Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer BDP-450

98 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer BDP-450 (Blu-ray-spelare) 5 7,6 (19) Inga priser
2 relaterade trådar

#1

Postad 30 oktober 2012 - 21:16

pellepellepelle
  • pellepellepelle
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 3
Postad bild

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1271099

Bytte ut en evigt krånglande Asus bds-700 mot denna. Bildkvaliteten är mycket bra. Även ljudmässigt presterar den utmärkt. Perfekt synk, stabil och den fungerar felfritt (vilket jag nästan glömt hur det känns). Har även testat den som både cd och sacd kopplad till en Denon avr 2310. Den presterar helt klart bra även där, men saknar analog utgång. Jag testade även att koppla den via spdif till dacmagic plus. Förvånande nog var kvaliteten på ljudet sämre här, fattar inte varför. Hursomhelst, den gör det jag ville ha den till utmärkt, nämligen att spela (3D)bluray och dvd. Fjärren är en mörk och plottrig sak, men det ska finnas en app också som jag dock inte testat ännu. Återkommer med mer info efter lite mer pillande.

Pelle

#2

Postad 02 november 2012 - 19:49

pellepellepelle
  • pellepellepelle
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Här är en recension på engelska:

http://www.trustedre...y-Player_review

#3

Postad 02 november 2012 - 22:18

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Ja den verkar ju bättre än fjolårets 440. Fanns regions-mod till 440 men
undrar om det finns någon till 450?

#4

Postad 06 november 2012 - 23:36

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Tjii fick dom som fortfarande hoppades på att de skulle fixa Asusen (de lär väl ha kommit ett nytt format innan den kommer att fixas) ;) Är även jag en nöjd ägare av BDP-450, mycket bättre kvalité, mycket tystare, mycket gedignare fjärrkontroll och mer i ögon fallande.

#5

Postad 07 november 2012 - 01:37

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Finns som regionsfri också :) http://www.dvdirect....emart&Itemid=71

#6

Postad 12 november 2012 - 10:15

Simon_T
  • Simon_T
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
hej,
skulle någon vänlig själ upplysa mig om de direkta skillnaderna mot bdp-150?
skulle då dessa motivera nästan 1000kr mer i pris?
mvh,
simon

#7

Postad 12 november 2012 - 10:43

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Jämför http://www.pioneer.e...2223&__P3=60443

#8

Postad 14 november 2012 - 16:26

anbeh
  • anbeh
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Lämnade också tillbaka min Asus och bytte till denna, något dyrare men fungerar som den skall.

#9

Postad 16 november 2012 - 17:08

pellepellepelle
  • pellepellepelle
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Jag har haft för lite tid (och energi) för en genomgripande test men kan i alla fall dela med mig av lite info (för dem som sitter på lagligen hemmarippade filmerl) Obs! via usb:
ISO: nej
mkv 3d: ja
mkv 3d undertexter: nej
Spelaren hittade ingen bdmv via avchd-alternativet i menyn, åtminstone inte i den rippade bluray jag testade. Man kom åt filmfilerna via film-menyn i STREAM-mappen men när man väl hittade filen med filmen gick det inte att få fram undertexter, dock att ändra ljudström.
undertexter interna och externa i mkv-filer: ja, både och.
externa undertexter avi: ja

#10

Postad 21 november 2012 - 17:10

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0
Denna verkar riktigt bra för priset och är jävligt snygg! Behöver 2 hmdi ut med till min gamla Onkyo 905.
Hur funkar denna att streama med om man jämför med ps3an och ex en boxee? Är det bara att plugga in en kabel och så bläddrar man bland filerna i datorn eller hur funkar det? Är sugen på denna som 3dbluray spelare men behöver också en media spelare, så hade varit kanon och kunna slå ihop dessa till en maskin.. Det som inte funkar, ex iso, kan man fixa detta med mjukvara eller hur ser det ut med uppdateringar på denna?
Tack på förhand.

#11

Postad 22 november 2012 - 15:16

pellepellepelle
  • pellepellepelle
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Jag har som sagt inte testat att streama ännu men har du bara öppnat windows för mappdelning ska det bara vara att bläddra i spelaren. Boxee är nog bäst här Annars är ju att köra Serviio på datorn ett bra alternativ. Att det skulle komma en mjukvaruuppdatering som stöder iso är nog väl optimistiskt att vänta sig.

#12

Postad 22 november 2012 - 17:49

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Jag har som sagt inte testat att streama ännu men har du bara öppnat windows för mappdelning ska det bara vara att bläddra i spelaren. Boxee är nog bäst här Annars är ju att köra Serviio på datorn ett bra alternativ. Att det skulle komma en mjukvaruuppdatering som stöder iso är nog väl optimistiskt att vänta sig.

Ok tack för svaret. Har iaf beställt en nu. Tyckte inte priset var så farligt så man kan inte begära att allt ska finnas. Bara den spelar bluray filmer och dvd utan minsta problem och med grymt ljud och bild så är jag nöjd.

#13

Postad 22 november 2012 - 20:00

pellepellepelle
  • pellepellepelle
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Ja, bilden är riktigt imponerande, tack vare Qdeo antar jag. Dvd-uppskalningen ger verkligen krispighet och liv även åt lågupplöst material. Jag har en Denon 2310 som har mycket bra videochip men som inte bypassar 3d-signaler så därför var bra videoegenskaper ett måste för mig vid köp av spelare eftersom jag måste skicka bilden direkt till tv:n. Sänder ljudet bitstreamat via hdmi2 till recievern som får ta hand om avkodandet, vilket jag antar att du kommer att göra till din 903:a. Hursomhelst är jag nöjd med spelaren och den är som du säger - jävligt snygg!

#14

Postad 22 november 2012 - 20:06

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Ja, bilden är riktigt imponerande, tack vare Qdeo antar jag. Dvd-uppskalningen ger verkligen krispighet och liv även åt lågupplöst material. Jag har en Denon 2310 som har mycket bra videochip men som inte bypassar 3d-signaler så därför var bra videoegenskaper ett måste för mig vid köp av spelare eftersom jag måste skicka bilden direkt till tv:n. Sänder ljudet bitstreamat via hdmi2 till recievern som får ta hand om avkodandet, vilket jag antar att du kommer att göra till din 903:a. Hursomhelst är jag nöjd med spelaren och den är som du säger - jävligt snygg!


Precis vad jag tänkte mig att göra. Kommer bli nöjd. Synd jag måste vänta nästan 2v innan jag får hem grejerna.. ;-)

#15

Postad 23 november 2012 - 07:47

anbeh
  • anbeh
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Precis vad jag tänkte mig att göra. Kommer bli nöjd. Synd jag måste vänta nästan 2v innan jag får hem grejerna.. ;-)


2 veckor? vart beställde du då?

#16

Postad 23 november 2012 - 12:58

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

2 veckor? vart beställde du då?

Electroworld.
Beställde 7 grejer sammanlagt inkl. en tv så dom kör ut till mitt postnr varje tisdag och dom hann inte till nu på tisdag så det blir nästa pga grejerna skickas från olika lager. Frakten är gratis och fick fantastiskt pris jämfört med konkurenterna så ska inte klaga. ;-) Men sugen är man!

#17

Postad 25 november 2012 - 12:01

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Nån som har lite feedback om denna spelaren? Värd pengarna? Funderar på köpa en idag.

#18

Postad 25 november 2012 - 12:06

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Nån som har lite feedback om denna spelaren? Värd pengarna? Funderar på köpa en idag.


Är ju rätt så ny så dom enda omdömena jag hittat är i denna tråden vilket verka mycket positivt, omdömet på prisjakt av Anbeh och denna recension http://www.trustedre...y-Player_review
Alla har varit positiva iaf. :)

#19

Postad 25 november 2012 - 12:08

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Går det att flytta texten och ställa in 3D effekten?

#20

Postad 25 november 2012 - 13:22

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Jag såg de och kunde inte hitta mera. Hoppas att den är bra. Har den i bilen och ska koppla ihop den senare. Hade en Onkyo SP309 tidigare men usch den var inte värd pengarna.

#21

Postad 25 november 2012 - 13:37

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Jag såg de och kunde inte hitta mera. Hoppas att den är bra. Har den i bilen och ska koppla ihop den senare. Hade en Onkyo SP309 tidigare men usch den var inte värd pengarna.

Ok! Berätta gärna om dina första intryck senare ikväll. Prova gärna att streama HD och berätta hur det går. ;-)

#22

Postad 25 november 2012 - 17:03

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Ok! Berätta gärna om dina första intryck senare ikväll. Prova gärna att streama HD och berätta hur det går. ;-)


Har bara kollat på den snabbt. Kan dock säga att menyn har hängt två gånger. Båda när jag försökte öppna Youtube. Ser inget val för Netflix dock? Läste lite genom bruksanvisningen så ska se om Netflix är med. Vet att den UK versionen har den. Uppskalningen från dvd till "1080" är dock ingen uppskalning alls. Ser like dåligt ut. Kan väll säga att den startas upp och läser blu-ray och 3D skivor väldigt snabbt. Ca. 15s och sedan rullar det!

#23

Postad 25 november 2012 - 18:21

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Har bara kollat på den snabbt. Kan dock säga att menyn har hängt två gånger. Båda när jag försökte öppna Youtube. Ser inget val för Netflix dock? Läste lite genom bruksanvisningen så ska se om Netflix är med. Vet att den UK versionen har den. Uppskalningen från dvd till "1080" är dock ingen uppskalning alls. Ser like dåligt ut. Kan väll säga att den startas upp och läser blu-ray och 3D skivor väldigt snabbt. Ca. 15s och sedan rullar det!

Ok, låter ju inget vidare än så länge då. Hoppas det blir bättre med lite inställningar. Alla har ju varit väldigt positiva. Kanske fått ett måndagsex annars.

#24

Postad 26 november 2012 - 08:44

cat_fish_1
  • cat_fish_1
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Köpte denna spelaren igår istället för Asus bds-700 som jag annars varit sugen på, men efter alla kritik den fått så vågade jag inte och gick upp ett steg istället.

Jag och frugan hade en riktig filmkväll och de kollades på bluray såväl som MKV och jag är verkligen överaskad hur bra denna spelaren sköter sitt jobb!
Vi gick från en egenbyggd HTPC med BD spelare (som likt många andra BD spelare fryser och har sig) till denna och de blev en väldig skillnad! Bildmässigt blev de ett litet lyft när vi gick från Nvidias gpu till Qdeo. Färger, kanter och de almänna flytet är helt underbart.

Går vi över till ljudet så upplevde vi båda en helt annan klarhet och de var som att alla toner strömmade ut ur högtalarna för sig själv och inte inbakat ivarandra som jag länge upplevt de med vår tidigare spelare.

När vi testade med MKV så fanns de ett minus, man kunde inte hitta MKV filer genom nätverket som vi var vana vid sedan förra spelaren, men de löstes med USBminne istället. Även här var de ett flyt som jag sällan skådat, de skippades inte en enda bild under hela filmen utan var ett konstant flyt hela tiden.

Vi fick maskinen till att hänga sig en gång och de var när vi använde android appen på vår tablet och skulle stänga av spelaren, då hängde den sig i avstängnings processen och jag fick ta ur sladden tillslut, men de har inte hänt igen även fast vi försökt återskapa de.

Så jag måste säga att jag är HELNÖJD med spelaren och verkligen förvånad över hur en presterar, blev verkligen ett stort WOW! Från oss båda!

Vi använde spelaren tilsammans med vår Denon AVR 2307 (via sub HDMI kontakten) och vår LG 50PV350 plasma tv (via primär HDMI kontakten)

#25

Postad 26 november 2012 - 09:05

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Köpte denna spelaren igår istället för Asus bds-700 som jag annars varit sugen på, men efter alla kritik den fått så vågade jag inte och gick upp ett steg istället.

Jag och frugan hade en riktig filmkväll och de kollades på bluray såväl som MKV och jag är verkligen överaskad hur bra denna spelaren sköter sitt jobb!
Vi gick från en egenbyggd HTPC med BD spelare (som likt många andra BD spelare fryser och har sig) till denna och de blev en väldig skillnad! Bildmässigt blev de ett litet lyft när vi gick från Nvidias gpu till Qdeo. Färger, kanter och de almänna flytet är helt underbart.

Går vi över till ljudet så upplevde vi båda en helt annan klarhet och de var som att alla toner strömmade ut ur högtalarna för sig själv och inte inbakat ivarandra som jag länge upplevt de med vår tidigare spelare.

När vi testade med MKV så fanns de ett minus, man kunde inte hitta MKV filer genom nätverket som vi var vana vid sedan förra spelaren, men de löstes med USBminne istället. Även här var de ett flyt som jag sällan skådat, de skippades inte en enda bild under hela filmen utan var ett konstant flyt hela tiden.

Vi fick maskinen till att hänga sig en gång och de var när vi använde android appen på vår tablet och skulle stänga av spelaren, då hängde den sig i avstängnings processen och jag fick ta ur sladden tillslut, men de har inte hänt igen även fast vi försökt återskapa de.

Så jag måste säga att jag är HELNÖJD med spelaren och verkligen förvånad över hur en presterar, blev verkligen ett stort WOW! Från oss båda!

Vi använde spelaren tilsammans med vår Denon AVR 2307 (via sub HDMI kontakten) och vår LG 50PV350 plasma tv (via primär HDMI kontakten)

That's what I wanted to hear! ;-)
Hur funkade streaming biten annars? Subtitles mm.

#26

Postad 26 november 2012 - 09:18

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 1
Ingen Netflix ännu men en firmware uppdatering är på väg. Kontaktade Pioneer igår och fick svaret imorse.

#27

Postad 26 november 2012 - 09:22

cat_fish_1
  • cat_fish_1
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

That's what I wanted to hear! ;-)
Hur funkade streaming biten annars? Subtitles mm.

Har inte hunnit testa streaming eller subtitles än, men de ska göras ikväll :)

#28

Postad 26 november 2012 - 09:41

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Ingen Netflix ännu men en firmware uppdatering är på väg. Kontaktade Pioneer igår och fick svaret imorse.

Sa dom nått mer om uppdateringen? Vore intressant om nått mer fixas.

#29

Postad 26 november 2012 - 09:43

cat_fish_1
  • cat_fish_1
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Ingen Netflix ännu men en firmware uppdatering är på väg. Kontaktade Pioneer igår och fick svaret imorse.

Sa dom nått mer om uppdateringen? Vore intressant om nått mer fixas.

Hade varit fint med en funktion så man kan bläddra i delade mappar på nätverket och spela MKV den vägen!

#30

Postad 26 november 2012 - 17:19

cat_fish_1
  • cat_fish_1
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Testat Big buck bunny på youtube idag och de funkade utan några problem alls, missade inte en bild och ljudet satt där de skulle! http://www.youtube.c...h?v=XSGBVzeBUbk

Redigerat av cat_fish_1, 26 november 2012 - 17:20.


#31

Postad 28 november 2012 - 14:31

tozz
  • tozz
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall man kan skicka bild via HDMI och ljud via COAX? Anledningen är att jag har en hederlig 2-kanalsuppsättning med DAC och Förstärkare.

#32

Postad 05 december 2012 - 12:08

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Nu är priset nere på 2290 kr. Kommer den att sjunka till under 2000 kr innan året är slut?

#33

Postad 05 december 2012 - 18:09

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0
Fick hem min igår. Kan inte säga nått om bilden då jag har ny tv med så har inget att jämföra med.. Men inget problem iaf, ser riktigt bra ut som bluray brukar..

Första intryck: Plastig, lätt och känns billig. Även fjärrkontrollen. Ser MYCKET bättre ut på bild.
Seg meny, trög fjärrkontroll.


Startar upp snabbt och funkar annars bra. Verka ha många bra funktioner med uppspelning mm.
Lite svårt att hitta min media server ibland. (ps3media server) Ska kolla på en film ikväll i 1080 med text. Får se hur det funkar. DVD-iso hittar den inte några filer i.
Bästa är ju ändå 2 hmdi ut, en till bild och en ljud då min reciever inte klarar 3D.


Dock så måste jag stänga av hmdi ut från förstärkaren till tvn (eller ta bort kabeln helt) för att ljudet ska funka. (?) Förmodligen godkänner inte hmdi kopplingen som jag har då tvn kanske får 2 video signaler eller nått.. (Konstigt då hmdi sub bara ska skicka ljud till förstärkaren)
Nån som kan ha en aning om detta går att lösa och hur isf?

#34

Postad 05 december 2012 - 20:21

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Båda hdmi'na på BDP-450 ger bild och ljud.

#35

Postad 05 december 2012 - 21:45

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Fick hem min igår. Kan inte säga nått om bilden då jag har ny tv med så har inget att jämföra med.. Men inget problem iaf, ser riktigt bra ut som bluray brukar..

Första intryck: Plastig, lätt och känns billig. Även fjärrkontrollen. Ser MYCKET bättre ut på bild.
Seg meny, trög fjärrkontroll.


Startar upp snabbt och funkar annars bra. Verka ha många bra funktioner med uppspelning mm.
Lite svårt att hitta min media server ibland. (ps3media server) Ska kolla på en film ikväll i 1080 med text. Får se hur det funkar. DVD-iso hittar den inte några filer i.
Bästa är ju ändå 2 hmdi ut, en till bild och en ljud då min reciever inte klarar 3D.


Dock så måste jag stänga av hmdi ut från förstärkaren till tvn (eller ta bort kabeln helt) för att ljudet ska funka. (?) Förmodligen godkänner inte hmdi kopplingen som jag har då tvn kanske får 2 video signaler eller nått.. (Konstigt då hmdi sub bara ska skicka ljud till förstärkaren)
Nån som kan ha en aning om detta går att lösa och hur isf?


Alla "budgetmodeller" har låg vikt (runt 3 kg) och är mer eller mindre plastiga. Vill du ha en med tyngd och högsta kvalitet, då får du lätt pynta 7000 kr...

#36

Postad 05 december 2012 - 21:59

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Båda hdmi'na på BDP-450 ger bild och ljud.

Inte om du valt Seperate. Då kör Main Bild och Sub Ljud

Alla "budgetmodeller" har låg vikt (runt 3 kg) och är mer eller mindre plastiga. Vill du ha en med tyngd och högsta kvalitet, då får du lätt pynta 7000 kr...

Jepp, bara mina första intryck som sagt. Har sett och känt på blurayspelare i affär för 1000:- som känts mycket bättre dock.

Kan också tillägga att jag provat att streama lite med den och den har väl låst sig typ 10ggr, seg meny som är svårnavigerad då man bara kan sega ner 1 åt gången och inte gå direkt till botten heller från toppen. Svårt att läsa hela namnen om man ex letar i codec mappen efter en viss textning.
Filmen jag kollade på låste hela spelaren 2 min in i den så det blev ps3an sen. Kan tillägga att min dator inte är på hugget, behöver nog installera om win. Allt känns segt och även ps3an hade lite småhack och problem idag med att streama fullHD med kabel.

Inte jättenöjd med spelaren som ni förstår. Men huvudsaken den skall användas till funkar ju riktigt bra, och med bra bild/Ljud: Att spela upp DVD och Bluray.

Blir en extern mediaspelare när det kommer nån vettig.

Redigerat av Megaman1, 05 december 2012 - 22:01.


#37

Postad 05 december 2012 - 22:04

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Har inte testat något annat än att spela Blu-ray filmer (vilket den klarar galant), vilket var min enda anledning (+dubbla HDMI) till att jag köpte denna eftersom Asus 700 inte ens klarade av det...

#38

Postad 05 december 2012 - 22:23

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Har inte testat något annat än att spela Blu-ray filmer (vilket den klarar galant), vilket var min enda anledning (+dubbla HDMI) till att jag köpte denna eftersom Asus 700 inte ens klarade av det...

Samma här egentligen. Men när dom har funktioner så tycker man ju att dom ska funka hyfsat. Och det hade varit smidigt och haft en maskin till "allt".

#39

Postad 07 december 2012 - 13:32

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Funderar på att byta ut min BDP-LX52 mot denna. Mest pga SACD och DVD-A stödet.
Samtidigt vill man ju inte byta ner sig i kvalité vad det gäller BD-delen, detta är ju en relativt billig spelare jämfört med LX52an när den kom, men utvecklingen har väl förhoppningsvis gått framåt sen dess.
Extern mediaspelare har jag redan så den funktionen klarar jag mig utan.

Fler som jämfört BD-kvalitén mot andra spelare?
Inegn som testat SACD eller DVD-A?

Redigerat av skaris, 08 december 2012 - 01:15.


#40

Postad 07 december 2012 - 17:05

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0
Ja, utvecklingen har gått fort, och BD delen lär va minst lika bra som på din gamla spelare. Alla BD spelare håller en liknande nivå i standard inställning, oavsett pris och märke, det är mest bland de olika bild "förbättrarna" som det kan skilja sig.
Det som skiljer annars är byggkvalité, stabiliteten, funktioner och DVD uppspelningen.

Äger den inte själv, men har testat och upplevt filmer på den hos en kompis, och den gör ett ypperligt jobb :)

#41

Postad 07 december 2012 - 19:13

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0
Ja som BD spelare och DVD spelare så är den grym, helt klart. Kollade på en DVD film igår och uppskalningen var riktigt bra. Kanonkvalité.
Snabb,Tyst och bra uppspelningsfunktioner.

#42

Postad 07 december 2012 - 19:44

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

Ja, utvecklingen har gått fort, och BD delen lär va minst lika bra som på din gamla spelare. Alla BD spelare håller en liknande nivå i standard inställning, oavsett pris och märke, det är mest bland de olika bild "förbättrarna" som det kan skilja sig.
Det som skiljer annars är byggkvalité, stabiliteten, funktioner och DVD uppspelningen.

Äger den inte själv, men har testat och upplevt filmer på den hos en kompis, och den gör ett ypperligt jobb :)


Hur har utvecklingen gått rent bildmässigt de senaste åren? Om man skulle få spekulera lite, hur skulle en duell bildmässigt mellan den här och en 2 år gammal bluray som kostade runt tusenlappen se ut?.

#43

Postad 08 december 2012 - 10:18

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Hur har utvecklingen gått rent bildmässigt de senaste åren? Om man skulle få spekulera lite, hur skulle en duell bildmässigt mellan den här och en 2 år gammal bluray som kostade runt tusenlappen se ut?.


Sida vid sida märker man nog skillnad. Men tror inte du kommer få nån wow upplevelse om du skulle plugga in denna idag på din tv.



Förresten, märkte en konstig sak igår när vi kollade på Avatar i 3D. Under ett par tillfällen pausade jag och bytte till HDMI 1 och kollade på TV sändning. När jag slog tillbaka så var färgerna helt cepe. Var liksom ett gult filter och 3D var typ halvt borta. Fick starta om filmen dom gångerna så funkade det igen.. Skumt! Nån som har en aning vad detta beror på?

#44

Postad 08 december 2012 - 13:52

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Ni som har spelaren, hur upplever ni fjärrkontrollen?
Fjolårets modeller har fått mycket kritik för att fjärren är väldigt riktningskänslig.
Hoppas på att detta ska vara åtgärdat till denna modellen :unsure:

#45

Postad 08 december 2012 - 17:36

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Ni som har spelaren, hur upplever ni fjärrkontrollen?
Fjolårets modeller har fått mycket kritik för att fjärren är väldigt riktningskänslig.
Hoppas på att detta ska vara åtgärdat till denna modellen :unsure:


Den är väl inte mycket bättre i år då kan jag tänka mig. Jag får rikta den ganska bra mot spelaren för den ska funka.

#46

Postad 15 december 2012 - 19:27

Unregisteredb2422138
  • Unregisteredb2422138
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Ni som köpt den här modellen, har ni märkt av ifall den låter väldigt mycket när ni har en skiva i? Har en jobbarkompis som köpte denna men lämnade tillbaka den för att den lät utav bara **** under hela filmen. Skulle vara bra att veta eftersom jag innan det var väldigt intresserad av den här modellen eftersom man kan köpa den regionsfri på DVDirect.net.

#47

Postad 15 december 2012 - 19:29

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

  • 1 193 inlägg
  • 0

Ni som köpt den här modellen, har ni märkt av ifall den låter väldigt mycket när ni har en skiva i? Har en jobbarkompis som köpte denna men lämnade tillbaka den för att den lät utav bara **** under hela filmen. Skulle vara bra att veta eftersom jag innan det var väldigt intresserad av den här modellen eftersom man kan köpa den regionsfri på DVDirect.net.


Nej den låter ingenting. Iaf inte hört nått från soffan. Endast morrar till när den startas

#48

Postad 15 december 2012 - 19:30

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Håller med megaman. Det är detsamma med min.

#49

Postad 16 december 2012 - 10:19

cat_fish_1
  • cat_fish_1
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Samma för mig. tyst under film.
Har dock märkt något väldigt tråkigt. När vi kollar MKV från USB så kommer ljudet ur sync alltid, väldigt tråkigt.
Får hoppas att de kommer en uppdatering snart.

#50

Postad 16 december 2012 - 19:13

Unregistered42894348
  • Unregistered42894348
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Tips installera app'en till er BDP-450.
Har ipad istället för fjärrkonroll funkar super, pioneers fjärrkontroll är minst sagt känslig.
Är annars mycket nöjd med denna spelare.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.