Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony DAV-DZ230

48 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 juli 2007 - 11:25

Raab
  • Raab
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Ska köpa Sonys Dz230 hemmabiopaket i kombination med Samsung LE-32S86BDX LCD tv.
Det är mitt första inköp av både hemmabio och lcd och undrar om ni har några tips eller förslag kanske kritik mot dessa produkterna ? hemmabiopaketet har en effekt på 850w vilket inte säger mig så mycket. jag är ute efter starkt ljud både för musik och film och vill ligga runt 2000-2500 max. Finns det några bättre hemmabiopaket gärna svart så det kan kombineras snyggt. Hjälp mig ;)




Tack.

#2

Postad 01 augusti 2007 - 17:23

Qert
  • Qert
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Funderar också på det här paketet. Nån här som lyssnat på hur det låter?

#3

Postad 04 augusti 2007 - 19:32

The:Swede
  • The:Swede
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Japp! Jag har lyssnat på den här prylen. Man får ju säga att det är ganska bra tryck i prylarna. Troligtvis är det här tillräckligt för den vanlige användaren.
Det är dock en detalj som hindrar mig från att köpa denna produkt, det saknas radio. Jag vet det låter sjukt "ingen radion!?", kan det kosta 5 spänn för Sony att slänga in det?
Men behöver man ingen radio tycker jag att det kan vara värt pengarna.

#4

Postad 10 augusti 2007 - 22:45

Qert
  • Qert
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Japp! Jag har lyssnat på den här prylen. Man får ju säga att det är ganska bra tryck i prylarna. Troligtvis är det här tillräckligt för den vanlige användaren.
Det är dock en detalj som hindrar mig från att köpa denna produkt, det saknas radio. Jag vet det låter sjukt "ingen radion!?", kan det kosta 5 spänn för Sony att slänga in det?
Men behöver man ingen radio tycker jag att det kan vara värt pengarna.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad fan pratar du om den har visst radio!

Redigerat av Qert, 10 augusti 2007 - 22:51.


#5

Postad 12 augusti 2007 - 21:19

metro
  • metro
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag köpte paketet för ca 2veckor sedan och är riktigt nöjd, bra ljud till både film och musik för ett bra pris :) Kan helt klart rekommendera detta paket, radio finns även om The Swede hävdar att det inte finns ^^ Finns både FM o AM. Schysst bas dessutom.

#6

Postad 23 augusti 2007 - 01:45

Unregistered803e9768
  • Unregistered803e9768
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
hej funderar oxå på denna!


1 ljudingång
1 Mini jack ingång (i fasaden)
Digital Media Port
Utgångar 1 HDMI videoutgång
1 hörlursuttag
1 scartuttag


så nu till fråga. Går det o fixa fler ljudingångar med nån sak(så man slipper koppla om? försämras ljudet?

#7

Postad 25 augusti 2007 - 13:06

Alarma
  • Alarma
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Hur fungerar Divx/Xvid och fungerar det med subtitles? T ex .SRT eller .SUB/.IDX?

#8

Postad 02 september 2007 - 19:35

The:Swede
  • The:Swede
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
SORRY!!

ja jag såg det typ någon dag efter jag lagt in mitt veto.

Men varför bli så arg? :/

#9

Postad 07 september 2007 - 13:24

jimboyummin
  • jimboyummin
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Sitter oxå och sneglar på den här, men den verkar inte ha så många ingångar. Kan man koppla sin dator till den t.ex? Ja ljudet från datorn då alltså.

#10

Postad 08 september 2007 - 13:38

HeH2
  • HeH2
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Hej, Anmäler mitt intresse till denna produkt. Finns det någon som använder den som kan berätta mer om produktens för och nackdelar.

För min del står det mellan denna och tre samsung system (har en Samsung LCD-TV) nämligen X30, X250 och XQ100.

/Tomas

#11

Postad 09 september 2007 - 22:50

adamwasta
  • adamwasta
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Sitter oxå och sneglar på den här, men den verkar inte ha så många ingångar. Kan man koppla sin dator till den t.ex? Ja ljudet från datorn då alltså.

<{POST_SNAPBACK}>


Borde ju gå att koppla till datorn. Enligt Dustin Home ska det finnas en 3,5 mm-ingång!

Fan va sugen jag blir :-)

#12

Postad 10 september 2007 - 18:40

jimboyummin
  • jimboyummin
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Hittade den här anläggningen oxå http://www.nicatorfa...px?q=p:10500214 den verkar ju helt klart schysst. Frågan blir ju då, vilken ska man välja?

Philips eller Sony?

Finns även en forumtråd om Philipsen
https://www.minhembi...howtopic=165002

#13

Postad 11 september 2007 - 13:12

HeH2
  • HeH2
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
quote=Raab,Jul 10 2007, 11:25 ]
Ska köpa Sonys Dz230 hemmabiopaket i kombination med Samsung LE-32S86BDX LCD tv.
Det är mitt första inköp av både hemmabio och lcd och undrar om ni har några tips eller förslag kanske kritik mot dessa produkterna ? hemmabiopaketet har en effekt på 850w vilket inte säger mig så mycket. jag är ute efter starkt ljud både för musik och film och vill ligga runt 2000-2500 max. Finns det några bättre hemmabiopaket gärna svart så det kan kombineras snyggt. Hjälp mig :)

Tack.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Har du kollat på Samsungs system t ex X30? Jag har varit inne på att köpa Sony Z230 men lutar nu åt någon av Samsungs X30, X250 eller QX100. De ligger visserligen på någon krona mer men känns intressant ihop med Samsung LCD:n...


[quote name='jimboyummin' date='Sep 10 2007, 18:40 ']Philips eller Sony?

Finns även en forumtråd om Philipsen
https://www.minhembi...howtopic=165002

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Personligen tror jag att Sony-maskinen är ett bättre köp är Philipsen.

#14

Postad 17 september 2007 - 10:55

jimboyummin
  • jimboyummin
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Hur låter det när man spelar musik på det här systemet? Nån som vet?

#15

Postad 17 september 2007 - 16:05

LikeAGlove
  • LikeAGlove
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Alla som har den philpsen verkar ju klaga något över att den brusar 24/7, själv ska jag nog satsa på detta sony paketet trots allt

#16

Postad 20 september 2007 - 22:23

Callopski
  • Callopski
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa denna och en Sony KDL-40D3000.
Men Hemmabiopaketet verkar sakna många utgångar. Får man inte ut det bästa då?

#17

Postad 26 september 2007 - 13:41

Richard1987
  • Richard1987
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
finns det usb direct? det måste man ha ;)

#18

Postad 26 september 2007 - 20:03

adamwasta
  • adamwasta
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

finns det usb direct? det måste man ha ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Nope.

Är lite tveksam över ljudet. Det känns lite väl billigt och subwoofern ser lite tunn ut. Jag begär inget värstingljud, men är det prisvärt? Är det OK med tanke på det låga priset?

#19

Postad 30 september 2007 - 01:29

pepsi-cola
  • pepsi-cola
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har precis köpt sony davdz230 och jag har problem att få ljudet från TVn att spelas upp i högtalarna.

Förutom det fungerar det bra.

MEN, är inte så händig på att koppla och så vidare så jag är hemskt tacksam om någon vet vad jag gör för fel?

Vad ska jag göra för att få in tv-ljudet?

#20

Postad 30 september 2007 - 10:53

adamwasta
  • adamwasta
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har precis köpt sony davdz230 och jag har problem att få ljudet från TVn att spelas upp i högtalarna.

Förutom det fungerar det bra.

MEN, är inte så händig på att koppla och så vidare så jag är hemskt tacksam om någon vet vad jag gör för fel?

Vad ska jag göra för att få in tv-ljudet?

<{POST_SNAPBACK}>


Hur kopplar du hemmabiosystemet till TVn? Jag har precis fått min Sony KDL-40D3000. Har en beställning på det här systemet från Dustin, men det är restnoterat två veckor till... Om jag bestämmer mig för att ta det kommer jag köra HDMI mellan TV och hemmabio. Borde fungera smidigt tycker man, men du kanske också kör HDMI?

#21

Postad 30 september 2007 - 11:00

pepsi-cola
  • pepsi-cola
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har precis köpt sony davdz230 och jag har problem att få ljudet från TVn att spelas upp i högtalarna.

Förutom det fungerar det bra.

MEN, är inte så händig på att koppla och så vidare så jag är hemskt tacksam om någon vet vad jag gör för fel?

Vad ska jag göra för att få in tv-ljudet?

<{POST_SNAPBACK}>


Hur kopplar du hemmabiosystemet till TVn? Jag har precis fått min Sony KDL-40D3000. Har en beställning på det här systemet från Dustin, men det är restnoterat två veckor till... Om jag bestämmer mig för att ta det kommer jag köra HDMI mellan TV och hemmabio. Borde fungera smidigt tycker man, men du kanske också kör HDMI?

<{POST_SNAPBACK}>



Hej!

Jo, jag har kopplat med hdmi. Men jag får inte det att fungera.
Läst i bruksanvisningen om att man ska göra en inställning i hemmabion, och den har jag gjort men ändå fungerar det inte. Jag har TV Hitatchi 42pd8600. Jag vet inte om det är något hos den jag också måste ställa in. Men jag hittar inget i tevens bruksanvisning.

Väldigt tråkigt att det inte fungerar. Då vill man inte ha detta system.
Tacksam för hjälp!

#22

Postad 20 oktober 2007 - 18:48

lAlAz0r
  • lAlAz0r
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Om man har xbox 360 och vill ha ljudet från Sony paktet, finns det ingång till de som man kan koppla in xboxen ?

lAlAz0r

Redigerat av lAlAz0r, 20 oktober 2007 - 18:49.


#23

Postad 21 oktober 2007 - 11:18

linslus45
  • linslus45
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Någon som kan upplysa hur det funkar med textning till divx filmer?

Ljudnivån på själva huvudenheten skulle också vara intressant att få veta om den surrar något.

Tack på förhand!

#24

Postad 22 oktober 2007 - 08:12

mabbe
  • mabbe
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Jag är också intresserad av paketet. Har lovat svärföräldrarna att hitta ett relativt billigt ljudpaket som levererar 5.1 och har ett OK ljud för musik. Någon som kan kommentera ljudet? Är det något att ha, eller låter det billigt även för en "vanlig" Svensson?

Spelar den upp det mesta? Inga problem med brända skivor?

Finns det några andra prisvärda paket omkring samma prisnivå? Philips HTS-3357 med surr från högtalarna går bort och likaså Samsung HT-XQ100 med sitt kopieringsskydd.

Tacksam för alla former av svar :)

#25

Postad 30 oktober 2007 - 11:11

Nico77
  • Nico77
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har varit och lyssnat på siba och jag tyckte att detta system lät jätte bra. Innan har jag haft grejer från Hifiklubben, men dessa grejer lät minst lika bra och kostar typ 12000:- mindre. Det enda och varför jag antagligen inte kommer att köpa det är för att det inte går att få ut TV-ljudet i högtalarna enligt försäljaren på siba.

Är det nån som vet att det går ändå får ni gärna förklara hur man ska koppla i så fall, för jag e riktikt sugen på detta system trots allt.

:wub:

#26

Postad 30 oktober 2007 - 11:24

Berserkr
  • Berserkr
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har en polare som har bett mig om hjälp. Han har köpt detta system på SIBA men dvd:n är ej regionsfri så han får svartvitt när han spelar upp filmer i NTSC. Någon som har en lösning på detta, finns det någon firmware eller hårdvara man kan införskaffa för att kunna få färgerna i NTSC?

MVH
Berserkr

#27

Postad 30 oktober 2007 - 13:40

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har varit och lyssnat på siba och jag tyckte att detta system lät jätte bra. Innan har jag haft grejer från Hifiklubben, men dessa grejer lät minst lika bra och kostar typ 12000:- mindre. Det enda och varför jag antagligen inte kommer att köpa det är för att det inte går att få ut TV-ljudet i högtalarna enligt försäljaren på siba.

Är det nån som vet att det går ändå får ni gärna förklara hur man ska koppla i så fall, för jag e riktikt sugen på detta system trots allt.

:wub:


Hmm, har läst manuellen nu , http://pdf.crse.com/.../2895965731.pdf , och visst verkar det gå att få ut ljudet från en tv i den iaf.
Någon som kan intyga/ rätta mig?

#28

Postad 30 oktober 2007 - 14:30

mabbe
  • mabbe
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Jag skummade igenom instruktionsboken, men kan väl inte säga att jag hittade något stöd för att få TVns ljud ut genom förstärkaren. HDMI är ju ut på förstärkaren.

Min fråga är dock följande: Vad finns det för anslutningar på baksidan? Finns där några överhuvudtaget? Optisk/digital in? Vanliga RCA-ingångar? Finns där något extra alls, förutom det som ska kopplas till högtalare och TV?

#29

Postad 30 oktober 2007 - 14:35

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Det står i manuelen om hur man gör när man vill ha ut tv-ljudet i alla 6 högtalare etc, så det måste juh gå.
Finns bilder på ingångarna i manualen...

#30

Postad 31 oktober 2007 - 09:59

Nico77
  • Nico77
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Var i manualen står det att det funkar att få ut TV-ljudet? Kan nån förklara eller sidhänvisa för jag hittar inte... Jag har för övrigt en LG42-PC51 hängandes på väggen hemma... Och om det funkar att få ut TV- ljudet för er som har denna anläggning, kan ni förklara hur ni har gjort...

Ha det gott så länge

#31

Postad 31 oktober 2007 - 10:38

mabbe
  • mabbe
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0

Det står i manuelen om hur man gör när man vill ha ut tv-ljudet i alla 6 högtalare etc, så det måste juh gå.
Finns bilder på ingångarna i manualen...



Vilken sida visar de olika ingångarna? Jag skummade igenom den, i hopp om att finna en bild, men kan inte påstå att jag såg någon vettig förklaring.

#32

Postad 31 oktober 2007 - 11:20

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
På sidorna om att ansluta andra produkter. Avancerat tror jag man kan se anslutningar. På delen om TV finns info om att man ska kunna få ut ljud....

#33

Postad 31 oktober 2007 - 11:53

mabbe
  • mabbe
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Av bilden att döma, finns det inga vettiga anslutningar bak what so ever (bortsett från högtalarutgångar, scart och hdmi).
Om man skulle vilja koppla datorn till systemet, måste man alltså dra sladden och sätta in den någonstans på framsidan, om där finns någon ingång, vilket jag inte sett. Låter jäkligt dåligt.

#34

Postad 31 oktober 2007 - 14:43

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har varit och lyssnat på siba och jag tyckte att detta system lät jätte bra. Innan har jag haft grejer från Hifiklubben, men dessa grejer lät minst lika bra och kostar typ 12000:- mindre. Det enda och varför jag antagligen inte kommer att köpa det är för att det inte går att få ut TV-ljudet i högtalarna enligt försäljaren på siba.

Är det nån som vet att det går ändå får ni gärna förklara hur man ska koppla i så fall, för jag e riktikt sugen på detta system trots allt.

:)

Hittade en lösning i officiella D3000-tråden
https://www.minhembi...s...551&st=2730
Men du kommer inte få ut 5.1 ljud.

#35

Postad 05 december 2007 - 14:12

nisak
  • nisak
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Heihei, Sitter og lurer på og kjøpe denne sony'n, men har ett spørsmål.
Hvordan funker den automatiske lydkalibreringen? hører man noe forskjell, er dette en nyttig ting, eller kan jeg finne en annen som ikke har dette?

På forhånd takk for svar.

#36

Postad 12 december 2007 - 10:13

Corsa
  • Corsa
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag hade problem med A/V-synkning.
Se mer här: https://www.minhembi...p;#entry1678574

#37

Postad 31 december 2007 - 20:21

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Längesedan någon skrev i tråden så era problem kanske redan är lösta. Men eftersom jag köpte detta paket idag kan jag i alla fall konfirmera att det funkar utmärkt att få ut tv-ljudet.

Men man måste koppla in en scartkabel till tv:n. HDMI är vad jag förstått "enkelriktat" och skickar bara bild/ljud till tv:n. Scarten däremot är "dubbelriktat" och kan skicka tv-ljudet till Sony'n.

Jag har kopplat med både HDMI och SCART så DVD går till tv:n via HDMI och tv-ljudet får jag via SCARTEN.

Har en 42" LG Plasma och när jag kopplar scarten till AV1 får jag ut tv-ljudet till Sony'n när jag väljer "TV" med FUNCTION-knappen på fjärren.

Nu har jag bara provkört lite kort med en DVD-film men kan säga att jag är positivt överraskad av ljudet. För mig duger den mer än väl som sekundäranläggning.

Köpte grisen i säcken och gick enbart efter pris och design. Tyckte högtalarna passade bra ihop med LG plasman. :)

#38

Postad 03 januari 2008 - 14:13

alecks
  • alecks
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Går det att koppla en dator till detta system? någon som har en lösning?

Tack på förhand.

Mvh. Alexander

#39

Postad 05 januari 2008 - 16:58

Unregistered79450e75
  • Unregistered79450e75
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Hej, jag funderar också på detta system. Anläggningen verkar ha CEC (den kallas ju Bravia Theatre Sync eller nåt), funkar det enbart med Sony-TVs eller med alla TVs som har CEC?

För er som inte vet vad CEC är, läs om det här: http://en.wikipedia....Control_channel

Kan ju vara rätt värt om det funkar ihop på så vis.

#40

Postad 05 januari 2008 - 22:23

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Hej, jag funderar också på detta system. Anläggningen verkar ha CEC (den kallas ju Bravia Theatre Sync eller nåt), funkar det enbart med Sony-TVs eller med alla TVs som har CEC?

För er som inte vet vad CEC är, läs om det här: http://en.wikipedia....Control_channel

Kan ju vara rätt värt om det funkar ihop på så vis.


Funkar bara med Sony-TV.

#41

Postad 05 januari 2008 - 23:05

Unregistered79450e75
  • Unregistered79450e75
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Ok, läste det med nånstans. Nåväl, blir nog ändå detta systemet, det lovar mycket gott.

Tack.

Edit: Har nu beställt! TV:n kommer nog inte riktigt lika snabbt (den var inte i lager) så jag får nog lite tid att fippla med systemet innan den kommer.

Återkommer med mina tankar senare!

Redigerat av Unregistered79450e75, 06 januari 2008 - 04:42.


#42

Postad 06 januari 2008 - 09:37

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
En nackdel jag nu märkt är att bristen på ingångar gör det omöjligt att få ut 5.1-ljud från TV:n. TV-ljudet går ju via scart och där får man inget 5.1.

Alltså enda källan som kan ge 5.1 ut är DVD. :)

#43

Postad 06 januari 2008 - 12:02

alecks
  • alecks
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man gör den regionsfri?

Hur fungerar spelaren med divx och xvid, någon som testat?

#44

Postad 06 januari 2008 - 15:01

Unregistered79450e75
  • Unregistered79450e75
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

En nackdel jag nu märkt är att bristen på ingångar gör det omöjligt att få ut 5.1-ljud från TV:n. TV-ljudet går ju via scart och där får man inget 5.1.

Alltså enda källan som kan ge 5.1 ut är DVD. :)


Är du absolut säker på detta? Låter ju skumt att de skulle göra en 5.1-anläggning man inte kan använda på rätt sätt.

Hm, går det byta receivern eller så för att lösa detta?

#45

Postad 06 januari 2008 - 23:25

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

En nackdel jag nu märkt är att bristen på ingångar gör det omöjligt att få ut 5.1-ljud från TV:n. TV-ljudet går ju via scart och där får man inget 5.1.

Alltså enda källan som kan ge 5.1 ut är DVD. :)


Är du absolut säker på detta? Låter ju skumt att de skulle göra en 5.1-anläggning man inte kan använda på rätt sätt.

Hm, går det byta receivern eller så för att lösa detta?


Ja eftersom det helt saknas ingångar kan jag inte se nåt sätt att få 5.1-ljud från någon annan källa än den inbyggda dvd-spelaren.

Hade jag tänkt efter lite innan hade jag nog inte köpt detta paket. Blev lite av ett impulsköp. Undrar hur länge man har öppet köp på Netonnet..... :P

#46

Postad 07 januari 2008 - 00:13

Unregistered79450e75
  • Unregistered79450e75
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Okej, tack. Jag avbeställde iaf... Kanske denna istället?



En fråga till, är det några extra kablar eller så jag behöver köpa? Jag kommer ha följande setup: En LCD-TV med PC:n och Xbox 360:n (min har hdmi-output) inkopplade, samt vanliga analoga sändningar. Sen då denna hemmabioanläggningen. Jag har redan beställt 2st hdmi-kablar samt en hdmi-dvi-adapter för datorn.

Redigerat av Unregistered79450e75, 07 januari 2008 - 00:18.


#47

Postad 06 april 2008 - 16:42

Unregistered23751
  • Unregistered23751
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Okej, tack. Jag avbeställde iaf... Kanske denna istället?



En fråga till, är det några extra kablar eller så jag behöver köpa? Jag kommer ha följande setup: En LCD-TV med PC:n och Xbox 360:n (min har hdmi-output) inkopplade, samt vanliga analoga sändningar. Sen då denna hemmabioanläggningen. Jag har redan beställt 2st hdmi-kablar samt en hdmi-dvi-adapter för datorn.


Dvi klarar inte ljud.
Iaf du inte visste.

Joerlo!

#48

Postad 04 maj 2008 - 21:54

gurraj71
  • gurraj71
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag har kopplat min SONY home theatre system DAV-DZ230 med en HDMI-kabel till Optoma HD70.

Saken är den att jag får ingen bild via HDMI ingången, HDMI är ikryssad i menyn på projektormenyn, och när jag ska välja HDMI "on" på dvd-spelaren får jag meddelandet "kontrollera din HDMI-anslutning", kabeln sitter tight. När jag provat tidigare kunde jag markera on, däremot fick jag ändå ingen bild.

Saken är den att projektorn hittar signal men bilden är bara mycket mörkt grå, nästan svart.

Enligt bruksanvisningen till SONY-spelaren står det att man skall ansluta till en enhet som stöder HDMI-kontroll, är det detta som är problemet? vad innebär det i så fall. Jag trodde att HDMI är kompatibelt med produkter som inte är av samma märke.

Snälla hjälp mig om ni kan , jag vet inte ut eller in vad jag ska göra för att få det att fungera med HDMI kabel.

mvh Gustav

#49

Postad 31 juli 2009 - 09:59

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att få ljud utan att använda högtalarna? Alltså vanligt ljud genom tvn?

Det är så att jag använder högtalarna till en annan enhet nu. Och skulle endå vilja kunna använda DVDn på annan plats.

Redigerat av nixxz, 31 juli 2009 - 10:44.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.