Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya Xbox Wireless Headset

27 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox Wireless Over-ear Headset (Hörlurar) 5 8 (15) 1 063:-

#1

Postad 11 mars 2021 - 08:40

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Xbox trådlöst headset | Xbox

 

Snart släpps Microsofts egna headset, bra och prisvärt verkar det som! 

Fråga: vet vi om detta kommer att kunna köra gamesound from Xboxen och om man samtidigt kan koppla den via bluetooth till telefonen / Discord? 

I informationen står detta, men jag kan tolka det på två sätt - antingen dubbel uppkoppling (trådlös radio till Xboxen och Bluetooth till ex telefonen) men kan också tolka det som "antingen eller". 

Vad vet ni / tror ni? 

 

Parkoppla direkt till din konsol med Xbox trådlösa radio utan behov av dongle, kabel eller basstation. Anslut till din mobila enhet via Bluetooth® för att lyssna på musik eller röstchatta var du än är.


Redigerat av MrSpokk, 11 mars 2021 - 09:17.


#2

Postad 11 mars 2021 - 09:16

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 1

Lite mer googlande gav mig svar.
The New Xbox Wireless Headset Features Multi-Device Connection (makeuseof.com)

 

Multi device connection! Perfect ju :) 



#3

Postad 12 mars 2021 - 10:37

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Funderar faktiskt på att köpa ett själv. Bra pris på det.

#4

Postad 12 mars 2021 - 11:14

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Givet köp för mig.

#5

Postad 16 mars 2021 - 18:18

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Funderar faktiskt på att köpa ett själv. Bra pris på det.


Du får återkomma med vad du tycker.

Har ju redan helt trådlösa,men finns inget mjukvarustöd som eq osv,inte ens batteriindikatorn funkar korrekt i xboxen 😋

#6

Postad 17 mars 2021 - 08:36

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 1

Jag verkar få mitt levererat idag om man ska tro PostNord, återkommer med kort recension! 

 



#7

Postad 18 mars 2021 - 08:50

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Lite reflektioner efter att ha testat ett par timmar igår kväll:

 

+ Gedigen kvalitet som sitter skönt över öronen

+ Bra med rattar på hörlurarna (hela utsidan) där man justerar volym + volymbalans chat / game

+ Dual connection, kör game sound från Xboxen och Discord via bluetooth (iPhone)

+ Bra ljud! 

 

- För låg egen chatvolym (dvs när man ska höra sig själv i hörlurarna) trots att jag ställt upp det på max

 

Återkommer med mer input när jag testat mer.


Redigerat av MrSpokk, 18 mars 2021 - 08:51.


#8

Postad 18 mars 2021 - 09:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Smart det där med att kunna köra discord via telefonen samtidigt. Speciellt då man faktiskt numera kan spela med pc-spelare.
Talkback eller vad det kallas tycker jag generellt har varit uselt på dom senaste headsetsen jag haft. Blir alltid klagomål att jag skriker :P

#9

Postad 18 mars 2021 - 12:28

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Talkback funktionen använder jag aldrig, aldrig gillat, så det kvittar för mig 🙂

#10

Postad 22 mars 2021 - 10:55

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Lite reflektioner efter att ha testat ett par timmar igår kväll:

+ Gedigen kvalitet som sitter skönt över öronen
+ Bra med rattar på hörlurarna (hela utsidan) där man justerar volym + volymbalans chat / game
+ Dual connection, kör game sound från Xboxen och Discord via bluetooth (iPhone)
+ Bra ljud!

- För låg egen chatvolym (dvs när man ska höra sig själv i hörlurarna) trots att jag ställt upp det på max

Återkommer med mer input när jag testat mer.


Nöjd med headsetet? Jag har fortfarande inte fått tummen ur och köpt något. Har läst lite negativt runt det och är väl ändå inte helt missnöjd med mina Arctis 3.

En lite märklig sak jag haft med min Series X är att volymen plötligt kan ändras när jag spelar. Händer inte varje varje session men lite då och då. Nån som varit med om samma? Kan ju vara ngt glapp tänker jag i antingen headset eller kontrollen då jag kör med sladd.

#11

Postad 22 mars 2021 - 12:33

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 1
Har du Arctis och sitter med huvudet mot något så kommer man ibland emot volympotten där bak.

#12

Postad 22 mars 2021 - 18:20

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Nöjd med headsetet? Jag har fortfarande inte fått tummen ur och köpt något. Har läst lite negativt runt det och är väl ändå inte helt missnöjd med mina Arctis 3.

En lite märklig sak jag haft med min Series X är att volymen plötligt kan ändras när jag spelar. Händer inte varje varje session men lite då och då. Nån som varit med om samma? Kan ju vara ngt glapp tänker jag i antingen headset eller kontrollen då jag kör med sladd.

 

Jo, jag är nöjd för 999kr. 
Dock saknar jag ändå lite mer talkback-funktion så att man slipper skrika för att höra sig själv :) 



#13

Postad 25 mars 2021 - 09:58

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Gjorde en spontanbeställning på Corsair HB75 XB, trådlöst men med fokus på ljudet och ingen ”lull lull”. Prislappen var dock betydligt högre än på MS lurar.

Bytte över lite från mina Arctis 3 till mina äldre HyperX Cloud 2, tycker ljudet är bättre i HyperX men avsaknaden av volymfunktion eller mute på headsetet förstör lite. Plus att dom blir lite obekväma under längre tid.

Återkommer med lite intryck av Corsair.

#14

Postad 25 mars 2021 - 11:46

jacoby
  • jacoby
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Jag undrar om detta kan ersätta Kinnect. Jag vil så jäkla gärna kunne använda voice commands i F1-spelen, men det går inte utan Kinnect.



#15

Postad 26 mars 2021 - 16:29

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Jag undrar om detta kan ersätta Kinnect. Jag vil så jäkla gärna kunne använda voice commands i F1-spelen, men det går inte utan Kinnect.

kan man inte välja headset? låter ju som fail i designen av spelet, hur många har en kinect liksom.

#16

Postad 27 mars 2021 - 02:43

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Har nu kört en (Warzone)kväll med Xbox-headsetet Corsair HB75 XB. Bra komfort för min lilla skalle, brillor var inga problem. Enkelt att para ihop med Xboxen, man gör precis som med en handkontroll. Stänger av automatiskt när man stänger av konsolen...jag räknar lite med att det slår på automatiskt också.
Ljudmässigt inget att klaga på, maffigt och ändå tydligt. Ratt för chat/spel-mixer finns på ena kåpan och volym på andra, muteknapp och löstagbar mic.

Dåligt: Det verkar uppenbart vara nån bugg med indikatorn (liten ledlampa) för laddning. Instruktionerna säger att den ska lysa orange vid laddning vilket det gör och att det ska gå över till vitt när det är fullt, detta händer inte. Lampan kan slockna helt plötsligt och drar man ur sladden och pluggar in den igen börjar den lysa orange igen, kan slockna igen eller fortsätta lysa i timmar.
Googlade lite och såg att alla verkar ha exakt samma fel så tydligen får man nog dras med felet.

Priset är väl kanske något i överkant.

Tillägg: Verkar som om Dolby Atmos-licensen ingår med lurarna till skillnad mot MS variant där det ingår 6 månader om jag inte sett fel. Dock har jag redan sen tidigare betalat för detta.

Tillägg 2: Headsetet går inte automatiskt igång med Xboxen utan måste manuellt slås på.

Redigerat av La Cucaracha, 28 mars 2021 - 21:32.


#17

Postad 01 april 2021 - 16:30

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Tillägg 3: Lämnat tillbaka lurarna. Volymen återställde sig varje gång man hade haft dom avstängda. Detta skulle som jag förstod vara åtgärdat med en update, problemet var att programmet man laddade ner till datorn inte ens märkte av att man hade lurarna anslutna. Googlar man kommer det upp mängder med problem angående detta. Kändes lite som man köpte nån slags prototyp.
Kan inte rekommendera dessa som det ser ut alls i dagsläget.

#18

Postad 01 april 2021 - 16:46

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Trist, Jag har inte ens fått en enda update till mina Razor Thresher 7.1, Batteri indikatorn i xboxen säger alltid att batteriet snart är slut. Inget som påverkar upplevelsen, men hade ju vart najs att den enda "smarta" funktionen hade funkat 😋

#19

Postad 01 april 2021 - 18:12

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Trist, Jag har inte ens fått en enda update till mina Razor Thresher 7.1, Batteri indikatorn i xboxen säger alltid att batteriet snart är slut. Inget som påverkar upplevelsen, men hade ju vart najs att den enda "smarta" funktionen hade funkat 😋


Har Razer också ett program på datorn man kan uppdatera via eller hur vet du att det inte kommit nån update?

Får väl se om man hittar något annat vettigt headset framöver. B&O kanske 😅

Redigerat av La Cucaracha, 01 april 2021 - 18:13.


#20

Postad 01 april 2021 - 19:08

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
letat på deras hemsida, under support/fw finns till andra headset men inte mitt specefikt. ej hittat foruminlägg eller något om saken.

#21

Postad 01 april 2021 - 19:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Så länge det fungerar som det ska så 😁

#22

Postad 01 april 2021 - 22:41

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Jag har också Corsair HB75 XB och har inga problem med dom. Tycker det är bra att de går till en default-volym efter man stängt av dom så man inte har råkat få hög volym eller nåt när man startar igen. Är väl inga problem att bara höja tills det känns bra igen? Påverkar väl inte chatmixen vad jag vet för det hade varit värre. Men inget jag märkt av iaf.

#23

Postad 02 april 2021 - 00:20

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Jag har också Corsair HB75 XB och har inga problem med dom. Tycker det är bra att de går till en default-volym efter man stängt av dom så man inte har råkat få hög volym eller nåt när man startar igen. Är väl inga problem att bara höja tills det känns bra igen? Påverkar väl inte chatmixen vad jag vet för det hade varit värre. Men inget jag märkt av iaf.


Mycket möjligt, jag upplevde det som mycket märkligt att utgå från noll volym och kanske snurrade på båda rattarna. Fick sitta och pilla ganska länge sen för att få rätt mellan spelvolym och chat.
Har du lyckats koppla upp dina mot iCue?

#24

Postad 02 april 2021 - 05:08

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Skulle nog också stört mig på om volymen ändrades, är ju en vetenskap att få till rätt, vill man ju inte behöva finlira varje gång 😋

#25

Postad 02 april 2021 - 09:52

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Skulle nog också stört mig på om volymen ändrades, är ju en vetenskap att få till rätt, vill man ju inte behöva finlira varje gång 😋


Nej, extremt störande. Men visst om nu inte chatmixern nollställde sig så är väl problemet mindre. Det är fullt möjligt att jag givetvis inte hade koll på vilken ratt enbart volymen var och började säkert vrida på båda.
Sen måste man ju sitta in-game med allt ljud igång plus ha någon som babblar konstant i chatten för att ställa in rätt.

Jag gillade ändå komforten jämfört med t.ex HyperX Cloud 2 som gör att man får svettiga öron.

Komiska i det hela är att jag har ett Corsair till liggande på en instabox just nu då jag beställde ett nytt från Netonnet för 1090:- och tänkte lämna tillbaka det till MediaMarkt och få 1990:- tillbaka.
Men nu gjorde ju jag så att jag ”reklamerade” det till MediaMarkt och ändå fick pengarna tillbaka. MediaMarkt är ju riktigt bra på den punkten, dom krånglar fan aldrig om man får problem.

Kanske borde hämta ut och testa dom igen 😂 är det enbart volymen är det som sagt inte så stort problem. 1090:- kan jag ändå leva med att deras egna skräpprogram inte fungerar ordentligt.

#26

Postad 02 april 2021 - 13:12

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Mina startar aldrig på noll volym utan det är ljud men lite lägre än vad jag brukar ha bara. Jag brukar justera volymen mellan olika spel ändå så inte så noga för mig. Har inte provat att koppla upp den mot iCue.

#27

Postad 02 april 2021 - 22:22

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Tror inte chatmixen påverkas för den har ju ett mittenläge när man snurrar på hjulet. Kan ju inte nollställas varje gång då

#28

Postad 03 april 2021 - 10:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Tror inte chatmixen påverkas för den har ju ett mittenläge när man snurrar på hjulet. Kan ju inte nollställas varje gång då


Sant, startade min konsol nu och det enda som sänkts var volymen. Misstänker att jag antingen vred på fel reglage vilket egentligen inte borde ställt till det överdrivet mycket alternativt att det blev nån bugg.
Har ett vagt minne av att jag reagerade på att reglagen i ljudmenyn stod helt still och ändrades inte även när jag vred på reglagen på headsetet?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.