Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

SPOTIFY

161 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 mars 2017 - 16:28

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

HÀr diskuterar vi ALLT som har med Spotify att göra.


Hi-Fi pÄ gÄng?

http://m3.idg.se/2.1...ifi-betaltjanst



#2

Postad 02 mars 2017 - 16:42

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlĂ€gg
  • 0

Jo sÄg det, verkar sÄ.


Redigerat av genstruktur, 02 mars 2017 - 16:42.


#3

Postad 02 mars 2017 - 19:35

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlĂ€gg
  • 0
LÄter lovande. Jag gillar Spotify's grÀnssnitt och musiktips bÀttre men kör Tidal för ljudet.

#4

Postad 02 mars 2017 - 21:11

OchÄÀö
  • OchÄÀö
  • Veteran

  • 1 667 inlĂ€gg
  • 0
Blir nÀstan lite orolig. Har provat Tidal och nÀr jag jÀmförde 2-3 lÄtar mellan tidal och spotify sÄ lÄt spotify bÀttre. Körde 320 i bÄde spotify och tidal för att vara rÀttviss. KÀndes nÀstan som tidal medvetet gjort detta för att man ska vÀlja högre kvalitet:dyrare tjÀnst. Hoppas det inte blir sÄ med spotify.

Ska kanske tillÀgga att jag inte prova högupplöst frÄn tidal.

#5

Postad 03 mars 2017 - 09:08

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

Blir nÀstan lite orolig. Har provat Tidal och nÀr jag jÀmförde 2-3 lÄtar mellan tidal och spotify sÄ lÄt spotify bÀttre. Körde 320 i bÄde spotify och tidal för att vara rÀttviss. KÀndes nÀstan som tidal medvetet gjort detta för att man ska vÀlja högre kvalitet:dyrare tjÀnst. Hoppas det inte blir sÄ med spotify.

 

Har tÀnkt dom tankarna ocksÄ. Om inte majoriteten mÀrker skillnad mellan 320 och CD-kvalitet sÄ Àr det en dÄlig affÀrsidé, kan jag tycka.



#6

Postad 03 mars 2017 - 09:28

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

Har tÀnkt dom tankarna ocksÄ. Om inte majoriteten mÀrker skillnad mellan 320 och CD-kvalitet sÄ Àr det en dÄlig affÀrsidé, kan jag tycka.

Och enligt omfattande tester sÄ visar det sig att majoriteten inte kan det i ett blindtest, men en bra affÀrside Àr det iaf för 99% sysslar inte med blindtest utan nöjer sig med att veta att dom lyssnar pÄ det "bÀsta möjliga".

Och kanske gör dom en fuling som Tidal gjorde ang deras lyssningstest (dom kanske har det kvar) dÀr man medvetet* förstört deras komprimerade testlÄtar sÄ nÀr man jÀmför med lossless versions sÄ skulle man höra skillnad (vilket de flesta gjorde enkelt tills dom analyserade testlÄtarna och sÄg hur dom hade förstört dom).

 

*Antingen har man anvÀngt ngn riktigt crappy komprimeringsalgoritm eller lagt pÄ ngn EQ, dÄ flera har tagit just testlÄtarna och komprimerat dom sjÀlva i 320kbps och dÄ Àr det helt plötsligt ingen som klarar skilja pÄ lossless och komprimerade.


Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 03 mars 2017 - 09:40.


#7

Postad 03 mars 2017 - 10:17

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

50 miljoner betalande anvĂ€ndare :o Dom borde börja gĂ„ med vinst snart, kan man tycka.

http://www.dagensmed...eranter-6829702



#8

Postad 06 mars 2017 - 11:16

Phonophilos
  • Phonophilos
  • LĂ€rjunge

  • 367 inlĂ€gg
  • 0

Detta ska bli intressant! Spotify Connect med 44.1 ! Det mĂ„nga har vĂ€ntat pĂ„. 

Kör Tidal idag.  



#9

Postad 06 mars 2017 - 11:36

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

Detta ska bli intressant! Spotify Connect med 44.1 ! Det mĂ„nga har vĂ€ntat pĂ„. 

Kör Tidal idag.  

Det Àr bara det att det inte gÄr att jÀmföra ljudkvaliten nÀr man kör via connect. Det gÄr inte att vÀlja olika hastigheter i connectlÀge.



#10

Postad 06 mars 2017 - 12:10

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

Spotiy anvÀnder i dagslÀget 320 (eller det bÀsta möjliga) via spotify connect.



#11

Postad 06 mars 2017 - 12:25

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

Spotiy anvÀnder i dagslÀget 320 (eller det bÀsta möjliga) via spotify connect.

Japp, men om man enbart kör connect sÄ gÄr det inte att vÀxla och jÀmföra.



#12

Postad 06 mars 2017 - 12:44

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

Japp, men om man enbart kör connect sÄ gÄr det inte att vÀxla och jÀmföra.

Ahh nej jag sÄg nu att det var det du menade.



#13

Postad 06 mars 2017 - 13:59

Phonophilos
  • Phonophilos
  • LĂ€rjunge

  • 367 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr bara det att det inte gÄr att jÀmföra ljudkvaliten nÀr man kör via connect. Det gÄr inte att vÀlja olika hastigheter i connectlÀge.

 

Jaha! 

hmm.. kanske nĂ„got som kommer snart ? 



#14

Postad 07 mars 2017 - 08:09

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlĂ€gg
  • 0

Detta ska bli intressant! Spotify Connect med 44.1 ! Det mĂ„nga har vĂ€ntat pĂ„. 

Kör Tidal idag.  

Spotify kör redan idag (och har alltid gjort) 44,1khz samplingsfrekvens. Det som Àr nytt Àr förlustfri komprimering istÀllet för OGG Vorbis.

 

Spotiy anvÀnder i dagslÀget 320 (eller det bÀsta möjliga) via spotify connect.

Det hÀr undrar jag om. Hur vet du det?

 

Jag har lĂ€st att Connect anvĂ€nder instĂ€llningarna för kvalitet pĂ„ den enhet som faktiskt spelar upp. Tar man dĂ„ tex CCA eller PS4, sĂ„ finns det inga instĂ€llningar för Normal, High & Extreme. 

SÄledes har man ingen aning om vad som egentligen hÀnder.



#15

Postad 07 mars 2017 - 08:22

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

 

 

Jag har lĂ€st att Connect anvĂ€nder instĂ€llningarna för kvalitet pĂ„ den enhet som faktiskt spelar upp. Tar man dĂ„ tex CCA eller PS4, sĂ„ finns det inga instĂ€llningar för Normal, High & Extreme. 

SÄledes har man ingen aning om vad som egentligen hÀnder.

Om nu den spelande connectenheten skulle spela upp med lĂ€gsta kvalite sĂ„ borde man mĂ€rka det.



#16

Postad 07 mars 2017 - 08:28

OchÄÀö
  • OchÄÀö
  • Veteran

  • 1 667 inlĂ€gg
  • 0
Är ju uppenbart att detta bara Ă€r för att tjĂ€na mer pengar. MĂ„nga kommer köpa denna tjĂ€nst och tro de fĂ„r nĂ„got bĂ€ttre. Även om de i sjĂ€lva verket inte mĂ€rker nĂ„gon skillnad. De fĂ„ som ev. hör skillnad har Ă€ndĂ„ intresse och fixar musiken pĂ„ annat sĂ€tt.

#17

Postad 07 mars 2017 - 08:35

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

Spotify kör redan idag (och har alltid gjort) 44,1khz samplingsfrekvens. Det som Àr nytt Àr förlustfri komprimering istÀllet för OGG Vorbis.

 

Det hÀr undrar jag om. Hur vet du det?

 

Jag har lĂ€st att Connect anvĂ€nder instĂ€llningarna för kvalitet pĂ„ den enhet som faktiskt spelar upp. Tar man dĂ„ tex CCA eller PS4, sĂ„ finns det inga instĂ€llningar för Normal, High & Extreme. 

SÄledes har man ingen aning om vad som egentligen hÀnder.

 

Har sjÀlv inte mÀtt fram bandbredden ska jag Àrligt sÀga men har stött pÄ frÄgan pÄ spotify forum plus massa andra ljudforum och dÀr Àr iaf konsensus att det Àr 320 som gÀller (sÄ jag har bara förutsatt att ngn gjort mÀtningarna dÄ jag inte sett ngn pÄstÄ motsatsen).

Det verkar dessutom logiskt att det Àr extreme som anvÀnds dÄ man inte har möjlighet att Àndra bitraten.



#18

Postad 07 mars 2017 - 09:16

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlĂ€gg
  • 0

Om nu den spelande connectenheten skulle spela upp med lĂ€gsta kvalite sĂ„ borde man mĂ€rka det.

 

Ja, det har du rÀtt i. Det jag Àr rÀdd för Àr att det Àr dynamiskt (som typ Netflix).

 

Har sjÀlv inte mÀtt fram bandbredden ska jag Àrligt sÀga men har stött pÄ frÄgan pÄ spotify forum plus massa andra ljudforum och dÀr Àr iaf konsensus att det Àr 320 som gÀller (sÄ jag har bara förutsatt att ngn gjort mÀtningarna dÄ jag inte sett ngn pÄstÄ motsatsen).

Det verkar dessutom logiskt att det Àr extreme som anvÀnds dÄ man inte har möjlighet att Àndra bitraten.

 

Visst borde det vara högsta instÀllningen, men som alltid nÀr "nÄgon annan" gör valen Ät en sÄ kan det vara hur korkat som helst sett frÄn sitt eget perspektiv. Oftast prioriteras anvÀndarvÀnlighet hos tillverkarna och dÄ Àr det inte alls otÀnkbart att de vÀljer tex "High" för att det reducerar risken att man fÄr avbrott i uppspelningen.

 

Men för min egen del Àr det just sjÀlva grejen att jag inte kan vÀlja sjÀlv. Kan inte slappna av och njuta dÄ, men har nog en liten slÀng av OCD ocksÄ.

 



#19

Postad 07 mars 2017 - 09:38

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

Ja, det har du rÀtt i. Det jag Àr rÀdd för Àr att det Àr dynamiskt (som typ Netflix).

 

 

Visst borde det vara högsta instÀllningen, men som alltid nÀr "nÄgon annan" gör valen Ät en sÄ kan det vara hur korkat som helst sett frÄn sitt eget perspektiv. Oftast prioriteras anvÀndarvÀnlighet hos tillverkarna och dÄ Àr det inte alls otÀnkbart att de vÀljer tex "High" för att det reducerar risken att man fÄr avbrott i uppspelningen.

 

Men för min egen del Àr det just sjÀlva grejen att jag inte kan vÀlja sjÀlv. Kan inte slappna av och njuta dÄ, men har nog en liten slÀng av OCD ocksÄ.

 

Jag har kört connect i flera Ă„r nu och ibland har jag funderat pĂ„ om streamingen gĂ„r i högsta kvalitet. Jag har dĂ„ jĂ€mfört streamingen med motsvarande CD och dĂ„ konstaterat att jag har svĂ„rt för att höra skillnad.

Testade hĂ€romdan faktiskt. Jag hade letat upp Dire Straits första platta pĂ„ Spotify och tyckte den lĂ€t lite skum pĂ„ första lĂ„ten. Jag kom pĂ„ dĂ„ att jag hade den pĂ„ CD :D  JĂ€mförde och det lĂ€t lika via CD:n.



#20

Postad 07 mars 2017 - 09:38

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

Ja, det har du rÀtt i. Det jag Àr rÀdd för Àr att det Àr dynamiskt (som typ Netflix).

 

 

Visst borde det vara högsta instÀllningen, men som alltid nÀr "nÄgon annan" gör valen Ät en sÄ kan det vara hur korkat som helst sett frÄn sitt eget perspektiv. Oftast prioriteras anvÀndarvÀnlighet hos tillverkarna och dÄ Àr det inte alls otÀnkbart att de vÀljer tex "High" för att det reducerar risken att man fÄr avbrott i uppspelningen.

 

Men för min egen del Àr det just sjÀlva grejen att jag inte kan vÀlja sjÀlv. Kan inte slappna av och njuta dÄ, men har nog en liten slÀng av OCD ocksÄ.

 

Ska köra ett par tester under veckan och mÀta bandbredden dÄ det Àr relativt enkelt och sÄ fÄr jag Äterkomma.



#21

Postad 07 mars 2017 - 09:49

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0
Spotify has confirmed that Spotify Connect streams in 320kbps - that's the highest bitrate Spotify currently streams in.


#22

Postad 07 mars 2017 - 09:55

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

 

Spotify has confirmed that Spotify Connect streams in 320kbps - that's the highest bitrate Spotify currently streams in.

 

DÄsÄ dÄ slipper jag mÀta Àven om det kan vara intressant att bekrÀfta det iaf.



#23

Postad 07 mars 2017 - 10:13

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlĂ€gg
  • 0

 

Spotify has confirmed that Spotify Connect streams in 320kbps - that's the highest bitrate Spotify currently streams in.

 

SÄ har jag ocksÄ förstÄtt det. Men jag har ocksÄ lÀst att normalisering av volym ej gÄr att stÀnga av vid Connect-streaming.



#24

Postad 07 mars 2017 - 10:27

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

SÄ har jag ocksÄ förstÄtt det. Men jag har ocksÄ lÀst att normalisering av volym ej gÄr att stÀnga av vid Connect-streaming.

Enligt mig sĂ„ Ă€r normaliseringen avstĂ€ngd nĂ€r connect anvĂ€nds. Jag mĂ€rker det nĂ€r jag kör blandade spellistor. Vissa lĂ„tar sticker ut volymmĂ€ssigt mot övriga. Detta reduceras dĂ„ jag kör direkt pĂ„ tex iPad eller PC och har normaliseringen pĂ„.



#25

Postad 07 mars 2017 - 10:50

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlĂ€gg
  • 0

Enligt mig sĂ„ Ă€r normaliseringen avstĂ€ngd nĂ€r connect anvĂ€nds. Jag mĂ€rker det nĂ€r jag kör blandade spellistor. Vissa lĂ„tar sticker ut volymmĂ€ssigt mot övriga. Detta reduceras dĂ„ jag kör direkt pĂ„ tex iPad eller PC och har normaliseringen pĂ„.

Lite mÀrkligt Àr det i alla fall att det verkar vara svÄrt att hitta information om vad exakt som sker, skapar en viss osÀkerhet.

Eller Àr det nÄgon som vet vart det finns?

 

Spotify kunde haft en lista typ:

 

Vid Spotify Connect:

 

1. Det Àr alltid 320kb/s

2. Normalisering av volym Àr alltid av

3. Etc

4. Etc

5. Etc

 

HĂ€r kunde denna listan funnits: https://support.spot...potify-connect/


Redigerat av genstruktur, 07 mars 2017 - 11:02.


#26

Postad 12 mars 2017 - 14:03

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0
Intressant. http://www.cnbc.com/...ey-hear-it.html

#27

Postad 05 april 2017 - 07:11

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

"Avtalet innebÀr i korthet att enbart Spotifys betalande anvÀndare fÄr tillgÄng till nya album under deras tvÄ första veckor"

http://www.affarsvar...iversal-6838907

 

Personligen tycker jag att tvÄ veckor Àr för lite. Varför skall gratisanvÀndare ha tillgÄng till nya album? :huh:



#28

Postad 05 april 2017 - 15:27

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlĂ€gg
  • 0

Jo "vanliga" mÀnniskor bryr sig nog inte speciellt mycket om de lyssnar pÄ 320kb/s eller losless tÀnker jag. Bara de kan lyssna pÄ musik :).



#29

Postad 07 april 2017 - 08:56

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

Jo "vanliga" mÀnniskor bryr sig nog inte speciellt mycket om de lyssnar pÄ 320kb/s eller losless tÀnker jag. Bara de kan lyssna pÄ musik :).

NĂ€sta gĂ„ng jag gĂ„r in pĂ„ tex HiFi-klubben sĂ„ skall jag be dom demonstrera en tillrĂ€ckligt bra anlĂ€ggning som gör att det hörs skillnad mellan 320 och lossless ;)



#30

Postad 07 april 2017 - 10:10

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlĂ€gg
  • 0

NĂ€sta gĂ„ng jag gĂ„r in pĂ„ tex HiFi-klubben sĂ„ skall jag be dom demonstrera en tillrĂ€ckligt bra anlĂ€ggning som gör att det hörs skillnad mellan 320 och lossless ;)

NÄgon sÄdan finns inte pÄ Hifi-klubben ;)



#31

Postad 07 april 2017 - 12:27

Phonophilos
  • Phonophilos
  • LĂ€rjunge

  • 367 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon sÄdan finns inte pÄ Hifi-klubben ;)

 

Dagens :D 



#32

Postad 20 april 2017 - 07:37

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

Studentpriser i 36 lÀnder men inte i Sverige ??? :huh:

http://www.breakit.s...-inte-i-sverige



#33

Postad 20 april 2017 - 09:35

Phonophilos
  • Phonophilos
  • LĂ€rjunge

  • 367 inlĂ€gg
  • 0

Studentpriser i 36 lÀnder men inte i Sverige ??? :huh:

http://www.breakit.s...-inte-i-sverige

 

DĂ„ligt! 

Dock vet jag att i mĂ„nga andra lĂ€nder fĂ„r man inte CSN, dĂ€r betalar man för att gĂ„ i skolan. 

Kanske har nÄgot med saken att göra ?



#34

Postad 25 april 2017 - 06:55

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

Egen hÄrdvara frÄn Spotify?

http://www.idg.se/2....ho-som-forebild



#35

Postad 25 april 2017 - 15:38

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 496 inlĂ€gg
  • 1

NĂ€sta gĂ„ng jag gĂ„r in pĂ„ tex HiFi-klubben sĂ„ skall jag be dom demonstrera en tillrĂ€ckligt bra anlĂ€ggning som gör att det hörs skillnad mellan 320 och lossless ;)

Det behöver inte vara en supermÀrkvÀrdig anlÀggning för att man ska kunna skilja pÄ det. Tror det var hÀr som nÄgon för nÄgra Är sedan lade ut ett antal wav-filer, dÀr vissa var direkt frÄn CD, och andra var samma lÄt, komprimerad till diverse upplösningar och sedan tillbaka till wav igen (sÄ att storleken var lika). DÄ kunde jag via dator och halvbra lurar ganska enkelt plocka de flesta mp3-filerna, och mina öron Àr ÀndÄ ganska gamla. Nu Àr möjligen OGG Vorbis bÀttre Àn mp3, men lossy compression ger ÀndÄ en del artefkter i t ex cymbaler, och i transienthantering, sÄ beroende pÄ vad det Àr för musik, hur vÀl man kÀnner till den, och hur vÀl man kÀnner till komprimeringens brister, sÄ kan det vara enkelt eller svÄrt att identifiera vilken fil som Àr vilken.

Har du gott om tid Àr det bara att lyssna lÀnge, jag tycker man blir mycket fortare lyssningstrött av komprimerat material.

 

SÄ hemma kör jag sÀllan mp3 eller Spotify, men pÄ jobbet eller bussen eller bilen funkar det.



#36

Postad 25 maj 2017 - 08:21

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0
"Spotify sÀnker ljudet" Vad innebÀr detta?
http://www.expressen...spotify-ljudet/

#37

Postad 25 maj 2017 - 09:03

Mooshie
  • Mooshie
  • ForumrĂ€v

  • 554 inlĂ€gg
  • 0

"Spotify sÀnker ljudet" Vad innebÀr detta?
http://www.expressen...spotify-ljudet/


Borde betyda att skivbolag/artister inte tjÀnar nÄgot pÄ att fÄ musiken att lÄta sÄ högt som möjligt vilket sabbar dynamiken. De kan alltsÄ dra sig tillbaka frÄn slagfÀlten i the Loudness War.

#38

Postad 25 maj 2017 - 09:03

Satsvear
  • Satsvear
  • MĂ€stare

  • 3 066 inlĂ€gg
  • 0

"Spotify sÀnker ljudet" Vad innebÀr detta?
http://www.expressen...spotify-ljudet/


Fick inte sÄ mycket utbenat av den artikeln. Men nÀr man lÀser att de ska försöka tvinga artisterna/producenterna att höja rÄljudet sÄ ringer det direkt klockor om Loudness of war.

Vet att Twisted sistersskivan med I wanna rock (minns inte skivan just nu) Àr den lÄten betydligt högre Àn resten av albumet. Kan det vara det de menar?

#39

Postad 25 maj 2017 - 09:13

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlĂ€gg
  • 0

"Spotify sÀnker ljudet" Vad innebÀr detta?
http://www.expressen...spotify-ljudet/


Det innebÀr att de Àr förnuftiga, ett steg för att motverka fenomenet "loudness war".

#40

Postad 25 maj 2017 - 11:53

Satsvear
  • Satsvear
  • MĂ€stare

  • 3 066 inlĂ€gg
  • 0

Det innebÀr att de Àr förnuftiga, ett steg för att motverka fenomenet "loudness war".


Tack, tycker det var svÄrt att förstÄ i artikeln, men vad innebÀr "höja rÄljudet?"

#41

Postad 25 maj 2017 - 18:55

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0
Detta kÀnns skumt frÄn artikeln. LÄter som nÄn slags volymnormalisering.

"Enligt Production advice innebĂ€r förĂ€ndringen att det inte spelar nĂ„gon roll hur mycket man sjĂ€lv höjer eller sĂ€nker sin ljudanlĂ€ggning – sĂ„ fort ljudstyrkan nĂ„r en viss nivĂ„ kommer streamingtjĂ€nsten att höja eller sĂ€nka den.
PÄ sÄ sÀtt ska kunder slippa bli irriterade av plötsliga ljudförÀndringar nÀr man byter lÄt."

#42

Postad 31 maj 2017 - 07:15

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

Jag frÄgade spotifys support angÄende volymsÀnkningen och fick följande svar:

 

"Vi testar alltid att lĂ€gga till och ta bort funktioner för att förbĂ€ttra Spotify generellt. Dem senaste Ă€ndringarna i uppspelningsupplevelsen Ă€r bara en av de saker vi just nu tittar pĂ„.
Att sÀnka nivÄn pÄ högtalare innebÀr att vi kan reproducera dynamisk musik mer troget, och trogen reproduktion av artisters verk Àr viktig för oss.
SÄ fort vi har nÄgot att meddela gör vi det pÄ Spotify Community"



#43

Postad 31 maj 2017 - 07:28

OchÄÀö
  • OchÄÀö
  • Veteran

  • 1 667 inlĂ€gg
  • 0
Tycker det finns plats för bÄde komprimerad och icke komprimerad musik. Ett exempel Àr ju i bilen dÀr Àr det bra med komprimerad musik. BÀst hade varit om spotiy la in en pÄ/av funktion som de gjort med vilken upplösning man vill ha.

#44

Postad 02 juni 2017 - 11:42

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

Jag frÄgade spotifys support angÄende volymsÀnkningen och fick följande svar:

 

"Vi testar alltid att lĂ€gga till och ta bort funktioner för att förbĂ€ttra Spotify generellt. Dem senaste Ă€ndringarna i uppspelningsupplevelsen Ă€r bara en av de saker vi just nu tittar pĂ„.
Att sÀnka nivÄn pÄ högtalare innebÀr att vi kan reproducera dynamisk musik mer troget, och trogen reproduktion av artisters verk Àr viktig för oss.
SÄ fort vi har nÄgot att meddela gör vi det pÄ Spotify Community"

Jag frÄgade Spotify igen om dom kunde förklara vad detta innebÀr och fick följande svar:

 

"Vi kan tyvĂ€rr inte förklara detta just nu eftersom funktionen fortfarande inte Ă€r Ă€ndrad. Om detta blir Ă€ndrad sĂ„ Ă€r du vĂ€lkommen att kontakta oss igen och frĂ„ga oss. DĂ„ kommer vi sĂ€kerligen ha  mer information om vĂ„ra nya funktioner och vi kommer att kunna berĂ€tta mer.

Du kan alltid skriva in till oss om du har andra frÄgor och funderingar, vi finns hÀr för dig."

 



#45

Postad 16 juni 2017 - 11:53

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0
Plötsligt hÀnde det. Bob Seger finns pÄ Spotify. Inte hela utbudet men mycket mer Àn innan

#46

Postad 17 augusti 2017 - 13:33

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

Spotify sÀger detta:

 

Olagligt innehĂ„ll eller material som uppviglar till hat eller vĂ„ld gentemot ras, religion, sexualitet eller dylikt, tolereras inte pĂ„ musiktjĂ€nsten. Spotify vidtar omedelbart Ă„tgĂ€rder för att bedöma och ta ner materialet sĂ„ snart det uppmĂ€rksammats”, skriver en talesperson för Spotify till DN.

 

Undrar vilken nivÄ dom lÀgger sig pÄ? Kommer Eddie Meduza att finnas kvar? Hur Àr det med rap, Àr inte den musiken kÀnd för vÄld?



#47

Postad 17 augusti 2017 - 13:42

compost76
  • compost76
  • Amatör

  • 75 inlĂ€gg
  • 0

Spotify sÀger detta:

 

Olagligt innehĂ„ll eller material som uppviglar till hat eller vĂ„ld gentemot ras, religion, sexualitet eller dylikt, tolereras inte pĂ„ musiktjĂ€nsten. Spotify vidtar omedelbart Ă„tgĂ€rder för att bedöma och ta ner materialet sĂ„ snart det uppmĂ€rksammats”, skriver en talesperson för Spotify till DN.

 

Undrar vilken nivÄ dom lÀgger sig pÄ? Kommer Eddie Meduza att finnas kvar? Hur Àr det med rap, Àr inte den musiken kÀnd för vÄld?

JÀkligt farligt att börja censurera och ta bort musik, vart drar man grÀnsen?

 

Det "fina hatet" vÀnsterextremismen lÀr nog vara kvar och det "fula hatet" högerextremismen lÀr nog censureras bort, sÄ ser det ut i dagens samhÀlle.

 

Men dÄ det mesta hatet i musik Àr vÀnsterextremism sÄ blir det nog inte sÄ mycket som censureras bort.



#48

Postad 17 augusti 2017 - 13:52

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

JÀkligt farligt att börja censurera och ta bort musik, vart drar man grÀnsen?

 

Det "fina hatet" vÀnsterextremismen lÀr nog vara kvar och det "fula hatet" högerextremismen lÀr nog censureras bort, sÄ ser det ut i dagens samhÀlle.

 

Men dÄ det mesta hatet i musik Àr vÀnsterextremism sÄ blir det nog inte sÄ mycket som censureras bort.

Man kan ju tipsa Spotify om Ebba Gröns "Skjut en snut" för att se om den försvinner.



#49

Postad 18 augusti 2017 - 07:58

compost76
  • compost76
  • Amatör

  • 75 inlĂ€gg
  • 0

Man kan ju tipsa Spotify om Ebba Gröns "Skjut en snut" för att se om den försvinner.

Fast den Àr ju "vÀnster" sÄ det Àr lugnt, den försvinner inte!



#50

Postad 18 augusti 2017 - 08:23

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlĂ€gg
  • 0

Fast den Àr ju "vÀnster" sÄ det Àr lugnt, den försvinner inte!

Ja, sÄ kan det nog bli. Skall bli intressant och se vad som hÀnder. Personligen sÄ kommer nog inte mina spellistor att drabbas pga att jag inte har nÄt intresse av att lyssna pÄ extrem hatmusik frÄn vÀnster och högerkanten.





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.