Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba HD-A3 / HD-A30 / HD-A35

78 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 augusti 2007 - 22:17

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Dessa nya spelare låg ute en kort stund på Amazon.com idag för preorder. Men de är sedan ett tag borttagna.

http://www.amazon.co...r/dp/B000U6AHZW
http://www.amazon.co...r/dp/B000U6AHYS
http://www.amazon.co...r/dp/B000U6AHZW

Gen 3 Toshiba HD DVD Players
A3 720P/1080i $299
A30 1080P $399
A35 1080P $499 (HDMI 1.3 and CEC*) - (could be 1.3a also)

Release on October 1st.

* HDMI-CEC = HDMI offers CE Control (CEC), which enables connected devices to control each other over one wire.

Spelarna skall annonseras på CEDIA Expo 2007 5-9 September.

Redigerat av Unregistered841d930f, 02 augusti 2007 - 22:19.


#2

Postad 06 augusti 2007 - 19:02

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...dpost&p=1498719 :)

#3

Postad 07 augusti 2007 - 08:00

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
diabolo>> Rycker det i köpfingret nu? 35:an verkar vara riktigt intressant. :)

#4

Postad 07 augusti 2007 - 08:22

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

diabolo>> Rycker det i köpfingret nu? 35:an verkar vara riktigt intressant. :)

<{POST_SNAPBACK}>


;)...A-35 verkar vara intressant med ett helt ok pris B)

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

#5

Postad 07 augusti 2007 - 09:26

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0
Det blir helt klart en A35, eller eventuellt Europeisk motsvarighet när den kommer. :)

#6

Postad 07 augusti 2007 - 20:49

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Det grymmaste av allt är priset.

Alltså folk fattar inte hur unikt lågt pris det här är. Detta är historiskt.
Det tog fyra -4 år för dvd spelaren att nå ner till priset 300$...4 år!
HD-A3 går loss för 299.99$, och HD DVD spelarna har varit ute sedan april 2006. Jag är faktiskt lite chockad ;)
Prestige spelaren går loss för 499.99$.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Audio Code 3, 07 augusti 2007 - 20:50.


#7

Postad 07 augusti 2007 - 22:31

BiggestMike
  • BiggestMike
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Jag blev mest chockad av diabolo stora bild ;)

En Hddvdspelare blir det mig nu.. Gött med goa priser

#8

Postad 08 augusti 2007 - 07:11

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Dessa nya spelare är ruskigt billiga, men sen när de kommer till Sverige så blir det helt enkelt inte så längre.
Titta bara idag på en jämförelse vad den enklaste Toshiban HD-A2 kostar i USA jämfört med HD-E1 i Sverige. Det är nästan dubbla priset. Nästan så att man beställer 2 st spelare från USA bara för att ha en i reserv om den andra skulle gå sönder.

#9

Postad 09 augusti 2007 - 06:57

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0
http://www.thelookandsoundofperfect.com/_p...d_third_gen.pdf

#10

Postad 20 augusti 2007 - 21:34

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0
Någon som vet när dessa spelare kommer till Sverige/Europa?
Kommer de ha samma modellbeteckning?
Finns det någon nackdel med att köpa spelare från USA? HD-DVD är väl regionsfritt?

Redigerat av Karl-Johan, 20 augusti 2007 - 21:35.


#11

Postad 20 augusti 2007 - 21:39

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0

Någon som vet när dessa spelare kommer till Sverige/Europa?
Kommer de ha samma modellbeteckning?
Finns det någon nackdel med att köpa spelare från USA? HD-DVD är väl regionsfritt?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja HD DVD filmerna är regionsfria men inte om du slänger i en vanlig gammal dvd. Sen är det lite jobbigt med garanti och kvitto när man köper utanför sverige.

#12

Postad 20 augusti 2007 - 22:31

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Någon som vet när dessa spelare kommer till Sverige/Europa?
Kommer de ha samma modellbeteckning?
Finns det någon nackdel med att köpa spelare från USA? HD-DVD är väl regionsfritt?

<{POST_SNAPBACK}>

Ifall det skule bli nån nyhets släpp från Toshiba om "gen 2 EU HD DVD spelare" lär detta ske under den komande IFA mässan i Berlin som börjar om drygt 1 1/2 vecka tror jag.

Annars är en prissänkning nära förestående av de EU modeller som finns ute idag.

#13

Postad 20 augusti 2007 - 22:32

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
IFA 2007 held in Berlin, from 31st August to 5th September.

#14

Postad 21 augusti 2007 - 08:22

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Enlig en mailkonversation med Toshiba i Sverige (Norden) så är en prissänkning redan på väg nu till hösten på de "gamla" spelarna. Ca 2.500:- bör man räkna med för en HD-E1.

#15

Postad 21 augusti 2007 - 09:07

lungan
  • lungan
  • Forumräv

  • 545 inlägg
  • 0

Enlig en mailkonversation med Toshiba i Sverige (Norden) så är en prissänkning redan på väg nu till hösten på de "gamla" spelarna. Ca 2.500:- bör man räkna med för en HD-E1.

<{POST_SNAPBACK}>


Intressant. Du fick ingen info eller hint om vad XE1 kan komma att landa på?

#16

Postad 21 augusti 2007 - 09:12

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Nä...bara HD-E1 och detta skulle tydligen ske nu i slutet av augusti.

#17

Postad 21 augusti 2007 - 09:14

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Härligt med prissänkningar :)

#18

Postad 21 augusti 2007 - 09:15

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
E1 kan inte ge 576i via HDMI va? Kan inte med dess crappy deinterlaceing (vet inte vad som hänt i senare FW dock).

Redigerat av pacman, 21 augusti 2007 - 09:16.


#19

Postad 21 augusti 2007 - 09:16

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
du e för rolig, uttala dig inte om nåt du inte testat tack..

HD.E1 interlacar grymt vid 1080I vad i helskotta ska du med crappy 576 till (lol)

#20

Postad 21 augusti 2007 - 09:30

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Ja märkligt, ok om Tant Elsa önskar bakåt kompatibiltet för att se Gudfadern på sin 25" från 1986 :)

#21

Postad 21 augusti 2007 - 09:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
henke007>> Och du borde inte uttala dig om saker du inte förstår jota om.

Jag sa att E1 inte deinterlacea 576i bra (iaf tidigare firmwares). Att den "interlacar grymt vid 1080I" (vad nu det betyder) ingick inte i frågan.

Jag är inte intresserad av att köpa alla filmer jag vill se, därav DVD intresse. De som jag vill köpa vill jag dock ha i HD - till skillnad från vissa andra mindre begåvade... :) Trodde annars DVD var "tillräckligt bra" - va nån som påstod det.

Så, gissar att övriga (minus Audio Code 3 kanske) är kapabla att förstå vad jag frågade, nån som har nått svar?

Redigerat av pacman, 21 augusti 2007 - 09:47.


#22

Postad 21 augusti 2007 - 09:40

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Äh, det blir ändå trevligt att se Disney på HD då dom öppnar för nedladdnings tjänster.

#23

Postad 21 augusti 2007 - 09:42

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Så, gissar att övriga (minus Audio Code 3 kanske) är kapabla att förstå vad jag frågade, nån som har nått svar?

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå, i Toshiba gen 2 tråden finns det en hint om jag inte minns fel.

#24

Postad 21 augusti 2007 - 09:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Så, gissar att övriga (minus Audio Code 3 kanske) är kapabla att förstå vad jag frågade, nån som har nått svar?

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå, i Toshiba gen 2 tråden finns det en hint om jag inte minns fel.

<{POST_SNAPBACK}>

Man tackar, söker.
Låter lovande - efter en tur med Tant Elsa så kom det ju nått vettigt ur det här. :)

#25

Postad 21 augusti 2007 - 09:59

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Pacman dina inlägg är rena grekiskan, förstår inte vad du menar med ditt svamlande

men ja kan läsa mellan raderna att du funderar på att bli neutral och köpa en toshiba som resten av världens BD smurfs.. fint som smör..

ja återkom när du sett några HD filmer på toshiba HD-E1 , du har helt rätt.

men som sagt ja borde inte uttala mig om HD-E1 och HDDVD filmer på den
i interlaced format då ja bara testat ca 100 filmer.. på PannaPV60 som tar emot 1080i mkt bra också ska tilläggas.

Redigerat av henke007, 21 augusti 2007 - 10:05.


#26

Postad 21 augusti 2007 - 10:19

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0
Hehe, vissa är för roliga.
Det blir bara värre och värre! :)


När kommer det HD-DVD spelare som skickar 1080P@24?
3e gen HD-DVD spelare skall väl klara av detta i alla fall eller???

#27

Postad 21 augusti 2007 - 10:21

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Hehe, vissa är för roliga.
Det blir bara värre och värre!  :)


När kommer det HD-DVD spelare som skickar 1080P@24?
3e gen HD-DVD spelare skall väl klara av detta i alla fall eller???

<{POST_SNAPBACK}>

Lugn, dom kommer under oktober i usa :P

#28

Postad 21 augusti 2007 - 10:22

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
2nd gen kommer också klara detta med firmware uppdate som annonserats senare i höst av toshiba, ingen aning om HD-E1 kan få support men tror inte det..

#29

Postad 21 augusti 2007 - 10:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Pacman dina inlägg är rena grekiskan, förstår inte vad du menar med ditt  svamlande

<{POST_SNAPBACK}>

Om du inte är kapabel att förstå frågan, varför svara du på det då? Är inte det rätt dumt?

Ehh, jag har alltid varit neutral och nått annat än att i slutändan ha båda formaten är helt otänkbart, jag nöjjer mig inte med DVD på de filmer jag vill ha serrö... Spenderade förövrigt rätt mkt tid med att tala mig varm om HDDVD i den ursprunliga BDvsHDDVD-tråden då jag tyckte det formatet fick rätt mkt skit av rena "sifferfanatiker". Men det var typ ett år eller så innan du ens reggade dig på detta forum - antar att du missat det.

Så jag vet inte var du fått "BD smurfs" ifrån, antar att du inte förstått vad jag vänder mig emot är korkad f*nboyism, inte ett visst format.

Helst hade jag dock velat ha ETT format - vilket har noll relevans. Tror det är det bästa för att konceptet "HD på skiva" ska gå riktigt bra.

ja återkom när du sett några HD filmer på toshiba HD-E1 , du har helt rätt.

?

men som sagt ja borde inte uttala mig om HD-E1 och HDDVD filmer på den
i interlaced format då ja bara testat ca 100 filmer.. på PannaPV60 som tar emot 1080i mkt bra också ska tilläggas.

näe det var ju rätt meninglöst då frågan inte handla om HDDVD.

#30

Postad 21 augusti 2007 - 10:48

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
hoppas du inte menar att ja skulle nöja mig med DVD iom ditt påstående, ingen aning om var du fått det ifrån möjligen från en disskussion ja inleddde om Superbit och te x Spiderman ja släpper BD dem som mpeg2 så skulle ja aldrig köpa dem , men ja har samlat DVD sen det kom och kommer givetvis samla det fortsättningsvis då det aldrig kommer finnas sällsynta titlar på HD film för oss med bredare filmsmak

#31

Postad 21 augusti 2007 - 10:52

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
TOSHIBA TO DEBUT THIRD GENERATION HD DVD PLAYERS FOR HIGH DEFINITION ENTHUSIASTS

Toshiba takes the Hi Def movie experience to a whole new level with 24 frames per second support, CE-Link connectivity, High Bit Rate Audio capabilities and unmatched interactivity functionality

Toshiba America Consumer Products, L.L.C. ("Toshiba"), announced today its third generation of HD DVD players for the U.S. market. Continuing to outpace the competition in sales of dedicated high definition players and responding to increased consumer demand, Toshiba revealed three new sleek and stylish models for an ultimate HD home movie experience. With all three new models priced under $500 (MSRP), Toshiba is delivering a powerful line-up of HD DVD players designed to meet the aggressive growth in demand for high definition TVs.

"With a majority market share in unit sales of next generation DVD players, consumers are speaking loud and clear, and they are adopting HD DVD as their HD movie format of choice," said Jodi Sally, Vice President of Marketing, Toshiba's Digital A/V Group. "Because of the proven manufacturing efficiencies of the HD DVD format, Toshiba can bring this level of innovation in technology to a new generation of players with cutting-edge functionality at affordable prices."

Building on the success of its first and second generation players, new leading enhancements in select models in the third generation line include an improvement in video performance with 1080p/24 frames per second (24p) support. Movie films are traditionally captured at 24 frames per second and select Toshiba third generation HD DVD players will be able to maintain this frame rate allowing consumers to enjoy movies in their native frame rate.

Also added to the line is "CE-Link" (HDMI™ CEC) connectivity which offers the capability to communicate with and control another CE device in a whole new way. For instance, using "CE-Link" with "One Touch Play" consumers will be able to turn on a CEC capable HDTV and a Toshiba HD DVD player, and start playing a movie, with a single touch of a button on the player remote.

Toshiba Third Generation HD DVD Models

Toshiba's third generation family starts with the entry level HD-A3 player featuring 1080i output capability. The other two new models, Toshiba's HD-A30 and HD-A35, will output 1080p resolution (1920 x 1080p), the highest HD signal currently available. Both models are capable of outputing signals at 1080p/24 frames per second so consumers can enjoy movies in their native frame rate. The HD-A30 and HD-A35 models also feature "CE-Link" (HDMI CEC), allowing two-way control between the HD DVD player and a TV through an HDMI connection.

The top-of-the-line HD-A35 also adds support for Deep Color via HDMI allowing compatible display devices to deliver outstanding video quality — displaying millions of possible colors to billions of possible colors.

Additionally, the HD-A35 offers 5.1 channel analog output and High Bit Rate Audio (up to 7.1 channel) via HDMI. With content encoded in 7.1ch, this advanced surround sound is achieved through the HDMI connection bypassing the player's internal audio processor and sending the signal to a 7.1 capable A/V receiver. High Bit Rate Audio will allow the consumer to integrate the HD-A35 with the latest multi-channel A/V receivers and enjoy a whole new dimension of high definition home entertainment.

All of Toshiba's third generation HD DVD players are refined with new cosmetic designs. Rounded edges, slim chassis (only 59.5 mm — nearly half as tall as first generation players) and high gloss, black acrylic face plates create very sleek devices — a perfect complement to Toshiba's award winning REGZA® HD LCD televisions.

Beyond the Hi Def Movie Experience

Starting with 1st generation players, all of Toshiba's HD DVD players support the enhanced features of the HD DVD format mandated by the DVD Forum including picture-in-picture video, audio commentary and the ability to allow web-enabled network capabilities. Using the Ethernet ports found on all Toshiba HD DVD players, once connected to the network, users can access bonus features, as available, from a movie studio's server. This data is then saved in the player's persistent storage and can be accessed by the user. In addition to accessing new bonus features, some HD DVD discs may include locked prerecorded content which can be unlocked with a downloadable key from the studio's online server. Web-enabled capability is now opening the door to a new entertainment experience beyond hi def video and audio.

"Consumers will always have a consistent experience with HD DVD as we have an established platform to keep the players updated to ensure the ultimate HD movie experience," said Yoshi Uchiyama, Group Vice President, Toshiba's Digital A/V Group. "A mandatory Ethernet port in all HD DVD players ensures that consumers can receive updates to their units to support the latest offerings from the studios and maximizing their investment in the format."

All of Toshiba's HD DVD models are backward compatible allowing users to enjoy their libraries of current DVD and CD software while enhancing the look of regular DVDs by upconverting them to near high definition quality.

For more information on HD DVD, please visit www.toshibahddvd.com.

Expected Pricing and Expected Availability:
HD-A3 ($299.99, October 2007)
HD-A30 ($399.99, September 2007)
HD-A35 ($499.99, October 2007)

#32

Postad 21 augusti 2007 - 11:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

hoppas du inte menar att ja skulle nöja mig med DVD iom ditt påstående, ingen aning om var du fått det ifrån möjligen från en disskussion ja inleddde om Superbit och te x Spiderman ja släpper BD dem som mpeg2 så skulle ja aldrig köpa dem ,

<{POST_SNAPBACK}>

Jag menade vad jag sa, nöjjer mig inte med DVD därför snöar jag inte in mig på ett format.

men ja har samlat DVD sen det kom och kommer givetvis samla det fortsättningsvis då det aldrig kommer finnas sällsynta titlar på HD film för oss med bredare filmsmak

Ja, är ju ett svar på frågan du ställde tidigare i tråden "vad i helskotta ska du med crappy 576 till (lol)"... :)


Nog om det, hoppas Tosh har tänkt rätt med E1.

#33

Postad 21 augusti 2007 - 11:22

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0

2nd gen kommer också klara detta med firmware uppdate som annonserats senare i höst av toshiba, ingen aning om HD-E1 kan få support men tror inte det..

<{POST_SNAPBACK}>

Jahaa, så det är DET som menas med din sign om att "red pill....today och blu pill and remain in the past".
Men vänta nu, 24p har funnits rätt länge i BD-spelare! :)
Du måste förväxlat färgerna där i signen. :P

Kunde inte låta bli...
Tycker naturligtvis det är skitbra att 24p-output kommer till HD-DVD oxå...

...men ja har samlat DVD sen det kom och kommer givetvis samla det fortsättningsvis då det aldrig kommer finnas sällsynta titlar på HD film för oss med bredare filmsmak

<{POST_SNAPBACK}>

Rimmar rätt dåligt att anse sig ha bredare filmsmak och samtidigt helt välja bort all exklusiv BD-film. Köper du hellre dem på DVD än på BD då alltså? Varför?
Och här snackar vi inte ens om några rare indie-filmer utan riktiga storfilmer man går miste om...

#34

Postad 21 augusti 2007 - 11:30

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
ja kommer köpa "storfilmer" på BD sen när ja äger en combo var inte det ja menade heller utan DVD filmer som inte kommer på HD som sagt..men kasst om de använder mpeg 2 på spiderman hoppas VC-1

Men hur bra filmer har BD bolagen släppt hittills inte många, men nu äntligen börjar det ta fart juee..

Combo spelare är the future..och förhoppningsvis pressas priserna fort..

#35

Postad 21 augusti 2007 - 11:50

lungan
  • lungan
  • Forumräv

  • 545 inlägg
  • 0

Nä...bara HD-E1 och detta skulle tydligen ske nu i slutet av augusti.

<{POST_SNAPBACK}>


Sorry för OT men tack för svaret. Den hade sannolikt inte kunnat konkurrera prismässigt med en importerad A35 ändå.

Är avsaknad av 480i/576i över hdmi generell för alla G2 HD DVD-spelare?

#36

Postad 06 november 2007 - 20:52

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Min Toshiba HD-A35 kom idag!

I helgen har jag tid att jämföra bildkvalité (HD DVD och SD DVD) med min HD-XA1. Det som märktes direkt var att den kändes mycket snabbare i hanteringen.

Innan inkoppling var jag orolig att den långa kedjan med apparater skulle ställa till HDMI-trassel, men den oron var obefogad. Signalen passerade utan problem via min Algolith FLEA och efterföljande Gefen HDMI-switch.

Mycket nödj hittills!

Bifogad fil(er)



#37

Postad 12 november 2007 - 19:37

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

I helgen har jag tid att jämföra bildkvalité (HD DVD och SD DVD) med min HD-XA1. Det som märktes direkt var att den kändes mycket snabbare i hanteringen.

Har du hunnit jämföra lite mer mellan XA1 och A35? Jag funderar nämligen på att göra precis samma sak dvs gå från en XA1 till en A35.

Någon annan som har testat A35-an?

Redigerat av joakim99, 19 november 2007 - 21:43.


#38

Postad 19 november 2007 - 23:29

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Tillbaka igen efter en stunds frånvaro. Detta har hänt;
När jag glatt kopplade in och om alla apparaterna var jag lite för ivrig och försåg min HD-XA1 med en av strömkablarnal utan transformator emellan. Den gillade inte 230V så den ligger sedan förra veckan hos doktorn på DVdirect i väntan på ny nätdel.

På grund av tidsbrist har jag bara sett en(1) film på nya spelaren. Av de drygt 100 i samlingen blev det dessutom Top Gun, och det sade förstås inte mycket om spelarens bildkvalité. Jag hoppas att ni också har hemska block i röken i inledningsscenen?

Ny projektor blev det också under mässan. En projectiondesign Action! M25 så nu dj-vlar! :-)

Den levereras inom en vecka och jag ser fram emot Transformers på min HD-A35 via 1080p/24 till min M25. MMMmmm...

#39

Postad 20 november 2007 - 18:14

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Please note that the new web-enabled HD DVD titles such as Blood Diamond, Freedom Vol. 1 & 2, 300, Heroes Season One, Motörhead's "Stage Fright" and Transformers (2007) would require the latest firmware updates on the HD DVD players, for the web-enabled features to function without major hiccups.



Ny Firmware ute

HD DVD Players Released in the U.S./Canada
HD-A3/D3 & HD-A30/A35 (Version 1.3) New!

#40

Postad 21 november 2007 - 23:32

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
I dag lånade jag ut min nya HD-A35 till havocsi på Hemmabiocenter.se så nu står jag plötsligt utan båda HD DVD-spelarna och proj så det är lite svårt att testa dem, men allt kommer nästa vecka!

Filmen "Departed" från HD-A35 via Sim Domino D80E på maskad 2.35:1 Stewart 130" testades därute i ett bra rum och såg inte så dumt ut, men jag undrar ändå om inte M25 är lite vassare totalt sett.

Nu är det en nästan olidlig väntan på att få sätta ihop alla nya leksaker. Jag får väl rycka tummen ur och måla färdigt rummet så länge...

Redigerat av Svärta, 21 november 2007 - 23:34.


#41

Postad 22 november 2007 - 10:17

Unregistered29563
  • Unregistered29563
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Kör min A-35 till min Benq W9000 och 24P ser fantastiskt ut och nu väntar jag bara att 100 timmar skall gå så jag kan få min projektor kalibrerad.

Har inte haft några glitches alls från min maskin och 24P, Bitstream ljud från de nya formaten fungerar perfekt.
Är rikigt nöjd med maskinen och kan varmt rekomendera den.

#42

Postad 25 november 2007 - 11:21

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
nidas: Var köpte du din spelare?

#43

Postad 25 november 2007 - 16:37

Unregistered29563
  • Unregistered29563
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
köpte min från swedisc.com.

#44

Postad 25 november 2007 - 17:15

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
vad kostar den på swedisc.com ? kan inte hitta nån a35 på deras hemsida.

kan ju köpa den från ebay.com för 4050SEK frakt inräknat.

http://cgi.ebay.com/...tem320186867785

Redigerat av dealerovski, 25 november 2007 - 17:20.


#45

Postad 25 november 2007 - 20:44

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
nidas: Tackar.

Det känns som kanske det bästa alternativet är att ta hem en från ebay då det inte verkar som om någon av de svenska handlarna säljer den (även om det verkar som om dvdirect säljer den).

#46

Postad 26 november 2007 - 10:52

Unregistered29563
  • Unregistered29563
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Jag betalade 670$ utan strömomvandlare för min från swedisc och då ingår ju frakt och ingen tullrisk.

Ser på deras hemsida att de nu enbart säljer samsungs dual format spelare, men maila dem tror de bara blir glada att sälja en till dig och jag tror att de kan sänka priset nu eftersom det finna många A-35 att få tag på i USA nu.

Min går helt flefritt, en grymt bra spelare. Ser enbart HD-DVD på den och kör bitstream ljud och 24P.

Men för nästan samma pengar får man en AX2:a eller en EX1:a och de kan ju nu samma saker och har då bättre DVD-uppspelning.

Har inte hittat någon info om det är någon skillnad på HD-DVD kvalitén på dem.

Jag är helnöjd med min och kan bara rekomendera den.

#47

Postad 26 november 2007 - 11:21

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
Jag läste att A35 spelar SDVD lika bra som Xa2 och att HD DVD uppspelningen var lite bättre även. Sa valet är solklart för mig om det stämmer.

#48

Postad 26 november 2007 - 15:58

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Har blivit dags att ta steget och bli neutral. Sitter i dagsläget nöjd med PS3 som sköter uppspelningen utav mina Blu-Ray filmer. Känner dock att jag vill ha tillgång till alla filmer på HD, och därför är valet ganska så givet att det blir en Toshiba.

Har läst denna samt strängen om HD-EP30 och HD-EP35.

Jag kör ljudet via 2-kanalsförstärkare, så det är inte jätteviktigt att spelaren ska sända ut det allra senaste när det kommer till ljuddelen. Dock är bilden desto viktigare. :)

Har som sagt läst strängarna, samt på AV-forum, men kan inte riktigt komma fram till vilken som kan passa mig bäst om det nu är bilden som är viktigast och ljudbiten inte fullt lika viktig. Sen vore det väldigt trevligt om man skulle kunna spela upp alla regioner när det kommer till "vanliga" DVD-skivor. Är det ngn utav de Toshiba-spelare som jag nämner ovan, som klarar av detta ännu?

Tack på förhand!

Redigerat av Unregistered52a88696, 26 november 2007 - 15:59.


#49

Postad 26 november 2007 - 16:03

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
är väl endast XA-2/XE-1 och EP-10/A-20 som kan göras regfria !!

väntar själv på firmware till min E1:a vore grymt då jag är mkt nöjd med den som DVD..

#50

Postad 26 november 2007 - 16:07

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Ok. Bockar och bugar för snabbt svar henke! :)

Vad tror du om det jag nämner om ljudet. Spelar det ngn roll vad jag väljer för spelare, om nu jag ändå inte kan komma åt "den finare delen" eftersom jag kör 2-kanalsförstärkare?

Sen undrar jag även om ni som följer med lite mer i HD-DVD "sidan" än vad en annan har gjort fram tills nu, kanske vet om det är "troligt/hört ngt rykte" att det kommer att komma firmware till HD-A30/HD-A35 samt HD-EP30/HD-EP35 som gör att dessa spelare även blir regionsfria på DVD-delen.

Redigerat av Unregistered52a88696, 26 november 2007 - 16:11.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.