Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Corona och hur den sprids och är aktiv

2286 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#51

Postad 01 december 2020 - 10:24

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Hur långt är lite mer än en armlängd då?



#52

Postad 01 december 2020 - 10:34

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 1

Hur långt är lite mer än en armlängd då?

 

Återigen är det verkligen svårt? Det känns som att du i detta fallet gör allt i din makt för att göra en enkel fråga väldigt komplicerad.



#53

Postad 01 december 2020 - 10:42

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Återigen är det verkligen svårt? Det känns som att du i detta fallet gör allt i din makt för att göra en enkel fråga väldigt komplicerad.

Om det är så lätt så kan du svara på hur lång en armlängd är. WHO skriver att man ska hålla minst 1 meter avstånd. Hur lång en arm är kan inte ens FHM svara på.

 

 

 
NQ3Ua3J-_bigger.jpg
 
Hej! "En armlängds avstånd" är det vi brukar hålla oss till. Ett exakt avstånd är svårt eftersom det beror på situation. Men jag tar önskemålet vidare. Hälsar Åsa

 

 

 

Redigerat av Buddypresley, 01 december 2020 - 12:12.


#54

Postad 01 december 2020 - 10:59

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 1

Fäll ut din arm och låt den vara din måttstock för en armslängd. Det spelar ingen roll om armen är 5cm kortare eller längre än grannens.



#55

Postad 01 december 2020 - 12:21

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

 

Om det är så lätt så kan du svara på hur lång en armlängd är. WHO skriver att man ska hålla minst 1 meter avstånd. Hur lång en arm är kan inte ens FHM svara på.

 

 

 
NQ3Ua3J-_bigger.jpg
 
Hej! "En armlängds avstånd" är det vi brukar hålla oss till. Ett exakt avstånd är svårt eftersom det beror på situation. Men jag tar önskemålet vidare. Hälsar Åsa

 

 

 

 

 

Ok, en armlängds avstånd är inte ett exakt mått. Men jag vänder på frågan: Du som verkar gå efter WHOs "en meter", har du med dig mätutrustning för att vara säker på att du håller detta exakta mått?



#56

Postad 01 december 2020 - 12:28

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Ok, en armlängds avstånd är inte ett exakt mått. Men jag vänder på frågan: Du som verkar gå efter WHOs "en meter", har du med dig mätutrustning för att vara säker på att du håller detta exakta mått?

Jag håller minst det dubbla avståndet som WHO rekommenderar och jag litar på mitt ögonmått. 



#57

Postad 01 december 2020 - 12:52

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Jag håller minst det dubbla avståndet som WHO rekommenderar och jag litar på mitt ögonmått. 

 

Ok, men du förstår nog vad min poäng är trots det. Så länge folk inte har med sig tumstock ut så spelar det ingen roll om man anger "mer än en armlängd" eller "en meter". Det blir i praktiken ungefär samma avstånd.



#58

Postad 01 december 2020 - 12:53

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 1

Försöker så gott jag kan följa Folkhälsomyndighetens rekommendation gällande avstånd, som jag tycker är lättförståelig och enkel att följa.

 

https://www.folkhals...a-manniskor.pdf

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2020-12-01 kl. 12.42.56.png   962,97K   3 Antal nerladdningar



#59

Postad 01 december 2020 - 13:05

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Ok, men du förstår nog vad min poäng är trots det. Så länge folk inte har med sig tumstock ut så spelar det ingen roll om man anger "mer än en armlängd" eller "en meter". Det blir i praktiken ungefär samma avstånd.

Det jag invänder mot är att FHM inte anger avståndet i känd enhet. En armlängd kan vara 50 cm för vissa.



#60

Postad 01 december 2020 - 13:24

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 3

Det jag invänder mot är att FHM inte anger avståndet i känd enhet. En armlängd kan vara 50 cm för vissa.


Men det är ju för att ingen hade kunnat följa ett exakt avstånd ändå för man bär inte med sig ett måttband. Däremot ”bär” de flesta med sig en arm eller två vilket då är lätt att relatera till. Helt meningslös sak att hänga upp sig på.

#61

Postad 01 december 2020 - 13:53

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Vad stabbe sa!



#62

Postad 01 december 2020 - 19:26

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Men det är ju för att ingen hade kunnat följa ett exakt avstånd ändå för man bär inte med sig ett måttband. Däremot ”bär” de flesta med sig en arm eller två vilket då är lätt att relatera till. Helt meningslös sak att hänga upp sig på.

Instämmer.

 

Med tanke på den mängd skyltar och olika anslag jag sett med måtten 1.5 m eller 2 m borde budskapet vara ganska lättförståeligt. Förutsatt att man vill förstå alltså  ;)

 

Jag såg en kul filmsnutt i våras på detta temat. Det var en kille som knallade runt i Stockholm med en utfälld tumstock. Han konstaterade att 2 m är väldigt långt om det är på en gata i Stockholm.

 

Mindre kul var för ett tag sedan när en kille som ställde sig knappt en meter från mig, pekade på en skylt och frågade "Detla är väl 2 meter?". Jag frågade hur lång han var, då såg han väldigt förvånad ut och flyttade sig.



#63

Postad 01 december 2020 - 19:50

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Var en kvinna med rullator i Tokholm som också gick omkring med tumstock utfälld. Alla andra skulle avvika... Var väl intervjuad sv någon tidning.

Edit: Ingrid, 78 år. Finns med på flertalet sidor.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 01 december 2020 - 19:53.


#64

Postad 01 december 2020 - 20:13

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Här var det tydligt. Både SI-enheter och andra.  :D

Bifogad fil(er)


Redigerat av Buddypresley, 01 december 2020 - 22:00.


#65

Postad 01 december 2020 - 20:16

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Men getter är väl olika stora? Vilken typ av get ska kunna gå emellan?
Varför just get?

#66

Postad 01 december 2020 - 20:31

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 2

Det är ju bara för roligt när Buddy uppenbarligen missförstår FHM på avsikt, bara för att kunna gnälla om något. Man skulle lika gärna kunna byta ut två getter mot 32 stycken SSD-diskar och han skulle fortfarande tycka det vore vettigare än att använda armlängder.

 

Just eftersom SSD-diskar har tydliga standarder med specifika mått. :)



#67

Postad 01 december 2020 - 22:03

Göken99
  • Göken99
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 1

Försöker så gott jag kan följa Folkhälsomyndighetens rekommendation gällande avstånd, som jag tycker är lättförståelig och enkel att följa.

 

https://www.folkhals...a-manniskor.pdf

 

attachicon.gifSkärmavbild 2020-12-01 kl. 12.42.56.png

Just detta är ju problemet att många inte klarar av sådan tydlig information.

Man lyssnar hellre på alternativa fakta, eller fokuserar som i detta fall på avsaknad av exakt måttenhet precis som man skulle gå omkring med en mätutrustning! Det är knappast det som det handlar om!

 

Just att Informationen från FHM är så tydlig är för att folk med hjälp av sunt förnuft ska förstå vad det handlar om!


Redigerat av Göken99, 01 december 2020 - 22:06.


#68

Postad 01 december 2020 - 22:17

Göken99
  • Göken99
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 2

Vill bara säga att jag tycker att detta forum INTE är lämpat för detta!!

Corona info bör/(skall) ges från 1:a källa och inte genom ”förståsipåare” eller liknande.

Detta ÄR ett så viktigt ämne så att tro att ”hemmabinördar” skall kunna ge en rättvis information om detta är att be om halvsanningar och ryktesinformation!

Jag ser själv när jag läser mitt inlägg att det är tufft ja kanske lite dumt skrivet men jag menar verkligen att så viktig info skall bedrivas på rätt kanal. Däremot kan man ge en länk till forum där det finns expert och läkarkompetens .

 

Just detta inlägg tycker JAG är bra.



#69

Postad 01 december 2020 - 22:32

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Försöker så gott jag kan följa Folkhälsomyndighetens rekommendation gällande avstånd, som jag tycker är lättförståelig och enkel att följa.

 

https://www.folkhals...a-manniskor.pdf

 

attachicon.gifSkärmavbild 2020-12-01 kl. 12.42.56.png

Men är det inte igentligen 2 armlängders avstånd på denna bild? :mellow: 



#70

Postad 02 december 2020 - 06:11

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Men är det inte igentligen 2 armlängders avstånd på denna bild? :mellow:

 

Om alla håller en armslängd till sin nästa blir det alltid två armslängder totalt. Alltså totalt två armslängder när du och jag håller EN armslängd mellan oss. Frågor på det?  :)



#71

Postad 02 december 2020 - 07:05

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Om alla håller en armslängd till sin nästa blir det alltid två armslängder totalt. Alltså totalt två armslängder när du och jag håller EN armslängd mellan oss. Frågor på det?  :)

Är det så FHM menar eller är det en egen tolkning?



#72

Postad 02 december 2020 - 07:23

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1

Är det så FHM menar eller är det en egen tolkning?

Ring och fråga FHM istället för att ställa dina puckade frågor/påståenden här om du är så j*vla osäker...!!!

#73

Postad 02 december 2020 - 08:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Ring och fråga FHM istället för att ställa dina puckade frågor/påståenden här om du är så j*vla osäker...!!!

Jag själv är inte osäker, jag håller avstånd med råge och litar på mitt ögonmått. Däremot så är jag kritisk till att avståndet skrivs som armlängd. Det blir en diskussion om det, och det skulle det inte behöva bli om FHM gjort som WHO och sagt minst 1 meter. Det viktiga är att alla förstår och inte bara du och jag.



#74

Postad 02 december 2020 - 08:37

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 1

Det behöver inte vara en diskussion om man väljer att förstå vad FHM säger



#75

Postad 02 december 2020 - 09:13

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Jag har försökt och hitta info om hur långt avstånd man ska hålla genom att gå in här https://www.folkhals...brott/covid-19/

 

Jag kan inte hitta den info om armlängd som det länkats till tidigare i tråden. Det enda som jag fått upp är att "hålla avstånd". På WHO:s hemsida så tar det några sekunder att hitta infot om 1 meter.



#76

Postad 02 december 2020 - 09:28

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Jag har försökt och hitta info om hur långt avstånd man ska hålla genom att gå in här https://www.folkhals...brott/covid-19/
 
Jag kan inte hitta den info om armlängd som det länkats till tidigare i tråden. Det enda som jag fått upp är att "hålla avstånd". På WHO:s hemsida så tar det några sekunder att hitta infot om 1 meter.

Uppenbarligen är det ett stort problem för dig med tanke på hur du ältar detta här, på Hembioforum.

Du tror inte att du skulle få bättre hjälp av att kontakta FHM? Sannolikheten att de ör här och läser om Dina bekymmer är nog mikroskopisk, troligen obefintlig...

#77

Postad 02 december 2020 - 09:32

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Uppenbarligen är det ett stort problem för dig med tanke på hur du ältar detta här, på Hembioforum.

Du tror inte att du skulle få bättre hjälp av att kontakta FHM? Sannolikheten att de ör här och läser om Dina bekymmer är nog mikroskopisk, troligen obefintlig...

Varför har vi denna tråd?



#78

Postad 02 december 2020 - 09:39

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Varför har vi denna tråd?

Det undrar jag helt ärligt också....

#79

Postad 02 december 2020 - 09:52

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Det viktiga är att alla förstår och inte bara du och jag.

Menar du att det finns folk som inte förstår vad FHM menar? Vilka är det i så fall?



#80

Postad 02 december 2020 - 09:55

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Det undrar jag helt ärligt också....

Jag läser och skriver i tråden för att det är ett intressant och viktigt ämne. Varför läser och skriver du?


Menar du att det finns folk som inte förstår vad FHM menar? Vilka är det i så fall?

Hur långt är en armlängds avstånd i meter?



#81

Postad 02 december 2020 - 10:00

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Hur långt är en armlängds avstånd i meter?

Finns mig veterligen inga absoluta mått för en armlängd, men sträck ut dina armar och kolla med ditt enligt utsago bra ögonmått och bilda en egen uppfattning. Jag tror att alla är kapabla till det, såvida det inte finns försvårande funktionsnedsättningar.



#82

Postad 02 december 2020 - 10:02

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Menar du att det finns folk som inte förstår vad FHM menar? Vilka är det i så fall?

 

Finns en person, inga namn nämnda.....



#83

Postad 02 december 2020 - 10:14

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Finns mig veterligen inga absoluta mått för en armlängd, men sträck ut dina armar och kolla med ditt enligt utsago bra ögonmått och bilda en egen uppfattning. Jag tror att alla är kapabla till det, såvida det inte finns försvårande funktionsnedsättningar.

Nej, just det. Det finns inget absolut mått. Min arm är ca 70 cm. Vissa har längre vissa har kortare. Hur ska barn och småväxta tänka? Är det inte betydligt bättre och säga då t.ex. "minst 1 meter"? Däremot säger FHM att vi ska tvätta händerna i 20 sekunder. Visst, 20 sekunder, glasklart vad dom menar.



#84

Postad 02 december 2020 - 10:36

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Och du tror på allvar att en kortväxt är omedveten om hur korta armar den har sett till normen?



#85

Postad 02 december 2020 - 10:41

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Och du tror på allvar att en kortväxt är omedveten om hur korta armar den har sett till normen?

Nej det tror jag inte. En fråga till dig nu. Tycker du inte att det är tydligare med avstånd i meter än i armlängd?



#86

Postad 02 december 2020 - 10:43

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Om alla håller en armslängd till sin nästa blir det alltid två armslängder totalt. Alltså totalt två armslängder när du och jag håller EN armslängd mellan oss. Frågor på det?  :)

I skolan til mina barn så har dom faktiskt sagt:

1m til barn

2m til vuxna

3m til gamla

 

Först var jag osäker på om detta var altför kompliserat för en 7-åring, men det visar sig at hon har stålkontroll på detta och inga som helst problem med att förstå att längre avstånd til gamla är smart då de är mer utsatta.



#87

Postad 02 december 2020 - 10:43

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Angående det här med armslängsavstånd så tror jag det är rätt många som missförstår det. Jag har sett ett flertal filmer från diverse pubar som vill visa på att de minsann är corona-säkra och att det är armslängsavstånd som gäller. Sen visar de hur alla kan sträcka ut sin arm och toucha axeln på nästa gäst. 

 

Sen kan jag tycka att 1 meter är väldigt kort. Utandningsluft färdas 1-1.5 meter om inte personen sjunger eller skriker då den färdas upp mot 2,5 meter. Hostningar och nysningar kan färdas längre än så. Har för mig att jag det ligger kring 8-10 meter. 



#88

Postad 02 december 2020 - 11:01

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Buddy,

Mitt intryck är att för dom som "håller avstånd" så handlar det om ett par meter. Det avgörande är inte exakt hur det definierats. Promlemet är dom som som struntar i det helt, eller glömmer  :) .

 

En annan intressant fråga. De drygt 40 inlägg som nu gått för att diskutera hur lång en arm är, tror du det har bidragit till att minska smittspridningen? Eller hade du något annat syfte med frågan?


Angående det här med armslängsavstånd så tror jag det är rätt många som missförstår det. Jag har sett ett flertal filmer från diverse pubar som vill visa på att de minsann är corona-säkra och att det är armslängsavstånd som gäller. Sen visar de hur alla kan sträcka ut sin arm och toucha axeln på nästa gäst. 

Jag försöker ta en promenad på kvällen efter jobbet (jobbar hemifrån). Jag passerar emellanåt en pub/restaurang. Mitt intryck är att dom tyvärr utgör en utmärkt smittkälla.


Redigerat av Mr_Tom, 02 december 2020 - 11:02.


#89

Postad 02 december 2020 - 11:17

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 1

Nej det tror jag inte. En fråga till dig nu. Tycker du inte att det är tydligare med avstånd i meter än i armlängd?

 

Jag hade en förhoppning om att du, efter din tvivelaktiga insats i förra tråden, hade haft tid att reflektera över ditt beteende och uppföra dig bättre i denna tråd. Tyvärr verkar du bara väntat på ett tillfälle att få sätta igång och dryga dig igen.

 

Grattis till att styrt även denna tråd mot tjafsets avgrund. Jag drar mig även denna gång ur innan du drar ner mig till din nivå.



#90

Postad 02 december 2020 - 11:41

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

 

 

En annan intressant fråga. De drygt 40 inlägg som nu gått för att diskutera hur lång en arm är, tror du det har bidragit till att minska smittspridningen? Eller hade du något annat syfte med frågan?


 

Nej jag tror inte det har minskat smittspridningen. Syftet med frågan är att få ett svar men ingen har kunnat gett det. Istället blir vissa sura och arga och tycker att jag inte uppför mig på ett bra sätt. 


Menar du att det finns folk som inte förstår vad FHM menar? Vilka är det i så fall?

Såg du bilderna på folk som var ute under Black Friday?



#91

Postad 02 december 2020 - 11:57

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0
Oavsett hur man definierar vilket avstånd som bör hållas finns det dem som struntar i det. Där ligger nog det största problemet. Många av de som håller avstånd försöker hålla så stort avstånd som är möjligt oavsett.

Det finns ju flera exempel i tråden på hur både armslängd och meter kan misstolkas. Det bästa hade väl varit om FHM varit tydligare. En armslängd känns för knappt. Två armslängder som i illustrationen känns mer relevant, som minimum.

Kanske man skulle använt Adams skapelse som illustration. :P

#92

Postad 02 december 2020 - 11:57

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 1

 

Såg du bilderna på folk som var ute under Black Friday?

 

Det har förmodligen väldigt lite med armlängd eller avstånd i meter att göra.

 



#93

Postad 02 december 2020 - 12:01

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Det har förmodligen väldigt lite med armlängd eller avstånd i meter att göra.

314@60.jpg

 

https://www.expresse...te-acceptabelt/


Redigerat av Buddypresley, 02 december 2020 - 12:01.


#94

Postad 02 december 2020 - 12:13

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Det har förmodligen väldigt lite med armlängd eller avstånd i meter att göra.

 

Nej, det har tyvärr bara med ignorans att göra tror jag.



#95

Postad 02 december 2020 - 12:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 3

314@60.jpg

https://www.expresse...te-acceptabelt/

Ja just det. Hade bara FH milimeterpreciserat vilket avstånd man tänkt sig så hade det inte sett ut sådär alls.

#96

Postad 02 december 2020 - 12:22

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Tycker du inte att det är tydligare med avstånd i meter än i armlängd?

Om vi pratar i kontext så tror jag fler har lättare att få ett hum om en armlängd i ett köpcentrum än ett visst mått i meter.

 

Såg du bilderna på folk som var ute under Black Friday?

Menar du att de hade agerat annorlunda om FHM inte hade använt begreppet "armlängd" eller på vilket sätt är det relevant?

 

I fredags morse var det väldigt lite folk på vid Gallerian då jag var där. Mycket lite folk på MM. Är dock inte förvånad över att det blev tätare senare på dagen.



#97

Postad 02 december 2020 - 13:13

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Nej jag tror inte det har minskat smittspridningen. Syftet med frågan är att få ett svar men ingen har kunnat gett det. Istället blir vissa sura och arga och tycker att jag inte uppför mig på ett bra sätt. 

Detta är väl något som förskolebarn klarar av så problemet är nog inte definitionen utan att man inte bryr sig. Du är väl mest tjatig och vill klaga på något  ;) . Och det är ju tyvärr inget nytt.



#98

Postad 02 december 2020 - 13:22

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Ja just det. Hade bara FH milimeterpreciserat vilket avstånd man tänkt sig så hade det inte sett ut sådär alls.

Absolut inte. Bilden visar att det finns många som inte begriper vad det är frågan om. Det jag efterlyst hade inte hjälpt denna fårskock. Jag vill ha avståndet vi pratar om specat i SI-enheter. Sen kan man överföra det till egna personliga måttstockar



#99

Postad 02 december 2020 - 13:43

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Jag vill ha avståndet vi pratar om specat i SI-enheter.

Och detta är rätt forum för det?

Men det är tydligt att du inte har förståelse för armlängds avstånd...

Redigerat av Unregistereda299ec85, 02 december 2020 - 13:44.


#100

Postad 02 december 2020 - 13:58

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Jag vill ha avståndet vi pratar om specat i SI-enheter. Sen kan man överföra det till egna personliga måttstockar

Går utmärkt att överföra armlängder till personliga måttstockar.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.