Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Söker inspiration på totalmörkläggning.

2 svar till detta ämne mörkläggning rullgardin diy
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 26 maj 2021 - 15:57

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Det är dags att skaffa mörkläggande rullgardiner nu för solen är uppe så himla länge så kolla film får man ju göra typ tidigast klockan nio och så länge klarar jag knappt att vara vaken nu för tiden. :D

I vilket fall har kikat hos lite olika butiker men rullgardin plus sidskenor är ju tokdyrt. Billigast har varit runt 3500kr per fönster och jag har tre fönster som skall mörkläggas så känner inte att jag vill lägga dom pengarna.

Därför söker jag bilder eller galleri på DIY-lösningar för att få inspiration på hur jag skall göra.

 

Så ni som har löst detta själva får gärna länka eller posta bilder i tråden på hur ni har gjort.

Svar och tips mottages med stor tacksamhet! :)

 

Mvh



#2

Postad 04 juni 2021 - 10:07

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 075 inlägg
  • 0

Jag köpte Jysk BOLGA svart mörkläggningsgardiner och de går att komplettera med motorstyrning om man vill ha det.

Ska fixa sidskenor under semestern.



#3

Postad 21 juni 2021 - 23:03

samsara
  • samsara
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0

Mina vänner som bor på ett privat kollektivboende satte upp gardinskenor uppe i taket, på sidorna av duken och bakom. Draperierna består av tjock sammet som fodrats med tjock svart duk på baksidan. Även mitt på dagen är det kolsvart i rummet där vi sitter och kollar på film. Visst går det åt en hel del tyg om man vill ha två draperier som ska dras ut ca 7 meter på båda sidorna och ett till draperi på baksidan som ska vara ca 6 meter.

Vi har testat med mörkläggningsgardiner men det blir alltid glipor som stör filmupplevelsen.

När vi har fester i stora samlingssalen vill alla att vi drar för draperierna och så tänder vi levande ljus och slipper få in solljuset.

En annan av våra vänner som inte har plats för en hemmabiograf i sin villa satte upp dubbla gardinskenor i taket. Närmast fönster är det sammetsgardiner med svart foder. Normalt drar han från sammetsgardinerna som då göms bakom tunnare tyggardiner.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.