Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viaplay

74 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 oktober 2011 - 11:33

Indy
  • Indy
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej,

Tänkte höra om någon vet om det går att få till viaplay till xbmc?

Om min snabba sökning på nätet är korrekt så skall xbmc kunna hantera silverlight-baserat material.

Någon som har någon ytterligare info?
Vore ju trevligt om man kunde browsa material osv från xbmc'n..


/Fredrik

#2

Postad 18 oktober 2011 - 10:13

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej!

XBMC stödjer inte DRM (http://sv.wikipedia....ghts_Management), vilket innebär att det inte är kompatibelt med Viaplay. Förutom det och Silverlight behöver man Javascript, Cookies och Active X aktiverat för att Viaplay ska fungera smidigt.
Med Vänlig Hälsning
Louise, Viasat Support

#3

Postad 18 oktober 2011 - 15:47

Indy
  • Indy
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Ah ok, vad synd.
Tack för infon iaf!

/Fredrik

#4

Postad 25 april 2012 - 22:37

sgtswede
  • sgtswede
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 2
Hej

Förlåt att jag väcker en gammal tråd.. men jag måste säga att det var ett väldigt svagt svar från viaplay... jag är kund hos viaplay och kör dessutom xbmc på min media pc.. skulle tycka viaplay vore ännu bättre om jag skulle kunna browsa till mitt viaplay konto inne i xbmc... xbmc har massvis med kompetenta utvecklare.. istället för att säga det går inte.. ta kontakt med xbmc communityn och se vad ni kan göra .. jag lovar ni kommer att vinna på det....

#5

Postad 27 april 2012 - 13:22

kuseman
  • kuseman
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Hej!

XBMC stödjer inte DRM (http://sv.wikipedia....ghts_Management), vilket innebär att det inte är kompatibelt med Viaplay. Förutom det och Silverlight behöver man Javascript, Cookies och Active X aktiverat för att Viaplay ska fungera smidigt.
Med Vänlig Hälsning
Louise, Viasat Support


Skrämmande läsning. Det är bojkott som gäller i min värld.

#6

Postad 27 april 2012 - 15:41

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Ja, DRM ställer bara till problem för alla inblandade.

Det vore ruskigt trvligt med en officell Viasat plugin.

#7

Postad 31 augusti 2012 - 20:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Ingen nyhet att Viasat bla är emot allt vad gäller öppna lösningar.

#8

Postad 17 september 2012 - 16:35

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 2
Jag håller på och skriva en add-on till XBMC för Viaplay.

Tanken är att man kommer åt innehåll (TV och film) ifrån Viaplay direkt i XBMC.
Filmer är uppdelat på flera olika delar bl.a. kategorier, nyheter, tillagda, populära och högsta betyg mfl.
TV är uppdelat liknande sätt, men att man har även uppdelning på säsonger under varje tv-serie.

Dessvärre kan man inte spela upp inifrån XBMC utan man lotsas ut till webbsidan, men
inloggning och start av film/avsnitt sker automatiskt (om man har angivit sina inloggningsuppgifter för Viaplay i XBMC).

Då uppspelningen sker via Viaplays hemsida så är DRM skyddet intakt.
I dagsläget så kommer denna add-on enbart att fungera på Windows.

Nedan är några skärmdumpar som visar hur långt jag har kommit.
Jag tar gärna emot synpunkter. :)

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

#9

Postad 17 september 2012 - 22:12

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Nice work får väl hoppas du får till det för Linux med på nåt sätt med.

#10

Postad 18 september 2012 - 06:34

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Största problemet med att få till stöd för Linux är att Viaplay använder Silverlight som bara stöds av Windows och Mac.

#11

Postad 18 september 2012 - 18:28

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
http://www.mono-project.com/Moonlight

#12

Postad 19 september 2012 - 07:58

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

http://www.mono-project.com/Moonlight


I steg ett kommer fokus att ligga på Windows, sedan får jag se om det finns tillräckligt med engagemang att fixa till Mac och Linux...
Finns det inga webbläsare till Linux som kan utnyttja Moonlight och stödja sidor med "Silverlight"?

Jag läste igenom sidan som du skicka en länk till och såg faktiskt följande:

"Packaged versions of Moonlight for your browser are available at: http://www.go-mono.com/moonlight/ this will install Mono as a browser extension (add-on in Firefox)."

Har någon möjlighet att prova ifall det går att spela upp innehåll ifrån Viaplay i Firefox (med hjälp av ovanstående add-on) på en Linux maskin?

Redigerat av dsd, 19 september 2012 - 08:04.


#13

Postad 19 september 2012 - 12:05

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Blir lite svårt då jag inte ens abbonerar på Viaplay men låter intressant att det går att få det att fungera i XBMC.
Med tanke på att det där ska fungera som ett Silverlight plugin så kanske det kan fungera åtminstone i senaste beta versionen.
Finns säkert nån annan här med Linux och XBMC som har Viaplay som kan testa förhoppningsvis.

Redigerat av Leatherface, 19 september 2012 - 12:05.


#14

Postad 20 september 2012 - 20:52

Hoppsan_84
  • Hoppsan_84
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
ser grymt ut.. kan prova viaplay på linux i morgon.

#15

Postad 21 september 2012 - 12:53

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Jag har påbörjat tv-delen.
Tanken är att använda vyerna för TV-Serier och avsnitt som finns i XBMC.

Postad bild

#16

Postad 21 september 2012 - 20:19

Hoppsan_84
  • Hoppsan_84
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
It's a no go for moonlight. Det saknas stöd för DRM står det i klartext.

#17

Postad 21 september 2012 - 20:23

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Ok kanske går få till silverlight plugin genom wine ?

#18

Postad 22 september 2012 - 21:21

Hoppsan_84
  • Hoppsan_84
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Har provat lite mer wine + firefox + silverlightplugin nu.
Blir bara en svart ruta.

Är väldigt osäker på wine så jag kanske gör fel.

#19

Postad 22 september 2012 - 22:04

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Här är en liten teaser på hur avsnitten kommer att visas.
Postad bild

#20

Postad 23 september 2012 - 15:01

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Har provat lite mer wine + firefox + silverlightplugin nu.
Blir bara en svart ruta.

Är väldigt osäker på wine så jag kanske gör fel.

Hmmm verkar vara lite varierande resultat beroende på wine version

http://appdb.winehq....rsion&iId=24783

#21

Postad 23 september 2012 - 16:43

Hoppsan_84
  • Hoppsan_84
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
kollar upp detta

#22

Postad 23 september 2012 - 19:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Tycker verkligen det är dåligt att dom inte kan ordna support för Linux med.
Det går att stödja Linux utan att öppna upp kod med även om jag är för öppen kod normalt så är det bättre än inget stöd alls iaf.
Lär väl säkert vara sak med alla andra liknande tjänster som kommer under hösten med men jag hoppas jag har fel.

#23

Postad 28 september 2012 - 06:25

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Jag tänkte ge en statusuppdatering.
Viaplay add-on:en är nästan färdig det återstår en del finjusteringar och några buggar som behöver åtgärdas.
Den första versionen som innehåller sektioner för film och tv kommer enbart att fungera för Windows men tanken är att även få till stöd för Mac som klarar Silverlight.

#24

Postad 28 september 2012 - 23:50

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Första versionen av XBMC add-on för Viaplay är nu släppt.
Den stödjer TV och Film och kräver att man har ett Viaplay abonnemang för TV och eller TV/FILM.

Version: 1.0.0

Denna version stödjer enbart Windows.
Den är testad på följande plattform:
  • Windows 7 64-bit
  • XBMC 11 (Mars 2012)
  • XBMC 12 (September 21 2012)
Övriga systemkrav:
  • Silverlight
  • Internet Explorer 8 eller senare
  • .Net Framework 2.0
Installationsanvisningar.
Ladda ner add-on:en som zip-fil och installera den genom att starta XBMC och gå till System | Inställningar | Tillägg | Installera tillägg ifrån zip-fil.
För att ange inloggningsuppgifter för Viaplay så gör detta via konfiguration av tillägg. Gå till Video och välj Tillägg när du står på Viaplay tryck på då "C" eller högerklicka för meny och välj konfigurera.

Första gången man startar XBMC add-on för Viaplay så kommer man att behöva starta om XBMC, det beror på att den ställer in en speciell spelare för tv och film som skall spelas upp via add-on:en. Nästa gång man startar add-on:en så fungerar det att spela upp tv och film och det innebär att en webbläsare startas med en länk till den film eller avsnitt som man vill spela upp. Add-on:en försöker sedan att logga in med de inloggningsuppgifter som man kan ange under inställningar för Add-on:en. Därefter försöker den att starta filmen eller avsnittet. Det kan hända att den misslyckas med att logga in i bland, jag jobbar på att försöka få det problemfritt men det är lite arbete...

Här är en länk till en kort video som visar hur add-on:en fungerar.

Jag tar gärna emot synpunkter.

#25

Postad 07 oktober 2012 - 16:42

keffosteffo
  • keffosteffo
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
tror du att det kommer gå att stödja live-sport också i framtiden? Vore ju perfekt i dessa tider då man inte längre kan kika Premier League via parabolen.

#26

Postad 07 oktober 2012 - 17:19

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

tror du att det kommer gå att stödja live-sport också i framtiden? Vore ju perfekt i dessa tider då man inte längre kan kika Premier League via parabolen.


Det går säkerligen, men jag har inte Sport i mitt Viaplay abonnemang så jag är inte säker på hur mycket jag kan göra utan att ha full tillgång till Sport.

#27

Postad 07 oktober 2012 - 21:52

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Ny version 1.1.0 av Viaplay add-on för XBMC

Nytt i denna version är följande:
- Lagt till stöd för Mac OS X. I och med att Viaplay stödjer Mac OS X så har jag lagt till möjligheten för detta i add-on:en.
- Samtliga kategorier för film laddar nu 100 titlar per kategori istället för 28.
- Ny funktionalitet sökning för TV och film finns nu under respektive del, det går bra att söka efter titel, serienamn, skådespelare eller regissör.

Den nya versionen kan laddas ner här.
För installationsanvisningar se tidigare post.

#28

Postad 10 oktober 2012 - 20:30

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Ny version 1.1.1 av Viaplay add-on för XBMC

Nytt i denna version:
- Kontroll att man kör add-on på Windows är borttagen så att Mac OS X stöds.
- Filmer med HD innehåll visas nu med en HD logga på omslaget.
- Fanart används nu när man bläddrar bland en series avsnitt.
- Mindre rättningar.

Den nya versionen kan laddas ner här.
För installationsanvisningar se tidigare post.

#29

Postad 11 oktober 2012 - 11:42

M0dj0
  • M0dj0
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Alltså, det här är ju förbannat bra gjort! Jag har sporten i mitt viaplay abb, är det något jag kan hjälpa till med i ett försök att få Live sändningar att funka?

#30

Postad 11 oktober 2012 - 13:10

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Alltså, det här är ju förbannat bra gjort! Jag har sporten i mitt viaplay abb, är det något jag kan hjälpa till med i ett försök att få Live sändningar att funka?


Jag skall se vad som krävs, det kan hända att jag kan komma långt utan att testa med abonnemanget.
Uppspelningen kommer att i så fall bli samma som Film och TV, dvs. att innehållet spelas upp på Viaplays websida, detta pga Silverlight.

#31

Postad 11 oktober 2012 - 19:17

Ziq
  • Ziq
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Ser riktigt fint ut på screenshots! Det borde väl inte vara alltför svårt att anpassa ditt addon så att det skrapar telias utbud (som också är silverlight-baserat) också/istället? Nu har jag varken viaplay eller telia play plus men vill du ha något att bygga vidare på sen så finns det säkert någon som skulle uppskatta det!
http://nyheter.telia...-pa-pc-och-mac/

#32

Postad 11 oktober 2012 - 23:11

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Ser riktigt fint ut på screenshots! Det borde väl inte vara alltför svårt att anpassa ditt addon så att det skrapar telias utbud (som också är silverlight-baserat) också/istället? Nu har jag varken viaplay eller telia play plus men vill du ha något att bygga vidare på sen så finns det säkert någon som skulle uppskatta det!
http://nyheter.telia...-pa-pc-och-mac/


Tack så mycket :)
Näst på tur efter Viaplay står nog en add-on för HBO Nordic som skall sätta igång under oktober.
Det finns förvisso en HBO plugin redan men jag misstänker att innehållet för Sverige och norden kommer att se lite annorlunda ut...

#33

Postad 13 oktober 2012 - 20:44

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Skulle det vara möjligt ha nån slags backend som körs på windows som i sin tur vidarebefodrar till XBMC körande på Linux? I det fallet skulle själva avkodningen ske på windowsmaskinen isf.
På det sättet skulle det i sin tur ge stöd till alla OS som kan köra XBMC förutsatt att man har en windows/macosx maskin att köra backend på.
Sen skulle man ju kunna vidareutvecka det hela då med stöd för HBO, Telia osv vad du nu kommer på i samma backend :)
Ska man köra på samma maskin så connectar man bara helt enkelt till 127.0.0.1 så det är inget problem heller.
Nu med PVR stöd i Frodo så skulle det även gå ha en PVR klient för Telia Plays TV kanaler med.

Redigerat av Leatherface, 13 oktober 2012 - 21:04.


#34

Postad 13 oktober 2012 - 21:07

trelleman
  • trelleman
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag får tio gånger jämnare uppspelning i IE jämfört med XBMC tråkigt nog.

#35

Postad 14 oktober 2012 - 13:28

Torva
  • Torva
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Du har inga planer på att få det att fungera till xbmc live eller openelec xbmc?

#36

Postad 14 oktober 2012 - 14:37

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Det blir svårt då viaplay använder Silverlight. Idag stöds bara Windows och Mac OS X då detta stöds av Silverlight.

#37

Postad 14 oktober 2012 - 18:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Du kan ju fundera lite på mitt förslag om backend så ska det gå få stöd för Linux med om man bara he en Windows eller OSX burk att köra backend på eller i en virtuell dator.

#38

Postad 17 oktober 2012 - 09:24

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
En liten statusuppdatering.
Jag har lagt till stöd för Danska Viaplay och håller just nu på att lägga till stöd för Live Sport.
Har även planer på att lägga till stöd för Norska då jag fått önskemål om detta.

#39

Postad 22 oktober 2012 - 19:21

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Ny version 1.2.0 av Viaplay add-on för XBMC

Nytt i denna version:
- Stöd för Live Sport och Sport Tablå.
- Stöd för Danska Viaplay (www.viaplay.dk), välj Danmark i inställningarna för viaplay add-on
- Inställningar nås nu via huvudmenyn
- Översatt till Danska (för att Danska skall visas behöver XBMC vara inställt på Danska), vissa översättningar är gjorda med Google Translate...
- Mindre rättningar.

Obs viktig information!
Om man skall använda Sport Tablå så finns det idag ett fel i XBMC version 11 som gör att XBMC hänger sig när man väljer tablå för en specifik dag.
Installera istället XBMC version 12 där är felet åtgärdat.

Den nya versionen kan laddas ner här.
För installationsanvisningar se tidigare post.

#40

Postad 23 oktober 2012 - 14:16

Unregistered95e2f074
  • Unregistered95e2f074
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Fantastiskt bra att du gör detta - mycket uppskattat!
Testade v1.0 på XBMC 11 och tyckte det funkade bra (förutom att jag hade problem att stänga ned browsern när jag tittat klart). Nu kör jag XBMC 12 (nightly från ca 21 okt) och Viaplay 1.2.0 och då verkar inte inloggningen från din addon funka riktigt. Denna build av XBMC är inte helt stabil men jag tänkte höra om någon annan sett samma problem eller om det är något i min installation som gjort att det slutat att funka. Tablån och navigeringen i XBMC funkar fint men när browsern öppnas upp och tv-seriens "startsida" visas så kan jag inte se att inloggningsfälten som brukar ligga längre ned på sidan syns. Vid något tillfälle fick jag också programkörningsfel, tror det stod något om Form9 men ungarna var snabba med att klicka bort det :)
Men återigen - bra jobbat!

Redigerat av Unregistered95e2f074, 23 oktober 2012 - 14:18.


#41

Postad 23 oktober 2012 - 15:07

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Fantastiskt bra att du gör detta - mycket uppskattat!
Testade v1.0 på XBMC 11 och tyckte det funkade bra (förutom att jag hade problem att stänga ned browsern när jag tittat klart). Nu kör jag XBMC 12 (nightly från ca 21 okt) och Viaplay 1.2.0 och då verkar inte inloggningen från din addon funka riktigt. Denna build av XBMC är inte helt stabil men jag tänkte höra om någon annan sett samma problem eller om det är något i min installation som gjort att det slutat att funka. Tablån och navigeringen i XBMC funkar fint men när browsern öppnas upp och tv-seriens "startsida" visas så kan jag inte se att inloggningsfälten som brukar ligga längre ned på sidan syns. Vid något tillfälle fick jag också programkörningsfel, tror det stod något om Form9 men ungarna var snabba med att klicka bort det :)
Men återigen - bra jobbat!


Roligt att du använder och gillar add-on:en.
För att stänga browsern kan du trycka X (om du kör i Windows).
Jag skall kolla inloggningen i XBMC 12, men ibland kan det hända att den "klickar" fungerar.

#42

Postad 30 oktober 2012 - 07:22

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
I nästa version kommer stöd för TV favoriter att finnas med. Då behöver man inte "leta upp" den serie som man tittar på utan kan nå den direkt via Favoriter under TV menyn.

#43

Postad 01 november 2012 - 19:40

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Ny version 1.2.2 av Viaplay add-on för XBMC

Nytt i denna version:
- Uppspelning tvingas nu automatiskt till fullskärm.
- När uppspelning i fullskärm sker kan man nu avsluta genom att tryck ner x-tangenten.
- Lagt till stöd för favoriter för tv-serier. När du står på en serie kan du använda popup menyn (c-tangenten eller högerklick) för att lägga till serier.
- Flertalet förbättringar i Viaplaylauncher.exe för Windows.
- Uppspelning av filmer, avsnitt och sport har helt och hållet skrivits om och skall nu fungera betydligt bättre.
- Rättningar.

Den nya versionen kan laddas ner här.
För installationsanvisningar se tidigare post.

Redigerat av dsd, 01 november 2012 - 19:41.


#44

Postad 06 november 2012 - 18:41

farside
  • farside
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Hej,

Underbar plugin detta!
Men har ett problem , mitt AVG klagar över att det är virus i en fil när jag väljer en film / tv-serie / sport sändning och då startas inte det valda objektet.
Jag är nu tvungen att avaktivera AVG när jag vill titta på Viaplay via XBMC.
Är detta ett välkänt problem? och i så fall , hur kommer man runt det?

Mvh
Patrik

#45

Postad 06 november 2012 - 22:19

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Roligt att höra att du tycker om pluginen.

Beträffande att ditt antivirusprogram AVG har upptäckt "virus" i Viaplaylauncher.exe.
Det verkar vara ett problem med AVG att den upptäcker virus i filer som är helt rena.
Du kan läsa mer om detta i AVGs egna forum.

Jag har haft en diskussion om detta i XBMCs forum och när det var uppe för diskussion så lät jag
söka igenom min dator med tre olika antivirusprogram och fann inte ett enda spår efter den trojan som filen skulle varit infekterad med.
Jag gick även igenom och letade efter viruset enligt de kännemärken (registervärden, filer som ligger på konstiga ställen etc) som den har.
Men jag hittade ingenting.

De antivirusprogram som jag använde när jag letade efter viruset var:
Microsoft Security Essentials
McAfee
Comodo Antivirus.

Jag har även skannat av zip-filen med två olika online baserade antivirussystem utan att de hittade någonting.
Så min åsikt är att AVG är lite för känslig när det gäller denna typen av virus/trojan och att pluginen Inte är infekterad av virus.

Det finns en tråd för Viaplay pluginen i XBMCs forum: http://forum.xbmc.or....php?tid=141630

Jag kan även meddela att i nästa version kommer det stöd för Media Center (MCE) fjärrkontroll.
Detta är tackvare Viaplaylauncher.exe programmet som gör det möjligt att specialhantera detta.

Följande funktionalitet kommer då att finnas för Viaplay pluginen med MCE-fjärrkontroll om man kör den på Windows.
  • Växla mellan fullskärm genom att använda OK knappen.
  • Kontrollera uppspelning med Play och Pause knapparna.
  • Stoppa uppspelning genom att använda Stopp-knappen.

  • Starta om uppspelningen med Replay-knappen.

  • Fortsätt uppspelning genom att använda Skip-knappen.

  • Gå tillbaka med Back-knappen.


#46

Postad 07 november 2012 - 22:44

miniburk
  • miniburk
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
tjo ! Laddade ner det ny pluginet, och det verkar inte som att den vill gå till fullscreen direkt, vad kan detta bero på ? Fattas jag något ?
Sen, jag kör med xbmc remote på mobilen, fungerar det att använda ? Eller måste jag ha en ordinär mce remote ?

MVH PB

#47

Postad 07 november 2012 - 23:25

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

tjo ! Laddade ner det ny pluginet, och det verkar inte som att den vill gå till fullscreen direkt, vad kan detta bero på ? Fattas jag något ?
Sen, jag kör med xbmc remote på mobilen, fungerar det att använda ? Eller måste jag ha en ordinär mce remote ?

MVH PB


Det händer ibland att byte till fullskärmsläge inte alltid fungerar, detta kan ske när det tar lite längre tid att få igång uppspelningen.
I nästa version kan man själv hantera detta genom att byta mellan fullskärmsläge med fjärrkontrollen.

Stödet för MCE-fjärrkontroll kommer att fungera med Microsofts original MCE-fjärrkontroll, men även med alla kompatibla MCE-fjärrkontroller.
I princip skall även alla tangentbord med mediaknappar (play,pause, stop, replay och skip m.m.) fungera.
Jag tror inte att XBMC remote appen kommer att fungera då den kommunicerar med själva XBMC.

#48

Postad 17 november 2012 - 00:35

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Ang Silverlight på Linux så finns det litet hack för det nu som kanske även funkar till det här med nån slags wrapper eller liknande.

http://www.iheartubu...tu-is-here.html

#49

Postad 17 november 2012 - 00:43

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Ang Silverlight på Linux så finns det litet hack för det nu som kanske även funkar till det här med nån slags wrapper eller liknande.

http://www.iheartubu...tu-is-here.html


Intressant, tack för informationen.

#50

Postad 26 november 2012 - 22:07

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Jag har släppt en ny version av Viaplay add-on med bl.a. stöd för MCE fjärrkontroll och för Norska Viaplay.
Ni kan läsa mer här: http://forum.xbmc.or....php?tid=141630



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.