Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 15 oktober 2012 - 11:49

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Ja, men då så ... då har vi ju ett priskrig ändå. Enligt SvD-artikeln smygstartade Netflix sin tjänst i natt, och tar 79 kronor per månad för den -- alltså samma som HBO ska ta. Och då meddelades det omedelbart att Viaplay sänker sin avgift till 79. Bra för oss konsumenter.

Om nu bara HBO kunde få igång sin tjänst! Jag tolkar deras ständigt vaga uttalanden som "vi har ingen aning om när och hur det kommer att funka, men så fort vi fått igång tekniken så kör vi", typ.

Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 15 oktober 2012 - 14:41.


#152

Postad 15 oktober 2012 - 11:57

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Kanske redan nämnts...

Vi har inte satt något exakt datum än. Bildkvalitén kommer att erbjudas upp till 1080p med Dolby 5.1 surround.


Från Twitter.

Redigerat av MrSpokk, 15 oktober 2012 - 11:57.


#153

Postad 15 oktober 2012 - 21:24

iProtocol
  • iProtocol
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
http://www.svd.se/na...rat_7582292.svd

När SvD Näringsliv pratade med HBO Nordics vd på fredagen sade han att en lansering av HBO:s nättjänst kommer att ske ”inom två veckor”

#154

Postad 16 oktober 2012 - 17:37

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
"HBO Nordic kommer förutom sitt eget utbud erbjuda innehåll från till exempel Starz, Fremantle Media, GK och filmer från större studios samt både lokala och fristående distributörer"
http://www.svd.se/na...den_7569088.svd (sista meningen)

#155

Postad 17 oktober 2012 - 09:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Ja, men då så ... då har vi ju ett priskrig ändå. Enligt SvD-artikeln smygstartade Netflix sin tjänst i natt, och tar 79 kronor per månad för den -- alltså samma som HBO ska ta. Och då meddelades det omedelbart att Viaplay sänker sin avgift till 79. Bra för oss konsumenter.

Om nu bara HBO kunde få igång sin tjänst! Jag tolkar deras ständigt vaga uttalanden som "vi har ingen aning om när och hur det kommer att funka, men så fort vi fått igång tekniken så kör vi", typ.

79/månad när man börjar betala ja. Jag har Netflix gratis året ut, så vi får sannerligen hoppas att HBO också kommer att erbjuda en gratis testperiod om man ska hoppa på det också.

#156

Postad 17 oktober 2012 - 10:07

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
I en sedvanligt ospecifik tweet från HBO Nordic i går skrev de att de testkör tjänsten nu. På den bifogade bilden, som verkar vara från tjänstens startsida, kan man se att det står om "Series" och "Movies". Inga dokumentärer eller sport, alltså.

Med risk för att upprepa mig skulle jag ju helst vilja ha allt HBO:s material (serier, filmer, dokumentärer, sport, stå upp-komedi m.m.) på tjänsten. Nu verkar mycket av det saknas, och i stället så kommer man att ha en bunt serier och filmer från andra producenter/kanaler. Märkligt. Varför ens döpa tjänsten till "HBO", då?

Edit: Jo, agpath, det hoppas jag också.

Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 17 oktober 2012 - 10:10.


#157

Postad 17 oktober 2012 - 15:03

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Postad bild

#158

Postad 18 oktober 2012 - 07:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
Fick också detta mail. Undras vad "prioriterad access" innebär?

#159

Postad 18 oktober 2012 - 07:18

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Fick också detta mail. Undras vad "prioriterad access" innebär?

"Vi vill att du betatestar tjänsten."

#160

Postad 18 oktober 2012 - 09:33

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Känns dock som att betatesta är lite sent när dom ska släppa den skarpt om max två veckor. Möjligen att man får tillgång till HBO några dagar tidigare.
Eller så betyder det inte ett skit då texten antagligen är översatt rakt av från engelska.

#161

Postad 18 oktober 2012 - 10:21

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Låter mer som ett stresstest, dvs de vill testa och se vad som händer när ett antal tusen användare börjar använda den.

Vanligt med stresstester för MMO:s sista tiden.

En betatest låter som det är lite för sent.

#162

Postad 18 oktober 2012 - 12:02

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Känns dock som att betatesta är lite sent när dom ska släppa den skarpt om max två veckor. Möjligen att man får tillgång till HBO några dagar tidigare.
Eller så betyder det inte ett skit då texten antagligen är översatt rakt av från engelska.

Känns som att det är lite sent när tjänsten skulle varit igång nu. :) Förmodligen betyder det ingenting.

#163

Postad 18 oktober 2012 - 12:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Låter mer som ett stresstest, dvs de vill testa och se vad som händer när ett antal tusen användare börjar använda den.

Vanligt med stresstester för MMO:s sista tiden.

En betatest låter som det är lite för sent.


Stresstest är också en form av betatest.

#164

Postad 18 oktober 2012 - 12:09

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Känns som att det är lite sent när tjänsten skulle varit igång nu. :) Förmodligen betyder det ingenting.


Varit igång? De har väl inte släppt något releasedatum annat än att de från början skrev att det skulle släppas i oktober? Nästan halva månaden kvar i så fall :) ?

Edit: Jag har också skrivit upp mig på nyhetsbrevet men har fan inte fått nått erbjudande om att få prioriterad tillgänglighet ;)

Redigerat av Sgart, 18 oktober 2012 - 12:10.


#165

Postad 18 oktober 2012 - 12:53

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
"Mitten av oktober" var det första beskedet om när tjänsten skulle starta. Det rapporterades av flera tidningar (t.ex. Resumé) och av Telia, som HBO samarbetar med. Se även detta svar från Telia, som citerats tidigare i tråden:

"Mitten av oktober” betyder det att HBOnordic kör från och med måndag (15e) i Telias-digital-TV?

Hejhej C-J!
Den får man se Postad bild
Trevlig dag!

/anna

Det senaste beskedet var "inom två veckor", och det gavs på fredagen för knappt en vecka sen.

Det har ju tidigare pratats om att HBO dragit igång ganska snabbt sedan Netflix meddelat att de kommer till Sverige. Jag tolkar alla vaga besked som att man helt enkelt inte vet, utan kör när allt verkar funka.

Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 18 oktober 2012 - 13:00.


#166

Postad 18 oktober 2012 - 14:35

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Edit: Jag har också skrivit upp mig på nyhetsbrevet men har fan inte fått nått erbjudande om att få prioriterad tillgänglighet ;)


Inte jag heller...bilden jag postade kom från Facebook.

#167

Postad 18 oktober 2012 - 15:49

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Netflix har sparkat igång...., men har man sett det lokala utbudet så är det ju patetiskt jämfört med vad man får i USA... Är det någon som kör amerikanska utbudet av Netflix via en VPN (IP) access tjänst ? Hur är HD kvalité om man kör mot större skärm ?

#168

Postad 18 oktober 2012 - 15:54

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Funderar starkt på att säga upp och ersätta Viasat Film HD och CMore Film HD paketen som jag betalar för idag hos Comhem, med Netflix och eller HBO om jag får deras utbud i hyfsad HD kvalité. Det finns väl redan bl a en Netflix app för AppleTV, eller hur ? Annars kan man köra från dator mot större skärm/projj... Är det fler här som går i samma tankar, eller redan kör Netflix/HBO, och kan berätta mer hur bra det är...?

#169

Postad 18 oktober 2012 - 15:57

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
...hoppas att många säger upp sina dyra Viasat Film och CMore Film paket avtal, i o m att Netflix och HBO avancerar.

Skiten måste skakas om ordentligt för ett förbättrat utbud och kvalité, tycker jag...

#170

Postad 18 oktober 2012 - 18:40

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0
Har någon hört något om relationen till Apple? Kan vi förvänta oss en app till iPhone/iPad och Apple TV? iPhone och iPad känns givet, Apple TV mer osäkert. Men Netflix fungerar som den dröm den vägen, så det skulle vara en höjdare. Annars har jag hört att de kommer att ha en app på Playstation 3, som ju kan vara ett OK alternativ, även om jag själv är supertrött på min PS3:as pustanden och stönanden...

#171

Postad 18 oktober 2012 - 22:43

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0

Har någon hört något om relationen till Apple? Kan vi förvänta oss en app till iPhone/iPad och Apple TV? iPhone och iPad känns givet, Apple TV mer osäkert. Men Netflix fungerar som den dröm den vägen, så det skulle vara en höjdare. Annars har jag hört att de kommer att ha en app på Playstation 3, som ju kan vara ett OK alternativ, även om jag själv är supertrött på min PS3:as pustanden och stönanden...


HOppas verkligen att det kmr en app till Apple TV, känns som att det känns givet?!

#172

Postad 19 oktober 2012 - 06:10

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Kommer man kunna kolla från Apple TV utan att köra airplay?

#173

Postad 19 oktober 2012 - 07:50

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 2
Ett tips, ställ era frågor till HBO Nordic på t ex twitter istället...tror det är få här som kan svara på frågorna. ;)

#174

Postad 19 oktober 2012 - 09:55

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 1

Ett tips, ställ era frågor till HBO Nordic på t ex twitter istället...tror det är få här som kan svara på frågorna. ;)


Förstår vad du menar, samtidigt är väl poängen med den här tråden att vi delar med oss av info och frågor och funderingar gällande HBO Nordic här. Vilket inte utesluter att man ställer frågor på Twitter och Facebook och andra forum också. Men någon här kan ju trots allt ha hittat information som jag har missat, eller hört rykten som inte kommer från HBO:s officiella kanaler.

#175

Postad 19 oktober 2012 - 11:02

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Ett tips, ställ era frågor till HBO Nordic på t ex twitter istället...tror det är få här som kan svara på frågorna. ;)


Taget, jag håller mina fortsatta frågor och funderingar om HBO och deras tjänster på andra ställen. Föresten jag kan göra det samma med Netflix.

#176

Postad 19 oktober 2012 - 11:08

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Taget, jag håller mina fortsatta frågor och funderingar om HBO och deras tjänster på andra ställen. Föresten jag kan göra det samma med Netflix.

Du behöver inte vara så drastisk, självklart kommer många här kunna svara på dessa frågor när tjänsten väl dragit igång men det har den ju inte än.
Det var bara ett tips i all välmening.

Visst kan det vara som ONT77 skriver att man hört rykten eller liknande men jag menar precis det jag skrev: "...jag tror det är få här som kan svara på dessa frågor." Men är det någon som kan det är det ju bara att buga och bocka!

#177

Postad 19 oktober 2012 - 11:46

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Du behöver inte vara så drastisk, självklart kommer många här kunna svara på dessa frågor när tjänsten väl dragit igång men det har den ju inte än.
Det var bara ett tips i all välmening.

Visst kan det vara som ONT77 skriver att man hört rykten eller liknande men jag menar precis det jag skrev: "...jag tror det är få här som kan svara på dessa frågor." Men är det någon som kan det är det ju bara att buga och bocka!


Vill förresten också tacka för tipset om twitter! Jag är själv en mycket dålig twitter-användare och har en tendens att glömma bort att den kanalen finns också, så det skadar inte att bli påmind.

#178

Postad 19 oktober 2012 - 14:15

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0
Har kollat HBO:s twitterflöde och såg bland annat följande:

HBO Sverige@HBOse
@Evilreaper Vår tjänst stöds för närvarande inte av Airplay. men vi jobbar ständigt för att hitta nya lösningar. Mvh /Daniel, HBO Nordic

Tråkiga nyheter för oss Apple-användare. Jag har twittrat en fråga till dem angående stöd för Apple TV, iPad och iPhone. Får se vad de svarar. I reklamen på hemsidan skriver de ju att de finns på "alla plattformar". Vore ju B (för mig) om det visar sig betyda "alla plattformar som det står Samsung på"...

#179

Postad 21 oktober 2012 - 21:28

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Har kollat HBO:s twitterflöde och såg bland annat följande:

HBO Sverige@HBOse
@Evilreaper Vår tjänst stöds för närvarande inte av Airplay. men vi jobbar ständigt för att hitta nya lösningar. Mvh /Daniel, HBO Nordic

Tråkiga nyheter för oss Apple-användare. Jag har twittrat en fråga till dem angående stöd för Apple TV, iPad och iPhone. Får se vad de svarar. I reklamen på hemsidan skriver de ju att de finns på "alla plattformar". Vore ju B (för mig) om det visar sig betyda "alla plattformar som det står Samsung på"...


Bara för att Airplay inte stöd så betyder ju inte det att man inte kan använda någon Appleprodukt.

Om inte jag missminner mig så kommer det funka på iPhone, iPad och OS X (datorer).

Så är det i USA iaf och där stöds inte heller Airplay.

#180

Postad 21 oktober 2012 - 21:36

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

Bara för att Airplay inte stöd så betyder ju inte det att man inte kan använda någon Appleprodukt.

Om inte jag missminner mig så kommer det funka på iPhone, iPad och OS X (datorer).

Så är det i USA iaf och där stöds inte heller Airplay.


Men det är relativt meningslöst. Grejen är ju att kunna spela det trådlöst utan att behöva en dator direkt från soffan. Att se det på iPad, eller Gud förbjude - iPhone, är ju inte speciellt upphetsande om man inte ligger i sängen eller är ute och reser.

#181

Postad 21 oktober 2012 - 21:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

...hoppas att många säger upp sina dyra Viasat Film och CMore Film paket avtal, i o m att Netflix och HBO avancerar.

Skiten måste skakas om ordentligt för ett förbättrat utbud och kvalité, tycker jag...


finns ingen anledning att säga upp c more jag kommer då i allaf inte säga upp det då jag tycker det är bra men jag kommer ändå tex köra netflix och möjligen kommande hbo

#182

Postad 21 oktober 2012 - 22:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Sålänge dom inte kan fixa Linuxstöd så kommer jag inte säga upp nåt för att gå till nåt som är sämre.

#183

Postad 22 oktober 2012 - 08:04

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Bara för att Airplay inte stöd så betyder ju inte det att man inte kan använda någon Appleprodukt.

Om inte jag missminner mig så kommer det funka på iPhone, iPad och OS X (datorer).

Så är det i USA iaf och där stöds inte heller Airplay.

Men det är relativt meningslöst. Grejen är ju att kunna spela det trådlöst utan att behöva en dator direkt från soffan. Att se det på iPad, eller Gud förbjude - iPhone, är ju inte speciellt upphetsande om man inte ligger i sängen eller är ute och reser.


Ja, precis. Jag vill helst kunna titta på HBO Nordic på min TV via Apple TV, antingen direkt (som med Netflix) eller via Airplay (som med Svt Play). För egen del har jag dock även en PS3:a, och om jag har förstått saken rätt kommer det att dyka upp en app där, vilket vore helt OK även om jag föredrar Apple TV. Men jag är nyfiken på varför Airplay inte kommer att fungera om det nu blir en app för iPad/iPhone. Ligger detta hos Apple eller hos HBO? Tror att Viaplay har samma begränsning, alltså en app men ingen Airplay, samtidigt som (exempelvis) svt play och bbc iplayer har det. Tycker att det är besynnerligt...

#184

Postad 22 oktober 2012 - 11:42

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0

Ja, precis. Jag vill helst kunna titta på HBO Nordic på min TV via Apple TV, antingen direkt (som med Netflix) eller via Airplay (som med Svt Play). För egen del har jag dock även en PS3:a, och om jag har förstått saken rätt kommer det att dyka upp en app där, vilket vore helt OK även om jag föredrar Apple TV. Men jag är nyfiken på varför Airplay inte kommer att fungera om det nu blir en app för iPad/iPhone. Ligger detta hos Apple eller hos HBO? Tror att Viaplay har samma begränsning, alltså en app men ingen Airplay, samtidigt som (exempelvis) svt play och bbc iplayer har det. Tycker att det är besynnerligt...


Viaplay stödjer till viss del airplay. Undertexter fungerar dock inte och inte allt innehåll heller pga rättigheter. Men finns en del som funkar, brukar tex kolla serien Heart Beats via airplay

#185

Postad 22 oktober 2012 - 12:03

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

Ja, precis. Jag vill helst kunna titta på HBO Nordic på min TV via Apple TV, antingen direkt (som med Netflix) eller via Airplay (som med Svt Play). För egen del har jag dock även en PS3:a, och om jag har förstått saken rätt kommer det att dyka upp en app där, vilket vore helt OK även om jag föredrar Apple TV. Men jag är nyfiken på varför Airplay inte kommer att fungera om det nu blir en app för iPad/iPhone. Ligger detta hos Apple eller hos HBO? Tror att Viaplay har samma begränsning, alltså en app men ingen Airplay, samtidigt som (exempelvis) svt play och bbc iplayer har det. Tycker att det är besynnerligt...


Mig veterligen sätter inte Apple några gränser för Airplay utan det är upp till utvecklaren av appen, således är HBO ansvariga för att implementera det. Att begränsa det är ju numera helt meningslöst eftersom man lika gärna kan använda Airplay från sin dator, i och med Mountain Lion har Apple mer eller mindre satt stopp för argumentet med rättigheter, eller i vart fall gjort det trivialt.

#186

Postad 22 oktober 2012 - 14:45

Bagewitz
  • Bagewitz
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Detta publicerades nyss på deras Facebook. Verkar som vi får vänta några veckor till på lansering.

https://www.facebook...&type=1

Redigerat av Bagewitz, 22 oktober 2012 - 14:45.


#187

Postad 22 oktober 2012 - 15:23

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 1
... och det står vad?

#188

Postad 22 oktober 2012 - 15:31

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
för er som inte vill gå in via facebook https://twitter.com/...5340161/photo/1

#189

Postad 22 oktober 2012 - 20:40

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Tack för länken.

Så ... en lång utläggning med samma vaga löften som tidigare, och sedan något slags konstaterande att man blir ännu mer försenad. Samt ett löfte om att de som prenumererar på det icke-existerande nyhetsbrevet får första månaden "inkluderad". (Eftersom HBO Nordic tror att ordet "inkluderad" betyder "gratis".)

Jag citerar mig själv från tidigare i tråden:

Jag tolkar deras ständigt vaga uttalanden som "vi har ingen aning om när och hur det kommer att funka, men så fort vi fått igång tekniken så kör vi", typ.


Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 22 oktober 2012 - 20:40.


#190

Postad 23 oktober 2012 - 07:13

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Vad ni gnäller :). Är det inte bättre att sakerna fungerar som det ska vid release än att man släpper något som inte fungerar bra?

Det sistnämnda är nämligen det värsta jag vet, typ :)

#191

Postad 23 oktober 2012 - 07:15

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Tack för länken.

Så ... en lång utläggning med samma vaga löften som tidigare, och sedan något slags konstaterande att man blir ännu mer försenad. Samt ett löfte om att de som prenumererar på det icke-existerande nyhetsbrevet får första månaden "inkluderad". (Eftersom HBO Nordic tror att ordet "inkluderad" betyder "gratis".)


Det låter som en direktöversättning från engelska. Frågan är då om man binder sig och får första månaden "inkluderad" eller om det är som med Netflix att man får en (minst) gratis månad och kan avsluta innan perioden går ut om man inte är nöjd?

Därtill så ger de ju med dessa vaga antydningar Netflix snart en månads försprång. HBO verkar vilja ha "allt klart" innan start medan konkurrenten bara kör på och fixar utbudet vartefter istället. Är de rädda för eventuella kommentarer från användarna efter start?

Redigerat av agpath, 23 oktober 2012 - 07:17.


#192

Postad 23 oktober 2012 - 07:19

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Det låter som en direktöversättning från engelska. Frågan är då om man binder sig och får första månaden "inkluderad" eller om det är som med Netflix att man får en (minst) gratis månad och kan avsluta innan perioden går ut om man inte är nöjd?

Därtill så ger de ju med dessa vaga antydningar Netflix snart en månads försprång. HBO verkar vilja ha "allt klart" innan start medan konkurrenten bara kör på och fixar utbudet vartefter istället. Är de rädda för eventuella kommentarer från användarna efter start?


Det står att du som prenumerant får första månaden inkluderad om du skulle välja att prenumerera på tjänsten när den släpps. Det tolkar jag som att du får första månaden gratis när du väl påbörjar din tjänst, om du skriver upp dig själv på deras nyhetsbrev. (senast 31 okt).

#193

Postad 23 oktober 2012 - 08:05

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 1
För mig börjar det lukta bindningstid kring detta - teckna 12 månader och få en månad extra "gratis". Hoppas jag får fel...

#194

Postad 23 oktober 2012 - 08:09

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

För mig börjar det lukta bindningstid kring detta - teckna 12 månader och få en månad extra "gratis". Hoppas jag får fel...

Det vore ett stort misstag av dem i så fall. Denna typ av tjänst ska man kunna hoppa in och ut ur på ett smidigt sätt.

#195

Postad 23 oktober 2012 - 08:25

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0

Det vore ett stort misstag av dem i så fall. Denna typ av tjänst ska man kunna hoppa in och ut ur på ett smidigt sätt.


Håller absolut med. Men, de kommer att anpassa affärsmodellen sin ordinarie affärsmodell till våra lokala förhållanden. Och jag är inte helt säker på att det är Netflix/Filmnet/Viaplay som de ser som sina huvudsakliga konkurrenter utan det är nog snarare gratistittarna och de tv kanalerna cmore och Viasat. Och gällande gratistittarna så krävs nog väldigt flexibla villkor (minst sagt), brett standardstöd (AirPlay, smart tv alla fabrikat, spelkonsoler, mediaboxar, surfplattor och telefoner. För att konkurrera med de fasta tv kanalerna så räcker deras utbud långt och där ser jag inte att de kommer att behöva ge så stora eftergifter dessvärre.

Hur som helst blir det spännande att se vad de kommer med i form av tv kanal och streamingtjänst.

#196

Postad 23 oktober 2012 - 08:38

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

För mig börjar det lukta bindningstid kring detta - teckna 12 månader och få en månad extra "gratis". Hoppas jag får fel...


Tror inte det. Förmodligen blir det i likhet med Netflix en prenumeration som kan sägas upp när som helst. Ett tecken på det är att den kostnad de har gått ut med (79 kronor) är en månadskostnad. Nu när Netflix hunnit före har jag svårt att se att det inte skulle bli så. Det skulle bli mycket svårare för dem att ta sig in på marknaden annars.

#197

Postad 23 oktober 2012 - 08:42

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Håller absolut med. Men, de kommer att anpassa affärsmodellen sin ordinarie affärsmodell till våra lokala förhållanden. Och jag är inte helt säker på att det är Netflix/Filmnet/Viaplay som de ser som sina huvudsakliga konkurrenter utan det är nog snarare gratistittarna och de tv kanalerna cmore och Viasat. Och gällande gratistittarna så krävs nog väldigt flexibla villkor (minst sagt), brett standardstöd (AirPlay, smart tv alla fabrikat, spelkonsoler, mediaboxar, surfplattor och telefoner. För att konkurrera med de fasta tv kanalerna så räcker deras utbud långt och där ser jag inte att de kommer att behöva ge så stora eftergifter dessvärre.

Hur som helst blir det spännande att se vad de kommer med i form av tv kanal och streamingtjänst.


Ja, det blir mycket spännande att se!

#198

Postad 23 oktober 2012 - 09:41

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Vad ni gnäller :). Är det inte bättre att sakerna fungerar som det ska vid release än att man släpper något som inte fungerar bra?

Gnäller? Ja, lite kanske. :) Det är väl bara det att jag haft höga förväntningar på den här tjänsten, och blir lite orolig när jag får allt mer nollkoll-vibbar. Varför låta folk skriva upp sig för ett nyhetsbrev när man sedan inte skickar ut några nyheter? Varför skaffa ett Twitterkonto, för att sedan byta det två gånger? Varför kan man inte ge någon som helst information ens när tidningar ringer och ber om det? (När SvD gjorde en sammanställning om de olika streamingtjänsterna häromdagen skrev de detta: "HBO har inte kunnat berätta om sitt utbud".)

Det är klart att man ska vänta med att släppa något tills det är bra. Men säg då i stället att det kommer någon gång under året -- ge inte nya deadlines hela tiden. Och på tal om det -- titta här, i dagens SvD näringsliv:

Fotnot: När intervjun gjordes sade Hervé Payan att HBO Nordic redan ligger ute som betaversion och kommer att lanseras den här veckan.

Hoppas denna deadline hålls då. :)

#199

Postad 23 oktober 2012 - 10:35

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Kul att det kommer tycker jag också, NÄR det nu kommer. För 79 kr/mån som skrivits någonstans så kan jag mycket väl tänka mig hoppa på. Om tjänsten kommer att fungera på Boxee Box, o finns att beskåda i HD. Gillar många av HBO's serier, hoppas de erbjuder säsong 3 av Treme också.

#200

Postad 23 oktober 2012 - 10:39

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Det är klart att man ska vänta med att släppa något tills det är bra. Men säg då i stället att det kommer någon gång under året -- ge inte nya deadlines hela tiden. Och på tal om det -- titta här, i dagens SvD näringsliv:Hoppas denna deadline hålls då. :)


De har redan hunnit ändra.


När SvD Näringsliv pratade med bolagets vd sade han att lanseringen av tjänsten skulle komma den här veckan. Men nu backar HBO från det påståendet. Snarare kommer tjänsten att lanseras inom ett par veckor, eller ”när de är helt nöjda”, som presstalespersonen Niklas Sundström uttrycker det.
[color=#000000][font=georgia, serif]
– Det finns inget direkt lanseringsdatum. Tjänsten kommer att lanseras när de är helt nöjda, vilket blir inom de närmsta veckorna, säger han.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.