Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

30+ och ensamstående = ångest

285 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 21 november 2009 - 15:20

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Var singel och utan barn tills i somras, inget jag hade ångest över, snarare tvärtom :)
Men så träffade jag på en mycket trevlig tjej som jag nu är tillsammans med, hon är dock "bara" 17 (snart 18) så man har fått endel gliringar från folk men bryr mig inte nämnvärt.

Inga barn heller, då varken jag eller hon vill det nu.

#52

Postad 23 november 2009 - 14:53

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0

Här har du en till singel över 30 och jag är det av många orsaker.
Tjejer på dejting sidor får flera hundra mail av K**a män/ killar och som säkert du skulle gjort i deras ställe så väljer dom ut den snyggaste killen och hoppas på att han är ett svin som dom kan förändra lite senare...kvinnor gillar skitstövlar som är macho och behandlar dom som dom vore luft.
Kvinnor gillar inte heller wussys, ( wimp/ pussy) i ett ord.
Sen när ni kilar stadigt vill hon göra dig till den som hon vill ha men i början dras dom flesta kvinnor till män som är roliga och lite kaxiga.
en tjejkompis gick med i en dejtingsida för att testa, efter ca 1 timme hade hon runt 140 mail.
Hon tog bort sitt konto och sa det är galet.
Vi män är helt otroliga, som om vi bara hade en sak i huvudet.
Sorgligt men sant...kvinnorna har oss där dom vill ha oss...jagandes och dreglandes efter kjoltyg.
Då kan dom välja och vraka, borde fan göra om sig till kvinna....el inte men ibland undrar man vart fan det gick fel....



Nu är du ju bara för bitter :(

Jag hoppas givetvis att du har skrivit det med ironi ??

Jag varken jagar (just nu) eller dreglar, mitt motto för tillfället är " allt sinom tid"
Att det inte skulle finnas vettiga kvinns på dating sidor kallar jag trams, det finns många vettiga men det e ju som med pussel, alla bitar passar inte ihop hur mycket man ibland än skulle vilja.

Träffade en tjej som jag tyckte passade mig som handen i handsken men hon såg inte saken på samma sätt ;)

Tjej nr 2 vill gärna bli ihop med mig asap :D Men jag tänder inte på henne på samma sätt, så vi kan bli vänner istället.

Visst finns det kvinnor som gillar män som är som svin, likaså finns det män som gillar "bad girls" så vad är skillnaden ??
Det viktiga är ju att det inte är såå många kvinns som vill ha svin, den mängden är ganska liten.
För med svin är det ju nästan alltid så att dom inte går att ändra på, det går inte bygga ett varaktigt och givande förhållande med svin etc etc.
Och ärligt talat vill jag inte ha en kvinna som är så osäker på sig själv att hon vill va ihop med ett svin.

Jag är benägen att tro att kvinns som dras till svin inte har alla hästar hemma och vem vill ha "skadat gods"
*asg*

#53

Postad 23 november 2009 - 15:24

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Goldstar har ju ganska rätt när han säger att man får vara lite klurig när man kontaktar nån man har sett på en kontakt sida.

Får man bara bara : Hej hur e det eller jag tassar in här, så blir man ju inte direkt nyfiken.
En tjej kompis har en annons på en sån sida och jag har vart med och sett hur många lame ass repliker hon får.

Vad e det för killar som tassar in på ens sida ?? Whatta hell e det för fel på dom ??
Dom brukar jag be henne dumpa asap, vem #!% skriver så ??

Vill man ha nåt svar alls eller ? :(

Får jag bara: Hej hur e det med dig *blink*
Så kollar jag först in sidan, för hon kan ju vara blyg, o det har jag inget emot, men försöker också bilda mig en uppfattning genom att läsa mellan raderna, se bilder i albumet osv.
Ibland finns det knappt nån text på sidan och då får det fan va..
Men oftast svarar jag nåt tillbax, nåt fyndigt eller kommenterar nåt på deras sida, med glimten i ögat.
Får man vettigt svar på det, då kan man ju gå vidare men e det helt noll koll, då får det vara.

När jag tar kontakt så är det inte : Hej hur e det eller några d###### tassar hit o dit...
För då har jag skitit i det blå skåpet på en gång och kan gå o hänga mig asap ;)

Hur jag gör e min hemlis :D men det funkar....
Läs vad hon skriver och kolla in bilder, försök också bilda dig en uppfattning av henne genom att läsa mellan raderna.
Skriv för böveln inte mindre än text än två rader..
Inte för mycket heller :P
Var klurig och flirta, för du är väl där för att hitta nån, för nåt ??
Och ge fan i sliriga,slemmiga krograggs repliker, såvida det inte är nåt riktigt fyndigt...
Blyga killar får stå o titta på...Kanske inte riktigt sant men dom missar en hel del.
Rolig och kaxig är bra i rätt mängd..

Och, övning ger färdighet.

Redigerat av Unregistered592cec63, 23 november 2009 - 15:37.


#54

Postad 23 november 2009 - 20:43

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
ja då va man snigel igen 31år o kommer ingen vart,, ger snart upp!

#55

Postad 23 november 2009 - 22:04

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Beklagar Mikolino B)

Som tröst kan sägas att du är ung, du är i gott sällskap :P du har fått ny och värdeful erfarenhet och det kommer fler tåg.

#56

Postad 24 november 2009 - 12:02

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Nu är du ju bara för bitter ;)

Jag hoppas givetvis att du har skrivit det med ironi ??

Jag varken jagar (just nu) eller dreglar, mitt motto för tillfället är " allt sinom tid"
Att det inte skulle finnas vettiga kvinns på dating sidor kallar jag trams, det finns många vettiga men det e ju som med pussel, alla bitar passar inte ihop hur mycket man ibland än skulle vilja.

Träffade en tjej som jag tyckte passade mig som handen i handsken men hon såg inte saken på samma sätt ;)

Tjej nr 2 vill gärna bli ihop med mig asap ;) Men jag tänder inte på henne på samma sätt, så vi kan bli vänner istället.

Visst finns det kvinnor som gillar män som är som svin, likaså finns det män som gillar "bad girls" så vad är skillnaden ??
Det viktiga är ju att det inte är såå många kvinns som vill ha svin, den mängden är ganska liten.
För med svin är det ju nästan alltid så att dom inte går att ändra på, det går inte bygga ett varaktigt och givande förhållande med svin etc etc.
Och ärligt talat vill jag inte ha en kvinna som är så osäker på sig själv att hon vill va ihop med ett svin.

Jag är benägen att tro att kvinns som dras till svin inte har alla hästar hemma och vem vill ha "skadat gods"
*asg*


Tro mig, jag är inte bitter.
Jag snackar om dom vackra kvinnorna, dom faller för svin.
Och om dom skulle råka falla för en "mjukis" så håller det oftast inte i längden.
Allvarligt, det är väldigt MÅNGA kvinns som dras till sviniga män som behandlar dom som luft.
Var grundar du din information på?
Jag grundar på erfarenhet och proffs som har lärt sig gejmet och lär ut till andra.
Och män jagar och dreglar hela tiden överallt, ingen behärskning.
Kvinnorna har fått för mycket luft under vingarna tack vare oss män.
Om du säger så så menar du att nästan alla kvinnor är skadat gods.
Läs noga innan du kommenterar.

Redigerat av Lion_Paw, 24 november 2009 - 12:05.


#57

Postad 24 november 2009 - 12:09

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Jag e 37 och singel inga barn,men trivs bra känner ingen panik. ;)


Bra jonasprivate, kommer det så kommer det.
Man måste hitta rätt kvinna först och det är inte lätt i dagens samhälle. lol

#58

Postad 11 april 2010 - 14:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Fyller 36 i juni. Skaffa familj är totalt ointressant. Det innebär för mycket begräsningar.
Kommer hålla mig till singellivet. Föredrar att bo själv. Ingen annan som kontrollerar mitt liv.

#59

Postad 11 april 2010 - 21:28

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Radiozo :

Just nu e jag på samma bana, är singel och trivs bra med det.
Är en ganska skön kontrast till att ha bott ihop med nån i 8 år, inte för att jag ångrar mig en sekund till det levernet heller.
Men nu rår jag över mig själv, ingen att ta hänsyn till, reser vart jag vill och använder mina pengar till vad jag vill :D
Den dag jag träffar nån så lär det ju ändras till viss del.
När jag och exet var ihop så siktade vi på att skaffa barn och så och då var det ju en lysande ide.
Idag e jag glad att det inte blev så, för idag tycker jag att det skulle begränsa mitt liv för mycket att ha barn och familj.

Konstigt vad ens liv och tycke ändras så mycket :P Fast för min del är det ju vissa förutsättningar som har ändrats och kommer att ändras i framtiden.

#60

Postad 11 april 2010 - 21:59

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0

Tro mig, jag är inte bitter.
Jag snackar om dom vackra kvinnorna, dom faller för svin.
Och om dom skulle råka falla för en "mjukis" så håller det oftast inte i längden.
Allvarligt, det är väldigt MÅNGA kvinns som dras till sviniga män som behandlar dom som luft.
Var grundar du din information på?
Jag grundar på erfarenhet och proffs som har lärt sig gejmet och lär ut till andra.
Och män jagar och dreglar hela tiden överallt, ingen behärskning.
Kvinnorna har fått för mycket luft under vingarna tack vare oss män.
Om du säger så så menar du att nästan alla kvinnor är skadat gods.
Läs noga innan du kommenterar.


Du snackar om att dom vackra kvinnorna faller för svin..
Så du har fört nånslags statistik över vilka vackra kvinnor träffar mest, svin eller normala ??

Jag känner många vackra kvinnor och ingen av dom är ihop med "svin" så är dom då bara en ovidkommande del av dom vackra som faktiskt är ihop med svin ??
Min vackra kvinna var med mig i 8 år och jag är ingen uber macho direkt.
2 av mina polare är gifta med vackra kvinnor och några andra har vart ihop i många år.
Vad grundar du dina underliga åsikter på ? Vad har du som källa för dom påståendena ?

Proffs och gejmet ?? Vad fan e det ? Proffs på vadå ? vilket gejm ?
Enligt vilka människor och kriterier är dessa proffs, proffs ? och vad är dom proffs på ?
Att ragga lättlurade brudar på krogen ?
Är du en av dom lättlurade jönsen som läst den där tomten strauss och hans gelikars trams böcker ?

Då säger jag bara en sak : Skaffa ett liv och se själv hur det funkar i verkligheten och låt inga dyra böcker lura dig :P

Vilka män jagar och dreglar ? Alla ??
Återigen undrar jag vad du grundar det på för fakta ?
Ingen behärskning ? Så du ser många på stan som tafsar, dräglar och nyper tjejerna i baken ??

Jag skrev så här:

"Jag är benägen att tro att kvinns som dras till svin inte har alla hästar hemma och vem vill ha "skadat gods"

Det betyder att kvinnor/män som dras till svin inte riktigt har alla hästar hemma, för skulle dom ha det, så borde dom förstå att "svin" inte är nåt att ha, comprende ?

Du får det till detta:
"Om jag säger så så menar jag att nästan alla kvinnor e skadat gods"

Hur lyckas du med det ?
Sa jag ens nästan alla ? Nästan alla är för min del ca 80-90% av total mängden.
Jag sa kvinns som dras till svin, där finns inget nästan, där finns inte ett uns till procentuell gissning av mängden kvinnor.
Det syftar på dom kvinnor som dras till svin och mig veterligen så är den mängden inte stor, jag har inga fakta, inga gissningar av proffs eller statistik men mellan tummen och pekfingret 10-20 % kanske mer kanske mindre.
Nu vart det lite djupt här men det e dit fel :D

Redigerat av Unregistered592cec63, 11 april 2010 - 22:08.


#61

Postad 11 april 2010 - 22:18

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Lion Paw:
Sen måste jag bara fråga, är vackra kvinnor nåt mått på lycka ? vad händer med dom medel vackra och dom mindre vackra ?
Och vad är vacker för dig, kontra vacker för mig, för att kunna se en röd tråd måste vi komma fram till hur en "vacker" kvinna ser ut, alltså vad alla kan enas om att vara vacker.
Först då kan vi börja försöka komma fram till nåt medel resultat för vad en vacker kvinna faller för och inte,
Svin eller normala :P

Så dom där proffs uttalanden kan man använda på dasset som torkpapper :D

Redigerat av Unregistered592cec63, 17 april 2010 - 20:30.


#62

Postad 15 april 2010 - 22:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Alla har olika smak så det går inte att svara på.

#63

Postad 17 april 2010 - 20:32

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
radiozo: Jag vet ;)

Jag glömde i min snabbhet att dedikera frågan till Lion Paw...

#64

Postad 17 april 2010 - 20:45

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Mitt försök till bidrag i tråden blir följande:

Jag tror de flesta har varit singlar ngn gång i livet. Efter ett tag, när en efter en av kompisarna stadgar sig kan man känna sig ganska utanför.
Men det är nu det gäller att hålla huvudet högt.

Det värsta man kan göra är att tycka synd om sig själv. När man förr eller senare stöter på en tjej, märker hon direkt att ngt inte står rätt till. Människor som tycker att ens livsituation är bedrövlig sänder ut omedevtna signaler till omgivningen att ngt inte står rätt till. Följden blir att att man inte blir speciellt attraktiv på marknaden.

Lösningen på ovanstående problem är istället: Försök se ngt positivt i situationen. Du slipper bla byta blöjor. Du slipper ha en fru som eventuellt retar sig på att du sitter och kikar på hembiotrådar etc etc...
Inse att du har det rätt bra ändå, bortsett från att man själv tycker att man är rätt ensam.

Som singel har man alla möjligheter i världen att göra saker för sig själv och då menar jag BARA FÖR SIG SJÄLV. Den enda du behöver tillfredsställa är DIG SJÄLV. Utnyttja detta, för snart kan det vara för sent...

Inse att du duger och att du är en kanonkille. Tycker man inte om sig själv, hur ska man då kunna begära att andra ska tycka om en själv...

Lycka till där ute. Ta dagen som den kommer. Hitta på roliga saker och det viktigaste av allt, försök att tänka positivt, även om det kan kännas tung ibland.

Mvh

G

#65

Postad 14 maj 2010 - 06:43

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0
Nädå jag är trettio och har varken dera.. kompisarna har både barn och dam. Jag lever inte ens singel livet.. men ja är ute och gör stan osäker nångång varannan månad =)

#66

Postad 18 maj 2010 - 12:04

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

  • 1 411 inlägg
  • 0
Ibland är ångesten en del i en negativ spriral. Min erfarenhet är att när man är deppig, desperat eller har ångest/panik över sin situation så är det just sig själv man får jobba med- för det märks när man sån. Och ärligt talat, vill man själv ha någon som är deppigt desperat eller ångestladdad över livet?

Så mitt tips är jobba med sig själv, sin självbild och försöka vara nöjd med med sig själv, ha rimliga mål i livet, annars så är man just inte attraktiv för någon. Och om man mår bra i sig själv så märks det, och det blir lättare att träffa någon nästan varsomhelst- jobbet, träningen, barnens skola, kompisar, krogen :-)

Fungerade för mig vartfall efter att frun lämnade.

#67

Postad 18 maj 2010 - 12:31

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Om det någon gång riktigt skulle krisa sig, då får man väl åka till Thailand och plocka hem någon kvinna som är 20 år yngre. Som kille är man ju viril till 60+ om man sköter sig väl :)

#68

Postad 03 juni 2010 - 21:13

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
kul tråd :D har precis fyllt 29 år och är singel, har varit förlovad men det funkade inte. trivs väldigt bra som singel, tycker verkligen om att jag kan göra precis vad jag vill när jag vill, bara mig själv att bry mig om, dock så känns det nästan som att det börjar bli bråttom att skaffa familj om det ska bli av . men som det är nu så känner jag faktiskt inte för det, båda mana systrar har skaffat familj och hus och hela köret för längesen, känns nästan ibland som att släkten bara sitter och väntar på att jag ska fixa det nu :D

bor också i ett samhälle med 1500 pers, alla känner alla, det gick lätt att skaffa tjej i början när man flyttade hit men nu är det typ omöjligt.

men nu är det sommar och då brukar det gå lite bättre i letandet om man bara är ute efter en flirt :D

#69

Postad 06 juni 2010 - 06:03

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

  • 1 180 inlägg
  • 0
Det är betydligt mer brådis för kvinnor att skaffa barn. Deras peak är 21-26 efter det blir det kraftigt svårare att skaffa barn samt kraftigt ökad risk för komplikationer efter varje år. Så kvinnor går klart gymnasiet och sen nått år på univ de är då redan passerade den åldern. Just därför är det så bråttom att skaffa VVV.

andreassofus och ni andra som knappt är 30: Ni har inga problem alls såvida ni inte är dödssjuka. Gå ut och njut av livet, ut och res och hitta på saker ni gillar. Kvinnorna kommer komma sen tro mig. Sluta lyssna på vad andra säger och lev ett unikt eget liv.

#70

Postad 06 juni 2010 - 06:48

Seren
  • Seren
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Jag måste också skriva av mig lite.

Blev singel 1 Mars efter jag beslutade att vi inte kunde fortsätta med vårat, något, bråkiga förhållande. Speciellt inte när det tillslut gick ut över våra 2 små underbara pojkar. Att höra mamma och pappa bråka ska inget barn få vara med om, absolut inte!

Vi var tillsammans i nästan exakt 6 år, förlovade i 5,5 år, hus, volvo/suzuki/, 2 barn bla bla. Klart det satt sina spår och självklart kan man gråta när man inser att tiden är förbi. Trots att man vet att göra slut var den enda lösningen.

Något som drog ut på det hela kan till stor del tillskrivas mig. Jag har ingen familj kvar i Sverige, är från Danmark. Aldrig haft kontakt med min mor och min far har aldrig varit där för mig. Så jag var väldigt rädd för att vara ensam om och när det tog slut. Men insikten av att jag måste lära mig stå på mina egna ben och att jag har 2 barn som behöver en pappagestalt har hjälpt mig fruktansvärt mycke.

Jag var 20 när vi träffades, pengarna hade aldrig funnits för att skaffa körkort. Hon hade kortet. 6 år gick. Man blev bekväm och använde henne som chaufför. Men efter vi gjort slut insåg man ju att det inte funkar längre. Så tack vare mitt nya självförtroende lyckades jag i onsdags även ta körkort. På 3 veckor, hyfsat okej då jag ALDRIG kört bil innan, fixade jag det.

Nu har det gått 3 månader och man kan bara se framåt. Jag har funnit mig själv och insett att det som hänt har varit fantastiskt på alla sätt och visa. Både positivt och negativ. Det har format mig.

Jag har tom börjat att ta kontakt med det motsatta könet igen och framtiden ser ljus ut. =)

Så upp me hakan alla singlar, ensamstående, och snygga boys & girls: Lyckan kommer och lyckan går. Men lita på dig själv och se framåt. Älska dig själv =)

Mvh Mike.

#71

Postad 13 juni 2010 - 19:47

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Så upp me hakan alla singlar, ensamstående, och snygga boys & girls: Lyckan kommer och lyckan går. Men lita på dig själv och se framåt. Älska dig själv =)

Mvh Mike.

Well spoken!

Nu sitter jag i raka motsatsen till den båt ni sitter i, men jag kunde inte låta bli att hylla ett bra inlägg! Jag ser heller inte varför folk ska ha så himla bråttom. Själv har jag inget barnsug på långa vägar.. jag vill göra allt ni gör nu, först!

Sambo, stuga, katt och volvo,
Christian

#72

Postad 13 juni 2010 - 20:04

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Jag kan tycka att det är rätt skönt utan någon som klagar på vilken stereo man har. Nu får man ju bestämma själv hur stora högtalare man skaffar. Jag bestämmer själv om jag vill skaffa ett par biffiga JBL eller inte ;) Hunden tror jag inte bryr sig ;) Ingen som säger någonting här inte ;)

Mvh Perra

#73

Postad 14 juni 2010 - 22:17

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Nu har det gått 3 månader och man kan bara se framåt. Jag har funnit mig själv och insett att det som hänt har varit fantastiskt på alla sätt och visa. Både positivt och negativ. Det har format mig.

Jag har tom börjat att ta kontakt med det motsatta könet igen och framtiden ser ljus ut. =)

Så upp me hakan alla singlar, ensamstående, och snygga boys & girls: Lyckan kommer och lyckan går. Men lita på dig själv och se framåt. Älska dig själv =)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan inget annat göra än att instämma.

Jag kan nog rakt ut säga att jag behövde mitt singelskap, har återigen funnit mig själv och det är skönt att för engångs skull rå om mig, inte behöva bry mig om vad nån annan tycker, tänker o känner.
Resa vart jag vill, när jag vill..
Nästa förhållande kan bara bli bättre..

Har en väldigt härlig och underbar tjej kompis, gammal barndoms vän som jag återigen träffade för ett halv år sen.
Hon är attraktiv, har en underbar humor och en skön attityd.
Idag fick hon veta att jag känner mer för henne än vänskap :D
Väntar med intresse på hennes svar...
Men det kan ju likväl bli nej tack, men so what...Världen är full av underbara tjejer :D
Som vill träffa en fantastisk man som jag :D

Så verkligen, upp med hakan, älska och bejaka dig själv och om man så vill, in i matchen igen...

Redigerat av Unregistered592cec63, 15 juni 2010 - 11:00.


#74

Postad 21 juni 2010 - 21:27

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jo att vara singel är inte fel,klart man kan sakna en tjej ibland.
Men dom säger att plötsligt står hon där.

#75

Postad 15 juli 2010 - 12:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Jo, de säger det. Jag tvivlar... :)

Jag har kompisar som är avundsjuka på mitt singelliv, samtidigt som jag är lite avis på deras familjeliv (ibland). Finns för- och nackdelar med båda. Rätt så skönt att på semestern ta dagen som den kommer och att spontant kunna åka iväg ett par dagar om tillfälle uppstår, t.ex.

#76

Postad 15 juli 2010 - 17:32

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
JonasPrivate:

Dom säger det va.... som smhi, men det blir ju aldrig som dom säger :)

#77

Postad 05 augusti 2010 - 15:28

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Hej

Jag är ingen van forumsnackare och det här är en idé i fröstadiet så be gentle.

Jag har ett tag funderat på att starta en alternativ datingsida men vet inte om jag vågar. Det som är grejen är att jag har jäkligt bra instinkt över vilka som passar ihop och vilken typ av förhållande de skulle ha. Jag antar att det kommer från år av studerandet av människor och beteenden eftersom det fascinerar mig. Jag kan ofta avgöra (med hemmagjorda undersökningar) om förhållandet kommer att hålla eller inte. Jag pusslade exempelvis ihop min syster med en från helgon och de förlovade sig flyttade ihop och har nu varit tillsammans i flera år.

Jag sitter nu här och är arbetslös och sitter kanske på något som skulle kunna hjälpa tusentals människor. Vad skulle ni gjort?

Det jag funderar på är att typ göra en provperiod där människor skickar in bilder på sig själva till mig och där jag då pusslar ihop de efter min förmåga. Grejen är att jag antar att det här säkert verkar jäkligt new age eller nåt får många medan jag mest ser det som instinkt. Jag tror jag skulle kunna hjälpa många och då skulle det verkligen vara värt det.

Men hur ser ni på en typ av datingsida där man skickar in bilder på sig, gärna tre olika ansiktsuttryck och sedan pusslas ihop med någon och typ får deras mail och foto? I början skulle det i sådant fall vara totalt gratis bara föra tt se om det vekrligen fungerar och skulle det fungera skulle jag i sådant fall ta betalt endast när jag hittat någon passande.

Skulle ni våga?

#78

Postad 06 augusti 2010 - 00:20

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Takari:

Så länge sidan är seriöst uppbyggd och det finns riktig information om företaget så skulle jag nog inte ha nåt emot att skicka in några bilder.
Om nu nån vill kapa bilder så e det ju bara att besöka facebook eller nån annan dejtingsida

Men tänk nu att 100 människor skickar in sina bilder till dig och det kanske bara ökar dag för dag, hur lång tid tar det innan dessa personer att få svar från dig, inte för att det måste ske på sekunden men ändå ?

Det är ju en annan sak att para ihop vänner, skulle du orka pyssla med det här mer eller mindre varje dag ?

Jag vill inte avskräcka dig från att försöka, damn jag kan bli din försökskanin till och med :(
Tror du på din ide så go for it, funkar det så funkar det och om inte så har du iallafall fått erfarenhet.

Fan, e för trött för att klura ut några intelligenta frågor till dig :D

#79

Postad 06 augusti 2010 - 09:08

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Hehe :(

Just nu är det inget företag utan bara en idé i mitt huvud och jag är en sån där som är ärlig och vill först verkligen se att min idé funkar innan jag skulle starta ett företag och i sådant fall ta betalt. Så just nu är det mest jag som vill testa min idé och jag har några intresserade redan. Så om det är seriöst, ja absolut men det är som sagt på ett lågt stadie än så länge. Att ta bilder från dejtingsajter känns fel eftersom jag vlil testa det här på människor som vill och inte jaga vem som helst. Jag söker de som är seriösa plus att jag kanske kan bli stämd om jag börjar sno klienter från de stora bossarna.

Jag håller nu på att leta människor som är intresserade och när jag får ihop till ett vettigt antal så drar jag igång i sådant fall. :D

Är det fler som vågar?

#80

Postad 06 augusti 2010 - 10:21

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Det blev kanske lite otydligt men jag menade på inget vis att du skulle sno bilder från andra sajter.
Det jag menade var att om din sida andas seriösitet och du visar upp tydligt vem du är själv och vad ditt syfte är så vågar nog folk skicka in sina bilder.

Kommentaren om facebook och andra sajter var mer som en pik till dom som är rädda om sina bilder....

#81

Postad 06 augusti 2010 - 13:56

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Ja jag vill ju göra det här så seriöst som möjligt eftersom det är en seriös idé från min sida. Det är bra att få höra hur det uppfattas och vad jag kan tänka på. Det ploppar in nya intresserade här så vi får se vad det leder till :(

#82

Postad 07 augusti 2010 - 10:55

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Är det några här som vågar hoppa på min idé?

Redigerat av Takari, 07 augusti 2010 - 10:56.


#83

Postad 07 augusti 2010 - 23:19

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Är det några här som vågar hoppa på min idé?


Jag är ärligt talat lätt skeptisk till din idé... Att det finns männniskor som har en förmåga att para ihop människor som de känner till viss del betvivlar jag inte. Att det skule funka enbart genom fotografier betvivlar jag dock!

Hur var det med den killen du parade ihop med din syster? Kände du honom innan du bestämde dig för att de skulle kunna funka som ett par?

#84

Postad 08 augusti 2010 - 14:06

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Jag förstår din skepsism och det är också en av anledningarna till att jag vill testa detta. Det var också det jag menade med new age också just att det är inte världens mest konventionella idé. Det betyder dock inte att det inte kan fungera.

Jag hade aldrig träffat honom innan och såg bara några bilder på honom. Jag fick mest en känsla av att han var intressant och att de kunde passa. De bodde i olika städer och var på ytan (intressen, vänner etc.) väldigt olika men under där så fanns det kemi.

Fatta hur många som sitter och betalar massa pengar till de stora bossarna som pusslar ihop människor via datorer eller via "vetenskapliga tester". Jag har provat många av dem och jag har inte fått något vettigt förslag som skulle vara någorlunda intressant. Såklart hittar vissa varandra på det sättet men jag är skeptisk. Jag anser att det krävs andra saker än att ha gemensamma intressen och/eller reagera liknande på situationer exempelvis. När jag tittar på alla långvariga lyckliga par som jag känner så är det inte många som har gemensamma intressen eller reagerar lika. De kan vara ganska olika men det de har är någon slags personkemi.

Det är mest frustrerande att jag kanske faktiskt sitter på nåt här som kanske faktiskt kan hjälpa människor att hitta någon. Såklart kan det vara så att det inte fungerar och då är det så. Då har ändå ingen betalat något och kanske lagt ner runt tio minuter av sin tid vilket jag tror det kan vara värt. Skulle det inte vara rätt häftigt om det faktiskt fungerade dock? Det är i alla fall så jag känner. Jag har också en stark känsla som säger att det här är något att utforska vidare.

Men såklart, det är ju helt frivilligt att vara med eller inte och det är ett experiment. Men det värsta som kan hända är ju egentligen att det inte blir något par och det bästa är att det blir det.

Så de som vågar säg till. Ju fler som vågar desto större chans är det att detta drar igång.

Redigerat av Takari, 08 augusti 2010 - 14:08.


#85

Postad 17 augusti 2010 - 19:49

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Tänkte putta upp tråden och se om det finns intresserade här? Det har blivit en del nu som vill vara med men jag tänkte att jag skulle nå 50-100 stycken och det finns fortfarande platser kvar så om det finns intresse så hojta till! :blink:

#86

Postad 04 september 2010 - 17:24

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Ska uppdatera er lite om vad som hänt här. Sanningen är nog att jag börjar ge upp hoppet.
Jag försöker och försöker. Men det är alltid samma visa.

Kvinnorna har några standardkommentarer. "Jag är inte redo för en man just nu" "Jag har så mycket annat att tänka på" "Jag litar inte på män" Varför är ni så negativa kvinnor. Att ni råkat ut för nån idiot betyder ju inte att alla är likadana. Jag är snällast i världen och ändå vågar inte nån ge mig ens en liten chans, dom vet inte vad dom går miste om, varför är vi människor så fega. Vi lever bara en gång, ta risker, träffa människor. Vem vet, det kan ju bli rena lyckträffen. Jag kommer inte ge mig, hon ska bli min.
En vackrare kvinna existerar inte.

Däremot så känner jag en del pundare/mytomaner, dom får brudarna dom, det funkar tydligen med att skryta om hur tuff man är och knarka. Men snälla killar är inget att ha.

#87

Postad 04 september 2010 - 18:52

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Ska uppdatera er lite om vad som hänt här. Sanningen är nog att jag börjar ge upp hoppet.
Jag försöker och försöker. Men det är alltid samma visa.

Kvinnorna har några standardkommentarer. "Jag är inte redo för en man just nu" "Jag har så mycket annat att tänka på" "Jag litar inte på män" Varför är ni så negativa kvinnor. Att ni råkat ut för nån idiot betyder ju inte att alla är likadana. Jag är snällast i världen och ändå vågar inte nån ge mig ens en liten chans, dom vet inte vad dom går miste om, varför är vi människor så fega. Vi lever bara en gång, ta risker, träffa människor. Vem vet, det kan ju bli rena lyckträffen. Jag kommer inte ge mig, hon ska bli min.
En vackrare kvinna existerar inte.

Däremot så känner jag en del pundare/mytomaner, dom får brudarna dom, det funkar tydligen med att skryta om hur tuff man är och knarka. Men snälla killar är inget att ha.


Det där är vad jag menar också, jag har haft mycket kvinnor i mitt liv men sen jag bytte liv och ändra på mig så är det som att då duger man inte...jag va den som du beskrev förut och då gick det lätt.
Snälla killar är inte intressanta.





Lion Paw:
Sen måste jag bara fråga, är vackra kvinnor nåt mått på lycka ? vad händer med dom medel vackra och dom mindre vackra ?
Och vad är vacker för dig, kontra vacker för mig, för att kunna se en röd tråd måste vi komma fram till hur en "vacker" kvinna ser ut, alltså vad alla kan enas om att vara vacker.
Först då kan vi börja försöka komma fram till nåt medel resultat för vad en vacker kvinna faller för och inte,
Svin eller normala :)

Så dom där proffs uttalanden kan man använda på dasset som torkpapper :blink:


Dig orkar jag inte ens kommentera, suck!!

#88

Postad 04 september 2010 - 19:24

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Lion Paw :
Hahaha, du är bara för skön, du har ju inte ens svarat på dom andra frågorna jag ställde.
Ärligt talat tror jag inte att du har kapaciteten "där uppe" att tänka speciellt mycket djupare och det e helt ok, alla har ju inte den möjligheten.
Så Gejma vidare du :)

Redigerat av Unregistered592cec63, 04 september 2010 - 19:46.


#89

Postad 04 september 2010 - 19:50

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Takari :

Vad har du för ålderspann i gruppen just nu ?

#90

Postad 05 september 2010 - 09:58

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Ska uppdatera er lite om vad som hänt här. Sanningen är nog att jag börjar ge upp hoppet.
Jag försöker och försöker. Men det är alltid samma visa.

Kvinnorna har några standardkommentarer. "Jag är inte redo för en man just nu" "Jag har så mycket annat att tänka på" "Jag litar inte på män" Varför är ni så negativa kvinnor. Att ni råkat ut för nån idiot betyder ju inte att alla är likadana. Jag är snällast i världen och ändå vågar inte nån ge mig ens en liten chans, dom vet inte vad dom går miste om, varför är vi människor så fega. Vi lever bara en gång, ta risker, träffa människor. Vem vet, det kan ju bli rena lyckträffen. Jag kommer inte ge mig, hon ska bli min.
En vackrare kvinna existerar inte.

Däremot så känner jag en del pundare/mytomaner, dom får brudarna dom, det funkar tydligen med att skryta om hur tuff man är och knarka. Men snälla killar är inget att ha.


Jag tycker det är intressant det där och det verkar ligga någon poäng i det. Nu när jag börjar få in människor/bilder/berättelser till min idé (det har dragit igång) så ser jag också att liknande känsla finns hos kvinnor. Det finns definitivt de som letar efter en snäll och trevlig man det jag dock tror är viktigare är att det finns den där kemin (eller vad man nu vill kalla det). Jag skulle säga att jag har hittat världens snällaste man och jag är fortfarande upp över öronen förälskad efter tio+ år.

Det är det jag tycker är så sjukt med många dejtingsidor för det handlar om vem som kan marknadsföra sig bäst, inte vem som är bäst. Sedan är det fullt av positiva delar som människor delar med sig, såklart det är marknadsföring. Ingen vill höra om att man inte är så bra på att passa tider, är orakad och egentligen ganska osocial. Alla har ju såklart sådana sidor om man inte är omänsklig men eftersom det anses som fult och oattraktivt som kommer det inte fram.

Jag känner dock några "snälla" killar och de har flickvänner, så visst finns det någon för alla =)

Takari :

Vad har du för ålderspann i gruppen just nu ?


Skulle säga att det ligger kring 30-50 någonstans.

#91

Postad 05 september 2010 - 13:17

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Takari :

Vad har du för ålderspann i gruppen just nu ?


Du får gärna vara med om du vill, det finns plats kvar. Som jag sa är det runt 30-40 års åldern det ligger men det finns några yngre och äldre också. Kanske kan jag hjälpa dig i djungeln och hitta någon bra?

Är det så, så kan du skicka in bilder på dig till [email protected]. Det jag i sådant fall söker är en bild på dig när du är glad/lycklig/mår bra, en när du är mer "normal"- alltså så som du ser dig själv och en övrig. Det kan vara en när du är arg,ledsen, upprörd eller någon annan känsla.

Finns det någon annan där ute som vill vara med går det bra att skicka bilderna till den mailen. Kanske är det början på någonting stort. :)

/Karin

#92

Postad 06 september 2010 - 06:53

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Lion Paw :
Hahaha, du är bara för skön, du har ju inte ens svarat på dom andra frågorna jag ställde.
Ärligt talat tror jag inte att du har kapaciteten "där uppe" att tänka speciellt mycket djupare och det e helt ok, alla har ju inte den möjligheten.
Så Gejma vidare du :(


Du får gärna tro att du är smartare, jag bjuder på det HF: :lol:

#93

Postad 08 september 2010 - 13:50

Unregistered1866
  • Unregistered1866
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Sorry, been there, done that. :)

Det är så fruktansvärt lätt att skapa olika bilder i sin fantasi både om sig själv och det motsatta könet via internet, så jag tror inte så mycket på sånt. Mest pga av egen erfarenhet.

Tack ändå för att du frågade......

Mvh

#94

Postad 08 september 2010 - 17:38

Unregistered1866
  • Unregistered1866
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Orsaker till att jag inte vill dejta på nätet är att främst att..

Man inte kan se den man kommunicerar med, vilket innebär att man kan inte avläsa kroppsspråk, ansiktsuttryck,klädsel, etc..

80% av vanlig kommunikation mellan människor baseras på kroppsspråk, tonläge på rösten samt ansiktsutryck. Dvs alla kommunikation via mejl, brevväxling och liknande blir mest ett intellektuellt utbyte av tankar o ideer, föreställningar om sig själv och den andra, och inte speciellt mycket känslor.

Därför är det mycket lättare att både bli lurad o lura andra på internet. Det är lätt att man skapar en felaktig bild både av sig själv och andra, som visst kan vara spännande att utforska, men som nog aldrig riktigt kan ersätta ett riktigt möte mellan två människor. Om man träffar människor i verkligheten så vet man ofta direkt om man gillar personen eller inte efter bara, låt oss säga 3-5 minuter. Så är det inte via internet. Internet är bra för att hitta personer med samma intresseområde, eller hobby, samt utbyta information och fakta om saker o ting. Inte ersätta möten mellan människor. Möjligtvis skulle videotelefoni kunna funka bättre.

Vidare kan jag bara säga att pga av att man har svårigheter att se och avläsa hur man påverkar andra människor genom sitt agerande på internet, så leder det ofta till missförständ samt att man har lättare för att såra o kränka andra människor på internet, helt enkelt för att man inte kan se hur den andra personen ser ut, eller mår. Tycker internet rent generellt har skapat ett hårdare, mer cyniskt samhälle, som möjligjör mobbing, trakasserier och andra kränkande beteenden, som inte hade varit möjligt utan internet. Likaså är det betydligt lättare att häva ur sig saker och bete sig illa mot andra människor utan att man riktigt förstår vad man gör, eller hur det drabbar andra människor. Internet är med andra ord både en frälsning och en förbannelse på många sätt. Egentligen kan man fråga sig om det för människor samman, eller skapar murar mellan dom. Min inställning till internet är väldigt kluven. Främst på grund av att jag själv både har betett mig illa mot andra samt själv råkat ut för mobbing o kränkningar via internet. Men att det har förändrat samhället, som för bara ett decenium ingen kunde förutspå är tydligt. Frågan är om det i slutändan är bra eller dåligt.


//

Mvh

#95

Postad 08 september 2010 - 18:01

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Orsaker till att jag inte vill dejta på nätet är att främst att..

Man inte kan se den man kommunicerar med, vilket innebär att man kan inte avläsa kroppsspråk, ansiktsuttryck,klädsel, etc..

80% av vanlig kommunikation mellan människor baseras på kroppsspråk, tonläge på rösten samt ansiktsutryck. Dvs alla kommunikation via mejl, brevväxling och liknande blir mest ett intellektuellt utbyte av tankar o ideer, föreställningar om sig själv och den andra, och inte speciellt mycket känslor.

Därför är det mycket lättare att både bli lurad o lura andra på internet. Det är lätt att man skapar en felaktig bild både av sig själv och andra, som visst kan vara spännande att utforska, men som nog aldrig riktigt kan ersätta ett riktigt möte mellan två människor. Om man träffar människor i verkligheten så vet man ofta direkt om man gillar personen eller inte efter bara, låt oss säga 3-5 minuter. Så är det inte via internet. Internet är bra för att hitta personer med samma intresseområde, eller hobby, samt utbyta information och fakta om saker o ting. Inte ersätta möten mellan människor. Möjligtvis skulle videotelefoni kunna funka bättre.

Vidare kan jag bara säga att pga av att man har svårigheter att se och avläsa hur man påverkar andra människor genom sitt agerande på internet, så leder det ofta till missförständ samt att man har lättare för att såra o kränka andra människor på internet, helt enkelt för att man inte kan se hur den andra personen ser ut, eller mår. Tycker internet rent generellt har skapat ett hårdare, mer cyniskt samhälle, som möjligjör mobbing, trakasserier och andra kränkande beteenden, som inte hade varit möjligt utan internet. Likaså är det betydligt lättare att häva ur sig saker och bete sig illa mot andra människor utan att man riktigt förstår vad man gör, eller hur det drabbar andra människor. Internet är med andra ord både en frälsning och en förbannelse på många sätt. Egentligen kan man fråga sig om det för människor samman, eller skapar murar mellan dom. Min inställning till internet är väldigt kluven. Främst på grund av att jag själv både har betett mig illa mot andra samt själv råkat ut för mobbing o kränkningar via internet. Men att det har förändrat samhället, som för bara ett decenium ingen kunde förutspå är tydligt. Frågan är om det i slutändan är bra eller dåligt.


//

Mvh


Oj, vilken kommentar =). Jag håller med dig i mycket att det kan bli opersonligt på internet. Dock måste jag säga att jag blev blixtförälskad över just internet för 11 år sedan och det var extremt starka känslor som kom ut ur lite text från en då främling. Det är absolut intressant det där om internet bygger murar eller för människor samman, jag tror det är både och. Det är lättare att hitta människor med liknande intressen och problem över internet via sökfunktionerna men jag tycker samtidigt att det för oss längre ifrån eftersom många har sina vänner online så det blir allt mindre irl. Så även med 300 vänner på facebook kan människor vara ensamma i "verkligheten".

Det jag tänker och hoppas är att fler ska upptäcka (via min dejting/parskapande idé) att man kan hitta sin partner på internet och det jag hoppas är att det blir samma effekt som för mig och som för det paret jag parade ihop för 7 år sedan via internet. De är fortfarande förälskade och förlovade. Jag tror och hoppas därför jag kan vara en hjälpande hand för de som vill hitta sin andra hälft och kanske har tröttnat på den vanliga sållningen och de vetenskapliga testerna som jättarna står för. Men det är som sagt bara till för de som vill och är intresserade så, men jag tänkte att jag kunde slänga ut idén och se om du var intresserad =).

/Karin

#96

Postad 08 september 2010 - 18:03

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag kanner for att lagga in en lite annorlunda vinkel pa konceptet natdejting.

Det gar ofta overraskande bra att anvanda Internet men det finns fallgropar och saker att undvika. Men generellt ar min erfarenhet av natdejting god - dock talar jag ur ett annat perspektiv da jag har en annan laggning an ovriga i traden (som jag tycker ar intressant trots det).

Min egen checklista for natdejting ar foljande:

1. Skriv en tydlig presentation som visar vem du ar och vad som soks.
2. Ha garna med olika bilder - bade av dig sjalv men ocksa av aktiviteter som du gillar, t.ex resor etc.
3. Om det finns filmer som kan vara intressanta, t.ex fran resor etc kan de vara bra att lagga ut (en liten del).
4. Vid kontroll av andra profiler - se om de har bild, utforlig presentation etc. Det ger mer seriositet at det hela.
5. Vid kontakt med nagon som verkar intressant och serios - lamna garna ut ett telefonnummer (oregistrerat kontantkort forst, kanns det riktigt seriost gar det bra med det vanliga numret).
6. Om videochatt ar tillgangligt ar det ett alternativ till telefonen.
7. For okad seriositet vid mailkontakt, flytta garna konversationen fran datingsidan till mailen. Det blir mer personligt och mer seriost.
8. Experimentera med att diskutera olika samtalsamnen inom olika omraden och sok gemensamma beroringspunkter.
9. En viktig grundprincip ar att bada parter bor uppskatta varandras intressen och kunna kanna sig delaktiga i dem, alltsa bade att ge och ta. Detta for att utveckla befintliga intressen och skapa nya m.m. Det berikar oerhort.
10. Var inte radd for att ga ut pa den internationella marknaden - ofta ar det valdigt stimulerande att traffa sin partner i ett annat land - det ger en extra dimension och kan bidra till att gora forhallandet mer spannande och berikande.

Det man maste vara beredd pa vid natdejting ar att det ar tidskravande innan man traffar ratt. Det kan ga fort om man har tur men generellt bor man rakna med tid. Det beror dock mycket pa vilken dejtingsida man anvander - resultaten varierar efter hur seriosa sidorna ar.

Ytterligare en faktor ar att man faktiskt kan hitta seriosa manniskor aven pa en s.k "oserios" sida (inriktad mer mot sexkontakter). Darfor kan aven en sadan sida vara intressant som alternativ i vissa lagen. Men som sagt, det beror pa.

Min erfarenhet ar att metoden jag anvander fungerar - dock reserverar jag mig for att jag som sagt har ett annat perspektiv eftersom jag inte natdejtat pa nagon heterosida.:)

Men grundprinciperna ser jag som identiska sa nagon storre skillnad ar det knappast.

Daremot ar det viktigt att sakerstalla att intressen etc matchar sa man inte hamnar i stallningskrig dar en part vill A och den andra parten vill B upprepade ganger. Jag har lart mig att huvudinriktningen i relationen bor vara likvardig med ett givande och tagande som gor att bada parter kanner sig helt komfortabla med varandra och darmed uppskattar varandras forslag till aktiviteter etc.

Det ar ocksa viktigt att personligheten matchar och att man har liknande grundlaggande installningar. Det ar ocksa viktigt med oppna kort och att man far det vardagliga etc att flyta smidigt utan att det uppstar konflikter eller krockar dar en person vill ha det si och den andra sa.

Jag har ocksa den erfarenheten att far man till alla detaljer kan man leva i manga ar i ett forhallande utan att braka en enda gang - detta eftersom alla ev problem da gar att diskutera och darmed losa innan konflikten uppstar. Det ar da nodvandigt att bada parter har formagan att losa ev problem pa ett konstruktivt satt sa det inte blir kansloladdade konflikter.

Detta ar lite av mina tankegangar i fragan.

Natdejting kan som sagt fungera utmarkt om det skots ratt.

#97

Postad 08 september 2010 - 21:15

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Ska uppdatera er lite om vad som hänt här. Sanningen är nog att jag börjar ge upp hoppet.
Jag försöker och försöker. Men det är alltid samma visa.

Kvinnorna har några standardkommentarer. "Jag är inte redo för en man just nu" "Jag har så mycket annat att tänka på" "Jag litar inte på män" Varför är ni så negativa kvinnor. Att ni råkat ut för nån idiot betyder ju inte att alla är likadana. Jag är snällast i världen och ändå vågar inte nån ge mig ens en liten chans, dom vet inte vad dom går miste om, varför är vi människor så fega. Vi lever bara en gång, ta risker, träffa människor. Vem vet, det kan ju bli rena lyckträffen. Jag kommer inte ge mig, hon ska bli min.
En vackrare kvinna existerar inte.

Däremot så känner jag en del pundare/mytomaner, dom får brudarna dom, det funkar tydligen med att skryta om hur tuff man är och knarka. Men snälla killar är inget att ha.


Att vara trevlig och snäll är en fantastisk egenskap i en relation. Tyvärr är det inga bra egenskaper för att skapa spänning och intresse. Jag har några kompisar som misslyckas både med att skaffa ragg och dejter just för att de bara är så "trevliga" och spelar "intresserade" av tjejer de möter. Antingen rinner det ut i sanden eller så blir det bara kompisar av det hela.

#98

Postad 09 september 2010 - 07:40

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Att vara trevlig och snäll är en fantastisk egenskap i en relation. Tyvärr är det inga bra egenskaper för att skapa spänning och intresse. Jag har några kompisar som misslyckas både med att skaffa ragg och dejter just för att de bara är så "trevliga" och spelar "intresserade" av tjejer de möter. Antingen rinner det ut i sanden eller så blir det bara kompisar av det hela.


Jag håller faktiskt med, men jag tycker det beror på vad man menar med snäll. Om snäll innebär att inte stå upp för sig själv, att inte våga ta plats eller att vika sig så måste jag säga att det är väldigt oattraktivt. Det går att vara omtänksam och ändå ha attityd. Attityd som i att vara sig själv och gå sin egen väg, det är jäkligt attraktivt. Något mobboffer som inte har lärt sig att denne själv sätter sig i den sitsen känns snarare som någon man behöver ta hand om. Så styrka är viktigt, i vilket fall för mig, att kunna visa att man faktiskt kommit någonstans i livet och då menar jag inte materiellt. Men jag tror ändå att den viktigaste faktorn för att skapa förhållanden är kemi. Inte bara attraktion och oj, vad snygg eftersom det är lika hållbart som senaste mobiltelefonen, utan något man känner gnistor av.

jag tycker dock att det är samma med tjejer, det är attraktivt med människor som vet vad de vill och vågar ta plats. Eller hur ser ni på det?

#99

Postad 09 september 2010 - 08:05

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Jag har den uppfattningen att inget sker av slumpen och inte heller någon högre makt. Jag har varit med om det så ofta att "oj, nämen vilket sammanträffande!" och när man tittar närmare på mönstren i dennes liv så är det inte så underligt. Det här kommer säkert vara jäkligt okonventionellt men jag slänger ut det ändå =).

Min pappa har alltid varit dålig på att visa känslor och egentligen vantrivts ordentligt med sitt liv. Han ville egentligen inte ha barn eftersom han älskade friheten. Dock så ville han ha sällskapet av oss när vi var snälla, ungefär. Very well, åren gick och han fortsatte att vantrivas i både hans förhållande (syntes tydligt på sista tiden men han skulle aldrig ha erkänt det) och på sitt arbete och livet i övrigt. Sen började underliga saker hända. Exempelvis så lossnade hans framdäck mitt på motorvägen och han höll på att stryka med., trots att besiktningen inte hittat något fel med bilen. hans vigselring gick av och borrade in sig i fingret efter att han ramlat från en stege etc. Sen en tid senare när han skulle återigen trotsa sina känslor och sig själv så sa kroppen nej. Han som aldrig var sjuk fick någon typ av influensa som inte ville ge sig. Han lyssnade återigen inte på sig själv och begav sig med bilen till Göteborg för att träffa sonen. Där upplevdes han som extremt trött och när han kom hem fick han reda på att det han hade var akut leukemi. In på sjukhuset samma kväll. Det här var kanske 3 månader efter bilincidenten. När han var sjuk så kom det fram alla möjliga saker han ville göra om han var frisk. Så blev han frisk, han åkte till sommarstugan med mamma och de spenderade mycket tid där. Dock så märktes det att samma gamla negativa mönster återupprepade sig och återigen var det ett dysfunktionellt förhållande och liv. Han blev återigen dödsjuk och åkte in. Sen kom han inte tillbaka.

Det jag menar med det här är att när han råkade ut för bilincidenten så tror jag att det är en själv som försöker att säga en något. Många som varit med i bilolyckor har ju sedan fått en helt annan syn på livet och gjort drastiska förändringar. Jag har den tron att sådant händer människor som behöver en omskakning. En yttre manifestation av något som händer inuti. När du nämner psykos kan jag säga att jag själv känner igen mig på sätt och vis. Något hände med mig för runt 8 år sedan då jag betedde mig som jag aldrig någonsin gjort innan. Det var som blixt från klar himmel i början tyckte jag. Men när jag satte mig ned, rannsakade mig själv och började fundera över mitt liv blev det nästan jobbigt tydligt varför det skedde. Jag tänkte inte gå in på det men jag kan säga att det var som en ballong som byggts på hela tiden och precis som ballonger gör så spricker de efter ett tag. Idag har jag fått lära ig att komma tillbaka efter ballongsmällen och det har varit en tuff kamp. Jag har gått igenom en hel del skit men jag kan säga att jag också aldrig varit såhär stark. Det är som ett åskväder, det behövs för att förändra vädret. Du kanske egentligen behövde en psykos för att stanna upp och se vad som sker inuti?

Redigerat av Takari, 18 oktober 2010 - 07:20.


#100

Postad 10 september 2010 - 10:17

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Jag håller faktiskt med, men jag tycker det beror på vad man menar med snäll. Om snäll innebär att inte stå upp för sig själv, att inte våga ta plats eller att vika sig så måste jag säga att det är väldigt oattraktivt. Det går att vara omtänksam och ändå ha attityd. Attityd som i att vara sig själv och gå sin egen väg, det är jäkligt attraktivt. Något mobboffer som inte har lärt sig att denne själv sätter sig i den sitsen känns snarare som någon man behöver ta hand om. Så styrka är viktigt, i vilket fall för mig, att kunna visa att man faktiskt kommit någonstans i livet och då menar jag inte materiellt. Men jag tror ändå att den viktigaste faktorn för att skapa förhållanden är kemi. Inte bara attraktion och oj, vad snygg eftersom det är lika hållbart som senaste mobiltelefonen, utan något man känner gnistor av.

jag tycker dock att det är samma med tjejer, det är attraktivt med människor som vet vad de vill och vågar ta plats. Eller hur ser ni på det?


Bra komplettering! Givetvis handlar det om attityd. Inte attityd att vara en skitstövel men attityd att vara sig själv och våga stå för det och ta för sig. Det skapar en sk personlighet :-)

När det gäller tjejer så är det precis samma sak. Tjejer med en aura av olyckligt kontaktsökande och ensamhet över sig är inget jag dras till. Jag vill träffa människan och då måste det finnas en personlighet bakom ytan.

Ditt andra inlägg var också väldigt bra. Jag mådde extremt dåligt en tid i mitt förra förhållande där både jobbet var destruktivt och fritiden meningslös i kombination med tydliga utbränningssyndrom. Men efter att ha gjort slut och bytt jobb har jag inte sett röken av dylika problem. Din text gjorde det väldigt tydligt för mig hur saker och ting kan hänga ihop.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.