering consumers a huge choice of titles at launch. Microsoft was unavailable for comment at the time of writing.


Det är här hårddisken kanske kommer in. Jag har svårt att tro att M$ tror att någon kommer vilja köpa den omkompilerade versionen av spelet man redan äger men däremot kanske det är så att man kan ladda ner det? Gå in på en M$ hemsida, välj ut valfritt xb1-spel - omkompilerat för 360 hårdvara, ladda hem, kör!

Inte för att jag personligen kommer bry mig om "this gen" när jag har en "next gen" konsoll hemma...finns andra sätt att slösa bort tid.

#75

Postad 19 maj 2005 - 16:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Perfect Dark strikes back!
http://xbox360.ign.c...6/616196p1.html

Låter lovande. Enda frågeteckenet är "Rare feels comfortable getting its game to run at 30 FPS when all is said and done". Inte särskillt "HD Era" IMHO...

<{POST_SNAPBACK}>

After our 30-minute demo I was smiling, excited and still a little perplexed. Why didn't Microsoft show this on the showfloor, why didn't this very demo appear in motion in front of the hundreds of people crowded into the Shrine Auditorium? The demo I saw of Perfect Dark Zero, using an alpha kit running on a current-generation graphics card, is only running at 30% capacity. And it looked gorgeous. Absolutely beautiful, and nothing like the screenshots or clips you've seen so far. We'll have more on Perfect Dark very soon indeed.

Ja så ska det se ut! De sa ju till och med att det var i klass med Gears of War grafiskt. Och det är inte det enda spelet som blivit upplyft till skyarna av IGN.

Kameo
Then, in a scripted scene, we watched several ships swiftly making their way toward the battle scene. Another 1,000 ors show up, making the scene larger. Finally, to top the whole thing off, a huge army of 1,000 elves appears to fight them off. According to Rare, there were literally 4,000 creatures on screen at one time. Andreas said that they could potentially push 4,000 to 9,000 creatures on-screen if the final kit is as powerful as Microsoft says it is. That's in addition to the full movement of grass, swaying trees, moving water, flying creatures, and giant fiery balls of fire shooting across the sky from the volcano.

But still -- Nine-thousand trolls and elves on-screen simultaneously. Holy sh*t.
Simply put, fans of this game are going to flip. It's gorgeous and it very could be a remarkable game


Gears Of War
Forget the news about the big three press conferences; forget anything you've heard about frame rate. While you are at it, forget about Halo 3. From now until the game is actually in my hands, the only thing we care about is Gears of War. While sitting in on a 20 minute presentation from Epic my excitement over Microsoft's new console jumped back up to a near fan-boy level. Furthermore, this demonstration only confirmed what we already felt about this game, Gears of War is the killer app on Xbox 360.

Dead or Alive 4
Following the unveiling of DOA 4 at Microsoft's Press Conference, Tomonobu Itagaki spoke briefly with IGN regarding his latest fighter. First, Itagaki assured us that the version we saw at the conference was only 15% complete and that the game has not yet tapped into the true power of Xbox 360. We assume the clipping seen in the early part of the trailer won't be part of the final build, which is still targeted for Xbox 360's launch.

Som sagt, karaktärerna är bara tagna från DOAU rakt av...

SEGA har annoncerat en hel del nextgentitlar ( bla Sonic och House of The Dead)

http://xbox360.ign.c...6/616708p1.html

...och Lucasarts har konfirmerat Indiana Jones.
Too Human som skulle kommit till GC har förts över till 360 som en trilogi.
Amped 3: Apor som kommer ut ur arslet? De har förändrat spelserien aningen verkar det som :) .
Nu börjar allting komma och det ser ut som att xbox360 kommer ha en väldigt nice launchlineup.
Kan inte tänka mig att speciellt många avvaktar 4-6 månader för att köpa PS3, när titlar som PGR3, Gears of War, PD0, DOA4 och Kameo finns.

#76

Postad 19 maj 2005 - 18:07

ComhemCombo
  • ComhemCombo
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Svårmoddad Xbox 360?

"Xbox 360 ser ut att bli riktigt tuff att modda med de chip som tidigare möjliggjort piratkopiering. Microsofts lösning är nämligen att gjuta igen hela lådan och dessutom försegla den ytterligare. Därmed går det inte att öppna Xbox 360 utan att såga den i två delar. På frågan om vad Microsoft tänker göra om en konsol går sönder, hade de ett fiffigt svar:
-Vi byter ut den."


Undrar hur lång tid det tar innan en lösning finns?

#77

Postad 19 maj 2005 - 18:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Xbox 360 GPU Features : More facts make their way to the surface concerning the Xbox 360 graphics processor, codenamed XENOS. This time ATI’s Vice President of Engineering chimes in on the unique technology that is powering the pixels behind Microsoft’s new gaming console.

http://www.hardocp.c...ml?art=NzcxLDE=

Det här kanske nån finner intressant :)

#78

Postad 19 maj 2005 - 18:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Xbox 360 GPU Features : More facts make their way to the surface concerning the Xbox 360 graphics processor, codenamed XENOS. This time ATI’s Vice President of Engineering chimes in on the unique technology that is powering the pixels behind Microsoft’s new gaming console.

http://www.hardocp.c...ml?art=NzcxLDE=

Det här kanske nån finner intressant  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Hittade den på en annan sida och skrev precis ut den och tar den påvägen hem från jobbet... Men tack ändå. <_<

#79

Postad 19 maj 2005 - 18:36

Pappa-Scan
  • Pappa-Scan
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0

Svårmoddad Xbox 360?

"Xbox 360 ser ut att bli riktigt tuff att modda med de chip som tidigare möjliggjort piratkopiering. Microsofts lösning är nämligen att gjuta igen hela lådan och dessutom försegla den ytterligare. Därmed går det inte att öppna Xbox 360 utan att såga den i två delar. På frågan om vad Microsoft tänker göra om en konsol går sönder, hade de ett fiffigt svar:
-Vi byter ut den."


Undrar hur lång tid det tar innan en lösning finns?

<{POST_SNAPBACK}>


Källa?

Folk som verkligen vill knäcka Xbox 360 kommer ju också att göra det. Snacka om att hårdvarulåsa Xbox 360 genom att gjuta in moderkortet och dvd:n :)

Moddningen kommer inte jag bry mig om speciellt mycket. Det jag idag använder min xbox till är att streama film och musik, och det verkar man ju kunna göra från grunden med Xbox 360. Frågan är bara vilka codecs som finns i den. Tvivlar på att alla codecs från xbmc finns med <_<

#80

Postad 19 maj 2005 - 18:43

ComhemCombo
  • ComhemCombo
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Källa?

<{POST_SNAPBACK}>


Källa!

#81

Postad 19 maj 2005 - 18:49

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Knappast troligt (att gjuta ihop xbox360 dvs) enligt min mening...
Byta ut boxen ifall ngt litet relä el liknande skulel gå sönder.... njaaa.

Själv har jag dock inga problem med att såga upp skiten om det så skulle behövas för att få dit ett chip...

Är ju folk redan nu som sågar och monterar sönder sin box utan och innan för att chippa den eller göra den snyggare etc...

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 maj 2005 - 18:52.


#82

Postad 19 maj 2005 - 18:51

Pappa-Scan
  • Pappa-Scan
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
ComhemCombo: Tack så mycket :)

Enligt en person som kommenterade hårdvaruskyddet sa att m$ talade om att Xbox 360 skulle bli regionsfri. Är detta sant? Det skulle ju vara hur bra som helst isåfall och ännu mindre skulle vilja chippa konsollen. För man chippar väl xbox för att kunna lägga in xbmc och importera spel? <_<

EDIT: Hjärnsläpp.

Redigerat av Pappa-Scan, 19 maj 2005 - 18:59.


#83

Postad 19 maj 2005 - 19:02

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
fattar inte varför man ska ha olika regioner på spel. Störtlöjligt o onödigt som tusan.

#84

Postad 19 maj 2005 - 21:31

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Svårmoddad Xbox 360?

"Xbox 360 ser ut att bli riktigt tuff att modda med de chip som tidigare möjliggjort piratkopiering. Microsofts lösning är nämligen att gjuta igen hela lådan och dessutom försegla den ytterligare. Därmed går det inte att öppna Xbox 360 utan att såga den i två delar. På frågan om vad Microsoft tänker göra om en konsol går sönder, hade de ett fiffigt svar:
-Vi byter ut den."


Undrar hur lång tid det tar innan en lösning finns?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tycker det är synd att man gör så at det inte går att modda en konsol, jag förstår ju dem att dem gör det men sen tycker jag att priserna på spel är för höga för att det ska vara acceptabelt! :) hade priserna på ett spel legat på 300 kr så hade jag varit nöjd iaf. nu så kan man inte köpa ett halv kul spel utan att det svider i plånboken!

#85

Postad 19 maj 2005 - 22:04

Knolpak
  • Knolpak
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0

Har för mig att jag läste lite i mastodonttråden om nextgen att 360 är designad av japaner (delvis eller helt vet jag inte).
Detta för att den ska slå bättre i japan eller nåt liknande där X-box inte var någon försäljningssuccé.

<{POST_SNAPBACK}>

Och som det ser ut nu så kommer microsoft ligga hästlängder bakom sony eftersom dom hinner släppa den före, och antagligen bra mycket billigare än sony. Jag tror det här kommer bli en storsäljare.

<{POST_SNAPBACK}>

Hästlängder före menar du va? <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe! Ja precis! :)

#86

Postad 20 maj 2005 - 06:49

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

  • 1 825 inlägg
  • 0

fattar inte varför man ska ha olika regioner på spel. Störtlöjligt o onödigt som tusan.

<{POST_SNAPBACK}>


För att tjäna så mycket som möjligt, sälja spel dyrt där det går, och billigt där det inte går att ta betalt så mycket. Regionskoda spelen för att slippa parallellimport (och pressade asienkopior)

#87

Postad 20 maj 2005 - 07:13

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Nu börjar allting komma och det ser ut som att xbox360 kommer ha en väldigt nice launchlineup.
Kan inte tänka mig att speciellt många avvaktar 4-6 månader för att köpa PS3, när titlar som PGR3, Gears of War, PD0, DOA4 och Kameo finns.

<{POST_SNAPBACK}>


Alltså...vad är det för fel på Microsoft? Eller rättare sagt deras PR-avdelning.

Först läcker de som ett såll med design, spec, spel och f*n och hans moster. När det väl är dags att kliva fram i rampljuset har man inget nytt att visa. Men inte nog med det, man väljer att inte visa hur många godbitar som helst! Varför?

Senast i raden är Segas demos (vi får väl anta att några av dem är på G till 360). Hade det inte varit vettigt att ha dessa på måndagens presconf?

Är det NÅN som har sett något av dessa spel? Nej, antog det.

ÖS på med bilder, videos osv osv det är så man skapar "hype"!

MTV-showen och E3 pressconf var en katastrof medans Sony hajjar att det är "hype" och "impact" som gör att vanligt folk "väljer sida".

En bara vanligt folk föresten, Zoiler, innan känd som lite lagom anti-Sony(hehe), hoppade på Sony-tåget direkt... :) Sony kan det här med PR...

edit: Mer om xbox grafik:
http://www.firingsqu...iew/default.asp
Säger ju det, hårdvarumässigt rockar denna konsoll! ÄVEN i jämförelse med PS3.

Redigerat av pacman, 20 maj 2005 - 07:15.


#88

Postad 20 maj 2005 - 08:15

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
jag tror inte att det har mycket att göra med PR utan jag tror många hoppar på PS3 nästan enbart p.g.a. av dess kraft.

hadde MS visat en konsoll som var 2ggr kraftfullare än PS3 som dessutom hadde HDDVD m.m. så tror jag de flesta hadde lovordat X360 istället.

MS måste ut mycket starkare i marknadsföringen då dom ligger närmare lansering, när man ligger såpasss nära lansering kan man inte gå på "hype" längre utan måste visa folket det man tänker sälja till dom snart.

att PS3 har haft den största "impacten" beror enbart på att dom har den mest imponerade hårdvaran och inte hur dom skött PR och marknadsföring. tänk själv om Sony hadde skött PR och marknadsföring som dom gjort idag men att dom istället hadde en konsoll som var hälften så kraftfull som X360 då tror ja inte många hadde lovordat PS3 lika mycket.

#89

Postad 20 maj 2005 - 09:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Njae, kan hålla med om att PS3, "boxen" som sådan är en mäktig maskin med bluray och alla in/ut-gångar hit och dit. Den här biten var bättre än vad jag hade vågat hoppats.

att PS3 har haft den största "impacten" beror enbart på att dom har den mest imponerade hårdvaran och inte hur dom skött PR och marknadsföring.

Inte bara hur dom, dvs Sony, skött sin marknadsföring. Snarare hur MS INTE skött sin marknadsföring.

Om PS3 är särskillt mkt kraftfullare är "still up in the air". Vi vet att cell tuggar och strömmar mer flyttal än 360cpu men det var känt sen tidigare! Iövrigt är det för tidigt att säga om den ena är bättre än den andra. Många hävdar att "PS3 äter xb360 till frukost". Yeah right! DET, om något, visar att Sony har skött sin marknadsföring...

Men huvudpoängen är: Det som gjorde att PS3 tog fart som en raket var de demos (Killzone anyone?) som visades. MS visar inte ett dugg, trots att de HAR massor att visa. Det kallar jag att inte sköta sin marknadsföring.

edit:

MS måste ut mycket starkare i marknadsföringen då dom ligger närmare lansering, när man ligger såpasss nära lansering kan man inte gå på "hype" längre utan måste visa folket det man tänker sälja till dom snart.

Du har helt klart en poäng med lanseringsdatum vs hype. Men varför visar de inte det de "tänker sälja till dom snart"?

Redigerat av pacman, 20 maj 2005 - 09:05.


#90

Postad 20 maj 2005 - 09:18

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Sony är duktiga på att slänga ut demos ala killzone med förrenderat material för att locka kunder.

Inte ens de demos som visades till ps2 innan lansering var man i närheten av att klara av på ps2 kanske de skulle funka på ps3.

Men det skulle nog gynna MS om de också slänger ut lite förrenderade demos som visar grymma spel och häftiga effekter (som troligen dock inte kommer representera det vi får se i spelen).

Men sony har gjort det förut och vem vet om de gör det även denna gång.

Men jag kommer definitivt att köpa båda 2 det är ett som är säkert.
Blir xbox360 också någorlunda modulär eller kommer i flera versioner som Ballmer hymlar om så kan det också vara en fördel...

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 20 maj 2005 - 09:19.


#91

Postad 20 maj 2005 - 10:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Inte ens de demos som visades till ps2 innan lansering var man i närheten av att klara av på ps2 kanske de skulle funka på ps3.

<{POST_SNAPBACK}>


Fattar inte varför alla fått för sig att de demos som visades i mars 1999 är så märkvärdiga? Dagens spel toppar lätt de flesta av dessa demos. Inte minst om man har i åtanke att de var just demos, dvs bara eye-candy, medans ett komplett spel måste hantera mer än det visuella.

Men det skulle nog gynna MS om de också slänger ut lite förrenderade demos som visar grymma spel och häftiga effekter (som troligen dock inte kommer representera det vi får se i spelen).

Grejjen är att de inte ens behöver visa demos (även om det inte vore dumt, bara att hävda att det är "target visuals")
De har ju SPEL som enligt uppgift ser väldigt bra ut, redan idag. Lik förbaskat får vi inte se ett dugg. (eller ja, vi kommer få se, men de skulle visat dem under mer påmpa och ståt)

Redigerat av pacman, 20 maj 2005 - 10:03.


#92

Postad 20 maj 2005 - 12:23

DulcimeR
  • DulcimeR
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Är det ingen som har en länk eller vet var man kan få tag på den högupplösta filmen till Dead or Alive 4? Den finns ju på IGN men där måste man ju betala för att tanka ner dom större filmerna.... OFTA säger jag bara! Betala för att tanka hem trailers? Det e ju fan skandal...

#93

Postad 20 maj 2005 - 12:31

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Är det ingen som har en länk eller vet var man kan få tag på den högupplösta filmen till Dead or Alive 4? Den finns ju på IGN men där måste man ju betala för att tanka ner dom större filmerna.... OFTA säger jag bara! Betala för att tanka hem trailers? Det e ju fan skandal...

<{POST_SNAPBACK}>


http://www.xboxyde.c...ame_752_se.html

Antar att det är någon av dom du menar.

#94

Postad 20 maj 2005 - 14:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

En bara vanligt folk föresten, Zoiler, innan känd som lite lagom anti-Sony(hehe), hoppade på Sony-tåget direkt... ;)  Sony kan det här med PR...

:D Inte ens jag kan stå emot Killzone mm. Men jag avvaktar med om jag ska ha den eller inte tills jag ser om bananen funkar som kontroll och hur priset blir :P .

Senast i raden är Segas demos (vi får väl anta att några av dem är på G till 360). Hade det inte varit vettigt att ha dessa på måndagens presconf?

Tror de hade 5 spel fullt inengine renderade (med alphakit) så det borde de visat. Med en drös andra spel.

Men huvudpoängen är: Det som gjorde att PS3 tog fart som en raket var de demos (Killzone anyone?) som visades. MS visar inte ett dugg, trots att de HAR massor att visa. Det kallar jag att inte sköta sin marknadsföring.

I agree to the obvious! Tydligen ska MS satsa mer på efter E3 ;) . Electronic Arts skulle b la visa upp förbättrade versioner på sina spel i sommar.
Bra att de inte visade allting (nånting) så får man goda nyheter i doser fram tills den släpps :rolleyes: B)

Edit: Eyetoykameran sålde mig litegrann på PS3 också ;) Boxning Eyetoy anyone?

Redigerat av Zoiler, 20 maj 2005 - 15:15.


#95

Postad 20 maj 2005 - 16:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
De som ännu inte sett hela Dark Sector Trailern, eller de senaste KAMEO bitarna: Gör det.

Imponerande stuff :rolleyes:

#96

Postad 20 maj 2005 - 16:34

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Jag var inne och kollade lite på g4tv.com och programledarna där hade lite samma uppfattning. Dvs att Ms presskonferens och Xbox 360 kändes ganska bleka i jämförelse med Sonys och dess Ps3.

Men dom konstaterade också att på golvet så hade MS till skillnad från Sony en hel del spel som man faktiskt kunde spela och dessa såg tydligen riktigt imponerande ut. :rolleyes:

#97

Postad 20 maj 2005 - 17:06

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Men sen ursäkta mig, att bli en IGN insider kostar typ 200:- om året, vad är problemet? Det är ju inte ett piss, hur snåla får människor bli, jag blir så förbannad! Alla ska ha allting gratis, men den dagen du gått ut din skola, då ska du göra allt gratis bara så du vet!

#98

Postad 20 maj 2005 - 18:44

TheSweGamer
  • TheSweGamer
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Ny Gears Of War trailer som verkligen visar att Xbox 360 kan leverera och lite till. Vet inte om det har varit uppe förut men Gears Of War blir Xbox 360 exklusivt.

#99

Postad 20 maj 2005 - 19:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Efter att ha sett Kameo har jag inte längre några tvivel angående X360s kapacitet. Det är helt enkelt oehört snyggt, på alphakits.

Finns heller inga tvivel om att PS3 kommer att leverera grafiskt. Det som övertygade mig var snarare techdemona och unreal i realtid än speldemona.

Slutligen har jag inga tvivel om att Nintendo kommer leverera, Smash bros online var allt de behövde säga för min del (satt 600 timmar med SSBM till GC).

Sammanfattning: WinWinWin-situation där kruxet blir att välja konsoler Vs köpa allihopa.

#100

Postad 20 maj 2005 - 19:15

TheSweGamer
  • TheSweGamer
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Sammanfattning: WinWinWin-situation där kruxet blir att välja konsoler Vs köpa allihopa.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag ser mig själv som en gamer och kommer med största sannolikhet att köpa alla tre. Det som just nu är ett frågetecken är Nintendo men det borde redas ut inom kort.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.