Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Com Hem + TIVO = sant!

2093 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 juni 2012 - 20:40

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Idag släppte Com Hem nyheten att de knutit ett exklusivt avtal med TiVo.

Com Hem och amerikanska TiVo ingår avtal som ger Com Hem möjligheten att erbjuda TiVos välkända, smarta och användarvänliga, tv-lösningar till Com Hems kunder i Sverige. Det är första gången någonsin som TiVos tjänster även erbjuds via ett IPTV-nät. Det ger Com Hem en unik möjlighet att leverera en enastående tv-upplevelse för praktiskt taget alla typer av rörlig bild på varje typ av plattform.


Com Hem planerar på att starta tjänsten våren 2013!

LÄNK till Pressrelease

Det här kommer bli kanon!

#2

Postad 29 juni 2012 - 08:39

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Har inte så bra koll på TiVo. Efter ha läst pressreleasen så blev jag inte mer klok.
Man har ju hört om TiVo i amerikansk tv i flera år.
Har en känsla av att man kommer bli matad med reklam från ComHem nästa år.
Kul att nån kommer med nått nytt(?).

#3

Postad 29 juni 2012 - 10:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag tolkar det som att det bara gäller deras iptv eller har jag missat ngt. Tycker det är väldigt otydligt vad som krävs.

Redigerat av Unregistereddc471864, 29 juni 2012 - 10:42.


#4

Postad 29 juni 2012 - 14:01

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Tivo kommer fungera på endast koaxnätet och CH kommer erbjuda kunderna en ny plattform för att kunna använda tivo fullt ut. Dvs nya boxar. Låter riktigt grymt!

#5

Postad 01 juli 2012 - 20:11

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Hoppas det inte blir som samarbetet med Canal Digital.

#6

Postad 01 juli 2012 - 20:15

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Detta kan bli intressant. Har en HD-PVR box idag. Det enda jag egentligen saknar är möjligheten att säga åt den att spela in en serie. I dagsläget kan jag bara programmera den att spela in på en viss kanal på en viss tid, och problem uppstår när de byter sändningstid på saker, eller sändningar uteblir. Tror och hoppas att TiVo-boxen hanterar detta mycket smartare.

#7

Postad 03 juli 2012 - 14:25

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Detta kan bli intressant. Har en HD-PVR box idag. Det enda jag egentligen saknar är möjligheten att säga åt den att spela in en serie. I dagsläget kan jag bara programmera den att spela in på en viss kanal på en viss tid, och problem uppstår när de byter sändningstid på saker, eller sändningar uteblir. Tror och hoppas att TiVo-boxen hanterar detta mycket smartare.


Trist att dagens boxar är så dåiga som beskrivs. Det du efterfrågar har vi haft här hemma i 8 år med windows media center.

Sen är frågan hur snabba någon leverantör är med detta med sändningstid etc. Media center får ca 2 veckor i förväg programdaga, och jag tror tivo fungerar likadant. Vet inte hur det är med teletext (alltså text-tv texter) som hämtas från streamen direkt.

Kul i alla fall, trist att de valde Tivo (har provat i USA, är inte imponerad)

/H

#8

Postad 04 juli 2012 - 18:05

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Jag tror det kommer bli helt outstanding. Att kunna styra sitt TV tittande ytterligare är en stor fördel för mig som reser i stort sätt hela tiden.

Att Com Hem breddar och provar nytt är kul och innovativt. Ska bli intressant och se hur svenskarna tar åt sig av tekniken och hur Com Hem väljer att bygga in det i sin plattform.

#9

Postad 29 oktober 2012 - 10:40

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Undrar om det blir samma boxar som i USA? Dom verkar riktigt trevliga med stöd bl.a. för Netflix. http://www.tivo.com/...iere/index.html
Jag tycker det verkar väldigt spännande. Jag kommer få Comhem som kabeltv-leverantör vid årsskiftet efter att haft Tele2 i två år så det kan bara bli bättre oavsett box. Hoppas det inte drar ut på tiden bara.

#10

Postad 15 april 2013 - 12:48

MrEnid
  • MrEnid
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
någon som vet om detta stämmer?

http://2.bp.blogspot...comhem_tivo.jpg

"källa": http://tele2tv.blogs...keteringen.html

#11

Postad 15 april 2013 - 13:22

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

någon som vet om detta stämmer?

http://2.bp.blogspot.com/-Rw-GJR_5QfI/UV_o4DBQLhI/AAAAAAAAGCA/G8r5wUjEFEc/s1600/comhem_tivo.jpg

"källa": http://tele2tv.blogs...keteringen.html

Det är i alla fall den kanalpaketsuppställning som gick ut till en panel ca 20 februari:
https://www.minhembi...dpost&p=3784888
https://www.minhembi...dpost&p=3785146
Om det är den definitiva kanalpaketeringen för TiVo vet väl bara ComHem.

#12

Postad 16 april 2013 - 14:31

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0
Lol, om det där stämmer suger det hästlasagne (vilket det nog gör).
Var är alla HD-kanaler ?

#13

Postad 16 april 2013 - 14:45

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Lol, om det där stämmer suger det hästlasagne (vilket det nog gör).
Var är alla HD-kanaler ?

Det är inte troligt att ComHem skulle avslöja något om kommande HD-lanseringar redan i de förslag till kanalpaket för TiVo som skickades ut till panelen i februari. Syftet var där att i första hand testa av vilka grundabonnemang som kunderna ville ha och vilket pris man var villig att betala. Därför anges bara 15 befintliga HD-kanaler exkl Viasat och C More.
Blir det nya HD-kanaler så kommer man i vanlig ordning att tala om detta några veckor max i förväg.

#14

Postad 30 april 2013 - 08:42

brettcoxx
  • brettcoxx
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Är med som beta-testare och fick hem min box igår. Inte hunnit gå igenom så mkt än, men boxen i sig har jävligt ful design :)

#15

Postad 30 april 2013 - 11:47

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Är med som beta-testare och fick hem min box igår. Inte hunnit gå igenom så mkt än, men boxen i sig har jävligt ful design :)

Kan du meddela oss vilken storlek på hårddisken boxen har?
Hur många tuners?

#16

Postad 30 april 2013 - 19:07

sandish
  • sandish
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har precis pakkat ut min, den ser ut som den här, jätte stor/ful: http://www.theregist..._tv_tivo<br />/

Redigerat av sandish, 03 maj 2013 - 15:25.


#17

Postad 30 april 2013 - 19:43

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Har precis pakkat ut min, den ser ut som den här, jätte stor/ful: http://www.theregist..._media_tv_tivo/

Tre tuners och 1TB hdd. Alltid något.
Finns det redan appar i versionen som nu är ute för beta-test? Vilka isf`?

#18

Postad 30 april 2013 - 20:12

sandish
  • sandish
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Tre tuners och 1TB hdd. Alltid något.
Finns det redan appar i versionen som nu är ute för beta-test? Vilka isf`?


Nope ingen appar än så länge

#19

Postad 30 april 2013 - 20:48

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Nope ingen appar än så länge

Verkar inte som TiVo-boxen i detta skede ska anslutas till bredbandet (som On demand-boxarna).
Betyder det att det inte finns några On demand- och Play-funktioner eller möjlighet att beställa film?
Ska man t ex ha möjlighet att använda appar som YouTube, Spotify och Netflix måste man naturligtvis ha bredbandsanslutning.
Det kanske kommer i senare version.
TiVo-boxen har i alla fall RJ45-anslutning för Ethernet. Någon inbyggd WiFi verkar den dock inte ha vilket naturligtvis hade varit elegant.
ComHem har redan en WiFi-adapter som On demand-boxarna kan använda så det är nog den man tänker ska komma till användning framöver.

#20

Postad 30 april 2013 - 22:02

sandish
  • sandish
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jo jo absolut, det första man gör är att gå online och ladda ner ny software til boxen.

Det finns också en app-kategori (och "köpkontrol") så jag tror du kan se frem til det meste. Men just nu fokusar dom nog bara mest på att få själva boxen att funka :)

Redigerat av sandish, 03 maj 2013 - 15:26.


#21

Postad 01 maj 2013 - 05:49

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jo jo absolut, det första man gör är att gå online och ladda ner ny software til boxen.

Det finns också en app-kategori (och "köpkontrol") så jag tror du kan se frem til det meste. Men just nu fokusar dom nog bara mest på att få själva boxen att funka :)

Spännande.
Jag ser att Virgin Medias version har 14-dagar EPG framåt och 7-dagar On-demand bakåt (sk Catch-up TV). Så visst måste en TiVo-box ha anslutning till bredband/internet för att kunna fungera som annat än en konventionell HDPVR för kabel-tv.
Återkom gärna med observationer. Lanseringen skulle visst vara i slutet av augusti om man anser sig klara då. Bara fyra månader dit med en sommar emellan...

#22

Postad 19 maj 2013 - 02:21

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Jag har gjort en intresse anmälan till comhem, den verkar inte vara bindande, då jag har en PTR box idag sedan flera år så kanske detta är nästa steg? Är ändå lite fundersam om detta är ett stag framåt, känns lite som teknik som blivit omkörd... Men jag kan ha fel :)

#23

Postad 20 maj 2013 - 11:05

DaddyCool
  • DaddyCool
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan använda den som en media center också alltså komma åt filmer och serier man har på hemma servern?

Det skulle vara grymt.

#24

Postad 20 maj 2013 - 12:08

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 1

Någon som vet om man kan använda den som en media center också alltså komma åt filmer och serier man har på hemma servern?
Det skulle vara grymt.

Utan att veta bestämt gör jag bara reflektionen att detta borde vara i strid med ComHems intressen eftersom man säkert vill att abonnenterna ska använda TiVo till de programpaket man köper från ComHem alternativt den streaming man får genom de appar som TiVo utrustas med.
Att TiVo skulle kunna anslutas till en extern källa med material som inte passerat TiVo (och förmodligen krypterats där) verkar, för mig, vara en önskedröm. Så fungerar ingen HDPVR hos ComHem för närvarande.
Dessutom:
Det finns en hel del diskussioner om TiVo i Företagstråden för ComHem på detta forum. Mer info kommer säkert där vad det lider.

#25

Postad 17 augusti 2013 - 17:29

zappee
  • zappee
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Någon som vet om det krävs att man har något digitaltv-abonnemang sedan innan eller räcker grundutbudet via föreningen?

#26

Postad 17 augusti 2013 - 17:41

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Någon som vet om det krävs att man har något digitaltv-abonnemang sedan innan eller räcker grundutbudet via föreningen?

För att få TiVo måste du teckna ett grundabonnemang för TiVo. Priset går från 279 kr/mån för det billigaste till 439 kr/mån för det dyraste. Aktiveringsavgiften är 495 kr. Bindningstiden är från början 24 månader.
Boxen behöver man inte köpa utan den ingår i abonnemanget men är ComHems egendom.
Så här ser abonnemangen ut enligt den information som hittills kommit ut:

TIVO MAX 439:-
SVT1 SVT1 HD SVT2 SVT2 HD SVT 24 TV3 TV4 Kanal 5 TV6 Sjuan TV8 Kanal 9 TV10 TV11 TV4 Sport Axess SVT Kunskapskanalen SVT Barnkanalen TCM BBC Entertainment TNT Comedy Central MTV TLC Travel Channel Discovery channel National Geographic Channel Eurosport Eurosport 2 Eurosport HD TV4 Film Showtime TV4 HD TV3 HD BBC Lifestyle CNN International BBC Knowledge TV4 Fakta TV4 Fakta XL Animal Planet Net Geo Wild Viasat History Viasat Nature/Crime Disney Channel Disney Junior Cartoon Network Nick Jr Nickelodeon Silver Silver HD BBC HD Fashion TV Out TV BBC World News Al Jazeera English History Channel HD Animal Planet HD Discovery HD Discovery Science Discovery World Net Geo Wild HD National Geographic HD Outdoor Channel HD Viasat Explorer Disney XD Boomerang MTV Rocks VH1

TIVO PLUS 339:-
SVT1 SVT1 HD SVT2 SVT2 HD SVT 24 TV3 TV4 Kanal 5 TV6 Sjuan TV8 Kanal 9 TV10 TV11 TV4 Sport Axess SVT Kunskapskanalen SVT Barnkanalen TCM BBC Entertainment TNT Comedy Central MTV TLC Travel Channel Discovery channel National Geographic Channel Eurosport Eurosport 2 Eurosport HD TV4 Film Showtime TV4 HD TV3 HD BBC Lifestyle CNN International BBC Knowledge TV4 Fakta TV4 Fakta XL Animal Planet Net Geo Wild Viasat History Viasat Nature/Crime Disney Channel Disney Junior Cartoon Network Nick Jr Nickelodeon

TIVO Mellan 279:-
SVT1 SVT1 HD SVT2 SVT2 HD SVT 24 TV3 TV4 Kanal 5 TV6 Sjuan TV8 Kanal 9 TV10 TV11 TV4 Sport Axess SVT Kunskapskanalen SVT Barnkanalen TCM BBC Entertainment TNT Comedy Central MTV TLC Travel Channel Discovery channel National Geographic Channel

#27

Postad 18 augusti 2013 - 15:13

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Detta är ju fantastiskt! Nu kan man äntligen få samma funktioner hos ComHem som jag hade på min HTPC redan för mer än 5 år sedan. Och som jänkarna haft iaf i ett par års tid. Men med ComHem mått är det väl ändå snabbare än väntat :)

#28

Postad 19 augusti 2013 - 09:30

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Jag har gjort en intresse anmälan till comhem, den verkar inte vara bindande, då jag har en PTR box idag sedan flera år så kanske detta är nästa steg? Är ändå lite fundersam om detta är ett stag framåt, känns lite som teknik som blivit omkörd... Men jag kan ha fel :)


Om du är en HTPC-entusiast så blev denna teknik omkörd för många år sen, men för Svensson är det säkerligen som julafton. Windows Media Center hade samma funktionalitet för 8 år sen t.ex. men blev aldrig en kommersiell produkt.

/S

#29

Postad 19 augusti 2013 - 10:16

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Om ni vill följa ComHem och TiVo-satsningen så kommer det löpande rapporter i ComHems företagstråd:
https://www.minhembi...howtopic=267747
I bästa fall får vi där t o m svar från någon på ComHems Kundservice. :)

#30

Postad 19 augusti 2013 - 10:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ockerpris

#31

Postad 19 augusti 2013 - 10:37

aegero
  • aegero
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jag har haft Samsung 850 digitalbox ett antal år. Nu har jag accepterat erbjudande om att övergå till TiVo. Boxen har inte anlänt ännu men följande gäller för mig.

Jag får kanalutbudet Maxi i 3 månader för 279 kr. Därefter övergår abonnemanget till Mellan för samma kostnad och löper totalt i 24 månader.
Boxen lånar jag av Comhem men jag betalar en "aktiveringsavgift" på 499 kr.
Boxen har inbyggt abonnemangskort men det nuvarande annulleras då, så jag kan inte använda det parallellt.

Just nu har jag störningar i form av intermittent signalbortfall, oftast för Kanal 7. Om man har programmerat en inspelning dyker det upp ett irriterande meddelande på skärmen, oavsett vilken kanal man tittar på: "Conax - ingen åtkomst". Enda sättet att släcka meddelandet är att avsluta den pågående inspelningen av Kanal 7! Enligt supporten på Comhem kan det hänga samman med att mitt kort inte är avsett för Maxipaketet med HD-kanaler. Vi får se.
Om man låter inspelningen fortsätta, trots signalbortfallet, och tittar efteråt så fryser bilden där signalen försvann medan boxen snabbspolar fram till där signalen kommer åter. Första gången var det 20 minuter som var borta! Andra gånger kan det vara betydligt kortare bortfall men det tycks drabba alla kanaler, även SVT1 och SVT2.

Jag hoppas verkligen att felet försvinner när jag kopplar in TiVo-boxen. Den lär ska skickas ut tisdag 20/8.

#32

Postad 19 augusti 2013 - 10:49

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Ockerpris

Inte jämfört med ComHems vanliga priser.
Ett XL-paket tillsammans med HD-paket och krypteringsavgift (motsvarar Tivo Max) kostar 537 kr/mån.
Det man kan ha synpunkter på när det gäller TiVo är bindningstiden på 24 månader. 24 x 439 kr är faktiskt hela 10536 kr och lägger man på 495 kr aktiveringsavgift blir man direkt skyldig ComHem 11031 kr så fort man beställer TiVo Max!

#33

Postad 19 augusti 2013 - 11:38

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Borde inte denna tråd flyttas till TV-apparater - Digitalboxar ?
Har varit sugen på att starta en tråd där, men eftersom denna redan finns...

#34

Postad 19 augusti 2013 - 13:37

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Om du är en HTPC-entusiast så blev denna teknik omkörd för många år sen, men för Svensson är det säkerligen som julafton. Windows Media Center hade samma funktionalitet för 8 år sen t.ex. men blev aldrig en kommersiell produkt.

/S


Personligen har jag i princip givit upp HTPC numera också, eller rättare sagt, att ta in "TV sändningar" i den och sen hålla på att spela in en massa lokalt. Tidigare hade jag 4 mottagare och 5TB disk och betalade en massa pengar till ComHem för att få en i många fall usel kvalité + att ComHem gjorde allt dom kunde för att förstöra för alla som inte körde deras boxar. Nu har jag inte ens haft antennkabeln inkopplad i HTPC:n sen i maj och fortfarande har jag inte saknat någonting som jag inte får via olika nätbaserade tjänster, och jag får se vad jag vill, när jag vill, utan att behöva hålla på och lagra en massa media lokalt heller.

Nu är detta en tråd om ComHem Tivo och jag ska inte hålla på och gnälla om annat för er som verkligen vill ha det. Mmen vill bara tipsa om att det finns alternativ till att ge bort ännu mer pengar till till ett företag som i min mening gjort mer än något annat för att i åratal lura kunder att betala överpriser för undermåliga produkter, och på alla sätt och vis försökt blockera tekniska framsteg. Nu ska jag sluta gnälla :)

#35

Postad 19 augusti 2013 - 14:05

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

.........
Nu är detta en tråd om ComHem Tivo och jag ska inte hålla på och gnälla om annat för er som verkligen vill ha det. Mmen vill bara tipsa om att det finns alternativ till att ge bort ännu mer pengar till till ett företag som i min mening gjort mer än något annat för att i åratal lura kunder att betala överpriser för undermåliga produkter, och på alla sätt och vis försökt blockera tekniska framsteg. Nu ska jag sluta gnälla :)

Om man är villig att betala ungefär den månadsslant som ComHem vill ha för ett komplett utbud kan man naturligtvis nu för tiden hitta alternativ. Även om man inte har möjlighet att rigga upp en parabol.
T ex om man plockar ihop Viaplay-boxen, Boxer, C Sports, HBO, Filmnet och Netflix har man för så där 1500 kr/mån ganska mycket att slå ihjäl tiden med.
Fast då kan man naturligtvis inte som med TiVo få lådan att leta upp alla filmer med Julia Roberts och spela in dem när de sänds under tiden man är utomlands på semester och vilar ögonen från tv-skärmen!

#36

Postad 19 augusti 2013 - 21:12

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Om man är villig att betala ungefär den månadsslant som ComHem vill ha för ett komplett utbud kan man naturligtvis nu för tiden hitta alternativ. Även om man inte har möjlighet att rigga upp en parabol.
T ex om man plockar ihop Viaplay-boxen, Boxer, C Sports, HBO, Filmnet och Netflix har man för så där 1500 kr/mån ganska mycket att slå ihjäl tiden med.
Fast då kan man naturligtvis inte som med TiVo få lådan att leta upp alla filmer med Julia Roberts och spela in dem när de sänds under tiden man är utomlands på semester och vilar ögonen från tv-skärmen!


Tja, 1500 spänn vet jag inte:

CSports - ca 350 kr / månad beroende på abonnemang (på tok för dyrt iof i förhållande till kvalité och innehåll)
ViaPlay - ca 200 kr (verkar vara lite olika priser beroende på om man är ny eller gammal kund)
NetFlix - 80 kr / månad
Vudu m.fl - enstaka styckköp av aktuella biofilmer om man har tid över eller vill se det absolut senaste

och så kanske nån HBO eller CMore om man nu vill ha ännu mer innehåll, beror ju lite på hur mkt man kollar på. Gissar att den som kanske går all in på serier & film kanske inte behöer all sport och vice versa. Och varför ska man spela in alla filmer med Julia Roberts, eller snarare de som råkar sändas, när man lika väl kan söka upp dem och trycka på play när helst man känner för att se nån i de nätbaserade tjänsterna. Och dessutom slippa reklamen.

Men visst, en Windows baserad HTPC kanske kan vara lite bökig för många användare än idag, men det finns ju enklare "färdigbyggda" alternativ, dessutom börjar väl en del SmartTV plattformar bli rätt hyfsade numera, den på min nya Samsung TV är nog den bästa SmartTV jag sett, även om det inte är nåt jag lär använda själv.

Men som sagt, jag har föraktat ComHem som företag i många år nu, så ha gärna det i åtanke när ni läser ovanstående :)

Redigerat av Unregistered1413, 19 augusti 2013 - 21:14.


#37

Postad 21 augusti 2013 - 16:20

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Jag läste nyss om lite ny hårdvara till Tivo i USA som verkar intressant, antagligen har detta inget med Sverige att göra men man kan ju hoppas OM man tänker skaffa Tivo när det kommer hit.

The dream of watching whatever we want, wherever we want, just got one step closer with the new "Roamio" DVR platform from TiVo. Also known as the Series 5, the Roamio family includes a revamped user interface, up to six tuners and 3TB of storage. That's certainly enough space and tuners to record almost anything you might want, save for maybe the 4K director's cuts of Lord of the Rings. Perhaps more exciting, though, is the addition of out-of-home streaming.


http://www.engadget....s-series-5-dvr/


och så denna

http://www.engadget....io-plus-review/

#38

Postad 21 augusti 2013 - 16:25

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Såg några avsnitt av komediserien King of Queens från 2002 förut. I ett avsnitt hade en köpt en "Tivo"

Trodde det inte var så gammalt men Sverige är efter i det mesta när det gäller teknik.

/Fredrik

#39

Postad 21 augusti 2013 - 16:47

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Såg några avsnitt av komediserien King of Queens från 2002 förut. I ett avsnitt hade en köpt en "Tivo"
Trodde det inte var så gammalt men Sverige är efter i det mesta när det gäller teknik.
/Fredrik

TiVo har funnits i USA sedan 1999. Man startade i San Francisco-området (Bay Area/Silicon valley) där teknikintresset naturligtvis var stort redan då.
ComHem baserar sin TiVo-lösning på brittiska Virgin medias TiVo.
Idag skulle man väl kunna säga att TiVo inte är särskilt revolutionerande längre eftersom det mesta av tekniken nu finns i on demand-boxar och PVR.

#40

Postad 21 augusti 2013 - 17:21

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Har comhem samma typ av playfunktion med TV1000 och cmore som telia?

#41

Postad 21 augusti 2013 - 18:27

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Har comhem samma typ av playfunktion med TV1000 och cmore som telia?

TV1000 har gått i graven. Nu ersatt av Viasat Film.
Har du abonnemang på Viasat hos ComHem och on demand-box ingår play-funktion för program och film. (Play-funktionen för att kunna se program kostar iofs 10 kr/mån).
Du har dock f n inte tillgång till Viaplay genom ditt abonnemang hos ComHem. Hoppas det kan komma.
C More har också play-funktion och film i ComHems on demand-box som ingår om du har tillvalspaket från C More.
Du har också tillgång till C More Play om du har C More via ComHem så du kan se film och sport på dator, mobil eller läsplatta.

#42

Postad 21 augusti 2013 - 21:43

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

TV1000 har gått i graven. Nu ersatt av Viasat Film.
Har du abonnemang på Viasat hos ComHem och on demand-box ingår play-funktion för program och film. (Play-funktionen för att kunna se program kostar iofs 10 kr/mån).
Du har dock f n inte tillgång till Viaplay genom ditt abonnemang hos ComHem. Hoppas det kan komma.
C More har också play-funktion och film i ComHems on demand-box som ingår om du har tillvalspaket från C More.
Du har också tillgång till C More Play om du har C More via ComHem så du kan se film och sport på dator, mobil eller läsplatta.


Haha fan inte vant mig med viasat film än :)

För att jag ska ha rätt till viaplay måste jag ha rätt paket, jag har bara rätt till 2/3 än så länge

Med comhem kan jag alltså gå in på tex olika kategorier och välja 100 talet filmer? Det som suger med comhem är att jag måste bo i ett "comhem hus"

Redigerat av Ironse, 21 augusti 2013 - 21:43.


#43

Postad 22 augusti 2013 - 11:17

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Är det någon som säkert vet OM boxen/tjänsten kommer kunna hålla kopp på om ett program "glider" i tablån? tex svt är ju rätt bra på att verkligen hålla tiderna men andra kanaler är klart sämre tex TV3, om ett program man har inställt att spela in tex kl 2100 och det pga en sporthändelse börjar 2104 klarar boxen helt säkert av detta? dvs förskjutningen/glidningen?
Som det är idag för mig har jag en inspelningsmarginal i min Samsung PTR box så att den tar 5 eller 10 min innan programmet startar och efter, skulle vilja slippa detta.

#44

Postad 22 augusti 2013 - 11:29

JaniOnRog
  • JaniOnRog
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Är det någon som säkert vet OM boxen/tjänsten kommer kunna hålla kopp på om ett program "glider" i tablån? tex svt är ju rätt bra på att verkligen hålla tiderna men andra kanaler är klart sämre tex TV3, om ett program man har inställt att spela in tex kl 2100 och det pga en sporthändelse börjar 2104 klarar boxen helt säkert av detta? dvs förskjutningen/glidningen?
Som det är idag för mig har jag en inspelningsmarginal i min Samsung PTR box så att den tar 5 eller 10 min innan programmet startar och efter, skulle vilja slippa detta.


TiVo boxarna har ju bara precis börjat komma ut med den programvaran för Com Hem, så inte många kan nog svara på dessa frågor riktigt ännu. Man får helt enkelt testa och se. Våran box kommer denna veckan och jag ska se till att uppdatera denna tråd med information så snart som jag börjar använda den och har något att komma med.

#45

Postad 22 augusti 2013 - 11:31

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Är det någon som säkert vet OM boxen/tjänsten kommer kunna hålla kopp på om ett program "glider" i tablån? tex svt är ju rätt bra på att verkligen hålla tiderna men andra kanaler är klart sämre tex TV3, om ett program man har inställt att spela in tex kl 2100 och det pga en sporthändelse börjar 2104 klarar boxen helt säkert av detta? dvs förskjutningen/glidningen?
Som det är idag för mig har jag en inspelningsmarginal i min Samsung PTR box så att den tar 5 eller 10 min innan programmet startar och efter, skulle vilja slippa detta.

Serieinspelning ska kunna spela in avsnitt av serier även om sändningstiden ändras i förhållande till tablån i EPG.
Vad som krävs för att använda serieinspelning vet jag inte - t ex om program som Idol eller Min sanning ska kunna programmeras som serier.

#46

Postad 24 augusti 2013 - 07:32

Tobbeboys
  • Tobbeboys
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan beställa extra kanaler till tivo utöver grundabonemang och vad det i så fall kostar ?

#47

Postad 24 augusti 2013 - 08:35

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kan beställa extra kanaler till tivo utöver grundabonemang och vad det i så fall kostar ?

ComHems kundtjänst har hand om allt som har med abonnemang att göra. Varför tänkte du inte på det?
Tel nr dit 90 222 alt. 0771-55 00 00
Allmänna Kundservicefrågor, abonnemangsfrågor och teknisk support
Vardagar 8-21
Lördag och övriga helgdagar 9-18

#48

Postad 31 augusti 2013 - 11:17

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Är det någon som säkert vet OM boxen/tjänsten kommer kunna hålla kopp på om ett program "glider" i tablån? tex svt är ju rätt bra på att verkligen hålla tiderna men andra kanaler är klart sämre tex TV3, om ett program man har inställt att spela in tex kl 2100 och det pga en sporthändelse börjar 2104 klarar boxen helt säkert av detta? dvs förskjutningen/glidningen?
Som det är idag för mig har jag en inspelningsmarginal i min Samsung PTR box så att den tar 5 eller 10 min innan programmet startar och efter, skulle vilja slippa detta.


Ännu ett problem man slipper om man skippar ComHem/vanlig tv och kör streaming (iaf förutsatt att det finns arkiv/reprisfunktion) :)

Antar att för det ska funka så krävs väl nån slags signal/information från tvkanalen själv som kan tala om vad som är vad gällande program, typ en förlängning i fotboll eller liknande. Vet inte om varje program kanske redan idag har nån unik ID som hjälper till här?

#49

Postad 31 augusti 2013 - 22:02

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Ännu ett problem man slipper om man skippar ComHem/vanlig tv och kör streaming (iaf förutsatt att det finns arkiv/reprisfunktion) :)

Antar att för det ska funka så krävs väl nån slags signal/information från tvkanalen själv som kan tala om vad som är vad gällande program, typ en förlängning i fotboll eller liknande. Vet inte om varje program kanske redan idag har nån unik ID som hjälper till här?


Till viss del håller jag med dig, men utifrån mitt perspektiv så ser jag en hel del på SVT 1+2 och Kunskapskanalen och där kommer begränsningarna in, allt jag vill se visas inte på svt play och om det visas så bara drygt 30 dagar och då är man tillbaka i att man måste planera och inte kan se saker när du vill.
Jag skulle säga att för mig står Netflix, HBO Nordic och Viaplay för 50% av det jag ser, resten är andra kanaler som är svårare att streama.

#50

Postad 02 september 2013 - 07:53

stgre
  • stgre
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Jag väntar på leverans av min Tivo box.
Under tiden tänkte jag lägga in den i min Logitech fjärrkontroll.
Är det någon som vet vad det är för märke och modell?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.