Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

App-utvecklare? Här har du ett förslag!

21 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 augusti 2011 - 08:14

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Jag är själv fan av Android och har en hel del javakunskaper och skulle nog kunna tänka mig skriva ett par program, men samtidigt får jag aldrig tummen ur röven och gör nånting. Ideer har man gott om, om dom sedan är bra eller inte är ju bara upp till himmeln att svara på.

Jag tänkte att en tråd där man kan lämna tips till ideer för andra utvecklare att snickra på ifall man själv inte orkar/har lust/har tid. Givetvis kommer man som förslagsgivare troligen inte få några cred för att ha fritt lämnat ut sina ideer, mer än kanske ett omnämnande i "About this app.."

#2

Postad 04 augusti 2011 - 08:19

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Spy vs Spy; multiplayer

Skulle va kul att ta fram det gamla Spy vs Spy-spelet som app i landscape-format. tappa på skärmen dit man ska gå och ha en "toolbar" där man väljer vilka fällor man ska lägga ut. Multiplayer-läge mot andra spelare. Hur man ska kunna kniva motståndaren är ju inte kanske helt löst.. kanske genom att tappa flertalet gånger på motståndaren, men man kanske itne alls kan styra och kniva samtidigt som i vanliga Spy vs Spy. Hur man connectar mot dom är förståss öppet för förslag.. kanske t.om via bluetooth om man nu inte vill behöva "slösa" på nättrafik.

Grafiken ska förståss vara glad och fin och matcha dagens spel, inte direkt C64:ans 16-skaliga färg =)

Lycka till :P

#3

Postad 04 augusti 2011 - 08:33

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Som touchscreen så finns det ju en typ av spel som jag tycker borde få en rejäl revival, och då menar jag bara inte direkta kloner.

Det är lucassoft-serien som har för viss del kommit igen med monkey island, men speliden borde ju vara "lysande" för touch screen, där spel som maniac mansion och day of the tentacle med sitt gränssnott vore perfekt för en telefon. Kanske lite väl liten skärm, men med övergången till paddor så vore det lättare att ta upp.

För er som inte vet:
den typen av spel var populär på 80-talet och var en blandning mellan textbaserade äventyrsspel och nya grafiska spel. Man skrev vad man skulle göra genom att klicka på föremål och ord och gav på så sätt kommandon vad man ska göra, t.ex:
OPEN microwave-oven
PUT hamster IN microvawe-oven
CLOSE microwave-oven
TURN ON microwave-oven

På så sätt löste man diverse klurigheter i spelen. Kommandona stod som "ikoner" på skärmen och man styrde det hela med en muspekare som styrdes med joysticken på t.ex. C64:an.

Att konvertera detta till ett gränssnitt för en telefon eller passa är ju en barnsak. Gäller ju bara va lite (rejält mycket) innovativ med att skapa spelet med dessa förhållningsregler =)

Grafiken består ju oftast av statiska bakgrunder (20-500 stycken, beroende på spelstorlek) med diverse rörliga föremål. Speliden och den kluriga humorn är nyckelord.

Enjoy :P

#4

Postad 04 augusti 2011 - 08:40

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Samtalsinspelare

Jag har sett i listen att tydligen har mitt önskeprogram kommit som trojan.. synd, för jag skulle vilja ha det som funktion i min telefon UTAN att ge det vidare :P Sedan om det redan finns idag vet jag faktiskt inte?
Jag skulle tycka att det vore grymt med ett program som spelar in ALLA mina samtal, både min röst och motparten. Sparar typ de 10 senaste som ljudfiler. På så sätt kan man om man får obskyra samtal eller telefonförsäljare som man misstänker "gone rouge", spara undan samtalet efteråt för att ta upp det vid behov, t.ex. i en rättegång.

Givetvis har ju du som ena parten i samtalet rätt att avlyssna och spela in samtalet, så några rättighetsproblem är det ju inte frågan om.. såvida inte programmet hamnar kanske i USA där lagarna kanske är lite annorlunda på den fronten.

Jag har ett program till android där man kan klicka på en widget på skärmen som börjar spela in samtalet, bådas röster. Så det går ju uppenbarligen.. bara se till att göra detta per automatik när man svarar.

Good luck!

#5

Postad 04 augusti 2011 - 08:49

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Samtalsinspelare

Jag har sett i listen att tydligen har mitt önskeprogram kommit som trojan.. synd, för jag skulle vilja ha det som funktion i min telefon UTAN att ge det vidare :P Sedan om det redan finns idag vet jag faktiskt inte?
Jag skulle tycka att det vore grymt med ett program som spelar in ALLA mina samtal, både min röst och motparten. Sparar typ de 10 senaste som ljudfiler. På så sätt kan man om man får obskyra samtal eller telefonförsäljare som man misstänker "gone rouge", spara undan samtalet efteråt för att ta upp det vid behov, t.ex. i en rättegång.

Givetvis har ju du som ena parten i samtalet rätt att avlyssna och spela in samtalet, så några rättighetsproblem är det ju inte frågan om.. såvida inte programmet hamnar kanske i USA där lagarna kanske är lite annorlunda på den fronten.

Jag har ett program till android där man kan klicka på en widget på skärmen som börjar spela in samtalet, bådas röster. Så det går ju uppenbarligen.. bara se till att göra detta per automatik när man svarar.

Good luck!

Du får inte spela in ett samtal utan att ALLA parter i konversationen är medveten om det.

#6

Postad 04 augusti 2011 - 08:53

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Du får inte spela in ett samtal utan att ALLA parter i konversationen är medveten om det.


Bara om du är ett företag. Men om du som privatperson spelar in samtalet (med båda parter) utan att informera motparten, så är det fortfarande lagligt.

Redigerat av novaland, 04 augusti 2011 - 08:54.


#7

Postad 04 augusti 2011 - 11:41

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
novaland, vad heter androidappen?

#8

Postad 04 augusti 2011 - 12:58

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Samtalsinspelare

Finns redan: https://market.andro...e=search_result
Funkar på min X8, kanske funkar på andra också.
Spelar in båda sidors röster utan problem, många andra såna Appar kan ju bara spela in båda sidorna om man kör på Högtalarläget.


Du får inte spela in ett samtal utan att ALLA parter i konversationen är medveten om det.

Helt fel, räcker om en sida = du, vet om att det spelas in.

Fakta: http://faktabanken.nu/avlyssning.htm

#9

Postad 04 augusti 2011 - 13:41

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Helt fel, räcker om en sida = du, vet om att det spelas in.

Fakta: http://faktabanken.nu/avlyssning.htm


I Sverige ja, kan du som app-utvecklare garantera att appen bara kan användas där det är tillåtet, som i Sverige ?

#10

Postad 04 augusti 2011 - 14:02

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

I Sverige ja, kan du som app-utvecklare garantera att appen bara kan användas där det är tillåtet, som i Sverige ?

Det var väl ändå helt o håller ointressant, för OSS!
Här bryr vi oss bara om Appar som funkar för oss i Sverige.
Och det finns alltså redan kanske 20 Appar (eller fler ...) som kan spela in telefonsamtal, så dina åsikter om andra länder än Sverige är irrelevanta.

Och du tror väl ändå inte att ens hälften av alla Appar på Market är godkända att vare sig ladda ned eller använda i t ex Kina ...

Redigerat av anderswillhelmsson, 04 augusti 2011 - 14:04.


#11

Postad 04 augusti 2011 - 14:30

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Ok, Den iden finns tydligen redan fast jag mest hittade appar som bara kan spela in "on-demand", dvs inte per automatik när man svarar.. men så letade man väl inte tillräckligt bre heller =)

#12

Postad 04 augusti 2011 - 14:36

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Det var väl ändå helt o håller ointressant, för OSS!
Här bryr vi oss bara om Appar som funkar för oss i Sverige.
Och det finns alltså redan kanske 20 Appar (eller fler ...) som kan spela in telefonsamtal, så dina åsikter om andra länder än Sverige är irrelevanta.

Och du tror väl ändå inte att ens hälften av alla Appar på Market är godkända att vare sig ladda ned eller använda i t ex Kina ...


Alla de apparna jag har sett kan antingen bara spela in det du säger (via micken) eller så kräver de att du slår på högtalartelefonen och spelar in på så sätt via micken,....

Jag har inte sett någon som kan spela in på en (orotad) telefon, både det du säger och vad B-parten säger.
Det är, inte vad jag har sett, enablat i firmware, oftast pga lagliga skäl. Kan iofs också vara av tekniska skäl då ljudströmmen från radion vääääldigt sällan passerar applikationsprocessorn.

Men ge mig en länk till en sådan app så kan vi ju se om jag har fel.

#13

Postad 04 augusti 2011 - 15:01

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0
Off-topic, eller inte faktiskt:
Ni kanske har sett att det har skrikits i pressen om en "trojan" till Android som i hemlighet spelar in ditt samtal ?

1: Det är ingen trojan, utan det var en app.
2: Den spelar bara in från mikrofonen. (i.e använder MediaRecorder.Audiosource = MIC )

http://www.informati.../news/231300176

Edit: typo

Redigerat av what17ever, 04 augusti 2011 - 15:05.


#14

Postad 04 augusti 2011 - 16:02

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Alla de apparna jag har sett kan antingen bara spela in det du säger (via micken) eller så kräver de att du slår på högtalartelefonen och spelar in på så sätt via micken,....

Jag har inte sett någon som kan spela in på en (orotad) telefon, både det du säger och vad B-parten säger.
Det är, inte vad jag har sett, enablat i firmware, oftast pga lagliga skäl. Kan iofs också vara av tekniska skäl då ljudströmmen från radion vääääldigt sällan passerar applikationsprocessorn.

Men ge mig en länk till en sådan app så kan vi ju se om jag har fel.

Men snälla lilla du... har du hört talas om att LÄSA INNANTILL nån gång?

LÄS inlägg #8 (kl. 13:58 ) av mig här ovan... :P

#15

Postad 04 augusti 2011 - 16:06

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Men snälla lilla du... har du hört talas om att LÄSA INNANTILL nån gång?

LÄS inlägg #8 (kl. 13:58 ) av mig här ovan... :P

Men snälla lilla vän, läs det jag har skrivit.
Det finns ingen app som jag har sett som spelar in annat än från micken.
Varför ?

Redigerat av what17ever, 04 augusti 2011 - 16:08.


#16

Postad 04 augusti 2011 - 16:30

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Det finns ingen app som jag har sett som spelar in annat än från micken.

Du tycks verkligen inte KUNNA LÄSA INNANTILL!

Kolla här: "Spelar in båda sidors röster utan problem, många andra såna Appar kan ju bara spela in båda sidorna om man kör på Högtalarläget."

Det är vad jag skrev i inlägg #8.

Lägg ned ditt tjafsande om detta nu - du har ju redan haft fel minst två ggr.

Redigerat av anderswillhelmsson, 04 augusti 2011 - 16:30.


#17

Postad 04 augusti 2011 - 16:38

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Alla de apparna jag har sett kan antingen bara spela in det du säger (via micken) eller så kräver de att du slår på högtalartelefonen och spelar in på så sätt via micken,....

Jag har inte sett någon som kan spela in på en (orotad) telefon, både det du säger och vad B-parten säger.
Det är, inte vad jag har sett, enablat i firmware, oftast pga lagliga skäl. Kan iofs också vara av tekniska skäl då ljudströmmen från radion vääääldigt sällan passerar applikationsprocessorn.

Men ge mig en länk till en sådan app så kan vi ju se om jag har fel.

Kompis,för att du också ska hänga med så citerar jag mig själv ovan.
Alla de apparna funkar bara att spela in ena parten' som jag sa. För att gå runt det så måste man slå på högtalaren eller tex en BT högtalare så att telefonens mic snappar upp vad den andra parten säger. Varför tror du att det är så' hade Google en dålig dag, visste de inte vad de gjorde, hade de bara otur eller kanske var det så att de verkligen visste vad de gjorde ?

Redigerat av what17ever, 04 augusti 2011 - 16:40.


#18

Postad 04 augusti 2011 - 20:49

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Samtalsinspelare

Jag har sett i listen att tydligen har mitt önskeprogram kommit som trojan.. synd, för jag skulle vilja ha det som funktion i min telefon UTAN att ge det vidare :P Sedan om det redan finns idag vet jag faktiskt inte?
Jag skulle tycka att det vore grymt med ett program som spelar in ALLA mina samtal, både min röst och motparten. Sparar typ de 10 senaste som ljudfiler. På så sätt kan man om man får obskyra samtal eller telefonförsäljare som man misstänker "gone rouge", spara undan samtalet efteråt för att ta upp det vid behov, t.ex. i en rättegång.

Givetvis har ju du som ena parten i samtalet rätt att avlyssna och spela in samtalet, så några rättighetsproblem är det ju inte frågan om.. såvida inte programmet hamnar kanske i USA där lagarna kanske är lite annorlunda på den fronten.

Jag har ett program till android där man kan klicka på en widget på skärmen som börjar spela in samtalet, bådas röster. Så det går ju uppenbarligen.. bara se till att göra detta per automatik när man svarar.

Good luck!


Voice Recorder <- Den appen som jag har som kan från en widget spela in ett pågående samtal med båda parter med bra volym utan att använda speaker eller liknande, utan tar helt enkelt båda källorna och spelar in dom. Iallafall på en HTC Desire HD. Om man dock spelar in innan samtalet så blir inspelningen stoppad, utan man får börja efter man har svarat.. eller möjligen (inte testat) innan man svarar med då ett samtal håller på att "ringer".

Önskar att den appen skulle kunna ställas in att helt enkelt börja spela in när man svarar.. Lättast kanske är att maila utvecklarn och föreslå en sån feature som option? =)

Redigerat av novaland, 04 augusti 2011 - 20:52.


#19

Postad 05 augusti 2011 - 04:41

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Kompis,för att du också ska hänga med så citerar jag mig själv ovan.

Jag är inte din 'kompis'...


Alla de apparna funkar bara att spela in ena parten' som jag sa.

Och där har du fel, för du KAN tydligen inte LÄSA INNANTILL i inlägg #8!

Jag använder den Appen jag länkade till, och den spelar in båda sidor UTAN högtalarläge, och UTAN att min X8 är Rootad, Klart SLUT!

#20

Postad 05 augusti 2011 - 16:25

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0
Ahhh, måste erkänna att jag inte brukar bry mig om att läsa dina innlägg särskillt noga, brukar inte vara riktigt lönt att ödsla energi på om jag ska vara ärlig.

Nu ska vi se, ladda ner.....installerar....provkör. Nähä funkar inte ... SEMC ARC ,version 2.3.3, orotad.

Har fortfarande inte hitta en app som funkar, om man inte har tur/otur att ha en mob som låter ljudet fr radion passera app-processorn.

Kan iofs också vara av tekniska skäl då ljudströmmen från radion vääääldigt sällan passerar applikationsprocessorn.

Men ge mig en länk till en sådan app så kan vi ju se om jag har fel.


Nu så pöjk, ut i solen med er. Solen skiner, grilla, prata med några söte flickor eller pojkar eller klappa små hundvalpar, whatever.
Livet är för kort för att hänga och sprida neggativa vibbar i ett forum !

Puss och kram
din polare, /Whatever

#21

Postad 05 augusti 2011 - 22:29

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Har fortfarande inte hitta en app som funkar, om man inte har tur/otur att ha en mob som låter ljudet fr radion passera app-processorn.


Provat https://market.andro...d.voicerecorder som jag nämnde tidigare?

#22

Postad 04 december 2011 - 13:27

Murer
  • Murer
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Ahhh, måste erkänna att jag inte brukar bry mig om att läsa dina innlägg särskillt noga, brukar inte vara riktigt lönt att ödsla energi på om jag ska vara ärlig.

Nu ska vi se, ladda ner.....installerar....provkör. Nähä funkar inte ... SEMC ARC ,version 2.3.3, orotad.

Har fortfarande inte hitta en app som funkar, om man inte har tur/otur att ha en mob som låter ljudet fr radion passera app-processorn.



Nu så pöjk, ut i solen med er. Solen skiner, grilla, prata med några söte flickor eller pojkar eller klappa små hundvalpar, whatever.
Livet är för kort för att hänga och sprida neggativa vibbar i ett forum !

Puss och kram
din polare, /Whatever


Från appens beskrivning
"Designed for SonyEricsson phones only (X8, X10, mini, pro), might work on other phones as well but there is no guarantee! Please don't mail me nor give bad ratings unless you actually have a SonyEricsson phone!"

Lugna ner dig ett par yottagram.

EDIT: Och självklart visar det sig att det är ett gammalt inlägg. :D

Redigerat av Murer, 04 december 2011 - 13:28.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.