Postad 03 december 2020 - 08:19
Det är inte palindrom du menar?
Det är det nog, och jag misstänker att det är avsiktligt.
Postad 12 december 2020 - 22:28
Klart sevärd.
Frugan har vägrat se The Impossible, men ikväll såg vi den.
Hade en arbetskollega på den tiden som blev av med dotter hennes familj i tsunamin.
Postad 20 december 2020 - 09:32
Parasit, BD
Det börjar som en komedi. Sedan utvecklas det till en thriller, I slutändan handlar det dock mest om de stora avstånden i klassamhället. Om jag inte missförstått.
Tänkvärd.
Postad 21 december 2020 - 14:35
Ava (2020)
Yrkesmördarinna som hamnar i onåd hos sin arbetsgivare, det har gjorts förr, och det har gjorts bättre.
Se Atomic Blonde eller Anna (2019) (i den ordningen) istället, de är betydligt mycket bättre, speciellt AB.
Vilket tyvärr inte speglas av IMDBs (AB vs Anna)
Fajtscenen i trapphuset är en klassiker.
Redigerat av frollic, 22 december 2020 - 15:06.
Postad 22 december 2020 - 08:11
Chick Fight (2020)
Tycker den har orättvist lågt betyg på IMDB.
Stundtals rätt så underhållande komedi, kring några tjejer som har en girl only fight club.
Största behållningen är Dulcé Sloan, i birollen som den kvinnliga polisen Charleen,
som får leverera en (imho) massa roliga kommentarer till en trött Malin Åkerman.
Redigerat av frollic, 22 december 2020 - 14:54.
Postad 24 december 2020 - 20:17
Last Christmas, BD
OK rom kom med en annorlunda twist. George Michaels musik låter helt fantastisk i min underbara bio.
Michelle Yeoh ser ut att vara i ypperlig form vilket glädjer mitt fanboy-hjärta.
Postad 24 december 2020 - 21:25
Kollade för 2a gången med familjen "call of the wild" nu efter all julmat... fantastiskt gjord faktiskt, som passar hela familjen, bild och ljud på topp också!
Last Christmas, BD
OK rom kom med en annorlunda twist. George Michaels musik låter helt fantastisk i min underbara bio.
Michelle Yeoh ser ut att vara i ypperlig form vilket glädjer mitt fanboy-hjärta.
Kan tänka mig det med eran anläggning!
Postad 27 december 2020 - 09:36
Jönssonligan tyckte jag faktiskt var helt OK.
Redigerat av frollic, 27 december 2020 - 22:12.
Postad 28 december 2020 - 00:11
Sett danska rullen Druk (Another Round) med Mikkelsen. Den var riktigt bra - 8/10
https://www.imdb.com...f_=nv_sr_srsg_0
Redigerat av Zerox_no1, 28 december 2020 - 00:11.
Postad 28 december 2020 - 12:06
WW1984 är verkligen bisarr. Logiska luckor och intelligensbrist från början till slut. 2,5 timmar av frågetecken...
Postad 28 december 2020 - 13:30
Nya Jönssonligan, CMORE
Vi vuxna skrattade gott åt skämten. Över förväntan.
Småbarnen tyckte den var OK, men inte mer.
Abominable, BD
Kinesisk snömanfilm. Helt OK. Barnen tyckte den var jättebra och spännande.
Postad 28 december 2020 - 14:26
Kändes mer som en film för vuxna med sitt ”dolda” budskap till folk som hamnat i ekorrehjulet, än en typiskt Pixar-film riktad mot barn. Den gav oss dock många skratt så jag rekommenderar folk att se den.
När det kommer till Jönssonligan och WW84 så är mina förväntningar så oerhört låga (efter alla sågningar) så de kommer säkert vara så bra som jag en gång hoppades på 😁
Var ser man WW84, biopremiär i Sverige är väl i februari?
Postad 28 december 2020 - 18:46
Var ser man WW84, biopremiär i Sverige är väl i februari?
Den ligger på HBO Max.
Redigerat av frollic, 28 december 2020 - 18:46.
Postad 29 december 2020 - 22:49
Captain America: The First Avenger (utspelar sig under Andra världskriget)
Captain Marvel (utspelar sig 1995)
Iron Man (utspelar sig 2010)
Iron Man 2 (utspelar sig efter Iron Man)
The Incredible Hulk (ingen exakt specificerad tid, men innan Avengers)
Thor (ingen exakt specificerad tid, men innan Avengers)
The Avengers (utspelar sig 2012)
Iron Man 3 (utspelar sig sex månader efter The Avengers)
Thor: Dark World (efter Avengers, före Ultron)
Captain America: Winter Soldier (efter Avengers, före Ultron)
Guardians of the Galaxy (någon gång under 2014)
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (efter Guardians)
Avengers: Age of Ultron (utspelar sig 2015)
Ant-Man (utspelar sig 2015)
Captain America: Civil War (efter Ultron, före Infinity War)
Spider-Man: Homecoming (efter Civil War, före Infinity War)
Doctor Strange (utspelar sig 2016)
Black Panther (utspelar sig 2017)
Thor: Ragnarok (efter Ultron, före Infinity War)
Avengers: Infinity War (utspelar sig 2017)
Ant-Man and The Wasp (oklart, men passar in mellan IW och Endgame)
Avengers: Endgame (börjar 2017, slutar 2022)
Spider-Man: Far From Home (efter Endgame)
Postad 31 december 2020 - 21:27
såg nyss på ASsassins Creed. den var inte så bra som jag hade hoppats på tyvärr. tycker inte dom lyckats hitta alls rätt känsla. synd
6/10
Postad 03 januari 2021 - 06:35
Adam och Eva (1997), Cmore
Jag såg denna på bio på 90-talet ur ett helt annat perspektiv eftersom jag var ca 25 och singel. Nu med nästan dubbla åldern och en hel del mer livserfarenhet så blir filmen sevärd på ett nytt sätt. Väldigt rolig och väldigt pinsam på samma gång. Mycket bra.
Mean Girls, BD
High School-rulle från -04 med Lindsey Lohan. Ganska dålig.
Postad 03 januari 2021 - 08:21
Postad 04 januari 2021 - 00:46
Angående WW84. Knappast värt vare sig HBO Max eller VPN, bedrövligt dålig film. Alltså anskrämligt usel.
Ja den var pinsamt dålig, CGI såg ut som dom använde samma teknik som i Superman IV från 1987
Postad 04 januari 2021 - 02:01
Angående WW84. Knappast värt vare sig HBO Max eller VPN, bedrövligt dålig film. Alltså anskrämligt usel.
Budget för CGI reducerad pga Covid?
Postad 04 januari 2021 - 02:02
En lite annorlunda film mot vad jag trodde.
( Nej , kollar inte trailers innan. Avslöjar mer än vad jag önskar oftast)
Postad 04 januari 2021 - 14:18
Shadow in the clouds, på amerikanska iTunes.
En lite annorlunda film mot vad jag trodde.
( Nej , kollar inte trailers innan. Avslöjar mer än vad jag önskar oftast)
Vad tyckte du om den då?
Postad 06 januari 2021 - 21:08
Den skyldige-
Dansk film om en man i en larmcentral.
Bara dialog, men j.. vad bra!
5 av 5 nypoppade popcorn
Postad 16 januari 2021 - 12:37
The Green Book, Netflix
Typisk oscarsvinnare. Sentimental och förutsägbar samt extremt amerikansk. Mycket bra skådespelarinsatser och mysig feelgood.
Sevärd.
Postad 16 januari 2021 - 12:43
Outside the wire
Varför ska det bara produceras en massa skit nu för tiden? Man tar kända skådisar och gör en medioker film...
Trist!
Postad 16 januari 2021 - 14:00
American woman på viaplay,ett starkt drama om en kvinna vars tonårsdotter försvinner och hon blir kvar med hennes (dotterns) lilla son. Mycket bra skådespelarinsatser och en gripande story. Rekommenderas varmt.
Postad 23 januari 2021 - 23:34
Redigerat av edtjope, 24 januari 2021 - 20:00.
Postad 24 januari 2021 - 14:33
Death to 2020. En mockumentär som egentligen är en regelrätt dokumentär över 2020, med en extremt satirisk ton och en ensemble av kända skådespelare som spelar karikatyrer på olika typer av personer. Även om all sarkasm inte träffar helt rätt så är det ändå en väldigt tillfredsställande pungspark på hela 2020, året som kunde dra åt h-e om det inte vore för att det var exakt det som 2020 gjorde redan från början, med 8 miljarder människor som passagerare.
Efter att ha sett Death to 2020 har jag börjat titta på serien Black Mirror av samma skapare.
Handlingen i det första avsnittet är rejält bisarr: En av de brittiska prinsessorna hålls som gisslan och kommer dödas om inte premiärministern gökar med en gris i direktsänd tv. Jag borde ha kommit ihåg den handlingen eftersom folk refererade till det avsnittet av Black Mirror under Piggate (avslöjandet att David Cameron hade förlustat sig med ett grishuvud under en nollning).
Postad 29 januari 2021 - 21:07
Filformatsnacket flyttat ut till egen tråd - https://www.minhembi...howtopic=340985
News of the world (2020), med Tom Hanks.
Långsam snällwesten. Helt OK så länge man inte förväntar sig en massa pang pang.
Redigerat av frollic, 30 januari 2021 - 11:17.
Postad 02 februari 2021 - 21:57
Bra manus, skådespel och en massa filmreferenser. Gillar man Criterion så finns det affischer, LDs och dvd:er i bild lite då och då. En film som håller för både tonåringar och vuxna.
Betyg 7,5/10
Postad 12 februari 2021 - 17:06
Willys Wonderland
Bästa Nicolas Cage filmen på många år
Borde inte vara så svårt att toppa
Postad 12 februari 2021 - 19:08
Borde inte vara så svårt att toppa
Verkligen inte 😁 är väl bara typ Mandy som är bra annars får man väl gå tillbaka till kickass
Postad 12 februari 2021 - 20:36
Face/Off var väl ok?
Den var bra, var väl efter den eller några år senare det började gå snett för cage och hamnade i billiga dvd filmer
Postad 12 februari 2021 - 23:04
Kinesisk demon - magikerrulle, helt ok 2h.
10-åringen gillade den, men den svenska textningen var bedrövlig.
Förvänta er bara inte en Crouching Tiger Hidden Dragon
Redigerat av frollic, 12 februari 2021 - 23:05.
Postad 12 februari 2021 - 23:20
The Yin-Yang Master: Dream of Eternity (2020) , ligger på Netflix.
Kinesisk demon - magikerrulle, helt ok 2h.
10-åringen gillade den, men den svenska textningen var bedrövlig.
Förvänta er bara inte en Crouching Tiger Hidden Dragon
Aldrig hört talas om, ska kollas upp, grabben här tror jag kan gilla den
News of the world, netflix, 4k... riktigt bra! Annars är det väldigt många netflixfilmer som är undermåliga, men många av deras serier är bra.
Men denna hade fin, samt sorglig berättelse, snyggt filmad överlag med över westernvyerna, betyget på imdb stämmer typ för en gångs skull gällande dras egenprod filmer.
https://www.imdb.com...f_=nv_sr_srsg_0
Redigerat av Garrett, 12 februari 2021 - 23:27.
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar