Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med Denon avr-1610

4 svar till detta ämne Reparation Denon
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 december 2019 - 18:52

hazuki_87
  • hazuki_87
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej! Jag fick en gammal Denon AVR-1610 av en kompis som haft den ståendes hos sig ett tag utan att den använts. Enligt honom så fungerade den bra senaste gången han använde den, enda problemet hade tydligen varit att den stundtals bytte source från HDMI till något annat. 

 

När jag nu kopplade ihop den för att testa hos mig (5 högtalare + sub kopplat till den) så fungerar inte höger kanal alls. Jag får alltså ut ljud från alla vänstra högtalare men de högra fungerar ej. Jag har säkerställt att det inte är högtalarna som är problemet heller då jag testat att byta till den vänstra kanalen och då funkar de. Center och sub fungerar som de ska. 

 

Är det någon som kan peka mig i rätt riktning var jag borde börja felsökningen? Eller är det bara att kassera?



#2

Postad 24 december 2019 - 09:15

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 076 inlägg
  • 0

Det finns många orsaker till att en kanal ger upp. Det kan vara allt från trasigt slutsteg till själva styrningen av slutsteget som gett upp. Det som kan kollas är om någon säkring finns som kan ha gått sönder. Du får skruva upp den och titta.



#3

Postad 25 december 2019 - 01:33

hazuki_87
  • hazuki_87
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Det finns många orsaker till att en kanal ger upp. Det kan vara allt från trasigt slutsteg till själva styrningen av slutsteget som gett upp. Det som kan kollas är om någon säkring finns som kan ha gått sönder. Du får skruva upp den och titta.

 

Jag har skruvat upp den och säkringarna såg bra ut. Testade att byta plats på säkringarna för att säkerställa att det inte var ngt fel med dem men det var samma resultat som innan. Kan jag på något sätt se om slutsteg eller liknande har gett upp eller behöver jag speciella verktyg för att kolla det? 



#4

Postad 25 december 2019 - 09:49

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 076 inlägg
  • 0

Det är betydligt krångligare. Man måste ha en service mananual för att veta signalvägarna och troligen också ett oscilloskop för att kunna mäta signalerna.



#5

Postad 26 december 2019 - 23:39

hazuki_87
  • hazuki_87
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Det är betydligt krångligare. Man måste ha en service mananual för att veta signalvägarna och troligen också ett oscilloskop för att kunna mäta signalerna.

 

Då får jag nog se om jag köper en ny eller om det är värt att lämna in på lagning. Tack för att du tog dig tid att svara :)






Även taggad med Reparation, Denon

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.