Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPhone 7, rykten och nyheter

253 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 7 2GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 6,68 (65) 755:-
Apple iPhone 7 2GB RAM 256GB (Mobiltelefoner) 9 5,8 (4) 1 899:-
Apple iPhone 7 2GB RAM 128GB (Mobiltelefoner) 9 8,29 (23) 881:-
Apple iPhone 7 Plus 3GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8 (16) 1 699:-
Apple iPhone 7 Plus 3GB RAM 128GB (Mobiltelefoner) 9 7,28 (17) 1 490:-
Apple iPhone 7 Plus 3GB RAM 256GB (Mobiltelefoner) 9 8 (5) 1 999:-

#101

Postad 14 september 2016 - 10:45

sportbilsentusiasten
  • sportbilsentusiasten
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0

Vad tycker ni om iOS 10?



#102

Postad 14 september 2016 - 13:35

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 2
Undrar om denna bild på en smält S7 tagits med en 7+?😄Bifogad fil  IMG_6482.JPG   124,58K   4 Antal nerladdningar

#103

Postad 15 september 2016 - 12:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Undrar när jag får min svarta 7+? November?

Om det är den blanksvarta du menar så är det säkert minst en månad extra. Bokade min på Telia vid 10-10:30 när dom släppte förbokningen och fick datum i slutet av oktober.

Ändrade dock min beställning till den mattsvarta istället, gissade lite på att den blanka kommer vara svår att hålla i snyggt skick.

Edit: såg nu att du skrev 7+, jag beställde vanliga 7 så det är kanske inte riktigt samma.

Redigerat av La Cucaracha, 15 september 2016 - 12:56.


#104

Postad 15 september 2016 - 13:08

Unregistered00868c50
  • Unregistered00868c50
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Lade min beställning 09.05 Telia vid förbokningen, på en 7-/32gb/mattsvart.

Fick precis ett sms som lyder:

" Hej! Vi väntar fortfarande på leverans av den iPhone-modell som du beställt. Det innebär tyvärr att din nya telefon inte finns att hämta ut på fredag. Vi vet att det är tråkiga nyheter, så fort vi får information om när leveransen kommer blir du uppdaterad via sms om när du kan hämta ut den. Hälsningar Telia "

Ingen tur för mig alltså, hur ser det ut för er?

#105

Postad 15 september 2016 - 13:14

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Min frus är skickad från tele2. Rosa guld 128gb iPhone 7

#106

Postad 15 september 2016 - 13:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Min order ändrades vid 13-tiden i fredags då jag ändrade färg. Vanlig 7/128gb/mattsvart från Telia.

Lev enligt sms 16:e. Tror jag jag hade 26:e först men blev tidigarelagd vilket känns helt otroligt :o

Edit: sambons 7/128gb/guld skall också enligt sms komma imorgon den 16:e

Redigerat av La Cucaracha, 15 september 2016 - 13:38.


#107

Postad 15 september 2016 - 14:00

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Frågade Apple idag och de har ingen blanksvart före november hur man än beställer. Kommer inte ens in i lager till butikerna.



#108

Postad 15 september 2016 - 15:57

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Sambon fick iaf sms att hennes var skickad nu. Jag har inte fått något så troligtvis lär jag inte få någon telefon imorgon :(

#109

Postad 16 september 2016 - 17:59

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Då var man i morse och hämtade ut min nya iPhone 7 till det fantastiska priset 2315:- :-) tack Televerket. Tog den svarta och den är faktiskt lite hal. Har inte riktigt ännu vant mig med hemknappen blir att Siri startas ofta istället för öppna telefon. Men man vänjer sig går bättre och bättre

#110

Postad 16 september 2016 - 18:08

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 1

Ok, nu kommer jag kanske att trampa en del forummedlemmar på tårna.

 

Men varför köper ni iPhone? Vad är det som lockar? Tittar man på Lyxfällan är det ju alltid dessa aber till människor som äger dylik mobiltelefon.

 

Vad är det som gör den till en bättre telefon än konkurrensen? jag hittar inget som ingen annan telefon på marknaden har till ett lägre pris/bättre prestanda?



#111

Postad 16 september 2016 - 18:29

pragge
  • pragge
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 3

IOS så klart=) behöver inte  vänta månader på få update när ny update finns utan kan ladda  ner den med engång

 

att andra har bättre  prestanda stämmer inte ja menar ja på pappret  låter de väl som så

 

iphone  7 är snabbaste  av alla just nu singel-core på 3,450 och multi-core på 5,630

 

jag tro ingen annan är  över dessa nummer?

 

 

och så klart ios är mer rent och enkelt system



#112

Postad 16 september 2016 - 18:50

Pierre Karlsson
  • Pierre Karlsson
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Då var man i morse och hämtade ut min nya iPhone 7 till det fantastiska priset 2315:- :-) tack Televerket. Tog den svarta och den är faktiskt lite hal. Har inte riktigt ännu vant mig med hemknappen blir att Siri startas ofta istället för öppna telefon. Men man vänjer sig går bättre och bättre

Hur lyckades du komma till de priset Mattias?


Finns de haptic feedback när man tex skriver SMS på nya 7´an?



#113

Postad 16 september 2016 - 18:54

pragge
  • pragge
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

inställningar - allmänt - hjälpmedel - hemknapp - "håll fingret stilla för att öppna"

 

för er som inte gillar att man måste trycka för att öppna på hemknapp och då slipper  få igång siri jämt



#114

Postad 16 september 2016 - 19:01

Pierre Karlsson
  • Pierre Karlsson
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Nån här som fått sin mattsvarta 7´a från Felia?



#115

Postad 16 september 2016 - 19:07

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 1

IOS så klart=) behöver inte vänta månader på få update när ny update finns utan kan ladda ner den med engång

att andra har bättre prestanda stämmer inte ja menar ja på pappret låter de väl som så

iphone 7 är snabbaste av alla just nu singel-core på 3,450 och multi-core på 5,630

jag tro ingen annan är över dessa nummer?


och så klart ios är mer rent och enkelt system


Ja det har du säkert rätt i. Men är det inne att ha en hemskärm så som den såg ut 2009? Det känns som om IOS inte kommer någonvart.

Hur menar du att andra inte har bättre prestanda?

Det känns fortfarande som mina föräldrar som är 80 år och alltid röstat på samma parti även om det skiter sig kapitalt.

Vad är bättre med att göra samma?

#116

Postad 16 september 2016 - 19:46

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 1

Nån här som fått sin mattsvarta 7´a från Felia?


Jag har den!

#117

Postad 16 september 2016 - 19:50

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 1

Hur lyckades du komma till de priset Mattias?

Finns de haptic feedback när man tex skriver SMS på nya 7´an?


Ja blev smått chockad själv när de sa priset. Tydligen var det i 1h som den var utan moms vid reservation. Då blev det 5990:- typ. Sedan låste jag den på 24mån. Betalade av alt kontant till 2315:- fick fråga flera ggr om priset stämde!! Så fick telefonen ca 5200:- billigare :-) då är 1500:- momsen och resten rabatt för låst abonnemang. Skulle köpt fler!!!

#118

Postad 16 september 2016 - 20:05

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 1

Ja det har du säkert rätt i. Men är det inne att ha en hemskärm så som den såg ut 2009? Det känns som om IOS inte kommer någonvart.
Hur menar du att andra inte har bättre prestanda?
Det känns fortfarande som mina föräldrar som är 80 år och alltid röstat på samma parti även om det skiter sig kapitalt.
Vad är bättre med att göra samma?


Fandroider...
Kan ni inte bara acceptera att det finns två stora system som driver utvecklingen framåt vilket ör bra.
Köp den du själv gillar bäst, vad är vitsen men att tycka att de som väljer annat än en själv är dumma!

Själv kör jag Samsung S7 privat iPhone 6 i jobbet, båda är bra.

Redigerat av junkan, 16 september 2016 - 20:07.


#119

Postad 16 september 2016 - 20:14

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

Fandroider...
Kan ni inte bara acceptera att det finns två stora system som driver utvecklingen framåt vilket ör bra.
Köp den du själv gillar bäst, vad är vitsen men att tycka att de som väljer annat än en själv är dumma!

Själv kör jag Samsung S7 privat iPhone 6 i jobbet, båda är bra.


Fandroider?

Vad är det som gör att vi ska köpa en iPhone. Tittar vi på siffrorna över sålda mobiler så finns det ett stort system, ett litet och ett marginellt.

Och nu frågar jag hur Apple driver utvecklingen framåt? :)

Varför ska jag köpa en? Det är en seriös fråga som jag inte finner svar på.

#120

Postad 16 september 2016 - 20:39

Pierre Karlsson
  • Pierre Karlsson
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Nån som vet om haptic feedback funkarnär man tex skriver SMS på nya 7´an?

(Såg de släppt API......men de har inte sagt om de funkar by default....)



#121

Postad 16 september 2016 - 21:49

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Nån som vet om haptic feedback funkarnär man tex skriver SMS på nya 7´an?

(Såg de släppt API......men de har inte sagt om de funkar by default....)



Inte hittat det i nån inställning. Verkar inte funka by default iaf.

#122

Postad 16 september 2016 - 22:07

pragge
  • pragge
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Ja det har du säkert rätt i. Men är det inne att ha en hemskärm så som den såg ut 2009? Det känns som om IOS inte kommer någonvart.

Hur menar du att andra inte har bättre prestanda?

Det känns fortfarande som mina föräldrar som är 80 år och alltid röstat på samma parti även om det skiter sig kapitalt.

Vad är bättre med att göra samma?

 

ja ios är ios så de ser så klart ut som de gör

skulle man börja bygga om de helt är de inte mer ios ..  bara titta hur windows sett ut i alla år rätt likt 

men de har så klart byggt ut de med massor av nya saker

och mycket  lånat in från android. jag menar en bra idé är ju en bra idé

detta är så klart nått android även gör med ios

men jag kan tycker ios gör detta lite snyggare än android gör dom tar de rakt av

tex fingerläsaren och  apple "pay" för att dra några

 

prestanda menar jag att iphone jämt haft dåligare papper

men trots de har iphone vart i topp och krigat med dom bästa

sedan  gör apple ios och även designar de sina mobiler på så sett har dom mycke bättre kontroll på hårdvaran och mjukvaran

medans android görs av google och då får alla andra mobiler  anpassa sig till mjukvaran mer för att hårdvaran ska funka ihop

och där ser vi alla dessa stora RAM minnen på 4-6gb som tar slut med engång och ios klarade sig bra länge med 1gb och nu är den på 2-3gb

 

gör dom samma de tycker jag nog inte de har hänt massor sedan iphone kom

varje ios kommer med massor av buggfixar och endel nya saker addade

nya för ios så att säga kanske inte nytt för android



#123

Postad 16 september 2016 - 22:11

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
Ok.

Så Sveriges största elektronikforum, en mobiltelefon som sålt slut nästan före den är släppt och ingen som kan tala om varför den är bättre än något annat?

#124

Postad 16 september 2016 - 22:31

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Hmm... Bäst är ett lite luddigt begrepp, iPhonen är inte bäst på allt och för egen del skiter jag i om den är bäst på nåt så länge den levererar i paritet med mina behov och förväntningar. I mitt fall är det helheten som är "bäst", det funkar utan problem för alla i familjen vilket är good enough for me.

#125

Postad 16 september 2016 - 22:41

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

Hmm... Bäst är ett lite luddigt begrepp, iPhonen är inte bäst på allt och för egen del skiter jag i om den är bäst på nåt så länge den levererar i paritet med mina behov och förväntningar. I mitt fall är det helheten som är "bäst", det funkar utan problem för alla i familjen vilket är good enough for me.


Äntligen ett bra svar. Behövs fortfarande viruset iTunes?

#126

Postad 16 september 2016 - 22:53

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Kan faktiskt inte komma på när jag använde iTunes senast, var länge sedan man klippte navelsträngen. Var ju innan man kunde uppdatera OTA och när man höll på med MP3:or som man använde iTunes. Joo, kom på ett tillfälle när jag fortfarande använder iTunes och det är när jag lägger över filmer till grabben för att kolla offline men det är nog ända gången iTunes används.

#127

Postad 16 september 2016 - 22:55

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

Kan faktiskt inte komma på när jag använde iTunes senast, var länge sedan man klippte navelsträngen. Var ju innan man kunde uppdatera OTA och när man höll på med MP3:or som man använde iTunes. Joo, kom på ett tillfälle när jag fortfarande använder iTunes och det är när jag lägger över filmer till grabben för att kolla offline men det är nog ända gången iTunes används.


Tack!

#128

Postad 16 september 2016 - 23:08

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Tack!


Fast för att lägga över filmer behövs inte iTunes fina bra 3eparts program för det numer. Enda jag använder är det för säkerhetskopiering. För snål för att uppgraderar iCloud :-)

#129

Postad 17 september 2016 - 00:42

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1

Ok.
Så Sveriges största elektronikforum, en mobiltelefon som sålt slut nästan före den är släppt och ingen som kan tala om varför den är bättre än något annat?

 Använder tyvärr Android på jobbet pga en enda app som vi behöver i jobbet. Tidigare en Samsung S4 Mini och nu en Sony Z5 Compact. Privat använde jag tidigare IPhone 4S och numera 5S (kommer inte beställa 7 pga storleken, föredrar max 5S storlek). Jag säger bara stabilitet! IOS är långväga mer stabilt än Android.

Och alla dessa skitappar som medföljer Android som IDELIGEN uppdateras??? Piss, skit och vademecum!

Och inte finns det någon vettig app för körjournal till Android heller. Appen "Körjournal" till IOS är vida överlägsen samtliga till Android, och jag har köpt många att jämföra med.

 

Äntligen ett bra svar. Behövs fortfarande viruset iTunes?

Av vilken anledning kallar du iTunes för att vara ett Virus? Efterkräver vettiga svar men kommer med urpuckade påståenden? Seriöst...

#130

Postad 17 september 2016 - 08:57

Unregistered634f2beb
  • Unregistered634f2beb
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=i4qF0zEYYNU



#131

Postad 17 september 2016 - 08:58

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja köpa nya iPhone - min första faktiskt. Jag skulle vilja ha den där nya svarta färgen (som sålde slut direkt), och har alltså inte förbeställt eller så. Men jag tänkte köpa inom de närmaste månaderna, så jag undrar hur lång tid det kan ta innan den första hysterin har lagt sig och jag enkelt kan få tag i en i andra rundan?



#132

Postad 17 september 2016 - 09:22

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 1

Använder tyvärr Android på jobbet pga en enda app som vi behöver i jobbet. Tidigare en Samsung S4 Mini och nu en Sony Z5 Compact. Privat använde jag tidigare IPhone 4S och numera 5S (kommer inte beställa 7 pga storleken, föredrar max 5S storlek). Jag säger bara stabilitet! IOS är långväga mer stabilt än Android.

Och alla dessa skitappar som medföljer Android som IDELIGEN uppdateras??? Piss, skit och vademecum!

Och inte finns det någon vettig app för körjournal till Android heller. Appen "Körjournal" till IOS är vida överlägsen samtliga till Android, och jag har köpt många att jämföra med.

Av vilken anledning kallar du iTunes för att vara ett Virus? Efterkräver vettiga svar men kommer med urpuckade påståenden? Seriöst...


Tack för ditt svar. Om jag förstår dig rätt så är iPhone 7 bättre än konkurrenterna för att operativet är mer stabilt. Dessutom slipper man uppdatera skitappar och IOS har en överlägsen körjournal.

Men du ska inte köpa den ändå. Ja, du får ju mig verkligen övertygad om att köpa den. :)

Att jag anser iTunes vara ett virus är att man som kund är tvingad att ha det. Åtminstone var det så förr, det var därför jag frågade experterna här i tråden. Precis som skitapparna du nämnde för Android. Dessa går numera att pausa och dölja, så slipper man lägga märke till dem.

Urpuckade påståenden? Vi vet båda vem som stod för dem. ;) Jag önskar dig en trevlig helg, du verkar behöva det.

#133

Postad 17 september 2016 - 09:35

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar. Om jag förstår dig rätt så är iPhone 7 bättre än konkurrenterna för att operativet är mer stabilt. Dessutom slipper man uppdatera skitappar och IOS har en överlägsen körjournal.
Men du ska inte köpa den ändå. Ja, du får ju mig verkligen övertygad om att köpa den. :)
Att jag anser iTunes vara ett virus är att man som kund är tvingad att ha det. Åtminstone var det så förr, det var därför jag frågade experterna här i tråden. Precis som skitapparna du nämnde för Android. Dessa går numera att pausa och dölja, så slipper man lägga märke till dem.
Urpuckade påståenden? Vi vet båda vem som stod för dem. ;) Jag önskar dig en trevlig helg, du verkar behöva det.

Jag nämner iPhone generellt och inte 7'an specifikt. Hade 7'an varit mindre hade jag köpt den. Kanske kommer det en uppdaterad SE.

Det var du som kom med det tramsiga påståendet att iTunes var ett virus, rent puckat. Men visa gärna var jag skrev ett puckat påstående.

Vad gäller att dölja/pausa appar i android så verkar de ändå uppdateras dagligen och "stjäla" bandbredd/processor (alla popups dagligen med ständiga uppdateringar).

Du får också ha en trevlig helg, verkar behöva det mer än mig ;)

#134

Postad 17 september 2016 - 09:38

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Finns det ngn tråd om iOS 10? Hittar inte!
Här inne blev det plötsligt så ledsamt!

#135

Postad 17 september 2016 - 10:46

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 3

Nu tycker jag att vi låter tråden handla om iPhone 7, rykten och nyheter och inte det vanliga grollet om huruvida iPhone är bättre/sämre än android. Vi släpper det snacket och återgår till topic. Tack på förhand!



#136

Postad 17 september 2016 - 11:04

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Det verkar inte omöjligt att idag kunna knalla in i en butik och gå därifrån med en svart/silver/rosaguld 128 GB iPhone 7! Trodde det skulle krävas förbeställning för att få sitt ex utan väntetid. Är ju sjukt sugen på en svart sjua... Den högblanka är snyggare än den mattsvarta, men det blir till att kränga på ett skal ändå, så borde kvitta lika.

#137

Postad 17 september 2016 - 18:05

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Kamera: Iphone 7+ vs Note 7

 

https://www.youtube.com/watch?v=seSJvwF68-0

 

Iphone 7 vs S7

 

https://www.youtube.com/watch?v=rHGV5YWFU2g

 

S7 och note 7 klarar sig rätt bra mot hypade Iphone 7...



#138

Postad 17 september 2016 - 18:27

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Får roa med med iOS 10:an i min 6+ lite eftersom jag tydligen inte får min 7+ förrän början/mitten oktober. Svårt att testa 3D-funktionerna förstås eftersom jag inte får låna familjens 6S!😄
I stort måste jag säga att 10:an verkar riktigt bra. Gillar verkligen idag-skärmen och notiscentret! Bra med påminnelser som widget. Lite tråkigt bara att det inte finns kvar några snabbvägar till olika inställningar (Launcher)!? Varför inte en snabbväg från kontrollcentret istället för bara av/på. Det är ju inte sällan som man tex vill välja BT eller WiFi.
Bildfunktionerna med tex ansiktsigenkänning är bra. Flera andra funktioner där också som jag gillar!
Meddelanden innehåller ju en hel del nytt men verkar lite förvirrande i början. Snyggt med en skickad bild istället för bara sökvägen i text när man skickar en länk.

#139

Postad 18 september 2016 - 09:07

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Apple släpper även en subwoofer till AirPodsen.

 

enbacl.jpg



#140

Postad 18 september 2016 - 09:16

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Trådlös bass-shaker, aka buttplugg.

 

:D



#141

Postad 18 september 2016 - 11:12

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Får roa med med iOS 10:an i min 6+ lite eftersom jag tydligen inte får min 7+ förrän början/mitten oktober. Svårt att testa 3D-funktionerna förstås eftersom jag inte får låna familjens 6S!😄
I stort måste jag säga att 10:an verkar riktigt bra. Gillar verkligen idag-skärmen och notiscentret! Bra med påminnelser som widget. Lite tråkigt bara att det inte finns kvar några snabbvägar till olika inställningar (Launcher)!? Varför inte en snabbväg från kontrollcentret istället för bara av/på. Det är ju inte sällan som man tex vill välja BT eller WiFi.
Bildfunktionerna med tex ansiktsigenkänning är bra. Flera andra funktioner där också som jag gillar!
Meddelanden innehåller ju en hel del nytt men verkar lite förvirrande i början. Snyggt med en skickad bild istället för bara sökvägen i text när man skickar en länk.


Håller med..hur svårt skall det vara att se till att man kan ändra snabbvägarna. Komma till miniräknare, tidtagare/larm och kamera ju helt värdelöst. Oftast är ju telefonen låst när man skall komma pt kameran och det funkar ju bra som det är. Detta är riktigt dåligt att man inte kan ändra nu när de t om gjort 2 sidor.

#142

Postad 18 september 2016 - 13:18

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Det går att lägga till "News" som widget på idag-skärmen. Var kommer den ifrån? Inställningar?

Trådlös bass-shaker, aka buttplugg.

:D


Väl på plats så är det väl ingen risk att tappa den!? 😳

#143

Postad 20 september 2016 - 09:34

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Det rapporteras om några barnsjukdomar nu. Telefonen hittar inte service efter att ha befunnit sig i flight-mode. Under tung ansträngning hör vissa ett vinande ljud från telefonen. Troligen något ljud från processorn som sprider sig till högtalarna.

Här finns mer info: http://www.gottabemo...u-need-to-know/

Redigerat av Saturnus, 20 september 2016 - 09:38.


#144

Postad 21 september 2016 - 13:23

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 3
"Apples galna marginal – så mycket kostar Iphone 7 att tillverka......"

Tänk om jag vetat det, då hade jag ju gjort en själv och dessutom sluppit sitta här och vänta!

#145

Postad 22 september 2016 - 11:12

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Någon mer än jag (och min kollega) som upplever att ljudet under samtal är väldigt burkigt?



#146

Postad 24 september 2016 - 13:49

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0
http://www.dailymail...phone-jack.html

#147

Postad 26 september 2016 - 17:47

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 1
"Rekordsnabb utrullning av Iphone 7"

Undrar vad det är de rullar ut? Inte är det själva telefonen iallafal!?

#148

Postad 26 september 2016 - 19:21

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

"Rekordsnabb utrullning av Iphone 7"

Undrar vad det är de rullar ut? Inte är det själva telefonen iallafal!?

Undrar också vad i det hela som är rekordsnabbt? Finns inte många 7 plus ute.



#149

Postad 01 oktober 2016 - 11:52

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1

Fandroider...
Kan ni inte bara acceptera att det finns två stora system som driver utvecklingen framåt vilket ör bra.
Köp den du själv gillar bäst, vad är vitsen men att tycka att de som väljer annat än en själv är dumma!

Själv kör jag Samsung S7 privat iPhone 6 i jobbet, båda är bra.

 

Sent svar, men ja, det är så jäkla tröttsamt.

 

Jag förstår inte hur man kan lägga så mycket energi på att hata en telefon. Då menar jag inte främst inläggen i denna tråden utan "fandroider" överlag. Det gäller såklart även de tältande Apple-fansen...

 

Ofta är det de som inte har en iPhone som dissar de mest, dvs de har inte använt båda systemen under en längre tid och kan därför inte göra en seriös jämförelse. De som har gjort det och valt Android, fine. Men det betyder inte att IOS eller iPhone är skit.

 

Sen det eviga tjatet om prestanda. iPhone är oftast snabbast när det kommer en ny modell, och sen hinner de andra ikapp, och ofta om innan det släpps en ny iPhone.

 

Jag har bland annat en 4 år gammal iPhone 5. Trots att den är ett skämt hårdvarumässigt jämfört med nya smartphones så kör den nyaste IOS med helt ok prestanda. Allt handlar inte om siffror. Sen börjar batteriet bli kass i den, men det är en annan sak...

 

 

 

Behövs fortfarande viruset iTunes?

 

Vet inte om du är seriös men...

 

På iTunes kan man köpa musik, film osv. På vilket sätt är det ett virus, och varför skulle det vara ett krav för dig att använda det?

 

iTunes på datorn behöver du bara om du ska göra backup på telefonen, och det kan ju vara bra ibland.


Redigerat av Ageve, 01 oktober 2016 - 12:08.


#150

Postad 07 oktober 2016 - 10:29

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Undrar om man hinner få 7:an innan man kan förbeställa 8:an?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.