Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic DMR-EH56/65 *

528 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 19 maj 2006 - 12:31

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Antenningång finns....
Ska du spela in via digitalbox så kopplar du den via scart-RGB till recordern

elis

#102

Postad 19 maj 2006 - 14:23

bad_guz
  • bad_guz
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Vet ngn om panasonics spelare är lätta att göra reg fria? Finns det ngt firmware eller annat man kan göra själv eller måste man lämna in till butik? Pratade med Panasonic center i ringen tidigare idag och de kommer sälja 65´an reg fri, men ska ha hutlösa 6995:- för den! Har en diger samling region 1 filmer hemma...

#103

Postad 19 maj 2006 - 14:42

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Detta förutsätter att teven kan skicka denna info till spelaren, vilket inte alla kan. Problem alltså inte löst för mig. Av mitt svar förstår ni att jag inte använt funktionen, men är det verkligen så att bilden pausar också när man trycker på "Direct tv rec"? För om bilden fortsätter att rulla på teven är det ju absolut ingen timeshift.

<{POST_SNAPBACK}>



Timeshift innebär att du kan titta på ett inspelat material innan du har avslutat inspelning. Sen om det är implementerat som att bilden pausas eller fortsätter rulla är ju en smaksak. Måste du ha en pausad bild går det ju också men med ett par extra knapptryck.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har förvisso inte sett någon officiell definition av TS, men jag anser att TS är möjligheten att pausa en sändning och fortsätta att titta senare. Det du beskriver kallar jag Chase Play och CP är ju något som samtliga hdd-baserade inspelare klarar av idag (eller i alla fall samtliga nya).

#104

Postad 19 maj 2006 - 14:43

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Vet ngn om panasonics spelare är lätta att göra reg fria? Finns det ngt firmware eller annat man kan göra själv eller måste man lämna in till butik? Pratade med Panasonic center i ringen tidigare idag och de kommer sälja 65´an reg fri, men ska ha hutlösa 6995:- för den! Har en diger samling region 1 filmer hemma...

<{POST_SNAPBACK}>

Måste ha nån sorts specialfjärr för att göra regfri, i alla fall var det så på föregångaren har jag läst.

#105

Postad 19 maj 2006 - 22:39

cheez-doodle
  • cheez-doodle
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Köpte min 55:a i början av april och är hittills nöjd.
Har aldrig haft en HDD-inspelare förut men det känns som en ny värld jämfört med VHS.

Tänkte svara på några frågor som kommit upp här:

1) Det går utmärkt att kolla på DVD eller tidigare inspelning på HDD samtidigt som man spelar in ett program (har testat). Det skall också funka om man spelar in på DVD-RAM enligt bruksen (har INTE testat).

2) DivX och XviD-stödet funkar skapligt. Har haft problem med några XviD-kodade filmer som inte spelades upp på rätt sätt. Ska försöka kolla vilken XviD-version de är kodade med, återkommer.
Kan inte svara på om stöd om subtitle.

3) Regfri blir den via specialfjärr. Har blivit lovad det av min handlare någon gång i juni, utan extra kostnad. (Köpte den i en RIKTIG affär, nämligen hos den lokale Euronicshandlaren...)

4) Timeshift eller Chaseplay... Om man använder "Direct TV rec" är inspelningen igång på 12 sekunder om spelaren är avstängd (har testat). När man varit på muggen/svarat i telefon/sovit en stund trycker man på play. Lite mer omständligt än på Philipsen, å andra sidan är "bufferten" allt utrymme som finns kvar på hårddisken...

5) Antenningång för analog sänding finns. SCART som stöder "Follow TV" och liknande funktioner från andra tillverkare. Bor själv i digital-tv land och kör via en Samsung DTB-9401V. Timerinspelning löser man genom att lägga programmeringen i boxen, slå av den och sedan trycka på "Ext link" på 55:an och sedan slå av även den. När programmet börjar lägger boxen ut signal på SCART:en och HDD:n "vaknar" och spelar in. Vet inte hur detta funkar på andra spelare.

Skall enligt bruksen ockå finnas en inställning där spelaren känner av en speciell styrsignal som skall kunna skickas av extren utrustning, vore intressant att vet mer om hur (om) detta funkar.

6) Guide+ och ShowView med DIREKTKNAPPAR finns. SV funkade bra så länge vi hade analog utsändning...

Andra postiva erfarenheter:

*Det är enkelt att hantera menyerna.
*Spelaren är tyst (har testat Sonys 710 tidigare och det är stor skillnad!)
*Har kört in c:a 10 timmar gammalt VHS/S-VHS och Hi8 materiel till DVD och det funkar bra.
Redigeringsfunktionerna är ENKLA... (Att lägga in namn på titlarna är värre än att skriva SMS...FÖRE T9! )
*Om man har lite utrymme kvar på en tidigare inspelad (icke avslutad) DVD kan man klämma in extra material tack vare VBR (Variable Bit Recording) som anpassar komprimeringen till kvarvarande utrymme.

Önskelista:

*Svenska menyer
*Bättre redigeringsfunktioner
*Automatisk kapitelindelning som t.ex känner av reklamavbrott/nyhetssändningar (Sony ska ha en sådan funktion, vet inte hur bra den funkar)
*DVB-mottagare

Svarar gärna på fler frågor!!!

Go'natt...

Redigerat av cheez-doodle, 19 maj 2006 - 23:05.


#106

Postad 19 maj 2006 - 23:33

joppe_83
  • joppe_83
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Blir nog till att inhandla en EH65 så fort löningen kommer :)

#107

Postad 20 maj 2006 - 08:05

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0
EH55 recenserad i senaste M3. Betyg 6 (av 10). Bra bildkvalitet men lite funktionsfattig om man ska sammanfatta deras test kort.

#108

Postad 20 maj 2006 - 08:56

JKF
  • JKF
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Nu har jag haft min 55:a i några dagar, och har ett problem. Jag kan inte spela upp dvd-filmer som jag har bränt i nero (img-fil) om filmen ligger på en RW+ skiva (har inte testat - skiva än). Ligger filmen på en R+ skiva fungerar den utan problem. Är det fel på min spelare, eller är det så på er andras spelare också? Sen har jag ett ganska högt surrande när jag tittar på dvd-film, medans hdd är helt tyst. Är jag ensam om detta med?
Vore tacksam för snabba svar, för jag ska åka till butiken där jag köpte den i eftermiddag och kanske borde ta med spelaren dit.

// JKF

#109

Postad 20 maj 2006 - 10:12

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

  • 467 inlägg
  • 0
Är trött på att vänta. Vill ha nu.

#110

Postad 20 maj 2006 - 16:57

synthetic
  • synthetic
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Var runt en sväng o kikade i nån Euronics-affär, de hade den gamla modellen EH60 inne, men fyfan vad snygg den var i verkligheten, på bilderna ser den svart/silver ut men i verkligheten var det spegel-glas och silver, cool. Undra om EH65 oxo är liknande eller är den svart/silver?

De hade en "gammal" EH100 inne, den var ju käck med PCMIA-slot så man kan köra adapter till vilket minneskort som helst, undra om man kan köra WLAN :unsure:

Nån som har fått sin EH65 silver och kan ta nått kort eller säga om den är silver/svart?

Hade det inte varit så att EH60 varit dyrare än EH65 han köpt den på studs.

Redigerat av synthetic, 20 maj 2006 - 16:58.


#111

Postad 20 maj 2006 - 21:13

Anders01
  • Anders01
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
T minus six days...;-)

#112

Postad 22 maj 2006 - 14:07

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Har EH65 stöd för Boxers DVB-T ?

#113

Postad 22 maj 2006 - 17:12

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Har EH65 stöd för Boxers DVB-T ?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, endast analog tuner.

#114

Postad 22 maj 2006 - 18:06

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Ok då går den fet-bort !

#115

Postad 22 maj 2006 - 18:21

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Ok då går den fet-bort !

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, men har du det kravet är antalet kandidater som du kan hitta i Sverige högst begränsat. Jag kan idag inte komma på en enda förutom den buggiga Reelbox som finns ute just nu. Men har du tid att vänta 1 år så har du säkert en hel del att välja på.

#116

Postad 22 maj 2006 - 18:29

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Ja jag kan vänta.
Fattar inte att folk köper apparater med analog tuner överhuvudtaget, typ LGs Plasma med dubbla
tuners.

#117

Postad 22 maj 2006 - 19:23

jwalker
  • jwalker
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Ja jag kan vänta.
Fattar inte att folk köper apparater med analog tuner överhuvudtaget, typ LGs Plasma med dubbla
tuners.

<{POST_SNAPBACK}>



Spelar stort sett ingen roll då det kommer behövas bytas ut ändå, och vem vill ha bara en tuner?även om den är digital? . Om det däremot fanns en spelare med 2 st digitala(som tex dilogs box) så vore ju det skoj. Sen så vet ju ingen om det kommer hdtv i det marksända (hur mycket plats finnes?), men om det gör så måste man byta box igen så man kan ta emot HDTV. Och även då senare kommer man vilja uppgradera när dubbla tuners + hdd +hdtv? kommer m.m :D.

Mvh

#118

Postad 22 maj 2006 - 20:42

ChristianS
  • ChristianS
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Okej, Nu har jag använt denna apparat i fyra timmar. Lite omdömen, men först en liten beskrivning av vad jag har.

Jag har en projektor Hitachi TX-200 som matas med HDMI från EH65. Till detta är kopplat ett sourroundsystem med DALI Concept högtalare. Vad som är viktigt för mig är att systemet är flexibelt, snabbt och tyst.

EH65
Snabb, tyst och enkel.

Bildkvalite. Upplever egentligen ingen direkt förbättring från att matat projektorn med en RGB-kabel från en gammal taskig video, vilket kan bero på olika anledningar. Scalern i Hitachin är bra (vilket den skall vara) samt att jag har inte hunnit sätta upp projektorduken eftersom jag nyss flyttat... Men visst den är bra

Ljudkvalite: Ingen uppfattning. Bra.

EH65 är tyst. Oerhört viktigt.

Den är snygg, lite retrodesign, men snygg.

Bra fjärrkontroll.

Timeshift/chaseplay, kalla det vad du vill. Så här gör jag.

"Tittar på TV-program. måste svara i telefon...." Trycker rec. När jag sedan vill se från där jag slutade trycker jag play. Kan nog inte bli enklare. Om man sedan inte vill att programmet rullar på skärmen så trycker man rec, play, pause, men egentligen spelar det väl ingen roll om programmet snurrar vidare, du trycker ju bara play för att komma tillbaka?

Okej, något dåligt... När man startar apparaten första gången så hittar den kanalerna och lägger in dom, men jag har inte hittar hur jag flyttar kanalerna till rätt nummer (tvåan på 2 osv)

Jag kommer att läsa här igen, så har någon en fråga så kan jag svara på den.

// Christian

#119

Postad 22 maj 2006 - 21:57

jsl_80
  • jsl_80
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Har EH65 stöd för Boxers DVB-T ?

<{POST_SNAPBACK}>

DMR-EX75 och DMR-EX85 som släpps i bl a Tyskland kommer ha DVB-T-tuner. Dock utan kortplats, dvs. du kan bara få in de fria kanalerna och de går bort för min del av anledningen jag gav i den tråden.

Redigerat av jsl_80, 22 maj 2006 - 21:58.


#120

Postad 23 maj 2006 - 06:36

manking
  • manking
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Fråga till Christian S.

Vilken färg har du köpt? Silver eller svart? Jag funderar på att köpa en silver men är lite fundersam på utseendet. Någon annan i det här forumet har kommenterat en tidigare Panasonicmodell i negativa ordalag men det har förhoppningsvis blivit bättre. Helst skulle jag vilja se den i "verkligheten" innan jag beställer men det lär väl dröja innann den dyker upp i någon butik.

Har du provat DivX filmer ännu och i så fall funkade det bra? Hur är det med Xvid stöd, finns det?

Nyfiken!

#121

Postad 23 maj 2006 - 07:54

ChristianS
  • ChristianS
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Hej!

Jag tog en silver, mest av den anledningen att det inte fanns en svart... men det matchade förstärkaren också.

Jag tycker att designen faktiskt är snygg (läste inlägget om den negativa designen) och framför allt är det rätt praktiskt att komma åt knapparna eftersom du inte behöver stå rakt fram ifrån.

... Har nu också hittat i menysystemet hur man lägger kanalerna på rätt plats...

... Har inte provat Divx/Xvid, har en xbox som sköter det jobbet alldeles utmärkt, kanske testar detta, återkommer isåfall.

#122

Postad 23 maj 2006 - 08:02

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Timeshift/chaseplay, kalla det vad du vill. Så här gör jag.

"Tittar på TV-program. måste svara i telefon...." Trycker rec. När jag sedan vill se från där jag slutade trycker jag play. Kan nog inte bli enklare. Om man sedan inte vill att programmet rullar på skärmen så trycker man rec, play, pause, men egentligen spelar det väl ingen roll om programmet snurrar vidare, du trycker ju bara play för att komma tillbaka?

<{POST_SNAPBACK}>

Men om man är sportintresserad så vill man inte råka höra att det blir mål, alltså är det viktigt för mig att kunna pausa enkelt. Men men, nu har jag pratat klart om Timeshift, jag har en Eh55 och förutom den funktionen så är jag nöjd.

Okej, något dåligt... När man startar apparaten första gången så hittar den kanalerna och lägger in dom, men jag har inte hittar hur jag flyttar kanalerna till rätt nummer (tvåan på 2 osv)

<{POST_SNAPBACK}>

Det är jätteenkelt. Functions - Others - Tuning - Manual - (yes, yes) - gul knapp för move.

#123

Postad 23 maj 2006 - 08:12

ChristianS
  • ChristianS
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Yepp! Hittade det där. Men eftersom jag fick en varning tänkte jag att det skall man väl inte varna för... Uteslutningsmetoden sa dock att funktionen måste ligga där :D

#124

Postad 23 maj 2006 - 12:17

Unregisterede7866599
  • Unregisterede7866599
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0

Tjena.
Finns d nån butik som har 55:an på lager  :D  :wub:

MVH Snickaren

<{POST_SNAPBACK}>


Kolla runt på EG, OnOff o gänget. Hittade 2 eller 3 butiker i söndags som hade 55:an inne. 4990:- var det pris som fastnade på näthinnan.

De flesta sålde dock "den gamla" 60:an, ingen av dem 65:an tyvärr.

#125

Postad 23 maj 2006 - 14:06

Willehund
  • Willehund
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Hejsan på er.
Jag är ny på detta forum men efter att ha spanat igenom denna tråd så har jag bestämt mig för att köpa EH65 och jag fick ett mycket bra pris på Karrins radio & tv här i Göteborg.
Och nej, jag jobbar inte för dom.
Mvh. Per

#126

Postad 23 maj 2006 - 20:36

Krigge
  • Krigge
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Vad är bra pris??

#127

Postad 24 maj 2006 - 02:01

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Planerar starkt på denna apparat (Panasonic DMR-EH65). Mest pga hdmi och positiv läsning.

Samsung verkar ha prisvärda inspelare med HDMI? Är dessa ok eller ska man undvika dessa?

Finns det ytterligare prisvärda alternativ på hd inspelare med HDMI?

Annan kommentar: Funderar i samma veva på att slå till på receivern Pioneer VSX-AX2AV, dessa två borde väl lira utmärkt ihop?

Jag har redan en Samsung LE-40M61B med HDMI, därav mitt intresse för apparater med HDMI (plus att det verkar oerhört praktiskt med mindre sladdar).

Kanske inte är så mycket att fundera över? Panasonic'en är helt enkelt bra?

#128

Postad 24 maj 2006 - 02:24

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Ett alternativ är ju Thomson 8550 (har en själv). Köpte den för 3085:- på Digitalo i Tyskland. Vill du ha svensksålt så har Elgiganten nyligen sänkt den till 3495:-. Den har allt som Panasonicen har förutom att hårddisken är på 160 GB.

Redigerat av Audiovector, 24 maj 2006 - 02:25.


#129

Postad 24 maj 2006 - 06:40

manking
  • manking
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Nog finns det väl fler skillnader än storleken på hårddisken mellan Thomson 8550 Panasonic DMR-EH65. Dels så kan Panasonic kovertera upp bilden via HDMI anslutningen till 720p eller 1080i och dels kan den läsa och skriva fler format ex. Double layer och DVD RAM skivor.

Manking

#130

Postad 24 maj 2006 - 07:11

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Är menyerna bara på engelska eller finns det svenska menyer i DMR-EH65?? Hittar ingen info om detta...

#131

Postad 24 maj 2006 - 07:20

ChristianS
  • ChristianS
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jag har som jag skrivit tidigare införskaffat mig en EH65 och gick precis och tittade på de apparaterna, Thomson och Samsung eftersom de hade HDMI. Mitt resonemang gick så här:

Ok. Panasonic är dyrare, men jag får:

* Uppskalning
* Den är verkligen tyst
* Större hårddisk
* Snabb
* Bra bild

Dessutom måste man se till hur länge man skall ha en sådan här apparat och det är ju troligen ca 5 år, innan man är helt less och vill ha bättre :D

Jag vet inte om det finns svenska menyer, min apparat verkar komma från Tyskland, men jag har hellre engelska menyer än svenska.

#132

Postad 24 maj 2006 - 08:04

Willehund
  • Willehund
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Enligt mitt förra inlägg ovan om ett bra pris på DMR-EH65 hos Karrins i Götet så ligger det under 5000:-
Per

#133

Postad 24 maj 2006 - 09:32

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
Hej, har läst en del i denna tråd och nu vill jag höra vad ni tycker.
Är det en dvd att satsa¨på? var tidigare inne på samsung DVD-HR735,
men den hade inte uppskalnings funktion som denna har?
har också kollat på andra utan inspelning t.ex. Sony DVP-NS92, men
denna hade uppenbara problem med sin hdmi bild. Har också kollat
på andra samsung utan inspelning och även Pioneer DV-490V.
Just nu står väl egentligen valet mellan en med inspelning (hdd) eller
en utan. och de jag tycker verkar mest aktuella är Pioneer DV-490V
eller EH65.
hur är bilden med hdmi, bra inspelning mm. skriv vad ni tycker om den
och varför den isåfall är den bästa. Säg gärna om ni har andra förslag.

Tack på förhand.

Mvh Kimme

#134

Postad 24 maj 2006 - 09:38

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Är menyerna bara på engelska eller finns det svenska menyer i DMR-EH65?? Hittar ingen info om detta...

<{POST_SNAPBACK}>

Ej svenska.

#135

Postad 24 maj 2006 - 10:03

Unregistered4c399cd6
  • Unregistered4c399cd6
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
På de som kommer direkt från Panasonic Sverige borde väl menyerna vara på svenska? Jag får min på måndag. Vi får se då!

#136

Postad 24 maj 2006 - 11:43

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Suck!!!

Nu har InWarehouse tagit bort, kommer 26/5, och ersatt det med leverans om ca 1 månad!!!

Tyvärr är det väl likadant som alltid... Aldrig några leveranser som kommer när det anges!!

#137

Postad 24 maj 2006 - 13:51

joppe_83
  • joppe_83
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Mm, man blir ju tokig här! Vill ha den nu! :D

#138

Postad 24 maj 2006 - 14:00

Willehund
  • Willehund
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Jag pratde just med affären jag har beställt den ifrån (Karrins GBG) och han kontaktat Panasonic som sade att det har blivit rusning efter EH65. Pust :D
Per

#139

Postad 24 maj 2006 - 14:30

synthetic
  • synthetic
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Ni som nu har en EH65 silver, hur ser den ut?
Är den silver med svart "list" som på bilderna på nätet eller är den som gamla EH60 som på bilderna ser svart ut med är egentligen "spegel-glas"?

#140

Postad 24 maj 2006 - 17:53

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Den här apparaten verkar toppen.

Man får både en bra hd inspelare och dvd spelare med HDMI i en och samma maskin.

MEN, nu måste jag snart bestämma mig för om jag ska satsa på en sådan här eller en HTPC....

Ett svårt val! Hjälp mig ;-)

#141

Postad 25 maj 2006 - 10:04

cheez-doodle
  • cheez-doodle
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

På de som kommer direkt från Panasonic Sverige borde väl menyerna vara på svenska?

<{POST_SNAPBACK}>


Nä, tror inte det...

Har pratat med Panasonic Sverige och de verkar helt kallsinninga till översatt menysystem.
Dock gäller det 55:an, kanske de svenska menyerna är standard på "prestigemodellen" :(
Min 55:a, som definitivt kommer via den svenska distributören, har inga menyer på svenska.

Vill gätna veta om jag har fel....

#142

Postad 25 maj 2006 - 10:23

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

  • 467 inlägg
  • 0
Blir trött på att vänta. Vill ha min 65:a före fotblls VM iallafall. Det står 20:de på den svenska panasonic sida fortfarande. Hmmmm VILL HA!!!!

#143

Postad 25 maj 2006 - 12:12

Unregistered4c399cd6
  • Unregistered4c399cd6
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

På de som kommer direkt från Panasonic Sverige borde väl menyerna vara på svenska?

<{POST_SNAPBACK}>


Nä, tror inte det...

Har pratat med Panasonic Sverige och de verkar helt kallsinninga till översatt menysystem.
Dock gäller det 55:an, kanske de svenska menyerna är standard på "prestigemodellen" :(
Min 55:a, som definitivt kommer via den svenska distributören, har inga menyer på svenska.

Vill gätna veta om jag har fel....

<{POST_SNAPBACK}>


Märkligt. Jag har en gammal DMR E60 från typ 2003 och den har svenska menyer. Dåligt om de inte översatt. Tur då att engelskan inte är helt kass!

#144

Postad 25 maj 2006 - 13:33

Fletcher
  • Fletcher
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Läste i brukshandvisningen (65:an) att det inte går att spela in i widescreen format på DVD +-r skivor. Det fungerar endast om man spelar in på hårddisken eller DVD-RAM skivor. Mycket märkligt. :(

#145

Postad 25 maj 2006 - 13:39

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Läste i brukshandvisningen (65:an) att det inte går att spela in i widescreen format på DVD +-r  skivor. Det fungerar endast om man spelar in på hårddisken eller DVD-RAM skivor. Mycket märkligt.  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fattar det som att det endast är GPI-signalen som inte följer med. Dåligt - ja, men ändå inte svårare än att man manuellt väljer WS på sin tv.

#146

Postad 25 maj 2006 - 13:57

Fletcher
  • Fletcher
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Så här står det: "When recording 16:9 aspect (Widescreen) programs
- HDD, RAM --> 16:9 aspect
- +R, +RW, -R, -RW --> Recorded in 4:3 aspect"

#147

Postad 25 maj 2006 - 15:14

Skyride
  • Skyride
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Om man spelar in på HDD och sedan bränner på DVD,
behåller den 16:9 då ?

#148

Postad 25 maj 2006 - 15:52

Fletcher
  • Fletcher
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Om man spelar in på HDD och sedan bränner på DVD,
behåller den 16:9 då ?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, samma gäller som för direktinspelning enl BS. Frågan är om det är möjligt att föra över en DVD-RAM skiva till DVD-r mha datorn? Någon som vet? Lite störigt förfarande dock...

Redigerat av Fletcher, 25 maj 2006 - 15:57.


#149

Postad 25 maj 2006 - 17:43

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Så här står det: "When recording 16:9 aspect (Widescreen) programs
                        - HDD, RAM --> 16:9 aspect
                        - +R, +RW, -R, -RW --> Recorded in 4:3 aspect"

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tror det är så att den spelar in i "hoptryckt" 4:3 för att sedan dras ut till 16:9 av tv:n så
att bilden får rätt proportioner, annars är det ju väldigt illa...

elis

#150

Postad 25 maj 2006 - 18:22

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

  • 467 inlägg
  • 0
Ni som har fått den kan ni inte testa om det funkar med subbar på divx o xvid? Är intresserad om jag kan sluta använda xboxen till Lost o andra go saker.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.