Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Regionsfri Oppo spelare?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 augusti 2022 - 19:51

TomasVolley
  • TomasVolley
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har en BDP-203 som inte är regionsfri vare sig för DvD eller blu-ray.

Har någon erfarenhet att göra sin spelare regionsfri?

Jag såg en hemsida där de pratar om en som säljer hårdvara men osäker om det är aktivt.

Det finns en på eBay som säljer FW där man ska ge Mac adress och sedan installeras det på avstånd.

Man har tyvärr inga garantier på något av sätten och jag undrar därför om tips och erfarenheter.

#2

Postad 30 augusti 2022 - 21:29

twinor
  • twinor
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Jag köpte regionsfri firmware härifrån https://yapedo.de/pr...lbreak-203-205/ (kostade €132,34 då och skulle betalas via banköverföring) till min 203a i december 2020 framförallt för att kunna spela mina egenrippade blurays från min nas istället för att ta fram skivorna hela tiden.

 

Fick en rysk firmware specifikt till min Oppos macaddress mailad av en tysk (Günni) som sen installerades efter att ha följt hans tutorial här https://www.youtube....h?v=plXKVyFMC2s och sen (efter lite googleöversatt konversation på tyska) en keyfile mailad som låste upp den. Efter att ha bytt språk från ryska till engelska https://www.youtube....h?v=7Eu5D7GyANw så har den fungerat perfekt sen dess 

 

Var som du lite orolig både för att få något som fungerade och hur länge man skulle få firmwareuppdateringar. Nu har ju inte Oppo släppt nån uppdatering sen 2019 så chansen att det dyker upp något är nog ganska liten men hemsidan verkar ju fortfarande finnas kvar i alla fall så vem vet.
 



#3

Postad 31 augusti 2022 - 05:37

TomasVolley
  • TomasVolley
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tack för svar. Det låter som ett riktigt äventyr. Rysk firmware 😃

En person på forum skrev att ger man sin Mac ethernet adress är det som att öppna bakdörren.

Iofs kommer jag inte ha den kopplad till internet senare för det finns inga skäl till det, wifi kör jag till Chromecast.

Men hellre fw än att löda en hårdvarumojj tänker jag.

#4

Postad 31 augusti 2022 - 09:31

twinor
  • twinor
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Rysk firmware är nog mest för att orginal hackareen var ryss. det är samma version som till andra regioner. 

 

mac adressen är bara för att dom vill låsa firmware keyn till din maskin så du inte kan dela den med någon annan eller sälja den vidare så det i sig öppnar inga hål.

 

Jag kollade på hårdvarumojjar ochså men för mitt användningsområde som var att spela isos från mina egna skivor så hjälper inget hårdvaruhack utan det måste fixas i firmwaren. 



#5

Postad 31 augusti 2022 - 19:10

TomasVolley
  • TomasVolley
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Ok koolt. Ska se om jag hittar fler möjligheter annars provar jag nog denna. Stort tack för hjälpen!

#6

Postad 07 september 2022 - 15:04

TomasVolley
  • TomasVolley
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

En fråga, om man installerar denna hack och sedan mot förmodan Oppo skulle komma ut med en ny firmware, visst så skulle den skriva över hacket (om man väljer automatisk uppdatering) och man tappar regionsfriheten?

 

Sedan, om man misslyckas med hacket på något sätt och det blir knas, kan man alltid återställa Oppo till fabrik genom att man installerar senaste FW så att den blir default på allt, att man kan starta i felsäkert läge så att säga från USB?

 

Vad tror du?



#7

Postad 12 september 2022 - 21:07

twinor
  • twinor
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Om man tar den sidan som jag köpte från så ska han publicera nya firmwares om det kommer uppdateringar från oppe men det är ju svårt att veta hur länge shoppen finns kvar. Dock verkar han ju sälja lite andra hack och den har ju i alla fall hållit igång minst sen 2018 så verkar ju inte dö i första taget i alla fall. 

 

Vet inte om det går att nergradera via mjukvara men dom säljer också en hårdvaruflasher https://yapedo.de/pr...are-downgraden/ men funkade ju fint för mig i alla fall, tror dom använder den inbyggda firmware upgraden så är nog lika stor chans/risk att en vanlig uppgradering går fel. Om du skickar mig ett PM så kan jag skicka över säljarens email om du vill tjöta lite med honom innan eventuellt köp. 



#8

Postad 13 september 2022 - 15:45

TomasVolley
  • TomasVolley
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej fint, det gör jag.
Håller med och det låter logiskt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.