Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2852 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2601

Postad 22 januari 2020 - 15:51

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Jag inget föstår, betalar bara 199kr/månad :)

 Viaplay Sport kostar 399 sek om man tar det idag.



#2602

Postad 23 januari 2020 - 10:24

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

 Viaplay Sport kostar 399 sek om man tar det idag.

Jo, så är de - har själv varit med från start...



#2603

Postad 23 januari 2020 - 15:17

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Slutar med Viaplay nu när de ska ta 499 sek för vissa UFC-event utöver mån avgiften på 399.

Har du inga familjemedlemmar du kan dela åtminstone abonnemangsavgiften med, typ 3-4st, så du bara betalar 80-100kr/månaden? Är nån av familjemedlemmrna UFC-fan, så kan du halvera även PPV-kostnaden.

 

Jag inget föstår, betalar bara 199kr/månad :)

Nu skojar du ju, men min erfarenhet från dom bekanta som har Viaplay, där det finns både 399kr- och 199kr/mån-abonnemang, är att dom med 199kr/mån-abonnemangen är väldigt ängsliga med att dela sina abonnemang med andra familjemedlemmar för att få ner kostnaden, dom står i samliga fall jag känner till för hela kostnaden själva och betalar året runt, medans alla dom med ett vanligt utsugar-abonnemang för 399/449kr/mån i samma omfattning delar dom på minst 4st familjemedlemmar, och således bara betalar en hundring per månad, om ens det, eftersom dom ofta säger upp sporten 2-3- månader om året under säsongsuppehållen för dom sporter dom följer.

 

 Viaplay Sport kostar 399 sek om man tar det idag.

Roggaboy vet om det, han försökte vara rolig istället för att diskutera det som du försökte ta upp till diskussion, Viaplays ständiga försök att blåsa kunderna på mer pengar utan att leverera något extra.
Jag följer inte UFC och har inget behov av PPV-event, men har full förståelselse för din frustration(hur stor var prishöjningen egentligen?), jag vet INGEN som ensamt betalar fullpris för ett Viaplay Sport-abonnemang. Så länge man tvingas köpa alla sporter på ett bräde(som jämförelse så gör man INTE det hos CMore), så ser alla fullpris-kunder jag känner det som en principsak att dela ut abonnemanget på familjemedlemmar flera meter bort från ens egna soffa, så många det går.

Jag har god ekonomi och har inget emot att betala för produkter och tjänster, inte ens dyrt, om jag känner att det är värt det, men Viaplays streaming-tjänst är utan tvekan den uslaste som finns utav premiumtjänsterna. Man tvingas på ett paket med ALLA sporter, man tvingas på usla svenska kommentatorer i många sporter utan att kunna välja engelskt, man blåses regelbundet på delar av dom sändningar som NENTs rättigheter täcker in(bl a Nascar-träningar/kval, Moto2/3 fp1/2/3/wu, WTA-matcher), trots abonnemangspriser på 400kr/mån tvingas man på reklamavbrott som totalt förstör flytet och känslan i sändningen, i synnerhet dom som kommer i MotoGP så fort målflaggen har tagits, så man ofta missar när förare kör runt och skakar hand med varann, eller gör provstarter under träningarna och kvalen, och ofta får man samma sunkiga sändning med reklamavbrott som sänds på TV6/TV8/TV10, istället för den reklamfria sändning som norrmännen får på ViaSport, gällande bl a SpeedwayGP, och regelbundet bryter dom sändningena så fort dom bara kan istället för att låta feeden ligga uppe tills den tar slut, så man får se sportutövarna kramas eller vad dom nu gör, eller omvänt börjar inte sändningen fören strax för start, som exempelvis Indycar-sändningarna, där svensk tittarna(utöver att bli påtvingade urusla svenska kommentarer) blev blåsta på ungefär en timmes uppsnack inför varje race, som sändes på norska och danska Viaplay.

Sen sist då den patetiska bildkvaliten och serverparken, plus kundtjänsten som aldrig erkänner deras ökända tekniska brister utan föreslår omstart av routern.

Jag kan bara komma på EN enda grej som är bra med Viaplay, eller bätte än konkurrenterna, antalet profiler, 6st. Jag vet inget annat som gör mig glad med den tjänstens funktionella eller praktiska aspekter. Man "tvingas" på den för att få enkel tillgång till dom sporter NENT lagt rabarber på.

Jo, jag kom tusanimig på en sak till som är bra med Viaplay, deras sändningar från Nascar Cup-racen, där du får sändningen oavbrutet utan reklam med amerikanska kommentarer, och svenska anekdoter av Ted när dom amerikanska tar reklamapus. Synd bara att jag inte kollar på Cup Series längre sen Danica slutade köra. Får hoppas att Hailey Deegan och Natalie Decker tar sig upp dit inom några år, men det lär dröja minst 3år till innan dom är redo.

För den som vill se bra racing, missa inte 24-timmars från Daytona på Lördag 19:30, går att casta(30fps) via Chrome/Opera från imsa.com, helt klart årets höjdpunkt inom motorsport, jag rankar det nästan som bättre än Indy 500 numera, och före Le Mans, Bathurst, Spa och Nordslingans 12/24-timmars-race, mestadels pga bankingen.  :wub:



#2604

Postad 23 januari 2020 - 22:08

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Jag följer inte UFC och har inget behov av PPV-event, men har full förståelselse för din frustration(hur stor var prishöjningen egentligen?), jag vet INGEN som ensamt betalar fullpris för ett Viaplay Sport-abonnemang.

 

Alla UFC-event har ingått i 399 sek/mån men i år när det är ett PPV-event blir det ett tillägg på 499 sek.



#2605

Postad 23 januari 2020 - 22:48

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

De senaste 3 premier leuge matcherna jag sett på Viaplay via min Apple 4K har varit flawless. Idag nu Wolves-Liverpool. Inga försämringar i framerate. Inga ryck. Ingen kvalitetssäkning i bildkvalite. Bra om de kunde hålla det så här. 



#2606

Postad 24 januari 2020 - 07:22

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

De senaste 3 premier leuge matcherna jag sett på Viaplay via min Apple 4K har varit flawless. Idag nu Wolves-Liverpool. Inga försämringar i framerate. Inga ryck. Ingen kvalitetssäkning i bildkvalite. Bra om de kunde hålla det så här.


Själv tycker jag att det har varit kass kvalitet, extremt mycket mpeg-artefakter i bilden på senare tid på HD-strömmen
.

#2607

Postad 24 januari 2020 - 10:16

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Alla UFC-event har ingått i 399 sek/mån men i år när det är ett PPV-event blir det ett tillägg på 499 sek.

Då förstår jag verkligen din frustration, det var ingen schysst prishöjning, hoppas du och alla UFC-fans hittar en lösning på att dela ut kostnaden för era abonnemang på så många familjemedlemmar som det bara går, så kostnaden kanske blir billigare i slutänden, även PPV-priset inkluderat, eller nån alternativ streaming-lösning.

 

Själv tycker jag att det har varit kass kvalitet, extremt mycket mpeg-artefakter i bilden på senare tid på HD-strömmen
.

Jag håller med, det räcker att två toppevent går samtidigt så ger deras servrar på knäna, senast i söndags var det en svensk handbollsmatch samtidigt som nån engelsk fotbollsmatch, jag hade inte på nån av dom två sändningarna, utan en annan stream, men det märktes tydligt att det låga taket i deras serverpark var nått igen vid den tidpunkten.

Att pissa kunder i ansiktet det gör Viaplay gärna så ofta det bara går, just nu pågår Europeiska Mästerkapen i konståkning, under dom två första dagarna har svenska Viaplay valt att helt sonika strunta i att visa direktsändningen från dom första 90 minuterna av tävlingen och 2-3 startgrupper(inklusive ena svenska deltagaren i onsdags), men sändningen har funnits på norska Viaplay, med kommentarer dessutom.
Officiella streamen på Youtube är blockerad på uppdrag av NENT. Att lägga ut den norska sändningen åt svenskarna struntade Viaplay i. Idag vill dom slå rekordet, och börja sändingen först 13.55, trots att tävlingen börjar 11:25, så hela 2½ timme och 4st startgrupper kommer svenskarna blåsas på, inkl dom två finska tjejerna. Norskarna får givetvis se det från 11:25.

Föreställ er att Viaplay skiter i att visa första halvan från ett av årets största event av eran favoritsport. Det är så j*vla vidrigt av dom så det är närmast sanslöst.



#2608

Postad 24 januari 2020 - 10:28

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag inget föstår, betalar bara 199kr/månad :)

 

Grymt bra pris :)   Skulle jag personligen bara betala för att kunna så golfen och ja Liverpool YNWA :wub:



#2609

Postad 24 januari 2020 - 10:58

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Nu delar jag abonnemanget faktiskt med min bror så blir inte många kronor per person. :)

Har du inga familjemedlemmar du kan dela åtminstone abonnemangsavgiften med, typ 3-4st, så du bara betalar 80-100kr/månaden? Är nån av familjemedlemmrna UFC-fan, så kan du halvera även PPV-kostnaden.

 

Nu skojar du ju, men min erfarenhet från dom bekanta som har Viaplay, där det finns både 399kr- och 199kr/mån-abonnemang, är att dom med 199kr/mån-abonnemangen är väldigt ängsliga med att dela sina abonnemang med andra familjemedlemmar för att få ner kostnaden, dom står i samliga fall jag känner till för hela kostnaden själva och betalar året runt, medans alla dom med ett vanligt utsugar-abonnemang för 399/449kr/mån i samma omfattning delar dom på minst 4st familjemedlemmar, och således bara betalar en hundring per månad, om ens det, eftersom dom ofta säger upp sporten 2-3- månader om året under säsongsuppehållen för dom sporter dom följer.

 

Roggaboy vet om det, han försökte vara rolig istället för att diskutera det som du försökte ta upp till diskussion, Viaplays ständiga försök att blåsa kunderna på mer pengar utan att leverera något extra.
Jag följer inte UFC och har inget behov av PPV-event, men har full förståelselse för din frustration(hur stor var prishöjningen egentligen?), jag vet INGEN som ensamt betalar fullpris för ett Viaplay Sport-abonnemang. Så länge man tvingas köpa alla sporter på ett bräde(som jämförelse så gör man INTE det hos CMore), så ser alla fullpris-kunder jag känner det som en principsak att dela ut abonnemanget på familjemedlemmar flera meter bort från ens egna soffa, så många det går.
 



#2610

Postad 24 januari 2020 - 11:11

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Det är väl bara två som kan streama samtidigt i Viaplay?



#2611

Postad 24 januari 2020 - 13:13

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Det är väl bara två som kan streama samtidigt i Viaplay?


Visst är det så. Så att dela på kostnaden på mer än 2 som en del så stolt påpekar här faller pladask.

Och till mcmike. Du betalar ju också 199 kr i mån, det har du ju skrivit om flera gånger.

Jag gör det också men försöker inte göra mig rolig över det som te x roggaboy gör.

/Fredrik

#2612

Postad 24 januari 2020 - 13:53

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Det är väl bara två som kan streama samtidigt i Viaplay?

Officiellt ja, men det finns ett flertal olika metoder för att starta upp fler än 2st streams åt gången, inkl sport-streams, och då ska tilläggas att Viaplay är ändå den operatören som har mest spärrar man måste lura för att starta flera streams, jämfört med CMore, EurosportPlayer och Netflix.

Sen även om man inte vet hur man gör det, så kan det ofta funka bra ändå om man delar det med familjemedlemmar som gillar andra sporter än en själv, som inte sänds på samma tider på dygnet.



#2613

Postad 24 januari 2020 - 14:30

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Hur väljer man olika ligor etc. på CMore? Vad jag kan se finns det enbart två olika sportpaket.



#2614

Postad 25 januari 2020 - 14:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Vad jag kan se finns det enbart två olika sportpaket.

 

 

Helt korrekt! C.more mycket sport eller all sport. Har själv det förstnämnda, det täcker min intressen där :)



#2615

Postad 09 mars 2020 - 17:22

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Nordic Entertainment Group (NENT Group), Nordens ledande streamingföretag, och The Walt Disney Company Nordic har förlängt sitt långsiktiga samarbete genom ett nytt flerårigt avtal. De senaste biosuccéerna från 20th Century Studios kommer för första gången att ha premiär på NENT Groups streamingtjänst Viaplay och Viasats betal-TV-kanaler. Dessutom kommer Viaplays kunder att kunna fortsätta njuta av nya och etablerade serier från ABC som till exempel ‘Grey’s Anatomy’ och samtidigt ha tillgång till ett brett urval av populära filmtitlar från 20th Century Studios bibliotek. Disneys TV-kanaler Disney Channel, Disney Junior och Disney XD fortsätter vara tillgängliga för Viasats kunder i Norden.

https://news.cision....nehall,c3036150



#2616

Postad 14 mars 2020 - 10:44

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Gäller alla oavsett vad man betalar för månadsavgift innan, hoppas det justeras rätt tillbaka sedan 😅

Bifogad fil(er)


Redigerat av mcmike, 14 mars 2020 - 10:45.


#2617

Postad 14 mars 2020 - 12:53

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Gäller alla oavsett vad man betalar för månadsavgift innan, hoppas det justeras rätt tillbaka sedan

Hoppas det även kommer gälla oss som har sportpaketet via annan leverantör. :)

 

Edit: Vilket det tydligen inte gör. :angry:

 

"Tänk även på att vi kan inte justera priset för de som betalar för paketet något annat sätt direkt på Viaplay."


Redigerat av boombaaz, 14 mars 2020 - 13:00.


#2618

Postad 16 mars 2020 - 08:18

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Gäller alla oavsett vad man betalar för månadsavgift innan, hoppas det justeras rätt tillbaka sedan

Jodå, du kommer tillbaka till din prisplan sedan.



#2619

Postad 21 mars 2020 - 20:28

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jodå, du kommer tillbaka till din prisplan sedan.


Låter bra det, tack för återkoppling 😊

Redigerat av mcmike, 21 mars 2020 - 20:28.


#2620

Postad 28 mars 2020 - 22:23

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Blir det hype när allt kommer igång eller kommer folk på att det finns annat att göra än att titta på sport? Det enda vi kan gissa med stor säkerhet är att priserna kommer höjas då alla ska tjäna in det de har förlorat under krisen.



#2621

Postad 11 maj 2020 - 09:28

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Försöker att hitta om Viasat / Viaplay kommer att visa Bundesliga på lördag, men finner inget, bara repriser i tablån och Viaplay visar bara tablå till fredag. 



#2622

Postad 11 maj 2020 - 10:42

Howlinskogge
  • Howlinskogge
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Försöker att hitta om Viasat / Viaplay kommer att visa Bundesliga på lördag, men finner inget, bara repriser i tablån och Viaplay visar bara tablå till fredag. 

Ola Wenström twittrade om att det skulle visas matcher och även vara någon form av Bundesligastudio på lördag.

Edit, sähär skrev han:

 

"Viaplay Sport Live: Bundesligastudion, givetvis också söndag 17/5 kl 15."

Redigerat av Howlinskogge, 11 maj 2020 - 10:43.


#2623

Postad 11 maj 2020 - 10:59

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

 

Ola Wenström twittrade om att det skulle visas matcher och även vara någon form av Bundesligastudio på lördag.

Edit, sähär skrev han:

 

"Viaplay Sport Live: Bundesligastudion, givetvis också söndag 17/5 kl 15."

 

Det var skönt att höra. Detta isolerade liv är bara jobbigt.



#2624

Postad 12 maj 2020 - 07:07

Howlinskogge
  • Howlinskogge
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Det var skönt att höra. Detta isolerade liv är bara jobbigt.

Ja, känns sjukt kul!  Nu får vi bara hoppas fansen håller sig hemma så matcherna får spelas som planerat :)



#2625

Postad 12 maj 2020 - 09:38

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Ja, känns sjukt kul!  Nu får vi bara hoppas fansen håller sig hemma så matcherna får spelas som planerat :)

 

Håller med och vore synd om fansen samlades utanför arenan och matchen stoppas med VO till bortalaget. Men undra hur det gör med matcher som Borussia Dortmund mot Schalke 04 där bortafansen lätt kan vara så djävulusiska att de åker 3.5 mil till borta-arenan och får matchen stoppad?

 

Sport och bilkörning tar fram det hemska människan har inom sig :)


Redigerat av ruva, 12 maj 2020 - 09:39.


#2626

Postad 12 maj 2020 - 10:17

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Tror nog de håller reda på vilkas fans som står utanför och att då även ett bortalag kan förlora matchen.



#2627

Postad 06 juni 2020 - 13:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Äntligen börjar det röra sig i sport tablån🙏Att det sedan är IndyCar träning idag med start 18:00/ kval 23:00 / race 01:30 gör ju inte saken sämre😍

Redigerat av mcmike, 06 juni 2020 - 13:04.


#2628

Postad 02 juli 2020 - 16:55

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Vad har hänt med satsningen på 4K? Det finns ju bara en kanal och den visar program från Red Bull samt några fotbollsmatcher. Nu känns det som när 3D dök upp och försvann lika snabbt. Något som vore värt att visa är BBC och deras Earthfilmer.



#2629

Postad 08 juli 2020 - 20:34

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Kollade på Box 21 och det var rätt irriterande att för att få text för det rumänska var man tvungen att ha text även för det svenska.

Sådana finesser som att ha text enbart för ickesvenskt tal är tydligen för avancerat.

Övriga reflektioner är att gränssnittet är aningens bättre än HBO Nordic, bild och ljud sämre.
Inte mycket sevärt, har sett det mesta intressanta tidigare.

#2630

Postad 13 augusti 2020 - 17:04

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Små ryck i bilden hela tiden i WTA-sändningarna oavsett uppspelnings-enhet, streamen är vanliga 50fps, men original-innehållet är det inte. Noterade samma fenomen under förra veckans WTA-turnering under alla sändningar(utom finalen som sändes i Viasat Sport) som hade samma fel. Sunkigt att dom inte själva märker det och åtgärdar felet på två veckors tid. Viaplay i ett nötskal.

18 månader senare och Viaplay sänder fortfarande ut en 50fps-stream felaktigt/omöjligt konverterad från WTA's 60fps feed under alla WTA-sändningar från amerikanska kontinenterna, som just nu, varvid bilden har små ryck i sig hela tiden om man spelar upp den i utrustning korrekt inställt på 50Hz utsignal. Jag fattar inte vad det är för katastrofalt fel i huvudet på dom på Viaplay som gör att dom inte åtgärdar det trots dussintalet felanmälningar under över ett års tid, från mig och minst ett dussin antal bekanta.

Om man däremot ställer om Chromecasten/AppleTVn till "felaktig" inställd 60Hz utsignal, så blir bilden från matchen perfekt synkad med feeden och ryckfri i några sekunder, sen hoppar den till, som alltid när man spelar upp en 50fps-stream i 60Hz-läget, sen rycker bilden i några sekunder, innan den växlar tillbaka till att vara ryckfri i några sekunder. Startar man upp samma match via valfri Europeisk TV-kanals 50fps-sändning så får man matchen perfekt och helt ryckfri, då alla andra programbolag har vett på att använda WTA's 50fps-feed, avsedd för Europeiska marknaden.



#2631

Postad 07 september 2020 - 18:09

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Fanns det ingen 4k-stream på F1-loppet igår? Det fanns en i tablån tidigare under dagen, men när klockan var 15 och jag skulle slå på den så var den helt borta ur Viaplay-tablåerna?



#2632

Postad 07 september 2020 - 19:39

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Fanns det ingen 4k-stream på F1-loppet igår? Det fanns en i tablån tidigare under dagen, men när klockan var 15 och jag skulle slå på den så var den helt borta ur Viaplay-tablåerna?

Nu tittar jag inte på motorsport men när det gäller fotboll så är det inte helt ovanligt att det plockas bort ur tablån när de får problem och inte kan/orkar fixa till det. Det hände senast på den sista semifinalen i Champions League får några veckor sedan.



#2633

Postad 07 september 2020 - 20:49

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Nu tittar jag inte på motorsport men när det gäller fotboll så är det inte helt ovanligt att det plockas bort ur tablån när de får problem och inte kan/orkar fixa till det. Det hände senast på den sista semifinalen i Champions League får några veckor sedan.

Jag förstår, tack för svaret. Det var mer än jag kände till men det förvånar mig inte ett dugg. Vet du om det är hos Viaplay problemen uppstår, eller är det tidigare i kedjan, så 4K-direktsändningarna lyfts bort ur V Sport Ultra HD-kanalen också?



#2634

Postad 07 september 2020 - 20:56

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Jag förstår, tack för svaret. Det var mer än jag kände till men det förvånar mig inte ett dugg. Vet du om det är hos Viaplay problemen uppstår, eller är det tidigare i kedjan, så 4K-direktsändningarna lyfts bort ur V Sport Ultra HD-kanalen också?

Ingen aning, tyvärr.



#2635

Postad 15 september 2020 - 20:09

ekorre8
  • ekorre8
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Äntligen 5.1 ljud via Android tv appen.

#2636

Postad 19 september 2020 - 03:47

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Något jag irriterar mig på att när man sätter sig och skall se en film utan mobil eller dator i rummet kommer det en förb-d kod man ska knappa in i datorn som man givetvis då har stängt av och finns i en annan del av huset. Ta bort det, det stör och fyller ingen funktion.



#2637

Postad 19 september 2020 - 07:27

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 854 inlägg
  • 0
Hade det irriterande fenomenet med Cmore appen i ATV4 men är bättre sen något år, men med viaplay har det aldrig varit så på ATV4 iaf.

#2638

Postad 19 september 2020 - 09:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Enda Koden vi brukar få fylla i, är den man får från Viaplay och en gratis hyrfilm🌞

Redigerat av mcmike, 19 september 2020 - 09:14.


#2639

Postad 19 september 2020 - 21:48

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Något jag irriterar mig på att när man sätter sig och skall se en film utan mobil eller dator i rummet kommer det en förb-d kod man ska knappa in i datorn som man givetvis då har stängt av och finns i en annan del av huset. Ta bort det, det stör och fyller ingen funktion.

Det låter som att du beskriver remote-inloggningsfunktionen, vilket är en funktion jag personligen uppskattar väldigt mycket hos Viaplay, CMore, ComhemPlay och Yle Arenan, och omvänt saknar hos bl a Netflix, Telenor och EurosportPlayer(vill dock minnas att den fanns förr hos Netflix för 5-6år sedan?), för den låter en logga in enheter på distans utan att behöva ge ut inloggningsuppgifter, vilket man kanske inte vill göra till barn som befinner sig hemma medan man själv är någon annanstans. Dock ser jag ingen brist i möjligheten att erbjuda användaren valfriheten att logga in antingen med kod, eller med email/lösenord, så där brister Viaplay, och din kritik är fullt befogad.

Att du däremot blir uppgiven att logga in hela tiden tyder på att ni antingen använder kontot på för många enheter, varvid äldsta blir utloggad(åtminstone på nyare Viaplay-konton), eller möjligtvis att någon eller nån funktion nollställer appens sparade data då och då? Är det lätt att förväxla nollställningen av cachen och sparade data på din enhet?

Några av våra enheter blir emellanåt utloggade, men det rör sig uteslutande om Apple-enheter, min Smart-TV och min Android-app har inte blivit utloggade på mycket längre tid än så, så således borde jag varit den som blivit utloggad, eftersom min inloggning är "äldst", men det blir jag aldrig. Skulle således kunna vara en bugg i just Apple-apparna eller deras OS som gör att appen inte kommer åt den sparade inloggningen under vissa omständigheter.



#2640

Postad 20 september 2020 - 06:56

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Det låter som att du beskriver remote-inloggningsfunktionen, vilket är en funktion jag personligen uppskattar väldigt mycket hos Viaplay, CMore, ComhemPlay och Yle Arenan, och omvänt saknar hos bl a Netflix, Telenor och EurosportPlayer(vill dock minnas att den fanns förr hos Netflix för 5-6år sedan?), för den låter en logga in enheter på distans utan att behöva ge ut inloggningsuppgifter, vilket man kanske inte vill göra till barn som befinner sig hemma medan man själv är någon annanstans. Dock ser jag ingen brist i möjligheten att erbjuda användaren valfriheten att logga in antingen med kod, eller med email/lösenord, så där brister Viaplay, och din kritik är fullt befogad.

Att du däremot blir uppgiven att logga in hela tiden tyder på att ni antingen använder kontot på för många enheter, varvid äldsta blir utloggad(åtminstone på nyare Viaplay-konton), eller möjligtvis att någon eller nån funktion nollställer appens sparade data då och då? Är det lätt att förväxla nollställningen av cachen och sparade data på din enhet?

Några av våra enheter blir emellanåt utloggade, men det rör sig uteslutande om Apple-enheter, min Smart-TV och min Android-app har inte blivit utloggade på mycket längre tid än så, så således borde jag varit den som blivit utloggad, eftersom min inloggning är "äldst", men det blir jag aldrig. Skulle således kunna vara en bugg i just Apple-apparna eller deras OS som gör att appen inte kommer åt den sparade inloggningen under vissa omständigheter.

Då förstår jag.  Nog har jag många Viaplay-appar i olika burkar som jag använder, dock inte samtidigt.  Senast var det min CD One Placebox som jag tömt cacheminnet på, vilket kan vara orsaken. 


Redigerat av Huddingebo, 20 september 2020 - 08:40.


#2641

Postad 20 september 2020 - 08:26

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 084 inlägg
  • 0

Fick en uppdatering av Viaplay i min Sony TV för någon vecka sedan och nu har den Dolby Digital.



#2642

Postad 20 september 2020 - 08:51

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Fortfarande 2.0 ljud genom Chromecast..

#2643

Postad 21 september 2020 - 09:59

Stormen
  • Stormen
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Fortfarande 2.0 ljud genom Chromecast..

Köpte mig en Chromecast Ultra och blev paff över att det inte var mera än 2 kanaler. Jag har vanligt avtal och inte Ultra med viaplay.

Tänkte jag skulle göra mig av med datorn som jag kör gamla chrome på för att få ut 7.1

 

Men om jag går tillbaka i trådarna så förstod jag att man faktiskt har haft DD ljud med chromecast?

 

Det verkar fungera med Apple TV 4K.    

Men jag tänker att de borde jobba med att det ska bli DD även på chromecasten=?

 

 

EDIT: jag kontaktade supporten och med lite tur så får jag tillbaka om deras tekniker jobbar på en lösning. Hade varit bra och veta om det tex är på G mot slutet av året osv. Annars får man springa oköpa sig en Apple TV 4K. Det ska tydligen funka med 7.1 då.


Redigerat av Stormen, 21 september 2020 - 10:26.


#2644

Postad 22 september 2020 - 21:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Det stämmer att det fanns DD ljud tidigare genom chromecasten. Ställde frågan även jag när det begav sig, men kommer inte ihåg svaret nu varför det togs bort..

Redigerat av mcmike, 22 september 2020 - 21:54.


#2645

Postad 23 september 2020 - 14:11

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Jag har vanligt avtal och inte Ultra med viaplay.

 

 

Viaplay har väl inget speciellt ultraavtal? Ingår inte kanalen i vanliga sportpaketet? Nu får jag ju Viaplay genom att jag har sportpaketet via kabelleverantör men jag har inte sett att det krävs speciellt avtal för 4k som för Netflix.



#2646

Postad 25 september 2020 - 09:52

Stormen
  • Stormen
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Det enda svaret jag får från supporten angående 7.1 på Chromecasten är att "det är på tapeten"  Men det lär det väl ha varit sen 2019. Synd att de inte har en känd plan till chromecastägarna om förväntad lösning på problemet. Viaplay loggan är ju på varje paket som säljs.



#2647

Postad 27 september 2020 - 18:27

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

jag upplever problem med bildkvaliteten när jag kollar på viasat sport. 

 

jag streamar från telefon via chromecast och har 30mbit bredband från telia.

 

jag upplever väldigt ofta att bilden helt plötsligt blir pixlig och får väldigt dålig upplösning.

 

Finns det något jag kan göra åt detta eller räcker bredbandet inte till helt enkelt?

 

i viaplay-appen kan man ju ändra bildkvalitet från  hög till låg och några där emellan men jag märker ingen skillnad när jag ändrar där.



#2648

Postad 27 september 2020 - 18:43

Ibymafayhas
  • Ibymafayhas
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

jag upplever problem med bildkvaliteten när jag kollar på viasat sport. 

 

jag streamar från telefon via chromecast och har 30mbit bredband från telia.

 

jag upplever väldigt ofta att bilden helt plötsligt blir pixlig och får väldigt dålig upplösning.

 

Finns det något jag kan göra åt detta eller räcker bredbandet inte till helt enkelt?

 

i viaplay-appen kan man ju ändra bildkvalitet från  hög till låg och några där emellan men jag märker ingen skillnad när jag ändrar där.

 

Har 1000 Mbit internet (trådat) och har samma problem med pixlad bild emellanåt så inte på vår sida problemet är.



#2649

Postad 27 september 2020 - 20:14

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Har 1000 Mbit internet (trådat) och har samma problem med pixlad bild emellanåt så inte på vår sida problemet är.

 

är det ett känt problem detta? så viaplay själva vet om och jobbar med?

känns ju sådär att betala 400kr/mån för en tjänst som inte funkar som den ska.

 

dom borde förresten veta om det för förra helgen så stod det till och med att dom hade problem med live-sändningen, och då var det liknande problem fast ännu värre.



#2650

Postad 28 september 2020 - 09:55

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

jag upplever problem med bildkvaliteten när jag kollar på viasat sport. 

 

jag streamar från telefon via chromecast och har 30mbit bredband från telia.

 

jag upplever väldigt ofta att bilden helt plötsligt blir pixlig och får väldigt dålig upplösning.

 

Finns det något jag kan göra åt detta eller räcker bredbandet inte till helt enkelt?

 

i viaplay-appen kan man ju ändra bildkvalitet från  hög till låg och några där emellan men jag märker ingen skillnad när jag ändrar där.

Problemet ligger inte i din ände. Inställningen för bildkvalitet i appen påverkar inte när man castar, då väljs auto/max automatiskt i alla VOD-appar.

 

är det ett känt problem detta? så viaplay själva vet om och jobbar med?

Viaplays serverpark är underdimensionerad sen flera år tillbaka, och går alltid på knäna när det är nån stor match på kvällarna eller helgerna, det är ingenting dom brytt sig om att åtgärda dom senaste åren. Svenskar är generellt idioter och betalar glatt överpriser för tjänster oavsett hur usla dom är.

Dom diffusa felmeddelanden du nämner från förra helgen har ingenting med serverkapaciteten att göra, det är andra problem av olika sorter som dom har 2-3ggr i månaden.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.