Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

14704 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 april 2021 - 07:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 338 inlägg
  • 0

Trapphusscenen och efterföljande fajten i lägenheten, är trots allt nutida klassiker.

IMHO

Om hjältinnan visat upp övertygande närstridstekniker som kompenserade för att hon är en 50-kg kvinna i medelåldern, så hade jag varit ense med dig. Lite högklassig Krav Maga med attacker mot de mest sårbara punkterna på kroppen tex. Nu var det mer ett rallarslagsmål mot några riktigt biffiga torpeder. Det funkar inte riktigt anser jag. 

Postad 18 april 2021 - 20:25

PML73
  • PML73
  • Mästare

• 3 564 inlägg
  • 0

The Yin Yang Master 2021

En kinesisk fabel som lyckas väl. Två timmar kändes väldigt kort. I slutet så kändes det som om det var lite väl många klipp för att få ihop storyn. Sevärd? Absolut. 

Det blir 4 av 5 röda stenar.

https://www.imdb.com/title/tt12151820/

Postad 19 april 2021 - 18:15

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 13 826 inlägg
  • 0

Om hjältinnan visat upp övertygande närstridstekniker som kompenserade för att hon är en 50-kg kvinna i medelåldern, så hade jag varit ense med dig. Lite högklassig Krav Maga med attacker mot de mest sårbara punkterna på kroppen tex. Nu var det mer ett rallarslagsmål mot några riktigt biffiga torpeder. Det funkar inte riktigt anser jag. 

Jag brukar inte nagelfara fighterna, det är film, trots allt ;)

Men visst, jag köper resonemanget.

The Yin Yang Master 2021

En kinesisk fabel som lyckas väl. Två timmar kändes väldigt kort. I slutet så kändes det som om det var lite väl många klipp för att få ihop storyn. Sevärd? Absolut. 

Det blir 4 av 5 röda stenar.

https://www.imdb.com/title/tt12151820/

Kommer många filmer på samma tema från Kina just nu, jag skrev om The Yin-Yang Master: Dream of Eternity (2020) på förra sidan.

Tror det även kom en animerad version ... 

Redigerat av frollic, 19 april 2021 - 18:29.

Postad 19 april 2021 - 20:18

PML73
  • PML73
  • Mästare

• 3 564 inlägg
  • 0

Kommer många filmer på samma tema från Kina just nu, jag skrev om The Yin-Yang Master: Dream of Eternity (2020) på förra sidan.
Tror det även kom en animerad version ...

Jo jag har sett det. Dessa kinesiska filmer har ofta en lite klurigare röd tråd där allt ändå på något sätt får en konsensus. Ofta en sund moralisk linje.

Postad 19 april 2021 - 22:21

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 13 826 inlägg
  • 0

Jo jag har sett det. Dessa kinesiska filmer har ofta en lite klurigare röd tråd där allt ändå på något sätt får en konsensus. Ofta en sund moralisk linje.

Håller med, dock var den svenka textningen i den film jag nämner, under all kritik ....

Hoppas din var/är bättre

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.