Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fable Legends [Xbox One]

61 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fable Legends (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 4 (0) Inga priser

#1

Postad 20 augusti 2013 - 12:28

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Microsoft har idag utannonserat Fable Legends för Xbox One:

http://news.cnet.com...-one-exclusive/

http://kotaku.com/th...ends-1170718721

http://www.ign.com/a...ed-for-xbox-one

http://www.youtube.com/watch?v=yjbF_rNGR08

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 20 augusti 2013 - 12:30.


#2

Postad 20 augusti 2013 - 13:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Undrar vad det får för påverkan att det är online only. Inget singleplayerläge?

Btw, så här ser det ut ingame.

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Redigerat av Zoiler, 20 augusti 2013 - 13:24.


#3

Postad 20 augusti 2013 - 13:29

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Detta är förmodligen någon coop/online spinoff på serien. Gillar iden, hoppas det kräver 3-4 spelare och i viss mån MMORPGaktig healer/damage/tank setup.

Ingame ser bra ut, inget häpnandsväckande men snyggt.

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 20 augusti 2013 - 13:29.


#4

Postad 20 augusti 2013 - 13:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Inte ens Conan hade orkat lyfta den där skölden. Kanske därför det heter fantasy...

#5

Postad 20 augusti 2013 - 13:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Inte ens Conan hade orkat lyfta den där skölden. Kanske därför det heter fantasy...

Den kanske är gjord av ett superlätt men tåligt material som bara finns i Albion ;)

#6

Postad 20 augusti 2013 - 14:52

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Unobtaniun kanske?

#7

Postad 20 augusti 2013 - 17:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Wuhuäblä! Som forumets (enda?) stora fablefantast så fick jag hjärtklappning av det här :D

Edit: visst minns folk att jag redan förutspått det här liret? Jag förutspår även att det kommer bli asabra. Metacritic 85+ :D

Redigerat av Zartok, 20 augusti 2013 - 17:20.


#8

Postad 21 augusti 2013 - 14:05

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Jag gillade Fable väldigt mycket när det kom, Fable 2 var också ett mycket underhållande spel även om jag inte är riktigt nöjd med alla svängar som Lionhead tog. Trean är inte lika usel som många säger men det är inte alls ett lika bra spel som de två första. Och inget spel har lyckats fånga den där magiska känsla man fick av att spela det första spelet.

Men jag ser fram emot denna och håller tummarna.

#9

Postad 21 augusti 2013 - 16:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
jag tror att många hade en så speciell känsla till ettan eftersom det var så vansinnigt mycket utlovat (och så vansinnigt lite som hölls). visst var det fantastiskt bra, men jag tyckte om både tvåan och trean bättre. jepp. ettan hade något uppdrag som jag kände obehag inför. plus att det var för kort och alldeles för begränsat. ser man till tvåan... eller trean, vilket spel jag nu tänker på så är det betydligt färre begränsningar. det är riktigt gottmosiga spel.

jag läste någonstans att det var always online. men går det att spela offline? blir lite onödigt om man köper båda konsolerna och har onlinespelande på båda. then again, då hade man fått med titanfall också. men iaf ^^

#10

Postad 22 augusti 2013 - 20:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Detta är förmodligen någon coop/online spinoff på serien.

Det följer inte tidslinjen men är ett core Fable.

Q: Is this Fable 4? If not, why not?

A: Fable Legends is being made with the Fable spirit firmly in mind. However, this is not a continuation of the previous Fable games, especially when it comes to the chronology. It’s a brand new series of adventures at the dawn of an age of Heroes. We hope you’ll enjoy the mix of new and old.


Q: Is Lionhead making Fable 4? Will Lionhead do so in the future?

A: Fable Legends is the only Fable core game in development, and we have no plans to make a sequel to Fable III. However, in Fable Legends you’ll find many of the great features of Fable I, II, and III have been carried forward in our game’s design. That means the world of Albion, exciting stories, quests, humour, light-hearted action, and memorable characters.



Q: What else is Lionhead working on?

A: Lionhead always has additional projects in incubation and experimentation, but Fable Legends is the near-exclusive focus of our studio and its development staff.



Q: What platforms will Fable Legends be available on?

A: Fable Legends will be available on Xbox One.


Q: When is Fable Legends going to be released?

A: We are happy to be able to announce that the game is in development, but we aren’t yet able to announce when Fable Legends will be available. The development team is hard at work building characters, creatures, quests, and everything we need to bring Albion back to life.
We will release new and more information about the game on our website, including opportunities for beta testing the game in 2014. Make sure to sign up to be kept in the loop as we will release more information throughout the coming weeks and months.


Redigerat av Zoiler, 22 augusti 2013 - 20:10.


#11

Postad 22 augusti 2013 - 21:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Så sent 2014 eller tom 2015? :(

#12

Postad 01 september 2013 - 07:44

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Nu när Peter Molyneux är borta kanske de kan börja städa sin lansering

Vad som störde mig vid när det begav sig var: "No death in combat", deras larviga som sysslor som man fick pyssla med under hela det tredje spelet.

Det känns lite som om teamet tagit itu med Fable Anniversary, vilket var det första steget i rätt riktning. Med Fable Legends så verkar de gå tillbaka till en era som svarar mot det första spelet, vilket också gör det lite mer intressant. Jag kommer inte köpa en Xbox One följaktligen kommer jag inte spela detta spel, men var så pass förtjust i det första spelet att jag följt företagets utveckling med Fable sedan 2005.

Hoppas på mer mystik, utmaningar, gåtor och inte allt förutsägbart dravel som de senare titlarna erbjudit.

#13

Postad 13 september 2013 - 17:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

"This is the next big Fable game that is going to be out for five to ten years so it needs to be big, it needs to be interesting. There needs to be a lot of stuff to do, it needs to integrate all the cloud and Xbox One features so we keep our community alive and growing. So yeah, it's big and ambitious, but it needs to be because it's going to be around a long time."


http://www.gamesindu...d-fable-legends

#14

Postad 13 september 2013 - 23:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
så länge det inte är moleneux (stavning?) som säger det så låter det bra.

#15

Postad 07 mars 2014 - 08:12

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
http://www.gamespot....e/1100-6417684/

Mer nytt om spelet, ska agera plattform för mer Fable i framtiden. Låter lite som ett MMO med expansioner, jag är spänd. Gillar att man prövar nya vägar! :)

#16

Postad 17 april 2014 - 18:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Hade glömt av att detta existerar, men två nya bilder på deras ljusteknik.

Postad bild
Postad bild

#17

Postad 18 april 2014 - 06:34

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Spelade första Fable nyligen eftersom det fått en makeover.

Dessvärre hade det åldrats dåligt, och jag kände mig hela tiden begränsad. När Fable 2 släpptes köpte jag det till X-Box 360 och försökte lämna tillbaka det till El-Giganten dagen därpå eftersom det var fullt av buggar, men det fick jag inte. Fable 3 köpte jag aldrig, spelade bara på dator och hittade "en alternativ lösning" på att få tag på spelet, eftersom jag inte tyckte att det var värt pengarna, även här fullt av buggar.

Och nu, Fable Legends!

Jag köpte den billigaste varianten av X-Box 360 av nostalgiska skäl, bara för att spela Fable Anniversary, och jag säljer nu min konsol lika fort. Chansen att jag köper en One är obefintlig.

Måste säga att Fable Legends kommer bli supersnyggt, rent visuellt. Men under de senaste tio åren har flertalet konsumenter känt sig blåsta av alla spel efter originalet. Jag kommer att följa recensioner, men mer blir det inte.

Redigerat av Glidtassen, 18 april 2014 - 06:38.


#18

Postad 18 april 2014 - 09:02

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Jag spelade 1an och det var ju ett ruskigt bra spel. 2an var ju inte jättedåligt men jag var besviken i alla fall. 3an har jag ej bemödat mig att införskaffa, jag tror däremot på detta eftersom man går nya vägar. Med lite tur rycker de upp sig och gör något riktigt bra för potentialen finns där.

#19

Postad 18 april 2014 - 11:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Men under de senaste tio åren har flertalet konsumenter känt sig blåsta av alla spel efter originalet

Men Molyneux har ju lämnat Lionhead så inga mer tomma löften. Det kan bara bli bättre :)

#20

Postad 31 maj 2014 - 00:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Postad bild
Postad bild
Postad bild

#21

Postad 31 maj 2014 - 23:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Sluta posta så mycket nu i X1-forumet, man hinner ju inte med att läsa posterna!

Inte ens Conan hade orkat lyfta den där skölden. Kanske därför det heter fantasy...

Nu har vi fått svaret på vad den är gjord av; trä och mässing!

Inga’s new shield, Bulwark, a huge piece made of timber and brass, was more than the sum of its parts. Having a shield with a name is rare enough, but the shield also boasted an enchantment bound into it that helped it heal and reform no matter the damage it took. Legend has it that the shield is dragonproof, but an inconvenient shortage of dragons means it hasn’t been possible to check the validity of this claim.



#22

Postad 10 september 2014 - 07:44

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Kollade deras hemsida igen

Senaste Fable verkar se ut lite som World Of Warcraft.

Kom över första Fable gratis, köpte Fable 2, spelade Fable 3 på PC "kom över version på alternativt sätt ;)

Drömde i många år om ett bättre uppföljare till det ursprungliga Fable, men Lionhead jagar bara enkla pengar. Varje version blir bara mer urvattnad och erbjuder bara larviga nya innovationer. Spelen är snarlika och har för mkt spawning, vilket gör att upplevelsen känns mer som en plågsam syssla snarare än ett äventyr.

Redigerat av Glidtassen, 10 september 2014 - 07:46.


#23

Postad 11 oktober 2014 - 10:08

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som blivit inbjuden till betan som startar 16 oct?

#24

Postad 12 oktober 2014 - 14:21

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Har signat upp mig men har inte fått någon inbjudan ännu.
Hoppas på att få testa betan.

#25

Postad 22 oktober 2014 - 17:46

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Drey123 har du testat betan?
Är spelet bra?

#26

Postad 21 januari 2015 - 21:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Ny video:

http://www.youtube.c...h?v=DqBBASzk1p4

Kommer till PC med Windows 10 nu också. Det ser jättesnyggt ut, det gör det bara ännu mer irriterande att de har gjort det till något slags 4 vs 1 MOBA-spel.

#27

Postad 22 januari 2015 - 17:48

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Ja det ser häftigt ut men det är ju inte så mycket av en "Fable" när man spelar det såhär. :(

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 22 januari 2015 - 17:48.


#28

Postad 22 januari 2015 - 17:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Några som spelade betan tyckte det påminde om Evolve, ett annat 4 vs 1 som jag har noll hype för.

#29

Postad 22 januari 2015 - 19:16

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Några som spelade betan tyckte det påminde om Evolve, ett annat 4 vs 1 som jag har noll hype för.


Prövade Evolve-betan på steam, det är lite fräckt men inget jag kommer investera pengar i. Detta kan säkert bli kul, men jag orkar sällan spela spel utan slut nuförtiden.


Därför hade jag hellre sett ett Fable-lir i andra med de andra, även om kvaliten på dem blivit sämre med åren.

#30

Postad 23 januari 2015 - 06:50

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Kollade på videon, men får svårt att köpa deras argument.

De menar att detta Fable är en sammanslagning av tidigare spel i serien, men att spelet är inriktat på online gaming. Detta ser mer ut som en helt annan spelkategori, förstår inte varför de vill kalla det Fable. Kanske "League Of Legends" eller "World Of Warcraft", har inte spelat dessa spel utan bara kollat på dem snabbt på Youtube, men bara som en ungefärlig referens för att visa vad jag menar. Fable har tidigare handlat om att lösa gåtor, enskilda uppdrag, romantisk natur osv.

#31

Postad 29 januari 2015 - 09:38

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Tyckte nog det var relativt uppenbart varför det heter Fable även om man bortser från att det är Lionhead samt kommersiella skäl. Miljön och art-stylen är ju klockrent Fable / Albion. Hade det hetat Fable IV (eller vad nästa nummer blir) hade det däremot varit lattjo med så stora förändringar i gameplay.

#32

Postad 30 januari 2015 - 22:05

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
VIsst, estetiken följer med, men inte mycket mer verkar det som?

#33

Postad 30 januari 2015 - 22:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Detta är ju lika mycket Fable som Halo Wars är Halo.

#34

Postad 04 februari 2015 - 08:30

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Har någon spelat betan, eller finns det en test-version?

#35

Postad 27 februari 2015 - 15:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Free To Play:
 

Any PC or Xbox One player will be able to download the game for free. There will be a whole story's worth of quests at launch, with more to be released episodic-style every few months, and continuous updates.

There will be no paywalls, no limited game time, no horrible "energy bars" or "gems" or whatever that take time to recharge. There will be 4 heroes available to play at any one time, and they will rotate every 2 weeks.

Then, if you want to keep playing a character, you can either wait for them to come back into rotation (with all your XP and equipment intact), or pay to unlock them permanently.

You can pay either with earned in-game money or real money, and you can also pay for cosmetic items; everything gameplay-related can only be earned through play. Same goes for villain players: different villain monsters will rotate every few weeks, and you can pay to unlock them permanently.



#36

Postad 28 december 2015 - 10:07

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Testade betan lite av detta igår. Var nog något av det tråkigaste och sämsta jag spelat på länge som ändå ska vara en topptitel. Otroligt rörigt när man sprang med 2 eller om det var 3 random och nån datastyrd spelare.

 

Spelade med nån karaktär som kallades Winter och var väl någon slags häxa. Hela gameplayen kändes SJUKT enformigt, man sprang runt i en skog och skulle döda ett visst antal fiender i varje slags område. Fienderna kändes otroligt starka redan från början och det flögs högt och lågt samt var saker som langade projektiler mot en. Som häxan hade man först och främst usla attacker som t.ex froststrålen man kunde frysa fiender med vilket visade sig nästan vara omöjligt om dom inte stod still länge, dessutom förstod man aldrig om den fungerade riktigt när man sprang runt och sprayade för allt vad tyget höll. Sen hade man nåt is-spjut man kunde tjonga iväg vilket verkar varit rätt klent. Utöver det så hade man två andra attacker (som man låste upp efter ett tag) som man bara kunde använda om man hade kräm i magimätaren som jag förstod det och på det också en cooldown.

 

Jag pallade spela någon timme tills alla dog i partyt och man kunde meddela sitt missnöje genom att sätta betyg vilket givetvis blev 1/5. Betan raderades omgående och detta skall verkligen inte inhandlas what so ever.



#37

Postad 28 december 2015 - 12:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Låter som jag befarade då =/



#38

Postad 29 december 2015 - 16:56

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Nu var det ju trots allt en beta men det kändes oerhört opolerat och dåligt utfört.
Den delen av storyn man fick spela själv som nån slags tutorial hoppas jag bara var nåt tillfälligt för den var horribelt dålig. En kung och hans fjantiga son blev kidnappade av ett argt träd...really?

Man förstod heller aldrig hur själva spelet var upplagt när man skulle ge sig iväg och rädda kungarikets fjantar. Man blev uppmanad att gå till en port för att lämna staden och ta upp jakten. Väl där blir man matchmakad och en stund senare kunde vimsandet i skogen börja. Eller mer en uppvisning i hur dåligt hack n slash kan vara.

Men givetvis kunde man dansa och göra allt annat onödigt så det skulle kännas som de gamla spelen...

#39

Postad 29 december 2015 - 17:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Men givetvis kunde man dansa och göra allt annat onödigt så det skulle kännas som de gamla spelen...

Det har det inte gjort sedan ettan, ah the good old days.



#40

Postad 29 december 2015 - 17:20

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Det har det inte gjort sedan ettan, ah the good old days.


Va? Man kunde dansa och hålla på med andra uttryck i både tvåan o trean. Kändes f.ö redan tråkigt då.

#41

Postad 29 december 2015 - 17:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Syftade inte på dansandet, Fable har inte känts som Fable sedan ettan imo. Det var det enda spelet som verkligen var Fable, sedan gick det downhill.



#42

Postad 29 december 2015 - 17:45

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Har inte hunnit prova betan ännu. Fick en kod för ett par dagar sen.

Låter inte lovande.

Ska försöka hinna med och testa iaf.



#43

Postad 29 december 2015 - 18:59

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Syftade inte på dansandet, Fable har inte känts som Fable sedan ettan imo. Det var det enda spelet som verkligen var Fable, sedan gick det downhill.


Ah, missuppfattade ditt inlägg. Spelade aldrig det första. Tyckte ändå tvåan var roligt när det begav sig.

Har inte hunnit prova betan ännu. Fick en kod för ett par dagar sen.
Låter inte lovande.
Ska försöka hinna med och testa iaf.


Gör det, säg gärna vad du tyckte sen :D

#44

Postad 07 mars 2016 - 16:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Microsoft har idag utannonserat Fable Legends för Xbox One:

 

Idag utannonserar de att de lägger ner det och stänger Lionhead. Wow :wacko:

 

Today, I have some difficult changes to announce that affect some of our Microsoft Studios teams and projects in the UK and Denmark.

After much consideration we have decided to cease development on Fable Legends, and are in discussions with employees about the proposed closure of Lionhead Studios in the UK. Additionally, we will close Press Play Studios in Denmark, and sunset development on Project Knoxville.

These have been tough decisions and we have not made them lightly, nor are they a reflection on these development teams – we are incredibly fortunate to have the talent, creativity and commitment of the people at these studios. The Lionhead Studios team has delighted millions of fans with the Fable series over the past decade. Press Play imbued the industry with a unique creative spirit behind games like Max: The Curse of Brotherhood and Kalimba, which both captured passionate fans. These changes are taking effect as Microsoft Studios continues to focus its investment and development on the games and franchises that fans find most exciting and want to play.

I speak for all of Xbox when I say that despite this news, we remain committed to the development communities in the UK and Europe, and Xbox will continue to support new IP and originality in the games we offer on our platforms, whether they’re AAA blockbusters like Quantum Break from Remedy, adventurous new IPs like Sea of Thieves from Rare, or unique new creations from independent developers like Moon Studios with Ori.

We have nothing but heart-felt thanks for the members of Lionhead and Press Play for their contributions to Xbox and gaming. We are committed to working closely with those affected by today’s news to find them new opportunities at Xbox, or partnering with the broader development community to help place them in jobs elsewhere in the games industry should they desire.

 

 

Helt sjukt detta, slutet på en era. Jag minns fortfarande när jag läste artikeln om första Fable i Superplay och Peter Molenyux, som då var hyllad som en gud, sa att man kunde göra allt i spelet och när de zoomade från molnen, till en tunna, till ett äpple, till en mask i äpplet. Det var helt banbrytande på den tiden. Och själva spelet sen var fantastiskt, man blev äldre ju mer man kastade magi t.ex och växte ut horn om man var ond.

 

Sen nådde kommande spel aldrig upp till det, blev bara sämre och sämre och mer fjantande. Legends var aldrig något riktigt Fable-spel, de utnyttjade bara varumärket och ja nu lägger alltså Lionhead ner efter så många år och Molenyux är inte längre relevant =/


Redigerat av Zoiler, 07 mars 2016 - 16:11.


#45

Postad 07 mars 2016 - 22:39

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Intressant att de yxar allt. Spelet var i beta tidigare ändå dumpar de innan. En kan ju tänkt att de prånglar ut titeln och sen yxar studion. Hyffsad pengaförlust...

#46

Postad 08 mars 2016 - 07:44

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Intressant att de yxar allt. Spelet var i beta tidigare ändå dumpar de innan. En kan ju tänkt att de prånglar ut titeln och sen yxar studion. Hyffsad pengaförlust...

 

Kostade väl för mycket att färdigställa och var för dåligt så att det riskerar att skada deras varumärke.



#47

Postad 08 mars 2016 - 09:00

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Att det var för dåligt är ju bara förnamnet. Alla måste ju avbokat sina möjliga förbokningar efter att ha testat betan.

Utan att överdriva så var det något av det sämre jag testat på bra länge. Då ska ju ändå Fable vara en stortitel.

#48

Postad 08 mars 2016 - 09:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

jag läste om det här igår och det är väl ingen hemlighet att fable (även tvåan och trean) varit bland mina favorittitlar, och mer eller mindre den enda exklusiva titeln som ms har knipt åt sin konsol. jag har haft sjukt mycket kul i fable 2, och gav inte upp förrän jag ägde allt man kunde äga. fable 3 hann jag bara spela klart ungefär "halva" spelet och lite extra, men inte mycket mer. legends såg verkligen inte ut som ett fable-spel och därför tappade jag intresset rätt snabbt efter att det visades på e3... 2013?

 

ja. vad mer finns det att säga? låter riktigt tråkigt måste jag säga. eller, inte med legends, för det var bara ett hopmos av en massa olika ideer från spel upplevde jag, men det kanske också gör så att spelserien går i graven.

 

jag gillade att det var ett spel som tog så pass lätt på rollspelsgenren, man behövde inte sätta sig in i saker för att förstå och kunna spela det.

fan att det inte bara kan komma ett fable Collection till ps4 :(



#49

Postad 08 mars 2016 - 14:18

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Att det var för dåligt är ju bara förnamnet. Alla måste ju avbokat sina möjliga förbokningar efter att ha testat betan.

Utan att överdriva så var det något av det sämre jag testat på bra länge. Då ska ju ändå Fable vara en stortitel.

Legends var F2P



#50

Postad 08 mars 2016 - 14:30

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Märkligt beslut kan jag tycka ändå när spelet skulle släppas nu i vår. Känns som MS Xbox division ändå går tungt just nu och att man kanske avvecklar vissa områden. Skulle inte alls förvåna mig om Xbox kommer ingå i Windows framöver, alltså man behöver ingen konsol för att spela Xbox One spel, det räcker med en Windows 10 dator med vissa minimum krav. Det skulle förmodligen spara MS massor av pengar om man gjorde om Xbox upplevelse till att fungera med en PC då man inte längre behöver utveckla konsoler.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.