Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

30+ och ensamstående = ångest

285 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 09 januari 2012 - 10:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1

Det där med familj, är ju lite biologiskt med..

Tycker personligen det är tråkigt med folk som tycker att de inte vill.

*poof* går 3.5 miljarder år genetisk historia... för att någon inte vill... tycker faktiskt det är *otroligt* tråkigt..

Det tog ett antal miljarder år för att just DU skulle komma fram, och sen säger du "N EEEEEE EE E E E EJ!!!!".

E.O.F.. finito på den genetiken.. för att vi inte "känner" för det.. lite komiskt.. :)




(Eller, 7000 år eller vad de kristna tror.. :))


Vi är redan för många på den här planeten. Det sista som behövs är att fler skaffar barn.
Befolkningen ökar med över 200000 personer om dagen och den siffran går upp hela tiden. Det kommer bli kaos i framtiden då resurserna inte kommer räcka till. Förhoppningsvis är man död innan det går riktigt åt ****.

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 januari 2012 - 10:05.


#252

Postad 17 januari 2012 - 10:55

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0
Precis, det saknas ju inte barn direkt. Jag fyller 35 i år, min sambo 32, och jag har än så länge inget intresse av att skaffa barn. Som tur är så känner min sambo likadant :D

#253

Postad 17 januari 2012 - 11:00

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Det bästa jag gjort är att skaffa barn och vill ha fler, barn ger en helt obeskrivlig lycka *Dotter på 2,5år*

#254

Postad 17 januari 2012 - 11:35

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 315 inlägg
  • 0
Är 37 år och här blir det inga barn.

#255

Postad 17 januari 2012 - 11:45

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 0

Är 37 år och här blir det inga barn.


Du får klona dig! ;)

#256

Postad 18 januari 2012 - 10:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1
Ett problem med kloning. Man måste stå ut med en person som är precis lika jobbig som en själv ;)

#257

Postad 18 januari 2012 - 10:49

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 0

Ett problem med kloning. Man måste stå ut med en person som är precis lika jobbig som en själv ;)


Men man kan skicka klonen till jobbet och ligga hemma och klia sig i naveln. Deal me in! ^_^

#258

Postad 25 januari 2012 - 09:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Vad gör man om klonen är lika lat som en själv och vägrar gå till jobbet då? Den lär väl säkert bli lite som en själv :)

#259

Postad 27 januari 2012 - 20:22

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Äh, man får ju träna ungarna lite.. :P

#260

Postad 27 januari 2012 - 20:29

Unregistered25ca2af0
  • Unregistered25ca2af0
  • Beroende

  • 1 009 inlägg
  • 0

Men man kan skicka klonen till jobbet och ligga hemma och klia sig i naveln. Deal me in! ^_^


Då clonen föds som spädbarn tror jag att din chef blir misstänksam... Det skulle jag bli iaf ;)

Sen vet vi fortfarande inte om det blir några biverkningar med att förlänga telomererna vid cloning...

#261

Postad 01 februari 2012 - 17:17

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 0
Här fick jag mig ett gott garv! Jag tror det är rätt kört för egen del..... :lol:

(argalappen.se)

Bifogad fil(er)



#262

Postad 02 februari 2012 - 08:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
hahaha

#263

Postad 02 februari 2012 - 21:37

Unregistered2117
  • Unregistered2117
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 1
Ångest får jag bara när jag vaknar upp hos ett monster dagen efter. trådskrivaren skrev 30+ jag är 56 år nu samma ågren vid 25 år som nu ha ha.

#264

Postad 03 februari 2012 - 17:26

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 0
30 år sen.... :wacko: På låt 1 hade jag lirat gitarr i några veckor. På låt 2 satt jag bakom trummorna.
Vadå dyster??? Jo gymnasiedyster med svart basker och filterlösa cigg.

http://soundcloud.co.../lyssna-se-k-nn

#265

Postad 03 februari 2012 - 17:45

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 1
Var det i STHLM då eller? :D Har hänt mig 1 gång sedan 2002 att någon har sagt det till min hund. Tyvärr så gillade hon inte mig utan enbart hunden. Hon sa inte " Åh vad söt husse!" :D Nej, mitt enda tips är att köpa en Krell anläggning och skita i brudarna ;) Min bror hade en brud som var taskig mot hela familjen. Nu har han en bättre dock så nu är iaf jag nöjd :D Barn vill jag inte ha, dom kommer ju bara att peta in mina diskanter. Är så nöjd ändå hehehe :D

Skaffa en söt liten hund!

Jag har rastat hundar flera gånger och det slår aldrig fel. Hunden bryter isen direkt och är det en liten söt hund så är det många "damer" som är pigga på att följa med på en promenad nästa gång...

Sen är hundar ett ganska trevligt sällskap också, under tiden det är "torka" på kärleksfronten...


Redigerat av Unregistered2141, 06 februari 2012 - 08:14.


#266

Postad 05 februari 2012 - 15:33

Unregistered2010
  • Unregistered2010
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 1

Precis, det saknas ju inte barn direkt. Jag fyller 35 i år, min sambo 32, och jag har än så länge inget intresse av att skaffa barn. Som tur är så känner min sambo likadant :D


+1

Sen är det ju så att någon måste ju dessutom jobba för att alla småbarnsföräldrar skall kunna vara hemma och VABBA med sina snorungar :rolleyes:

#267

Postad 02 oktober 2012 - 09:17

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 1
Är 30 år, ensamstående med och har en grabb på snart 5 år. Han är det bästa som har hänt mig, han ger mig motivation och styrka varje dag att kämpa och klara av allt. Jag jobbar heltid, tränar 5 ggr i veckan och har grabben varannan vecka, funkar perfekt och jag vill inte ha en kvinna i mitt liv just nu. Jag trivs mycket bättre ensam, tjejer är bara problem...dom jag har träffat iallafall eftersom alla idioter dras till mig, enligt tjejkompisar pga min "badboy look"!!

Är det flera härinne som känner att det är brist på bra tjejer? För att definiera min fråga, en bra tjej som är stabil i huvud, har båda fötterna på jorden och har en stabil ekonomi så man inte blir en sugerdaddy.

#268

Postad 04 oktober 2012 - 17:02

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Är det flera härinne som känner att det är brist på bra tjejer? För att definiera min fråga, en bra tjej som är stabil i huvud, har båda fötterna på jorden och har en stabil ekonomi så man inte blir en sugerdaddy.


De är upptagna...

#269

Postad 04 oktober 2012 - 19:37

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

De är upptagna...

Nja, känner många som är tillsammans med goldiegirls, shopping och Stureplan varje vecka fast saknar inkomst...dom lever bara på sina utseende, hade själv en sån varelse i 2 månader tills jag dumpade henne.

#270

Postad 09 oktober 2012 - 20:59

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Nja, känner många som är tillsammans med goldiegirls, shopping och Stureplan varje vecka fast saknar inkomst...dom lever bara på sina utseende, hade själv en sån varelse i 2 månader tills jag dumpade henne.

Flörtar de med vakten så de kommer in gratis..?Sen flörtar de väl också med killarna inne på stället och får gratis drinkar...

#271

Postad 10 oktober 2012 - 04:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Finns nog gott om trevliga tjejjer där ute om man orkar leta dvs. Det gör inte jag ;)
Fördelarna med att vara singel uppväger fördelarna att vara i ett förhållande. Kommer mest troligt aldrig binda mig till ngn.

#272

Postad 10 oktober 2012 - 20:30

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
Det har väl sina fördelar med att vara själv, men jag skulle ha svårt för det en längre tid. Å andra sidan har man väldigt lite tid för sig själv när man har familj, typ de enda gångerna det inträffar är väl..... tja vet ej... :rolleyes:

#273

Postad 13 oktober 2012 - 10:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Har inga problem alls med det men sen har jag förvisso alltid varit singel så jag har inget att jämföra med.

#274

Postad 13 oktober 2012 - 21:45

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Lion_Paw har helt rätt, jag har faktiskt aldrig använt dejtingsidor men och har ingen erfarenhet men jag kan tänka mig att utseende går före personlighet, det är den världen vi lever i. Man ska ha 3 egenskaper för att få pussy idag, 1, se bra ut, 2, rik, 3, bra i sängen (tjejer brukar snacka om just sex med varan).
Tjejer är som katter, när man säger "kom" dom skiter i en men när du skiter i dom då springer dom efter dig. Jag är mest trött på att ligga runt, man vill ha en stabil tjej som förstår en och delar livet med. Om jag ska vara ärlig så tror jag inte ett shit på brudar från dejtingsidor, krogen. För ca 5 dagar sen fick jag ett samtal från en one nightstand, en serbisk tjej som ser jävligt bra ut och hon ville kolla vilken dag/månad vi hade sex! Jag blev jävligt nojig och trodde att hon va gravid men nej hon ville räkna med hur många hon hade legat med...fräsch!!
Jag är ingen dejtingcoach men vill man ragga/hitta tjejer på nätet se till att du har en slimmad kropp, kanske träna för att må bra och få lite självförtroende/självsäkerhet. Ta några bra bilder helst inte när du står bland blommor och sånt. :D
Det är smågrejerna gör att tjejerna faller för en, självförtroende är viktigast.

Det bästa är att lära känna en bra tjej via kompisar som man vet vem hon är osv,

#275

Postad 13 oktober 2012 - 22:23

Unregistered3a29f2ae
  • Unregistered3a29f2ae
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
haha... hur många lyckades hon räkna ihop då?

Ps. hoppas du hade åkpåsen på! ^^

#276

Postad 13 oktober 2012 - 23:20

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

haha... hur många lyckades hon räkna ihop då?

Ps. hoppas du hade åkpåsen på! ^^

Ja, åkpåsen är alltid på speciellt med tjejer jag inte känner.
Hon sa aldrig hur många men ville "äta middag" hos mig snart eftersom det va länge sen vi sågs, jag ska försöka fiska hur många hon har legat med på ett år. Jag gissar på en 30-35+ om inte mer! Hon lägger ut bilder på fejjan med olika killar varje helg och det är inte hennes kompisar, hon är jävligt snygg men långt ifrån flickvän material haha

Redigerat av Lias08, 13 oktober 2012 - 23:23.


#277

Postad 13 oktober 2012 - 23:26

Unregistered3a29f2ae
  • Unregistered3a29f2ae
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Phew :)

#278

Postad 14 oktober 2012 - 09:11

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Vi är redan för många på den här planeten. Det sista som behövs är att fler skaffar barn.
Befolkningen ökar med över 200000 personer om dagen och den siffran går upp hela tiden. Det kommer bli kaos i framtiden då resurserna inte kommer räcka till. Förhoppningsvis är man död innan det går riktigt åt ****.

Tänker på den här TED-talken när jag läser din post.
http://www.ted.com/t...ion_growth.html

#279

Postad 16 oktober 2012 - 20:51

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Lion_Paw har helt rätt, jag har faktiskt aldrig använt dejtingsidor men och har ingen erfarenhet men jag kan tänka mig att utseende går före personlighet, det är den världen vi lever i. Man ska ha 3 egenskaper för att få pussy idag, 1, se bra ut, 2, rik, 3, bra i sängen (tjejer brukar snacka om just sex med varan).
Tjejer är som katter, när man säger "kom" dom skiter i en men när du skiter i dom då springer dom efter dig. Jag är mest trött på att ligga runt, man vill ha en stabil tjej som förstår en och delar livet med. Om jag ska vara ärlig så tror jag inte ett shit på brudar från dejtingsidor, krogen. För ca 5 dagar sen fick jag ett samtal från en one nightstand, en serbisk tjej som ser jävligt bra ut och hon ville kolla vilken dag/månad vi hade sex! Jag blev jävligt nojig och trodde att hon va gravid men nej hon ville räkna med hur många hon hade legat med...fräsch!!


Jag tror nog det inte är rätt att generalisera så. Jag har träffat tjejer som ändå är rätt oerfarna och bara längtar efter en snäll pojkvän. Sen finns det tjejer som beter sig som du skriver men det finns ju även såna bland killar. Sen finns det killar som inte ens får ligga runt eftersom de inte är tillräckligt spännande, ser bra ut, bra jobb/pengar och liknande. Typ snälla killar. De får vara glada om de får nån tjej nån gång/ett par gånger om året och kanske nåt längre förhållande några gånger i livet... låter som mig då... :blush:

Redigerat av Unregistered6df60672, 16 oktober 2012 - 20:52.


#280

Postad 16 oktober 2012 - 23:03

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Jag tror nog det inte är rätt att generalisera så. Jag har träffat tjejer som ändå är rätt oerfarna och bara längtar efter en snäll pojkvän. Sen finns det tjejer som beter sig som du skriver men det finns ju även såna bland killar. Sen finns det killar som inte ens får ligga runt eftersom de inte är tillräckligt spännande, ser bra ut, bra jobb/pengar och liknande. Typ snälla killar. De får vara glada om de får nån tjej nån gång/ett par gånger om året och kanske nåt längre förhållande några gånger i livet... låter som mig då... :blush:

Absolut, det finns säkert bra tjejer på nätet också.
Det är tyvärr så som du beskriver, snälla killar får inte ligga eller ha en normal relation eftersom 9 av 10 gånger blir dom överkörda av tjejerna. Om du är en snäll kille och har svårt att få tjejer försök att hänga med en polare som är vass och bra på snacka, häng med bara och släpp loss! Livet är för kort att sitta och tycka synd om sig själv, jag säger inte att du ska vara elak men oftast snälla killar är blyga också. Jag hade en kollega en gång som var hur snäll och go som helst men han fick aldrig tjejer, killen var blygare än brudarna och tjejer ogillar blyga killar...dom flesta tjejer iallafall.

#281

Postad 17 oktober 2012 - 02:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Skulle tro att jag hamnar i den kategorin. Har aldrig lyckats ragga upp ngn och har gett upp och försöker inte ens längre. Har insett att jag alltid kommer vara ensam så det är bara att gilla läget. Tur man har andra intressen också :D

Redigerat av Unregistereddc471864, 17 oktober 2012 - 07:08.


#282

Postad 17 oktober 2012 - 19:15

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Absolut, det finns säkert bra tjejer på nätet också.
Det är tyvärr så som du beskriver, snälla killar får inte ligga eller ha en normal relation eftersom 9 av 10 gånger blir dom överkörda av tjejerna. Om du är en snäll kille och har svårt att få tjejer försök att hänga med en polare som är vass och bra på snacka, häng med bara och släpp loss! Livet är för kort att sitta och tycka synd om sig själv, jag säger inte att du ska vara elak men oftast snälla killar är blyga också. Jag hade en kollega en gång som var hur snäll och go som helst men han fick aldrig tjejer, killen var blygare än brudarna och tjejer ogillar blyga killar...dom flesta tjejer iallafall.

Nu har jag fast förhållande sedan 10 år tillbaka och har väl inte varit så blyg, utan tar gärna kontakt. Däremot är jag snäll. Men jag är ingen charmör med bländvita tänder och george cloony-ögon :( , men däremot slank :) . Sen kanske jag inte var så bra på att alltid ta det avgörande steget med risk för nobben. Men de flesta killkompisar jag känner är som mig. Har däremot byggt upp ett bra självförtroende genom att ha mkt kontakter med folk i mitt jobb och kan därför skapa kompiskontakt med andra- både killar och tjejer, men så vill man ju gärna ha ömsesidig kontakt. En del är rätt reserverade och bjuder inte in så många andra i sitt liv. Tar man dock en bit i taget så finns det inga hinder att bygga relationer. I mitt fall vänskapsrelationer. Ibland när man skapar kontakt med snygga tjejer så känns det som att de tror att man är ute efter dem för att ligga men sen säger jag att jag har sambo och barn och därmed kört. Då vet de att det inte går att få mig och då blir det annorlunda. Känns lite som när George Constanza i ett seinfeldavsnitt bar en fejkad förlovningsring på en fest- om ni nu har sett det avsnittet.
http://www.youtube.c...h?v=st_j2J4diE4

Radiozo:
Ibland är det så att när man inte kämpar eller går in så mkt för att träffa nån, det är då det kan smälla till sen kanske man får hjälpa till lite på traven. När jag träffade min sambo träffades vi på en fest och sen sprang vi på varandra både på stan och på träningen i så stor stad som Göteborg. Kändes som att det var arrangerat på nåt sätt. Men sen får man ju ta tillfället i akt och bjuda på sig själv när såna guldlägen dyker upp. Däremot ragga på nattklubb är inget kul direkt.

Redigerat av Unregistered6df60672, 17 oktober 2012 - 19:24.


#283

Postad 21 november 2012 - 16:29

Unregistered971d8044
  • Unregistered971d8044
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Oj vilken tråd.

Känner igen mig i en del inlägg. Blyg o snäll men tröttnade på ensamheten. Strax för 30 o började nätragga som tusan. Blev några dejter o sen sa det klick. Nästa år är det 10år. O en son på snart 4.

Det gäller bara att träffa rätt. Jag bor i en stad på 120000 pers men träffade min fru på nätet boendes i en ändå större stad.

Så du som som bor i en liten by på 1500pers läste jag. Där förstår jag att det är svårt. Vidga vyerna!!!!!!!

#284

Postad 25 juni 2013 - 21:00

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Gå en promenad längs ån klipp er lite bränna skulle inte skada också :) var trevlig säg hej till dom som tittar mot dig som gårförbi! sitt ner vid en bänk vid ett promenadstråk och läs en bok eller skriv ner vad du ser!! Lev lite livet nu när värme och sol är här :D

#285

Postad 01 september 2013 - 09:19

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 1
Well, well.

Trodde inte att jag skulle leva själv vid 38 år, men så ser det just nu ut.

Visst hade jag velat ha en fast relation, barn vid min nuvarande ålder. Mina närmaste vänner har sedan några år tillbaka bildat familj. Men ingen tycks varna inför vilken omvälvande situation det blir för dem själva, och inför hur familjebildning påverkar vänskapsbanden.

Jag och min killkompis har varit vänner i snart 20 år. Det är helt naturligt för alla att vilja bilda familj, och jag har inga problem med det. Men vi umgås inte vidare mkt längre. När man är där på besök får man ta del av parets klassiska argumentationer: saker som borde ha inhandlats, blöjbyten, om barnen gjort nya "prutt-läten med munnen", vad de har ätit osv.

Nyblivna föräldrar går in i "baby-bubblan", förmodar att det är högst naturligt. Men som ensam ungkarl kan jag känna att det blir svårt att förhålla sig till gammal vänskap eftersom inga samtal återkopplas till vad man en gång hade gemensamt.

Börjar känna mig som en övervintrad tonåring med en förkärlek för: leksaker, musik, film, arbete.

Pratade med ett av mina syskon, och hon förklarade hur hon gått igenom samma situation när hennes närmsta väninna blev förälder. Hon konstaterade lugnt att: man förlorar kontakten med sina vänner under småbarnsåren.

Redigerat av Glidtassen, 01 september 2013 - 09:25.


#286

Postad 01 september 2013 - 21:30

Fiskbuljong
  • Fiskbuljong
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Pratade med ett av mina syskon, och hon förklarade hur hon gått igenom samma situation när hennes närmsta väninna blev förälder. Hon konstaterade lugnt att: man förlorar kontakten med sina vänner under småbarnsåren.


Ligger nog mycket i det där. Min förstödde är nu 9 månader, och jag känner att det senaste året i princip bara har sprungit förbi. Jag upplever helt enkelt att det är för omständigt att hitta på saker utanför hemmet med barnet, samt att jag får lite skuldkänslor mot min sambo om jag skulle sticka iväg på egna upptåg stup i kvarten. Jag försöker komma ut någon gång i månaden för att dricka öl med mina närmaste vänner, men mycket mer än så blir det inte.

Men jag klagar verkligen inte, min son är helt klart det bästa som hänt mig - och då gillar jag inte ens barn egentligen! :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.