Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Witcher 3

819 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Witcher 3: Wild Hunt (PC) (PC-spel) 9 9,44 (17) 128:-
The Witcher 3: Wild Hunt (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 8,76 (28) 309:-
The Witcher 3: Wild Hunt (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 9 8,86 (6) 216:-

#701

Postad 14 april 2016 - 08:16

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag har inte spelat någonting på 2 veckor nu.......känner inget direkt sug heller. Har nästan glömt av att jag äger spelet :).



#702

Postad 14 april 2016 - 09:22

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Grejen är att suget kommer när du inte lirat på ett tag och plockar upp det igen, har jag märkt. :)



#703

Postad 14 april 2016 - 10:06

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Det är synd att spelet är så långt eftersom de sista 15-20h är de bästa och de flesta som spelar detta kommer aldrig dit.

#704

Postad 14 april 2016 - 10:25

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag hoppas det kommer tillbaka! :)

 

Hade jag kört mainstory endast så hade jag väl vara klar på de 80 timmar jag spelar?



#705

Postad 14 april 2016 - 13:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja för länge sen.



#706

Postad 14 april 2016 - 15:06

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Som jag misstänkte.

 

Skall strunta att göra så många frågetecken om jag får upp suget igen bara.



#707

Postad 14 april 2016 - 18:05

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Klarade spelet på ganska exakt 50 h. Gjorde en del sidouppdrag och en del hunts.

#708

Postad 14 april 2016 - 19:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Blood and Wine..

 

YMC7TiX.jpg



#709

Postad 14 april 2016 - 19:16

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

..bild.

 

Finns det något datum för det DLC-släppet?



#710

Postad 14 april 2016 - 19:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nja, rykte: http://www.gamespot....e/1100-6438798/



#711

Postad 14 april 2016 - 19:23

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Oooh, good times ahead!  :wub:



#712

Postad 27 april 2016 - 13:03

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 124 inlägg
  • 0

Jag behöver lite tips.
Jag har spelat igenom Mainquest och expansionen på motsvarande normal svårighetsgrad och då jag körde expansionen och efter det avslutade MQ så blev det ganska enkelt.

Nu sitter jag med tre egentliga val inför Blood and wine.
1. Ladda den senaste saven mellan Heart of stone och sista akten i MQ och spela den kommande expansionen.
2. Starta en ny omgång och spela igenom allt igen på en högre svårighetsgrad och göra lite andra val.
3. New game+ och köra igenom allt igen fast fullkitad från start.

 

Vad tror ni ger mest? Det hade ju vart gött att slippa leta utrustningsritningar men att inte hitta nått bra loot förstör ju också.


Redigerat av CallMeNobody, 27 april 2016 - 13:12.


#713

Postad 28 april 2016 - 04:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vad tror ni ger mest? Det hade ju vart gött att slippa leta utrustningsritningar men att inte hitta nått bra loot förstör ju också.

Dunno. Är ju visst omspelningsvärde helt klart, men jag vill inte spela om eftersom så som jag spelade första gången är mitt Witcher-universum och om man ändrar på det så blir det ju fake så att säga :)

 

Jag är inte så brydd över utrustning, det har ändå aldrig varit spelets höjdpunkt. Jag vill att Geralt ska vara mäktig nu efter allt han varit med om. Det roligaste är ändå storyn.

 

Och på tal om det, ny info om expansionen:

 

  • New area of the expansion will be about "as big as all islands of Skellige combined"
  • New gwent deck SKELLIGE will come out (was already confirmed at PAX EAST)
  • No Release date yet
  • They haven't seen any trailers/teasers yet
  • Release should be before E3 (because that would make most sense)
  • Talked about (in their opinion, fair) "price/content"-ratio for the exapnsion pass
  • They don't plan to go on sale with the exp. pass right after release (Why should they? :D )
  • Graphics for the new area have been improved and CDPR was thinking if they should replace for example the grass on the WHOLE map with the new, better grass :D A joke was made that the improved graphics now look better than what we saw at the E3 2014 trailer ;-)

 

 

Finns lite nygamla bilder här om ni inte har sett dem också. Postade dem i forumet först men vårt nya forum klarar inte av bildformatet.



#714

Postad 28 april 2016 - 07:03

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 124 inlägg
  • 0

Äh, kan ju inte svara utan att spoila.
Hur skriver man de där fina spoilermarkeringarna?



#715

Postad 28 april 2016 - 07:34

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Dunno. Är ju visst omspelningsvärde helt klart, men jag vill inte spela om eftersom så som jag spelade första gången är mitt Witcher-universum och om man ändrar på det så blir det ju fake så att säga :)

 

Jag är inte så brydd över utrustning, det har ändå aldrig varit spelets höjdpunkt. Jag vill att Geralt ska vara mäktig nu efter allt han varit med om. Det roligaste är ändå storyn.

 

Och på tal om det, ny info om expansionen:

 

  • New area of the expansion will be about "as big as all islands of Skellige combined"
  • New gwent deck SKELLIGE will come out (was already confirmed at PAX EAST)
  • No Release date yet
  • They haven't seen any trailers/teasers yet
  • Release should be before E3 (because that would make most sense)
  • Talked about (in their opinion, fair) "price/content"-ratio for the exapnsion pass
  • They don't plan to go on sale with the exp. pass right after release (Why should they? :D )
  • Graphics for the new area have been improved and CDPR was thinking if they should replace for example the grass on the WHOLE map with the new, better grass :D A joke was made that the improved graphics now look better than what we saw at the E3 2014 trailer ;-)

 

 

Finns lite nygamla bilder här om ni inte har sett dem också. Postade dem i forumet först men vårt nya forum klarar inte av bildformatet.

Dom är inte snål med mer area alltså :o Nice!



#716

Postad 28 april 2016 - 07:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Hur skriver man de där fina spoilermarkeringarna?

 

 

Markera texten, tredje ikonen från vänster uppifrån (Special BBkod), sen väljer du spoiler.


Redigerat av Zoiler, 28 april 2016 - 07:34.


#717

Postad 28 april 2016 - 09:21

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 124 inlägg
  • 0

aha!
 

Spoiler


#718

Postad 28 april 2016 - 09:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Haha ja... exakt samma här. Men man kan inte få allt tyvärr. Eller jo om man spelar om, men det blir samma sak åt andra hållet.



#719

Postad 10 maj 2016 - 19:14

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 3
Förvånad över att se att ingen har nämnt att det finns släppdatum för nästa expansion "Blood & wine". 31 maj släpps det!

https://twitter.com/...047276538679299

Redigerat av Palter, 10 maj 2016 - 19:16.


#720

Postad 11 maj 2016 - 08:48

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 124 inlägg
  • 0

Förvånad över att se att ingen har nämnt att det finns släppdatum för nästa expansion "Blood & wine". 31 maj släpps det!

https://twitter.com/...047276538679299

 

Vi sitter fortfarande och dreglar.



#721

Postad 11 maj 2016 - 23:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 3

Info overload

 

Lol? Det är ju för fan som om det vore Witcher 4.



#722

Postad 12 maj 2016 - 08:01

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 2

Haha snacka om valuta för pengarna, finns nog ingen som kan vara missnöjd med ett seasonpass kan jag tänka mig.

Förmodligen bästa spelet jag kört, många kategorier :)

 

Det enda minuset spelet kan få är att det tar sån tid från verkligheten  :ph34r:  Sen kan det vara ett plus vissa gånger också såklart!


Redigerat av hifimarcus, 12 maj 2016 - 08:02.


#723

Postad 12 maj 2016 - 08:10

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Oh, happy days!!



#724

Postad 12 maj 2016 - 08:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Börjar bli sugen på det igen :D

#725

Postad 21 maj 2016 - 12:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Är DLC något man behöver köpa från början eller är det end game content?



#726

Postad 21 maj 2016 - 13:42

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0

På förra DLC så var rekommenderad lvl 30, Blood & Wine kommer vara högre antar jag.



#727

Postad 21 maj 2016 - 13:56

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Rekommenderad lvl för Blood and Wine är 35 så det är end game nivå.

#728

Postad 22 maj 2016 - 09:32

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Rekommenderad lvl för Blood and Wine är 35 så det är end game nivå.

 

Går det att starta BAW och komma direkt till lvl 35? Jag började om vanilla, men fyfan vad jag underskattade antalet timmar det tog. 



#729

Postad 22 maj 2016 - 10:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Memo to self. Skaffa DLC innan slutet.

#730

Postad 22 maj 2016 - 14:37

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Går det att starta BAW och komma direkt till lvl 35? Jag började om vanilla, men fyfan vad jag underskattade antalet timmar det tog.


Kan tänka mig att questen för dlc:M kommer upp tidigt men att det inte är någon idé att göra dem innan typ lvl30-35. Är ganska säker på att man inte kommer kunna "hoppa" upp i lvl bara för att man startar dlc:et.

#731

Postad 01 juni 2016 - 07:33

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Går det att starta BAW och komma direkt till lvl 35? Jag började om vanilla, men fyfan vad jag underskattade antalet timmar det tog. 

 

Jag testade spelet lite igår, nu fortsatte jag på min gamla save. Men det kom upp någon info om att man kunde starta i två andra lägen, tror ena var att man kunde starta DLC:t och få en färdig karaktär med passande level och gear. Tredje valet var att starta hela spelet ifrån noll.

 

Syndes inte först då jag inte hade uppdaterat till 1.20 updaten för hela spelet. Men startade om när den var klar då kom det upp en bild i startscreen med den där infon. ..menyer och kartan var helt ändrad med den updaten med eller om det har varit tidigare. Har inte spelat det på länge.



#732

Postad 04 juni 2016 - 19:52

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Någon mer som tycker styrning och så är helt annorlunda nu än tidigare, fick sitta och pilla med känsligheten.

Kan det vara uppdateringen 1.20 som "nollade" ens gamla settings? Var mycket som dom ändrat utseende på i menyer sen jag lirade main-game.

 

Tycker DLC:et verka hålla klass iaf. Var aningen skeptisk till en början då det var mer cutscenes än spelande men var väl för att bygga story.

 

 

Edit:

Har alla glömt att Blood and Wine-DLC:t finns att köpa, skrivs inget här inne ju vad folk tycker om det.

Eller är alla upptagna med spelet? ;)


Redigerat av HenkeEdge, 16 juni 2016 - 15:36.


#733

Postad 30 juli 2016 - 02:30

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Är inte ens klar med main quest i novigrad. Level 21 kan sparka uppåt i nivå rätt bra. Stör mig på att jag inte hittat några enkla standardpotions som devil puffbomb mm men har superior...

Jag får morrowind vibbar speciellt av skellinge.

#734

Postad 01 augusti 2016 - 13:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 2
Rea i Playstation shoppen..
Köpte de för 220 spänn eller där i närheten.
Ska de väl vara värt :-)

#735

Postad 01 augusti 2016 - 13:48

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 1

Rea i Playstation shoppen..
Köpte de för 220 spänn eller där i närheten.
Ska de väl vara värt :-)

Det kan du hoppa upp och sätta dig på att det är :)

 

Kommer dröja länge innan man hittar bättre spel för pengarna...



#736

Postad 01 augusti 2016 - 14:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Det kan du hoppa upp och sätta dig på att det är :)
 
Kommer dröja länge innan man hittar bättre spel för pengarna...


Låter bra det, men jag blev lite snål å struntade i expansionerna men de går väl att köpa dem till vintern eller nå.
För mycket spel å för lite tid heh.

#737

Postad 01 augusti 2016 - 14:17

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Låter bra det, men jag blev lite snål å struntade i expansionerna men de går väl att köpa dem till vintern eller nå.
För mycket spel å för lite tid heh.

Ja du kan vänta med dem, du lägger till 30h speltid med dom så samma sak där...extremt mycket för pengarna :)

 

Går att spela Witcher på många olika vis, ska du göra allt i spelet så har du lätt 200h att lägga. Finns massvis med secondary quests, frågetecken och landmarks att besöka utöver main story.

Ska man klaga på Witcher 3 så är det antingen framerate på PS4 som kan vara sisådär ibland och att det nästan finns för mycket att göra så det är lätt att tappa main story litegrann.



#738

Postad 01 augusti 2016 - 16:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ahh..Men de låter ju ändå kul.
Bara sticka ut å utforska :-)

Var typ allt jag gjort i Fallout 4

#739

Postad 01 augusti 2016 - 19:27

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
Blev riktigt sugen på att köpa det när jag såg det på rean men samtidigt är jag lockad av GOTY edition som jag antar kommer rätt snart. Den stora frågan är bara hur jag ska ha tid att spela det.

#740

Postad 02 augusti 2016 - 02:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Kan nog lika gärna ta det i etapper. Nivå 22 Kan släppa det mesta av det jag har kvar i Velen men har en hel del kvar i Novigrad och Skellinge. Kaer Morhen är väl förhoppningsvis bara för epiloguen :)


Redigerat av oqvist, 02 augusti 2016 - 02:58.


#741

Postad 02 augusti 2016 - 08:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Såja,precis börjat spela och kommit till första värdshuset.Redan tagit ett till uppdrag av en smed och nu känner jag bara för att rida ut i skogen å utforska hehehe

#742

Postad 02 augusti 2016 - 22:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Vad är bästa strategin i början?
Följa main eller utforska frågetecken ,ta småuppdrag ?

Tycker de verkar knepigt med crafting,alchemist å blommor å sånt..

#743

Postad 02 augusti 2016 - 23:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 2

Ta huvuduppdraget och sidouppdrag. Frågetecknen kommer du tröttna på till slut (för det finns skitmånga). Men du kan ju alltid ta dem på vägen till andra uppdrag.



#744

Postad 03 augusti 2016 - 04:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Huvuduppdragen ger mest xp och agerar lite tutorial i början så jag skulle fokusera rätt mycket på dem till en början så du får tillgång till alla funktioner åtminstone tills du kommer en bit in i Velen. Ska du ut och jaga frågetecken kommer du bränna ut dig själv. Jag gör contracts och treasure hunts allt eftersom jag är lagom level. Treasure hunts kan va drygt göra för tidigt så du får vänta innan du får användning för grejerna...

 

Sen selekterar jag lite bland sidouppdragen. Jaga gwent kort tar dig till många av huvudkaraktärerna som det är värt göra sidouppdragen för. Är det första Witcherliret kan det va ett bra sätt att se till att inte missa någon större quest del och minska random dude fetch questerna även om de lyckas hålla hög kvalitet överlag.

 

Då slipper du hålla på allt för mycket med radiant quests som bandit camps, monster nests etc som du stöter på om du jagar en massa frågetecken. Kan va kul men de förökar sig rejält.

 

Behöver inte va orolig för att levla fel när du kommer en bit in kommer du hitta potioner som låter dig göra om din karaktär. Satsa på Igni brukar va rätt bra för stridandet mot människor speciellt i grupp och lätt att använda.. Aard är riktigt bra en mot en. Gjort om min nu kör bara på stål det blir lite knöligare med banditerna när man inte bara kan spamma igni att avverka dem fort och smidigt.

 

I karaktärträdet så lägg ex grön mutagen tillsammans med gröna skills (alkemi). Blå mutagener för dina signs och röda för dina combat skills så förstärks dem. Tror inte de täckte det i tutorialen eller så var jag ouppmärksam.

 

Min första karaktär körde jag lätt armour perksen sen drog jag bara upp skillsen i igniträdet och snabba attacker. Ignorera totalt tunga attacker med igni bränner du bort ev rustning ändå ändå. Sen la jag till att inte ta skada om jag rollar för att undvika attacker slipper jag dribbla med Quen fungera rätt så smidigt närmast odödlig när man rör på sig.

 

Körde också 3 skill points på Axii för att kunna snacka ur mig de mesta enkelt. Inte direkt jättenödvändigt förvisso men strömlinjeformar en del i alla fall. 

 

Nu har jag lagt om den lite mer mot alkemi då jag hittat de flesta potions. Bara någon arch spindel eller något som gäckar en :)



#745

Postad 03 augusti 2016 - 08:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tack för tipsen,hur ska man göra med allt material man hittar?
Plocka isär allt i mindre delar?
Eller bara spara allt å hoppas man kan crafta sen?
Känns inte som de är så mycket info om sånt motför allt annat i spelet.
Men de kanske kommer sen.

#746

Postad 03 augusti 2016 - 09:43

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Det hjälper såklart att ha lite RPG erfarenhet då det inte är extremt mycket tutorial för just crafting och den delen.

 

Men kortfattat skulle jag säga att du ska spara all crafting material tills du hittar en smed som kan göra det du tänkt crafta. Du kommer samla på dig blueprints med tiden, och det är egentligen bara kolla vad som krävs i blueprinten för att skapa den.



#747

Postad 03 augusti 2016 - 12:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tack för tipsen,hur ska man göra med allt material man hittar?
Plocka isär allt i mindre delar?
Eller bara spara allt å hoppas man kan crafta sen?
Känns inte som de är så mycket info om sånt motför allt annat i spelet.
Men de kanske kommer sen.

 

Tror inte jag plockade isär något nån gång under mina 150+ timmar. Du kan strunta i crafting tills du har kommit längre om du känner för det.



#748

Postad 03 augusti 2016 - 14:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ah ok.

Kört ett tag till idag.

Riktigt skoj är det.
Haft en svacka på flera veckor när jag knappt orkat spela nå...Känns kul med en story för omväxlings skull.
Kört Dark Souls sista tiden

#749

Postad 03 augusti 2016 - 15:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 1

När du börjar få tag på lite mer avancerade potions och fixat lite trofeer börjar det bli smidigt kunna plocka isär saker för att fixa nya potions, kunna bygga ny rustning billigare återanvända runes. Men vid det laget det blir riktigt användbart har du nog lärt dig liret :)



#750

Postad 04 augusti 2016 - 01:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Som vanligt slarvar jag med sparningarna.
Sparar lite hur som helst.
Tog ett sidouppdrag och stack ner i en grotta med spindlar....Fick så sjukt med stryk av en enda liten spindel..sprang omkring i en timma å försökte överleva utan resultat..Å med 1 år loadtid/dödsfall.

Innan jag såg att rekommenderad lvl var 33 och jag har 3 haha....

Bara bita i det sura äpplet och leta reda på en gammal save ..

Jaja..

Redigerat av moparman, 04 augusti 2016 - 01:15.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.