Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Garmin 2595LMT Något att ha?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 maj 2013 - 23:05

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
jag ska köpa mig en GPS men tycker att ju mer jag läser om dom ju mer osäker blir jag på vilken jag ska köpa.
vill inte lägga hur mycket pengar som helst utan max 1500kr

har då hittat Garmin 2595LTM som verkar ok och har det som jag vill ha. Gratis uppdatering av kartor, Röststyrning, filväljare och TCM
Dock så verkar inte varning av fartkameror ingå vilket är synd. men jag antar att man kan köpa det senare om man vill ha det? online? eller hur funkar det?
Länk till GPS:en
http://www.elgigante...uvi-2595lmt-gps




har läst en del recensioner av folk som har denna och vissa är toknöjda och vissa sågar den totalt pga av kartan är kass och navigerar ut en på små grusvägar och sånt.. låter ju inte allt för kul.

Kollar man på mer riktiga recensioner och tester så verkar den få bra betyg.

så vad säger ni, är det en bra gps som funkar som den ska eller bör jag välja någon annan i samma prisklass?

mycket tacksam för svar
/andreas

Redigerat av andreassofus, 21 maj 2013 - 23:06.


#2

Postad 02 juni 2013 - 09:08

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0
Jag har en betydligt enklare modell av Garmin som heter 50LM och är nöjd med den. Den fungerar utmärkt och gratis uppdatering är något som jag uppskattar mycket. Jag har både USA kartor och Europa kartor på den.

Det fungerade helt utmärkt i USA och det gör även i Europa.

Har haft tidigare en TomTom och en Navigon 8410 (toppklassen) och det är inte roligt när man ska börja köpa kartor för 800-1200 kr......Dessutom så har Garmin köpt Navigon så Navigon som GPS tillverkas inte mera.

Jag skulle satsa på en Garmin dock skulle jag välja en 7" som heter Garmin Nuvi 2797LMT och anledningen är helt enkelt då jag tycker att 5" är fortfarande ganska litet. Bilar blir större och större och avstandet mellan föraren och vindrutan ökas också, så en 7" blir det för min del.

#3

Postad 13 juni 2013 - 15:58

Trooper_Swe
  • Trooper_Swe
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Är själv ägare till en Garmin 2595 LMT och är helnöjd med mitt köp. Använder GPS dagligen och ställer höga krav på dels kartuppdateringar (som givetvis ska vara gratis anser jag) samt guida mig i tid så att jag ligger i rätt fil. Även om jag kört fel så beräknar enheten snabbt en ny rutt. Röstnavigeringen låter också väldigt bra vilket är just skillnaden mellan en GPS för 800 repektive 1.500+.

Enda nackdelen som jag noterat är följande. Bluetooth kopplad till telefonen och jag navigerar för mig ett nytt område. Får ett samtal, då täcker samtalsinformationen hela skärmen på GPS enheten. Dock får man alternativ på skärmen, avvisa samtal eller svara. Så jag har kopplat ur blåtanden.

Stor skärm är bara ett plus så man ser mer information tydligare.

Hoppas detta har hjälpt dig i att hitta rätt GPS, personligen var mitt val enkelt så jag föredrar Garmins produkter.

Lycka till.



#4

Postad 14 juni 2013 - 00:03

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

  • 1 883 inlägg
  • 0
Fick syn på Garmin 3597 LTM sedan att Elgiganten hade 20% rabatt på enheten gjorde inte saken sämre, 2198 kr och det blev ett givet köp, tillbringade 125 mil förra veckan på skotska vägar med en iPhone 4S med Navigons navigationsprogram inlag på telefonen, största problemet var då att köra i städerna och titta på en "frimärke" som navigator då bestämde mig att köpa en på minst 5" och det Garmin 3597 levererar så är jag supernöjd men av alla jag tidigare ägt så är ju ingen navigator 100% fullkomlig.

Skall till Norge nästa månad sedan Italien och till hösten Tyskland och Österrike så GPS kommer att hård testas.

Köper du dom senaste GPS som Garmin släppt och inte mindre än 5" skärm så tror jag inte du blir besviken Andreas.

Redigerat av RedMarathon, 14 juni 2013 - 00:14.


#5

Postad 16 januari 2014 - 10:01

znobben
  • znobben
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Lånar denna tråd för att spinna vidare på Garmin Nuvi 2595.

Har precis köpt denna, och har haft Navigon modeller innnan, så är van vid deras uppbyggnad.

GPSn verkar riktigt bra, dock några saker som jag undrar över som jag inte lyckas lösa:

Kan man bara stänga av knappljudet?

Gillar inte att det kommer "blipp" varje gång man trycker på touchskärmen, det enda jag hittar är ljud av eller ljudvolym, men tar man ljud av blir ju allt ljud avstängt vad förstår.


Kan man skräddarsy POI på skärmen?

Hittar bara kartlager, "platser längs vägen" och då verkar allt komma P, resturanger köpcenter etc... Jag vill kunna skräddarsy och välja de POI jag vill se och inte alla.


Kan man ställa in så man ser omgivande gatunamn utan att behöva göra zoom?

Tycker detta är bra om man kör och vill se närliggande gator vad det är för gata.



Dessa frågor antar alla som har nyare Garmin kan svara på då det säkert är lika uppbyggnad.


Tacksam för svar!

//



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.