Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Klipsch Heresy III någon?

80 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Klipsch Heresy III (Golvhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
Klipsch Heresy III (st) (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser

#1

Postad 01 oktober 2015 - 16:28

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Hello.

Någon här som lyssnat på Klipsch Heresy III? Upptäckte den på Ljudmakarn's hemsida, vart väldigt nyfiken. :)

#2

Postad 01 oktober 2015 - 19:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

du är inte ensam om det, klipsch retrohögtalare (visst får man kalla den för det?) låter dessutom inte som deras vanliga högtalare har jag fått berättat för mig. skulle vara skitkul att höra mer om dessa!



#3

Postad 01 oktober 2015 - 19:17

Unregisteredd4346659
  • Unregisteredd4346659
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Hej! Har hört de men gilla dem inte alls kan jag säga tycker mina QRS 500 låter bättre, men alla tycker ju olika men i mina öron var de inte bra mvh Pierre


Redigerat av Unregisteredd4346659, 01 oktober 2015 - 19:18.


#4

Postad 01 oktober 2015 - 19:20

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Tar nog en sväng till Ljudmakarn imorgon, kan inte låta bli.

Hittar inte så väldigt mycke på nätet heller, konstigt.

Zartok, vad har du fått berättat om dom?

Ljudmakarn har en rätt cool förstärkare med, om man nu ska köra retro-look; http://www.ljudmakar..._id=3176&menu=1

Utseendet är speciellt, effekten vet jag ju inte, men Heresy ska tydligen kunna trivas med rör. :)

#5

Postad 01 oktober 2015 - 19:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

gör det, jag vill höra vad du tycker.

 

jag har hört väldigt lite om dom, men dom skulle tydligen inte vara skarpa, som endel klipsch har kunnat upplevas som. dom har klipsch egenskaper i övrigt, kan spela väldigt högt och rent och så, men just att dom inte är så skarpa är något som tilltalar mig mycket. eller, det är vad som berättats för mig, och jag vet ju inte om det stämmer. men jag tycker att klipsch generellt sett kan bli lite vassa i vanliga rum.



#6

Postad 01 oktober 2015 - 19:37

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Det håller jag med om, just det lite vassa.

Det var mina JBL 4429 som fick upp öronen på mig när det gällde att spela högt. Har aldrig riktigt gillat det, antagligen just för att det låtit illa, eller mindre bra. Nu tycker jag det är skitkul att vrida upp, det lilla leendet dyker upp. :)

Gillar utseendet både på JBL och dessa Klipsch. De ser rätt anspråkslösa ut, men låter de som jag tror de kan, då är det ju än roligare.

Återkommer med litet betyg och bilder med hoppas jag.

#7

Postad 02 oktober 2015 - 15:41

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Sådär, nu har jag lyssnat på denna lilla Klipsch, väldigt rolig högtalare. Var lite stressad så hann inte köra så många låtar, men ett intryck vart det iaf.

Stor bred ljudbild, när jag tyckte den var utbredd, så vart den än bredare i partier. En imponerande sak var att trots att de stod på golvet, så var ljudbilden högre upp än öronhöjd.

Väldigt fin diskant, ljus, men inte vass alls. Basen däremot, var som Klipsch säger inte djup. Fast å andra sidan så den bas som finns är mycket bra, av det jag hörde. Tror den går ner till runt 50hz.

Väldigt sugen på ett par, men står inför en eventuell flytt, så då kanske det går med ett par Heresy I, dom är riktigt stora.

Men, summa av det hela, är ni ute efter roligt ljud, se om ni kan få dessa demade.

Påminner inte om några andra Klipsch jag hört. :)

Bilderna vart ju fel, sitter med luren, men en hint iaf.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpeg   133,42K   1 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  image.jpeg   178,84K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered1893, 02 oktober 2015 - 16:53.


#8

Postad 02 oktober 2015 - 17:01

willswing
  • willswing
  • Lärjunge

  • 267 inlägg
  • 0
I Frankrike, tror jag.......
http://www.son-video...Heresy-III.html

#9

Postad 03 oktober 2015 - 11:42

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Priset här går upp snart, sitter med svår beslutsångest nu, köpa eller inte???

Priset utomlands, som ovan, är ju helt annorlunda. Har aldrig handlat från utlandet, men med tex priset i länken ovan bör det ju löna sig. Iof kanske det blir nån avgift mellan gränserna?

#10

Postad 03 oktober 2015 - 12:38

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Den ska du absolut ha en rörförstärkare till, Blev så mycket roligare att lyssna på.



#11

Postad 03 oktober 2015 - 14:08

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Den ska du absolut ha en rörförstärkare till, Blev så mycket roligare att lyssna på.


Vad tycker du om dom? Har du skaffat ett par tro?

Jag lyssnade genom en rörförstärkarr, tror det gav en del av det goa i ljudet med. :)

De föreslog en Heed förstärkare, men jag är mer inne på rör med. Har rätt svårt att släppa hur bra de lät.

#12

Postad 03 oktober 2015 - 15:15

willswing
  • willswing
  • Lärjunge

  • 267 inlägg
  • 0

Priset här går upp snart, sitter med svår beslutsångest nu, köpa eller inte???
Priset utomlands, som ovan, är ju helt annorlunda. Har aldrig handlat från utlandet, men med tex priset i länken ovan bör det ju löna sig. Iof kanske det blir nån avgift mellan gränserna?


Frankrike är ju med i Eu, så det enda som tillkommer är fraktpriset.

#13

Postad 03 oktober 2015 - 15:20

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Kan inte ett ord franska, men ska se om de vill skicka. Annars blir det Ljudmakarn till veckan.

#14

Postad 03 oktober 2015 - 18:09

Unregisterede44ab590
  • Unregisterede44ab590
  • Forumräv

  • 561 inlägg
  • 0

http://www.elektrowe...h-Heritage.html

 

Tyskland. Samma pris. Lite närmre.

Beställde mitt senaste par högtalare därifrån, tog en vecka ca efter att betalningen kommit in på deras konto.

De kan dessutom engelska via mail. ;)

Glöm inte maila och be om ett pris istället för att bara handla rakt i butiken. Fick rabatt på totalt 160eur senast.


Redigerat av Unregisterede44ab590, 03 oktober 2015 - 18:12.


#15

Postad 03 oktober 2015 - 18:14

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Så det blir inget extra, typ tull?

Ber om ursäkt för min okunskap, har bara handlat BMW -prylar från Tyskland tidigare, innan EU.

#16

Postad 03 oktober 2015 - 18:26

willswing
  • willswing
  • Lärjunge

  • 267 inlägg
  • 0
De e lugnt, Ronny...ingen tull och momspåslag från Eu-länder.
Bara maila o pruta.....

#17

Postad 03 oktober 2015 - 18:31

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
:) Tack.

Ska mejla ikväll o vänta förväntansfull.

Det är ju väldigt mycke bättre pris, 11.000:- mindre. Plus frakt men ändå, väldigt väldigt bra.

#18

Postad 03 oktober 2015 - 20:03

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Hmmm, de har väldigt höga priser på Velodyne, 70.000:- för en DD18+. Lite konstigt va, när tex Klipsch H. är så billig?

#19

Postad 04 oktober 2015 - 13:17

Seph
  • Seph
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Jag kör ett par Heresy III som frontar i ett mindre rum på 12 kvadrat. Heresy III är, som namnet antyder, den tredje revisionen och 2006 (något osäker på årtalet) års utgåva av Klipsch klassiska Heresy från 1957. Jag har inte lyssnat på de äldre H1 och H2, men de beskrivs ofta som ljusa och något skrikiga, med en näst intill obefintlig bas. I och med H3 sökte man åtgärda problemen, och man lär ha lyckats förbättra högtalaren på i princip samtliga punkter.

 

Mitt par drivs av en Aventage-receiver från Yamaha, och inte ens i den långt ifrån optimala kombinationen kan de beskrivas som vassa eller skrikiga. De spelar naturligtvis sanslöst högt, och de låter bara bättre och bättre ju högre de får spela. Vad gäller lägre register vill jag även här påstå att de får ta emot oförtjänt mycket kritik (även om kritiken som sagt främst riktats mot de tidigare utgåvorna; H3 är relativt ny och ovanlig även bland Klipsch-frälsta). Stram, snabb och snärtig bas med rejäl punch. De levererar precis så mycket bas jag vill ha när jag lyssnar på musik. Vid filmtittande (eller särskilt krävande musik) används med fördel en subbas för att bistå med de lägsta tonerna.

 

Jag vill inte uttala mig för mycket, egentligen. Det är ett litet, obehandlat rum med en förstärkare som kanske inte gör högtalarna rättvisa. Jag är dock en stor beundrare av horntekniken och anser att det är den främsta när det gäller återgivning av i synnerhet musik. Paul W. Klipsch visste mycket väl vad han gjorde när han tog fram Heritage-serien för nästan 70 år sedan.

 

Som någon nämnde tidigare i tråden vore det särskilt intressant att höra dem ihop med rör-utrustning.



#20

Postad 04 oktober 2015 - 13:49

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Oj, tack för inlägget. :)

Som jag skrev så lyssnade jag på dom via rörförstärkare, och i början med musik jag inte lyssnat på tidigare. Ok, djupare bas märkte jag inte av, men det känns inte som att det är något de vart ute efter heller. Den bas som var kändes väldigt bra. Tror det kan vara knepigt att få till det perfekt med subbas, precis som med tex JBL 4429.

Däremot ljudbilden, den var för mig överraskande. De stod liksom inte riktade det minsta mot mig som lyssnare, plus att de stod på golvet, men vilken höjd och bredd det var.

Att köra film med dom i ett 2.x system bör vara riktigt bra med den ljudbild de har. Subbas har jag så den biten löser sig med.

Det var denna förstärkare; http://www.ljudmakar..._id=2356&menu=1

En go-bit med. :)

Seph, har då några bilder tro? ;)

Redigerat av Unregistered1893, 04 oktober 2015 - 14:30.


#21

Postad 04 oktober 2015 - 17:42

Seph
  • Seph
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Trevligt att du fick demo, Ronny. Jag kan tänka mig att det lät förträffligt med dessa 60 rör-watt! Även äldre förstärkare med "varm" klang lär vara en hit ihop med tidiga Klipsch-modeller. Är du ute efter samma ljudkaraktär men i större format (och med rejäl botten) kanske även storebror Cornwall III är intressant. De kostar dock en slant, och tar stor plats.

 

Jag kör en 12-tummare från XTZ ihop med mina H3 och precis som du säger är de lite svårmatchade. Vid musiklyssning uppnår jag bäst resultat om jag låter Klipscharna spela över hela registret, ensamma.

 

Fipplade fram surfplattan lite hastigt och knäppte ett par bilder. Lite suddiga, men det går förhoppningsvis urskilja vad som är vad. ^_^

 

4325cakxbkklipschheresy31.png

 

 

Utan frontskydd

4325cakxbkklipschheresy32.png



#22

Postad 04 oktober 2015 - 18:03

Sohlio
  • Sohlio
  • Forumräv

  • 581 inlägg
  • 0
Riktigt snygga! Stilrena enligt mig!

#23

Postad 04 oktober 2015 - 18:48

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Så jäkla läckert. :)

Lite lustigt med priserna, Cornwall III kostar i Tyskland som ett par Heresy III kostar här, är det inte?

De är nog för stora, har inte plats och det skulle nog bli protester här. :)

Säljaren på Ljudmakarn lovordade(givetvis) Cornwall, sa att de var mer av allt.

Jag kommer om jag köper köra med två DD18+, den kalibrerar sig bra med allt jag kört med. Tycker egentligen det är bra att Heresy inte går så långt ner, sparar den lite.

Väntar på svar från Tyskland, ska bli intressant att läsa vad de kan erbjuda. :)

Tack så jättemycke för bilderna, det minskade inte suget det minsta. :)

Tycker dom ser så skönt retro ut, det går inte att ana vad som döljer sig. Märker du av mycket just att ljudbilden är högre än vad de ger sken av? Jag vart paff då jag trodde ljudet skulle komma längre ner. Menar, centerns ljud känns i samma nivå höjdled antar jag.

#24

Postad 04 oktober 2015 - 20:06

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0

Högtalarna demades på förra Hi-endmässan här i Stockholm och jag tyckte att det lät kanonbra. Var då ute efter ett par lättdrivna högtalare med lite "old school-ljud". Jag hörde av mig till importören i flera mail men fick aldrig något svar och sedan rann det ut i sanden. Nu har alltså Ljudmakarn tagit in högtalarna, på tiden! Ljudet är vad jag skulle säga lättlyssnat och underhållande, jag gillar också att de är mycket låga och visuellt tar då inte så mycket plats.

 

Fina bilder!



#25

Postad 04 oktober 2015 - 22:30

Seph
  • Seph
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Ja, precis. De har sett likadana ut sedan 50-talet (undantaget stativen som numera är bågformade i framkant), vilket i sig är lite charmigt. Beskrivs ofta som rockiga (och särskilt spelglada i just sådana genrer), men de spelar förstås det mesta med bravur.

 

Tycker dom ser så skönt retro ut, det går inte att ana vad som döljer sig. Märker du av mycket just att ljudbilden är högre än vad de ger sken av? Jag vart paff då jag trodde ljudet skulle komma längre ner. Menar, centerns ljud känns i samma nivå höjdled antar jag.

 

 

Visst är det så. Jag har även provat att ställa högtalarna på var sitt Lack-bord (Ikea) för att få upp dem ytterligare vid ett tillfälle, men av olika anledningar fick de bli kvar på golvet, och det är ju så de är tänkta att spela. Stor och fin ljudbild som förmodligen bara växer med rummet. I min lilla vrå kan jag mata dem med ett dussin watt för att uppnå öronbedövande nivåer. Man ska inte låta sig luras av dess litenhet.

 

Centern är vinklad med hjälp av ett par dörrstopp (don't ask) och är faktiskt tyngre än frontarna, men CD-spelaren är byggd som en stridsvagn och utrustad med en femte fot i mitten, så det ska nog hålla. Det optimala torde väl vara att sätta en tredje Heresy som center, men det blir ju lite besvärligt som det ser ut nu.

 

Vad gäller dina woofrar är de ju betydligt mer high-end än min XTZ, så det ska nog inte vara några problem. Trevlig kombo!

 

Prissättningen är lite lustig. Vill minnas att jag gav dryga 14 000 för mitt par från Tyskland.

 

Kul att se att fler tittar närmare på gamla Heritage. =)



#26

Postad 05 oktober 2015 - 07:37

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Jag har mejlat Ljudmakarn ang priset, det är alltför stor skillnad jämte Tyskland. Tror ju iof inte de kan gå ner så mycket.

#27

Postad 05 oktober 2015 - 10:43

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Har fått pris inkl frakt från Tyskland, 14.330:- för ett par. Är inte det galet bra så säg?

#28

Postad 05 oktober 2015 - 11:14

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0

Riktigt snygga! Stilrena enligt mig!

+ 1

#29

Postad 05 oktober 2015 - 11:48

willswing
  • willswing
  • Lärjunge

  • 267 inlägg
  • 0

Har fått pris inkl frakt från Tyskland, 14.330:- för ett par. Är inte det galet bra så säg?


Bra jobbat, Ronny! Glad för din skull...!!

#30

Postad 05 oktober 2015 - 12:15

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Har fått pris inkl frakt från Tyskland, 14.330:- för ett par. Är inte det galet bra så säg?

Är det inte per styck då? för vad jag vill minnas så köper man nästan inte högtalare per par i tyskland?



#31

Postad 05 oktober 2015 - 12:20

willswing
  • willswing
  • Lärjunge

  • 267 inlägg
  • 0

Är det inte per styck då? för vad jag vill minnas så köper man nästan inte högtalare per par i tyskland?


Styckpriset i standardutförande ligger på 745 Euro, så det är parpris.

#32

Postad 05 oktober 2015 - 12:23

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Styckpriset i standardutförande ligger på 745 Euro, så det är parpris.

bra =)



#33

Postad 05 oktober 2015 - 14:32

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Bra jobbat, Ronny! Glad för din skull...!!

Jag med. :)

Ska mejla nu o höra hur jag ska gå till väga, first time så att säga. Struntar i att pruta, det är första gången med. :)

Iof så frågade han om jag tyckte priset var ok....Hmmm, nä, det är absolut ok.

Redigerat av Unregistered1893, 05 oktober 2015 - 14:41.


#34

Postad 05 oktober 2015 - 17:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

du får nog nästan slå till på det =)

får man fråga vilken butik?



#35

Postad 05 oktober 2015 - 17:46

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Allt klart, har fått alla uppgifter. Electrowelt i Tyskland. :)

#36

Postad 05 oktober 2015 - 18:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

cornwall kostar lika mycket där som heresy kostar här :D



#37

Postad 05 oktober 2015 - 19:16

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Precis, hade jag haft plats så, men subbarna fyller ut för mycke nu. :)

#38

Postad 06 oktober 2015 - 08:13

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 2
Nu är de beställda, hoppas jag fick till allt med betalningen med. Vill tacka för tipset om att kolla utomrikes, det vart ju 11.000:- mindre än här i Svea rike, inkl frakt med. Om allt funkar som det ska blir det nog en center med sen. :)

Och, jag hoppas det inte blir samma väntan som för dig och ditt steg Zartok. ;)

Nästa steg att hitta förstärkare.

#39

Postad 06 oktober 2015 - 09:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Med dom högtalarna kan du nog hänga på vad som helst :D du får berätta hur du upplever dom, dom är ju rätt fräcka :)

#40

Postad 08 oktober 2015 - 14:36

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Nu är högtalarna på väg med DHL, hoppas på kort leveranstid nu. :)

#41

Postad 08 oktober 2015 - 14:42

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Nu är de beställda, hoppas jag fick till allt med betalningen med. Vill tacka för tipset om att kolla utomrikes, det vart ju 11.000:- mindre än här i Svea rike, inkl frakt med. Om allt funkar som det ska blir det nog en center med sen. :)

Och, jag hoppas det inte blir samma väntan som för dig och ditt steg Zartok. ;)

Nästa steg att hitta förstärkare.

En Leben kanske? :)



#42

Postad 08 oktober 2015 - 17:12

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

En Leben kanske? :)


Leben, intressant, de ser ju iaf ut att passa perfekt. Aldrig hört dem.

#43

Postad 11 oktober 2015 - 10:31

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Jobbig väntan, kan inte heller se att paketet rört sig utanför Tyskland. Händer väl imorron antar jag....

Tittar på beg-marknaden efter förstärkare, men lite tunt. Tips mottages gärna. Electrowelt föreslog Nad, men skulle nog vilja ha mer retro-utseende.

#44

Postad 12 oktober 2015 - 16:34

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0
Kul att du beställt, hoppas det går bra. Tyskar känns som pålitliga inom hifi.

Kul att leta förstärkare. Borde ju funka med nästan vad som helst så du kan nog välja ganska fritt efter utseende och funktion. Kanske en gammal integrerad Accuphase?

#45

Postad 13 oktober 2015 - 16:48

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Ska du inte ha rör så tycker jag att du borde provlyssna på MOON.

Mycket levande och rolig./ Gillar den skarpt  :)



#46

Postad 13 oktober 2015 - 17:06

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
:) Moon kör jag redan, ett 330 syns i mitt galleri, och så även två mono-block W8 ligger och sover just nu.

Ska lyssna på Heed tänkte jag, Leben har jag inte hittat i Stockholm, konstigt nog. Audio Concept hade förrut tror jag.

Högtalarna är i Svea rike nu, tror de dyker upp imorron.

#47

Postad 13 oktober 2015 - 17:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Vi kräver dubbla recensioner. En efter ett par timmar och en efter ett par dagar :D

#48

Postad 13 oktober 2015 - 18:44

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Det ska jag leverera, så gott jag kan. :)

#49

Postad 13 oktober 2015 - 18:49

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Bilder också :)

 

Sen finns ju alltid Audio Space hur nu dom låter om du nu vill köra RÖR ? :)

 

4284045_orig.jpg



#50

Postad 13 oktober 2015 - 20:13

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
 

 

skulle vara grymt roligt att få provlyssna med en  Vincent sv-237  på dom. :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.