Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525

168 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 december 2006 - 12:43

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Många här på forumet undrar hur de ska styra sina fjärrströmbrytare med sin vanliga multifjärrkontroll. Efter att ha hört om folk som lyckats och folk som misslyckats bestämde jag mig för att göra ett försök att styra mina Nexa fjärrströmbrytare med min Harmony 525.
Det går alldeles säkert att använda sig av alla möjliga Harmonymodeller och säkert andra multifjärrkontroller, men det har jag ingen möjlighet att testa så jag kan inte garantera något.

Införskaffade ett paket med fjärrströmbrytare.
Köpte ett RF-batteri, det vill säga ett uppladdningsbart batteri som fångar upp IR-signalerna fjärren sänder ut och omvandlar den till RF-signal.

daniel-p här på forumet har tagit fram de IR-koder i hexformat som behövs för att få "batteriet" att skicka rätt RF-signal.

Eftersom Logitech inte vill ha en massa onödiga devices i sin databas går det inte att hitta en färdig konfiguration att lägga in i fjärren. Det man får göra är att från förstasidan som kommer upp i Remote Center trycka på felsökning längs upp, välja "inget av ovanstående" två gånger och sedan välja "Kontakta kundtjänst via e-post". Där klistrar man in alla hexkoderna och ber supporten att lägga till koderna i en "Nexa light controller". Efter några dagar har koderna lagts in och det är bara att uppdatera fjärren med den nya konfigurationen. Vips så har man en multifjärr som styr hela hembion och hela belysningen till bion ;)

För att få fram önskade HEX-koder använd generatorn som daniel-p har gjort. Där kan man få fram alla tillgängliga koder som fungerar med Nexabrytarna.

[edit]Rensade bort koderna ur mitt inlägg och hänvisade till generatorn[/edit]

Redigerat av Unregistered3bf8f5bc, 14 december 2006 - 12:42.


#2

Postad 12 december 2006 - 12:53

manwhore
  • manwhore
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Känns som om jag måste köpa en Harmony nu och några Nexa-brytare ;)

Men vart köper man? Har kollat runt och sätt otaliga fabrikat, men inte Nexa.

#3

Postad 12 december 2006 - 12:58

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Jag köpte mina brytare hos Jula. 169:- för 2st on/off brytare + 1st dimmerbrytare. Finns också hos Elkedjan, Coop och K-rauta.

Kolla http://www.nexa.se/AF.htm för en utförligare lista.

#4

Postad 13 december 2006 - 00:14

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Och om man behöver lite fler koder så har jag slängt ihop ett excel-ark som ger alla tänkbara koder.

/d

Bifogad fil(er)



#5

Postad 13 december 2006 - 21:16

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Får inte generatorn att fungera. Det går inte att uppdatera länkarna som den behöver.

#6

Postad 13 december 2006 - 22:55

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0

Får inte generatorn att fungera. Det går inte att uppdatera länkarna som den behöver.

<{POST_SNAPBACK}>


Det kan vara så att du måste lägga till "Analysis ToolPak". Sedan är det gjort i excel2003, vet inte om det ställer till problem för tidigare varianter.

#7

Postad 14 december 2006 - 12:38

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Man får tacka för generatorn. Funkade fint när man la till Analysis ToolPak VBA.

#8

Postad 17 december 2006 - 20:05

krambriw
  • krambriw
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Hej Geggan, kan du inte lägga upp din harmony 525 config-fil här sa kan jag testa den med mina nexa brytare. Jag hoppas du vet hur du skapar en config-fil via web-läsaren när du är inne pa ditt harmony konto.

mvh

#9

Postad 17 december 2006 - 23:06

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Laddar upp min config, hoppas att jag gjort rätt med filen.

B1-B4, C1-C4 och D1-D4 finns inlagt, supporten lyckades inte lägga in A-koderna på första försöket.

Bifogad fil(er)



#10

Postad 18 december 2006 - 09:01

krambriw
  • krambriw
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Tack Geggan, det fungerar perfekt!

Jag tänkte använda din konfig i min ena 525 som "transport" och sedan använda learn i min andra 525 för att tanka över nexa koderna till den remote konfigurationen som har mina övriga apparater inlagda.

Testade med min gamla videosändare (Thomson) men den verkar inte konvertera till rf sa att nexa förstar. Skall skaffa ett rf-batteri eller en pyramid

OBS till alla som försöker, uppdatera först pc programvaran till 7.2.0 först eftersom filen är kompatibel med denna version.

mvh & tack!!!

#11

Postad 19 december 2006 - 08:33

krambriw
  • krambriw
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Så då fungerar det som jag önskar;

Skaffade en pyramid från teknikmagasinet, den verkar ju ha en fantastisk räckvidd och även ta ir från 525 ur alla möjliga och omöjliga vinklar och vrår.

Använde två 525 som jag sa ovan. I den ena la jag in Geggans konfig och i den andra hade min personliga konfig där jag la till en NEXA light controller som device. Körde sedan learn mode mellan dessa för de NEXA adresser som jag behövde.

Fungerade direkt, klockrent!!!

mvh

#12

Postad 26 december 2006 - 23:40

Unregistered67fa056e
  • Unregistered67fa056e
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0
Ah, funkade bra här också! Ska nog ta och fixa en infraröd transmitter och koppla till datorn och sen köra HEX koderna från excel arket ovan genom winlirc och lära kontrollen direkt.

Nu fick jag köra in HEX filen temporärt i 525:an och sedan lära min Yamaha kontroll några av/på funktioner och sedan lära 525:an dessa i min vanliga setup. Lite drygt, men det var mest som ett proof of concept för mig själv till att börja med :-)

- mvh Hedman

#13

Postad 26 december 2006 - 23:57

Unregistered41070
  • Unregistered41070
  • Forumräv

  • 783 inlägg
  • 0
Ingen som kan lägga ut en ren hex fil som jag kan prova i min Philips Pront? :(

Edit: Ursäkta mig, var lite för snabb och fråga :D
Gjorde en sökning och hittade givetvis svar på min fråga här:
https://www.minhembi...howtopic=118177

BTW... Det funkar klockrent med en IR förlängare!

Redigerat av Unregistered41070, 27 december 2006 - 00:08.


#14

Postad 22 februari 2007 - 22:19

wwwclaes
  • wwwclaes
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Nu har även jag handlat och det blev Nexas SYC-serie + relativt nyinkomna Powermid XL pyramider från Clas Ohlson (ser onekligen bättre och billigare ut än de jag såg på TeknikMagasinet). Men jag har dock haft problem med att lägga in Nexa-koderna i min Harmony 525. Jag hade hoppats att någon av de redan upplagda Nexa-device som finns nedladdningsbara från Logitech skulle fungera, men av de jag testat verkar alla tomma? Åtminstone är min Device-ruta på fjärrkontrollen konstant blank när jag väljer ett sådant Device.

Om jag inte kan ladda ned en passande Device, när jag mailar Logitech om att lägga in koder är då InterTechno-koderna från HTML-filen att föredra? Hur väljer jag vad resp kod ska tillhöra för resp knapp, el har någon ett enklare förslag på hur jag ska göra? Lite trassligt det här, men vad gör man inte för att slippa resa sig ur soffan ;-)

Tillägg: Av någon outgrundlig anledning hade jag missat att läsa det första inlägget i den här tråden ordentligt. Excel-filen strulade inledningsvis, men efter att ha lagt till Analysis ToolPak - paketen under "Tools / Add-Ins" och bläddrat mig fram till filen ATPVBAEN.XLA som rapporterades som saknad när jag laddade Excel-filen så har jag nu en fungerande Nexa-generator. Nästa steg blir att maila Logitech.

Redigerat av wwwclaes, 23 februari 2007 - 15:56.


#15

Postad 16 april 2007 - 21:18

st0rm
  • st0rm
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Undrar om du kommit någon vart med detta??

Om jag inte kan ladda ned en passande Device, när jag mailar Logitech om att lägga in koder är då InterTechno-koderna från HTML-filen att föredra?

Tänkte handla mig en pyramid så jag kan styra belysningen lättare än att använda mig av z-wave produkterna, e troligen lite pill då jag vill använda mig av både min 895;a å 1000 om jag förstod supporten korrekt nämligen :)

#16

Postad 16 april 2007 - 22:14

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Bara för att klargöra saker och ting.
De koder som mitt excel-ark genererar är precis samma protokoll som intertechno-koderna.
Skillnaden är att excelarkskoderna är lite justerade map bärfrekvens samt tiderna på 1:a resp. 0:a.
Orsaken att jag tog fram dessa koder från första början var att de fungerade något bättre för vissa, i samband med pyramid...
Använd de som funkar bäst för er!

/daniel

#17

Postad 24 juli 2007 - 11:56

felldin
  • felldin
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Går det att använda Logitech Harmony 895 istället och på så sätt slippa det där "batteriet" som skapar radiosignalen? För Logitech Harmony 895 har ju radiosändare inbyggd. Någon som vet om den är kompatibel med nexa?

#18

Postad 24 juli 2007 - 19:06

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Har ingen 895 själv så rätta mig om jag har fel.

Z-wave tekniken som finns i Harmony 895 och övriga Logitechkontroller med inbyggd RF är inte kompatibel med "vanliga" RF-signaler som finns i NEXAs fjärrströmbrytare.

#19

Postad 09 augusti 2007 - 12:59

ViktorCollin
  • ViktorCollin
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej..

Jag funderar på var kan jag få tag på detta RF-batteri länken ovan fungerar inte..
Fungerar dimmer funktionen som önskat eller försekommer visa problem..

Viktor Collin

#20

Postad 12 augusti 2007 - 09:37

alpha
  • alpha
  • Mega!

  • 1 302 inlägg
  • 0
Jag införskaffade nyligen en Harmony 885, och min förhoppning är att även kunna styra Nexa SYC-strömbrytarna med denna fjärrkontroll, via Clas Ohlson pyramiderna.

Är det någon som vet hur snabbt Logitech brukar svara på förfrågningar via E-mail? Jag skickade in de koderna som fanns i Excel-dokumentet i onsdags, och bad att få dem inlaggda. Jag är fortfarande lite nybörjare på det här området, men jag har inte fått någon mail-respons eller sett att det har dykt upp någon ny enhet i Harmony-programvaran.

Jag testade att lägga in enheten Nexa CMR-1000 (fanns i produktdatabasen) i fjärrkontrollen, för den tycks styras på exakt samma sätt som övriga Nexa-produkter. Det fungerade dessvärre inte.

Vidare så testade jag konfigurationsfilen för Harmony 525 som också fanns i den här tråden, men den verkar inte vara kompatibel med 885.

Tack för en bra tråd i alla fall :)

Redigerat av alpha, 12 augusti 2007 - 09:45.


#21

Postad 17 augusti 2007 - 13:15

Dave-88
  • Dave-88
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej, jag är ganska ny innom detta med. Om jag har förstått det rätt så kan jag välja att antingen inhandla ett rf-batteri eller de här pyramiderna.
Och en sak till, jag förstår inte riktigt hur rf-batteriet kan fånga upp ir signaler från kontrollen.

/Dave

#22

Postad 20 augusti 2007 - 11:38

krambriw
  • krambriw
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Ja, man kan antingen välja rf-batteri eller en pyramid lösning. Jag har bara testat pyramid och jag har svart att tänka mig att rf-batteriet skulle ha bättre täcking/räckvidd än pyramiden...

Man mäter tydligen strömuttaget ur batterierna när ir sänds och detta används för att modulera rf signalen som ocksa sänds. Verkar ga at rätt mycket effekt eftersom de sänds parallelt eller...

Visst, laddare medföljer men ända....

mvh

#23

Postad 22 augusti 2007 - 06:07

Unregistered32d4c9fc
  • Unregistered32d4c9fc
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej
Jag har en Harmony 1000. Har någon lyckats få de koder som finns beskrivna med pyramid för att styra Nexa kontroller i denna fjärr? Om så hur gick det till?
Lennart

#24

Postad 30 augusti 2007 - 16:26

Dave-88
  • Dave-88
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har inte köpt pyramiden än, jag har fastnat på dom koderna som jag laddade ner av daniel P.
Min excel fungerar inte som den ska verkar det som. Jag kan inte se alla koder, något som inte stämmer.

#25

Postad 31 augusti 2007 - 07:42

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0

Jag har inte köpt pyramiden än, jag har fastnat på dom koderna som jag laddade ner av daniel P.
Min excel fungerar inte som den ska verkar det som. Jag kan inte se alla koder, något som inte stämmer.

<{POST_SNAPBACK}>


Lägg till "Analysis ToolPak VBA" i excel så fungerar det nog bättre!

/d

#26

Postad 15 september 2007 - 16:10

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Hej Geggan, kan du inte lägga upp din harmony 525 config-fil här sa kan jag testa den med mina nexa brytare. Jag hoppas du vet hur du skapar en config-fil via web-läsaren när du är inne pa ditt harmony konto.

mvh

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har nu köpt en Nexa och laddat ner din fil. Var hamnar filen? Trodde den skulle hamna i mitt Harmonyprogram! Hur gör jag?

#27

Postad 15 september 2007 - 16:22

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Hej Geggan, kan du inte lägga upp din harmony 525 config-fil här sa kan jag testa den med mina nexa brytare. Jag hoppas du vet hur du skapar en config-fil via web-läsaren när du är inne pa ditt harmony konto.

mvh

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har nu köpt en Nexa och laddat ner din fil. Var hamnar filen? Trodde den skulle hamna i mitt Harmonyprogram! Hur gör jag?

<{POST_SNAPBACK}>



Spara ner filen på skrivbordet och dubbelklicka på den så ska Harmony-programmet starta automatiskt och lägger in filen.
Kom ihåg att detta bara är en testfil och du kommer få in mina andra enheter i fjärren och dina enheter kommer försvinna. För att återställa din fjärr för du bara en uppdatering av fjärren från Harmony-programmet.

#28

Postad 16 september 2007 - 12:05

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Hej Geggan, kan du inte lägga upp din harmony 525 config-fil här sa kan jag testa den med mina nexa brytare. Jag hoppas du vet hur du skapar en config-fil via web-läsaren när du är inne pa ditt harmony konto.

mvh

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har nu köpt en Nexa och laddat ner din fil. Var hamnar filen? Trodde den skulle hamna i mitt Harmonyprogram! Hur gör jag?

<{POST_SNAPBACK}>



Spara ner filen på skrivbordet och dubbelklicka på den så ska Harmony-programmet starta automatiskt och lägger in filen.
Kom ihåg att detta bara är en testfil och du kommer få in mina andra enheter i fjärren och dina enheter kommer försvinna. För att återställa din fjärr för du bara en uppdatering av fjärren från Harmony-programmet.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jag försökt använda din fil för att lägga in koderna. Tyvärr får jag ett felmeddelande där det står att det inte är samma programversion och att uppgifterna därför inte skickades. Har funderat på att mejla supporten. De kanske har filerna och kan kanske mejla dem?

#29

Postad 16 september 2007 - 12:12

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Observera att min fil som jag lagt upp bara är för att testa om det fungerar.

För att få in Nexa-koderna i din konfiguration måste du kontakta Harmonysupporten och be dom lägga in koderna som du får fram ur excelgeneratorn i din fjärr.

#30

Postad 16 september 2007 - 12:21

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Observera att min fil som jag lagt upp bara är för att testa om det fungerar.

För att få in Nexa-koderna i din konfiguration måste du kontakta Harmonysupporten och be dom lägga in koderna som du får fram ur excelgeneratorn i din fjärr.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag förstår. Tyvärr fungerar inte nexageneratorn i mitt excel 2007. Kanske måste jag installera en gammal version av excel. Har även provat att lagt in tillägget men det hjälper inte.

#31

Postad 16 september 2007 - 12:50

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Observera att min fil som jag lagt upp bara är för att testa om det fungerar.

För att få in Nexa-koderna i din konfiguration måste du kontakta Harmonysupporten och be dom lägga in koderna som du får fram ur excelgeneratorn i din fjärr.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag förstår. Tyvärr fungerar inte nexageneratorn i mitt excel 2007. Kanske måste jag installera en gammal version av excel. Har även provat att lagt in tillägget men det hjälper inte.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jag lagt in analysis men det fungerar ändå inte varken på excel 2003 eller 2007. Ska man använda någon annan funktion i excel eller kommer generatorn upp med automatik?

#32

Postad 17 september 2007 - 19:29

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Ni som varit i kontakt med kundsupporten hos Logitech: Hur många koder har ni fått inlagda?
Jag har mejlat supporten ang inläggning av koder men har inte fått något svar.

#33

Postad 17 september 2007 - 19:47

Rolandsson
  • Rolandsson
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Känns som om jag måste köpa en Harmony nu och några Nexa-brytare <_<

Men vart köper man? Har kollat runt och sätt otaliga fabrikat, men inte Nexa.

<{POST_SNAPBACK}>


Kör med Rustas Proove som har samma koder som Nexa.

Styr med en Harmony 885 och det funkar bra hittills.

#34

Postad 17 september 2007 - 20:43

sylen
  • sylen
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
någon som har provat å styra nexa med harmoni 1000

#35

Postad 02 oktober 2007 - 17:08

DigitalLF
  • DigitalLF
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
går det att styra LCMR-300 med en Harmony 525 med rf batteri?

#36

Postad 04 oktober 2007 - 15:38

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Jag ska inte svära på att det fungerar men eftersom det står i beskrivningen att den kan lära sig koder och går att styra med alla olika typer av Nexa-fjärrkontroller skulle jag med 99,9% säkerhet säga att det fungerar.

#37

Postad 08 oktober 2007 - 18:59

tartkennet
  • tartkennet
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Mors,

Skulle bara höra om det bara funkar med Nexa i detta fallet? Eller funkar det även med Proove som kan inhandlas från Rusta?

#38

Postad 18 oktober 2007 - 19:41

Inzane4ever
  • Inzane4ever
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Okej, för oss lite mer newbie inom de här me multifjärr osv osv osv då..

Om man införskaffar i en logitech harmony 525 eller har en och sedan även införskaffar eller äger ett nexa paket, så kan man alltså införskaffa i, antingen en pyramid eller ett RF-batteri och en IrDa modul till datorn, och sen fixa fram rätt koder via dessa innan upplagda generatorer osv osv till nexat och sedan via IrDan lära kontrollen dessa koder?

Och kontentan av detta blir att man kan slänga ( lägga i nått skåp å glömma ) nexa kontrollen också?

eller är ja ute å cyklar helt å hållet? eller bara lite?

Mvh

#39

Postad 19 oktober 2007 - 17:25

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Du behöver inte införskaffa en IR-modul till datorn, det räcker att maila koderna till Logitech och be dem lägga in allt i din konfiguration. Hela konfigureringen av fjärren är webbaseard så Logitech kan komma åt just din fjärrconfig.

#40

Postad 20 oktober 2007 - 09:29

Unregistered1d56c791
  • Unregistered1d56c791
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Du behöver inte införskaffa en IR-modul till datorn, det räcker att maila koderna till Logitech och be dem lägga in allt i din konfiguration. Hela konfigureringen av fjärren är webbaseard så Logitech kan komma åt just din fjärrconfig.

<{POST_SNAPBACK}>



asså jag e hjärndöd....
skickade iväg ett antal utav dessa hex koder som man fick fram ur generatorn typ den här
A1&#58;off
0000 006D 0000 0019 000E 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0026 000E 0026 000E 0026 000E 0026 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0026 000E 0027 000D 0026 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 0028 000D 000D 0028 0027 000D 000D 0028 000D 0027 000D 01AB
skrev sen i mailet att jag behövde hjälp med att få in dessa koder i min fjärr (1000), men vad har jag gjort fel?

verkar som om inte LT-supp riktigt har greppat vad jag menar...

ni andra som fått in era koder etc, vad bad ni dom att göra, och hur?

termos

Redigerat av Unregistered1d56c791, 20 oktober 2007 - 09:30.


#41

Postad 21 oktober 2007 - 16:52

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Detta är mitt mail till Harmony-supporten:


Hej,
jag vill ha följande koder inlagda i min fjärrkontroll som en Light Controller:

A1-ON:
0000 006D 0000 0019 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 000D 0027 0027 000D 000D 0027 0027 000D 000D 0027 0027 000D 000D 01AB

osv.........


Det enda jag kan tänka mig är att du inte nämnt vad det är för typ av enhet du vill ha styrt och att de inte vet om de ska lägga koderna i en befintlig enhet eller skapa en ny.

Redigerat av Unregistered3bf8f5bc, 21 oktober 2007 - 16:53.


#42

Postad 28 oktober 2007 - 12:48

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

  • 921 inlägg
  • 0
En idé: borde man inte kunna lära fjärren koderna via pyramiden som skickar ut IR? Det förutsätter förstås att pyramiden kan ta emot RF-signaler från Nexa-fjärren.
Någon som har testat detta? Kan ju vara bra om man har en fjärr som är lärbar men inte kan kopplas till datorn..

#43

Postad 29 oktober 2007 - 15:49

Simonsson
  • Simonsson
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Tjena mailade till Harmony-supporten i fredags..

Och nu undrar jag hur jag märker att jag har fått koderna inlagda?
Vilka knappar blir det som jag kan använda min störmbrytare med?

Tacksam för svar

mvh

#44

Postad 29 oktober 2007 - 19:19

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Jag fick ett mail från Harmony-supporten att de lagt in koderna.

Angående vilka knappar som styr vad, det bestämmer du helt själv :), bara att välja precis som du kan välja på alla andra enheter du lägger till i fjärren.

#45

Postad 30 oktober 2007 - 10:33

erito
  • erito
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Jättebra tråd det här!

Har någon en Update.EZHex fil som passar till Logitech Harmony 895 och innehållandes styrkoder för Nexa/Proove belysning?

Tacksam om den postades isåfall så jag kan testa att styra med min 895:a. Den Update.EZHex som tidigare postades passar bara till en 525:a

Någon som fått till det med ClasO's Waveman produkter?

#46

Postad 30 oktober 2007 - 16:32

Simonsson
  • Simonsson
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Jag fick ett mail från Harmony-supporten att de lagt in koderna.

Angående vilka knappar som styr vad, det bestämmer du helt själv :), bara att välja precis som du kan välja på alla andra enheter du lägger till i fjärren.



tack! ska nog ringa dem idag,
vill ju testa ifall det funkar =)

#47

Postad 31 oktober 2007 - 12:30

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Var hittar man ett rf-batteri?

#48

Postad 31 oktober 2007 - 12:41

erito
  • erito
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0

Var hittar man ett rf-batteri?


Kjell & Co har rf-batteri. Fungerar sådana lika bra som IR-RF omvandlare, tex "pyramiden" som finns på Clas O?

#49

Postad 31 oktober 2007 - 15:04

Simonsson
  • Simonsson
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Var hittar man ett rf-batteri?


Kjell & Co har rf-batteri. Fungerar sådana lika bra som IR-RF omvandlare, tex "pyramiden" som finns på Clas O?



har testat båda.. och rekomenderar rf batteriet! mycket bättre räkvid

#50

Postad 31 oktober 2007 - 15:09

Simonsson
  • Simonsson
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Har nu varit kontakt med Harmony supporten.. och dem påstår att det inte alls går att styra mina fjärströmsbrytare med min Harmony 555.. är väll ingen större skillnad på 525 och 555?

Jag sa även att jag hade dessa RFbatteri och även att andra har fått det att funka.
Men nej sa dem det funkar inte punkt slut..:)

Nån som har något bra tips hur jag ska få in enheten utan deras hjälp?
Kanske köpa en IR sak till dator? funkar det?
Kan någon annan lägga in sin config här så jag kan tanka den och lägga in i kontrollen?


Väldigt tacksam för svar!

Mvh Simonsson



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.