Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#2051

Postad 02 juli 2019 - 14:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag kan fortfarande inte få till en fungerande favoritlista.

Hur svårt ska det vara att göra det möjligt att få kanalerna i rätt ordning och slippa se de kanaler man inte betalar för.

C D klarar sig på att det finns få alternativ, men det ursäktar inte det skamlösa beteendet.

Har skickat ett PM till dig ifall du vill beskriva ditt problem lite mer ingående där.

 

Med vänlig hälsning

 

Teodor



#2052

Postad 02 juli 2019 - 15:00

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Bifogad fil  2019_06_30.jpg   48,28K   0 Antal nerladdningar

 

Uppenbarligen har CD fortfarande inte skaffat ett FileSystem övervaknings och lagningsverktyg.... HUR svårt kan det vara? De finns ju 13 på dussinet för Android?

 

Problemet - som jag sett ett antal gånger tidigare innan uppdateringen - återkom nu häromdagen, vid start av boxen från fjärren på förmiddagen. På kvällen innan var ett flertal inspelningar bokade, varav tre överlappade varandra delvis i tiden.

Möjligen kan deras maniska rädsla för att tillåta några som helst program utifrån komma åt deras krypterade partition (som ska skydda så att man inte kan kopiera ut inspelat material) vara orsaken att de vägrar använda ett utomstående befintligt program? Oavsett är det verkligen dags att de ser till att HDD´n inte kraschar pga ett FS som de inte övervakar tillräckligt! 

Några fler än jag som har sett detta gamla problem (eller meddelande om att disken är full, trots få inspelade program), sedan uppdateringen?

 

 



#2053

Postad 11 juli 2019 - 14:27

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Efter ovanstående diskkrasch - har allehanda problem dykt upp. 

 

Som hängningar i uppspelningen av tidigare inspelade program. Ibland följda av kallomstart av boxen, ibland bara genom att vägra fortsätta uppspelningen. 

 

Som att borttagna inspelningar fortfarande ligger kvar i inspelningstablån, men där med meddelandet "misslyckad inspelning", som då får tas bort igen innan det ser ut som det ska.

 

Jag väntar på den totala diskkraschen där alla mina inspelningar förloras - något jag upplevt två gånger tidigare, men INTE ännu med juni uppdateringen - då tvingas man till att omformattera HDD´n och installera om den krypterade CD-partitionen. Det är ju en HÅRD lagning av FilSystemet och tydligen den enda som CD anser behövs....

 

NÄR ska man ta detta allvarliga problem med ett sönderfallande FS, som troligen är grundorsaken till många av de problem som rapporteras, på allvar och åtminstone kommunicera om det? Men icke, istället möts vi användare av ignorering och total tystnad om saken. Det känns faktiskt INTE seriöst.

 

App eller inbyggd funktion som övervakar och lagar FS NU!



#2054

Postad 11 juli 2019 - 21:05

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Själv så har jag problem att byta kanal när det spelas in någonting, den byter kanal, men ändrar inte till den. Grymt störande för ibland tror man att man bytt, men bilden är från den kanal man bytt från...



#2055

Postad 11 juli 2019 - 22:33

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Själv så har jag problem att byta kanal när det spelas in någonting, den byter kanal, men ändrar inte till den. Grymt störande för ibland tror man att man bytt, men bilden är från den kanal man bytt från...

 

Det där känner jag igen, en mottagare som man inte kan byta kanal på får väl betraktas som rätt misslyckad. :/



#2056

Postad 16 juli 2019 - 01:43

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Må koble av strømmen flere ganger i uken da den ikke får bilde ved avspilling av opptak (svart skjerm) Andre som har dette problemet?

#2057

Postad 16 juli 2019 - 18:36

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Bifogad fil  20190716_143810.jpg   68,35K   0 Antal nerladdningar

 

Ny bugg, jag aldrig har hört nån rapportera?

 

Slog på boxen med fjärren från "viloläge", bara svart ruta, med en vit ruta full med "myror" (som en gammal analog TV som var inställd mellan kanalerna).

 

Myrkriget syntes ca 10 s sedan blev rutan helt svart ca 10 s och sedan myrkrig igen, problemet cyklades utan slut. Ingen reaktion alls på något från fjärren. Fick bryta strömmen och göra en kallstart för att komma igång igen.

 

Ny kommer "myrkriget" ungefär varannan gång jag försöker starta med fjärren från viloläget.

 

Inga nya appar installerade, inga uppdateringar av vare sig appar, android eller CD - vad jag är medveten om.

 

Passar på att meddela att jag har inloggningsproblem till FB, så ni får klara er utan min hjälp där, tills jag fixat ny inloggning. 



#2058

Postad 16 juli 2019 - 18:38

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Har fått ”ogiltigt format” visat på min LG TV flera gånger sista tiden (sedan senaste uppdateringen). Då får jag stäng av och sätta på boxen.

#2059

Postad 17 juli 2019 - 10:22

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Jag orkade inte läsa igenom hela tråden...

 

Hur stabil är OnePlace-boxen nu, mitten av juli 2019? Värt att satsa på eller strunta i det?

 

Testade den när den kom, men den var så buggig att jag lämnade tillbaka den direkt.



#2060

Postad 17 juli 2019 - 10:26

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Jag orkade inte läsa igenom hela tråden...

 

Hur stabil är OnePlace-boxen nu, mitten av juli 2019? Värt att satsa på eller strunta i det?

 

Testade den när den kom, men den var så buggig att jag lämnade tillbaka den direkt.

 

Den är sämre nu än den någonsin varit.



#2061

Postad 17 juli 2019 - 10:31

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Den är sämre nu än den någonsin varit.

 

Härligt. Då blir det att behålla den gamla (som faktiskt fungerar ypperligt).



#2062

Postad 17 juli 2019 - 12:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har fått ”ogiltigt format” visat på min LG TV flera gånger sista tiden (sedan senaste uppdateringen). Då får jag stäng av och sätta på boxen.

Hej jonasbratt.

 

Har du kollat upp den optimala upplösning för boxen och TV?

I boxens inställningar under teknisk information så kan du hitta den bästa upplösningen för TV:n.

Jag skulle rekommendera dig att prova detta.

 

Mvh 

 

Khomkrit Ice



#2063

Postad 23 juli 2019 - 18:15

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Nu har boxaset kört ett nytt Trix nåra dagar.
Blir svart ruta 2 sekunder,händer på olika kanaler.
Vad säger ni på CD? Dags för den 48e återställningen kanske??

#2064

Postad 23 juli 2019 - 21:29

Unregistered3b234061
  • Unregistered3b234061
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 1

Nu har boxaset kört ett nytt Trix nåra dagar.
Blir svart ruta 2 sekunder,händer på olika kanaler.
Vad säger ni på CD? Dags för den 48e återställningen kanske??

Blir svart när? När du byter kanal? När ni höjer volymen? När ni trycker på en viss knapp på en universalkontroll som skall styra ngt annat? När ni utför ert dagliga blot till vår herre och Konung i Gult för god ljudkvalitet?



#2065

Postad 23 juli 2019 - 21:43

Unregistered3b234061
  • Unregistered3b234061
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Jag orkade inte läsa igenom hela tråden...

 

Hur stabil är OnePlace-boxen nu, mitten av juli 2019? Värt att satsa på eller strunta i det?

 

Testade den när den kom, men den var så buggig att jag lämnade tillbaka den direkt.

Bättre än någonsin förr, helt ok lågprisandroidbox för morbrorn som ser på nyheterna men vill testa den där netflixsaken alla pratar om, för det har nått med tv att göra va? Eller för humanisten som skaffat en billig tredjehandstv till studentlägenheten pappa betalar å inte vill krångla med hdmi-kablar till sin facebook-maskin varje gång de ska kolla på nått där. Är man savvy nog att skriva här är man savvy nog att skaffa en bra tv med ci-modul för bättre resultat.



#2066

Postad 24 juli 2019 - 07:47

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0
Dom följer mönstret,billiga boxar,alltmindre kanaler,dom som finns kör samma gamla repriser dygnet runt och höjda priser.
Men alla leverantörer kör samma dynga dygnet runt. Vräkning pågår,stampen i Detroit,andarnas makt mm,mm.
Fy faan!

#2067

Postad 29 juli 2019 - 19:40

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Den (inte så) fina mottagaren spelade in 45 minuter extra innan gårdagens Kommissarie Banks, fick med en flock med barnmorskor på köpet liksom.

När ska CD få någon ordning på denna box och dess epg?

Inspelning programmerad för en serie.



#2068

Postad 31 juli 2019 - 14:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Må koble av strømmen flere ganger i uken da den ikke får bilde ved avspilling av opptak (svart skjerm) Andre som har dette problemet?

Upplever du någonsin annars att du får svart skärm? Kör du bara via satellit eller har du kopplat boxen via både internet och satellit? 

Ifall du bara har den över satellit - kontrollera att den står på "lett standby" och inte "dyp standby" under "skjermsparer". Om detta inte hjälper kan du gärna skicka ett PM till oss och beskriva problemet lite mer ingående. Saker så som när detta händer och om boxen har varit strömlös vid tidigare tillfälle under dygnet är av intresse. 

Med vänlig hälsning

Arvid



#2069

Postad 31 juli 2019 - 20:52

sonomats
  • sonomats
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Tänkte se ”Blade Runner” på kanal 5. Eftersom den redan börjat valde jag ”Se från början” och sen blev skärmen svart. Då gick jag tillbaka för att kolla om jag på nåt sätt kunde få igång filmen och klickade på ”Live”. Då svarar den att ”Om du byter kanal förlorar du din Se från början-stream”.

Vad är det för dumheter? Canal Digital, berätta hur jag ska undvika att detta händer fler gånger.

#2070

Postad 31 juli 2019 - 23:06

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Har upplevt detta mängder av gånger.Det som retas mer nu är svart ruta 2 sekunder närsom.
Vad det gäller"se från början" försöker jag inte länge.En sån sketbox.

#2071

Postad 01 augusti 2019 - 09:34

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Tänkte se ”Blade Runner” på kanal 5. Eftersom den redan börjat valde jag ”Se från början” och sen blev skärmen svart. Då gick jag tillbaka för att kolla om jag på nåt sätt kunde få igång filmen och klickade på ”Live”. Då svarar den att ”Om du byter kanal förlorar du din Se från början-stream”.

Vad är det för dumheter? Canal Digital, berätta hur jag ska undvika att detta händer fler gånger.

 

Om du normalt tittar med Sat-signal och sedan övergår till "se från början" krävs ju internetkoppling. WiFi-modulen i boxen har ju bevisats vara svag och tappar ofta förbindelsen (jämfört t.ex. med Apple HD-boxen). Då får du EXAKT det förlopp du beskriver. Du undviker det genom att koppla boxen till din router med kabel istf WiFi.

 

Jag har tjatat i månader på CD att de ska införa en logg för WiFi:t som skulle kunna korelleras mot olika fel - som detta - när de felsöks. Men icke....


Redigerat av Nisken, 01 augusti 2019 - 09:36.


#2072

Postad 01 augusti 2019 - 10:25

sonomats
  • sonomats
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hej Nisken! Jag kör trådat in i boxen. Internetuppkopplingen var felfri när problemet uppstod. Det här var antingen boxen som strulade eller nån server där filmen skulle strömmas från.

Och det är ju förstås inte det enda problemet med boxen. Precis som alla andra har upptäckt är det både små och stora problem nästan dagligen.

#2073

Postad 01 augusti 2019 - 10:30

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Har också kabel.
Min andra sketbox,fick en ny men vad hjälpte det.

#2074

Postad 03 augusti 2019 - 20:58

sonomats
  • sonomats
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Nu blev bilden svart och boxen hängde sig mitt i speedway-sändningen på TV3 Sport. Däremot var ljudet kvar.
Jag drog ur strömsladden för att starta om men boxen visar fortfarande en svart bild men med ljud.
Canal Digital, vad ska jag göra för att detta inte ska hända igen?

#2075

Postad 04 augusti 2019 - 19:18

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Helt otroligt vilket misslyckande detta måste vara för Canaldigital. Att inte 2019 kunna leverera en box bättre än denna är så pinsamt att Viasat säkert skrattar sig till sömns.

 

Nya buggar varje dag och alltid något som inte fungerar som det skall.

Varför ge sig på en teknik som man inte behärskar? Varför välja android när det finns Linux eller andra system? Varför inte köpa in ett fungerande system från någon annan som man vet fungerar och är beprövad? 

 

Hade varit mycket bättre om man satsat på en enkel 4K box som Viasat har gjort och sedan låtit smart tv och appleTv få sköta om appar och annat.


Redigerat av MalcomX, 04 augusti 2019 - 19:22.


#2076

Postad 04 augusti 2019 - 19:32

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Här är man riktigt glader,inga svartruta moments på sådär 4 dar.

#2077

Postad 04 augusti 2019 - 21:23

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Här är man riktigt glader,inga svartruta moments på sådär 4 dar.

 

Glömt att se på TV?



#2078

Postad 05 augusti 2019 - 11:40

Lenning
  • Lenning
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Fortfarande fungerar inte bortkoppling av HDMI CEC mer än tillfälligt. När jag kopplar bort denna funktion fungerar det bra till nästa morgon då den återigen är inkopplad trots att knappen är markerad som bortkopplad. Eftersom min HDMI kabel går via mitt ONKYO- försteg resulterar detta i att varje gång jag trycker på den blåa menyknappen när försteget står i läge "passthrue" så startar försteget trots att HDMI CEC är bortkopplat. Något händer med boxen varje natt som kopplar in HDMI CEC igen.

#2079

Postad 05 augusti 2019 - 13:12

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Fortfarande fungerar inte bortkoppling av HDMI CEC mer än tillfälligt. När jag kopplar bort denna funktion fungerar det bra till nästa morgon då den återigen är inkopplad trots att knappen är markerad som bortkopplad.

Hörru du! Nu har de gjort sitt bästa för att bygga in HDMI CEC, då ska du banne mig inte vara otacksam utan använda det också :P



#2080

Postad 14 augusti 2019 - 19:55

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Klockan i boxen går två timmar efter!

#2081

Postad 14 augusti 2019 - 21:35

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 1

Kollar på en inspelning, avslutar den och försöker se en kanal -> svart bild.. Zappa lite så är bilden tillbaka.

Oneplace....



#2082

Postad 14 augusti 2019 - 22:03

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 1

Kollar på en inspelning, avslutar den och försöker se en kanal -> svart bild.. Zappa lite så är bilden tillbaka.

Oneplace....

 

Händer för ofta, fick en ny box men det händer den med



#2083

Postad 15 augusti 2019 - 08:09

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 2

Det jag upplever som det största problemet (eftersom jag använder boxen rätt lite numera) är att boxen är så hiskeligt seg i responsen efter att man tryckt på fjärrkontrollen. Ofta vill man t.ex. spola tillbaka en halv minut för att igen höra något som sagts precis. Då vill man ju att det ska gå undan, men icke. Boxen reagerar alldeles för långsamt på det. Dessutom har vi ofta problem med att vi t.ex. har 4:an på och ska byta till kanal 1. Det ser ut som att boxen byter till ettan fast fyrans program ligger fortfarande kvar i rutan. Det enda jag hittat som funkar är att man då byter kanal med + eller - på fjärren.

 

Lite störande är det ändå att CD aldrig med ett ord antyder att boxuslingen inte blev så lyckad som de hoppades. Att de fortfarande marknadsför den som att den skulle innebära något revolutionerande för tv-upplevelsen är ju inget annat än skandal. Jag citerar info från deras hemsida:

"OnePlace är vår senaste box som samlar allt på ett ställe, detta i en helt ny användarupplevelse."

Jo, de har helt rätt i det där med en helt ny användarupplevelse. Tror aldrig jag blivit så förbannad tidigare av att använda en digitalbox. Nu med Oneplace däremot är man irriterad varenda dag. Helt klart en ny användarupplevelse.



#2084

Postad 15 augusti 2019 - 09:57

Anders D
  • Anders D
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Har inte följt tråden på att tag och blev väldigt förvånad nu när jag tittade in och upptäckte att så många fortfarande har stora problem.
 
Som jag skrivit tidigare använder jag inte hårddisken, jag har inte ens kopplat in den, och de senaste månaderna upplever jag faktiskt boxen som stabil. Det enda jag kan klaga på i nuläget är responstiden när man trycker på menyknappen, det tar fortfarande 2-3 sekunder innan menyn dyker upp.
 
Tidigare hade jag samma problem som många med svart bild, ingen satellitsignal, "laddar", favoriter som inte gick att sortera......och en massa annat skit. Allt det där är som bortblåst nu!
 
Är det bara jag som har en fungerande box, och isåfall varför?
 
Ni som har stora problem, har ni testat att plugga ur hårddisken och köra så ett par dagar? Detta är naturligtvis ingen lösning eftersom det ska fungera med disken ansluten men det är kanske en liten hjälp på vägen i felsökningen. Läste någonstans om misstankar att strömförsörjningen i boxen är underdimensionerad. Hårddisken lär ju vara den störste strömslukaren, kanske inte så konstigt då att det fungerar utan disk?
 
Övrigt som (kanske) skiljer sig mot andra är:
- Använder inte orginalfjärr, kör med Logitech
- HDMI output (eller vad det heter) fixerad till 1080p (auto funkar inte överhuvudtaget genom min receiver)
 
Inlägget är klen tröst för er med problem, mest mina tankar om vad som kanske kan påverka.


#2085

Postad 15 augusti 2019 - 10:17

StefanA
  • StefanA
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

 

Har inte följt tråden på att tag och blev väldigt förvånad nu när jag tittade in och upptäckte att så många fortfarande har stora problem.
 
Som jag skrivit tidigare använder jag inte hårddisken, jag har inte ens kopplat in den, och de senaste månaderna upplever jag faktiskt boxen som stabil. Det enda jag kan klaga på i nuläget är responstiden när man trycker på menyknappen, det tar fortfarande 2-3 sekunder innan menyn dyker upp.
 
Tidigare hade jag samma problem som många med svart bild, ingen satellitsignal, "laddar", favoriter som inte gick att sortera......och en massa annat skit. Allt det där är som bortblåst nu!
 
Är det bara jag som har en fungerande box, och isåfall varför?
 
Ni som har stora problem, har ni testat att plugga ur hårddisken och köra så ett par dagar? Detta är naturligtvis ingen lösning eftersom det ska fungera med disken ansluten men det är kanske en liten hjälp på vägen i felsökningen. Läste någonstans om misstankar att strömförsörjningen i boxen är underdimensionerad. Hårddisken lär ju vara den störste strömslukaren, kanske inte så konstigt då att det fungerar utan disk?
 
Övrigt som (kanske) skiljer sig mot andra är:
- Använder inte orginalfjärr, kör med Logitech
- HDMI output (eller vad det heter) fixerad till 1080p (auto funkar inte överhuvudtaget genom min receiver)
 
Inlägget är klen tröst för er med problem, mest mina tankar om vad som kanske kan påverka.

 

 

Var glad att meny-knappen bara är seg. Min box slutar att reagera på den knapptryckningen ett par gånger per dygn. Jag använder både boxens fjärr och en multifjärr (Logitech Harmony) och symptomen är samma. Dubbetrycker man på menyknappen så kommer en PiP netflix upp....  Så det är inte fjärrisarna som har felet ....



#2086

Postad 20 augusti 2019 - 17:46

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Dags att påminna om den alternativa kanalen för att diskutera och beskriva problem med OP-boxen och nyheter om den. https://www.facebook...20236525149166/ Vi är 121 medlemmar idag med vilande 9 ansökningar, som av någon anledning vägrar att svara på de två frågorna som krävs svar på för att bli insläppt i gruppen? 

 

Och efterlysa Teodor som skulle ta över efter Niklas som CD´s kontaktyta. Hans senaste livstecken var över sex veckor sedan? Var  är du Teodor?


Redigerat av Nisken, 20 augusti 2019 - 17:51.


#2087

Postad 20 augusti 2019 - 19:51

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 1

CD har gett upp nu, enklast att inte visa sig här..



#2088

Postad 20 augusti 2019 - 21:47

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Jag är glad att jag avvaktade med inköp av Oneplace, nu när det tagit så lång tid utan stabilitet.

Antar jag att Twoplace snart ankommer marknaden för detta är Sagem boxen igen enligt mig

#2089

Postad 21 augusti 2019 - 08:47

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Tycker att min box fungerar tillfredsställande. Serieinspelningar har gått bra samt de övriga inspelningarna.  Har lagt in en inspelning via mobilappen och får kolla om den fungerar. Programmet är i alla fall lagt på inspelning i boxen. För övrigt inga hängningar eller svarta rutor på månader. 



#2090

Postad 21 augusti 2019 - 10:33

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Tycker att min box fungerar tillfredsställande. Serieinspelningar har gått bra samt de övriga inspelningarna.  Har lagt in en inspelning via mobilappen och får kolla om den fungerar. Programmet är i alla fall lagt på inspelning i boxen. För övrigt inga hängningar eller svarta rutor på månader. 

 

Håller med, det Canal Digital appen som strular mest. Har inte fått Dplay till att funka för huvud taget den står bara och snurrar.
Väntar fortfarande på senare version av Android än 7. Det lovade dom för länge sedan. Vilket gör att HBO skulle fungera (kanske).

 

Varför är det så segt för Canal Digital att fixa till det? Dålig info till utvecklare, snål budget, ingen koll på vilka fel som finns, för klen hårdvara?

Det är dags för Canal Digital att steppa upp nu! Den har funnits på markanden länge nu!!


Redigerat av lepelepe, 21 augusti 2019 - 10:34.


#2091

Postad 22 augusti 2019 - 17:10

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 1

Saknar fortfarande möjlighet att spela in program manuellt förbi EPG. Sedan är det ett himlande bläddrande få man inte kan bläddra dag för dag och enbart program för program. Sedan vill jag ha mer än en favoritlista. Till ordinarie favoritlista vill jag ha en sportlista och en barnlista. Dt verkar som utvecklingen har upphört helt och är mycket nyfiken på vilka man pratade med när man tog fram specen för boxen. In var det användarna i alla fall.

 

Ge upp CD och tillåt alla conaxboxar som finns på marknaden. Tag även då bort pairing av vissa kanaler, de finns ju fria i appar och ATV 4. Sedan är det lika bra att Canal Digital och Viasat går ihop om de skall konkurrera med alla nya plattformar för distribution och överleva.



#2092

Postad 22 augusti 2019 - 19:30

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Tycker att min box fungerar tillfredsställande.

 

 

Saknar fortfarande möjlighet att spela in program manuellt förbi EPG. Sedan är det ett himlande bläddrande få man inte kan bläddra dag för dag och enbart program för program. Sedan vill jag ha mer än en favoritlista. Till ordinarie favoritlista vill jag ha en sportlista och en barnlista. Dt verkar som utvecklingen har upphört helt och är mycket nyfiken på vilka man pratade med när man tog fram specen för boxen. In var det användarna i alla fall.

 

Ge upp CD och tillåt alla conaxboxar som finns på marknaden. Tag även då bort pairing av vissa kanaler, de finns ju fria i appar och ATV 4. Sedan är det lika bra att Canal Digital och Viasat går ihop om de skall konkurrera med alla nya plattformar för distribution och överleva.

 

^^ :P



#2093

Postad 22 augusti 2019 - 19:37

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Rent tekniskt fungerar boxen utan problem och allt spelas in, även serieinspelningarna. Men det gör även min 500 gb-box, dock saknas det saker som den gamla boxen har. Den här skulle ju vara bättre, men programmerarna missade en hel del.



#2094

Postad 23 augusti 2019 - 18:52

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Upplever du någonsin annars att du får svart skärm? Kör du bara via satellit eller har du kopplat boxen via både internet och satellit? 
Ifall du bara har den över satellit - kontrollera att den står på "lett standby" och inte "dyp standby" under "skjermsparer". Om detta inte hjälper kan du gärna skicka ett PM till oss och beskriva problemet lite mer ingående. Saker så som när detta händer och om boxen har varit strömlös vid tidigare tillfälle under dygnet är av intresse. 
Med vänlig hälsning
Arvid


Har den på lett standbay og er koblet både til internett og satelitt.

#2095

Postad 26 augusti 2019 - 12:47

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har den på lett standbay og er koblet både til internett og satelitt.

Har skickat dig ett PM

 

Mvh William



#2096

Postad 27 augusti 2019 - 15:25

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Noen som vet når program sletting på harddisk blir ordnet?

#2097

Postad 27 augusti 2019 - 16:07

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Ja när du har slängt denna j*vla skitbox!!

Hur f@n kan detta pågå fortfarande?!

#2098

Postad 30 augusti 2019 - 11:31

Unregisteredb4358b11
  • Unregisteredb4358b11
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 2

Märkligt att inte PC för alla gör en uppföljning av boxen som dom en gång i tiden lovordade, men det kanske ligger en hund begraven i hela historien.

Jag är i alla fall  glad att jag skickade tillbaka boxen där den hör hemma.....



#2099

Postad 04 september 2019 - 08:58

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 1

Nu har det börjat med nya fel, inspelade program går inte spola framåt samt att bilden blir svart.

 

Hepp



#2100

Postad 05 september 2019 - 09:39

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Info om nya uppdatering?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.