Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4552 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7,75 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7,33 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 8,63 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 7,82 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 8,5 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 8,74 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 8,62 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 8,6 (322) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8,02 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 8,78 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8,06 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 7,77 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8,17 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7,56 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8,3 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 6,75 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 7,95 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8,19 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7,5 (9) 1 508:-
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7,21 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8,03 (31) 2 119:-
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 3 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 5 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 7 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 8 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 8 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 9 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 9 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 9 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 10 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 10 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 11 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 11 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 12 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 12 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 12 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 12 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 13 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 13 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 13 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 13 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 13 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 14 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 14 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 14 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 14 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 14 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 14 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 14 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 14 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 14 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 14 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 15 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 15 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 16 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 16 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 16 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 17 år sedan

#4451

Postad 28 januari 2019 - 17:41

rob88
  • rob88
  • Lärjunge

  • 453 inlägg
  • 0

Nu är problemet löst! Man fick gå in i MyHarmony programmet på datorn och välja Devices->Yamaha->Change Device Settings->Device Version. Där kunde man genom att rikta originalkontrollen mot harmonykontrollen lära den vilken typ av IR kod min Yamaha hade. Räckte att trycka på ON-knappen på originalkontrollen för att den skulle förstå vilken kod den behövde använda. Nu fungerar det klockrent! :)


Redigerat av rob88, 28 januari 2019 - 17:42.


#4452

Postad 30 januari 2019 - 13:52

Howlinskogge
  • Howlinskogge
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Köpte just en Logitech Harmony Companion men har inte hunnit installera den ännu.

Funderar lite på det här med ir-blaster och hub.

 

Jag har alla mina enheter kopplade till en receiver (alla i samma skåp) och tvn står ovanpå.

Kommer jag behöva ir-blasters? Eller kan jag bara lägga hubben i tv-möbeln? Alla enheter är bakom luckor (IKEA-bestå).


Redigerat av Howlinskogge, 30 januari 2019 - 13:53.


#4453

Postad 30 januari 2019 - 14:20

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Köpte just en Logitech Harmony Companion men har inte hunnit installera den ännu.

Funderar lite på det här med ir-blaster och hub.

 

Jag har alla mina enheter kopplade till en receiver (alla i samma skåp) och tvn står ovanpå.

Kommer jag behöva ir-blasters? Eller kan jag bara lägga hubben i tv-möbeln? Alla enheter är bakom luckor (IKEA-bestå).

https://support.myha...g started - hub

 

De påstår att det ska funka att bara lägga den i samma skåp. Använder blastern just men ska nog testa att lägga in den i skåpet. Har tygluckor ifs.



#4454

Postad 30 januari 2019 - 14:55

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Är sugen på en Logitech Harmony Companion , se trevligt ut. Men finns det bätter alt idag ?

Går det att tex, får philips hue att tändas när man "pausar" filmen med Logitech fjärris ? - Körde kodi innan, och hade script för detta, men lämnat kodi.



#4455

Postad 30 januari 2019 - 20:38

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Köpte just en Logitech Harmony Companion men har inte hunnit installera den ännu.

Funderar lite på det här med ir-blaster och hub.

 

Jag har alla mina enheter kopplade till en receiver (alla i samma skåp) och tvn står ovanpå.

Kommer jag behöva ir-blasters? Eller kan jag bara lägga hubben i tv-möbeln? Alla enheter är bakom luckor (IKEA-bestå).

Går utmärkt att ställa hubben i TV möbeln riktad utåt mot dörren. Signalen studsar och styr alla enheter i samma skåp - fungerar även om det står på olika hyllplan i samma skåp. Sedan har jag IR blastern ovanpå TV bänken för att styra TV.

 

Har dock behov av att ha prylar i två skåp (stereon blir såpass varm så den skulle gärna få bo ensam i ett skåp så skulle behöva en IR blaster till.


Om någon har en överbliven IR blaster så är jag väldigt intresserad. Kostar 22kr på deras webshop, men sedan tillkommer 170kr frakt.



#4456

Postad 30 januari 2019 - 21:19

Howlinskogge
  • Howlinskogge
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Går utmärkt att ställa hubben i TV möbeln riktad utåt mot dörren. Signalen studsar och styr alla enheter i samma skåp - fungerar även om det står på olika hyllplan i samma skåp. Sedan har jag IR blastern ovanpå TV bänken för att styra TV.

 

Har dock behov av att ha prylar i två skåp (stereon blir såpass varm så den skulle gärna få bo ensam i ett skåp så skulle behöva en IR blaster till.


Om någon har en överbliven IR blaster så är jag väldigt intresserad. Kostar 22kr på deras webshop, men sedan tillkommer 170kr frakt.

 

Så du kan alltså inte kontrollera din tv om du har Hubben i ett av skåpen? Då behöver du en blaster?

 

Jag har min Apple tv i ett separat skåp utifrån där jag placerat Hubben nu.

Om jag tolkar dig rätt kommer jag alltså att behöva IR blastern för att kunna styra den? Och vill precis som du kunna styra tvn med Harmonyn..

 

Ska kavla upp ärmarna och ta mig an den här mackapären imorgon :)


Redigerat av Howlinskogge, 30 januari 2019 - 21:19.


#4457

Postad 30 januari 2019 - 22:33

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Så du kan alltså inte kontrollera din tv om du har Hubben i ett av skåpen? Då behöver du en blaster?

 

Jag har min Apple tv i ett separat skåp utifrån där jag placerat Hubben nu.

Om jag tolkar dig rätt kommer jag alltså att behöva IR blastern för att kunna styra den? Och vill precis som du kunna styra tvn med Harmonyn..

 

Ska kavla upp ärmarna och ta mig an den här mackapären imorgon :)

Det är ju IR och det går inte igenom väggar/dörrar liksom....



#4458

Postad 31 januari 2019 - 09:17

Howlinskogge
  • Howlinskogge
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Det är ju IR och det går inte igenom väggar/dörrar liksom....

Jag förstår, finns det någon universal-kontroll som använder sig av någon annan teknik?

Som alltså gör att det är möjligt att slippa de här signal / IR-problemen.

 

Om jag tex köper en Harmony 650. Behöver den inga IR-Blasters då?


Redigerat av Howlinskogge, 31 januari 2019 - 09:35.


#4459

Postad 31 januari 2019 - 13:10

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Harmony Elite och Harmony Ultimate kan man konfigurera hur man vill att hub och fjärr ska användas m a p IR.

Jag har min Elite inställd så fjärren kommunicerar med hubben via RF och hubben skickar alla IR-kommandon.

Man kan även ställa in att fjärren skickar både RF (till hubben) och IR. Det finns nog också en inställning att bara använda fjärrens IR och inte hubbens, men den känns ganska meningslös.

Det skulle förvåna mig om man inte skulle kunna konfigurera Companion på samma sätt, men det kan jag inte bekräfta...

 

Kort sagt: Man borde kunna ställa in hubben i ett skåp för att styra enheterna där och använda fjärren till att styra ev enheter utanför...



#4460

Postad 31 januari 2019 - 13:36

Howlinskogge
  • Howlinskogge
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Harmony Elite och Harmony Ultimate kan man konfigurera hur man vill att hub och fjärr ska användas m a p IR.

Jag har min Elite inställd så fjärren kommunicerar med hubben via RF och hubben skickar alla IR-kommandon.

Man kan även ställa in att fjärren skickar både RF (till hubben) och IR. Det finns nog också en inställning att bara använda fjärrens IR och inte hubbens, men den känns ganska meningslös.

Det skulle förvåna mig om man inte skulle kunna konfigurera Companion på samma sätt, men det kan jag inte bekräfta...

 

Kort sagt: Man borde kunna ställa in hubben i ett skåp för att styra enheterna där och använda fjärren till att styra ev enheter utanför...

 

Hittade detta på avsforums.com

Verkar som man får byta upp sig till en Elite. Och jag som helst vill slippa display/touch..

 

The major differences between Elite and Companion are the latter has no display (hence no place for additional functions) and no IR on the remote.
 
The IR thing comes into play when you've got your hub/blaster in a different room than the TV or in a cabinet such that IR won't reach the TV. With the Elite, it can shoot IR from the remote and hit the TV. Companion can't shoot IR from the remote, so you have no control of your TV in that case and would have to run blasters from the other room or outside your cabinet.

Redigerat av Howlinskogge, 31 januari 2019 - 13:37.


#4461

Postad 31 januari 2019 - 13:40

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

 

Hittade detta på avsforums.com

Verkar som man får byta upp sig till en Elite. Och jag som helst vill slippa display/touch..

 

The major differences between Elite and Companion are the latter has no display (hence no place for additional functions) and no IR on the remote.
 
The IR thing comes into play when you've got your hub/blaster in a different room than the TV or in a cabinet such that IR won't reach the TV. With the Elite, it can shoot IR from the remote and hit the TV. Companion can't shoot IR from the remote, so you have no control of your TV in that case and would have to run blasters from the other room or outside your cabinet.

 

 

Trist att Ikea inte har tygluckor till Bestå längre.



#4462

Postad 31 januari 2019 - 14:21

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

 

Hittade detta på avsforums.com

Verkar som man får byta upp sig till en Elite. Och jag som helst vill slippa display/touch..

 

The major differences between Elite and Companion are the latter has no display (hence no place for additional functions) and no IR on the remote.
 
The IR thing comes into play when you've got your hub/blaster in a different room than the TV or in a cabinet such that IR won't reach the TV. With the Elite, it can shoot IR from the remote and hit the TV. Companion can't shoot IR from the remote, so you have no control of your TV in that case and would have to run blasters from the other room or outside your cabinet.

 

 

Du skulle kunna titta efter en Harmony Ultimate (förvisso med touch-skärm ,men lite billigare än Elite) som är föregångaren till Elite...



#4463

Postad 31 januari 2019 - 19:55

Howlinskogge
  • Howlinskogge
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Installerade min Companion idag och allt funkar som det var tänkt. Jag har alla enheter (utom Apple TV) i samma skåp.

Jag ställde hubben där, och den når både tv (tre hyllplan upp) och Apple tv (i skåpet bredvid). 

 

Äpplet har tappat kopplingen lite nu och då så jag ska slänga in ir-blastern i det skåpet.

Sjukt nöjd! :)



#4464

Postad 01 februari 2019 - 19:25

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 1

Jag förstår, finns det någon universal-kontroll som använder sig av någon annan teknik?

Som alltså gör att det är möjligt att slippa de här signal / IR-problemen.

 

Om jag tex köper en Harmony 650. Behöver den inga IR-Blasters då?

Känns som det blev lite väl låg teknisk nivå nu. En IR mottagare behöver en IR sändare för att fungera. Finns inget hokus pokus teknik som gör att man kontrollera något som inte har radiomottagare genom väggar.

 

Hubben tar emot radiosignalerna från fjärren/wifi från appen och skickar vidare det med IR till IR enheterna vilket kräver att enheterna är i samma utrymme där ljuset kan studsa. Sedan kan hubben även styra bluetoothenheter, t.ex. playstation, nividia shield och appleTV och bluetooth går igenom väggar. Därför fungerar setupen med appletv i eget skåp.

 

Själv har jag Receiver, Teliabox och Nvidia Shield i ett skåp och en bluray UHD i ett annat skåp - när jag kör bluray får jag öppna luckan till det skåpet så signalen från IR blaster ovanpå skåpet (som styr TVn) studsar in till den.

Vill egentligen ha receivern i ett skåp och resten i ett annat. Hur som helst så behöver jag två IR blaster och det följer ju bara med en i de flesta paket.



#4465

Postad 29 september 2019 - 19:50

Ponniehesten
  • Ponniehesten
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har flyttat in i ett hus där allt är fördraget i väggar och tak och allt landar i ett utrymme under trappan.

Jag har en harmony elite sedan tidigare men undrar nu om jag kan köpa hubben, sätta den vid TVn på övervåningen och skicka signalerna ner till utrymmet där jag vill styra receiver, AppleTV och tv-box?

Vill inte dra sladd för IR förlängare, finns det varianter som kan skicka trådlöst och fungerar tillsammans med hubben?
Har googlat IR förlängare men allt verkar gå via kabel och vet inte hur jag drar från tv till trappen..

Tack på förhand!

Redigerat av Ponniehesten, 29 september 2019 - 20:34.


#4466

Postad 25 december 2019 - 21:41

benke_berguv
  • benke_berguv
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Fundering: Jag kör harmony Elite samt ultimate och har samma problem med båda. När jag styr apple tv så funkar allt klockrent utom i comhem playappen. Där funkar "trycka på plattan dvs OK knappen" hela vägen i appen förutom när man väl ska göra sista trycket och välja kanal. Då händer inget när jag trycker på OK på logitecharna.

Nån annan som har samma problem?

 

//Benke



#4467

Postad 04 januari 2020 - 21:39

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Hejsan...

Har en harmony ultimate, sista året tycker jag den blivit så himla seg när man trycker på knappar. Men även när man använder appen så är det fördröjning, något tips på vad som spökar?

#4468

Postad 06 januari 2020 - 11:50

byan
  • byan
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Hej!

Köpte mig en LG B9. Problemet jag har är att HDMI-CEC till Apple TV 4k fungerar bra med LG-fjärren, men inte med min Harmony 350.

Finns det någon inställning man kan göra för att få det att fungera?

 

Tack på förhand!



#4469

Postad 06 januari 2020 - 12:03

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
https://support.myha...tibility lookup

Självklart får du göra de inställningar som krävs för att du ska kunna styra den men det ska enligt Logitech själva fungera fint.

#4470

Postad 06 januari 2020 - 12:48

byan
  • byan
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Den fungerar fint att styra TV:n med Harmony 350. Det är bara över HDMI-CEC det inte fungerar till Apple TV (upp, ner, höger, vänster, ok, tillbaka) medans det fungerar med LG-fjärren. 



#4471

Postad 06 januari 2020 - 16:09

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Men om du nu har din Harmony, vad spelar via eller inte via cec för roll?

Den kan ju fortfarande styra din Apple TV på annat sätt?

#4472

Postad 20 januari 2020 - 09:31

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0

Har precis köpt en Harmony Companion, men får ingen kontakt med hubben. Den hittar inte mitt WiFi, så kopplade den till datorn men samma sak där va gör jag för fel? Eller snarare vad ska jag göra =)

Har ett mesh nätverk med Asus lyra, kan det ställa till det?



#4473

Postad 20 januari 2020 - 10:31

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

Har precis köpt en Harmony Companion, men får ingen kontakt med hubben. Den hittar inte mitt WiFi, så kopplade den till datorn men samma sak där va gör jag för fel? Eller snarare vad ska jag göra =)

Har ett mesh nätverk med Asus lyra, kan det ställa till det?

 

Dum fråga kanske, men har du laddat ner/kört setup-appen?



#4474

Postad 20 januari 2020 - 20:20

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0

Dum fråga kanske, men har du laddat ner/kört setup-appen?

Till telefonen men inget till datorn för det stod det inget om, var hittar jag det då?



#4475

Postad 20 januari 2020 - 20:53

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Till telefonen men inget till datorn för det stod det inget om, var hittar jag det då?

Till dator heter programmet Myharmony.



#4476

Postad 20 december 2020 - 15:43

swag
  • swag
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0

Hej någon som har en harmony elite fjärrkontroll

hittar inte i inställningarna att välja arc utgång från tv till förstärkare man kan välja hdmi 1 ,2,3,4, .och andra utgångar men inte arc någon som vet .så jag kan använda min kontroll att styra tv mm med


#4477

Postad 20 december 2020 - 16:08

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Kolla på tv:n, det står säkert HDMI x, Arc/Earc så du skall nog välja HDMI ingången/utgången och inte Arc.

#4478

Postad 13 januari 2021 - 07:20

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0

Nu är det dags för mig att skaffa Harmony Elite för att kunna styra min hemmabio.

Men jag undrar om jag även kan få den att styra mina motoriserade rullgardiner från Hasta Home?

Det står att dessa "fungerar med": Telldus produkter: Tellstick, Tellstick Net och Tellstick duo.

 

Vad betyder det? Är det bra för mig? När jag googlar på det så skriver folk att jag behöver en dator för att programmera något.



#4479

Postad 14 januari 2021 - 10:52

basti94
  • basti94
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Gör det inte. Du kommer ångra dej...

#4480

Postad 14 januari 2021 - 10:56

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Gör det inte. Du kommer ångra dej...

Varför skulle han ångra sig?



#4481

Postad 15 januari 2021 - 09:03

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0

Varför skulle han ångra sig?

Ja... finns det andra alternativ? Det är denna som dykt upp när jag kollat bra fjärrkontroller.



#4482

Postad 15 januari 2021 - 09:16

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Ja... finns det andra alternativ? Det är denna som dykt upp när jag kollat bra fjärrkontroller.

Denna fjärr är klockren imo, har använt min felfritt sen dag 1 till det mesta i anläggningen.

 

Har svårt att se att det i dagsläget skulle finnas en bättre fjärr för mina behov.


Redigerat av masse70, 15 januari 2021 - 09:52.


#4483

Postad 15 januari 2021 - 09:48

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Denna fjärr är klockren imo, har använt min felfritt sen dag 1 till det mesta i anläggningen.

 

Har svårt att se att det i dagsläget skulle finnas en bättre fjärr i dagsläget för mina behov.

Håller med, har även jag vart super-nöjd med samtliga mina Logitech-fjärrkontroller. Finns inget att klaga på.



#4484

Postad 17 januari 2021 - 11:17

luzze40
  • luzze40
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej, ägde för länge sedan en one+ som jag gillade, nu har jag köpt en harmony companion, testade först att konfigurera den via appen vilket jag tyckte var lite krångligt så jag testade att göra det via datorn istället, vilket jag tyckte var lite smidigare.

Men det är en del som jag inte får till, säkert något enkelt som jag missar, jag har lagt till tv. förstärkare samt en nvidia shield.

Jag använder shilelden mest och det verkar fungera fint, sen har jag lagt in extra knappar för förstärkaren så jag kan öppna tex inställningar, problemet är att jag kan inte bläddra runt bland inställningar och menyer och ändra dom.

 

Säkert något enkelt jag missar och skulle vad tacksam om någon kunde vägleda mig lite?



#4485

Postad 17 januari 2021 - 17:40

Ponniehesten
  • Ponniehesten
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Testa att gå in på menyn Devices på fjärrkontrollen och välj den enhet du vill styra. Då brukar det funkar med alla olika prylar.

Edit: sorry såg nu att du har budgetvarianten.. trodde du hade elite/950

Redigerat av Ponniehesten, 17 januari 2021 - 17:44.


#4486

Postad 17 januari 2021 - 18:11

luzze40
  • luzze40
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Testa att gå in på menyn Devices på fjärrkontrollen och välj den enhet du vill styra. Då brukar det funkar med alla olika prylar.

Edit: sorry såg nu att du har budgetvarianten.. trodde du hade elite/950

Japp, har "budgetvarianten", men går det inte att göra likadant med denna?

 

 

 



#4487

Postad 18 januari 2021 - 22:18

Ponniehesten
  • Ponniehesten
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Japp, har "budgetvarianten", men går det inte att göra likadant med denna?

 

Det vet jag tyvärr inte. Det som Elite fjärren gör är att när du väljer device så styr du direkt mot den källan.

Väljer jag receiver och trycker på knappen "Menu" så öppnar menyinställningar på min förstärkare, väljer jag source TV och trycker på Menu så öppnar den menyn på TVn osv. 



#4488

Postad 28 januari 2021 - 15:08

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0

Jag har tre Rotel effektförstärkare av äldre modell. Min Denon X4500 kan inte "trigga" dessa så dom startar utan jag måste slå på vardera manuellt.

Nu är jag på gång att skaffa Logitech-fjärren för alla mina saker.

Kan jag skaffa denna Fjärrströmbrytare för att kunna starta mina Rotel med fjärren?

https://www.kjell.co...arrstrombrytare



#4489

Postad 28 januari 2021 - 16:06

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Jag har tre Rotel effektförstärkare av äldre modell. Min Denon X4500 kan inte "trigga" dessa så dom startar utan jag måste slå på vardera manuellt.

Nu är jag på gång att skaffa Logitech-fjärren för alla mina saker.

Kan jag skaffa denna Fjärrströmbrytare för att kunna starta mina Rotel med fjärren?

https://www.kjell.co...arrstrombrytare

Vilken utav dom?

 

Det finns en del som funkar som tex Ikeas trådfri och philips hue, bara att googla annars. jag använder ingen idag.

I vissa fall kan det behövas hubb för respektive pryl.  Har inte använt väggströmbrytare sedan IR/RF tiden men dom funkade fint med Harmony med :)



#4490

Postad 28 januari 2021 - 16:30

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0

Vilken utav dom?

 

Det finns en del som funkar som tex Ikeas trådfri och philips hue, bara att googla annars. jag använder ingen idag.

I vissa fall kan det behövas hubb för respektive pryl.  Har inte använt väggströmbrytare sedan IR/RF tiden men dom funkade fint med Harmony med :)

Jag gillar HUE så det är denna jag tittar på: https://www.kjell.co...mbrytare-p51533



#4491

Postad 30 januari 2021 - 12:05

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Tänk på att dom där bara styr ström av/på ungefär som att du rycker ur strömsladden när dom är på, vad händer om man sen när stoppar i den igen, startar dom i på läge då?



#4492

Postad 01 februari 2021 - 09:04

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0

Tänk på att dom där bara styr ström av/på ungefär som att du rycker ur strömsladden när dom är på, vad händer om man sen när stoppar i den igen, startar dom i på läge då?

Ja det är tanken. Att ON-knapparna på Rotel alltid är intryckta (PÅ) så när jag sen startar Hue-strömmen så ska dessa få ström och då vara PÅ.

Men jag har fått andra tips på vad jag behöver men problemet är att jag inte hittar sånt i Sverige. Det pratas om IoT Relay eller Power Conditioner.



#4493

Postad 02 februari 2021 - 12:35

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0

Ja det är tanken. Att ON-knapparna på Rotel alltid är intryckta (PÅ) så när jag sen startar Hue-strömmen så ska dessa få ström och då vara PÅ.

Men jag har fått andra tips på vad jag behöver men problemet är att jag inte hittar sånt i Sverige. Det pratas om IoT Relay eller Power Conditioner.

Med Hueströmbrytare kommer det fungera, förutsatt att Rotelbrytaren är i läge "på" även om strömmen bryts. Hue har fördelen att du får feedback så du ser i appen vilket läge de är på.

Vill du använda Denon och Hue med en telefon eller padda kan du titta på "The home remote appen" Den har inbyggt stöd för både Denon och HUE. Inget extra hårdvara behövs.



#4494

Postad 03 februari 2021 - 10:30

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0

Jag skaffade denna:
https://www.kjell.co...g-8-vags-p67704

Den har en Master-ingång där jag satt min Denon. Sen har den flera Slave-ingångar där jag satt mina Rotel.

 

När jag startar Denon så känner alla Rotel av det och får då ström och startar.



#4495

Postad 09 februari 2021 - 13:40

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0

Edit: problem löst :)


Redigerat av LJN, 09 februari 2021 - 15:15.


#4496

Postad 11 april 2021 - 13:53

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Logitech lägger ner alla Harmony produkter!

 

Dom säger dock att dom kommer fortsätta underhålla databasen samt program o appar

https://support.logi...s/1500000658341



#4497

Postad 11 april 2021 - 19:55

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Alternativet blir väl att använda en Arduino med IR-blaster och styra den via nätverk med någon mobilapp.

 

Det är vansinne att sluta tillverka en produkt som är så användbar, även om marknaden har krympt (jag tror dock inte att marknaden för Hub och Elite har blivit så mycket mindre, det är ändå främst entusiaster som har köpt dem). Logitechs ledning tittar väl bara på vilka produktsegment som ger mest inkomst utan någon som helst entusiasm för hur produkterna används.



#4498

Postad 13 april 2021 - 11:26

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0

Alternativet blir väl att använda en Arduino med IR-blaster och styra den via nätverk med någon mobilapp.

 

Det är vansinne att sluta tillverka en produkt som är så användbar, även om marknaden har krympt (jag tror dock inte att marknaden för Hub och Elite har blivit så mycket mindre, det är ändå främst entusiaster som har köpt dem). Logitechs ledning tittar väl bara på vilka produktsegment som ger mest inkomst utan någon som helst entusiasm för hur produkterna används.

Det är tyvärr så liten del av deras totala verksamhet. Produktförsäljningen av deras möss/tangentbord etc har ju ökat markant men fjärrkontroller är tyvärr ingen stor del.

Jag gillar min relativt nya Elite och hoppas verkligen att den bara inte fungerar om något år.



#4499

Postad 13 april 2021 - 11:36

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 584 inlägg
  • 0

Surt. Har kört Harmony remote i säkert 10 år och älskar det. Bäst att köpa på sig nån extra.



#4500

Postad 13 april 2021 - 14:09

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Schysst erbjudande på elgiganten

https://www.elgigant...sjakt-listing-2





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.