Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köptips och Råd!

896 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 11 juli 2011 - 18:39

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Ja priset var lite för bra...
Tur att man hann att få den!

#52

Postad 11 juli 2011 - 18:53

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Goda nyheter! Vad tycker du om jätteplasmaskärmen? Själv har jag en 51" PS51D555 som är riktigt bra. Det enda jag kan klaga på är att Samsung inte heller detta år fått ordning på buzzningen. De dyrare modellerna kanske?

#53

Postad 11 juli 2011 - 19:43

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
får hackiga panoreringar vid 1080/24p, men 1080i funkar felfritt. Någon som hittat en bra inställning för 24p?

#54

Postad 11 juli 2011 - 20:53

ragequaker
  • ragequaker
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

får hackiga panoreringar vid 1080/24p, men 1080i funkar felfritt. Någon som hittat en bra inställning för 24p?


Hmm låter ju inge vidare, beställde en som jag får om 2 dagar. Innan har jag setat på en 50ps8000 som jag tycker är sjukt bra bild på i alla lägen. Så får se om det blir en besvikelse då??!

#55

Postad 11 juli 2011 - 20:58

ragequaker
  • ragequaker
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
En fråga till er som kanske vet. Är det ide att beställa den inbyggda boxmodulen från Comhem, är det nått att ha? För nu har jag deras ondemand box som är ett totalt segt fjasko !

#56

Postad 11 juli 2011 - 21:15

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Hmm låter ju inge vidare, beställde en som jag får om 2 dagar. Innan har jag setat på en 50ps8000 som jag tycker är sjukt bra bild på i alla lägen. Så får se om det blir en besvikelse då??!


Men vid första testet såg jag ingen skillnad på 1080p24 och 1080i, förutom juddret. Dock störigt om det inte går att fixa med någon inställning. Kanske är dags att öppna bruksanvisningen ändå...

Redigerat av thetias, 11 juli 2011 - 21:16.


#57

Postad 12 juli 2011 - 04:00

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Jaf fick min igår och kan säga att jag är riktigt nöjd! Bio-känsla från 2.5 meters håll, jag är överlycklig. Dock märkte jag också små hack när jag tittade på en blu-ray film.

Sen undrar jag varför det står " No 3D-TV detected" när jag sätter på killzone 3 på PS3? Är det för att jag inte har en 1.4 HDMI kabel eller vad ( kör med vanlig HDMI)?

#58

Postad 12 juli 2011 - 06:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Antagligen ngn inställning i tvn eller ps3an som är fel. PS3 har HDMI 1.3 för övrigt.

Redigerat av Unregistereddc471864, 12 juli 2011 - 06:46.


#59

Postad 12 juli 2011 - 16:40

Umbriel
  • Umbriel
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Jag blev ärligt talat lite nervös när jag såg att onoff gick i konkurs, men idag kom min tv fram i alla fall. Jag har dock inte hunnit se på den än, ser fram emot det :)

#60

Postad 12 juli 2011 - 17:21

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Jag blev ärligt talat lite nervös när jag såg att onoff gick i konkurs, men idag kom min tv fram i alla fall. Jag har dock inte hunnit se på den än, ser fram emot det :)

Jag blev ärligt talat lite nervös när jag såg att onoff gick i konkurs, men idag kom min tv fram i alla fall. Jag har dock inte hunnit se på den än, ser fram emot det :lol:

För mig var det ett jäkla strul att få TVn kan jag säga. Ville först ha pengarna tillbaka men dem började prata om några konstiga checkar så TVn fick man ta i bilen istället (igår) istället för att sitta o vänta till Onsdag o hålla tummarna. Sen lurade de även på mig någon försäkring om TVn skulle gå sönder under frakt, men dessa pengar fick man inte tillbaka idag som de lovade igår, skamligt!
Ni som tänker köpa, köp den i butiken direkt o frakta den själva och ta inga skumma försäkringar som de försöker lura till en.

3Dn på Killzone fick jag igång och det var som du sa Radiozo, tack :lol:.

TVn i övrigt är grym! 9 utav 10 poäng.

Redigerat av rayko, 12 juli 2011 - 17:43.


#61

Postad 12 juli 2011 - 19:48

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Jag upplever inte att svärtan är sämre än PK550 utan ubgefär lika.

#62

Postad 13 juli 2011 - 14:39

ragequaker
  • ragequaker
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
bestälde min i söndags och i måndags fick jag lev besked att den skickats från lagret, fick även kolli id. Men på posten stog det bara elektronisk motagen information. Ringde då idag onoff och dom sa att dom inte kinde garrantera att jag får tv en. Och återköp eller pengar tillbaka var det inte tal om???? Konkurs ja men att man kunde känna sig så blåst anade jag inte. Fan någon som kan lagarna ellr hjälpa mig lite med goda råd. Onoff sa bara vänta och håll tummarna. Hmm 13 lök på spel.

#63

Postad 13 juli 2011 - 14:56

ragequaker
  • ragequaker
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
bestälde min i söndags och i måndags fick jag lev besked att den skickats från lagret, fick även kolli id. Men på posten stog det bara elektronisk motagen information. Ringde då idag onoff och dom sa att dom inte kinde garrantera att jag får tv en. Och återköp eller pengar tillbaka var det inte tal om???? Konkurs ja men att man kunde känna sig så blåst anade jag inte. Fan någon som kan lagarna ellr hjälpa mig lite med goda råd. Onoff sa bara vänta och håll tummarna. Hmm 13 lök på spel.

#64

Postad 13 juli 2011 - 15:19

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
hemskt! Jag köpte den i lördags med utkörning på Onsdag men gick till butiken i måndags för att ta med den i bilen direkt för att det kändes osäkert. I butiken ville de knappt ge mig TVn men det gick till slut. Sen så lurade dem med en utkörningsgaranti som man inte fick pengar tillbaka på (som de lovade).

#65

Postad 13 juli 2011 - 17:51

ragequaker
  • ragequaker
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Men beställde du den via vebben? För jag frågade om jag kunde åka å hämta ut den i butik, men då sa han att det inte går för det är inte samma på något sätt, hmm?? Vad sa dom när du ville ha stålarna tilbaka då? En klart märklig strategi att lura av kunder sina slantar genom att rea ut i massor till ett fast datum och sedan inte leverera. Menar, konkurs dyker ju inte upp så där på en 10minuter. Så det stinker ju lite illa här, eller är det jag som så flat att jag trodde på en ca 7tusen i rea?

#66

Postad 13 juli 2011 - 18:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

bestälde min i söndags och i måndags fick jag lev besked att den skickats från lagret, fick även kolli id. Men på posten stog det bara elektronisk motagen information. Ringde då idag onoff och dom sa att dom inte kinde garrantera att jag får tv en. Och återköp eller pengar tillbaka var det inte tal om???? Konkurs ja men att man kunde känna sig så blåst anade jag inte. Fan någon som kan lagarna ellr hjälpa mig lite med goda råd. Onoff sa bara vänta och håll tummarna. Hmm 13 lök på spel.


Ajdå. Du får hoppas på att ngn köper upp on-off så kanske du kan få pengarna tillbaka. I annat fall är det nog rätt kört. Tyvärr :)(
Vid konkurs hamnar kunderna sist i kön av de som ska ha pengar från konkursboet. Det som är prio ett är lönerna till de anställda sen ska distributörerna ha sina pengar och sist kommer konsumenterna. Även om du kanske får några pengar så är det inte säkert du får tillbaka allt och det kan ta många år innan allt är klart.

On/Off äger inte varorna längre. De är konkursförvaltarens som äger dem nu så chansen att du får ngn tv är mycket låg.

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 juli 2011 - 18:03.


#67

Postad 13 juli 2011 - 18:41

andrei68
  • andrei68
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
ja det är precis som radiozo säger.(jag är snart nybakad jurist)helt klart skumt desuttom att rea ut den modellen med så mycket strax innan ett konkursförfarande.

#68

Postad 13 juli 2011 - 18:46

ragequaker
  • ragequaker
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
okej, fan vad otrevligt allt känns nu. Mår typ inte bra alls. Efter panikångestatacken ska jag susa in till närmsta onoff i morgon och plocka grejor för 13k. Känns som detta kommer sluta med farbror blå.

Tack iaf för svaren.....

#69

Postad 13 juli 2011 - 18:48

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Så det stinker ju lite illa här, eller är det jag som så flat att jag trodde på en ca 7tusen i rea?

Ja, det stinker illa. Betalade du med kort? I så fall gäller följande:

"Förskottsbetalda varor – på nätet eller i butik – den som handlat en vara på nätet och betalat med kreditkort, men ännu inte fått vara levererad har enligt konsumentkreditlagen rätt att kräva tillbaka pengar från kortföretaget. Samma sak gäller om man gjort en förskottsbetalning med kreditkort, men inte fått varan ännu oavsett om betalningen gjorts över nätet eller i butik."

Källa: http://www.hamilton....NOFF-i-konkurs/

#70

Postad 13 juli 2011 - 18:51

andrei68
  • andrei68
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
om de har gjort så här medvetet så tror jag att man kan komma högre upp på skalan bland fodringsägare med hänvisning till bedrägligt beteende mm.kan dock vara svårt att bevisa.jag hade dock blivigt jävligt förbannad och konsulterat någon jurist för att kolla möjligheterna.

#71

Postad 13 juli 2011 - 19:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Bra poäng där om du handlat med kreditkort finns det en chans!
Finns många anledningar till att alltid handla med kreditkort. Det är inte ens egna pengar man ligger ute med. Kortbolagen är försäkrade mot alla möjligt problem som kan uppstå. Jag har börjat att alltid använda mitt kreditkort fastän jag har pengar sparade. Det är en extra säkerthet mot skimming också.

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 juli 2011 - 19:14.


#72

Postad 13 juli 2011 - 19:13

ragequaker
  • ragequaker
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Men beställde du den via vebben? För jag frågade om jag kunde åka å hämta ut den i butik, men då sa han att det inte går för det är inte samma på något sätt, hmm?? Vad sa dom när du ville ha stålarna tilbaka då? En klart märklig strategi att lura av kunder sina slantar genom att rea ut i massor till ett fast datum och sedan inte leverera. Menar, konkurs dyker ju inte upp så där på en 10minuter. Så det stinker ju lite illa här, eller är det jag som så flat att jag trodde på en ca 7tusen i rea?

#73

Postad 13 juli 2011 - 19:22

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Med tanke på att verksamheten fortfarande bedrivs så skulle det vara ett direkt lagbrott att fortsätta försäljningen om inga varor är tänkta att levereras. I det här fallet skulle ju konkursförvaltaren snart vara på väg till fängelse om det var så. :)

Läste dock något om att de jobbar med att leverera de beställningar de kan, alternativt kreditera ordern istället om ingen leverans kan ske. Känslan är att just den här TVn såldes för under inköpspris och därför kommer de inte leverera den utan bara betala igen pengarna för att inte dra på sig mer förluster.

Skulle också vara orolig om jag förskottsbetalat, men jag tror faktiskt det inte kommer bli några problem för dem som beställt just med tanke på att de fortfarande håller igång försäljning. Däremot bör man inte chansa och köpa något mot förskottsbetalning nu givetvis.

Som vanligt med butiker är de aldrig snabba på att betala igen pengarna heller. Skulle försöka ligga på dem hårt och be dem visa kvitto på att återbetalning skett också.

Redigerat av altair4, 13 juli 2011 - 19:27.


#74

Postad 13 juli 2011 - 19:25

ragequaker
  • ragequaker
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Ja, det stinker illa. Betalade du med kort? I så fall gäller följande:

"Förskottsbetalda varor – på nätet eller i butik – den som handlat en vara på nätet och betalat med kreditkort, men ännu inte fått vara levererad har enligt konsumentkreditlagen rätt att kräva tillbaka pengar från kortföretaget. Samma sak gäller om man gjort en förskottsbetalning med kreditkort, men inte fått varan ännu oavsett om betalningen gjorts över nätet eller i butik."

Källa: http://www.hamilton....NOFF-i-konkurs/


Jag betalade med swedbanks direkbetalning och inte med visakortet. Faaan. Summan drogs direkt!! Blir fan skilsmässa när jag måste berätta för frugan..phuu. Sitter även knivigt till, är på semester i landsbyggden å tänkte överaska familgen med ny tv som jag lyckats övertala farsan att passa på när pallfrakten skulle ha anlänt. Jaja ska inte dra mina problem mer här, hoppas iaf att jag delat med mig lite om dena klart otrevliga lärdom.

#75

Postad 13 juli 2011 - 19:28

Umbriel
  • Umbriel
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

bestälde min i söndags och i måndags fick jag lev besked att den skickats från lagret, fick även kolli id. Men på posten stog det bara elektronisk motagen information. Ringde då idag onoff och dom sa att dom inte kinde garrantera att jag får tv en. Och återköp eller pengar tillbaka var det inte tal om???? Konkurs ja men att man kunde känna sig så blåst anade jag inte. Fan någon som kan lagarna ellr hjälpa mig lite med goda råd. Onoff sa bara vänta och håll tummarna. Hmm 13 lök på spel.


Jag tycker det borde vara bra chans att du får den när du har ett kolli id. Det tog 3 vardagar innan jag fick min. Annars ska du kunna få pengarna tillbaka utan större problem om du betalat med visa-kort, som nämnts här.

En annan "detalj" är att onoff (eller deras konkursförvaltare nu) fortfarande säljer tv'n, men nu till 15k, och de påstår att de för närvarande har 4 kvar på lager http://shop.onoff.co...rd24574025.aspx
De kan inte gärna låta bli att leverera till en kund och sen fortsätta sälja till andra...

#76

Postad 13 juli 2011 - 19:32

ragequaker
  • ragequaker
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Ja, det stinker illa. Betalade du med kort? I så fall gäller följande:

"Förskottsbetalda varor – på nätet eller i butik – den som handlat en vara på nätet och betalat med kreditkort, men ännu inte fått vara levererad har enligt konsumentkreditlagen rätt att kräva tillbaka pengar från kortföretaget. Samma sak gäller om man gjort en förskottsbetalning med kreditkort, men inte fått varan ännu oavsett om betalningen gjorts över nätet eller i butik."

Källa: http://www.hamilton....NOFF-i-konkurs/


Jag betalade med swedbanks direkbetalning och inte med visakortet. Faaan. Summan drogs direkt!! Blir fan skilsmässa när jag måste berätta för frugan..phuu. Sitter även knivigt till, är på semester i landsbyggden å tänkte överaska familgen med ny tv som jag lyckats övertala farsan att passa på när pallfrakten skulle ha anlänt. Jaja ska inte dra mina problem mer här, hoppas iaf att jag delat med mig lite om dena klart otrevliga lärdom.

#77

Postad 13 juli 2011 - 19:41

ragequaker
  • ragequaker
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Ja, det stinker illa. Betalade du med kort? I så fall gäller följande:

"Förskottsbetalda varor – på nätet eller i butik – den som handlat en vara på nätet och betalat med kreditkort, men ännu inte fått vara levererad har enligt konsumentkreditlagen rätt att kräva tillbaka pengar från kortföretaget. Samma sak gäller om man gjort en förskottsbetalning med kreditkort, men inte fått varan ännu oavsett om betalningen gjorts över nätet eller i butik."

Källa: http://www.hamilton....NOFF-i-konkurs/


Jag betalade med swedbanks direkbetalning och inte med visakortet. Faaan. Summan drogs direkt!! Blir fan skilsmässa när jag måste berätta för frugan..phuu. Sitter även knivigt till, är på semester i landsbyggden å tänkte överaska familgen med ny tv som jag lyckats övertala farsan att passa på när pallfrakten skulle ha anlänt. Jaja ska inte dra mina problem mer här, hoppas iaf att jag delat med mig lite om dena klart otrevliga lärdom.

#78

Postad 13 juli 2011 - 20:28

Knallhatt
  • Knallhatt
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Sitter i samma båt som jag skrev i den andra onofftråden. Fick också ett mail om att TVn var skickad men går man in och söker på kollinummret så står det bara "elektronisk bla bla..." Men om man har fått ett kollinummer så måste det ju innebära att de har skrivit ut en adresslapp och då måste det ju stå mitt namn på TVn. Så egentligen så är det min och inte onoffs även om den står på deras lager just nu.
Och det är ju jäkligt konstigt att man fortfarande kan beställa TVn på deras hemsida, det står att de har 4 i lager just nu. Och att de även har uppdaterat priserna på sidan måste ju tyda på att de inte har glömt bort sidan utan vill att folk ska lägga nya ordrar och skickar de inte sakerna då måste det ju vara bedrägeri. Det var 5 stycken Tv kvar för några timmar sedan så något händer ju på sidan.

Betalade i förskott med direktöverföring pga att onoff hade störda regler med att man inte kunde skicka varan vart man ville om man betalade med sitt kort. Men framöver så är det mastercard som kommer att få lite ränta så fort jag ska köpa något på nätet, bara handla på kredit.

#79

Postad 13 juli 2011 - 20:49

ragequaker
  • ragequaker
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Okej, känns lite bättre att inte vara ensam iaf även om jag lider med dig. Om du hör eller kommer på något smart drag så posta gärna här eller skicka mail till mig. Gör jag några framsteg i processen så gör jag det samma.
Men har du talat med någon på onoff?

#80

Postad 13 juli 2011 - 20:58

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0

Sitter i samma båt som jag skrev i den andra onofftråden. Fick också ett mail om att TVn var skickad men går man in och söker på kollinummret så står det bara "elektronisk bla bla..." Men om man har fått ett kollinummer så måste det ju innebära att de har skrivit ut en adresslapp och då måste det ju stå mitt namn på TVn. Så egentligen så är det min och inte onoffs även om den står på deras lager just nu.
Och det är ju jäkligt konstigt att man fortfarande kan beställa TVn på deras hemsida, det står att de har 4 i lager just nu. Och att de även har uppdaterat priserna på sidan måste ju tyda på att de inte har glömt bort sidan utan vill att folk ska lägga nya ordrar och skickar de inte sakerna då måste det ju vara bedrägeri. Det var 5 stycken Tv kvar för några timmar sedan så något händer ju på sidan.

Betalade i förskott med direktöverföring pga att onoff hade störda regler med att man inte kunde skicka varan vart man ville om man betalade med sitt kort. Men framöver så är det mastercard som kommer att få lite ränta så fort jag ska köpa något på nätet, bara handla på kredit.


Tyvärr är det inte så att bara för att man betalt en vara så äger men den, det finns nåt som heter att"ta en vara i besittning"
Dvs betalar ma tex en bil hos en bilhandlare och låter den stå kvar hos säljaren föt montage av extrautrusning och dom konkar så äger man inte bilen, den tillhör konkursboet, trots att man betalt bilen. För att ta varan i besittning så måste man tex köra ut bilen från bilhandlaren och lämna in den igen.

Saxat från Ekonomiverket.com:
Viktiga regler om lösöresköp.
Lösöresköp är när man köper en sak men låter den vara kvar hos säljaren.
Det som kan inträffa är att om säljaren går i konkurs eller kronofogdemyndigheten besöker säljaren så går egendomen förlorad för köparen. Saken kommer att omfattas av konkursen och mätas ut. Detta beror på reglerna om besittningsrätt. Saker som en person eller företag inte haft besittning över äger inte saken enligt sakrättsliga regler.
För att inte hamna i sådan situation ska man vid lösöresköp anmäla till kronofogdemyndigheten att man köpt en viss sak och skicka en kopia på ett skriftligt avtal. Dessutom ska man inom en vecka annonsera i tidningar om köpet. Uppfylls dessa kriterier så äger köparen saken även enligt sakrättsliga reglerna.
Egentligen räcker det med att ta efter köpet ta bort saken från säljarens område och sedan gå tillbaka med saken för att man ska enligt sakrättsliga regler äga objektet.
För många år sedan gick en pälsaffär i konkurs. Före konkursen annonserade företaget att de hade rea på pälsar. Ungefär halva priset. Rean var på våren. Eftersom pälsar ska förvaras svalt valde många att låta affären förvara pälsarna. Kunderna betalde pälsarna och förvaring, för att sedan hämta ut dem på hösten. Under sommaren gick affären i konkurs. Eftersom köparna inte registrerat lösöreköp eller haft pälsarna i sin besittning förlorade de sina pälsar. I princip skulle det räckt att de gick ut från affären med pälsen och sedan in i affären. Då skulle de haft saken i sin besittning och varit skyddad mot konkurs.
Den som köper en sak och inte hämtar ut den tar en risk om de inte följer reglerna om lösöresköp. Själv vågar jag inte betala i förskott för en vara. Jag vill vara säker att jag är ägaren även i lagens ögon. Följa lösöresköps reglerna kan vara omständigt. Hämta varan och betala är enklast.

#81

Postad 13 juli 2011 - 21:20

ragequaker
  • ragequaker
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Så då kanske man ska åka till deras lager och springa ut & in med teven eller?

/**

#82

Postad 13 juli 2011 - 21:32

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Tja,kanske det, jag vet att detta gäller vid köp i butik, men om det gäller vid köp över nätet har jag inte koll på, nån annan vet kanske vad som står i distansavtalslagen eller vad den heter som reglerar postorderköp o handel över nätet mm

#83

Postad 14 juli 2011 - 01:27

Casual52
  • Casual52
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Riktigt bra köp, men enl mig så är PK550 en bättre "vanlig" tv. Bäst bild för pengarna går före 3d och smart tv tjaffset.
Ute efter bra 3d så är det fortfarande bara panas modeller som gäller eventuellt en 7/8 serie D från Samsung.

#84

Postad 14 juli 2011 - 08:55

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Riktigt bra köp, men enl mig så är PK550 en bättre "vanlig" tv. Bäst bild för pengarna går före 3d och smart tv tjaffset.
Ute efter bra 3d så är det fortfarande bara panas modeller som gäller eventuellt en 7/8 serie D från Samsung.


Men nu ligger LG i framkant med sin passiva 3D. Det ser riktigt bra ut. Mindre detaljer kanske, men ljusare bild och smidiga 3D glasögon som inte kostar skjortan.

#85

Postad 14 juli 2011 - 12:01

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Uppdaterade tvn och nu flyter 1080p24 på perfekt! :)

#86

Postad 14 juli 2011 - 12:31

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

  • 1 973 inlägg
  • 0

Uppdaterade tvn och nu flyter 1080p24 på perfekt! :)

vilken modell har du? Min bror har en pv350 som inte flyter perfekt... kanske ska kolla ifall det finns till den.

#87

Postad 14 juli 2011 - 13:30

Hansel2000
  • Hansel2000
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Beställde som en del andra TV:n i helgen, och fick ett mail i måndags om att varan var skickad.
Statusen för kollinumret har hela tiden varit "Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen".
Jag ringde precis Onoff och dom sa att konkursförvaltaren och Posten har kommit överrens, så TV:n kommer att skickas iväg senast i morgon. Så ni andra som också beställde TV:n, ge inte upp ännu! :)

#88

Postad 14 juli 2011 - 13:53

daemia
  • daemia
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag beställde också i lördags och har nog som en del andra här inne varit lite orolig..

Men nu efter lunch så började det äntligen röra på sig, tvn är sorterad i linköping för närvarande.
Hoppas jag får den imorgon..:)

#89

Postad 14 juli 2011 - 14:35

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Köpte 60PZ570W hos Onoff i Täby i tisdags...11´249:-, enda exet hos dem, dessutom i oöppnad kartong.
Vart ju självklart oplanerat köp, körde hem den liggandes i Passat´n ...sällan kört så långsamt å försiktigt.

Hänger fint på väggen där hemma nu :)

Pris/prestanda får väl anses ok :D

#90

Postad 14 juli 2011 - 15:12

Unregistered79265eb9
  • Unregistered79265eb9
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Först och främst så lider jag mer er som beställt teven och inte fått, att det ska vara så mycket problem.

Köpt min LG 60PZ570W idag på onoff, tänkte mest bara titta ifall dom hade den inne och hur bilden var. Dom hade ingen på display så frågade expediten och det fanns 4 st kvar. Sen fick jag smärre chock när han sa priset...10500kr!!

Klart man slog till, rena kapet att få den nästan 10k billigare, dock fick jag gå igenom ****s eldar och tillbaka innan jag löste transportfrågan (har ingen bil). Höll nästan inte på att bli någon teve, men skam den som ger sig.

Är hur nöjd som helst, går omkring med ett dumflin just nu.

Edit: ni som köpt samma teve, fick ni med ngn sån usbsticka där man kan köra trådlöst?? om inte, vart kan man köpa en??

Redigerat av Unregistered79265eb9, 14 juli 2011 - 15:14.


#91

Postad 14 juli 2011 - 17:24

Knallhatt
  • Knallhatt
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Fy fan vad glad jag är nu. Min TV är äntligen påväg, den är på någon lastbilsterminal i Linköping just nu. Hoppas att det ordnar sig för er andra också som väntar på något.

Mailade konkursförvaltaren innan TVn var på väg och fick följande svar om någon vill veta.

Förbeställda varor kommer att levereras under förutsättning att varorna har blivit packade och avskilda, dvs. utmärkta på så sätt att det framgår vem som är köparen. I annat fall kommer varorna inte att levereras. För det fall betalning har erlagts men varan inte har leverats kan anspråket anmälas till konkursförvaltningen. Blankett för anmälan om anspråk finns på www.hamilton.se

#92

Postad 14 juli 2011 - 18:40

ragequaker
  • ragequaker
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
wohoooooooooooooo,jippijippijippijippi, yeeeeees samma här den är i en lastbil påväg till mig nu!!!!!!!!! Fasiken höll nästan på att bli depprimerad på riktigt. Burrrr vilken rysare detta blev. Wohooooooo! Sjukt glad ja e nu. Puss på er hehe (skoj)...

#93

Postad 14 juli 2011 - 19:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Skönt att det löste sig. Jäkla kap ni har gjort.

#94

Postad 14 juli 2011 - 19:58

Casual52
  • Casual52
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Men nu ligger LG i framkant med sin passiva 3D. Det ser riktigt bra ut. Mindre detaljer kanske, men ljusare bild och smidiga 3D glasögon som inte kostar skjortan.


A är beredd att hålla med och ändra det jag skrev innan. Polarn köpte nya philips 46pfl7696 med samma typ av 3d.
Riktigt bra asså.. Han fick tillochmed 4 st brilor med i kartongen.. Är LGs lika bra eller tillochmed bättre så är det riktigt bra. Främst att du slipper batteri/laddtjaffs, dyra priset, du får en ljusare bild och enl mig mindre crosstalk (om man jämför med billgare aktiva 3d alternativ) panas vt20/30 e fortfarande snäppet vassare :)

47pfl7696* passiv 3d

Redigerat av Casual52, 14 juli 2011 - 19:59.


#95

Postad 15 juli 2011 - 00:08

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Kanonbra TV men ngt fel med 24P är det, ngt som jag aldrig sett förut, ungefär som att cpu-kraften inte räcker till, dvs det är inte det att den gör fel i konverteringen utan att den oregelbundet rycker då och då...
Hoppas det går att fixa i firmware.

#96

Postad 15 juli 2011 - 06:38

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Kanonbra TV men ngt fel med 24P är det, ngt som jag aldrig sett förut, ungefär som att cpu-kraften inte räcker till, dvs det är inte det att den gör fel i konverteringen utan att den oregelbundet rycker då och då...
Hoppas det går att fixa i firmware.


Det fixar uppdateringen. ;)

#97

Postad 15 juli 2011 - 15:16

Hansel2000
  • Hansel2000
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Fy fan vad glad jag är nu. Min TV är äntligen påväg, den är på någon lastbilsterminal i Linköping just nu. Hoppas att det ordnar sig för er andra också som väntar på något.

Mailade konkursförvaltaren innan TVn var på väg och fick följande svar om någon vill veta.

Förbeställda varor kommer att levereras under förutsättning att varorna har blivit packade och avskilda, dvs. utmärkta på så sätt att det framgår vem som är köparen. I annat fall kommer varorna inte att levereras. För det fall betalning har erlagts men varan inte har leverats kan anspråket anmälas till konkursförvaltningen. Blankett för anmälan om anspråk finns på www.hamilton.se


Efter 5 dagars pendlande mellan hopp och förtvivlan så är även min TV på väg. ;)
Hoppas det ordnar sig för alla er andra!

#98

Postad 15 juli 2011 - 22:39

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0

Det fixar uppdateringen. ;)

Inte den som ligger online, menar du att det finns en annan att köra in via usb?

#99

Postad 15 juli 2011 - 22:49

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Inte den som ligger online, menar du att det finns en annan att köra in via usb?



Alltså den som slutar på 07 fixade det för mig. Lade in den via usb ja.

Redigerat av thetias, 15 juli 2011 - 22:51.


#100

Postad 15 juli 2011 - 23:28

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Japp, den fungerade!
Konstigt att de ej lägger den online, nu funkar den ju lysande på 24P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.