Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4K

3360 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3301

Postad 10 november 2022 - 21:08

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 942 inlägg
  • 0

Är inget man "behöver" uppgradera till, om man har nuvarande generation väl? Menar, samma kvalite på bild och ljud?



#3302

Postad 30 november 2022 - 08:42

gotthard
  • gotthard
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Har läst någonstans att det skall finnas en inställning där man kan få som en vit ram på apparna i Atv4k när man markerar dom, men nu hittar jag inte hur man skall göra detta på min nya Atv4k (2022-års modell)

Någon som vet hur?



#3303

Postad 14 december 2022 - 09:36

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 942 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en varsin apple TV till ungarna i julklapp(ungar o ungar, 15 o 19)... blir la inga konflikter om dom är inloggade på min apple användare va? Nästan Alla streamingstjänster har ju olika användare nu för tiden... 

Streamingsapparna är ju kassa i deras tv apparater jämfört med apple TV...



#3304

Postad 14 december 2022 - 10:25

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Logga inte in med ditt Apple-ID. Då kan dom se dina bilder, köpa dyra appar. Antingen loggar du in med deras, har dom inget logga inte in alls.

#3305

Postad 14 december 2022 - 10:29

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Du kan skapa egna komton åt dom och dela användning av appar via familjedelning så dom kan se via din användare. Sen är det ju alltid smart att välja att det alltid krävs lösenord vid köp.



#3306

Postad 14 december 2022 - 10:58

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 942 inlägg
  • 0

Logga inte in med ditt Apple-ID. Då kan dom se dina bilder, köpa dyra appar. Antingen loggar du in med deras, har dom inget logga inte in alls.

 

Delar inte bilder med icloud på apple TVn , och har lösen för köp av appar, och dom skulle ändå inte köpa nåt utan att fråga. :)


Du kan skapa egna komton åt dom och dela användning av appar via familjedelning så dom kan se via din användare. Sen är det ju alltid smart att välja att det alltid krävs lösenord vid köp.

 

 

Dom har egna apple konton, men vill dom ska kunna se köpa itunes filmer etc. Hur funkar familjedelning?  :)

Kan dom logga in på deras och ändå se filmerna?

Och netflx prime, hbo disney + har dom egna användare redan, men det ska väl kvitta vems applekonto man använder...?


Redigerat av Garrett, 14 december 2022 - 11:05.


#3307

Postad 14 december 2022 - 13:14

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Delar inte bilder med icloud på apple TVn , och har lösen för köp av appar, och dom skulle ändå inte köpa nåt utan att fråga. :)


 

 

Dom har egna apple konton, men vill dom ska kunna se köpa itunes filmer etc. Hur funkar familjedelning?  :)

Kan dom logga in på deras och ändå se filmerna?

Och netflx prime, hbo disney + har dom egna användare redan, men det ska väl kvitta vems applekonto man använder...?

 

Med familjedelning kan barnen se dina iTunes-filmer utan problem. Som du säger är det oviktigt vilket applekonto som används för streamingtjänsterna (endast inloggningen till respektive tjänst).  



#3308

Postad 27 april 2023 - 07:50

gotthard
  • gotthard
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Var och varannan dag när jag skall använda min AppleTv4k av senaste modell med ethernet, så visar den "myrornas krig" på tv-skärmen.

Min tv är en Philips 58Pus9005/12. Den har fyra identiska HDMI-ingångar och jag har testat dem alla med samma resultat.

AppleTv´n har varit inlämnad på mcare sweden och där kan man inte hitta något fel.

Har provat en massa olika video-inställningar men felet återkommer.

Varje gång det händer så bryter jag strömmen och sedan fungerar det igen i någon eller några dagar.

Någon som har någon ide om vad det kan vara för fel?

Hade tidigare en något äldre model av AppleTv och då var det aldrig några problem

 



#3309

Postad 27 april 2023 - 08:15

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Pro

 

Var och varannan dag när jag skall använda min AppleTv4k av senaste modell med ethernet, så visar den "myrornas krig" på tv-skärmen.

Min tv är en Philips 58Pus9005/12. Den har fyra identiska HDMI-ingångar och jag har testat dem alla med samma resultat.

AppleTv´n har varit inlämnad på mcare sweden och där kan man inte hitta något fel.

Har provat en massa olika video-inställningar men felet återkommer.

Varje gång det händer så bryter jag strömmen och sedan fungerar det igen i någon eller några dagar.

Någon som har någon ide om vad det kan vara för fel?

Hade tidigare en något äldre model av AppleTv och då var det aldrig några problem

Testat byta hdmikabel?


Redigerat av Askungen, 27 april 2023 - 08:16.


#3310

Postad 27 april 2023 - 13:25

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Var och varannan dag när jag skall använda min AppleTv4k av senaste modell med ethernet, så visar den "myrornas krig" på tv-skärmen.

Min tv är en Philips 58Pus9005/12. Den har fyra identiska HDMI-ingångar och jag har testat dem alla med samma resultat.

AppleTv´n har varit inlämnad på mcare sweden och där kan man inte hitta något fel.

Har provat en massa olika video-inställningar men felet återkommer.

Varje gång det händer så bryter jag strömmen och sedan fungerar det igen i någon eller några dagar.

Någon som har någon ide om vad det kan vara för fel?

Hade tidigare en något äldre model av AppleTv och då var det aldrig några problem

 

Det är något med Philips tv som gör att det blir sådär. Händer för mig också men kanske 1-2ggr månaden bara.

Räcker med att jag stänger av ATV´n med fjärrkontrollen och startar den igen så fungerar det.



#3311

Postad 27 april 2023 - 15:09

gotthard
  • gotthard
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Det är något med Philips tv som gör att det blir sådär. Händer för mig också men kanske 1-2ggr månaden bara.

Räcker med att jag stänger av ATV´n med fjärrkontrollen och startar den igen så fungerar det.

Samma fel alltså!

Kanske måste kolla om det finns några förslag på tv´ns settings?



#3312

Postad 27 april 2023 - 17:43

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Har haft så. Nollställde inställningarna så funka det
Blev så när jag ställt in krominans till 4.4.4

#3313

Postad 28 april 2023 - 07:24

gotthard
  • gotthard
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Pro

 

Testat byta hdmikabel?

Testat flera! Samma resultat. Har köpt den bästa dom hade på Kjell & Co


Har haft så. Nollställde inställningarna så funka det
Blev så när jag ställt in krominans till 4.4.4

Har du lust att skriva ner alla dina inställningar?



#3314

Postad 28 april 2023 - 07:32

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

Sitter kablarna bra utan risk för glapp?

Har du nån Chromecast? Läste nånstans att dom kan störa ingångarna bredvid.



#3315

Postad 28 april 2023 - 07:43

gotthard
  • gotthard
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Sitter kablarna bra utan risk för glapp?

Har du nån Chromecast? Läste nånstans att dom kan störa ingångarna bredvid.

Kablarna sitter ok! Ingen Chromecast.

Allt funkade ju perfekt med Apple TV 4k (första generationen) med samma Tv (philips58pus9005/12)

 

#3316

Postad 28 april 2023 - 08:08

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

Testat flera! Samma resultat. Har köpt den bästa dom hade på Kjell & Co


 

Den medföljande kabeln ska räcka.

Kan ha haft otur, men hade problem med en kabel från Kjell som skulle klara allt. Fick problem med 4k/60/HDR.



#3317

Postad 28 april 2023 - 12:31

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Testat flera! Samma resultat. Har köpt den bästa dom hade på Kjell

Nollställ
4k sdr
Hdmi utgång ycbcr
Krominans 4:2:0
Matcha innehåll båda på


Har du lust att skriva ner alla dina inställningar?



#3318

Postad 28 april 2023 - 13:25

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0

Har tidigare haft problem med hdmi-kablar. Bytte till dessa på alla prylar i bion som kopplas med hdmi. Sen funkar det utan problem.

Obs kablarna ska inte vara för korta! Atv’n är känslig för val av hdmi-kablar.

 

https://www.apple.co...4fbaf4f6d6a7b34


Redigerat av macman, 28 april 2023 - 13:28.


#3319

Postad 28 april 2023 - 20:08

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 1
Har för mig att det är en inställning på philips tv som man måste ändra för att kunna köra 4.4.4 . Inte hemma nu men något med ultra hdmi el dylikt

#3320

Postad 28 april 2023 - 21:32

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0

Varför ställa in chroma subsampling på 4:4:4 när filmer är lagrade med 4:2:0?

Det ökar ju bara kraven på överföringen, dvs större risk att kablarna m m  inte funkar.



#3321

Postad 29 april 2023 - 17:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Det är något med Philips tv som gör att det blir sådär. Händer för mig också men kanske 1-2ggr månaden bara.

Räcker med att jag stänger av ATV´n med fjärrkontrollen och startar den igen så fungerar det.

 

hmm aldrig sett det på min philips 55pos9002. Använder hdmi kabeln som följde med. Räcker inte kabeln till brukar det bli svart antingen temporärt eller permanent :) 



#3322

Postad 01 maj 2023 - 10:30

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
På senare tid har min Apple TV 4K börjat krångla. Går jag in på en app exempel Netflix, startar en film så har jag svart bild på tvn i ca 3-5 sek. Ljudet pågår under denna tiden men jag ser ingen bild på tvn. Samma sak när man ska gå tillbaka så blir bilden svart och tvn håller på att växla mellan HDR och SDR signal.

Aldrig varit strul förr, men efter en uppdatering så började detta fenomen. Kablarna är nya och provat byta runt på dem. Någon med samma problem?

#3323

Postad 01 maj 2023 - 11:13

Bajenken
  • Bajenken
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

På senare tid har min Apple TV 4K börjat krångla. Går jag in på en app exempel Netflix, startar en film så har jag svart bild på tvn i ca 3-5 sek. Ljudet pågår under denna tiden men jag ser ingen bild på tvn. Samma sak när man ska gå tillbaka så blir bilden svart och tvn håller på att växla mellan HDR och SDR signal.

Aldrig varit strul förr, men efter en uppdatering så började detta fenomen. Kablarna är nya och provat byta runt på dem. Någon med samma problem?

Inte riktigt samma men liknande problem. När jag tittar på HDR material så laggar det och bilden blir emellanåt grynig. Började denna vecka.  



#3324

Postad 01 maj 2023 - 12:42

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 942 inlägg
  • 0
Dolby vision funkar inte helt plötsligt här… blir bara vit pixlig smörja
Har det med updaten med att göra?
Sdr och hdr 10 funkar

Redigerat av Garrett, 01 maj 2023 - 12:51.


#3325

Postad 06 maj 2023 - 13:03

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 942 inlägg
  • 0
Glömde skriva igen- Funkade dagen efter igen, märkligt
Vilken version av apple tv måste man ha för att hdr10+ ska funka? Tror det bara blir vanlig hdr10 när det är 10+ filmer
Hur kan man man se det på panasonic Oled?
Är det DV kommer den loggan upp, och sen HDR när det är HDR10, ska där stå hdr10+ om det funkar från Apple tvn?

#3326

Postad 06 maj 2023 - 15:04

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Senaste 4k fixar hdr10+

#3327

Postad 06 maj 2023 - 16:04

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 942 inlägg
  • 0

Senaste 4k fixar hdr10+


Det är inget dom kan fixa med update på den man redan har? Köpte ny när det kom ny fjärrkontroll. Fasen vad bra den kontrollen är alltså 👍

#3328

Postad 06 maj 2023 - 16:34

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Japp nästan den ultimata mediaspelaren. Bara passtrough som fattas . Kan rekommendera https://www.koditvbo...0YaAtSJEALw_wcB

#3329

Postad 07 maj 2023 - 07:50

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 942 inlägg
  • 0

Japp nästan den ultimata mediaspelaren. Bara passtrough som fattas . Kan rekommendera https://www.koditvbo...0YaAtSJEALw_wcB


Ja, passthrough hade vart nice
Som gammal XBMC och Kodi användare hade den vart nice att testa, krångligt att komma igång?
Men tycker Infuse för ett gör ett grymt bra jobb ändå 🙂

#3330

Postad 07 maj 2023 - 12:24

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Nix man betalar , får instruktion på mail och 5 min senare är man igång . Kört i 1,5 år på 2 st atv4k fungerar toppen

#3331

Postad 07 maj 2023 - 15:06

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Nix man betalar , får instruktion på mail och 5 min senare är man igång . Kört i 1,5 år på 2 st atv4k fungerar toppen

 

Varför betala när det går att göra gratis.



#3332

Postad 07 maj 2023 - 18:05

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Får väl betala för dev konto ? Och annars måste man väl aktivera om skiten hela tiden ? Lätt värt 250kr / år tycker jag

#3333

Postad 23 januari 2024 - 16:47

Sohlio
  • Sohlio
  • Forumräv

  • 581 inlägg
  • 0
Hej!
Har idag en Apple TV gen 3 32Gb(tror jag) ej 4K. Funderar på att byta till ny modell med 4K

Är det lätt att flytta över appar och inställningar/inlogg på tex HBO, Telia m.m?

#3334

Postad 23 januari 2024 - 18:42

Bubben141
  • Bubben141
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0

Nej, får läggas in på nytt. 



#3335

Postad 25 januari 2024 - 10:25

wolf
  • wolf
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0

Hej!
Har idag en Apple TV gen 3 32Gb(tror jag) ej 4K. Funderar på att byta till ny modell med 4K

Är det lätt att flytta över appar och inställningar/inlogg på tex HBO, Telia m.m?

På nyare burkar kan man synka via iCloud.

Inställningar/konton/Samma hemskärm

Funkar utmärkt, använder själv när man byter till nyare burkar...



#3336

Postad 25 januari 2024 - 10:30

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

På nyare burkar kan man synka via iCloud.

Inställningar/konton/Samma hemskärm

Funkar utmärkt, använder själv när man byter till nyare burkar...

 

Inloggningar följer inte med så man måste logga in igen.



#3337

Postad 13 februari 2024 - 21:21

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Jag har två ATV 4K och nu är den ena brickad. Det började med att Youtube-appen inte ville starta efter att ATV’n uppdaterat sig till TvOS 17.2. Tyvärr fortsatte det några dagar senare med ett felmeddelande och en uppmaning att återställa enheten, delvis med hjälp av mobilen. Detta gick inte, utan processen hamnar i en oändlig loop som inte går att bryta.

 

Var inne hos Apple och en tekniker försökte få igång den, men den är bekräftat körd. Han antydde att mitt ethernet inte varit tillräckligt stabilt under återställningen…. De alternativ jag fick var att köpa en likadan för 1500 kr eller en nyare generation för 2100 kr. De gav mig också tipset att försöka reklamera den hos El-Giganten där den är inköpt i september 2022.

 

Räknar inte direkt med att EG löser detta, men vem vet, de kanske överraskar. Då hela Applevärlden är ett slutet ekosystem är det förvånande att de inte tar mer ansvar för något som uppenbarligen inte är orsakat av användarna. Mitt förtroende har fått sig en törn.

 

Här är en tråd där användare råkat ut för samma sak och fått samma svar som jag.

https://discussions....375?sortBy=best

 

 



#3338

Postad 13 februari 2024 - 21:24

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag har två ATV 4K och nu är den ena brickad. Det började med att Youtube-appen inte ville starta efter att ATV’n uppdaterat sig till TvOS 17.2. Tyvärr fortsatte det några dagar senare med ett felmeddelande och en uppmaning att återställa enheten, delvis med hjälp av mobilen. Detta gick inte, utan processen hamnar i en oändlig loop som inte går att bryta.

 

Var inne hos Apple och en tekniker försökte få igång den, men den är bekräftat körd. Han antydde att mitt ethernet inte varit tillräckligt stabilt under återställningen…. De alternativ jag fick var att köpa en likadan för 1500 kr eller en nyare generation för 2100 kr. De gav mig också tipset att försöka reklamera den hos El-Giganten där den är inköpt i september 2022.

 

Räknar inte direkt med att EG löser detta, men vem vet, de kanske överraskar. Då hela Applevärlden är ett slutet ekosystem är det förvånande att de inte tar mer ansvar för något som uppenbarligen inte är orsakat av användarna. Mitt förtroende har fått sig en törn.

 

Här är en tråd där användare råkat ut för samma sak och fått samma svar som jag.

https://discussions....375?sortBy=best

 

Inte orsakat av Apple heller. Inte deras ansvar att användarna har ett stabilt internet.



#3339

Postad 13 februari 2024 - 21:41

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 1
En pryl som inte klarar av lite rackligt internet och riskerar att sluta fungera p.g.a. det är defekt.

#3340

Postad 13 februari 2024 - 21:43

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Inte orsakat av Apple heller. Inte deras ansvar att användarna har ett stabilt internet.

Internet är stabilt här. 



#3341

Postad 13 februari 2024 - 21:48

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

En pryl som inte klarar av lite rackligt internet och riskerar att sluta fungera p.g.a. det är defekt.

 

Jasså? Det betyder att alla prylar som uppdateras genom internet är defekta.


Internet är stabilt här. 

 

Ett väldigt självsäkert påstående. Alla internetuppkopplingar kan krångla dels från din sida eller leverantörens sida. 


Internet är stabilt här. 

 

Har du testat detta? https://www.macworld...-starta-om.html

 

Det om 4K



#3342

Postad 13 februari 2024 - 22:05

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Jasså? Det betyder att alla prylar som uppdateras genom internet är defekta.


 

Ett väldigt självsäkert påstående. Alla internetuppkopplingar kan krångla dels från din sida eller leverantörens sida. 


 

Har du testat detta? https://www.macworld...-starta-om.html

 

Det om 4K

Har testat. Den reagerar inte alls på fjärrkontrollen. 
 

Edit: det där med strömmen har jag inte testat. Får bli morgondagens projekt.


Redigerat av Saturnus, 13 februari 2024 - 22:07.


#3343

Postad 14 februari 2024 - 11:29

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Har nu på förmiddagen testat ett antal olika tips för att få ATV’n att återställa sig, helt utan framgång. El-Giganten svarade att de vill försöka reparera den så det får bli nästa åtgärd.



#3344

Postad 14 februari 2024 - 21:53

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

Jasså? Det betyder att alla prylar som uppdateras genom internet är defekta.

Nej, bara de som riskerar att sluta fungera om internetanslutningen hickar till under nedladdningen.

#3345

Postad 14 februari 2024 - 21:56

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Nej, bara de som riskerar att sluta fungera om internetanslutningen hickar till under nedladdningen.

 

Precis och det gäller i princip alla. Eller så har du en väldigt konstig definition vad defekt betyder.

Nu anser jag att Apple supporten pratar i nattmössan utan det var en dålig ursäkt från en okunnig support.



#3346

Postad 16 februari 2024 - 23:45

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Om en produkt riskerar att sluta fungera ("brickas") för att några IP paket försvinner på vägen från internet, då är den så dåligt designad att den kan klassas som defekt redan från fabrik.
Så nej, det gäller inte i princip alla.

#3347

Postad 17 februari 2024 - 07:27

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Om en produkt riskerar att sluta fungera ("brickas") för att några IP paket försvinner på vägen från internet, då är den så dåligt designad att den kan klassas som defekt redan från fabrik.
Så nej, det gäller inte i princip alla.


Men nu riskerar den inte att göra det. Det var ett korkat påstående från en okunnig individ på supporten.
Så nej den är det inte defekt.

#3348

Postad 17 februari 2024 - 09:01

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

På EG sa de att reklamation bara gäller hårdvarufel som ska vara ursprungligt. Anser de att det rör sig om mjukvarufel kommer produkten i retur och man får betala 500 kr i undersökningskostnad. Så med lite otur får jag vänta i 3-4 veckor innan jag vet om jag måste köpa en ny enhet och även betala EG’s avgift. Tvekade på att lämna in den men gjorde det ändå. Varför finns annars möjligheten att reklamera?



#3349

Postad 17 februari 2024 - 10:07

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Stoppa in den i en gammal microvågsugn i några sekunder ett par gånger så skall du få se. Om inte det blir några hårdvarufel efter det så vete f@n, dessutom så syns det inte på komponenterna eller plasten ;-)

#3350

Postad 17 februari 2024 - 10:08

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Stoppa in den i en gammal microvågsugn i några sekunder ett par gånger så skall du få se. Om inte det blir några hårdvarufel efter det så vete f@n, dessutom så syns det inte på komponenterna eller plasten ;-)

  :D





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.