Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4K

3261 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 november 2021 - 21:56

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 683 inlägg
  • 0
Kör på vanlig 16:9 duk 🙈

Postad 02 november 2021 - 04:21

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Samma här.

Är det någon mer än jag som upplever att bilden flimrar i mörka partier?
Syns med SDR och HDR. Speciellt Dolby Vision material. Det blev bättre med senaste uppdateringen men det är fortfarande inte helt löst.

Kollar jag på samma material med inbyggd app t.ex ATV+ till LG OLED C9 så är det inga problem.

Postad 02 november 2021 - 10:11

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Har nu fått HBO Max via mitt Telia TV-paket, går det i stället för min TV att spela upp HBO Max på min Apple Tv 4K på något sätt?

Postad 02 november 2021 - 10:17

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 695 inlägg
  • 0
Ladda ned appen och följ instruktionerna😊

Redigerat av mcmike, 02 november 2021 - 10:17.

Postad 02 november 2021 - 10:29

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 184 inlägg
  • 0

Har nu fått HBO Max via mitt Telia TV-paket, går det i stället för min TV att spela upp HBO Max på min Apple Tv 4K på något sätt?

Du har inte tillgång till HBO Max på din tv box i viket fall, utan du behöver ladda hem appen till en annan enhet. I ditt fall Apple TV. Gå in på App Store och ladda hem den sen loggar du bara in med dina uppgifter 👍

Postad 02 november 2021 - 14:26

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Tack, app hämtad och provad :)

Postad 08 november 2021 - 09:33

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Nån mer som ser flashande i bilden vid mörka scener på HBO Max med DV material?

Hade det på netflix för ett tag sedan men försvann med fw uppdateringar av appen eller tv os. Jag har den första versionen av atv 4k.

Postad 08 november 2021 - 15:03

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 843 inlägg
  • 0

Nån mer som ser flashande i bilden vid mörka scener på HBO Max med DV material?

Hade det på netflix för ett tag sedan men försvann med fw uppdateringar av appen eller tv os. Jag har den första versionen av atv 4k.

Precis det jag tog upp lite tidigare. Stört irriterande. Innan uppdateringen i veckan så hände det även i SDR material för mig men nu gäller det bara HDR/DV… tror att detta började med tvOS 15…

Jag har också den första versionen av ATV4K och har testat på både LG OLED C9 och CX.

Postad 09 november 2021 - 08:55

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0

Precis det jag tog upp lite tidigare. Stört irriterande. Innan uppdateringen i veckan så hände det även i SDR material för mig men nu gäller det bara HDR/DV… tror att detta började med tvOS 15…

Jag har också den första versionen av ATV4K och har testat på både LG OLED C9 och CX.

Nu när jag kollade upptäckte jag att det har med undertexten att göra. När den dyker upp. Slog jag av texten försvann det för mig.

Jag har inte haft det på sdr bara på DV vad jag märkt.

Men det är inte på alla filmer har jag märkt.

Redigerat av axion84, 26 november 2021 - 23:18.

Postad 25 december 2021 - 12:19

jln
  • jln
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Jag har en röd ”1” Inställningar för Apple-id.
Det står: Vissa kontotjänster blir inte tillgängliga förrän du loggar in igen.
Jag är inloggad, jag har loggat in och ut på Affär, iCloud men fortfarande kvar.
Hur får jag bort detta meddelande?

Postad 12 januari 2022 - 15:59

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

Är Apple TV väldigt känslig på att känna igen om mottagande enhet är Dolby Atmos-kompatibel?

Har nyligen uppgraderat hemmabion med en Atmos-receiver, och ville testa detta när allt var uppkopplat. 

Är ju en del "gratisfilmer" i t.ex HBO Max som har Atmos-ljud, t.ex Dune och Suicide Squad. 

Stötte på problem då signalen går via en kontrollenhet för SONY MDRHW700DS-hörlurar, får inte upp Atmos i inställningsmenyn, och ljudet är bara flerkanals PCM... Om jag kopplar förbi kontrollboxen dyker Atmos-ljud upp i inställningarna på Apple-tv'n, och visas i display'en på receivern. 

Jag har oxå en Panasonic Bluray-spelare, även den kopplad via Sony-boxen. Där får jag igenom Atmos-ljud utan problem.... Jobbigt att behöva koppla om sladdarna för att få Atmos-ljud i högtalarna från Apple-tv'n! 

Postad 24 januari 2022 - 16:22

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

Är Apple TV väldigt känslig på att känna igen om mottagande enhet är Dolby Atmos-kompatibel?

Har nyligen uppgraderat hemmabion med en Atmos-receiver, och ville testa detta när allt var uppkopplat. 

Är ju en del "gratisfilmer" i t.ex HBO Max som har Atmos-ljud, t.ex Dune och Suicide Squad. 

Stötte på problem då signalen går via en kontrollenhet för SONY MDRHW700DS-hörlurar, får inte upp Atmos i inställningsmenyn, och ljudet är bara flerkanals PCM... Om jag kopplar förbi kontrollboxen dyker Atmos-ljud upp i inställningarna på Apple-tv'n, och visas i display'en på receivern. 

Jag har oxå en Panasonic Bluray-spelare, även den kopplad via Sony-boxen. Där får jag igenom Atmos-ljud utan problem.... Jobbigt att behöva koppla om sladdarna för att få Atmos-ljud i högtalarna från Apple-tv'n! 

Svarar mig själv här - då var problemet löst, kostnad: 150 spänn. 

Testade att förbikoppla Sony-boxen med en splitter: https://cdon.no/elek...ryter-p50891573

Då känner Apple-tv'n igen mottakande enhet som Atmos-kompatibel, och man kan välja Atmos-ljud i inställningarna. Det var alltså Sony-boxen som var boven i dramat, och tydligen inte släpper igenom Atmos-signal från en Apple-TV (men gör det på en Panasonic BD-spelare). Enkelt att byta utgång på splittern, så slipper och fippla med HDMI-sladdar på baksidan av receivern. 

Redigerat av ALDA, 24 januari 2022 - 16:23.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2022 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.