Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips HTS-3357 Hyllat av HemmaBio

140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 22 januari 2008 - 22:24

jimboyummin
  • jimboyummin
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Ahh såg nu att du utökat ditt svar lite. Tack för hjälpen, ska testa det där med att koppla ett par RCA från tv:n till hemmabion annars kan jag ju testa ditt förslag med scart.


Jo det funkade faktiskt att koppla RCA-ut från tv:n direkt till hemmabion men jag var tvungen att dra upp volymen till typ nivå 30-35 på förstärkaren för att få någorlunda normal volym. Spelar jag en skiva eller kör från datorn så brukar nivå 10-11 vara lagom. Hur kommer det här sig tror ni?

Kanske ska tillägga att jag inte hade två RCA kablar (L+R) utan kopplade med en komponentvideokabel fast jag använde då självklart bara två av sladdarna röd & grön. Kan det möjligtvis ha med detta att göra? Jag tänkte ju att... RCA som RCA, lär väl inte vara nån skillnad..? Fast det kanske har betydelse? :D

Redigerat av jimboyummin, 22 januari 2008 - 22:31.


#102

Postad 22 januari 2008 - 22:59

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Ahh såg nu att du utökat ditt svar lite. Tack för hjälpen, ska testa det där med att koppla ett par RCA från tv:n till hemmabion annars kan jag ju testa ditt förslag med scart.


Jo det funkade faktiskt att koppla RCA-ut från tv:n direkt till hemmabion men jag var tvungen att dra upp volymen till typ nivå 30-35 på förstärkaren för att få någorlunda normal volym. Spelar jag en skiva eller kör från datorn så brukar nivå 10-11 vara lagom. Hur kommer det här sig tror ni?

Kanske ska tillägga att jag inte hade två RCA kablar (L+R) utan kopplade med en komponentvideokabel fast jag använde då självklart bara två av sladdarna röd & grön. Kan det möjligtvis ha med detta att göra? Jag tänkte ju att... RCA som RCA, lär väl inte vara nån skillnad..? Fast det kanske har betydelse? :D


Du fick samma problem som mig första gången.

Du får stänga av högtalarna på din tv. Finns i menyn för din tv. Sedan ökar du volymen på din tv till max. Då bör du få bättre ljud till systemet. Min tv funkade så iaf. Att audio utgången på tvn styrdes av volymen på tvn.

Så testa stäng av högtalarna på tvn. (annars kommer det låta rejält högt) sätt sen volymen på max. Sen bör du få normal volym på systemet.

RCA som RCAe. Spelar nog ingen större roll. Men jag köpte min sladd på expert för 49:- så de är inte värst dyra. :lol:

#103

Postad 23 januari 2008 - 01:04

jimboyummin
  • jimboyummin
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Så är det ju såklart, hade ju stängt av tv:ns högtalare men volymen drog jag ju inte upp. Tack för tipset!

#104

Postad 23 januari 2008 - 11:39

rickipick
  • rickipick
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej, vet någon om det går att sätta de bakre högtalarna som främre. Precis som några skrev i tråden så kommer jag inte ha möjligheten att ha de långa högtalarna bak

#105

Postad 23 januari 2008 - 17:04

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Hej, vet någon om det går att sätta de bakre högtalarna som främre. Precis som några skrev i tråden så kommer jag inte ha möjligheten att ha de långa högtalarna bak


Du får helt enkelt testa att koppla in dem där fronten skall vara och likaså med fronten till de bakre.
Man vet inte förens man provat :)

#106

Postad 24 januari 2008 - 16:52

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Det funkar ypperligt att ha pelarhögtalarna fram. Elementen är lika stora i alla högtalarna. Det enda strulet du får isf är att kablarna till "frontarna" som ska vara där bak är för korta. Men det fixar du lätt med att skarva dom till rätt längd.

#107

Postad 24 januari 2008 - 19:28

Pirpen
  • Pirpen
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Köpte detta paket i måndags på Elgiganten för 2290:- och är mycket nöjd. Problemen vissa haft med burr/surr i högtalarna har jag inte märkt nått av. Paketet är kopplat till min lcd-tv ( Myrica VQ40-3SU ) med HDMI-kabel.

Provade med en scart-kabel mellan paketet och tv´n för att få ut tv-ljudet, men tyckte inte det var nån större skillnad mot tv´ns högtalare, så den har jag tagit bort. Kollar ändå inte så mycket på tv!

Nu till mitt problem. Jag har datorn kopplad till dvi på tv´n och vill ha 5:1 ljud från datorn till hemmabio anläggningen. Går det? Vad behövs för kabel/kablar? Hur kopplar jag? Behöver jag ett speciellt ljudkort?

Min dator:
AMD64 X2 4200+ processor
Corsair Value S. PC5300 1024MB minne
Abit KN9S moderkort
Gainward 8600GT silent grafikkort

#108

Postad 24 januari 2008 - 21:26

jimboyummin
  • jimboyummin
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Köpte detta paket i måndags på Elgiganten för 2290:- och är mycket nöjd. Problemen vissa haft med burr/surr i högtalarna har jag inte märkt nått av. Paketet är kopplat till min lcd-tv ( Myrica VQ40-3SU ) med HDMI-kabel.

Provade med en scart-kabel mellan paketet och tv´n för att få ut tv-ljudet, men tyckte inte det var nån större skillnad mot tv´ns högtalare, så den har jag tagit bort. Kollar ändå inte så mycket på tv!

Nu till mitt problem. Jag har datorn kopplad till dvi på tv´n och vill ha 5:1 ljud från datorn till hemmabio anläggningen. Går det? Vad behövs för kabel/kablar? Hur kopplar jag? Behöver jag ett speciellt ljudkort?

Min dator:
AMD64 X2 4200+ processor
Corsair Value S. PC5300 1024MB minne
Abit KN9S moderkort
Gainward 8600GT silent grafikkort


Jag hittar ingen info om huruvida ditt moderkort har optisk eller digital koaxial ut. Om den har optisk utgång (det har mitt Abit-moderkort) så kan du köpa en adapter på kjell.com eller netonnet.com som omvandlar den optiska signalen till dig.koax och koppla den till förstärkaren. Då behöver du förutom adaptern en optisk och en digital koaxial-kabel (är väl egentligen en vanlig RCA-kabel?).

Har du ingen optisk eller dig.koax så får du väl köra med en vanlig analog 3,5mm ---> 2 RCA-kabel och stoppa in i förstärkarens AUX-ingång. Det blir inte "äkta" 5.1 ljud men du får ljud ur alla högtalare iaf.

#109

Postad 24 januari 2008 - 23:37

Pirpen
  • Pirpen
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Tack för svaret!
Har studerat mer i ämnet och hittat att mitt moderkort inte har någon digital utgång. Knäppt när det har inbyggt 7.1 ljudkort! Så det blir och köra aux tills jag har hittat nått bra ljudkort...

#110

Postad 27 januari 2008 - 23:43

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Vad har ni för typ av anslutning från systemet till tvn?

Scart? HDMI? YUV?

Jag använder mig utav HDMI, men får inte detta med uppskalning att fungera riktigt.
Satt intällningen på AUTO. Men när en film spelas får jag fram följande info:

480p 60 Hz

Min tv är en 42" Plasma HD-Ready 720p, bör inte dvdn skala upp till minst 720p?

Testade även att manuellt sätta den på 720p i setupen. Får följande info:

720p 50 Hz stämmer ju nice :blush:

MEN nu saknas det ca 10 cm av bilden längst upp?? Varför??
Vad är fel? Pallar inte tvn att visa? Eller skalar dvdn för dåligt??

Någon som kan ge svar o tips. Vore oerhört tacksam!

#111

Postad 28 januari 2008 - 21:56

Lear
  • Lear
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Det löste sig. Behövde bara koppla in ljudsladdarna mellan tv:n och systemet. Klockrent!!!

Mvh Calle

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  HTS3357.rtf   546bytes   43 Antal nerladdningar


#112

Postad 29 januari 2008 - 16:34

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Det löste sig. Behövde bara koppla in ljudsladdarna mellan tv:n och systemet. Klockrent!!!

Mvh Calle


Hmm..Varför skriver du inte direkt här i rutan, istället för att klistra in en rtf-fil..!?
Nåja... HDMI är bara enkelriktat, dvs bild & ljud från dvd:n till TV:n, ja, eller i detta fallet bild till tv och ljud ut genom sytemet, eftersom du bara har "HDMI ut" på dvd:n.

Tre sätt att få ut tv-ljudet är:
1. koppla en RCA-kabel (1 svart & 1 röd ) från "Audio ut" på tv, till "Audio in på dvd. Tryck på " Aux/Di" på fjärren, så att "Aux" blir valt.= Analogt ljud.
2. koppla en "Coaxial Digital-kabel från TV, om det finns, till Coaxial Digital IN, på dvd:n. Tryck på "Aux/Di" på fjärren, för att växla på Digital-ljudet.
3. koppla en Scart från TV till Scart på dvd:n. Tryck på "TV" på fjärren, så kommer ljudet. = Analogt ljud.

Sen finns det en herrans massa omkopplare i handeln, så att man kan ta ut ljud från olika utgångar, om det finns sådana på din tv, men inte på dvd:n.

Men varför din "HDMI-konfig" inte är åtkomlig, vet jag inte..!? Prova och stäng av båda apparaterna, dra ut kabeln från båda och tryck ordentligt in dom på rätt ställen igen. Starta maskinerna. Då ska dom känna av att en HDMI kabel finns kopplad. Starta konfigurationen från menyerna. Detta kan ta en liten stund, så vänta ut det. Vanligtvis går det snabbt, men man vet aldrig med olika apparater...

ALlT dett står i instruktionsboken oxå. Bar å ta med in på dass å läsa.. :(

Lycka till.

#113

Postad 04 februari 2008 - 21:24

Lear
  • Lear
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tack för hjlpen. Det löste sig. Det var bara att koppla en audio kabel mellan DVD och digitalboxen samt trycka på Aux knappen på fjärrkontrollen.

#114

Postad 14 februari 2008 - 09:29

Peer95
  • Peer95
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Vad har ni för typ av anslutning från systemet till tvn?

Scart? HDMI? YUV?

Jag använder mig utav HDMI, men får inte detta med uppskalning att fungera riktigt.
Satt intällningen på AUTO. Men när en film spelas får jag fram följande info:

480p 60 Hz

Min tv är en 42" Plasma HD-Ready 720p, bör inte dvdn skala upp till minst 720p?

Testade även att manuellt sätta den på 720p i setupen. Får följande info:

720p 50 Hz stämmer ju nice :)

MEN nu saknas det ca 10 cm av bilden längst upp?? Varför??
Vad är fel? Pallar inte tvn att visa? Eller skalar dvdn för dåligt??

Någon som kan ge svar o tips. Vore oerhört tacksam!



Jag har en fråga angående detta system som även berör ovanstående inlägg, klarar detta system av HD-DVD, eller filer som är kodade med 720P. Eller konverterar den bara ner till 570p. Har själv en TV som klarar upp till 1080i och skulle givetvis vilja ha en DVD som klarar av att spela upp det. Är det någon som vet där ute, skulle vara tacksam för ett snabbt svar eftersom jag är på väg att beställa detta system, men denna punkt är avgörande.
Mvh
Peer
PS. Jag är inte så hemma på alla format så kanske frågan är dum, vad vet jag, men då är den ju lättare att besvara ;)

#115

Postad 14 februari 2008 - 09:59

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Vad har ni för typ av anslutning från systemet till tvn?

Scart? HDMI? YUV?

Jag använder mig utav HDMI, men får inte detta med uppskalning att fungera riktigt.
Satt intällningen på AUTO. Men när en film spelas får jag fram följande info:

480p 60 Hz

Min tv är en 42" Plasma HD-Ready 720p, bör inte dvdn skala upp till minst 720p?

Testade även att manuellt sätta den på 720p i setupen. Får följande info:

720p 50 Hz stämmer ju nice :)

MEN nu saknas det ca 10 cm av bilden längst upp?? Varför??
Vad är fel? Pallar inte tvn att visa? Eller skalar dvdn för dåligt??

Någon som kan ge svar o tips. Vore oerhört tacksam!



Jag har en fråga angående detta system som även berör ovanstående inlägg, klarar detta system av HD-DVD, eller filer som är kodade med 720P. Eller konverterar den bara ner till 570p. Har själv en TV som klarar upp till 1080i och skulle givetvis vilja ha en DVD som klarar av att spela upp det. Är det någon som vet där ute, skulle vara tacksam för ett snabbt svar eftersom jag är på väg att beställa detta system, men denna punkt är avgörande.
Mvh
Peer
PS. Jag är inte så hemma på alla format så kanske frågan är dum, vad vet jag, men då är den ju lättare att besvara ;)


Har enbart testat med .mkv filer. Men där får jag ingen bild, ljudet funkar men bilden visas ej. Så mitt svar skulle nog bli att det inte klarar av filer som är kodade i 720p.

#116

Postad 14 februari 2008 - 20:01

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Jag har en fråga angående detta system som även berör ovanstående inlägg, klarar detta system av HD-DVD, eller filer som är kodade med 720P. Eller konverterar den bara ner till 570p. Har själv en TV som klarar upp till 1080i och skulle givetvis vilja ha en DVD som klarar av att spela upp det. Är det någon som vet där ute, skulle vara tacksam för ett snabbt svar eftersom jag är på väg att beställa detta system, men denna punkt är avgörande.
Mvh
Peer
PS. Jag är inte så hemma på alla format så kanske frågan är dum, vad vet jag, men då är den ju lättare att besvara :)


Ingen fråga är för dum :D
Nu ska vi inte blanda alla termer..Så här är det:
Detta system spelar som bäst DVD format, alltså vanliga DVD-filmer, (576i).
Inte HD-DVD eller Blue-Ray, som är två helt olika sätt att spela in bild & ljud på. (inspelade i 1080p-kvalité och med annan sorts laser)
Men systemet klarar dock av att konvertera upp bilden från en vanlig DVD (576i) till HD-kvalitet (720p och 1080i)
Det finns alltså en processor i systemet som "skalar" upp bilden till en bättre kvalite än vad källan är.
Din tv klarar tydligen av HD-upplösningen 1080i och det funkar ypperligt att se högupplösta filmer med detta system.
Men.. om du kan se 720p filmer (så kallade h264-codec filer) som är brända med vanlig dvd-laser, det vet jag inte.

En liten förklaring till skillnaden mellan bokstäverna "i" och "p", tex 1080i och 1080p:
1080i betyder: att bilden består av 1080 aktiva bildlinjer som uppdateras varannan rad per gång, så kallad "interlace", därav i:et. På svenska kallas det för att bilden är "sammanflätad" eller "använder radsprång"
1080p betyder: att består av 1080 aktiva bildlinjer som uppdaterar varje rad, istället för varannan, så kallad "progressiv", därav "p:et". Bilden blir mjukare med progressiv bildbehandlig eftersom alla linjer byts hela tiden.
Men som vanligt måste bildkällan och bildvisaren, båda, stödja progressiv bild, för att det ska funka.

Hoppas du fick lite förklaring på vad du sökte.
Lycka till!

#117

Postad 20 juli 2008 - 23:32

iDudd
  • iDudd
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ett tag sen det skrevs i denna tråden men måste höra. Är lite i tankarna av att köpa detta. Befinner det sig fortfarande brus i senare versioner?

mvh andreas

#118

Postad 23 juli 2008 - 11:30

briljant
  • briljant
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Vet inte om problemet kvarstår men blev förvånad över hur många som hade problemet. Köpte mitt system i höstas och har varit helnöjd hela tiden. Inga problem med brus eller annat. Det enda som har varit ett problem är att den inte verkar klara av större mängder data genom USB ingången. När man kopplar in ett mindre usb minne fungerar det dock utmärkt. Andra saker som tidigare frågats om som inte blivit besvarade:

-det går att byta plats på surround högtalarna. Har själv valt att ha vägg högtalarna bak utan problem.
-inga problem alls att spela upp brända skivor så vitt jag har märkt och har ju hunnit prova en del
-bra ljud för pengarna.

Tycker defenitivt att det är värt att köpa systemet. har iför sig aldrig haft problemet med brus.

Lycka till!

#119

Postad 16 augusti 2008 - 15:26

Unregistered686339d9
  • Unregistered686339d9
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Hej, mina föräldrar har köpt detta paket tidigare i vår, inget brusproblem och riktigt bra ljud måste jag säga. Har dock inte lyckats hjälpa dom att få till ljud i alla högtalarna vid tvtittande, har kollat runt massor, provat ringa philips support (vilket inte ledde någon vart över huvudtaget) och provat ännu mer utan att finna mitt svar så måste fråga er alla som har detta system:

Dom har comhems analoga tv via vanlig antenn (utan digitalbox), finns det något sätt att få ut ljudet i alla högtalarna eller klarar inte paketet att simulera ett surroundljud?
Har provat koppla både via scart, via hörlursuttaget in i mp3 uttaget och även in i aux ingången men får bara ljudet antingen via enbart centerhögtalaren eller enbart via de två främre högtalarna. (Beroende på om man väljer stereo eller surround läget).

Har även funderat på om det går att ställa volymen för varje högtalare i något annat läge än dvdläget?

Har senaste firmware från philips hemsida och en gammal philips tjocktv i nuläget inkopplat via scart.

Väldigt tacksam för tips =)

#120

Postad 17 augusti 2008 - 17:20

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Hej, mina föräldrar har köpt detta paket tidigare i vår, inget brusproblem och riktigt bra ljud måste jag säga. Har dock inte lyckats hjälpa dom att få till ljud i alla högtalarna vid tvtittande, har kollat runt massor, provat ringa philips support (vilket inte ledde någon vart över huvudtaget) och provat ännu mer utan att finna mitt svar så måste fråga er alla som har detta system:

Dom har comhems analoga tv via vanlig antenn (utan digitalbox), finns det något sätt att få ut ljudet i alla högtalarna eller klarar inte paketet att simulera ett surroundljud?
Har provat koppla både via scart, via hörlursuttaget in i mp3 uttaget och även in i aux ingången men får bara ljudet antingen via enbart centerhögtalaren eller enbart via de två främre högtalarna. (Beroende på om man väljer stereo eller surround läget).

Har även funderat på om det går att ställa volymen för varje högtalare i något annat läge än dvdläget?

Har senaste firmware från philips hemsida och en gammal philips tjocktv i nuläget inkopplat via scart.

Väldigt tacksam för tips =)


Har du kopplat scart från systemet skall det räcka att du trycker på "Tv" för att få ut ljudet från tvn via systemet, testa sedan att trycka på "surround" knappen o se till att den står i "Multikanal"..

#121

Postad 17 augusti 2008 - 20:49

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Du har kopplat alldeles rätt. Och ljudet är som det ska i lägena Stereo & Multikanal, som du beskriver.
I Multi-läget kommer det ljud ut från de bakre och främre högtalarna oxå,,men bara då ljudet "vandrar" eller behöver mer rymd, i tex filmer. Sätt örat mot en surroundhögtalare så hör du.
Som vanligt i multi-läge kommer 90 % av ljudet ut från centern eftersom det är det ljud som en film mest består av.

Och du har rätt att i stereo-läge kommer ljudet bara ut från frontarna. Här tycker jag oxå att det kunde kommit från alla fem, men så har inte Philips tänkt.. ;-)

Så det e bara o rocka på.

#122

Postad 22 augusti 2008 - 20:36

kid24
  • kid24
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att ljudet kommer fårn alla 5 högtalare när man ser på tv, men när man ser på dvd så är bara centern och delvis sateliterna igång, dvs dom bakre och basen är näst intill omöjlig att tyda???

#123

Postad 24 augusti 2008 - 23:20

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att ljudet kommer fårn alla 5 högtalare när man ser på tv, men när man ser på dvd så är bara centern och delvis sateliterna igång, dvs dom bakre och basen är näst intill omöjlig att tyda???

det låter inte som det ska det
det borde du fråga philips om eller där du har köpt den
för om du har varit inne på inställningrna och gjort allt korrekt så ska det vara ungefär lika högt på allla högtarna
är det lika dant oavsett om du spelar dd5.1 eller dts5.1
vart har du subben aboslut inte bakom soffan får jag hoppas :)

#124

Postad 24 augusti 2008 - 23:23

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Du har kopplat alldeles rätt. Och ljudet är som det ska i lägena Stereo & Multikanal, som du beskriver.
I Multi-läget kommer det ljud ut från de bakre och främre högtalarna oxå,,men bara då ljudet "vandrar" eller behöver mer rymd, i tex filmer. Sätt örat mot en surroundhögtalare så hör du.
Som vanligt i multi-läge kommer 90 % av ljudet ut från centern eftersom det är det ljud som en film mest består av.

Och du har rätt att i stereo-läge kommer ljudet bara ut från frontarna. Här tycker jag oxå att det kunde kommit från alla fem, men så har inte Philips tänkt.. ;-)

Så det e bara o rocka på.

men det är ju bara att ändra till surround om du vill ha ljud i alla högtalare

#125

Postad 24 augusti 2008 - 23:33

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Japp det ska funka, den där omvandlaren funkar klockrent för mig. Det kommer bli 5.1 ljud.

nu måste jag lägga in en brask lapp jag har frågat philips om digital ingången de säger att den bara hanterar pcm 2 kanaligt dvs hemmabio systemet .de sa att de bara är systemen utan inbyggd dvd som haterar multi channel
digitalaingången på de med inbyggd dvd skulle bara vara för cd recorder eller minidisc
enligt honom

#126

Postad 24 augusti 2008 - 23:44

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Hej, mina föräldrar har köpt detta paket tidigare i vår, inget brusproblem och riktigt bra ljud måste jag säga. Har dock inte lyckats hjälpa dom att få till ljud i alla högtalarna vid tvtittande, har kollat runt massor, provat ringa philips support (vilket inte ledde någon vart över huvudtaget) och provat ännu mer utan att finna mitt svar så måste fråga er alla som har detta system:

Dom har comhems analoga tv via vanlig antenn (utan digitalbox), finns det något sätt att få ut ljudet i alla högtalarna eller klarar inte paketet att simulera ett surroundljud?
Har provat koppla både via scart, via hörlursuttaget in i mp3 uttaget och även in i aux ingången men får bara ljudet antingen via enbart centerhögtalaren eller enbart via de två främre högtalarna. (Beroende på om man väljer stereo eller surround läget).

Har även funderat på om det går att ställa volymen för varje högtalare i något annat läge än dvdläget?

Har senaste firmware från philips hemsida och en gammal philips tjocktv i nuläget inkopplat via scart.

Väldigt tacksam för tips =)

har du bara vanlig kabel tv har du bara stereo ljud i svt kanalerna och tv4 alla andra kanaler är i mono orsaken är comhem .och ljudet måste vara i stereo för att det ska kunna bli surround

#127

Postad 24 augusti 2008 - 23:51

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Vet inte om problemet kvarstår men blev förvånad över hur många som hade problemet. Köpte mitt system i höstas och har varit helnöjd hela tiden. Inga problem med brus eller annat. Det enda som har varit ett problem är att den inte verkar klara av större mängder data genom USB ingången. När man kopplar in ett mindre usb minne fungerar det dock utmärkt. Andra saker som tidigare frågats om som inte blivit besvarade:

-det går att byta plats på surround högtalarna. Har själv valt att ha vägg högtalarna bak utan problem.
-inga problem alls att spela upp brända skivor så vitt jag har märkt och har ju hunnit prova en del
-bra ljud för pengarna.

Tycker defenitivt att det är värt att köpa systemet. har iför sig aldrig haft problemet med brus.

Lycka till!

tanken med pelar högtarna är att dom ska vridas i 45 grader mot soffan bakifrån eller en på var sida av soffan så de står mitt i mot varandra för ljudet ska vara difust för bäst effekt .finns instruktiner i bruksanvisningen även en bild hur de ska plaseras .detta krävs för att du inte ska få ett fattig diskant där du sitter och ser

#128

Postad 25 augusti 2008 - 00:00

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Är det ingen som kopplat satelliterna fram å kan berätta om det låter skit? Jag ska ha mitt system i sovrummet å har bara plats bak för vägghängda talare.

sätt eplar högtarna på var sin sida av sängen
eventuelt mot varandra och de är smala så de tar inte mer plats än en vägg högtalare desutom blir det bättre lljud efersom du kan vrida dom så du får det bästa ljudet

#129

Postad 25 september 2008 - 17:59

Unregistered37bfd09a
  • Unregistered37bfd09a
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej!

Tänkte låna tråden bara. :P Jag kan väldigt lite om ljud. Som det är nu har jag en svart kabel från datorn till TV:n. En ensam kabel, varken röd eller vit. Om jag väljer att köpa detta systemet, är det bara att koppla in den svarta kabeln (är osäker på vad den heter) i hemmabion då? Tacksam för svar!

#130

Postad 12 oktober 2008 - 10:34

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Vad ska jag köpa för kabel ifall jag vill koppla från Philips HTS-3357 och till Playstation 3?
Det går inte med optisk väl ?

#131

Postad 12 oktober 2008 - 12:02

Malmsten
  • Malmsten
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Jag köpte en omvandlare på netonnet som gör om från optisk till koax, funkar klockrent men se till så du köper en som omvandlar åt rätt håll.

#132

Postad 06 januari 2009 - 21:30

friddeman
  • friddeman
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Någon som vet om detta "bruset" finns kvar om man skulle inskaffa sig ett sådant system nu? Någon som köpt nått den senaste månaden?

#133

Postad 06 januari 2009 - 22:45

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

  • 2 665 inlägg
  • 0
Några fler än jag som tycker att detta system distar väldigt fort då man lirar musik, jag kör systemet kopplat till en squeezebox och kör jag volymen på t.ex 10 så distar/skrapar de som faan.

Till saken hör att jag även har det kopplat till tvix 4100 för film och även kopplat till boxer när jag ser på tv och jag upplever inte denna dist då, men så fort jag spelar musik (flac) allt från jazz,rock,pop,klassisk så distar de som att typ högtalarna är sprängda.

Redigerat av Unregisteredc27b1e79, 06 januari 2009 - 23:01.


#134

Postad 06 januari 2009 - 23:16

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Några fler än jag som tycker att detta system distar väldigt fort då man lirar musik, jag kör systemet kopplat till en squeezebox och kör jag volymen på t.ex 10 så distar/skrapar de som faan.

Till saken hör att jag även har det kopplat till tvix 4100 för film och även kopplat till boxer när jag ser på tv och jag upplever inte denna dist då, men så fort jag spelar musik (flac) allt från jazz,rock,pop,klassisk så distar de som att typ högtalarna är sprängda.


Som du skriver så låter det precis som att högtalarna är helt sprängda! Kör man i Multi läge låter det lite "bättre".. men det låter fortfarande mycket illa vid musik.
Fick mitt system reparerat då det brusa som tusan, de byta några kort i det, sen sluta det brusa i filmer, men musik lät förjävligt..

Sålde systemet och köpte mig ett SONY DAV-DZ260 istället. Kanon ljud i musik och film!
Var nöjd med HTS-3357 till film etc, men tyvärr lät det som sagt uselt vid musik. TROTS att de blivit lagat. Så antar att det inte är mera "ös" i det.

#135

Postad 07 januari 2009 - 00:37

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

  • 2 665 inlägg
  • 0
Lämnade även jag in mitt system för att det brusade som faan, och nu är det mycket mindre brus men fortfarande finns det där.

Som du säger så låter det bättre i musik när du kör i multi läget.

Till film och vanlig tv funkar de helt okej, men att de ska låta så ###### illa vid den moderata volymen på musik är helt enkelt inte acceptabelt.

Var just förbi svågern som har exakt samma paket, testade även där att koppla in min förstärkare och även där lät det illa.


Ska ringa till Philips och kolla va de säger om detta.

#136

Postad 07 januari 2009 - 12:03

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Lämnade även jag in mitt system för att det brusade som faan, och nu är det mycket mindre brus men fortfarande finns det där.

Som du säger så låter det bättre i musik när du kör i multi läget.

Till film och vanlig tv funkar de helt okej, men att de ska låta så ###### illa vid den moderata volymen på musik är helt enkelt inte acceptabelt.

Var just förbi svågern som har exakt samma paket, testade även där att koppla in min förstärkare och även där lät det illa.


Ska ringa till Philips och kolla va de säger om detta.


Mitt brus försvann helt, men har du uppdaterat till senate versionen av programvara? Dock tycker jag de borde gjort de på verkstan. Men kolla en extra gång om du har den senate versionen, den skall nämligen reducera bruset.

Kan kanske vara det som saknas på ditt. Jag tröttna tyvärr på mitt i slutändan ang musiken. Som du skrev så skall man kunna ha på den moderata volymen utan att det låter sprängt..

#137

Postad 12 september 2009 - 20:09

Unregistered824e2c6c
  • Unregistered824e2c6c
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Min funkar bra när jag kör DVD, när jagkollar på TV får jag antingen bara bild eller bara ljud, kan någon hjälpa mig med detta?

#138

Postad 13 september 2009 - 20:40

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Min funkar bra när jag kör DVD, när jagkollar på TV får jag antingen bara bild eller bara ljud, kan någon hjälpa mig med detta?


Skulle du kunna förklara lite mera ingående hur du menar? Att du inte får bild när du kollar på TV säger ju en hel del, då systemet är anpassat för DVD.

Exakt hur menar du?

#139

Postad 13 december 2009 - 13:30

HoFFeN
  • HoFFeN
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går o koppla in en blu ray till den istället för att ha vanliga dvdn och ändå få bra ljud.. (5.1)?
Tänkte för att det går ju koppla in ett ps3 o få 5.1 ljud ..

Redigerat av HoFFeN, 13 december 2009 - 13:31.


#140

Postad 13 december 2009 - 15:03

Malmsten
  • Malmsten
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Det är digital koax in så jag fick köpa en optisk till koax omvandlare för att få in ljudet från ps3an, skrapar till när man startar ps3an men sen funkar det bra.

#141

Postad 13 december 2009 - 15:59

HoFFeN
  • HoFFeN
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Det är digital koax in så jag fick köpa en optisk till koax omvandlare för att få in ljudet från ps3an, skrapar till när man startar ps3an men sen funkar det bra.

Funkar det mellan blu rayen och högtalarna .. . ?
(Jag vet inte så mycket om sånt här ... ) Var kan man isåfall köpa en sån ? :)
Och någon som kanske kan förklara vad en optisk koax omvandlare är för något ... :)
Funkar den också till Boxer ? :D

Redigerat av HoFFeN, 13 december 2009 - 16:39.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.