Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpråd - Högtalare för stereo upp till 5000

639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
JBL Studio 230 (Surroundhögtalare) 1 8 (2) Inga priser

#101

Postad 15 april 2010 - 15:27

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Hej!

Jag ska snart ha en hyfsat stor fest hemma hos mig för att fira att en god vän vänder hem igen och letar efter lämpliga högtalare. Vanligtvis spelar jag bara musik i sovrummet genom 2.1 datorhögtalarna men skulle behöva något lite vassare i vardagsrummet.

Kraven är rätt enkla:

  • Kostnad under 1200kr
  • Hyfsat tryck i bas
  • Lätta att koppla in i laptop för uppspelning genom Spotify

Det jag har kollat på är egentligen bara 5.1 datorhögtalare hittills, så som dessa. Men nu har det slagit mig att det kanske är lämpligare med ett par lite schysstare stereohögtalare inklusive det kablage som behövs för att koppla in dem i datorn.

En annan fundering jag har är ifall den lilla netbookens integrerade ljudkort blir en flaskhals ifall jag köper ett par "för bra" högtalare i jämförelse med datorns ljudkort.

Som ni ser är jag långt ifrån något proffs och uppskattar all hjälp jag kan få!

Mvh Axel


Utan att egentligen svara på frågan. Men av ditt inlägg att döma verkar det som om du inte har någon förstärkare?
Då fungerar inte ett par vanliga stereohögtalare alls, utan du behöver ett par aktiva högtalare, typ datorhögtalare.

#102

Postad 15 april 2010 - 21:14

Unregistered5b125bab
  • Unregistered5b125bab
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Utan att egentligen svara på frågan. Men av ditt inlägg att döma verkar det som om du inte har någon förstärkare?
Då fungerar inte ett par vanliga stereohögtalare alls, utan du behöver ett par aktiva högtalare, typ datorhögtalare.


Haha ja, min okunnighet ligger tyvärr på den här nivån som du ser. Har en förstärkare hemma, en gammal sådan. Onkyo TX-80. Huruvida den fortfarande duger någonting till låter jag vara osagt. Om det däremot skulle vara så att den fungerar till ändamålet och jag bara behöver köpa till 2st stereohögtalare samt kablage vore det kanske optimalt. Kraven jag har står dock kvar. Enkelt till datorn, max dryga 1000-lappen och en helt OK bas.

Schysst att jag fick ett svar i alla fall :)

#103

Postad 16 april 2010 - 06:58

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Lyckas inte hitta någon information om förstärkaren, mer än att den verkar vara från slutet av 80talet och väldigt klen. 33w? Någon annan kanske kan säga mer?

Annars är det nog datorhögtalare som gäller.

T.ex:


Svårt att se hur man ska få bättre bas för dryga tusenlappen.

VIsar det sig att förstärkaren duger, och du kan spräcka budgeten med någon hundralapp så tror jag detta är ett bra alternativ:



#104

Postad 16 april 2010 - 18:21

Unregistered5b125bab
  • Unregistered5b125bab
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Lyckas inte hitta någon information om förstärkaren, mer än att den verkar vara från slutet av 80talet och väldigt klen. 33w? Någon annan kanske kan säga mer?

Annars är det nog datorhögtalare som gäller.

T.ex:



Svårt att se hur man ska få bättre bas för dryga tusenlappen.

VIsar det sig att förstärkaren duger, och du kan spräcka budgeten med någon hundralapp så tror jag detta är ett bra alternativ:


Jag tackar för tipsen och spånar vidare. Fick tag i en rätt dålig bild på specifikationerna. Jag kan inte förkortningarna så jag kan inte tyda vad det står, kanske du eller någon annan kan få ut något av denna bild

...och hur den står sig mot dagens förstärkare.

#105

Postad 18 april 2010 - 11:26

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Jag skulle tyvärr tro att 33w är i minsta laget för högtalarna jag länkade till... Kan fungera, men vågar absolut inte garantera någonting. Eller jo, det kommer komma musik, men frågan är vad som händer om man höjer lite...

#106

Postad 25 april 2010 - 16:11

timbalandos
  • timbalandos
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Min golvyta har tagit slut så söker nu efter ett par schyssta högtalare att hänga upp på väggen, gärna i en annan färg än svart. Det är stereoljud jag söker, för tillfället har jag två stycken B&W b&w dm602 s2 men de är påtok för stora och tunga för att hänga upp.

Kommer jag få tillräckligt bra ljud med upphängda högtalare utan sub? Vill som sagt helst inte komplettera med en sådan pga utrymme men det skulle kunna gå om så måstes. Kan tillägga att de kommer drivas av en NAD 315BEE. Prisklass 0 - 4000 SEK.

#107

Postad 25 april 2010 - 16:52

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jag kommer ihåg att jag vart riktigt imponerad av http://www.hifiklubb...jus_valnoet.htm
Dock så var det länge sedan och jag hade bara börjat intressera mig för Hi-Fi.
Lite över din budget också.

#108

Postad 27 april 2010 - 20:11

Unregistered36e46b9d
  • Unregistered36e46b9d
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Även jag skulle vilja ha lite hjälp av de mer insatta.
Jag är extremt förtjust i bas så söker därför ett par golvhögtalare med välljudande och extremt kraftfull bas, min budget ligger på högst 4000kr. Mina förväntningar på vad basprestationen kan bli är inte jättehöga pga den låga budgeten, så därför tänkte jag fråga er om det finns några guldkorn. Ett stort plus om det även låter rätt bra till annan musik än elektroniskt.
Kortfattat ett par högtalare som presterar bra och som har ett ordentligt bastryck.
Skulle även vara roligt om dem funkade någorlunda till film. Hoppas ni inte tycker jag är omöjlig!
Jag har själv kollat lite på Dynavoice Dynamite 10 men då det inte finns jättemycket info om dom här på sidan och då jag inte har kunnat provlyssna dem så blev jag lite tveksam ändå.

Har ingen förstärkare ännu, vill först veta vilka högtalare jag skall köpa innan jag bestämmer vilken förstärkare det blir till dem.

Tack på förhand!

#109

Postad 29 april 2010 - 14:20

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

Även jag skulle vilja ha lite hjälp av de mer insatta.
Jag är extremt förtjust i bas så söker därför ett par golvhögtalare med välljudande och extremt kraftfull bas, min budget ligger på högst 4000kr. Mina förväntningar på vad basprestationen kan bli är inte jättehöga pga den låga budgeten, så därför tänkte jag fråga er om det finns några guldkorn. Ett stort plus om det även låter rätt bra till annan musik än elektroniskt.
Kortfattat ett par högtalare som presterar bra och som har ett ordentligt bastryck.
Skulle även vara roligt om dem funkade någorlunda till film. Hoppas ni inte tycker jag är omöjlig!
Jag har själv kollat lite på Dynavoice Dynamite 10 men då det inte finns jättemycket info om dom här på sidan och då jag inte har kunnat provlyssna dem så blev jag lite tveksam ändå.

Har ingen förstärkare ännu, vill först veta vilka högtalare jag skall köpa innan jag bestämmer vilken förstärkare det blir till dem.

Tack på förhand!


När det gäller mycket bas så har många av oss vandrat samma väg. Vi har börjat med Cerwin Vega..
Kolla om du inte kan hitta dig ett par Cerwin som passar din ekonomi.
Brukar finnas gott om alternativ på begagnat marknaden. :(

#110

Postad 29 april 2010 - 22:47

Unregistered36e46b9d
  • Unregistered36e46b9d
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Jo jag har tittat mot Cerwin Vega också, men i min prisklass är det få som ser vettiga ut, både på begagnat-marknaden och nyinköp.

#111

Postad 30 april 2010 - 09:49

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
AT-40, AT-80, AT-100?

#112

Postad 15 maj 2010 - 21:52

Unregisteredb7aeec20
  • Unregisteredb7aeec20
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Raderat av Grismaskin...

Redigerat av Unregisteredb7aeec20, 19 maj 2010 - 06:08.


#113

Postad 20 maj 2010 - 18:48

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0
Min bror behöver ett par högtalare till ett 2.1-system.

Kravspec lyder typ:

  • små, typ stativare eller mindre
  • < 2000kr
  • estetiskt tilltalande, tänk B&W VM6 alternativt Dali Ikon W2
i fallande ordning.

Antagligen kommer han ta över min Cambridge Azur 540R och köpa sig en XTZ 99 W8.16.

Jag har själv ett par Dynavoice Definition DF5 och har föreslagit DM5 som prisvärda, men inte direkt estetiska.

#114

Postad 23 maj 2010 - 12:23

Unregistered34f60d33
  • Unregistered34f60d33
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Funderar på ett par nya Dynavoice golvhögtalare. Har just nu Dynavoice Magic F-6 EX och tycker inte att dom är bra nog. Kanske är det för att jag har en äldre Technics förstärkare?

Funderar iaf på Dynavoice Challenger M-65 EX men även Dynavoice Definition DF-5 och Dynavoice Definition DF-6 ser interessanta ut. Vilka av dessa 3 är bäst för hiphop/rnb/soul/jazz/house t.ex

Kanske ska jag prova spela mina Dynavoice Magic F-6 EX först med en ny förstärkare och sedan fundera på nya?

#115

Postad 12 juni 2010 - 02:21

Unregistered4c7019b2
  • Unregistered4c7019b2
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Letar efter ett par stativare i prisklassen upp till 4000. Har en H/K 3390 receiver. Ska användas till det mesta, musik, tv-spel och film. Några tips?

#116

Postad 30 juni 2010 - 19:35

ZaXxx
  • ZaXxx
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0
Jag har funderingar på ett högtalarbyte (Dynavoice m-85 till Xtz 99.26) och undrar om det är värt det eller om min förstärkare (80-talare Marantz 2x50w) kommer ta sig vatten över huvudet. Ljudkällan börjar från ett bra ljudkort i datorn.

#117

Postad 04 juli 2010 - 16:16

Ekka
  • Ekka
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Söker lite tips på golvare.
Har kikat lite på




Har läst mycket gott om Heco metas 500, men har inte hittat så mycket om Wharfedale. Någon som har info om dessa?

#118

Postad 04 juli 2010 - 22:45

Adamok
  • Adamok
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Hej allesammans, jag skulle vilja expandera mitt ljudsystem lite här hemma i mitt vardagsrum, sitter just nu på
+ en
..

Jag har kikat lite på centerhögtalare som tex
är det här något att ha?

Jag har dem mestadels till musik, en del hemmafester och nån film då och då, mycket musik med hög bas spelas!

vad tycker ni jag borde lägga mina pengar på för att byta upp mig/expandera? är väldigt vilsen i högtalar/förstärkar världen och försöker plugga till mig lite kunskaper så gott det går men ibland behöver man expert hjälp :D

övrig info kan väl vara att rummet som det ska vara i är på ca 30 m2 med rätt högt tak ca 3m

Budget ligger på ca 1000-3000kr

Redigerat av Adamok, 05 juli 2010 - 12:16.


#119

Postad 11 juli 2010 - 14:49

Jackelito
  • Jackelito
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Halloj!

Nu börjar det bli dax köpa högtalare. Men eftersom jag har noll kunskap om högtalare så ber jag nu efter eran hjälp. Jag ska ha dom till datorn och lyssna på musik. Det jag strävar efter mest är väll bra tryck/bas, men såklart vill man ju ha klart ljud också.

Jag har kollat runt lite på fynda.se och de jag har fastnat för är följande:

Proson event 10 med Yamaha RX-V365
http://www.fynda.se/...php?prodid=3323 och http://www.fynda.se/...php?prodid=3668

eller

Dynavoice Magic F-5 EX med Kenwood K-711
http://www.fynda.se/...php?prodid=3881
Här är specifikationerna http://www.fynda.se/...php?prodid=3330

Min polare har nå liknande högtalare med 6,5" basar och han säger att han saknar "trycket" i dom. Så är det bättre att satsa på dom med 10" basar? Sedan undrar jag även om förstärkare som jag linkade orkar att dra Proson Event 10? Som sagt så har jag noll kunskap om detta.

Om ni har något annat förslag så linka gärna det! Min budget ligger på max 4000kr.

#120

Postad 15 juli 2010 - 19:14

FelixNilsson
  • FelixNilsson
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Tjenare! Jag är ute efter ett par relativt billiga (0-1500kr) sterohögtalare med så bra tryck i basen som möjligt.. Någon som har något tips? :)

#121

Postad 18 juli 2010 - 00:34

Dunkadunk
  • Dunkadunk
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Söker så mycket dunkadunk som är möjligt för runt 2000 till 3000 kr. Är det Hifikit som är ledande med sina högtalarbyggsatser? T.e.x http://www.hifikit.se/index.php?id=917

#122

Postad 26 juli 2010 - 21:01

Trisse94
  • Trisse94
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Ska löpa ett par stereo högtalare för runt 2000:- sitter och funderar mellan antingen dynaaoudio fx 6 eller ett par begagnade B&W dm303 alternativt DM602. Vilka av ovanstående högtalare är bäst ? eller kanske har ni något annat tips? nya eller begagnade spelar ingen roll.
Väldigt tacksam för svar

#123

Postad 26 juli 2010 - 21:08

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Får du tag på ett par begagnade B&W 602 S3 så borde du vara störtnöjd.

#124

Postad 26 juli 2010 - 21:29

Emil24
  • Emil24
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Har en fråga, ska ha ljud i min källarlägenhet på 20kvm.

Har tiitat lite på dessa:
http://www.billebro....t...2&PRID=3155
Postad bild

Vad behövs för att dem ska funka?
Dem ska sitta kopplade i tvn är det tänkt, måste jag ha nån förstärkare/reciever eller liknande?

Är helt ny på sånt här så hjälp vore varmt välkommet! :rolleyes:

#125

Postad 26 juli 2010 - 21:55

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jag skulle för det första rekommendera några andra högtalare än några från Billebro. Läs omdömen om Billebro på prisjakt.

#126

Postad 27 juli 2010 - 19:45

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
behöver tips på högtalare i denna pris klass som kan drivas med 2x20w. har nu dali concept1 och tycker diskanten är för skarp,blir ässigt. har ni hör någon högtalare som lät bra med lite effekt får ni gärna beskriva hur ljudet låt.

#127

Postad 27 juli 2010 - 21:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

behöver tips på högtalare i denna pris klass som kan drivas med 2x20w. har nu dali concept1 och tycker diskanten är för skarp,blir ässigt. har ni hör någon högtalare som lät bra med lite effekt får ni gärna beskriva hur ljudet låt.


Fostexhorn som är rätt så populära att bygga själv (som dock kan kosta en hel del och är kluriga att bygga) brukar ha en riktigt hög känslighet och låta riktigt bra!
Så hög känslighet betyder inte sämre ljud.
Sedan, hur högt vill du spela? Bor du i lägenhet och har två småbarn så kanske du vill ta det lite lungt. Bor du på en bondgård ute på landet och vill spela tills väggarna ger vika så kanske du måste börja titta på någon annan förstärkare också.

#128

Postad 27 juli 2010 - 21:30

AN92JOHO
  • AN92JOHO
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
vill ha nå fronthögtalare som de är bra bas i, så hittade jag dom här med 2x10 tums basar i varje är detta nått att ha ? http://www.braljudbi...n-event-10.aspx
behöver man köpa en subb eller klarar man sig med basen som dom producerar?

#129

Postad 27 juli 2010 - 21:48

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Man behöver inte fyra stycken 10" för att få "bra bas". Jag tycker du borde satsa på högst en 10" eller en 8" per högtalare. Det räcker gott och väl. Eller så köper du en mindre golvare+sub.

#130

Postad 27 juli 2010 - 21:54

AN92JOHO
  • AN92JOHO
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Man behöver inte fyra stycken 10" för att få "bra bas". Jag tycker du borde satsa på högst en 10" eller en 8" per högtalare. Det räcker gott och väl. Eller så köper du en mindre golvare+sub.

okej, har du nått tips på nån högtalare för max 2000?
är denna subb nått att ha?

Redigerat av AN92JOHO, 27 juli 2010 - 21:58.


#131

Postad 27 juli 2010 - 22:05

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Dynavoice Magic F-6 och en begagnad XTZ 99 W 8.16
Svårt att få bättre för pengarna.
Vad har du för förstärkare?

#132

Postad 27 juli 2010 - 22:21

AN92JOHO
  • AN92JOHO
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Dynavoice Magic F-6 och en begagnad XTZ 99 W 8.16
Svårt att få bättre för pengarna.
Vad har du för förstärkare?

okej:) bra ljud och bas i dom?
inte riktigt säker köpte nyss en begagnad, de är iallafall en sony rdr nånting på typ 400-500 watt, nått sånt.

#133

Postad 27 juli 2010 - 22:23

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jo, det är både bra ljud och bas (för pengarna).
2000 är faktiskt en rätt så liten budget, om jag ska vara ärlig.

Ta gärna reda på exakt vad det är för förstärkare du har, antalet watt säger inte så mycket. Speciellt då du nämner 400-500w.

#134

Postad 27 juli 2010 - 22:31

AN92JOHO
  • AN92JOHO
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Jo, det är både bra ljud och bas (för pengarna).
2000 är faktiskt en rätt så liten budget, om jag ska vara ärlig.

Ta gärna reda på exakt vad det är för förstärkare du har, antalet watt säger inte så mycket. Speciellt då du nämner 400-500w.

jo jag vet att de är en liten budget, har för närvarande bara sommarjobb och går i skolan och håller på och sparar till en projektor, vet inte hur mkt de blir över efter projektorn, men blir de nå över lägger jag självklart ut mer pengar på högtalare:)
de blir lite svårt att kolla upp förstärkaren nu för jag är bortrest, är inte så duktig på de här med ljud så du får ursäkta. men har för mig att den var på 400 watt,

#135

Postad 27 juli 2010 - 23:40

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jag vet hur det är att vara ung och ha lite pengar. Jag har inget sommarjobb men jag bränner alla min pengar ändå på högtalare, haha ;P

Om du säger att du kan tänka dig att lägga mer pengar senare så rekommenderar jag ett par Dynavoice M-65 och senare när du får råd köper du en begagnad XTZ 99 w8.16. Jag har den setupen och är riktigt nöjd med tanke på vad jag har lagt ut.

Vänta gärna med köpet tills vi vet vad du har för förstärkare. Det brukar stå modell på framsidan, resten kan vi här på forumet googla fram åt dig. Visst, M-65 är förbaskat lättdriva men man kan få ut bra mycket mer av en bra förstärkare. Proson RV-4200 gav dom ett rejält tryck i basen medans min nuvarande förstärkare inte ger lika mycket men bättre ljud i övrigt (och blir inte stekhet och stänger av sig efter lite hög volym).

#136

Postad 27 juli 2010 - 23:51

AN92JOHO
  • AN92JOHO
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Jag vet hur det är att vara ung och ha lite pengar. Jag har inget sommarjobb men jag bränner alla min pengar ändå på högtalare, haha ;P

Om du säger att du kan tänka dig att lägga mer pengar senare så rekommenderar jag ett par Dynavoice M-65 och senare när du får råd köper du en begagnad XTZ 99 w8.16. Jag har den setupen och är riktigt nöjd med tanke på vad jag har lagt ut.

Vänta gärna med köpet tills vi vet vad du har för förstärkare. Det brukar stå modell på framsidan, resten kan vi här på forumet googla fram åt dig. Visst, M-65 är förbaskat lättdriva men man kan få ut bra mycket mer av en bra förstärkare. Proson RV-4200 gav dom ett rejält tryck i basen medans min nuvarande förstärkare inte ger lika mycket men bättre ljud i övrigt (och blir inte stekhet och stänger av sig efter lite hög volym).

ska kolla upp de när jag kommer hem:)

#137

Postad 28 juli 2010 - 07:34

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Fostexhorn som är rätt så populära att bygga själv (som dock kan kosta en hel del och är kluriga att bygga) brukar ha en riktigt hög känslighet och låta riktigt bra!
Så hög känslighet betyder inte sämre ljud.
Sedan, hur högt vill du spela? Bor du i lägenhet och har två småbarn så kanske du vill ta det lite lungt. Bor du på en bondgård ute på landet och vill spela tills väggarna ger vika så kanske du måste börja titta på någon annan förstärkare också.


Har faktiskt funderat på fostex. jag vill dock ha högtalaren i bokhyllan och horn blir väll stora?. hur är ljudet i fostex jag kan inte åka till hifikit och provlyssna. vill ha ett jämnt register. varm och fylligt. har en sub jag kan komplitera med. jag bor i villa men har inget behov av att spela jätte högt. på 2x20w spelar jag max 24 av 33 på volymen.

#138

Postad 29 juli 2010 - 12:25

Unregistered9c065dd0
  • Unregistered9c065dd0
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tjenna alla glada

Har suttit och bläddrat igenom olika trådar med förslag och har inte blivit något visare.....

VILL KÖPA EN NY CENTER !!!!!!!

Sitter idag på ett litet ihop plock

HK AVR350
HKTS 30 som frontar
HKTS 11 som resterande till 7.1 ljud
HK sub 100 W
Proson center

Tittar MYCKET på film

Kollat lite på CANTON GLE 455, är jag helt ute och snurrar ?

Någon som kan rekommendera en center som kan passa.

#139

Postad 30 juli 2010 - 20:56

Jackelito
  • Jackelito
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tjena!

Ska köpa högtalare som jag kan ha till datorn.Jag lyssnar mycket på techo/hardstyle musik men även lugnare låtar men akustiskt gitarr osv.

Jag undrar om proson event 10 är något att ha?

http://www.fynda.se/...php?prodid=3323

eller ska man gå upp på proson staduim 10 ?

http://www.fynda.se/...php?prodid=3829

Kan tillägga att jag aldrig har haft riktiga högtalare utan bara såna som har följt med datorn osv. Så jag är inte så kräsen.

vet ej om det behövs men förstärkaren jag ska använda är http://bildochljudce...products_id=975

Om ni har något annat förslag i samma prisklass så linka gärna det!

Hjälp uppskattas! :)

#140

Postad 30 juli 2010 - 21:34

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Fin förstärkare du har ;P

Jag har rätt så svårt att tro att några stora proson kommer låta bra till akustiskt osv men till techno/hardstyle rockar dom nog på bra.

#141

Postad 07 augusti 2010 - 18:54

Isakksson
  • Isakksson
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Kan få något någorlunda bra för ca 2000 kr? Helst inte för bra bas, först då låter den ner till undervåningen.

#142

Postad 07 augusti 2010 - 19:14

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Kan få något någorlunda bra för ca 2000 kr? Helst inte för bra bas, först då låter den ner till undervåningen.


Stativare? Dynavoice DM-5?

#143

Postad 08 augusti 2010 - 17:36

Dunkadunk
  • Dunkadunk
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Söker så mycket dunkadunk som är möjligt för runt 2000 till 3000 kr. Är det Hifikit som är ledande med sina högtalarbyggsatser? T.e.x http://www.hifikit.se/index.php?id=917

Tips:P?

#144

Postad 21 augusti 2010 - 22:51

Fuzzmeister
  • Fuzzmeister
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Hej!

Tänkte köpa ett litet "hemmabiosystem" eller vad man nu ska kalla det för...

Har hört att http://www.fynda.se/...php?prodid=3330 ska vara jäkligt bra!
Räcker det med dom + en förstärkare för lite filmtittning med polare?
Vad för förstärkare ska jag välja isf?

Ge gärna tips på hur jag fyller ut tomrummet i mitt rum!
(ska in en soffa också typ runt 160-200 i längd)

Rummet dom ska vara i är mitt sovrum som är 410 långt och 280 brett
(varning för extremt ful bild ;))
Postad bild

Redigerat av Fuzzmeister, 21 augusti 2010 - 22:53.


#145

Postad 22 augusti 2010 - 18:57

SalkinA
  • SalkinA
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Sängen får inte plats där du just nu har TVn?

Får den det så sätt TV på motstående kortsidan, sedan soffan så att den är vänd mot den hörnan, resten får stå där det finns plats. :)

Någon som vet om det är någon jätteskillnad på dessa: http://www.fynda.se/...php?prodid=3330

Och de som Fuzzmeister länkade till: http://www.fynda.se/...php?prodid=3330

Är skillnaden i ljud värd priset det skiljer mellan dom?

Redigerat av SalkinA, 22 augusti 2010 - 18:58.


#146

Postad 22 augusti 2010 - 19:46

Fuzzmeister
  • Fuzzmeister
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Sängen får inte plats där du just nu har TVn?

Får den det så sätt TV på motstående kortsidan, sedan soffan så att den är vänd mot den hörnan, resten får stå där det finns plats. :)

Någon som vet om det är någon jätteskillnad på dessa: http://www.fynda.se/...php?prodid=3330

Och de som Fuzzmeister länkade till: http://www.fynda.se/...php?prodid=3330

Är skillnaden i ljud värd priset det skiljer mellan dom?


Du länkade samma högtalare i båda länkarna ;)



Är ganska osäker på om sängen får plats där byråerna står faktiskt. Om den nu skulle göra det så skulle benet säkert slå i kontakterna som är vid dörren tror jag...

Du får gärna göra en snabb illustration om hur du menar.... förstår inte helt :unsure:

Redigerat av Fuzzmeister, 22 augusti 2010 - 19:52.


#147

Postad 22 augusti 2010 - 20:46

SalkinA
  • SalkinA
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Rum

Kanske blir trångt att få in det på detta sättet?

Menade dessa högtalarna: http://www.fynda.se/...php?prodid=3621

Jämfört med dom du länkade då: http://www.fynda.se/...php?prodid=3330

#148

Postad 03 september 2010 - 14:58

Nigel
  • Nigel
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Frågat förut utan riktigt svar.

Tittat och lyssnat på B&W 685or och gillar dom. Jag har dock lyssnat med HIFI klubbens förstärkare då.
Kommer dom gå att driva med en yamaha rxv-450? https://www.prisjakt...ukt.php?e=14500
Denna kommer uppgraderas så småningom, men funkar den så länge?

#149

Postad 07 september 2010 - 17:52

GalenManet
  • GalenManet
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Heej ellesammans :)

Letar just nu efter nya högtalare, tyvärr med en låg budget; drygt 3000kr. Tänkte ni här på min hembio kunde hjälpa mig med er expertis :):D
Just nu sitter jag och dinglar mellan en mer allsidig högtalare, Dynacoice's M-65 EX (http://www.fynda.se/...php?prodid=3579) och den party inspirerade Proson's Stadium 10 (http://www.fynda.se/...php?prodid=3829)

Ni får självklart komma med bättre alternativ :D

#150

Postad 07 september 2010 - 18:04

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Heej ellesammans :)

Letar just nu efter nya högtalare, tyvärr med en låg budget; drygt 3000kr. Tänkte ni här på min hembio kunde hjälpa mig med er expertis :):D
Just nu sitter jag och dinglar mellan en mer allsidig högtalare, Dynacoice's M-65 EX (http://www.fynda.se/...php?prodid=3579) och den party inspirerade Proson's Stadium 10 (http://www.fynda.se/...php?prodid=3829)

Ni får självklart komma med bättre alternativ :D


Vart ska du använda dom och till vilken slags musik?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.